eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
✘ وقت «ذکر» حواست باشد قبل از شما اول خدا یادت کرده است! خدا که یادت می‌کند؛ اگر زرنگ باشی و جدی، می‌نشینی به آن «یاد» پاسخ می‌دهی و خلوتی در درونت با خدا ایجاد میکنی! در اینصورت «یاد دوم» خدا شامل حالت می‌شود (فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ) و اثرات این «یاد دوم»، اطمینان قلب و آرامش بعد از آن است (أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ)! | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
یاد خدا ۶۷.mp3
10.46M
مجموعه ۶۷ | √ چطور میشه شبیه خدا شد و کسی رو بدون هیچ توقع و نیازی دوست داشت؟ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| کسی که اتفاقات مهم این روزها را نمی‎‌تواند بفهمد؛ بزودی با ظهور امام زمان علیه‌السلام غافلگیر شده و توان انتخاب و حرکت از او سلب خواهد شد. منبع : استغاثه montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
♨️اهمیت دعا برای ظهور امام زمان علیه السلام 🔸سید بن طاووس رحمه الله در وجوب و اهمیت دعا برای امام زمان علیه السلام می‌فرماید: «أن الدعاء له من مهمات أهل الإسلام و الإیمان» یعنی: «دعا برای علیه السلام از تکالیف مهم اسلام و ایمان می باشد. » 🔸سپس در جای دیگر می‌فرماید: «یجب أن تقدم حوائجه على حوائجك و مراده على مرادك» یعنی: «واجب است مقدم بداری حوائج آن حضرت را بر حوائج خودت و مُراد آن حضرت را بر مُراد خودت. » 🔸پر واضح و مبرهن است که بزرگترین و مهم ترین حاجت آن حضرت فرج و ظهورشان می‌باشد پس به این فتوای سید بن طاووس رحمه الله است برای ظهور آن حضرت دعا کنیم. 📚جمال الاسبوع، ص ۵۰۵ و ۵۳۰ برگرفته از واجب فراموش شده،ص۱۸۳ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸ 🔅آیه‌ای‌ از سوره حدید 📖«أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَ ما نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَ لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ کَثیرٌ مِنْهُمْ فاسِقُون. اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُون»*۱ 🔸 امام صادق علیه السلام در مورد این آیه فرمودند: «آیه‌ی «ألَمْ یَأْنِ...» درباره مردم زمان غیبت نازل شده است و مراد از «امد» زمان غیبت است. 🔸سپس فرمود: آیا نشنیده ای قول خداوند را که می‌فرماید: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ...» یعنی حضرت قائم با عدالت آن را زنده می‌کند، بعد مردنش به وسیله ظلم و ستم پیشوایان گمراه.»*۲ 📌پیام آیه شریفه این است که ای «منتظرانِ خاتم الاوصیاء» شما مانند «منتظران خاتم الانبیاء» نباشید! «هنگامی که این کتاب و پیامبری را که از پیش شناخته بودند نزد آن ها آمد، به او کافر شدند.»*۳ 🔹 دلیل این کفر و سرپیچی را می‌توان: حسادت، دلبستگی و حرص شدید نسبت به دنیا، برخورد ابزاری با دین، خود برتر بینی و روحیه استکباری و ...دانست. 💢 حالا که می‌دانیم حسادت و دنیا طلبی و جهل تاریخ مصرف ندارد، و ممکن است ما هم به آن مبتلا شویم، پس باید از آن پیشگیری کنیم، چون گاهی برای درمان دیر می‌شود. 📚 ۱. سوره حدید، آیه ۱۶و۱۷ ۲. الغیبه، ص ۲۴ و ۲۵ ۳. سوره بقره، آیه ۸۹ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂ای قبله‌ی نمازگزارانِ آسمان هجر تو کرده قامتِ اسلام را کمان... 🍂خورشید تابه کی به پس ابرها نهان عجِّل علی ظهورکَ ياصاحب الزمان... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
✅ از امام باقر علیه‌السلام روایت شده است: ✴️ خداى عزوجل از میان بندگان مؤمنش آن بندۀ بسیار دعاکننده را دوست دارد؛ پس بر شما باد دعا از هنگام سحر تا طلوع آفتاب؛ زیرا این فاصله، هنگامى است که درهاى آسمان در آن باز شده، و روزی‌ها در آن تقسیم می‌شود، و حاجت‌هاى بزرگ برآورده می‌گردد. 📚 بهجت‌الدعاء، ص۴۴ (مجموعه ادعیه، اذکار و دستورالعمل های عبادی مورد توصیه حضرت آیت‌الله بهجت سره) ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.Sad.43-44.mp3
3.58M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۳ تفسیر آیه 43_44سوره ص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=209016 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۴۳ و ۴۴ سوره ص 🕊 🍃 وَوَهَبْنَا لَهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُم مَّعَهُمْ رَحْمَةً مِّنَّا وَذِكْرَي لِأُوْلِي الْأَلْبَابِ (۴۳)🍃 🍃 وَخُذْ بِيَدِكَ ضِغْثاً فَاضْرِب بِّهِ وَلَا تَحْنَثْ إِنَّا وَجَدْنَاهُ صَابِراً نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ (۴۴)🍃 ترجمه 🔶 🍃 و ما بر اساس رحمت خويش خانواده اش را (كه در اثر بيمارى سخت و طولانى، از او جدا شده بودند) به او بخشيده و برگردانديم و همانند آنها را به آنان افزوديم (و بستگانش را توسعه داديم) تا براى خردمندان پندى باشد.🍃 🍃 (و او را از بن بست تعهّدى كه كرده بود نجات داديم. او سوگند ياد كرده بود كه به خاطر تخلف همسرش ضربه اى شلاق به او بزند ليكن چون همسرش وفادار بود به او گفتيم:) دسته اى از شاخه هاى نازك گياه به دست خود بگير و با آن بزن تا (بدن همسرت آزرده نشود) و سوگند را مشكن. ما ايّوب را صابر يافتيم، چه بنده ى خوبى كه بسيار توبه و انابه دارد.🍃 «ضغث» به دسته اى از شاخه ها و چوب هاى نازك گويند. «حنث» به معناى شكستن عهد و سوگند است. چنانكه در روايات آمده است: همسر ايّوب، زنى فداكار بود كه در تمام دوران بيمارى او را رها نكرد و از او پرستارى نمود. روزى شيطان در شكل يك انسان بر او ظاهر شد و گفت: من همسرت را درمان مى كنم به شرط آنكه بپذيرد من عامل بهبودى اش بوده ام. وقتى اين پيشنهاد را به ايّوب گفت، او بر آشفت و گفت: تو فريب شيطان را خورده اى و چنين امرى را پذيرفته اى، آنگاه سوگند ياد كرد كه همسرش را تنبيه كند. 📌 پیام ها 🌿 در سختى ها، هرگز از رحمت خدا مأيوس نشويد. «وهبناله اهله... رحمة منّا» 🌿 خاندان گسترده يك نعمت الهى است. «و مثلهم معهم» 🌿 گشايش ها لطف الهى است نه امتياز و استحقاق ما. «رحمة منّا» 🌿 تنها خردمندان از فراز و نشيب ها، درس عبرت مى گيرند. «ذكرى لاولى الالباب» 🌿 راه تخفيف كيفرها را بايد از خداوند فراگيريم. «خذ بيدك ضغثاً» 🌿 حتّى حسن سابقه و فداكارى و از خاندان نبوّت بودن، مانع عمل به قانون نيست. «فاضرب به و لا تحنث» 🌿 در شرايط سخت، به سراغ حل مسأله برويد ولى قانون شكنى نكنيد. «فاضرب به ولا تحنث» 🌿 حرمت عهد و سوگند را حفظ كنيم. «لا تحنث» 🌿 صبر تلخ است وليكن عاقبت ميوه ى شيرين دهد. «وهبنا له - وجدناه صابراً» 🌿 انابه و تضرع به درگاه خداوند سرچشمه ى صبر است. «صابراً - انّه اوّاب» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• یکی همیشه هست که عاشق منه، نگام که میکنه، پلک نمی‌زنه! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
سلام و روز بخیر ※ همانطور که بارها در این صفحه گفتیم و شما مستحضرید صحیفه سجادیه جامعه با صحیفه کامله متفاوت است. صحیفه‌ی کامله، یکی از صحیفه‌های امام علی‌بن الحسین علیه‌السلام است، اما صحیفه جامعه مشتمل بر هفت صحیفه‌ی ایشان است. • پیام ریپلای شده، دعای ۲۲ صحیفه جامعه، و حرز کامل شب و صبح است که کاملترین و کاربردی‌ترین و جامع‌ترین «حرز» امام سجاد علیه‌السلام بوده و قدرتمندترین سپر در دفع بلایا و شرور جنی و انسی در روزها و شبهای ماست. • تاریخ از نظر زمانی و مکانی به ملتهب‌ترین و حساس‌ترین روزهای خود رسیده است. و ناآرامی‌ها و گره‌ها و افکار منفی و انرژی‌های اضطراب‌آلود و حملات شیاطین جنی و انسی به بالاترین سطح خود. که البته هر چه به لحظه‌ی زایمان زمین و تولد موعود مبارکش نزدیک‌تر می‌شویم قطعاً این حملات و مصائب بیشتر خواهد شد. ✘ حرز شماره ۲۲ کاملترین نگهدارنده ما از تمام گرفتاریها و بلایا و حملات آخرالزمانی خواهد بود. اینجا بشنوید و یا بخوانید:👇 eitaa.com/ostad_shojae/33902 • با کلیک بر هشتگ می‌توانید بقیه دعاهای تولید شده با سبک استودیویی را به همراه لینک متن آن دریافت کنید.
🎙در پیام بالا 👆 درمورد نقش دعاهای صحیفه جامعه سجادیه در دفع شیاطین جن و انس، و رفع مصائب و اجابت حوائج و رشد و آرامش روح صحبت کردیم. و گفتیم که اغلبِ دعاها در بلاگ تخصصی منتظر در دسترس می‌باشد: Blog.montazer.ir همچنین لیست دعاهای صحیفه جامعه سجادیه که تاکنون بصورت قرائت استدیویی تولید و منتشر شده‌اند خدمت شما : 👇 (روی شماره دعا کلیک کنید) ※ حرزها: ۱• دعای ۲۲ (دعای صبح و شب/ حرز کامل) ۲• دعای ۲۳ (دعای صبح و شب/ حرز دیگر) ۳• دعای ۲۷ (پناه جستن از بلاها و اخلاق نکوهیده) ۴• دعای ۲۹ (در پناه جستن) ۵• دعای ۱۸۰ (ایمنی یافتن از ترس و رهایی از هلاکت) ۶• دعای ۱۸۱ (درخواست آن که در حرز الهی باشد) ※ ادعیه دفع حملات شیاطین : ۱• دعای ۵۰ (پناه بردن به خدا از مکر و دشمنی شیطان) ۲• دعای ۴۸ (برطرف‌کننده وسوسه) ※ دعاهای مهم در احوالات گوناگون : ۱• دعای استغاثه به امام زمان ۲• دعای ۳۳ (عاقبت به خیری در کارها) ۳• دعای ۴۶ (هنگام بیماری و اندوه و گرفتاری) ۴• دعای ۵۵ (درخواست خوبی‌ها و افعال پسندیده /مکارم‌الاخلاق) ※ ادعیه ویژه ماه رجب : ۱• دعای ۱۱۱ (نخستین روز ماه رجب) ۲• دعای ۱۱۲ (در ماه رجب) ※ ادعیه ویژه ماه شعبان : ۱• دعای ۱۱۳ (دعای هر روز ماه شعبان) ۲• مناجات شعبانیه ※ ادعیه ویژه ماه رمضان : ۱• دعای ۱۱۵ (هنگام فرا رسیدن ماه رمضان) ۲• دعای ۱۱۸ (نخستین روز از ماه رمضان) ۳• دعای ۱۱۷ (هر روز ماه رمضان) ۴• دعای افتتاح ۵• دعای ۱۴۲ (وداع با رمضان) ۶• دعای روز عید فطر 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
💬 : «یادم آمد دردها حتی اگر زاییده دست خودمان باشند، هم کفاره‌اند و هم علّت رشد و قدرت ما». ✍️ مانده بود تا اذان صبح! هنوز درب حرم را باز نکرده بودند. نشسته بودم روی سکوی دم در ورودی، تا دربها باز شوند، که دیدم خانمی از دورترها به سمت حرم می‌آید! نزدیک شد و گفت : حرم تعطیل است؟ گفتم: تا ده دقیقه یکربع دیگر باز می‌شود! گفت : یعنی دیشب تعطیل بوده؟ گفتم : جز شبهای جمعه و شبهای مناسبتها، تعطیل است و یک ساعت مانده به اذان صبح باز می‌شود. دیدم چانه و صورت و دستهایش ریز شروع کرد به لرزیدن. گفتم : سردتان شده؟ گفت : نه مضطرب که می‌شوم لرزش می‌گیرد بدنم. و دوباره پرسید: یعنی شب که می‌شود همه را از حرم بیرون میکنند؟ و بعد صبح درب حرم را باز می‌کنند؟ گفتم : باید همینطور باشد! گفت : پس دخترم کجاست؟ تعجبم را که دید ادامه داد: دخترم با آقایی ارتباط برقرار کرده بود! پدرش اصلاً تحمل چنین اتفاقی را نداشت. گفتم اگر بفهمد او را می‌کُشد. تا متوجه این رابطه شدم، گوشی‌اش را گرفتم و محدودش کردم و خودم تا دانشگاه بردمش و آوردمش، و تصور می‌کردم که از سرش افتاده! • چند روز پیش پدرم به رحمت خدا رفت و برادرم سکته کرد و من درگیر شدم و نتوانستم همراهی‌اش کنم. • همسرم او را همان روز با آن آقا دید و ... آوردش خانه و به باد کتک گرفت! • و نفهمیدم چه شد و کِی او از خانه گذاشت و رفت... و الآن شب چهارم است که دخترم نیست! • زن محجوب و متینی بود. می‌لرزید و از غصه می‌پیچید به خودش. گفت : گوشی ندارد، از تلفن یک خانمی به من زنگ زد و گفت من حرم هستم نگرانم نباش. فکر کردم شاید آمده باشد شاه عبدالعظیم. • در حرم باز شد و او تمام حرم را به دنبال دخترش گز کرد و بعد از اذان دیدمش. گفت : باید زود برگردم با التماس از همسرم اجازه گرفتم بیایم دنبالش. اگر دیر کنم زمین و زمان را روی سرم خراب می‌کند. آیا کسی زارتر از من هم، این لحظه در دنیا وجود دارد؟ • دلم می‌خواست او را همانجا قایم کنم که دست هیچ دردی دیگر به او نرسد. اما یادم آمد دردها حتی اگر زاییده دست خودمان باشند، هم کفاره‌اند و هم علّت رشد و قدرت ما. • گوشی اش را درآورد و عکس سفر اربعینشان را نشانم داد. دختری محجوب و خانواده‌دار... به چشمانم زل زد و گفت: چرا زندگی ما اینجوری شد؟ قلبم درد می‌کرد برایش! و چشمانم پاسخی جز همین درد نداشتند. به ساعتش نگاه کرد و با اضطراب گفت: بروم تا دیر نشده... • او رفت و خورشید کم‌کم آمد بالا ! گفتم: خدا خورشید زندگی‌ات را بتاباند بر خانه‌تان. خانه‌ای که هراس در آن حکومت می‌کند، آسیب می‌بیند، حتی اگر ظاهرش شرعی و دین‌‌مَدار باشد. • دختران ما، پدر می‌خواهند، مَردی که شانه‌هایش برای دختر اَمن‌ترین و مهربان‌ترین جای جهان برای تکیه باشد، نه مرکز هراس و اضطراب... محبت اگر حکومت کند در یک خانه، اهل خانه، تنبیه هم که شوند، زارشان را در همان آغوش می‌زنند و گلایه به بیرون نمی‌برند. • دنیایمان نامهربان است! چون رحمانیت که تمامِ دین است کم کم رنگ باخته و از دین جز چهارچوب‎هایی باقی نمانده است. • خدا «عاقبت به عشق»مان کند که عاشق‌ها مهربان‌ترین دیندارانِ جهانند! 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 😎 تا وقتی باور دارید از همسرتان بهترید؛ او قلباً از شما متنفر خواهد بود! منبع:جلسه ۲ از مبحث کارگاه انصاف montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| وقتی «بیرون» رو با خودت میاری «خونه» ؛ حال همه ازت بهم می‌خوره ! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
دوست داشتنِ معکوس.mp3
8.33M
| 💥 من همسرم را خیلی دوست دارم! اما نمی‌توانم با او بسازم و کارمان دارد به جدایی می‌کشد! منبع:جلسه ۲ از مبحث کارگاه انصاف montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
آرشیو پخش زنده شادی 📡 پوستر بالا سرفصل‌های سخنرانی استاد شجاعی در جلسه امروز «سبک زندگی شاد » شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌باشد.👆 ✘ فایل صوتی این جلسه را نیز می‌توانید در آدرس زیر در «آرشیو پخش زنده» وب سایت مدیا منتظر مشاهده نمایید: ※ لینک جلسه ۴۷ سبک زندگی شاد : media.montazer.ir/سبک-زندگی-شاد-جلسه-47/ برای مشاهده جلسات گذشته به صفحه کارگاه سبک زندگی شاد مراجعه نمایید: media.montazer.ir/?p=22902 🎞 منتظر: رسانه رسمی استاد محمد شجاعی montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
| ✔️ جدول نهایی مراسم دعا و استغاثه به امام زمان علیه‌السلام در سراسر کشور (بمنظور تعجیل در امر فرج) جمعه ها دو ساعت قبل از اذان مغرب همزمان در سراسر کشور ※ پایگاه مرکزی: تهران/ بهشت زهرا/ گلزار شهدا / قطعه ۴۰ شهدای گمنام(فانوس) جمعه ۱۴ اردیبهشت | ساعت ۱۶ • سخنران : استاد محمد شجاعی • با نوای: حاج محمد طاهری ✘ برای اطلاع از نزدیک‌ترین مراسم استغاثه‌ به محل سکونت خود در سراسر کشور، به سایت استغاثه مراجعه فرمایید: 🌐 esteghase.com (نقشه‌ی تجمعات کشوری در سایت استغاثه مدام بروزرسانی می‌شود. دقیق‌ترین اطلاعات را قبل از حضور در مراسم در روزهای جمعه، روی سایت چک کنید.) 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .