eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
۴ 🔸پ- پرچم های سیاه 💢در احادیث مربوط به حضرت مهدی و ظهور، از «پرچم های سیاه از خراسان» سخن به میان آمده. با این مضمون که پیش از ظهور امام مهدی، در منطقه خراسان (خراسان قدیم شامل قسمتهای زیادی از ایران، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان) انقلابی برپا میشود و مردم با پرچم های سیاهی که به اهتزاز درآوردند به حرکت میافتند.*۱ 💢امام باقر علیه السلام : «پرچمهای سیاهی از خراسان بیرون می آید و به جانب کوفه حرکت میکنند. چون مهدی ظاهر شود، اینان کسی را برای بیعت نزد حضرت میفرستند.»*۲ 💢در برخی احادیث، خروج پرچمهای سیاه در آستانه ظهور خواهد بود. رسول خدا میفرماید: «هنگامیکه پرچمهای سیاه را که از خراسان می آیند دیدید، بسویش بشتابید، اگرچه با سُر خوردن بر روی برفها باشد. بدرستی که در آن خلیفه مهدی است.»*۳ 📚۱و۲- الغیبه طوسی ص۴۵۲و۴۵۳ ۳- کشف الغمه ج۲ ص۴۷۲ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂ای کاش که خواب وصل تعبیر شود آوازه حُسن تو جهان گیر شود... 🍂بر بام رسیده آفتاب عمرم ترسم به خدا نیائی و دیر شود... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 📖 السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ‏... 🌱سلام بر آن خورشیدی که همه مردمان تاریخ در انتظارش بوده اند و با طلوعش همگان زیر سایه محبّتش یکدل و یک نوا می شوند. 🔅سلام بر او و بر لحظه های طلوعش. 📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
41.Fussilat.08-09.mp3
2.79M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۴ تفسیر آیه ۸_۹ سوره فصلت http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=210326 بااین اینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۸ و ۹ سوره فصلت 🕊 🍃 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ (۸)🍃 🍃قُلْ أَئِنَّكُمْ لَتَكْفُرُونَ بِالَّذِي خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَاداً ذَلِكَ رَبُّ الْعَالَمِينَ (۹)🍃 ترجمه 🔶 🍃 همانا كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام مى دهند برايشان پاداش دائمى (و بى منّت) است.🍃 🍃بگو: آيا شما به كسى كه زمين را در دو روز آفريده است كفر مى ورزيد و براى او همتايانى قرار مى دهيد؟ اوست پروردگار جهانيان.🍃 «ممنون» به معناى قطع شده يا مورد منّت است. در آيه ى پنجم خوانديم كه كفّار با پنج عبارت گوناگون، لجاجت خود را مطرح كردند و گفتند: دل هاى ما در پرده و گوش هايمان سنگين است و... در اين آيه، خداوند به پيامبرش مى فرمايد: به اظهارات سنگدلانه ى آنها توجّه نكن و با سؤال و استدلال به كار خود ادامه بده. «قل ءَانكم لتكفرون» مراد از آفرينش كره زمين در دو روز، دو مرحله و دوره است، قبل از آفرينش زمين و آسمان و پيدايش شب و روز و ماه و سال، روز معنا نداشته كه بگوييم خداوند زمين را در دو روز آفريده است. قدرت خداوند همراه با حكمت او اعمال مى شود. با اين كه خداوند مى تواند با يك اراده آسمان ها و زمين و آن چه را كه ميان آنهاست خلق كند و بارها با جمله ى «كن فيكون» از اين قدرت سخن به ميان آورده است، ولى آفرينش آسمان ها و زمين را در چند مرحله و دوران قرار داده و اين نشان آن است كه اِعمال قدرت بايد همراه با مصلحت باشد و مصلحت آفرينش در چند مرحله بوده است. ⭕ سؤال: در هفت مورد، قرآن مى فرمايد: آفرينش در شش روز بوده است، چهار مورد درباره ى آفرينش زمين و آسمان و سه مورد درباره ى آفرينش زمين و آسمان و آنچه ميان آنهاست. البتّه از سه آيه ى دوم مى توان فهميد كه آيات اول نيز مربوط به آفرينش آسمان ها و زمين و آنچه ميان آنهاست مى باشد. در اين جا سؤالى مطرح است و آن اين كه در اين آيه مى فرمايد: زمين در دو روز آفريده شده و در آيه ى ۱۲ مى فرمايد: آسمان ها نيز در دو روز آفريده شدند. در آيه ى ۱۰ مى فرمايد: روزى شما در چهار روز تقدير شد كه جمعاً هشت روز مى شود و با آيات شش روزه منافات دارد. ✅ پاسخ: آفرينش غير از تقديرِ روزى است و لذا جمع كردن اين دو با يكديگر كه هشت روز مى شود، درست نيست بلكه اين آيات فقط به چهار روز از مجموع شش روزِ آفرينش اشاره كرده و دو روز ديگر مربوط به آفرينش ميان آسمان ها و زمين است و يا امور ديگر كه اين آيات از بيان آن ساكت است. 📌 پیام ها 🌿 در كنار تهديدِ كافران، ستايش از خوبان لازم است. «ويلٌ للمشركين... ان الّذين آمنوا...» 🌿 ايمان و عمل نيكو از هم جدا نيست. «آمنوا و عملوا الصالحات» 🌿 ايمان قبل از عمل است. («آمنوا» قبل از «عملوا» آمده است). 🌿 كسانى كه در دنيا عملِ بى منّت انجام مى دهند، در بهشت پاداش بى منّت دريافت مى نمايند. «لهم اجر غير ممنون» 🌿 خداى بزرگ براى آن همه نعمت هاى ابدى در بهشت منت نمى گذارد. (چه زشت است كه ما به خاطر يك احسان كوچك و موقت منت بگذاريم).«اجر غير ممنون» 🌿 بهترين راه دعوت كفّار، بيان لطف خداوند است. «لتكفرون بالّذى خلق...» 🌿 آفرينش كره زمين به تدريج و طىّ دو دوران اتفاق افتاده است. «خلق الارض فى يومين» 🌿 چگونه براى خداوند شريك قائل مى شويد، در حالى كه او در آفرينش زمين شريك نداشته است. «خلق الارض فى يومين و تجعلون له انداداً» 🌿 آفريدگار، همان پروردگار يكتاست. «خَلق... ربّ العالمين» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
※ دعای ۴۴ صحیفه سجادیه جامعه ※ هنگام دیدن چیزهایی که دوست نمی‌داشت هم متن و هم صوت دعا در لینک زیر: blog.montazer.ir/?p=2197 blog.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
Doa 44 sahife.mp3
16.06M
🎧قرائت استدیویی دعای ۴۴ ※ هنگام دیدن چیزهایی که دوست نمی‌داشت • با صدای محمود معماری هم متن دعا و هم صوت دعا در لینک زیر: blog.montazer.ir/?p=2197 🎼 تولید شده در «استودیو موسیقی انسان تمام» 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
: مرحله‌ی قبل از گفتگو، «مرحله‌ی آتش نشانی» است! : خودمراقبتی در فتنه‌های آخرالزمانی! ✍️ صفحه موبایلم را باز کردم، دیدم اندازه شش ماه حرف توی قلبش بود که انگار یکهو ریخته باشد بیرون! هر چه می‌رفتم جلوتر بیشتر مطمئن می شدم آنچه که او را آشفته کرده و به این بدبینی نسبت به همسنگر و همکارش انداخته، در روز اول فقط یک سوءتفاهم بود، اما چون نیامد و حرف نزد و حلّش نکرد، شیطان فرصت جولان یافت و هِی از قدرت واهمه استفاده کرد و در این سوءتفاهم فوت کرد و فوت کرد و فوت کرد تا بالاخره به جانش آتش انداخت. • اما آنقدر متانت دارد که آمد و این حرفها را برایم نوشت تا نکند میان او و همکارش برخورد نابجایی رخ دهد و خواست تا من نظرم را بگویم. • برایش نوشتم : حتماً در این رابطه باهم «گفتگو» خواهیم کرد. اما «گفتگو» در زمانی که آتش دارد شعله می‌گیرد نمی‌تواند موثر بیفتد. چون این آتش، تمام حواس ما را به خود جلب کرده و هم برای من امکان توضیح را سخت و هم برای شما امکان پذیرش را ناممکن می‌کند. مرحله‌ی قبل از گفتگو، «مرحله‌ی آتش نشانی» است. اول باید با کمک هم، این آتش را فرو بنشانیم تا بتوانیم باهم «گفتگو» کنیم در فضای سالم و غیر گل‌آلود! •گفت : چکار کنیم یعنی ؟ گفتم برو صحیفه‌ی جامعه‌ات را بغل کن و بیاور ! و بعد بنشین روی این دعاها تا فردا مداومت کن : (حرز 22 / حرز 23 / دعای 48 / دعای 50 / دعای 154 / دعای 155 و ...) قطعاً با شروع این جریان کم‌کم آرام خواهی شد و التهابات درونت کمتر می‌شود، می‌توانی از یک حرم نیز برای افزایش اثربخشی آن استفاده کنی، اما آنقدر مداومت کن و ادامه بده که به سطحی از تعادل نسبی برای گفتگو برسی. گفت : چشم! ولی از پیامهای بعدی‌اش مشخص بود، که هنوز این آتش ادامه دارد. و من تمام سعیم را کردم که با دو دست دعا و استمرار در تلاوت حرزهای صحیفه به نیّت او، در فرو نشاندن این آتش کمکش کنم. • فردا جلسه ای داشتیم، که او هم مجازی حضور داشت. ریشه‌ی بخشی از سوءتفاهم ها را در قالب موارد مربوط به جلسه باز کردم. می‌دانستم دارد گوش می‌کند و حالا از نظر روحی برای شنیدن آماده است. • بین مان حرفی نشد دیگر .... تا اینکه چند روز بعد قدرتمند و آرام و شاد دیدمش! گفت : من آموختم «آتش‌نشانی در قدم اول» اگر درست صورت بگیرد؛ نیاز به «گفتگو» را نیز در قدم دوم، گاهی از بین می‌برد. زیرا وقتی التهابات حملات شیطان، از میان برداشته شد؛ تو قادری مرز میان واقعیت و توهم را تشخیص بدهی! گاهی می‌فهمی همه‌ی آنچه در آن دست و پا میزدی فقط واهمه‌ای ساخته‌ی دست شیطان بود و واقعیت چیز دیگریست! گاهی هم گفتگو لازم است که البته آن جلسه مجازی و توضیحات شما بسیار کمکم کرد. • گفتم : «باعث افتخار و امنیتید برای من» ! و خوشحالم از اینکه باهم زیر یک خیمه، در حالِ دویدنیم برای نشاندن آتشی که 14 قرن است جهان دارد در آن می‌سوزد و جزغاله می‌شود ... «آتش جهل به خود»! صفحه مخصوص صحیفه جامعه سجادیه در وب‌سایت منتظر: blog.montazer.ir/sahife/ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
1403.04.24-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-09-32k.mp3
17.62M
🔉 متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ نهم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۲۴ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖چرا انقلاب اسلامی به تحجر متهم شده است؟ ➖متحجرین دنیازده، درست فکر نمی‌کنند ➖مردم‌سالاری در ذات ولایت وجود دارد ➖متأسفانه ادبیات تحجر مشتری دارد 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
1403.04.25-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-10-32k.mp3
15.72M
🔉 متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ دهم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۲۵ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖دوقطبی‌سازی ذهنی ➖دوقطبی سازی در قلب انسان ➖دوقطبی‌سازی اجتماعی ➖خوارج؛ نماد برجسته متحجرین در طول تاریخ ➖روایتی در مورد صفر یا صد دیدن در میان خوارج ➖نقدی بر عملکرد مذهبی‌ها در صفر یا صد دیدن 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
1403.04.26-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-11-32k.mp3
15.47M
🔉 متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ یازدهم(پایان) | ‌۱۴۰۳/۰۴/۲۶ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖چرا بحث تحجر در این زمان مطرح شد؟ ➖کاهش مشارکت؛ مهمترین دلیل انتخاباتی بحث از تحجر ➖تحجر به دین، فرهنگ و سیاست ضربه زده است ➖باید درست در مورد دین حرف بزنیم ➖عناصر تحجر و ویژگی‌های متحجرین ➖در مقابله با دو طیف متحجر جامعه چه باید کرد؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📡 دو پوستر بالا سرفصل‌های سخنرانی استاد شجاعی در جلسات امروز پنجشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ می‌باشد.👆 ✘ فایل صوتی و تصویری این دو جلسه را نیز می‌توانید در دو آدرس زیر در «آرشیو پخش زنده» وب سایت مدیا منتظر مشاهده نمایید: ※ جلسه ۱۵ معارف فاطمی media.montazer.ir/معارف-فاطمی،-مرجع-تخصصی-سعادت-انسان-جل-2/ ※ جلسه ۱۷۵ شرح زیارت جامعه کبیره media.montazer.ir/شرح-زیارت-جامعه-کبیره-جلسه-175/ 🎞 منتظر: رسانه رسمی استاد محمد شجاعی montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
نقشه_راه_جلسه_معارف_فاطمی،_پنجشنبه_4_مرداد_1403.pdf
209.3K
※ فایل pdf نقشه راه سخنرانی در جلسه ۱۵ معارف فاطمی ※ تاریخ ۴ مردادماه ۱۴۰۳ ※ دسترسی به فایل صوتی و تصویری : media.montazer.ir/معارف-فاطمی،-مرجع-تخصصی-سعادت-انسان-جل-2/ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۵ 🔸پ- پرچم حضرت مهدی : 💢در روایات آمده، پرچم حضرت مهدی، همان پرچم رسول الله است. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «همراه او پرچم پیامبر است… جبرئیل پرچم را (برای مهدی) خواهد آورد.»*۱ 💢 امام صادق علیه‌السلام به ابوبصیر درباره پرچم حضرت مهدی فرمودند: «بخدا سوگند، آن پرچم نه از پنبه است و نه از کتان و نه از ابریشم و نه از حریر… از ورق بهشتی است. رسول خدا روز بدر، آنرا برافراشت و بعد در هم پیچید و به علی داد و نزد علی بود تا روز بصره رسید و علی آنرا برافراشت و خدا او را پیروز گردانید… اکنون پرچم نزد ماست. هیچ کس آن را نخواهد گشود تا آنگاه که قائم قیام کند و آن را افراشته کند.»*۲ 🔸ت- توقیع : 💢 به دست نوشته های امام زمان در زمان غیبت صغرا میگویند. از زمانهای دور، بینِ حاکمان و فرمانروایان، توقیع نویسی مرسوم بوده. در منابع فقهی و تاریخی نیز سخن از توقیع دیده میشود. این توقیعات توسط امام صادر میگردید و بوسیله نائبان خاص، در دوران غیبت صغری، به افراد میرسید. 📚۱و۲ : الغیبه نعمانی ص۳۰۷ و ۳۰۹ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂ای کاش که خواب وصل تعبیر شود آوازه حُسن تو جهان گیر شود... 🍂بر بام رسیده آفتاب عمرم ترسم به خدا نیائی و دیر شود... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا