eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
... 🌱باید برای آمدنش لحظه را شمُـرد... 🌱آن لحظه ای که رخ بنماید بھارِ ماست... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
🔴 توسل صبحگاهی به (عج) 🔵 مرحوم نخودکی در نامه ای به یکی از علما پیرامون نحوه توسل به امام عصر علیه السلام فرمودند : 🌕 برای حوائج یک هفته قبل از طلوع آفتاب ۷۱ مرتبه بگو : 🔹 یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا فاطِمَه یا صَاحِبَ‌الزَّمان اَدْرِکنی وَ لا تُهْلِکْنی 📚 منبع : نامه به یکی از علما و سادات دزفول (نسخه خطی) 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ ❣️ السلام_علیک_یا_صاحب_الزمان 💗 🍃 ای صبحدم همیشه جاوید بیا 🌺 عطر خوش بوستان توحید بیا... 🍃 دلها همه بیتاب شد از غیبت عشق 🌺 باران شکوفـه های امیـد بیا... ...فَفَرِّج عَنّا بِحَقِّهِم(اهل بیت علیهم السلام ) فَرَجاً عاجلاً قریباً ، کَلَمحِ البَصَر ؛ اَ هُوَ اَقرب🤲 💐 سلام، صبحتون مهدوی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
42.Shura.11.mp3
2.03M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۲ تفسیر آیه 11 سوره فاطر http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=202249 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر آیه ۱۱ سوره شوری 🕊 🍃 فَاطِرُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَعَلَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجاً وَمِنَ الْأَنْعَامِ أَزْوَاجاً يَذْرَؤُكُمْ فِيهِ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ🍃 ترجمه 🔶 🍃 آفريننده آسمان ها و زمين، براى شما از خودتان همسرانى قرار داد و از چهار پايان نيز جفت هايى، به اين وسيله شما را كثير مى كند. او را هيچ مانندى نيست و او شنوا و بيناست.🍃 كلمه ى «فاطر» يعنى آفرينش چيزى كه قبلاً مشابه نداشته است. البتّه «فَطَر» در لغت به معناى شكافتن و جدا كردن است و اين تعبير شايد اشاره به اين باشد كه زمين و آسمان در آغاز توده اى واحد و متراكم بوده است كه در اثر انفجار شكافته شده و كرات تفكيك شده اند. واللّه العالم خداوند را نمى شود با هيچ چيز شبيه و همتا دانست. او «حىّ» است امّا حياتش از حيات همه ى موجودات زنده جداست. در بند ۷۱ دعاى جوشن كبير مى خوانيم: «يا حيّاً قبل كلّ حىّ، يا حيّاً بعد كلّ حىّ، يا حىّ الّذى ليس كمثله حىّ، يا حىّ الّذى لا يشاكله حىّ، يا حىّ الّذى لا يحتاج الى حىّ، يا حىّ الّذى يميت كلّ حىّ، يا حيّاً لم يرث الحياة من حىّ، يا حىّ الّذى يرزق كلّ حىّ، يا حىّ الّذى يحيى الموتى، يا حىّ و يا قيّوم لا تأخذه سنة ولا نوم» اگر تنها به صفت حيات خداوند توجّه كنيم مى بينيم خداوند قبل از هر زنده و بعد از هر زنده است، زنده اى است كه شريك در حيات ندارد، محتاج به زنده اى ديگر نيست و همه ى زنده ها را مى ميراند. 📌 پیام ها 🌿 آفرينش آسمان ها و زمين كاملاً ابداعى و ابتكارى است. «فاطر» 🌿 هدف از زوجيّت بقاى نسل است. («يذرؤكم» به معناى تكثير است كه بعد از كلمه «ازواج» آمده است) 🌿 خداوند از داشتن همسر منزّه است. (در انسان و حيوان، زوجيّت هست، ولى خداوند همسر ندارد) «ليس كمثله شى ء» 🌿 با اينكه هيچ چيز مثل خدا نيست لكن او با همه پيوند دارد، شنوا و بيناست و همه ى آفريده ها را زير نظر دارد. «ليس كمثله شى ء و هو السميع البصير» 🌿 ديدن و شنيدن خداوند با ساير ديدن ها و شنيدن ها متفاوت است. «ليس كمثله شى ء و هو السميع البصير» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
۹ ※ دعای ۱۱۳ صحیفه سجادیه جامعه به «صلوات شعبانیه» معروف است و در مفاتیح الجنان هم آمده است. هم متن و هم صوت دعا در لینک زیر: blog.montazer.ir/دعای-صد-و-سیزده-در-هر-روز-ماه-شعبان-هنگا/ blog.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
2_5353043995587001521.mp3
13.16M
🎧قرائت استدیویی دعای ۱۱۳ | دعای هر روز ماه شعبان که به «صلوات شعبانیه» معروف است و در مفاتیح الجنان هم آمده است. با صدای:  محمود معماری هم متن دعا و هم صوت دعا در لینک زیر: blog.montazer.ir/دعای-صد-و-سیزده-در-هر-روز-ماه-شعبان-هنگا/ 🎼 تولید شده در «استودیو موسیقی انسان تمام» 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
✘ میل به مناجات را باید با تمرین و زحمت در قلب تولید کرد. • علامت اینکه کسی خوب، درونش را تغذیه کرده و قدرت روحی بالایی دارد این است که: وقتی تنهاست، سریع می‌رود سراغ خدا و وقتش را با او می‌گذراند. • قلب را باید هُل داد تا در نجوا کردن با خدا راه بیفتد! راه که افتاد دیگر با لذّت جلو می‌رود. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
یاد خدا ۲۸.mp3
10.44M
مجموعه ۲۸ | √ لذّتی که عرفا و اولیاء خدا از خدا می‌برند، حسرت برانگیزه! آیا من هم توان رسیدن به چنین سطح لذّتی را دارم؟ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
: «عاشق‌‌ها شبیهِ عشقشان می‌شوند، شبیهِ معشوقشان» ✍️ به حاج بابا معروف بود در روستای خودشان. از نگاه من چهره‌اش با همه فرق داشت، نگاهش هم همینطور. لباس پوشیدنش هم همینطور، او فقط پیراهن سفید می‌پوشید. • گهگاهی که به آن روستا می‌رفتیم و با نوه‌هایش بازی می‌کردم و بیشتر می‌دیدمش، با خودم فکر می‌کردم او خوشگل‌تر از همه‌ی پیرمردهای دنیاست. چیزی داشت که بقیه نداشتند انگار ... • دو تا دختر داشت و چند تا پسر! جانش می‌رفت برای دو تا دخترش. دختر اولش که در جوانی در یک تصادف به رحمت خدا رفت، همه فکر می‌کردند قلب حاج بابا کشش این مصیبت را نداشته باشد. با همه‌ی کودکی‌ام یادم هست وقتی رفتیم به روستایشان، با همان پیراهن سفیدش دم در ایستاده بود و به مهمانانش خوش‌آمد می‌گفت. • من خوب یادم می‌آید که بزرگترها درموردش حرفهای خوبی نمی‌زدند و سنگدلش می‌خواندند. اما من می‌دانستم او سنگدل نیست اتفاقاً خیلی هم مهربان است. • این حرفها را با اینکه باور نکرده بودم ولی علامت سؤالش در ذهن من ماند تا ... • تا اینکه چند سال بعد دختر دومش با سرطان سختی از دنیا رفت. اینبار که همه از قبل چنین وداعی را پیش‌بینی می‌کردند منتظر بودند عکس‌العمل حاج بابا را ببینند. من نوجوان شده بودم و بهتر می‌توانستم شرایط دور و برم را تحلیل کنم. اینبار با میل خودم همراه شدم با جمع، برای عرض تسلیت! و باز هم همان صحنه را دیدم ... • حاج بابا با همان پیراهن سفید دم درب حیاط ، متین و سنگین ایستاده بود. می‌شد کوه درد را روی شانه‌هایش حس کرد، ولی این کوه درد اَبروانش را خم نکرده بود. • پدرم در آغوشش کشید و گفت؛ کمرمان شکست از این مصیبت! خدا صبرتان بدهد! گفت : لا یوم کیومک یا اباعبدالله (ص) خدا را هزار بار شکر که شما را شریک درد من قرار داد، و امان از درد کمرشکن زنی که کسی شریکش نشد! و اشک از کنار چشمانش لیز خورد و پشت هم چکید. • اینبار حاج بابا در تیررس تهمت‌های بالاتری از مردم قرار گرفت، چون خودش دخترش را داخل قبر گذاشت با همان پیراهن سفیدش که حالا خاکی و گلی شده بود و خودش برایش تلقین خواند و اصلاً هم شیون و ناله نکرد. • و من آن روز مطمئن شدم حاج بابا از همه‌ی پیرمردها خوشگل‌تر است! اما امروز علت اطمینانم را می‌فهمم. √ عشق حاج بابا از همه خوشگل‌تر بود، که او را از همه خوشگل‌تر و قوی‌تر و مَردتر کرده بود. دردِ بزرگتر که به جانت بیفتد آنقدر قابل احترام می‌شود که دردهای کوچکتر را قورت می‌‎دهی تا از آن درد بالا نزنند! قدشان از آن درد بزرگ‌تر نشود! بروز و ظهورشان از آن درد واضح‌تر نشود. حاج بابا عاشق بود و دلش نمی‌خواست جلوی خدایی که خاندان نبوت و ولایتش را با دردهای بزرگ صیقل داد، از دردهایش نق نق کند. حاج بابا خوشگل‌ترین پیرمرد دنیا بود، اما مردم این را نمی‌دانستند! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| راز دلبری امام حسین از مردم جهان (همین راز، رازِ بزرگی ما نیز هست) منبع: جلسه ۱۵ از مبحث فکر و ذکر ۴ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
مداحی_آنلاین_ما_همه_سپاهی_ثارالله_ایم_میثم_مطیعی.mp3
5.85M
🌺 (ع) 🌺 💐شکر خدا بسیحی این راهیم 💐ما همه سپاهیِ ثارالله‌ایم 🎙 👏 👌فوق زیبا 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
لااله‌الاالله۹.mp3
12.91M
| عشق اهل بیت علیهم‌السلام نمی‌تونه ما رو به باطن سالم انسانی برسونه ، مگر در یک حالت! (خودمونو با عشق به اهل بیت علیهم‌السلام گول نزنیم!) منبع : جلسه ۱۰ از مبحث فکر و ذکر ۴ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱 مژده بده امشب شده شادان دل مهدی میلاد حسین است بیا سائل مهدی... 🌱کشتی نجات آمده طوفان زدگان را باخود ببرد یکسره تا ساحل مهدی... عج تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلامُ عَلَیکَ أیُّها الإمامُ المُرتَجیٰ لِإزالَهِ الجَورِ وَالعُدوانِ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که همه مظلومان تاریخ به ظهور تو چشم دوخته اند. سلام بر تو و بر روزی که درخت ستم و دشمنی را از ریشه خواهی خشکاند! 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
35.Fatir.12.mp3
2.55M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۲ تفسیر آیه 12 سوره فاطر http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=202250 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر آیه ۱۲ سوره فاطر 🕊 🍃 وَمَا يَسْتَوِي الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن كُلٍّ تَأْكُلُونَ لَحْماً طَرِيّاً وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَي الْفُلْكَ فِيهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ 🍃 ترجمه 🔶 🍃 دو دريا يكسان نيستند: اين يكى شيرين، لطيف (و) نوشيدنش گواراست، و آن يكى، شور و تلخ است، ولى شما از هر دو گوشت تازه مى خوريد و زيور (و مرواريد) بيرون مى آوريد و مى پوشيد. كشتى ها را در آن مى بينى كه امواج را مى شكافند تا از فضل او (روزى) طلبيد و شايد شكرگزار باشيد.🍃 «عَذب» به معناى شيرين، «فُرات» به معناى لطيف، «سائغ» به معناى گوارا و «مواخر» جمع «مأخرة» به معناى شكافنده است. زندگى افراد؛ گاهى شيرين است و گاهى تلخ. گاهى همراه شهرت است و گاهى همراه گمنامى. گاهى همراه غناست، گاهى همراه فقر. گاهى با سلامتى است و گاهى با بيمارى. ليكن اگر انسان، صيّاد، غوّاص و ناخداى خوبى باشد، در همه ى شرايط متضادّ مى تواند موفّق باشد. «و من كلّ تأكلون... و تستخرجون» بهره گيرى از ماهى و استخراج مواد زينتى و كشتيرانى، بركاتى است كه با تلاش انسان همراه است وگرنه بركات دريا بسيار است، از جمله: تشكيل ابرها از بخار دريا، تصفيه هوا، پرورش انواع موجودات آبزى. 📌 پیام ها 🌿 اول از شيرينى ها بگوييد. (با آن كه اكثر درياها آب شور و تلخ دارند ولى در بيان قرآن اول آب شيرين ذكر شده است.) «هذا عذب - هذا ملح» 🌿 خام خوارى و تحريم گوشت، مورد قبول اسلام نيست. «تأكلون لحماً» 🌿 دريا، بستر خوراك، پوشاك و مركب انسان است. «تأكلون - تلبسونها - ترى الفلك» 🌿 در تغذيه بايد به سراغ گوشت تازه رفت. «لحماً طريّاً» 🌿 انسان به زيبائى گرايش فطرى دارد و بهره بردن از زينت مورد قبول اسلام است. «تستخرجون حلية تلبسونها» 🌿 نعمت هاى الهى فضل اوست. ما از او طلبى نداريم. «من فضله» 🌿 رزق و فضل الهى در سايه تلاش و كوشش خود انسان بدست مى آيد. «لتبتغوا من فضله» 🌿 توجّه به نعمت، زمينه ى شكوفا شدن روح شكرگزارى است. «تشكرون» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ۳۳ احزاب و خداوند اراده کرد تا هرگونه پلیدی را از شما دور گرداند .... | معصوم، تنها کسی است که قادر است انسان را در تمام مراتب وجودش آرام آرام تطهیر گرداند و به عصمت برساند. | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🌺🍃... میلاد علمدار کربلا العباس مبارک باد. 🍃🌺🍃🌼🍃 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .