eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انتخابات؛ مقدمۀ فرج 🔹انتخابات، مصداق احساس مسئولیت مردم است. 🔹امام زمان(عج) با کمک مردم و احساس مسئولیت مردم حکومت می‌کند. 🔹بدون احساس مسئولیت مردم، امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
47.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| | √ ما همان مؤمنینی هستیم که برای هیئت و جهاد و مسجد و ... وقت داریم، ولی برای اصلی‌ترین وظیفه‌مان وقت نداریم! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
4_5985430981635478362.mp3
28.89M
| √ ما همان مؤمنینی هستیم که برای هیئت و جهاد و مسجد و ... وقت داریم، ولی برای اصلی‌ترین وظیفه‌مان وقت نداریم! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 🔅 باید فراق و سوختن باشد همیشه؟ 🔅بی‌سرپناهی سهم من باشد همیشه؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂دلم برای تو تنگ است ای سرا پا خوب دلم برای تو تنگ است مثل تنگ غروب... 🍂چه لحظه‌های غریبی که بی تو میگذرند چه روزگار عجیبیست بی‌تو ای‌‌ محبوب... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💖 به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد🌼 تو را در این سخن انکار کار ما نرسد🌹 اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده‌اند 🌺 کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد💚 🍃🌸 ️الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَـرَج🌸🍃 🌼🍃 🤲 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.Yaseen.09-11.mp3
3.48M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۲ تفسیر آیه 9 سوره یس http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=202304 تفسیر آیه 10_11 سوره یس http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=202305 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر آیه ۹ سوره یس 🕊 🍃 وَجَعَلْنَا مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدّاً وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ يُبْصِرُونَ🍃 ترجمه 🔶 🍃 و پيش روى آنان حائل و سدّى و پشت سرشان نيز حائل و سدّى قرار داديم، و به طور فراگير آنان را پوشانديم، پس هيچ چيز را نمى بينند.🍃 با اين كه قرآن استوار و حكمت آموز است و رسالت پيامبر قطعى است و راه دين مستقيم است و خداوند قوى ومهربان است، ليكن چون اكثر مردم، غافل، بى ايمان و گرفتار خرافاتند، از هر سو بروند به سدّى محكم و بن بست برخورد مى كنند. سيماى افراد لجوج در اين آيه بسيار دقيق و جالب ترسيم شده است: اّولاً: غافل هستند، «فهم غافلون» و در نتيجه ايمان نمى آورند. «فهم لا يؤمنون» ثانياً: خرافات آنان را گرفتار كرده است. «فى اعناقهم اغلالا» و همچون شتر چموش از پذيرفتن حقّ سر باز مى زنند. «فهم مقمحون» از پيش و پس در محاصره هستند، «سدّا» و بر چشمان آنان پرده اى آويخته شده و نمى بينند. شايد مراد از «من بين ايديهم سدّاً» آرزوهاى طولانى انسان براى آينده و مراد از «من خلفهم سدّاً» غفلت از خلافكارى هاى گذشته باشد كه آن آرزوها و غفلت ها دو مانع بزرگ براى ديدن حقّ است. در اين آيات، دو كيفر در برابر دو انحراف بزرگ قرار گرفته است. «فهم غافلون - فهم لا يؤمنون»، «جعلنا فى اعناقهم اغلالاً - جعلنا من بين ايديهم سدّا» 📌 پیام ها 🌿 صدها چراغ دارد و بى راهه مى رود، بگذار تا بيفتد و بيند سزاى خويش. «و جعلنا من بين ايديهم سدّا» 🌿 غافلان بى ايمان، نه از گذشته ى كفّار عبرت مى گيرند، «خلفهم» و نه از معجزه و استدلالى كه پيش روى آنان است. «من بين ايديهم» 🌿 كافر در بن بست است. «سدّا» 🌿 در تبليغ، معقولات را با محسوسات تشبيه كنيم. «سدّا» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر آیه ۱۰ و ۱۱ سوره یس 🕊 🍃 وَسَوَاء عَلَيْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ (۱۰)🍃 🍃 إِنَّمَا تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَخَشِيَ الرَّحْمَن بِالْغَيْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ كَرِيمٍ (۱۱) ترجمه 🔶 🍃 بر آنان تفاوتى نمى كند كه آنان را بيم دهى يا بيم ندهى، ايمان نمى آورند. 🍃 تنها كسى را (مى توانى) هشدار دهى كه از ذكر (قرآن) پيروى كند و در درون و نهان از خداى رحمان بترسد، پس او را به آمرزش و پاداشى پرارزش بشارت ده. مراد از «الذكر» با توجّه به آيات ديگر، قرآن است. چنانكه در آيه ۹ سوره ى حجر مى خوانيم: «انّا نحن نزّلنا الذّكر و انّا له لحافظون» گروهى از كفّار و مشركان هرگز قابل هدايت نيستند و هشدار پيامبر در مورد آنان بى اثر است. امّا كفّار: «انّ الّذين كفروا سواء عليهم ء انذرتهم ام لم تنذرهم لا يؤمنون» امّا مشركان: «سواء عليكم ادعوتموهم ام انتم صامتون» مراد از «خشى الرّحمن بالغيب» يا ترس از خدا در درون است. يا ترس از خدا در مكان هاى پنهان از چشم مردم و يا ترس از خداوند نسبت به دادگاه قيامت كه از امور غيبى است. هرگاه انسان در برابر شخصيّتى بزرگ قرار گيرد، هيبت و شوكت او باعث مى شود كه به انسان حالى دست دهد كه به آن خشيت گويند و اين با حالت خوف و ترسى كه ناشى از كيفر و عذاب باشد، متفاوت است. 📌 پیام ها 🌿 بر سيه دل چه سود خواندن وعظ، نرود ميخ آهنين در سنگ. «سواء عليهم...» 🌿 حساب اتمام حجّت، از حساب تأثيرگزارى سخن و تأثيرپذيرى مردم جداست. (با اين كه در مورد گروهى، احتمال تأثير نيست ولى بايد پيامبر با آنان اتمام حجت كند و هشدار دهد.) «سواء عليهم...» 🌿 قرآن، مايه ى ذكر است و پيروى از آن، وسيله ى يادآورى فراموش شده ها و بيدارگرى فطرت خفته انسان است. «اتبّع الذّكر» 🌿 رحمت گسترده ى الهى، نبايد موجب بى پروايى ما شود. «خشى الرّحمن» 🌿 نشانه ى ايمان و خشيت واقعى، پروا داشتن در نهان است. «بالغيب» 🌿 بيم و اميد در كنار هم لازم است. در جمله «خشى الرّحمن» هم خشيت است و هم رحمت. 🌿 ترس از خدا در خلوت و درون مهم است نه در ظاهر و حضور در برابر مردم. «خشى الرّحمن بالغيب» 🌿 وظيفه انبيا هم انذار و هشدار است، «انّما تنذر...» هم اميد وبشارت. «فبشّره» 🌿 كسى بشارت بهشت را دريافت مى كند كه هشدار پيامبران او را متذكّر كرده باشد. «تنذر من اتبّع الذّكر... فبشّره...» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
✘ ضعف شخصیت، نشانه‌ی فقر روح است! • اگر ذکرِ (یاد) کافی که تنها غذای روح انسان است به او نرسد، روح به فقر و ضعف مبتلا می‌شود. • تمام عدم تعادل‎‌هایی که در انسان دیده می‌شود نتیجه‌ی عدم یاد در انسان است. • روحی که غذا نمی‌خورد حتماً بیمار می‌شود. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
یاد خدا ۳۹.mp3
11.87M
مجموعه ۳۹ | آدمای نِق نِقو! - کسانی که عموماً باور دارند که کار «درست نمیشه» و «جلو نمیره»! - کسانی که درونشون تراوش عاطفه و مهربانی نداره! - کسانی که روابطشون بسیار خشک و بی‌روحه! - کسانی که عموماً به دیگران بدبینند! √ اینا مریضن ... و تنها یک دستورالعمل برای درمان دارند! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| با دردِ آرزوهایی که برآورده نمیشن، و غمِ چیزها یا کسانی که از دستشون میدیم، چجوری میشه آرامش و شادی‌مون رو حفظ کنیم؟ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
مدیریت عشق‌های زمینی.mp3
8.68M
| √ وابستگی‌های عاطفی √ عشق‌های زمینی √ دوستی‌های دنیایی لزوماً بد نیستند! فقط مدیریت اونها در سبک زندگی الهی فرق می‌کنه! تنها راه حل برای «ثباتِ روحیِ ما» در تحولات دلبستگی‌های پایینی‌مان! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🔵 ۸ 💠 کسی برای فرج دعا نمی‌کند... 🔹ابوهارون ميگويد: در مجلس امام صادق بودم، ايشان به حاضرين فرمودند: "چرا شما ما را خوار ميکنيد؟" 🔹مردی خراسانی بلند شد و گفت: پناه بر خدا از اينکه ما شما را يا چيزی که راجع به شما باشد خوار کنيم. ➖حضرت فرمودند: "بله؛ تو خودت يکی از افرادی هستی که مرا خوار کرده ای." 🔹مرد خراسانی گفت: پناه به خدا می برم از اينکه شما را خوار کرده باشم. ➖حضرت فرمودند: "وای بر تو، مگر وقتيکه ما نزديک منطقه جحفه بوديم نشنيدی که فلان شخص به تو گفت: به مقدار يک ميل مرا سوار کن به خدا قسم از پياده روی خسته و عاجز شده ام. به خدا قسم تو سر بلند نکردی و با اين کار او را خوار و خفيف کردی؛ و هر کس مؤمنی را خوار کند ما را خوار کرده است، و حُرمت خدا را ضايع کرده است." روضه کافی حديث73 📌برآورده نکردن حاجت يک مؤمن -زمانی که برای حاجتش به ما رو می زند- مساوی است با خوار کردن او. 👈امام مؤمنين به همه ما رو کرده و از ما دعای فراوان برای فرج را خواسته اند (کمال الدين و تمام النعمة ب45 ح4) 🔻اگر حاجتشان را برآورده نکرده و برای فرج دعا نکنيم، ايشان و تمام اهل بيت علیهم‌السلام را خوار کرده ايم. ⁉️ آيا باز هم ميتوان گفت: دعا برای فرج صرفاً يک امر مستحبّيست؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🔵 ۹ 💠 روایتی تکان دهنده... 🔹امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: کسيکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بيايد، اين رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولايت ما پيوسته است، و آن هم به ولايت خدا متصل است. 🔹و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با اين که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط ميکند که تا قيامت او را بگزد؛ چه آمرزيده شود و چه اهل عذاب باشد..." (يعنی اگر نهايتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ بايد به چنين عذابی مبتلا شود) 📚اصول کافى، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن 📌 ، به عنوان کامل ترين مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "براى فرج دعا کنيد". نکند ما بی توجهی کنيم و عاقبت.... 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌ 🌱 چه دمی می شود آن دم که شود رؤیتِ تو... که به پایان برسد ظلم شبِ غیبت تو... 🌱 ای خوش آن دم که رسد رایحه‌ی نابِ وصال... به مشامم برسد عطر خوش قامتِ تو... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَديلَ الْخَيْرِ... 🌿سلام بر تو ای مولایی که هرکس تو را یافت به تمام خیر و خوبی ها رسیده. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین از خیر و خوبی لبریز خواهد شد. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
36.Yaseen.12.mp3
2.41M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۲ تفسیر آیه 12 سوره یس http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=202250 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .