eitaa logo
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
1.7هزار دنبال‌کننده
208 عکس
763 ویدیو
23 فایل
فعالیت‌های مؤسسه برای صلحی جهانی: -معرفی مراکز،منابع تخصصی وجریان‌های تبلیغ بین‌المللی -معرفی دوره،نشست وهمایش مرتبط -معرفی تازه‌مسلمانان -برگزاری دوره‌های مطالعات اسلام وادیان -تولیدمحتوای اسلامی برای جامعه غرب مدیر: @ebnosiam @allah4all @studiesofshia
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ در چه آیاتی از انجیل و تورات نام پیامبر اسلام (ص) آمده و آمدن ایشان وعده داده شده است؟! ✅ لحظات دیدنی مسلمان شدن یک بانوی انگلیسی پس از 6 ماه مطالعه در رابطه با اسلام. 👁‍🗨 مشاهده این کلیپ برای همه فعالان حوزه دین و فرهنگ توصیه می شود. 🔴 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
@ThrillofPeace ✳️ قرآن شناسی امامیه در پژوهش های غربی 🔹این کتاب، در واقع مجموعه 10 مقاله از پژوهشگران معاصر غربی (از ابتدای قرن بیستم تاکنون) است که از زبان های مختلف (انگلیسی، فرانسه، آلمانی و عبری) به فارسی ترجمه شده اند. 🔸بعد از مقدمه ویراستار و معرفی نویسندگان، بخش های اصلی کتاب و مطالب آنها عبارتند از: درآمد- جایگاه قرآن (با مقاله ای از پاول زاندر با عنوان: قرآن یا امام؟ نگاه شیعه امامی به قرآن) بخش اول- تحریف و قرائات. شامل مقالات زیر: @ThrillofPeace افزوده های شیعه به قرآن (ویلیام تیسدال)؛ قرآن شیعی: بازنگری در برداشتهای گلدزیهر (جوزف الیاش)؛ یادداشتی در باب بررسی قرآن شیعی (تاد لاوسن)؛ دگرخوانش ها و افزوده های شیعه امامیه به قرآن (مئیر بر- اشر)؛ مسأله تحریف قرآن در تفاسیر شیعه اثناعشری (راینر برونر)؛ جریان های مختلف در آثار تفسیری شیعه امامیه متقدم (اتان کلبرگ) بخش دوم- مصاحف. شامل مقالات زیر: موادی برای قرآن (آرتور جفری)؛ متون مقدس معتبر در تشیع امامی متقدم (اتان کلبرگ)؛ کتاب فاطمه: قرآنی شیعی؟ (خالد سنداوی). ترجمه مقاله آخر (کتاب فاطمه) به عهده اینجانب گذاشته شد و برای من جای بسی خرسندی است که اجازه یافتم در جمع اساتید بزرگواری که در تهیه این کتاب فعالیت داشتند حضور داشته باشم. این کتاب 300 صفحه ای را، همراه با کتاب دیگری که در واقع مکمّل آن است و «تفسیرشناسی امامیه در پژوهش های غربی» نام دارد (و می توان هر دو را به صورت دو مجلد از کتابی واحد نگریست) مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث قم در آغاز سال 1395 منتشر کرده است. telegram.me/bayeganitabligh/743 🔹دانلود فایل فهرست و مقدمه کتاب 👈👈👈 telegram.me/studiesofshia/889 🔸لینک خرید آنلاین کتاب 👈👈👈 ytre.ir/gHp ✅ مطالب بیشتر در «»👈👈👈 @ThrillofPeace @studiesofshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#️⃣ Prophet Muhammad Was A White Man(Arab); Racism & Today's Religion. Farrakhan Speaks (2-3) ❇️ سخنرانی لوئیس فراخان با موضوع نژادپرستی و مذهب امروز (2-3) 🔸«پیامبر اسلام اخلاقی بی نظیر داشت، دلسوز بود، شجاع و ثابت قدم بود؛ اما سفیدپوست بود!!! آیا اشکالی دارد؟» 🔹لوئیس فراخان (Louis Farrakhan) رهبر جنبش تلفیق‌گرایانه و عمدتاً آفریقایی آمریکایی امت اسلام است. وی با راهنمایی مالکوم ایکس اسلام آورد. فراخان به دلیل اظهارهای ضدیهودی‌اش به شدت مورد غضب سرمایه‌داران یهودی آمریکا است. 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی @ThrillofPeace
💡عرصۀ تبلیغ بین المللی اسلام در کلام امام خمینی رحمة‌الله 📝تهیه شده در «انجمن ترنم صلح» ــــــــــــــــــ ما با کسی جنگی نداريم. امروز انقلاب ما صادر شده است. در همه جا اسم اسلام است و مستضعفين به اسلام چشم دوخته‌اند. بايد با تبليغات صحيح، اسلام را آنگونه که هست، به دنيا معرفی نماييد. وقتی ملّتها اسلام را شناختند، قهراً به آن روی می‌آورند و ما چيزی جز پياده شدن احکام اسلام در جهان نمی‌خواهيم. ــــــــــــــــــ 📌 منبع: صحيفه نور، جلد 15، صفحات 321 و 322 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴میخواستم یک بمب دستی درست کنم تا در محوطه مرکز اسلامی منفجر کنم! و به تماشای آن بپردازم. 🔹همراه همسرم ، دو زن را با برقع در فروشگاه دیدیم، همانجا از خدا خواستم به من قدرتی بدهد تا بتوانم گردن آن دو زن را بشکنم! 🔸ماجرای سرباز ارتش که چندین بار در عملیات‌های مختلف از آمریکای جنوبی تا فیلیپین و تا خاورمیانه شرکت کرده است تا اسلام را از بین ببرد... کیفیت عالی: https://t.me/HQTOP/14 ✅مطالب بیشتر در «انجمن ترنم صلح»👇🏻👇🏻 @ThrillofPeace
✳️ @ThrillOfPeace ✳️ : آشنایی با و در حوزه 🔹 برخی از مهم ترین دانشگاه ها و مراکز علمی جهان غرب که دارای کرسی تخصصی شیعه شناسی هستند و یا دروس مربوط به تشیع، از جایگاه و اهمیت خاصی در آنها برخوردارند، عبارتند از: 1. (دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا) http://mec.sas.upen.edu/studies.html این مرکز بیشتر مطالعات خود را معطوف به جهان عرب نموده و در کنار آن، زبان های شرقی مانند: عربی، فارسی، ترکی، پشتو، ازبکی و ترکمنی نیز مطالعه و تدریس می شود. در موزه انسان شناسی و باستان شناسی این دانشگاه آثار و مطالبی درباره تشیع و تسنن وجود دارد. از تحقیقات و مقالات این دانشگاه می توان به این موارد اشاره کرد: «تسنن در برابر سفاهت تشیع(!!)»، «معماری قدرت در آیین تشیع: میان تعبد و تعقل»، «محرم و مناسک آن: آیین مذهبی برای روایت تاریخ مقدس در میان شیعیان آمریکا». 2. (آمریکا) www.asu.edu تحقیقات این دانشگاه بیشتر در جهت مقایسه میان ادیان است که این قانون درباره دین اسلام نیز صدق می کند. عناوین برخی از دروس این دانشگاه عبارتند از: درآمدی بر اسلام؛ مذاهب جهان؛ بررسی دین اسلام؛ اسلام و دنیای مدرن؛ تمدن اسلامی؛ زن در اسلام؛ مذهب و حکومت در ایران. عناوین برخی از کنفرانس های این دانشگاه عبارتند از: نقش اسلام در کشورهای مختلف؛ آیا آمریکا می تواند از اسلام بیاموزد؟؛ آیا مسیح مسلمان بود؟؛ از تراژدی تا استنباط، گفتمان علمی در ارتباط با جهان اسلام. مقالات و تحقیقات قابل توجهی در این دانشگاه انجام شده که اکثراً به بحث شیعه و سنی در پاکستان پرداخته اند. 3. (انگلستان) WWW.iis.ac.uk این مؤسسه به دنبال توسعه تحقیقات و آموزش درباره اسلام، با تأکید بر شیعه و به خصوص فرقه اسماعیلیه، متمرکز شده است. برنامه های مؤسسه مطالعات اسماعیلی، توجه خاصی به موضوعات تجددگرایی و مدرنیسم مبذول می دارد. ترجمه «دایرة المعارف بزرگ اسلامی» به زبان انگلیسی از کارهای مهم این مؤسسه است. 4. (انگلستان) www.bristol.ac.uk بخش اسلام شناسی این دانشگاه زیر نظر رابرت گلیو متخصص تشیع اداره می شود که هر سه پایان نامه خود را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درباره تشیع نگاشته است. دروس اصلی و مهم مرتبط با تشیع در این دانشگاه عبارتند از: اندیشه کلاسیک اسلامی، مذهب و آیین اسلام، جنبش های مذهبی مدرن در ایران، فلسفه اسلامی، شیعه (که در این درس فرق شیعی به ویژه اثنی عشریه، اسماعیله و زیدیه، مورد مطالعه عمیق قرار گرفته و دکترین رفتار افراطیون شیعه بازنگری می شود). @ThrillOfPeace 5. (انگلستان) www.cam.ac.uk این دانشگاه دارای «کرسی تخصصی شیعه شناسی جان (یحیی) کوپر» است. کنفرانس های این دانشگاه بیشتر درباره مسائل جهان عرب و حوزه ادبیات است که برای نمونه می توان به کنفرانس هایی در مورد «نظامی گنجوی» و «شاهنامه فردوسی» اشاره کرد. از مهم ترین مقالات ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از: «بررسی تشیع دوازده امامی در دوره جدید: فرهنگ دینی و تاریخ سیاسی»، «عوامل مؤثر بر سیاسی شدن تشیع لبنان و ظهور حزب الله»، «شیعیان اثنی عشری به عنوان یک اقلیت مسلمان در هند»، «خطابه اشک». 6. (انگلستان) www.sheffield.ac.uk موضوع اصلی مرکز مطالعات اسلامی این دانشگاه «فقه اسلامی» است که البته هم در ضمن تحقیقات فقهی و هم غیر آن به تشیع نظر دارند؛ از این جمله می توان به پژوهش کاملی که درباره تشیع در این دانشگاه و توسط مرکز مطالعات دینی انجام شد، اشاره کرد. 7. (دانشگاه لندن) www.soas.ac.uk مرکز مطالعات اسلامی این دانشگاه به مدیریت پروفسور عبدالحکیم از سال 1995م شروع به کار نمود. در زمینه قرآن پژوهی، این مدرسه نشریه ای را با عنوان «مجله مطالعات قرآنی» منتشر می کند. بعضی از دروس این مرکز نظیر درس «عصر فاطمیان در قرون 10 تا 12میلادی» با تشیع مرتبط است. «مباحث مذهبی در تشیع معاصر» و «عناصر شیعی در معماری پاکستان» از طرح های تحقیقاتی این مدرسه مطالعاتی است. : برای اطلاعات بیشتر به کانال (@studiesofshia) مراجعه نمایید. 🔹انجمن‌ بین المللی ترنم صلح 👈👈👈 @ThrillOfPeace @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️سوالات دانشجویان در رابطه با علمیه قم!!! (قسمت1از2) ❇️از فلسفه ارسطو تا ملاصدرا، از شهریه تا خدمت سربازی طلبه‌ها! ✅رابرت گلیو پاسخ میدهد! ✳️ پروفسور رابرت گلیو (Robert Gleave) دارای مدرک پروفسوری مطالعات عربی از دانشگاه اکستر 🔹وی محقق اسلامی و فقه شیعه 12 امامی است که مهمان بسیاری از نشست‌های تخصصی دینی در ایران است!!! 🔸*مشاهده این سخنرانی برای همه فعالان حوزه دین و فرهنگ توصیه می‌شود.* 📽 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillofPeace
(5) @ThrillofPeace ✳️ تبلیغ بین المللی اسلام در کلام امام خمینی (ره) 🔹انبیاء غصه می خوردند برای کفار، غصه می خوردند برای منافقین که چرا ... 🔸صحیفه نور، ج 14، ص12. 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی » 👇👇👇 🆔 @ThrillofPeace
(4) @ThrillofPeace ❇️ فیتز رنکو (Fritz Krenkow) 🔹زندگینامه فرانتس کرنکو در 1872 در شونبرگ، روستای کوچکی در شمال آلمان متولد شد. پیش از رسیدن به سن شش سالگی پدرش را از دست داد و به همراه مادر به خانه پدربزرگش رفت. دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در همان جا سپری کرد. دی اچ لارنس شاعر و نویسنده شهیر خواهرزاده او بود. در همان دوران به یادگیری زبان‌های انگلیسی، فارسی، یونانی و لاتین روی آورد. در شانزده سالگی در مغازه‌ای مشغول به کار شد، یادگیری زبان را ادامه داد و فارسی را بدون معلم و تنها با استفاده از کتاب آموخت. 🔸تحصیلات و مطالعات اسلامی در 1892 به برلین رفت و با ادوارد زاخائو استاد زبان‌های شرقی ملاقات کرد. زاخائو او را از مطالعه زبان‌های شرقی برحذر داشت و آن را مناسب او ندانست اما کرنکو با انگیزه بیشتری ادامه داد. دو سال بعد به انگلستان رفت و به تابعیت آن کشور درآمد. با دختری انگلیسی ازدواج کرد و برای چندین سال به عنوان فروشنده در یک مغازه کار می‌کرد اما پول چندانی عایدش نمی‌شد. با وجود مشغله زیاد هنوز پی‌گیر مطالعات شرقی خود بود. با پیشروی این تحقیقات به مطالعات اسلامی و زبان و ادبیات عرب علاقمند شد بخصوص مباحث مربوط به صدر اسلام و قرون وسطی. @ThrillofPeace پس از شروع جنگ جهانی اول و مشکلات ناشی از آن برای یکسال به استرالیا رفت و پس از بازگشت به انگلیس با چالزلیال دیدار کرد. چالزلیال او را به یادگیری زبان عربی، فارسی و اردو تشویق نمود. برای گسترش تحقیقات شرق‌شناسانه‌اش و دستیابی به نسخه‌های قدیمی به دانشگاه حیدر آباد هند رفت و از دایره‌المعارف عثمانی بهره برد و مطالبی را به کتاب‌های عربی که در انگلستان آموخته بود انتقال داد. کرنکو بر این عقیده بود که از بین رفتن حکومت بنی امیه و انتقال دارالخلافه مسلمین از سوریه به عراق آغاز زوال و مانع گسترش اسلام در اروپا بود. 🔹تشرف به اسلام و فعالیت های او فرانتس کرنکو پس از تشرف به اسلام نام محمد سالم را برای خود برگزید. او به عضویت در آکادمی اعراب در دمشق درآمد و مدتی در دانشگاه علیگره هند به تدریس زبان عربی مشغول بود و پس از آن به کمبریج رفت و تا زمان مرگش در 1953 همان جا ماند. ترجمه اشعار “مزاحم عقیلی” و “طفیل بن عوف “از جمله آثار اوست. @ThrillofPeace 🔸کتاب‌شناسی The poems of Tufail ibn ‘Auf al-Ghanawi and at-Tirimmah ibn Hakim at-Ta’yi / Arabic text edited and translated by F. Krenkow. London : Luzac, 1927. Krenkow, F. (Fritz), 1872-1953 1927 The poetical remains of Muzahim al-‘Uquaili / edited and translated by F. Krenkow. Leiden : Late E.J. Brill1920 al-‘Uquaili, Muzahim Krenkow, F. (Fritz), 1872-1953 1920 Indices to the poetical citations in the Kitab al-Amali of Abu ‘Ali Isma’il ibn al-Kasim al-Kali (Bulak edition, A.H. 1324) / names of poets by F. Krenkow ; rhymes by A. A. Bevan. Leyden : Late E.J. Brill, 1913. al-Qali, Abu ‘Ali Isma’il ibn al-Qasim, 901?-967? Krenkow, F. (Fritz), 1872-1953, 1913 telegram.me/bayeganitabligh/3386 The poems of Tufail Ibn ‘Auf al-Ghanawi and at-Tirimmah ibn Hakim at-Ta’yi / Arabic text edited and translated by F. Krenkow. London : Luzac, 1927. Krenkow, F. (Fritz), 1872-1953, 1927 🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی » 👇👇👇 @ThrillofPeace @studiesofshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ از دانشگاه تهران تا دانشگاه مک گیل کانادا 🔹جامعه علمی ما چقدر با چهره‌هایی همچون دکتر #مهدی_محقق از اسلام‌شناسان و از پیشتازان #کرسی‌های_اسلام_‌شناسی در غرب آشناست؟ ❇️ دکتر مهدی محقق در 22 سالگی درجه اجتهاد گرفت و با حضور در دانشگاه موفق به کسب مدرک دکترا در 2 رشته معارف اسلامی و ادبیات فارسی شد. ⚠️ به زودی بخش‌هایی از #مصاحبه_اختصاصی انجمن ترنم صلح با ایشان در همین کانال منتشر خواهد شد. 📝 تهیه و تدوین: «انجمن ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ عوامل پیشرفت و ترقی جامعه غرب پس از قرن ها عقب ماندگی 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 1) |#مهدی_محقق |#مطالعات_اسلامی |#مطالعات_شیعه |#دانشگاه_مک_گیل 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
@ThrillofPeace ✳️ تاثیرگذارترین روش برای تبلیغ اسلام در یک کشور غیرمسلمان 🔹حجت الاسلام صبوری، مبلغ دینی، نامیبیا تعداد جوانان در مسجد قبا بر خلاف مساجد دیگر کم است البته توانسته‌ایم چند نفر از جوانان مسیحی را به مسجد جذب کنیم و با کمک آن ها ماهانه همایش بین ادیان را برگزار می کنیم که در آن دانشجویان مسیحی، خاخام یهودی و کشیش مسیحی شرکت می کنند و ثمرات خوبی داشته است. تلاش می کنیم این همایش‌ها در دانشگاه ویندهوک برگزار شده و از تلویزیون جهت پخش آن استفاده کنیم؛ همچنین سعی می کنیم تبلیغ اسلام را در مدارس نامیبیا انجام دهیم و هدف مبارزه با بی دینی و جدای از بحث اسلام دعوت مردم به خدا است. وظیفه مبلغان این است که خود به سمت جوانان بروند و ما در این راستا به یکی از مدارس ویندهوک رفته و طی برنامه‌ای اسلام را معرفی کردیم اما امیدواریم به دانشگاه‌ها نیز راه پیدا کرده و در آنجا اسلام را معرفی کنیم که هماهنگی‌ها در این راستا با یکی از دانشگاه‌ها صورت گرفته است و قرار است برخی دوره‌ها را در این دانشگاه برگزار کنیم. @ThrillofPeace متاسفانه مسلمانان در نامیبیا متحد نیستند. ۴ مسجد فعال در ویندهوک وجود دارد که دو مسجد تحت حمایت یکی از کشورهای اسلامی است که علیه شیعیان تبلیغ می کنند و علیرغم اینکه ما برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌ایم، نه تنها تمایلی به همکاری نداشته بلکه مانع آمدن مسلمانان به تنها مسجد شیعی ویندهوک می شوند لذا از این جهت اتحادی در میان مسلمانان نامیبیا نیست. در مسجد قبا که به گفته بعضی‌ها اولین مسجد در نامیبیا بوده و تنها مسجد اهل بیت (ع) در این کشور است، هم شیعیان حضور دارند و هم اهل سنت که اکثریت حضار مخصوصا روزهای جمعه از اهل سنت هستند و خیلی وقت‌ها برای اطعام نیازمندان، برادران اهل سنت کمک می‌کنند و این نکته مهمی است و ما همانند امامان جماعت پیشین تلاش کردیم که این اتحاد حفظ شود در عین حال که مکتب اهل بیت و پیام آن ها را تبلیغ می‌کنیم اما حرفی که منافات با اتحاد باشد در اینجا مطرح نمی‌شود. حضور ما در اینجا با مشکلاتی روبرو بود، در سابقه‌ای نزدیک به ۳۰ سال تاسیس مسجد قبا برای نخستین بار این مشکلات پیش آمده بود که توضیح نمی‌دهم اما پس از چند ماه توانستیم مشکلات را حل کنیم و مسلمانانی که مسجد را ترک کرده بودند، به مسجد بازگشتند. برخی از مشکلات مرتفع شد اما کمبود امکانات همچنان باقی مانده است. @ThrillofPeace در ماه مبارک رمضان یکی از قاریان مصری را دعوت کردیم و کلاس آموزش قرآن برگزار کردیم. یکی از برنامه های مسجد راه اندازی کلاس روخوانی و حفظ قرآن در آینده نزدیک است. برنامه دیگر مسجد ادامه فعالیت در زمینه تالیفات قرآنی است و اکنون تالیفات قبلی در موقعیت های مختلف در اختیار علاقمندان قرار داده می شود. در سفر تبلیغی به نیوزیلند، استارت تالیف کتاب زده شد و تاکنون ۱۰ کتاب به زبان انگلیسی و ۲ کتاب به زبان فارسی از جمله زندگی پیامبر اسلام (س)، بهترین پند و تفکر در مورد کلام خدا تالیف شده است که عمده آن ها در مورد بحث‌های قرآنی است. تعداد مسلمانان در هر کشور اهمیت دارد مثلا در یک کشور چندین جوان مسلمان یافت می‌شود که در امر تبلیغ همکاری می‌کنند و دوره‌های قبلی ما چنین امکانی را داشتیم و در ویندهوک ۴۰ جوان مسلمان اعلام همکاری کردند که برای آن ها دوره‌هایی جهت آموزش تبلیغ برگزار کردیم تا در نقاط مختلف بتوانند پاسخگوی سوالات و شبهات در مورد اسلام بوده و گاهی حتی دعوت به اسلام کنند. @ThrillofPeace مهم ترین روش، روش عملی است چون خیلی وقت‌ها امکان سخنرانی وجود ندارد و مبلغ باید خود سراغ مخاطب رفته و همانند یک طبیب عمل کند. تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطب و منطقه تبلیغ بسیار حائز اهمیت است و محتوای کتبی، صوتی و تصویری، حضور در دانشگاه، حضور در مناطق محروم حتی گاهی بیمارستان‌ها، یتیم خانه‌ها، تلاش برای حضور در رادیو، تلویزیون، شناخت مخاطبین و منطقه و تربیت نیرو از اولین کارهایی است که یک مبلغ باید انجام دهد. telegram.me/bayeganitabligh/3421 یکی از شبهاتی که در ویندهوک وجود داشت، این اتهام به شیعیان بود که شیعیان با قرآن سر و کار ندارند و بیشتر با ادعیه سر و کار دارند لذا ما خطبه‌های نماز جمعه مسجد قبا را به نوعی تفسیر آیات قرآن قرار داده و فعلا موضوع تقوا در قرآن را انتخاب کرده‌ایم و هر هفته این موضوع را مطرح می کنیم تا به این شبهه پاسخ دهیم. 🔺مطالب بیشتر در "" 👇👇👇 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مراسم مسلمان شدن یک مسیحی با حضور «یوسف استس» در یکی از مساجد آمریکا 🔹«یوسف استس» (Yusuf Estes) تاجر آمریکایی‌الاصل و مبلغ مسیحی بوده که در سال 1991 مسلمان شده و اکنون به در رابطه با اسلام در محافل گوناگون می‌پردازد. 🔸مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»👇🏻👇🏻👇🏻 @ThrillofPeace
@ThrillofPeace ✳️ آشنایی با مرکز اسلامی منچستر (Manchester Islamic Centre) مرکز اسلامی منچستر با همت دانشجویان ایرانی ۲۲ سال قبل ساخته شد و یکی از بزرگترین مراکز مسلمانان در شمال غرب انگلستان است. این مرکز با همت دانشجویان ایرانی و کمک‌های مالی نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه دانشجویان اروپا تأسیس شد. این مؤسسه در مرکز شهر منچستر بین دو دانشگاه بزرگ این شهر واقع شده است و از موقعیت خوبی برخوردار است؛ مسلمانان ایرانی و غیر ایرانی و حتی مسیحیان از خدمات این مرکز بهره می‌برند. در همین رابطه علی اصغر چراغی، رئیس این مرکز و استاد انجمن بین المللی وابسته به دانشگاه منچستر از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مؤسسه برایمان می‌گوید. @ThrillofPeace 🔹وحدت بین فرق اسلامی؛ از اهداف مرکز اسلامی منچستر وی در ابتدا با بیان اینکه مرکز اسلامی منچستر برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برنامه‌های متنوعی برای مسلمانان برگزار می‌کند، گفت: از جمله این اهداف می‌توان به حفظ و تقویت بنیه فرهنگی و دینی شیعیان، ارتقای سطح معارف آنان و جذب هر چه بیشتر ایرانیان به‌ویژه جوانان، ایجاد وحدت کلمه بین شیعیان، محوریت دادن به برنامه‌های مشترک شیعیان اشاره کرد. چراغی ایجاد وحدت بین فرقه‌های مختلف مسلمان، ایجاد وحدت بین ادیان الهی و مبارزه فرهنگی با مبانی غیر دینی، مبارزه با گرایش افراد به خرافه‌پرستی، فال و جادو و معرفی اسلام حقیقی به غیر مسلمانان و دعوت آنان به دین مبین اسلام را از اهداف دیگر این مرکز برشمرد. @ThrillofPeace 🔹برگزاری کنفرانس‌های سالانه مذهبی استاد انجمن بین المللی وابسته به دانشگاه منچستر با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های سالانه با موضوعات ملی یا مذهبی و بین ادیان گفت: برنامه‌های معمول و روزانه مرکز روزهای شنبه، در قالب دو کانون فرهنگی صورت می‌گیرد؛ نخست کانون محبان‌المهدی(عج) برای برادران و دیگری کانون محبان‌الزهراء(س) ویژه خواهران است که عمده کارهای آموزش قرآن توسط این دو کانون انجام می‌شود. رئیس مرکز اسلامی منچستر اظهار کرد: مخاطبان این کانون‌ها در سه گروه سنی فعالیت می‌کند؛ گروه زیر شش سال که در زمینه حفظ و قرائت قرآن، مفاهیم ساده قرآن، اعتقادات و احکام پایه فعالیت می‌کنند؛ گروه دوم که سنین بین هفت تا ۱۴ سال را در بر می‌گیرد، به آموزش تجوید و احکام و اعتقادات می‌پردازد و گروه سوم، سنین ۱۴ سال به بالا را شامل می‌شود. وی همچنین یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های مدون آموزشی، روزهای پنج‌شنبه نیز یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء، دوره تلاوت قرآن کریم برگزار می‌شود که یک جزء از قرآن تلاوت و سپس درباره معنا و تفسیر آیات آن بحث و گفت‌وگو می‌شود. telegram.me/bayeganitabligh/3442 برپایی کلاس‌های «شرح نهج‌البلاغه» به زبان انگلیسی برای غیرایرانیان و تازه‌مسلمانان از دیگر برنامه‌های این مرکز است. @ThrillofPeace چراغی افزود: روزهای دوشنبه هر هفته هیئت عزاداری «حیدریون» متشکل از جوانان، برنامه‌ مراسم‌های مرتبط به مناسبت‌های مختلف و سخنرانی دینی را برگزار می‌کنند؛ در تمام ایام هفته از ساعت ۱۹ به وقت محلی برنامه‌ها به زبان عربی برگزار می‌شود. وی در پایان گفت: مرکز اسلامی منچستر با مراکز مختلف اسلامی همکاری خوبی دارد، همچنین با شبکه تلویزیونی «هدایت تی وی» که از شبکه‌های موفق شیعیان است ارتباط و همکاری مؤثری دارد. یادآور می‌شود، شهر منچستر که در شمال غرب انگلستان واقع است با جمعیتی نزدیک به سه میلیون، دومین شهر وسیع و پر جمعیت انگلستان، بعد از لندن است. شهر منچستر موقعیتی مرکزی در میان شهرها و مناطق اطراف دارد. جمعیت این شهر همراه با شهرهای اطراف بالغ بر۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰ نفر است. @ThrillofPeace بنابراین گزارش، ده‌ها هزار مسلمانان در این شهر زندگی می‌کنند. سابقه ۳۰۰ ساله و درخشان دانشگاه‌های منچستر و شهر در عرصه نوآوری علمی و صنعتی، این شهر را محلی برای اسکان مهاجران از ملیت‌های مختلف و نیز ورود سالانه ۴۰/۰۰۰ دانشجو به دانشگاه‌های «منچستر»، «سالفورد» و«متروپلیتن» را موجب شده است. این تعداد عظیم ورودی دانشجویان از کشورهای مختلف به این شهر برای تحصیل، موقعیت و فرصت خوبی را برای معرفی و پیام رسانی مکتب غنی تشیع و فرهنگ اصیل ایرانی را به جوانان تشنه معرفت فراهم می‌کند. 🔸مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»👇🏻👇🏻👇🏻 @ThrillofPeace
💥اطلاعیه مهم و فوری💥 @Allah4all با سلام خدمت دوستان عزیز برای انجام فعالیت در حوزه به حضور دوستان دغدغه مند نیاز داریم. از دوستان کسانی که توانایی بر عهده گرفتن کاری از کارهای زیر را دارند به آیدی زیر مراجعه نمایند: 1-ترجمه در حد کاملاً حرفه‌ای (عربی-انگلیسی-ترکی-ژاپنی-کره‌ای-پرتغالی-اسپانیولی-آلمانی-فرانسوی-روسی-اوکراینی-پشتو-تاجیکی-دانمارکی و...) 2-ادمینی اینستاگرام، تلگرام، پیام رسان های داخلی، واتس آپ، فیس بوک و ... 3-ویرایش و زیرنویسی ویدئو 4-سخن گفتن روان به زبان‌های خارجه برای گویندگی روی ویدئوها 5-گرافیک و فوتوشاپ 6-مقاله نویسی و تولید محتوا 7- حمایت مالی و دیگر توانایی‌هایی که به نظرتان میتواند مفید باشد و از قلم افتاده. 🔺اگر کاری از دستتان ساخته نیست حداقل این پیام را در گروه‌ها و کانال‌هایتان به اشتراک بگذارید. 🔷 آیدی جهت ارتباط 👈👈👈 @Ebnosiam مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ من را می خواهم! ✅ یکی از راه‌های تأثیرگذار برای جذب مردم و بیعت مجدد با آموزه های دینی است. 🔸در آمریکا مسیحیان این کشور و به ویژه ها به خوبی از این روش تبلیغی استفاده می کنند. 📽 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مستشرقین و مطالعات اسلامی 🔹کوشش و جدیت برای دستیابی به منابع اسلامی 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 2) | | | | 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
@ThrillOfPeace ✳️ جایگاه قرآن در گفتمان زندگی فردی و اجتماعی انسان مسلمان 🔹قرآن را باید فهمید؛ ما دوریم از قرآن. از این دوریِ ما از قرآن، دشمن دارد استفاده می کند. دشمن روزبه‌روز در ما بی‌ایمانی را تزریق می کند، لاابالی‌گری را تزریق می کند، وابستگی به خود را تزریق می کند. نگاه کنید به دولت های اسلامی، نگاه کنید به کشورهای اسلامی، ببینید در مقابل آمریکا، در مقابل صهیونیسم، در مقابل دشمن، در مقابل غارتگران چه وضعی دارند! این ناشی از دوری از قرآن است. 🔸ما اگر به قرآن نزدیک بشویم، همه‌ی این حفره‌ها پُر خواهد شد؛ همه‌ی این خُلل و فُرَج بسته خواهد شد؛ هویّت اسلامی در مقابل هویّت کفر خودش را نشان خواهد داد. 🔹معنای اینکه ما می گوییم [اگر] به قرآن عمل کنیم، زندگی درست خواهد شد، این است. معارف قرآنی وجود دارد، این معارف باید تبدیل بشود به گفتمان های عمومی در بین مردم؛ آن‌قدر تکرار بشود، آن‌قدر کار بشود، آن‌قدر درباره‌اش تحقیق بشود، آن‌قدر بنویسند، آن‌قدر شعرا و اُدبا و هنرمندان درباره‌ی آن کار هنری بکنند که اینها بشود جزو واضحات و بیّنات جامعه‌ی اسلامی. 🔸البتّه این نشدنی نیست، دور از دسترس هم نیست، خیال نکنند که حالا این کارها را اگر بخواهیم بکنیم، صد سال طول میکشد؛ نه، اگر اهل دل و اهل دین همّت بکنند، این کارها خیلی زود تحقّق پیدا می کند؛ باید این‌جور دنبال قرآن رفت. telegram.me/bayeganitabligh/292 💠 بیانات رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ ✅ مطالب بیشتر در انجمن بین المللی ترنم صلح 👈👈👈 @ThrillOfPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کرسی های شیعه شناسی در غرب 🔹معضلات و چالش های پیش رو 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 3) |#مهدی_محقق |#مطالعات_اسلامی|#مطالعات_شیعه |#دانشگاه_مک_گیل 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
(6) @ThrillofPeace ✳️ تبلیغ بین المللی اسلام در کلام امام خمینی (ره) 🔹بنابراین ما یک وظیفه بسیار بزرگ بر عهده داریم، نه تنها ما، همه مسلمانها و نه تنها شما، همه قشرهایی که در ایران و در خارج ایران هستند و متعهد به اسلام هستند، وظیفه بزرگی داریم و آن اینکه ... 🔸صحیفه نور، ج 18، ص364. 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی » 👇👇👇 🆔 @ThrillofPeace
🔺 : «آیا مطالعه لزوما به شناخت اسلام منجر می‌شود؟» 🆔 @ThrillofPeace 🔸 (Islamicus Index) مجموعه‌ای است که تلاش کرده است آثار مکتوب غربیان راجع به اسلام را از حدود سال 1900 تا پایان قرن بیستم فهرست کند. این فهرست در دو جلد به چاپ رسیده است و عدد آثار اشاره شده در آن از سی هزار اثر بالاتر می‌رود. اما باید از خود پرسید این آثار تا چه میزان به شناخت واقعی غربیان از اسلام کمک کرده است؟! چند درصد از نویسندگان این آثار با استفاده از منابع دست اول و بدون پیشداوری و استفاده از روش‌های صحیح به پرداخته‌اند؟! آیا اسلامی که در این منابع معرفی می‌شود با آنچه علما و محققان متدین به دین اسلام، از اسلام دریافت می‌کنند همخوانی دارد و اگر ندارد مشکل در کجاست؟! 🆔 @ThrillofPeace 🔹یکی از نقاط چالش کلیدی در شناخت درباره اسلام، تصویری است که غربیان از ( ص) در ذهن دارند. غربی‌ها چه در دوره‌های آغازین آشنایی‌شان با اسلام و چه در قرون جدید، بجز برخی استثناها، تصور صحیحی از نداشتند و شاید بتوان تفاوت میان تحقیقات ابتدایی و تحقیقات معاصر راجع به اسلام و پیامبر آن را صرفا از حیث زبان و ادبیات بحث دانست؛ 🆔 @ThrillofPeace 🔸به گفته در «اسلام و غرب» به راحتی می‌توان خط سیر تحقیقات غربی راجع به اسلام از مکتوبات پیتر ارجمند (قرن 12م.) تا مجلات و مقالات قرن بیستم را دنبال کرد و تاثیر و تأثر میان آنها را مشاهده کرد. نویسنده غربی دیگری در کتابش می‌گوید «تصویری که مسیحیان اروپایی از مسلمانان از قرن هفتم تا سیزدهم ارائه کردند مجموعه ای از مسائل اعتقادی خدشه‌دار و تحریف شده‌ را بنا کرد که همچنان بر شعور غربیان این عصر نیز حاکم است.» (جان و تولان، اسلام در تصور اروپاییان قرون وسطی). 🆔 @ThrillofPeace 🔹زمانی ، زمانی و غارت‌گری غربی از جهان اسلام و زمانی نیز توهم و دشمن سازی از مسلمانان این خلاصه‌ای از دوران تعامل جهان غرب با جهان اسلام بوده و بر این اساس همواره بهانه‌هایی برای غلبه سیاست بر صداقت در تحقیقات وجود داشته است. 🆔 @ThrillofPeace 🔸با این مقدمه کوتاه اهمیت تک ستاره‌هایی همچون ، خانم آنه ماری و دکتر در میان محققان غربی بیشتر فهمیده می‌شود؛ کسانی که تلاش کرده‌اند از این دور فریبنده تحقیقات غربی خود را خارج کنند و با شناختی عمیق که نه حاصل کار کتابخانه ای، که محصول سالها همزیستی و همزبانی با مسلمانان است، مطالعات اسلامی را متحول سازند. با پیگیری مطالب این کانال با زندگی و آثار این محققان آشنا خواهید شد. 🔹تهیه و تنظیم در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺Muslim vs Jew Jihad For AL Aqsa Speakers Corner ❇️ «نه نه! من یهودی‌ام! لااله الا الله موسی رسول الله!!!» 🔹برخی تفاوت مسجد قبة الصخرة را با مسجد الأقصى را نمیدانند؛ چگونه ادعای مالکیت مکانی را دارند که حتی نمیدانند کجاست؟! 🔸چرا شما (یهودیان) فکر می‌کنید که حق بیشتری از مسلمانان نسبت به فلسطین دارید؟! 👁‍🗨 ببینید مناظره یک مسلمان و یک یهودی در خیابان‌های لندن را. ✅ مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»👇🏻👇🏻👇🏻 @ThrillofPeace
📖 سرطان و استفاده محدود مشروبات الکلی 📍منبع: studyfinds 🔗 متن کامل: https://bit.ly/2YHMqWb | | | 💯 انجمن بین‌المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ مشهورترین آیه قرآن در میان نخبگان و مردم جامعه غرب کدام است؟ آیا قرآن دستور به کشتار همه غیرمسلمانان می‌دهد؟ ✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس به این سؤال پاسخ می‌دهد! (بخش اول) 🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید می‌شود. 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
@ThrillofPeace ✳️ روش ائمه علیهم السلام در تبلیغ و گسترش معارف دین روش تبلیغ ائمه علیهم السلام در اشاعه محاسن کلام، صرف تبلیغ ساده‌ی عمومی نیست. بلکه اصرار بر نوعی شبکه سازی برای نجات بشر از باطلی است که خود نیز می‌فهمد دست و پای او را گرفته است. این شبکه سازی (نه برای تبلیغ تشیع،‌ ولی از شیعیان) که حداقل حساسیت زایی را نیز دارد، رکنی در پیگیری تشیع نسبت به اهداف خویش از جمله زنده و رسمی نگاه داشتن این مکتب، و مبارزه با جباران و طاغوت هاست. طبعاً تبلیغ تشیع نیز – در سطح همان شبکه سازی - در صورت نبود این آفات، مطلوب است: وَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِلْأَحْوَلِ: «أَتَيْتَ الْبَصْرَةَ»؟ قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: «كَيْفَ رَأَيْتَ مُسَارَعَةَ النَّاسِ فِي هَذَا الْأَمْرِ وَ دُخُولَهُمْ فِيهِ»؟ فَقَالَ: وَ اللَّهِ إِنَّهُمْ لَقَلِيلٌ، وَ قَدْ فَعَلُوا وَ إِنَّ ذَلِكَ لَقَلِيلٌ. فَقَالَ: «عَلَيْكَ بِالْأَحْدَاثِ فَإِنَّهُمْ أَسْرَعُ إِلَى كُلِّ خَيْرٍ». (قرب الإسناد، ص: 128) در این روایت تصریح شده که این تبلیغ در مرحله ای است که گویا افراد شیعه در شهر «بسیار قلیلند». @ThrillofPeace در این مرحله اولاً فعالیت تبلیغی شیعه با توجه به قلت تعداد، چندان حساسیت برانگیز نخواهد بود و لذا با سیاست پیش گفته تعارضی ندارد، ثانیاً شیعه برای فعالیت های مدّ نظر خود، قطعاً به تعدادی از افراد شیعه ی آگاه به مذهب به عنوان کادر مرکزی نیاز دارد. فعالیت‌هایی از قبیلِ کمک به مرکزیت شیعه برای فعالیت هایی همچون انتقال فقه و حدیث و معارف و ...، و چه بسا از همه مهمتر، تبلیغ محاسن کلام ائمه ع و حفظ امت از انحراف نسبت به سنت خودِ نبی صلی الله علیه و آله و سلم و استفاده از میراث حضرت (ص) جهت جلوگیری از انحرافات بعدی. این گونه جذب نیروی کم تعداد، خصوصاً از میان جوانان مستعدّ، در سیره ائمه علیه السلام در همان دوران بارها سابقه دارد مانند جذب جوانان کارایی چون زراره (رجال الكشي، ص178) و هشام بن حکم (رجال الكشي، ص255، ش475. همچنین ر.ک. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 169 مبنی بر آن که در جوانی کنار حضرت ع بوده‌اند و...)؛ و سیاست اصحاب مقرب و حواریون امام ع، برای جذب افرادی خاص و کارا (رسالة أبي غالب الزراري، ص231 در ذکر شیعه شدن آل اعین از طریق ابوخالد کابلی به واسطه خواهرشان، تا به ۱۰ تن رسیدند!؛ همچنین ر.ک. رسالة أبي غالب الزراري، ص135 ، در ذکر ایمان آوردن حمران بن اعین از طریق ابوخالد ). در صورتی که هیچ روایتی مبنی بر ترغیب اصحاب «به طور عمومی» بر دعوت مردم به شیعه شدن و اینکه نجاتشان دهند، یافت نشد. 🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace