eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
144 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵۸ 🔅آیه‌ای از سوره زمر 📖وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا... [زمر/۶۹] 🔸و زمین(در آن روز) به نور پروردگارش روشن می‌شود. 🔹مفضل بن عمر می گوید؛ از امام صادق علیه السلام شنیدم که ایشان در تفسیراین آیه «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا» می‌فرمودند : «"رب الارض" یعنی امام زمین» 🔹 عرض کردم بعد از اینکه قیام کرد چه می‌شود؟ فرمودند: «مردم از نور خورشید و ماه بی نیاز می شوند و از نور امام بهره می‌برند.» 📚الزام الناصب،ج۱،ص۸۵ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨خورشید که سینه چاک نورت باشد تندیس درخشش حضورت باشد... ✨مُردیم زبس آه کشیدیم ای کاش این جمعه دگر روز ظهورت باشد... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 ما را به غیر تو اشتیاقی نیست ای مقصد تمام دعاهای ما، بیا..!♥️ -اللهم‌عجل‌لولیک‌الفࢪج 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
40.Ghafir.04.mp3
2.38M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۴ تفسیر آیه ۴ سوره غافر http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=210231 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۴ سوره غافر 🕊 🍃 مَا يُجَادِلُ فِي آيَاتِ اللَّهِ إِلَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَلَا يَغْرُرْكَ تَقَلُّبُهُمْ فِي الْبِلَادِ🍃 ترجمه 🔶 🍃 جز كسانى كه كفر ورزيدند كسى در آيات خداوند جدال و ستيزه نمى كند پس تحرّك آنان در شهرها تو را نفريبد.🍃 «جدل» در لغت به معناى تاباندن طناب است و در اصطلاح به گفتگوهايى كه طرفين مى خواهند يكديگر را در پيچ و تاب هاى بحث شكست دهند، گفته مى شود. جدال و گفتگو جدال دو نوع است: الف) جدال نيكو كه سيره ى انبياست و نوعى گفتگو و تلاش براى ارشاد مردم است. چنانكه كفّار به حضرت نوح مى گفتند: تو براى ارشاد ما بسيار جدل و تلاش مى كنى. «يا نوح قد جادلتنا فاكثرت جدالنا» ب) جدال باطل كه به منظور محو يا كم رنگ كردن حقّ، انواع طرح هاى انحرافى و باطل را به ميان مى آورد. «و جادلوا بالباطل ليدحضوا به الحقّ» در مسائل علمى و عقيدتى بايد از جدل پرهيز كرد مگر با روش نيكو؛ «و لا تجادلوا اهل الكتاب الاّ بالّتى هى احسن» «جادلهم بالتى هى احسن» نمونه هايى از جدال نيكو ✅ حضرت ابراهيم (عليه السلام) نمرود را به خداپرستى دعوت كرد و فرمود: خدايى را پرستش كن كه مرگ و حيات به دست اوست. نمرود گفت: مرگ و حيات در دست من نيز هست. مى توانم دستور اعدام دهم يا يك اعدامى را آزاد كنم. ابراهيم فرمود: خداوند نظام را آن گونه طراحى كرده كه طلوع خورشيد از مشرق است، تو خورشيد را از مغرب ظاهر كن، نمرود مبهوت شد. ✅ قرآن كريم بارها در گفتگو با مخالفان اظهار داشته كه اگر كتابى مثل من يا ده سوره مثل سوره هاى من يا يك سوره مثل من بياوريد، من دعوت خود را پس مى گيرم. حتّى به آنان فرموده كه از هر كس مى خواهيد براى همكارى دعوت كنيد ولى بدانيد كه هرگز حتّى يك سوره مثل قرآن نخواهيد آورد. جدال باطل با تحريك شيطان است. «انّ الشياطين ليوحون الى اوليائهم ليجادلوكم» مفاسد جدال: ۱. سبب گمراهى است. «ما ضلّ قومٌ بعد هدىً كانوا عليه الاّ اوتوا الجَدَل» هيچ گروه هدايت شده اى منحرف نشدند مگر به خاطر جدال هاى ناروا. ۲. سبب قهر الهى است. «من جادل فى خصومة بغير علم لم يزل فى سخط اللّه حتّى ينزع» هر كس بدون آگاهى در موارد نزاع به جدل بپردازد، در قهر الهى است مگر آنكه از جدال دست بر دارد. ۳. مايه ى پشيمانى است. «ايّاك و اللجاجة فان اوّلها جهل و آخرها الندامة» از لجاجت كه زمينه جدال است دورى كن كه آغازش نادانى و پايانش پشيمانى است. روش گفتگو و جدال نيكو ۱. از رقيب، دليل بخواهد. «قل هاتوا برهانكم» ۲. از اوّل خود را برتر نبيند. «انّا او ايّاكم لعلى هدى او فى ضلال مبين» ۳. آن چه را حقّ است بپذيرد گرچه به دليل مصلحت آن را رد كند. «فيهما اثم كبير و منافع للناس و اثمهما اكبر» ۴. به رقيب، فرصت فكر كردن بدهد. «و ان احد من المشركين استجارك فاجره» ۵. ادب و متانت را رعايت كند. «لا تسبّوا الذّين يدعون من دون اللّه عدوّاً» ۶. منصف باشد و همه را به يك چشم نبيند. «فريق منهم» ۷. سخن منطقى بگويد. «قولاً سديدا» ۸. سخن نرم بگويد. «قولاً ليّنا» 📌 پیام ها 🌿 مجادله با حقّ، عاملى جز كفر ندارد. «ما يجادل... الاّ الذّين كفروا» 🌿 توقع نداشته باشيد كه سخن حقّ شما را همه بپذيرند. «يجادل فى آيات اللّه» 🌿 شيوه كفّار، جدال به باطل است. («ما يجادل» فعل مضارع، نشانه دوام است). 🌿 انبيا نيز به تذكّر و موعظه نياز دارند. «فلا يغررك...» 🌿 مرعوب كفّار نشويد و در موضع انفعالى قرار نگيريد. «فلا يغررك تقلّبهم» 🌿 تحركات كفّار، مهلتى است كه خداوند به آنان داده تا پيمانه ى آنها به سر آيد، نگران نباشيد. «فلا يغررك» 🌿 كفّار در تلاشند، غفلت نكنيد. «تقلّبهم فى البلاد» (مانورهاى نظامى، كنفرانس هاى سياسى، سفرهاى دوره اى و قراردادهاى بين المللى كه از سوى سران استكبار برگزار مى شود، از مصاديق «تقلّبهم فى البلاد» است). 🌿 رهبر جامعه ى اسلامى بايد از تحركات كفّار آگاه باشد. «تقلّبهم فى البلاد» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
9.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
※ السلام علیکم یا حَفَظَةِ سِرِّ الله سرّ، باطن پنهانِ کلّ شیء" است. باطن پنهانِ ریاضیات عالم وجود! باطن پنهان و کشف نشده‌ی همه‌ی علوم! و اهل بیت علیهم‌السلام حافظان سرّ خدایند، تا آنروز که بشر به بلوغِ نیاز برسد! و آنگاه زمین سینه می‌گشاید و همه نعمات و علومش را از دریچه‌ی وجود امام، بر عالمیان عرضه می‌دارد. ※ سلام بر شما که باقرالعلومید و حافظ سر خداوند. ویژه شهادت علیه‌السلام montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
13.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 آیت الله اراکی: همه جوانب را بررسی کردیم، آقای جلیلی اصلح است 🔹آیت الله اراکی:وظیفه جهاد تبینی خود می‌دانستیم و می‌دانیم و مدت‌ها بررسی کرده‌ایم همه جوانب امر را و به این نتیجه رسیده‌ایم که جناب اقای سعید جلیلی شخصی است که برای ریاست جمهوری اسلامی آینده ایران اصلح است و این اصلحیت در ایشان متعین است. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
: «مسلم بیخود نبود روز عرفه شهید شد! یکروز قبل از قربان.» ✍️ شبهای هفتم و هشتم و نهم ذی‌حجه رسم صدهاساله‌ی حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام است «مراسم مسلمیّه». تمام هیئات جمع می‌شوند و سه شب عزاداری بزرگی برپا می‌کنند که دیگر جای سوزن انداختن نیست. تا صبح، حرم پر از هیاهوست و در عینِ حال پر از نشاط. • داشتم با خودم فکر می‌کردم که الکی نیست روز عرفه، روز شهادت حضرت مسلم سلام‌الله‌علیه است. بقول استاد عرفه یعنی : «خودت را بشناس و عاشق خودت باش» محال است کسی خودش را بشناسد، و دو دو تا چهارتای زندگیش به «امام» ختم نشود. یعنی من بعنوان انسان، یک لیدرِ راه‌بلد لازم دارم تا مرا ببرد! احتیاج دارم‌هااااا.. نه اینکه فقط دوست دارم! و ... کسی که امام را بفهمد و بخواهد، تمام ملزومات آنرا نیز با عشق می‌خواهد. این می‌شود که «ولایت فقیه» که در زمان امامان ما از ارکان اداره جامعه اسلامی بود، و والیان فقیه که جانشینان مورد اعتماد امام در اراضی مختلف بودند اینقدر قیمت پیدا کرد... مثل همین حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام. ✘ اساساً آنان که «مسلم» را نفهمیدند و باور نکردند، قیام امام حسین علیه‌السلام را نیز باور نکردند! و فردا در میدان قربانی، به جایِ نفس طمّاع و شهوات گوناگونِ خویش، مسلم را... و در پس آن امام و همراهانش را سر بریدند. • نشسته بودم و دیدن اینهمه زائر، نشاطی عجیب را در من جولان می‌داد! ولی دردی هم، شبیه یک بوقِ ممتد در من امتداد پیدا می‌‎کرد : مسلم یک ولی فقیه زمانِ خود بود، خود حضرت عبدالعظیم علیه‎‌‌السلام که در محضرش مسلمیه را سنگ‌تمام می‌گذاریم هم... شیعه با خود این دو نفر چه کرد؟ حالا که ما آن‌موقع‌ها نبودیم. الآن فهم ما از «صدق» در برابر مقام «ولایت» چقدر است؟ • در مدرسه‌ها که یادمان ندادند هرگز، در دانشگاه‌ها هم که بدتر: که حکمرانی اسلامی، حکمرانیِ ولایی است، و تو به میزانی رشد خواهی داشت که با تمام مراتب ولایتی، که با آنها در ارتباط هستی به «سلم» رسیده باشی! و «جهان آینده» دولت حکمرانیِ ولایی است اما در مدل کاملش. یعنی مثل امیرالمومنین علیه‌السلام، جوری پشت سرش راه بروی، که سایه‌هایتان روی هم بیفتد و هیچ حائل و مانعی بینتان نباشد. و این معنایِ واقعیِ کلمه‌ی «صدق» است که کلیدی‌ترین مسئله در حکمرانی ولایی است. امّا ... آدمها تا «عاشق» نشوند، «صادق» نمی‌شوند! محال است در جامعه‌ای «مدیریت رحمانی» یا «مدیریت عاشقانه» حاکم نباشد، ولی آدمها به صدق برسند! درچنین نوع حکمرانی، آدمها برای منافع دور هم جمع نمی‌شوند، بلکه افراد ِکوچکترین تشکیلات نیز از داشتن هم، و بودن در کنار هم شادند و حظّ می‌برند، چون ساختارشان در طول امام معصوم تعریف شده است. با دیدن یکی از بچه‌ها خط فکرم پاره شد. گفت : به چه فکر میکنی ! گفتم به : قربانی! گفت : چی؟ گفتم : ما باید مبانی زیستن در دولت کریمه (حکمرانی ولایی) را بیاموزیم. و تمرین کنیم. چون اساساً درک عید قربان، و فلسفه قربانی دادن، به این ربط دارد که: ※ تو چقدر خودت و طبیعتاً چقدر امامت را می‌فهمی. ※چقدر میان تو و او رابطه‌ی عاشقانه برقرار شده، و با این عشق به شادی رسیده‌ای! ※ چقدر این عشق به تو جرات پاگذاشتن روی خودت را می‌دهد! ※ چقدر موفق به قربانی خودت و حرکت به سمت امام می‌شوی! ※ما به قدر همینها که گفتم صادقیم ... و به «قدم صدق» که ویژگی اصلی دولتمردان دولت کریمه است رسیده‌ایم! ✘ مسلم بیخود نبود روز عرفه شهید شد! یکروز قبل از قربان. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .