eitaa logo
« معنویت افزایی طلاب ناب »
373 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
6هزار ویدیو
522 فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال مهارت افزایی👇👇 https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز شنبه بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ بِسْمِ اللهِ کَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِینَ وَ مَقَالَةِ الْمُتَحَرِّزِینَ وَ أَعُوذُ بِاللهِ تَعَالَى مِنْ جَوْرِ الْجَائِرِینَ وَ کَیْدِ الْحَاسِدِینَ وَ بَغْیِ الظَّالِمِینَ وَ أَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحَامِدِینَ اللهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ بِلا شَرِیکٍ وَ الْمَلِکُ بِلا تَمْلِیکٍ لا تُضَادُّ فِی حُکْمِکَ وَ لا تُنَازَعُ فِی مُلْکِکَ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ وَ رَسُولِکَ وَ أَنْ تُوزِعَنِی مِنْ شُکْرِ نُعْمَاکَ مَا تَبْلُغُ بِی غَایَةَ رِضَاکَ وَ أَنْ تُعِینَنِی عَلَى طَاعَتِکَ وَ لُزُومِ عِبَادَتِکَ وَ اسْتِحْقَاقِ مَثُوبَتِکَ بِلُطْفِ عِنَایَتِکَ وَ تَرْحَمَنِی بِصَدِّی [وَ صُدَّنِی‏] عَنْ مَعَاصِیکَ مَا أَحْیَیْتَنِی وَ تُوَفِّقَنِی لِمَا یَنْفَعُنِی مَا أَبْقَیْتَنِی وَ أَنْ تَشْرَحَ بِکِتَابِکَ صَدْرِی وَ تَحُطَّ بِتِلاوَتِهِ وِزْرِی وَ تَمْنَحَنِی السَّلامَةَ فِی دِینِی وَ نَفْسِی وَ لا تُوحِشَ بِی أَهْلَ أُنْسِی وَ تُتِمَّ إِحْسَانَکَ فِیمَا بَقِیَ مِنْ عُمْرِی کَمَا أَحْسَنْتَ فِیمَا مَضَى مِنْهُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ از محضرتان التماس دعای فرج دارم 🚩 علیها السلام ✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صفحات قرآن
🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃 🌸❣ 🖼 📚عثمان طه ✅سوره مبارکه ⏰1401/05/29
هدایت شده از صفحات قرآن
🕊🌸🕊🌸🕊؛ ؛ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، [ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ] ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻭ ﺍﻓﺰﻭﻥ [ ﺑﺮ ﺁﻥ ] ﺍﺳﺖ ; ﻭ ﭼﻬﺮﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺳﻴﺎﻫﻲ ﻭ ﺧﻮﺍﺭﻱ ﻧﻤﻰ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪ ; ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﺍﻧﺪ [ ﻭ ] ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻧﺪ .(٢٦) ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺑﺪﻱ ﻫﺎ ﺷﺪﻧﺪ ، ﻛﻴﻔﺮ ﻫﺮ ﺑﺪﻱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﻤﺎﻥ ﺑﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺭﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ ، ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ [ ﺧﺸﻢ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ] ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﺍﻱ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ; ﮔﻮﻳﻲ ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﺎ ﭘﺎﺭﻩ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﺷﺐ ﺗﺎﺭﻳﻚ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ; ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺁﺗﺶ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻧﺪ .(٢٧) ﻭ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻦ ] ﺭﻭﺯﻱ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ] ﺟﻤﻊ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻴﻢ : ﺷﻤﺎ ﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍﻧﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻳﺴﺘﻴﺪ ; ﭘﺲ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩﺷﺎﻥ ﺟﺪﺍﻳﻲ ﻣﻰ ﺍﻧﺪﺍﺯﻳﻢ ، ﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍﻧﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻄﺎﺏ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ : ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﭘﺮﺳﺘﻴﺪﻳﺪ [ ﺑﻠﻜﻪ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻭ ﻫﻮﺍﻱ ﻧﻔﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻰ ﭘﺮﺳﺘﻴﺪﻳﺪ . ](٢٨) ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻛﺎﻓﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﺷﻤﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻲ ﺧﺒﺮ ﺑﻮﺩﻳﻢ .(٢٩) ﺁﻧﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ [ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ] ﻫﺮ ﻋﻤﻠﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺁﻳﺪ ، ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ـ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﺧﻮﺩ ـ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ، ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﺩﺭﻭﻍ ﺷﺮﻳﻚ ﺧﺪﺍ ﺍﻧﮕﺎﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ [ ﮔﻢ ﺷﺪﻩ ] ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ .(٣٠) ﺑﮕﻮ : ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ؟ ﻳﺎ ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﮔﻮﺵ ﻫﺎ ﻭ ﭼﺸﻢ ﻫﺎ ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﻭ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺩﺍﺭﺩ ؟ ﻭ ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻩ ، ﻭ ﻣﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ ؟ ﻭ ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻣﻮﺭ [ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻲ ] ﺭﺍ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ؟ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ : ﺧﺪﺍ ! ﭘﺲ ﺑﮕﻮ : ﺁﻳﺎ [ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻏﻴﺮ ﺍﻭ ]ﻧﻤﻰ ﭘﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ؟ !(٣١) ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍ ، ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﺷﻤﺎ ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺣﻖ ﭼﻴﺰﻱ ﺟﺰ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﻭ ﺿﻠﺎﻟﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ؟ ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺣﻖ ﺑﺎﺯﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ ؟(٣٢) ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻗﺎﻃﻌﺎﻧﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻓﺎﺳﻘﺎﻥ ﻣﺤﻘّﻖ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻨﺎﻥ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻟﺠﺎﺟﺖ ] ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ .(٣٣) 🕊🌸🕊🌸🕊 🕊 صفحه به صفحه قرآن 🏷استاد انصاریان 🕊سوره مبارکه 🏷صفحه212 ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️
هدایت شده از ترجمه صفحه به صفحه قرآن.پشتیبان قرار بندگی
tarjomeh-212.mp3
2.29M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓سئوال: اگر امامی یا امام‌زاده‌ای بخواهد به انسان افاضه‌ای بکند آیا از طریق امام زمان این کار انجام می شود؟ ✅ پاسخ: هر چیزی و هر رزق و روزی‌ای از طریق امام زمان هر زمانی به مخلوقات می‌رسد. و در زمان ما از طریق امام زمان ما ارواحنا فداه. این نکته در دعای عدیله آمده است. در این دعا که یک دوره عقاید شیعه بیان شده است، درجایی از آن شهادت می‌دهیم: أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ الْأَبْرَارَ وَ الْخُلَفَاءَ الْأَخْيَارَ..... ثُمَّ الْحُجَّةُ الْخَلَفُ الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ الْمُرْجَى الَّذِي بِبَقَائِهِ بَقِيَتِ الدُّنْيَا " وَ بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى" (و شهادت مى دهم که ائمه ابرار و جانشینان نیکو.........(تا اینکه).... حجت قائم ‏منتظر مهدى آن مايه اميدى كه به بقاى او دنيا باقى مانده "و به سبب او خلق روزى می‌خورند" ...) مقصود از رزق و روزی، یعنی هر نصیبی، هر عطا و بهره‌ای و هر چیزی که به ما می‌رسد؛ مادی، معنوی، دنیایی، اخروی....از طریق امام زمان ارواحنا فداه به ما می‌رسد. بنابراین ما به هر بزرگواری متوسل بشویم و هر چیزی بخواهیم و هر حاجتی داشته باشیم، اگر قرار باشد چیزی به ما برسد، از طریق امام زمان ارواحنا فداه برآورده می‌شود و به ما می‌رسد، ضمن این که این هم واضح و روشن است که اراده و خواست حضرات معصومین علیهم السلام یکی است و همان اراده و مشیت خداست که در آیه 30 سوره انسان می‌فرماید: « وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن يَشَاء اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ». امام صادق علیه‌السلام در تفسیر این آیه شریفه می‌فرمایند: «: قُلُوبُنَا أَوْعِیَةٌ لِمَشِیئَةِ اللَّهِ فَإِذَا شَاءَ اللَّهُ شَیْئاً شِئْنَا وَ اللَّهُ یَقُولُ‏ ما تَشاؤُنَ إِلَّا أَنْ یَشاءَ اللَّهُ؛ قلوب ما ظرف مشیت الهی است. پس هنگامی که خدا چیزی را بخواهد ما خواسته‌ایم و این قول خداوند است که می‌فرماید: نمی‌خواهید مگر آنچه را که خدا می‌خواهد.» (الهدایة الکبری:۳۵۹؛ دلائل الامامة: ص۵۰۶؛ الغیبة طوسی: ص۲۴۷؛ تفسیر الصافی: ج۵، ص۲۰۶ همچنین امام صادق علیه‌السلام در جایی دیگر می‌فرماید: إِنَّ الْإِمَامَ وَکْرٌ لِإِرَادَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا یَشَاءُ إِلَّا مَنْ‏ یَشَاءُ اللَّهُ؛ همانا قلب امام، آشیانه اراده الهی است. نمی‌خواهد جز آن را که خدا بخواهد. (بحارالانوار: ج۲۵، ص ۳۸۵) آنچه در اینجا مطرح است مشیت و اراده ذاتي خدا نيست، بلکه مشیت و اراده فعلي خداست. فعل خدا مخلوق و ممكن است و يک مظهري مي‌خواهد. در این روایت فرموده است: اگر خدا مشیت و اراده كند، اين اراده الهي مثل پرنده‌اي است كه آشيانه مي‌خواهد. پس آشيانه‌ی پرنده‌ی اراده‌ و مشیت الهي، دل امام علیه‌السلام است. از این مطلب این معنا نیز به دست می‌آید که اول، آن‌ها نسبت به آن چه در جهان مي‌گذرد باخبر و عالم هستند، بعد موجودات ديگر آن را می‌فهمند حتی اگر آن موجودات دیگر فرشتگان مقرب باشند. بر همین اساس پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: نحن إذا شئنا شاء اللّه، و إذا کرهنا کره اللّه، فالویل کلّ الویل لمن أنکر فضلنا و خصوصیّتنا و ما أعطانا اللّه ربّنا، لأنّ من أنکر شیئا ممّا أعطانا اللّه فقد أنکر قدهًْ اللّه و مشیّته فینا؛ ما هر گاه بخواهیم، خدا خواسته است و هنگامی که نخواهیم خدا نخواسته است. پس ویل کل ویل (منطقه‌ای در جهنم) برای کسی که انکار فضیلت ما و خصوصیات ما را بکند و انکار کند آنچه را که خدا به ما عطا کرده است؛ زیرا هر کس انکار کند چیزی از آنچه را که خدا به ما عطا کرده است؛ همانا که قدرت خدا و مشیت او را در مورد ما منکر شده است. (بحارالأنوار: ج‏۲۶، ص۷ إلزام الناصب: ج‏۱، ص۴۰؛ المناقب (للعلوی) :ص۱۲۶، بدین مضمون در: مشارق أنوار الیقین: ص،۲۸۷)
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔹⚜ هیچ‌وَقت فکر نڪُن که امام زَمان(عج) کِنارت نیست. هَمه‌ی حرفا و شِکایت‌ها رو به امام زَمان بِگو و این رو بِدون که تا حَرکت نڪُنی بَرکتی نِمیاد سَمتت. 🔹 شهید علی‌اصغر شیردل @tollabolkarimeh
چه باک کشتی آن دل که بادبان دارد میان زندگی اش صاحب الزمان دارد به هیچ کس نزند رو، کسی که منتظر است... تمام عمر نظر سوی آسمان دارد هم آبرو و هم ایمان و هم ولای علی هر آن چه دارد ازین بیت و آستان دارد نبسته دل به کسی غیر یار و دلدارش که دل سپردنِ در این جهان زیان دارد به غیر نوکر این خانه که خودش آقاست کجاست آن که چنین یار مهربان دارد نه حرف و صحبت دیروز باشد و امروز حکایتی شده این عشق، داستان دارد چه روزهای بدی شد بدون کرب و بلا دلم هوای حریمِ حسین جان دارد از آتشی که فراگیر باشد و باقی هر آن که کرب و بلا رفته است امان دارد به سوی زائر او مادری جوان آید تعجب است چرا قامتی کمان دارد؟! تعجب است چرا چهره اش کبود شده؟! ز دود و شعله به چادر، چرا نشان دارد؟! میان مجمع زوار کربلا، زهرا می آید و همه ی روضه را بیان دارد چه کرده است مگر با حسین و دندانش چنین گلایه از آن چوب خیزران دارد؟! شاعر: