#جایگاه_قرآن
#سبک_زندگی_اسلامی
#الگوسازی_در_تبلیغ_بین_الملل
@ThrillOfPeace
✳️ جایگاه قرآن در گفتمان زندگی فردی و اجتماعی انسان مسلمان
🔹قرآن را باید فهمید؛ ما دوریم از قرآن. از این دوریِ ما از قرآن، دشمن دارد استفاده می کند. دشمن روزبهروز در ما بیایمانی را تزریق می کند، لاابالیگری را تزریق می کند، وابستگی به خود را تزریق می کند. نگاه کنید به دولت های اسلامی، نگاه کنید به کشورهای اسلامی، ببینید در مقابل آمریکا، در مقابل صهیونیسم، در مقابل دشمن، در مقابل غارتگران چه وضعی دارند! این ناشی از دوری از قرآن است.
🔸ما اگر به قرآن نزدیک بشویم، همهی این حفرهها پُر خواهد شد؛ همهی این خُلل و فُرَج بسته خواهد شد؛ هویّت اسلامی در مقابل هویّت کفر خودش را نشان خواهد داد.
🔹معنای اینکه ما می گوییم [اگر] به قرآن عمل کنیم، زندگی درست خواهد شد، این است. معارف قرآنی وجود دارد، این معارف باید تبدیل بشود به گفتمان های عمومی در بین مردم؛ آنقدر تکرار بشود، آنقدر کار بشود، آنقدر دربارهاش تحقیق بشود، آنقدر بنویسند، آنقدر شعرا و اُدبا و هنرمندان دربارهی آن کار هنری بکنند که اینها بشود جزو واضحات و بیّنات جامعهی اسلامی.
🔸البتّه این نشدنی نیست، دور از دسترس هم نیست، خیال نکنند که حالا این کارها را اگر بخواهیم بکنیم، صد سال طول میکشد؛ نه، اگر اهل دل و اهل دین همّت بکنند، این کارها خیلی زود تحقّق پیدا می کند؛ باید اینجور دنبال قرآن رفت. telegram.me/bayeganitabligh/292
💠 بیانات رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
✅ مطالب بیشتر در انجمن بین المللی ترنم صلح 👈👈👈
@ThrillOfPeace
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
❇️ مستشرقین و مطالعات اسلامی 🔹کوشش و جدیت برای دستیابی به منابع اسلامی 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کرسی های شیعه شناسی در غرب
🔹معضلات و چالش های پیش رو
🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 3)
|#مهدی_محقق |#مطالعات_اسلامی|#مطالعات_شیعه |#دانشگاه_مک_گیل
🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح»
🆔 @ThrillofPeace
#عکس_نوشت (6)
@ThrillofPeace
✳️ تبلیغ بین المللی اسلام در کلام امام خمینی (ره)
🔹بنابراین ما یک وظیفه بسیار بزرگ بر عهده داریم، نه تنها ما، همه مسلمانها و نه تنها شما، همه قشرهایی که در ایران و در خارج ایران هستند و متعهد به اسلام هستند، وظیفه بزرگی داریم و آن اینکه ...
🔸صحیفه نور، ج 18، ص364.
🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی #ترنم_صلح» 👇👇👇
🆔 @ThrillofPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
🔺#یادداشت_علمی : «آیا مطالعه #اسلام لزوما به شناخت اسلام منجر میشود؟»
🆔 @ThrillofPeace
🔸#ایندکس_اسلامیکیوس (Islamicus Index) مجموعهای است که تلاش کرده است آثار مکتوب غربیان راجع به اسلام را از حدود سال 1900 تا پایان قرن بیستم فهرست کند. این فهرست در دو جلد به چاپ رسیده است و عدد آثار اشاره شده در آن از سی هزار اثر بالاتر میرود. اما باید از خود پرسید این آثار تا چه میزان به شناخت واقعی غربیان از اسلام کمک کرده است؟! چند درصد از نویسندگان این آثار با استفاده از منابع دست اول و بدون پیشداوری و استفاده از روشهای صحیح به #مطالعه_اسلام پرداختهاند؟! آیا اسلامی که در این منابع معرفی میشود با آنچه علما و محققان متدین به دین اسلام، از اسلام دریافت میکنند همخوانی دارد و اگر ندارد مشکل در کجاست؟!
🆔 @ThrillofPeace
🔹یکی از نقاط چالش کلیدی در شناخت #غربیها درباره اسلام، تصویری است که غربیان از #حضرت_محمد( ص) در ذهن دارند. غربیها چه در دورههای آغازین آشناییشان با اسلام و چه در قرون جدید، بجز برخی استثناها، تصور صحیحی از #پیامبر_اسلام نداشتند و شاید بتوان تفاوت میان تحقیقات ابتدایی و تحقیقات معاصر راجع به اسلام و پیامبر آن را صرفا از حیث زبان و ادبیات بحث دانست؛
🆔 @ThrillofPeace
🔸به گفته #نورمن_دانیل در #کتاب «اسلام و غرب» به راحتی میتوان خط سیر تحقیقات غربی راجع به اسلام از مکتوبات پیتر ارجمند (قرن 12م.) تا مجلات و مقالات قرن بیستم را دنبال کرد و تاثیر و تأثر میان آنها را مشاهده کرد. نویسنده غربی دیگری در کتابش میگوید «تصویری که مسیحیان اروپایی از مسلمانان از قرن هفتم تا سیزدهم ارائه کردند مجموعه ای از مسائل اعتقادی خدشهدار و تحریف شده را بنا کرد که همچنان بر شعور غربیان این عصر نیز حاکم است.» (جان و تولان، اسلام در تصور اروپاییان قرون وسطی).
🆔 @ThrillofPeace
🔹زمانی #جنگهای_صلیبی، زمانی #استعمار و غارتگری غربی از جهان اسلام و زمانی نیز توهم #اسلامهراسی و دشمن سازی از مسلمانان این خلاصهای از دوران تعامل جهان غرب با جهان اسلام بوده و بر این اساس همواره بهانههایی برای غلبه سیاست بر صداقت در تحقیقات وجود داشته است.
🆔 @ThrillofPeace
🔸با این مقدمه کوتاه اهمیت تک ستارههایی همچون #هانری_کربن، خانم آنه ماری #شیمل و دکتر #ایزوتسو در میان محققان غربی بیشتر فهمیده میشود؛ کسانی که تلاش کردهاند از این دور فریبنده تحقیقات غربی خود را خارج کنند و با شناختی عمیق که نه حاصل کار کتابخانه ای، که محصول سالها همزیستی و همزبانی با مسلمانان است، مطالعات اسلامی را متحول سازند. با پیگیری مطالب این کانال با زندگی و آثار این محققان آشنا خواهید شد.
🔹تهیه و تنظیم در «انجمن بین المللی ترنم صلح»
🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺Muslim vs Jew Jihad For AL Aqsa Speakers Corner
❇️ «نه نه! من یهودیام! لااله الا الله موسی رسول الله!!!»
🔹برخی تفاوت مسجد قبة الصخرة را با مسجد الأقصى را نمیدانند؛ چگونه ادعای مالکیت مکانی را دارند که حتی نمیدانند کجاست؟!
🔸چرا شما (یهودیان) فکر میکنید که حق بیشتری از مسلمانان نسبت به فلسطین دارید؟!
👁🗨 ببینید مناظره یک مسلمان و یک یهودی در خیابانهای لندن را.
#مباحثه #اسلام #انگلستان #یهود #مسجد_الاقصی
✅ مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»👇🏻👇🏻👇🏻
@ThrillofPeace
📖 سرطان و استفاده محدود مشروبات الکلی
📍منبع: studyfinds
🔗 متن کامل: https://bit.ly/2YHMqWb
|#احکام_اسلامی | #مشروب | #شبهات_اسلامی
💯 انجمن بینالمللی ترنم صلح
@ThrillofPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ مشهورترین آیه قرآن در میان نخبگان و مردم جامعه غرب کدام است؟ آیا قرآن دستور به کشتار همه غیرمسلمانان میدهد؟
✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس #آمریکا به این سؤال پاسخ میدهد! (بخش اول)
🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید میشود.
#شبهات_اسلامی #آمریکا #مسیحیت #فهم_بین_الادیانی #جهاد
🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح
@ThrillOfPeace
#یادداشت_تخصصی
#ویژه_مبلغین_بین_الملل
@ThrillofPeace
✳️ روش ائمه علیهم السلام در تبلیغ و گسترش معارف دین
روش تبلیغ ائمه علیهم السلام در اشاعه محاسن کلام، صرف تبلیغ سادهی عمومی نیست. بلکه اصرار بر نوعی شبکه سازی برای نجات بشر از باطلی است که خود نیز میفهمد دست و پای او را گرفته است.
این شبکه سازی (نه برای تبلیغ تشیع، ولی از شیعیان) که حداقل حساسیت زایی را نیز دارد، رکنی در پیگیری تشیع نسبت به اهداف خویش از جمله زنده و رسمی نگاه داشتن این مکتب، و مبارزه با جباران و طاغوت هاست.
طبعاً تبلیغ تشیع نیز – در سطح همان شبکه سازی - در صورت نبود این آفات، مطلوب است:
وَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِلْأَحْوَلِ: «أَتَيْتَ الْبَصْرَةَ»؟
قَالَ: نَعَمْ.
قَالَ: «كَيْفَ رَأَيْتَ مُسَارَعَةَ النَّاسِ فِي هَذَا الْأَمْرِ وَ دُخُولَهُمْ فِيهِ»؟
فَقَالَ: وَ اللَّهِ إِنَّهُمْ لَقَلِيلٌ، وَ قَدْ فَعَلُوا وَ إِنَّ ذَلِكَ لَقَلِيلٌ.
فَقَالَ: «عَلَيْكَ بِالْأَحْدَاثِ فَإِنَّهُمْ أَسْرَعُ إِلَى كُلِّ خَيْرٍ».
(قرب الإسناد، ص: 128)
در این روایت تصریح شده که این تبلیغ در مرحله ای است که گویا افراد شیعه در شهر «بسیار قلیلند».
@ThrillofPeace
در این مرحله
اولاً فعالیت تبلیغی شیعه با توجه به قلت تعداد، چندان حساسیت برانگیز نخواهد بود و لذا با سیاست پیش گفته تعارضی ندارد،
ثانیاً شیعه برای فعالیت های مدّ نظر خود، قطعاً به تعدادی از افراد شیعه ی آگاه به مذهب به عنوان کادر مرکزی نیاز دارد.
فعالیتهایی از قبیلِ کمک به مرکزیت شیعه برای فعالیت هایی همچون انتقال فقه و حدیث و معارف و ...، و چه بسا از همه مهمتر، تبلیغ محاسن کلام ائمه ع و حفظ امت از انحراف نسبت به سنت خودِ نبی صلی الله علیه و آله و سلم و استفاده از میراث حضرت (ص) جهت جلوگیری از انحرافات بعدی.
این گونه جذب نیروی کم تعداد، خصوصاً از میان جوانان مستعدّ، در سیره ائمه علیه السلام در همان دوران بارها سابقه دارد مانند جذب جوانان کارایی چون زراره (رجال الكشي، ص178) و هشام بن حکم (رجال الكشي، ص255، ش475. همچنین ر.ک. الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 169 مبنی بر آن که در جوانی کنار حضرت ع بودهاند و...)؛ و سیاست اصحاب مقرب و حواریون امام ع، برای جذب افرادی خاص و کارا (رسالة أبي غالب الزراري، ص231 در ذکر شیعه شدن آل اعین از طریق ابوخالد کابلی به واسطه خواهرشان، تا به ۱۰ تن رسیدند!؛ همچنین ر.ک. رسالة أبي غالب الزراري، ص135 ، در ذکر ایمان آوردن حمران بن اعین از طریق ابوخالد ).
در صورتی که هیچ روایتی مبنی بر ترغیب اصحاب «به طور عمومی» بر دعوت مردم به شیعه شدن و اینکه نجاتشان دهند، یافت نشد.
#پژوهشهای_روایی
#حجت_الاسلام_خلیلی
🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»
🆔 @ThrillofPeace
✳️ تبلیغ بین المللی اسلام در کلام امام خمینی (ره) شماره (7)
🔹ما تحت رهبری پیغمبر اسلام این دو کلمه را میخواهیم اجرا کنیم؛ نه ظالم باشیم و نه مظلوم... اگر تابع موسی کلیم هستند...
|#تبلیغ_بین_الملل_در_کلام_بزرگان
|#امام_خمینی
📝 «انجمن بین المللی ترنم صلح»
🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ قرن ها بی توجهی مسلمانان به آثار و کتب علمی گرانبهای خود
🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 4)
|#مهدی_محقق |#مطالعات_اسلامی |#شیعه_پژوهی |#مطالعات_شیعه |#دانشگاه_مک_گیل |#آثار_علمی |
🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح»
🆔 @ThrillofPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#سخنرانی جول اوستین در رابطه با اعتماد به خداوند
🔹کلیسای #لیک_وود بزرگترین کلیسای #پروتستان در شهر هیوستن ایالت #تگزاس آمریکاست و جول اسکات #کشیش ارشد این کلیسا میباشد.
✅برنامههای تلویزیونی این مبلغ فعال اوانجلیکال، بیش از 20 میلیون مخاطب از 100 کشور دارد. #روش_تبلیغ #مبلغ_مسیحی
🎦ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح
@ThrillofPeace
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
#معرفی_مستشرقان (4) @ThrillofPeace ❇️ فیتز رنکو (Fritz Krenkow) 🔹زندگینامه فرانتس کرنکو در 1872
#معرفی_مستشرقان (5)
@ThrillofPeace
✳️ شرمن جکسون (Sherman Jackson)
🔹زندگینامه و تحصیلات
شرمن جکسون یا عبدالحکیم جکسون در 1956 در ایالات متحده متولد شد. سال 1982 به دانشگاه پنسلوانیا رفت ومشغول به تحصیل شد و در 1990 درجه دکتری را با نمره عالی از مرکز مطالعات شرقی، خاورنزدیک و اسلامی این دانشگاه اخذ کرد. تخصص او حقوق و قوانین اسلامی و الهیات است. از 1987 به مدت دو سال مدیریت اجرایی مرکز مطالعات اسلامی خارج از کشور در قاهره را بر عهده داشت.
جکسون سابقه تدریس در مراکز آموزشی و دانشگاهی بسیاری را دارد، از جمله: دانشگاه ایالتی وین، دانشگاه ایندیانا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه آمریکایی قاهره مصر و کالج میدلبری. محمد حسن خلیل استاد حال حاضر مطالعات اسلامی دانشگاه میشیگان از شاگردان سابق اوست. از دیگر سوابق او ریاست موقت انجمن محققان قوانین اسلامی آمریکای شمالی، عضویت در هیئت امنای اتحادیه اسلامی آمریکای شمالی، عضویت در انجمن اسلامی آمریکای شمالی است.
@ThrillofPeace
🔹پژوهش و مسؤلیت ها
علایق و زمینههای پژوهشی او طیف گستردهای از مطالعات اسلامی کلاسیک، تاریخی، حقوقی و الهیات را در بر میگیرد. اسلام کلاسیک و سپس تاریخ آغاز عصر روشنفکری و گسترش آن و تقابل این میراث با حقایق اسلام مدرن در غرب، بخصوص جوامع مسلمان غربی و به ویژه آمریکا یکی از موضوعات مورد توجه جکسون است. این مسائل خود به خود به مسائل دیگری چون نژاد، مهاجرت، لیبرالیسم، دموکراسی، نقش دین در جهان امروز، کثرت گرایی، مشروطه، رادیکالیسم مدرن مسلمان مربوط میشود. اگر چه همه این حوزهها از دید جکسون به نوعی با موضوع میراث اسلام کلاسیک و پس از آن گره میخورد. از کتابهای او در این زمینه میتوان به «اسلام و آمریکاییهای سیاهپوست، در جستجوی رستاخیز سوم» اشاره کرد.
@ThrillofPeace
همچنین او نویسنده بسیاری از مقالات و کتابهای فقه اسلامی و قوانین شریعت است، از جمله کتاب «قوانین اسلامی و حکومت، فقه مشروط از دیدگاه شهاب الدین القرافی». کتاب بعدی او با نام «فراسوی نیک و بد: شریعت و چالش اسلام سکولار» در مراحل اولیه تحقیق و پژوهش قرار دارد. جکسون در وبلاگ «ایمان» در ضمیمه هافینگتون پست، بخش پرمخاطبی را در سایت واشنگتن پست ایجاد کرده است.
در سالهای 2009 و 2012 توسط مرکز مطالعات استراتژیک سلطنتی اسلامی در عمان، به عنوان یکی از 500 مسلمان تأثیر گذار جهان انتخاب شد. همچنین انجمن نویسندگان نوظهور دینی او را جز ده کارشناس برتر اسلامی در آمریکا معرفی کرد. جکسون به زبانهای عربی، عربی کلاسیک، مصری، شامی و گویش عربستان سعودی تسلط دارد و با زبانهای فرانسوی، آلمانی، و فارسی آشناست.
شرمن جکسون در حال حاضر رئیس گروه فرهنگ و مطالعات اسلامی دانشگاه ملک فیصل و استاد مطالعات آمریکایی، دینی و قومیت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.
@ThrillofPeace
🔹کتابشناسی:
- Islamic Law and the State: The Constitutional Jurisprudence of Shihāb al-Dīn al-Qarāfī. BRILL. 1996. ISBN 978-90-04-10458-7.
- On the Boundaries of Theological Tolerance in Islam: Abû Hâmid al-Ghazâlî’s Faysal al-Tafriqa, Oxford University Press, 2002, ISBN 978-0-19-579791-6 telegram.me/bayeganitabligh/3588
- Islam and the Blackamerican: Looking Toward the Third Resurrection. Oxford University Press. 2005. ISBN 978-0-19-518081-7.
- Islam and the Problem of Black Suffering. Oxford University Press. 2009. ISBN 978-0-19-538206-8.
Sufism for Non-Sufis? Ibn Ata’ Allah’s Tâj al-‘Arûs. Oxford University Press. 2012. ISBN 978-0199873678.
- Initiative to Stop the Violence: Sadat’s Assassins and the Renunciation of Political Violence (forthcoming)
🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی #ترنم_صلح» 👇👇👇
@ThrillofPeace
@studiesofshia
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️از کارتن خوابی و فرار از خانه تا دانشگاه و #پذیرش_اسلام!
✅برخلاف #مسیحیت که میگوید انسان ذاتا گنهکار بدنیا آمده، در #اسلام اما، انسان جایگاه رفیع و عزتمندی دارد.
✳️خانم مریم بلک ایگل(Maryam Blackeagle) بانوی #آمریکایی ماجرای مسلمان شدنش را روایت میکند. #رهیافتگان
⚠️نسخه با کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/16
🔸ترجمه و تدوین توسط «انجمن ترنم صلح» 👇🏻👇🏻
@ThrillofPeace
#فراخوان_همکاری_پژوهشی
#فعالیت_های_همراستا
@ThrillofPeace
❇️ کارگروه الگوهای تبلیغی #پژوهشکده_باقرالعلوم از اساتید و محققین عرصه تبلیغ و ارتباطات جهت ارائه طرح های پژوهش کاربردی در حوزه #روش_شناسی #تبلیغ_در_ادیان و #فرق_جهان دعوت به عمل می آورد.
🔹جهت همکاری، #رزومه و #طرح_های_پیشنهادی خود را در قالب pdf به آیدی ( @Ebnossiam) در پیام رسان های #تلگرام و یا #ایتا ارسال فرمائید.
🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی #ترنم_صلح» 👇👇👇
@ThrillofPeace
#دعوت_به_همراهی
❇️ انجمن ترنم صلح جهت تولید محتوای چندرسانهای، نیازمند عزیزانی است که در حوزه گویندگی متن (نریشن) به زبان فارسی با انجمن همکاری نمایند.
⚠️ لازم به ذکر است که انجمن در این قبال امکان پرداخت هیچ هزینه ای را ندارد.⚠️
🔺 جهت همکاری با انجمن، خواهران و برادران گرامیای که در این حوزه استعدادی دارند، به آی دی زیر، پیام دهند.
🆔 @Seyedali5
💯 انجمن بین المللی ترنم صلح
@ThrillOfPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ بخشی از مناظره جذاب Richard Dawkins، یکی از بزرگان "خداناباوران دنیا" و استاد دانشگاه آکسفورد با Mehdi Hassan مجری مسلمان شبکه بینالمللی الجزیره.
📽 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح
@ThrillofPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
#تبلیغ_بین_الملل
#تربیت #آموزش
@ThrillofPeace
✳️ چگونه می توانیم به یک #مبلغ_بین_المللی تبدیل شویم؟
🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:
1. تسلط به #مبانی_معرفتی_اسلام: مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد.
2. تسلط کامل به #زبان: یکی از بدیهیترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است. بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی میتواند باعث سوءبرداشتهایی شود لذا تسلط به زبان یک جامعه، میتواند باعث ایجاد همدلی و همراهی آنها نیز شود.
3. تسلط به #فرهنگ: یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشتهای ذهنی یک جامعه آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد که این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است.
4. آشنایی با روشهای #تأثیرگذاری بر مخاطب: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد لذا مبلغ موفق باید با روشهای نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد.
@ThrillofPeace
5. آشنایی با دغدغهها و #مسائل_جامعه هدف: بدون درک صحیح از دغدغهها، مشکلات، نیازها و مسائل یک جامعه، تبلیغ به منزله «آب در هاون کوبیدن» است، زیرا دین روش و سبک زندگی ای است که برای حیات بشر در ابعاد مختلف پاسخهایی متناسب دارد. دینی که فارغ از مسائل و دغدغههای یک جامعه معرفی شود، بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد.
6.ویژگیهای #فردی مبلغ:
6-1- #ذکاوت: صرف اطلاع از علوم حوزوی، مباحث اسلامی و زبان دانی برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کافی نیست لذا برخی مبلغان اگر چه در داخل موفق اند، اما برای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور مناسب نیستند؛ در واقع مبلغ فعال در حوزه بین الملل، باید از قدرت تصمیم گیرى در صحنه، مدیریت، سیاستگذاری بالا مبتنی بر هوش و ذهن خلاق برخوردار باشد.
6-2- #شجاعت: اگر مبلغ شجاعت نداشته باشد در مواجهه با سختىها و شداید دچار اضطراب و خودباختگى خواهد شد، لذا حضور او در عرصه بین الملل بیش از منفعت، موجب ضرر خواهد بود که نقض غرض است.
6-3- #تدین و ایمان: در صورتى که مبلغ از هویت دینی با ثبات و ایمان کافی برخوردار نباشد، نه تنها منشا اثر نگردیده بلکه خود به عنصرى ضد تبلیغ بدل میگردد زیرا حضور در جوامع غیر مسلمان و مشاهده ظواهر و جاذبه های دنیوی آن از یک سو و بی هویتی و سست عنصری او از سوی دیگر منجر به جذب او و نهایتاً ایجاد انحراف در عقاید میگردد به صورتی که برای توجیه فعالیت های خود، در دین تغییر ایجاد و بدعت آفرینی می نماید.
@ThrillofPeace
6-4- #نویسندگى: اگر مبلغ دینى قدرت نوشتن نداشته باشد و صرفا براساس بیان و امور شفاهى به تبلیغ بپردازد و شرایط جامعه مقصد ایجاب نماید که مبلغ از طریق بیان و خطابه پیام دین را در مجامع علمی، آکادمیک و ... به مخاطبان ارائه نماید، در عمل اصل مقوله تبلیغ منتفى خواهد شد؛ لذا تسلط به فنون نگارش، روش تحقیق و پژوهش اصلی اساسی در عرصه تبلیغ بین الملل است.
6-5- #قناعت: مورد دیگر از ویژگىهاى مبلغین بین الملل، ساده زیستی، کم توقعی، روحیه جهادی و مقدم داشتن رسالت و هدف مقدس تبلیغى بر اهداف و منافع مادى است، زیرا با توجه به شرایط مختلف جوامع در صورت عدم وجود چنین روحیه ای یا مبلغ از ادامه فعالیت خسته میشود یا به درستی از عهده وظایف محوّله بر نمی آید. (آتش به اختیار)
6-6- #آراستگى ظاهر: در کشورهاى خارجى، اهمیت زیادی به نوع پوشش، زیبایى، شکیل و مرتب بودن داده میشود لذا در صورت عدم توجه به ظاهر و عدم رعایت آراستگی ظاهری مبلغ نه تنها نمی تواند تأثیر مثبتی بر مخاطبان بگذارد بلکه منجر به انزجار و نفرت آنها نیز میگردد.
6-7- آشنایى اجمالى با #علوم_متداول: مبلغ فعال در عرصه بین الملل الزاما باید در حد متعارف (نه تخصصى) با کلیات علوم مختلف آشنایى داشته باشد; زیرا در صورتى که از موارد کلى و معمولى رشته هاى متنوع علمى بى اطلاع باشد، در برقرارى روابط با طبقات گوناگون مردم منطقه ماموریت بخصوص اندیشمندان علوم مختلف دچار بحران ارتباطى مى شود.
6-8- #عشق_و_علاقه وافر: مبلغی موفق است که مانند پیامبر و ائمه علیهم السلام طبیب دوار بطبه باشد، لذا اگر عشق و کشش درونی لازم جهت حضور پر رنگ در مجامع بین المللی، ارتباط گیری با مخاطبان و همدلی و همدردی با آنها وجود نداشته باشد، مبلغ نخواهد توانست به وظیفه اصلی خود که ایصال معارف دینی است جامه عمل بپوشاند و با توجه به خستگی و سختی های کار و تنوع فرهنگی، غربت و ... دلسرد خواهد شد.
💯 نگارش و تدوین: #انجمن_بین_المللی_ترنم_صلح
@ThrillofPeace
@Allah4all
#تبلیغ_بین_الملل
#اقتضائات_فرهنگی
#آمریکا
✳️ تنوع مخاطبان و مسئله باور به خدا
🔹یکی از مواردی که مبلغان بین الملل بایستی به آن توجه نمایند، میزان باورهای کشور هدف میباشد. مرکز نظرسنجی PEW، در رابطه با مفاهیمی مانند اعتقاد و اعتماد به خدا از آمریکاییها سوالاتی پرسیده است که نتایج باورنکردنی داشته است.
🔸نزدیک به 80 درصد جامعه آمریکا، معتقد به خدا هستند. از این تعداد، 56 درصد به "خدایی که در انجیل آمده است" باور دارند.
🔺تهیه و تنظیم: انجمن ترنم صلح
#نظرسنجی
#مسیحیت
@ThrillofPeace
#معرفی_مستشرقان (6)
@ThrillofPeace
✳️ اندرو ریپین (Andrew Rippin)
🔹زندگینامه و تحصیلات
اندرو ریپین در 1950 در لندن متولد شد. در 1968 وارد دانشگاه تورنتو شد و تا 1974 در رشته علوم دینیِ این دانشگاه تحصیل کرد. رساله پایاننامهاش را با عنوان «رابطه من- تو مارتین بوبر و تأثیر آن بر کلام مسیحی» در ژوئن 1974 ارائه داد. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، به دانشگاه مک گیل رفتو در این دانشگاه به اسلام شناسی رو آورد و توجه خود را به علوم قرآنی معطوف کرد. در ژانویه 1977، از پایاننامه خود با عنوان «حرم و اصطلاحات مترادف و هممعنی آن در قرآن؛ تحلیلی از کاربردها و معنی آن» دفاع کرد. وی تا 1981 به تحصیلات در اسلامشناسی ادامه داد و در سالهای 1978 و 1979 زیر نظر جان ونزبرو در مرکز شرقشناسی و مطالعات آفریقایی دانشگاه لندن مطالعاتش را انجام داد. در سپتامبر1981، پایاننامه دکتری خود را با عنوان «متون اسباب النزول قرآنی؛ بررسی در کاربرد و تحول آن در تفسیر» به پایان رساند. مطالعات قرآنی ونزبرو در شکلگیری جهت مطالعاتی او موثر بود و او مقالاتی را در تکمیل آن نوشت. ریپین سابقه تدریس در دانشگاه های مختلفی چون میشیگان، کلگری و مک گیل را دارد. وى به دو زبان انگلیسى و فرانسه صحبت مى کند و به زبان هاى عبرى، عربى و آلمانى نیز تا حدود زیادی تسلط دارد.
@ThrillofPeace
🔹پژوهش و مسؤولیت ها
زمینه اصلی مطالعاتی و پژوهشی او مطالعات قرآنی و تفسیری است. فعالیتهای علمی و تحقیقاتیاش شامل نگارش کتاب و مقاله و شرکت در جلسات و کنفرانسها میشود. در سال 1982 با کمک شورای علوم اجتماعی و تحقیقات علوم انسانی کانادا فرصت سفر و تحقیقات در کشورهای مختلف اسلامی از جمله ترکیه و مصر را بدست آورد. در همین سال در کنفرانس بین المللی قرآن در هند شرکت کرد و گزارشی درباره وضعیت و روند تفاسیر قرآنی ارائه داد. این گزارش بعدها به صورت کامل در مجله دنیای مسلمانان منتشر شد. در 1985 سمینار دیگری به همت خود ریپین در دانشگاه کلگری برگزار شد و شرح جلسات آن در مجموعه مقالاتی با عنوان روش هاى تاریخی تفسیر قرآن در سال 1988 توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد. ریپین در 1991 برنده جایزه آموزش عالی دانشگاه کلگری شد. telegram.me/bayeganitabligh/3715
@ThrillofPeace
کتاب شاخص ریپین با نام «مسلمانان، باورهای دینی و مناسک» در 1990 در دو جلد منتشر و تا به امروز چهار بار تجدید چاپ شده است. این کتاب به بررسی تاریخ و اندیشه اسلامی از دوران اولیه ظهور اسلام تا عصر مدرن و اسلام امروزی و عناصر منحصر به فردی که تحت تاثیر اسلام و بویژه قرآن و شخص پیامبر شکل گرفته است میپردازد. آیینها و مراسم مسلمانان نیز در این کتاب توضیح داده شده است. کتاب دیگر وی «مطالعه اسلام» با همکارى یان کانپرت توسط انتشارات دانشگاه منچستر در سال 1986 منتشر شده و در راستاى آشنا نمودن محققان جوان غربى با اسلام است. این کتاب در سال 1990 توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو تجدید چاپ شد. مهمترین کتاب او «قرآن و تفسیر سنتی» جلد بیست و پنجم از مجموعه چهل و هفت جلدى در باب تمدن و فرهنگ اسلامى است که لورنس اى کنراد، سرویراستارى ارشد آن را بر عهده داشت و با توجه به منابع مختلف از مقالات محققان قرآن پژوه غربى درباره اصول اولیه تفسیر قرآن و مشکلات مربوط به آن نگاشته شده است؛ ریپین در آن کتاب به بررسی تفاسیر مختلف قرآن از لحاظ تاریخی، معنایی، نوع متون و غیره پرداخته است.
@ThrillofPeace
اندرو رپیین از اعضای هیئت تحریریه «دایرهالمعارف قرآنی» لیدن است. این دانشنامه در شش جلد به سرپرستی جین مک اولیف توسط انتشارات بریل به چاپ رسیده است. او سابقه مدخل نویسی برای دائرة المعارف دیگری چون دانشنامه اسلامی و تفسیر انجیل را نیز دارد. به علاوه پیشینه همکاری با نویسندگان دیگر حوزه اسلام و ویرایش کتب مختلف را در کارنامه خود جای داده است و در هیئت تحریریه مجلات مختلفی از سراسر جهان عضویت دارد. در سال 2006 به عنوان یکی از همکاران افتخاری انجمن سلطنتی کانادا انتخاب شد. او در سال 2011 جلسه مباحثه علمی را با عبدالکریم سروش برگزار کرد که نوار ویدئویی آن بر روی کانال یوتیوب موجود است. اندرو ریپین در حال حاضر استاد مطالعات اسلامی دانشگاه ویکتوریا است.
@ThrillofPeace
🔹کتابشناسی منتخب:
- Muslims: Their Religious Beliefs and Practices
- The Qur’an and Its Interpretative Tradition
- Defining Islam: A Reader
- Textual Sources for the Study of Islam
- Qur’an: Style and Contents
- The Blackwell Companion to the Qur’an
🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی #ترنم_صلح» 👇👇👇
@ThrillofPeace
@studiesofshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 if everyones God is the same, then Why many Religions?
❇️ چاره تفرقه میان ادیان از نظر دکتر ذاکر نائیک
🔹پاسخ دکتر ذاکر نائیک در مورد این سؤال که: اگر خدای انسانها یکی است، پس دلیل تنوع مذاهب چیست و آیا راهی برای توافق آنها وجود دارد؟
🔸 ذاکر عبدالکریم، مالک شبکهی تلویزیونی جهانی پیستیوی هند و متخصص تطبیق ادیان است. نائیک بعد از دریافت مدرک دکترای پزشکی در بمبئی، با الهامپذیری از احمد حسین دیدات، سخنرانیهای اسلامی پرداخت و به شهرت او رسید.
#ذاکر_نائیک| #مبلغ_اسلامی | #فهم_بین_الادیانی | #ادیان_فرق
💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح
@ThrillofPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
🔺کارن آرمسترانگ در رابطه با انفعال مسلمانان نسبت به هجمه رسانهای غرب میگوید: «در حیرتم که چرا مسلمانان تصویر واقعی پیامبر_اسلام را به دنیای غرب نشان نمیدهند؟!»#
🔹کارن #آرمسترانگ(متولد ۱۹۴۴) نویسنده و پژوهشگر انگلیسی است که تاکنون دوازده کتاب درباره دینشناسی تطبیقی تألیف کردهاست.
🔸کتاب «کارن آرمسترانگ» درباره حضرت محمد (ص)، یکی از پرفروشترین کتابهای سال آمریکا بوده است.
#مستشرق #اسلامشناس
🔹مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»
🆔 @ThrillofPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️آیا طبق آیه 51 سوره مبارکه مائده (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ)، مسلمانان اجازه دوستی با یهودیان و مسیحیان را ندارند؟!
✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس #آمریکا به این سؤال پاسخ میدهد! (بخش دوم)
🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید میشود.
#مطالعات_اسلامی #شبهات_اسلامی #آمریکا #مسیحیت #فهم_بین_الادیانی #یهود
🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح
@ThrillOfPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
🔸 نمیدانم در ایران تا چه حد به موضوعِ نحوهی غالبکردن #مسیحیت و فرهنگِ اروپایی به بومیان #آمریکای شمالی پرداخته شده است.
🔹کتابِ بالا یکی از صدها روایت ِ مستند درباره مدارس مسکونی یا Residential Schools در آمریکای شمالی است که برخورد خشونتآمیز سفیدپوستان برای جداکردنِ فرزندان بومیها از والدینشان را نشان میدهد.
♦️ این مدارس با هدف ترویجِ اجباری زبانانگلیسی و مسیحیت به کودکانِ سرخپوستِ آمریکایی تأسیس شده بود که با توسل به خشونت و اجبار، سبک زندگی اروپایی و دینِ مسیحیت را به عنوان روش زندگی برتر به بومیان آموزش بدهند.
🔸 هنوز هم بومیانِ آمریکای شمالی، آسیبپذیرترین قشرِ سرزمینی هستند که روزگاری صاحباش بودند.
⚠️ پینوشت: اگر دستی در ترجمه و نشر دارید، معرفی این واقعیت از جنایاتِ غرب، شاید پیشنهاد بدی نباشد.
❇️ منبع: @pardarca
مطالب بیشتر در انجمن بینالمللی ترنم صلح
🆔@ThrillOfPeace