قابل توجه علاقهمندان گرامی با سلام. برنامه دوم مشاوره با موضوعات جذاب و بیان موارد و کیسها، بیش از دوره قبل و به اقتضای موضوع، از سه شنبه آینده نهم دیماه به طور قطع به یاری خداوند شروع میشود. چنانچه برای شرکت در برنامه با مشکلی مواجهید با شماره 09907629903 با دبیر برنامه مشورت کنید. برنامه علمی فرهنگی طلوع
andishePajohi Fabak 99.09.23اندیشه پژوهی از کودکی.mp3
زمان:
حجم:
43.81M
فایل صوتی پرورش اندیشهپژوهی از دوران کودکی
دکتر مسعود صفاییمقدم:
زیباییشناسی اندیشه و کودکی/ دکتر مهرنوش هدایتی:
ابعاد عاطفی روحیه پرسشگری در کودکان./ دکتر سعید ناجی:
مطالعاتی فراگیر در آموزش تحقیق در نظامهای آموزشی رایج/ دکتر روحالله کریمی:/ چگونه کرونا آموزش و یادگیری را متحول خواهد کرد؟
کاری از پژوهشگاه علوم انسانی
🔸با تبریک تولد عیسی مسیح و جشن کریسمس و در آستانه سال جدید میلادی 2021
🔹درباره مسیحیت، در قرآن کریم و سنت اسلامی مطالب تازه و جالب و جذابی هست که برای همه معتقدان به این آیین شگفتانگیز و باورنکردنی است. توصیف قرآن کریم از مریم مقدس و عیسی مسیح و نیز کلمات حکمتآمیز نقلشدهای که در خود سنت مسیحی یافت نمیشود بخشی از این داستان است (برای مثال، نگاه کنید به کتاب تحف العقول عن آل الرسول). در زیر جملاتی از امیر بیان، علی علیه السلام در کتاب ماندگار نهج البلاغه در توصیف شخصیت عیسی مسیح ع تقدیم میشود:
🔻از عیسی بن مریم بگویم؟! سنگ بالشش بود، جامۀ زبر میپوشيد و نان خشک میخورد. خورش او گرسنگی بود و چراغ شبش مهتاب، و سرپناهش در زمستان جایی بود که خورشید از آن میدمید و یا در آن ناپدید میگردید.هیچ جا و مأوایی نداش . میوه و سبزیاش گیاهی بود که زمین برای چهارپایان میرویانَد. نه همسری داشت که فریفتهاش سازد و نه فرزندی که به اندوهش اندازد؛ نه مالی داشت که او را سرگرم کند، و نه طمعی که او را خوار نمايد. مرکبش پاهایش بود، و خدمتکارش، دستانش!🔺
🔻مژده: دورههای رسمی تخصصی و کاربردی طراحی، دوخت، چرم و...
🔺به ياري خداوند و با هدف توانمندسازي شركت كنندگان، دورههاي علمي كاربردي زير با مديريت علمي سركار خانم خوش آمد (مدیر آموزشگاه رسمی و دارای تجربه سه دهه در 30 حوزه تخصصی و داور و بازرس رسمی سازمان فني حرفهاي) و با همكاري جمعي از استادان برجسته و داراي سوابق ارزنده ارايه ميشود.
🔸اين دورهها سرآغازي براي راهاندازي دورههاي دانشگاهي در اين زمينه در مقاطع مختلف است:
🔹عناوين دورهها:
1. تكنولوژي دوخت
2. صنايع دستي، تزيينات لباس، صنايع چرم (سراجي و پستايي)
3. كاربر نرم افزار الگوسازي لباس
4.دوره ویژه لباس کودک
🔸شركت كنندگان بعد از پايان دوره و قبولي در آزمونهاي نظري و عملي، گواهينامه بين المللي سازمان فني حرفهاي و يك گواهي دانشگاهي دريافت كرده و ميتوانند از مزاياي ملي و بينالمللي آن مثل وام خريدو وام خوداشتغالي و...استفاده كنند.
🔸دورهها در ساعات مشخص از نظر حجم و زمان و نوع ارايه (آنلاين، آفلاين، و بخش كارگاهي كه حضوري است) جدول دقیق زمانی و مکانی آن ارايه ميشود. پيش بيني ميشود دورهها به ياري خداوند از ديماه شروع شود. هزينه دورهها نيز طبق مبلغ مصوب سازمان فني حرفه اي است.
*توضيحاتی درباره هر یک از دورهها*:
الف. تکنولوژی دوخت 70 ساعت تئوری، 160ساعت عملی
ب. کاربر نرم افزار الگوسازی لباس: 20 ساعت تئوری، 70ساعت عملی
ج. لباس کودک:41 ساعت تئوری، 121ساعت عملی
🔸کارگاهها به صورت حضوری و در فضای بهداشتی و خلوت، به صورت 4 ساعته و به تناوب طبق جدولی مشخص در نوبتهای صبح و بعد از ظهر ارایه میشود. برنامه هاي نظري نيز در ساعات از قبل اعلام شده و با نظم خاص ارايه ميشود.
🔻علاقهمندان به اين دورهها براي ثبت نام اوليه كافي است پيامكي حاوي نام و نام خانوادگي، دوره يا دورههاي مورد نظر با درج شماره همراه در متن پيام به 09369150789 بفرستند.
◽️ توضيحات بيشتر دورهها و استادان براي علاقه مندان در كانالها و گروههاي برنامه اعلام میشود. لطفا به لینکهای زیر به مراجعه کنید. موفق باشید.
▫️لینک در تلگرام و ایتا:
@artwomen99
▫️لینک در واتساب:
https://chat.whatsapp.com/KTF4Qt1kKxlJuxM4I8UFXl
🔻زنان، دانش، تجربه، اشتغال و کارآمدی
🔸توضیحات مهم و ضروری
1. این برنامه با هدف توانمندی زنان و تقویت ارکان خانواده و نشاط و سرزندگی بیشتر طیف مخاطب مورد توجه است.
2. این برنامه آموزشی در چارچوب برنامه های مصوب فنی حرفه ای است و کلیه ضوابط و امتیازات آن از جمله مدرک معتبر داخلی و بین المللی قطعی است.
۳. محل اجرای برنامه در شهر قم است ولی امکان برگزاری در سایر شهرها هست.
۴. از اهداف مورد نظر در برنامهّ، موضوع اشتغال با استفاده از وامهای دولتی است. با توجه به اینکه مخاطبان برنامه از قشرهای مختلف هستند، استفاده از امتیاز دریافت وام اشتغال، به شکلهای مختلف عملی است.
۵ در خصوص خانواده های طلبه، با نهاد مسوول در این زمینه رایزنیهای خوبی انجام شده که قول کمک به هزینه کلاس و نیز وام برای اشتغال از جمله آن است. در مورد سایر شرکت کنندگان رایزنی در حال انجام است که امکان دریافت وام میسر شود.
۶. علاقه مندان برنامه های آموزشی چهارگانه لازم است نام و نام خانوادگی و شماره همراه و نوع برنامه مورد نظر و نیز کد طلبگی (در مورد خانوادههای طلاب) را به شماره زیر ارسال نمایند:
0990 746 2553
۷. در خصوص خانمهای سرپرست خانوار با توجه به تسهیلات قانونی، شرایط بهتر است.
8. مدیر علمی برنامه سرکار خانم خوشآمدی از استادان پرتجربه، خلاق، نیکوکار ، و مورد احترام در فنی حرفهای در استان هستند و دارای مجوز رسمی و آموزشگاه در مرکز شهرند.
8. شرکت در کانالها و گروههای این برنامه جهت اگاهی از آخرین خبرها توصیه میشود.
زنان، دانش، تجربه، اشتغال و کارآمدی
🔹 کارگاه پژوهش، نگارش علمي ISI و علمي پژوهشي
🔹با سلام امروز شبنه ساعت 18 جناب آقاي آقامحمدي در دوره نگارش مقاله ISI و علمي پژوهشي موضوع بسيار مهم تسلط بر پيشينه و ادبيات موضوع را بيان خواهند كرد.
هر پژوهشگري كه به معناي واقعي به تحقيق ميپردازد، بايد اشراف و تسلط كامل بر تحقيقات و مطالعات قبلي در همان حوزه تحصصي داشته باشد و برنامه و پيشنهادي براي يك گام پيش بردن قافله علمي. لذا لازم است بداند قافله عمل الان در كجا ايستاده است. آشنايي با ادبیات تحقیق و شناسایی ژورنالهای معتبر خارجی از طریق پایگاه های استنادی بین المللی مورد تأیید مانند: Web of Science & Scopus امري ضروري است. چگونگي كار با اين شبكه هاي عظيم و مزاياي حضور در آنان در اين جلسه توضيح داده ميشود.
توصيه ميشود برنامه امرور را با استفاده از لپ تاپ يا كامپيوتر دريافت فرماييد تا جزييات صفحات وب مرتبط با موضوع را خوب مشاهده كنيد.
برنامه علمي فرهنگي طلوع
🔻کدام حقوق زنان؟
🔸علیرضا خانی
🔺روزنامه اطلاعات: شنبه ۶ دی ۱۳۹۹
▫️جنجال بر سر «رجل» مفروض داشتن یا نداشتن زنان برای انتخابات ریاستجمهوری به همان اندازه غیرواقعی، کاذب و بیراه است که جنجال بر سر ابطال مصوبه دولت مبنی بر انتصاب ۳۰ درصد مدیران از میان زنان.
اجازه بدهید از دومین موضوع بیاغازیم. مرداد سال ۹۶ شورای عالی اداری مصوبهای گذراند که به موجب بخشی از آن، تا پایان برنامه ششم توسعه سهم زنان در پستهای مدیریتی باید به ۳۰ درصد برسد. بر این اساس، سهم هر دستگاه از مدیران زن توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین میشود.
اخیراً یک شخص عادی با طرح شکایتی نزد دیوان عدالت اداری این مصوبه را مغایر اصول۳، ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی و مصداق تبعیض ناروا دانست. دیوان عدالت اداری نیز رأی به ابطال این مصوبه داد.
دیوان عدالت این مصوبه را مغایر فصل هشتم قانون مدیریت خدمات کشوری که دستگاههای اجرایی را موظف به امکان ارتقاء مسیر شغلی در فضای رقابتی برای کلیه کارکنان میداند، تشخیص داد و در رأی صادره آورد که شرط «جنس» فراتر از قانون و تبعیضآمیز است و نهایتاً رأی به ابطال آن داد.
از آنجا که به دلیل قطعیبودن رأی صادره، تنها راه توقف آن دستور رئیس قوه قضائیه است، جمعی از فعالان حقوق زنان خواستار این دستور شدند. آنها در بیانیه خود آوردهاند که با توجه به آمار بالای زنان دانشآموخته دانشگاهها و شاغل در نهادها و رشد روزافزون آنها در بازار کار و وجود فرهنگ مردسالار و سنتی و دیوارهای شیشهای مانع حضور زنان و … با توجه به اختصاص انواع سهمیهها در روند استخدام سازمانهای دولتی و محرومیت زنان از امتیازاتی که محق آن هستند، رئیس قوه قضائیه با ورود به موضوع، جلوی رأی دیوان عدالت اداری را بگیرد و نگذارد که سهمیه ۳۰ درصد زنان ضایع شود.
اگر به ظاهر موضوع به شکل روبنایی نگاه کنیم، چنین برداشت میشود که مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی که رئیسجمهوری هم به آن میبالید، در جهت تقویت جایگاه زنان در عرصههای مدیریتی است و ابطال این مصوبه، ضربهای به حضور زنان در این پستها.
اما نگاه عمیق و زیربناییتر به موضوع، نشان میدهد که این روشها برای احقاق حقوق زنان، بسیار مخل و مخرب است. آنها که از فمینیسم جز اسمی و اصطلاحی نمیدانند، گمان میکنند حقوق زنان با مصوبه دولت، مجلس یا هر نهاد دیگری برقرار میشود، اما در برابر کسانی که به عمق موانع حضور مؤثر زنان در جامعه واقفند، این منطق را بر نمیتابند و آن را مخل رشد و تعالی واقعی زنان میدانند. نظام سهمیهای اساساً مخالف ذات قانون اساسی است. هر پست، منصب، موقعیت اداری، سیاسی، اقتصادی و نیز شأن و منزلت اجتماعی باید بر اساس معیار شایستگی و رقابتپذیری باشد و هر چه جز آن باشد، هرگز توان نهادینهشدن در بطن جامعه را نخواهد یافت و بدینمنظر، مشروعیت ندارد.
جوانان کشور پس از گذشت چند دهه هنوز نظام سهمیهبندی دانشگاهها را عادلانه و مشروع نمیدانند و این سخن به قدری تواتر و انعکاس یافت که شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری در آن را در دستور کار گذاشت. مخالفان سهمیهبندی دانشگاهها معتقدند دانشگاههایی که با منابع ملی و پول بیتالمال ساخته شدهاند باید برای عموم شرایط یکسانی داشته باشند و تنها معیار پذیرفتهشدن در آنها شایستگی و رقابت علمی باشد. اتفاقاً دانشگاهها اینک از نظر جنسیتی کاملاً عادلانه عمل میکنند و برای همین است که سالهاست که بیش از ۵۰ درصد پذیرفتهشدگان دانشگاهها را زنان تشکیل میدهند و کسی نیز نه مخالف آن است و نه یارای مخالفت دارد.
اکنون از مدافعان حضور ۳۰ درصدی زنان در مناصب مدیریتی میپرسیم اگر همین نسبت ۳۰ درصد برای دانشگاه هم در نظر گرفته شده بود، عادلانه بود؟! طبعاً نه. چرا؟ چون زنان بیش از مردان برای ورود به دانشگاه کوشیدهاند و شایستگی داشتهاند بنابراین بیش از ۵۰ درصد صندلیهای دانشگاه را تصاحب کردهاند.
در مناصب مدیریتی نیز باید قضیه بر اساس همین اصل رقابتپذیری باشد و جز این نمیتوان عمل کرد. پرسش آن است که دولت مبنای ۳۰ درصد را از کجا آورده و بر اساس چه فرمولی محاسبه کرده است؟ فیالمثل اگر ۹۰ درصد زنان «شایسته»تر از ۹۰ درصد مردان برای پستهای مدیریتی باشند، باز هم باید ۳۰ درصد زنان در آن مناصب قرار گیرند؟ آیا اگر بپذیریم همانطور که زنان در ورود به دانشگاه از مردان جلو زدهاند در توانایی و شایستگی انجام امور نیز جلو بزنند یا حتی جلو زده باشند، مصوبه سهمیه ۳۰ درصدی، جفا به زنان نیست؟
بنابراین رأی دیوان عدالت اداری از یک پشتوانه حقوقی و منطق عقلانی برخوردار است و نشان میدهد که مصوبه دولت هیچ مبنای تعریف شدهای نداشته است.
اما زنان برای آنکه بتوانند سهم واقعی خود را از همه مصادر و موقعیتها بگیرند، فقط یک راه دارند و آن این است:
خود را قوی و قویتر کنند. کاری که طی چند دهه اخیر به نحو تحسینبرانگیزی انجام دادهاند. اما هنوز راه درازی در پیش دارند. نگارنده در یادداشتهای پیشین نیز گفته است که هر جا حضور زنان پررنگتر، قویتر و بر مبنای توان و شایستگی بیشتر است، دقت کارها بیشتر میشود، روح و عمق کنشها بیشتر و انسانیتر میشود و میزان تخلف و فساد و اختلاس به حداقل میرسد.
درست است که زنان نامآور و نابغه کم نداریم، اما جامعه زنان و فعالان حقوق زنان باید به این نکته زیربنایی توجه کنند که قدرت زنان، برخاسته از شماری زنان نامآور نیست و نخواهد بود. قدرت زنان حاصل تلاش درنگناپذیر و بیتعطیلی زنان برای ارتقاء جایگاه و منزلت عموم زنان کشور است. برای تعالی زنان، کارهایی بسیار مهمتر از گرفتن پستهای دولتی و پارلمانی و … بر زمین مانده است. آموزش دختران از همه طبقات و در همه مناطق کشور، تلاش هدفمند برای رشد شخصیتی و غنای درونی دختران به گونهای که مانع هر نوع ظلم و نابرابری شوند، آموزش مستدام و مستمر خانوادهها برای پیشگیری از ستم به دختران و ازدواجهای دخترکان زیر سن قانونی، اطلاعرسانی و آموزش به دختران، پدران و مادران برای پیشگیری از هر نوع تضییع حقوق و تبعیض جنسیتی از نوزادان دختر تا زنان کهنسال از مرکز تا دورافتادهترین روستاها، «توانمندسازی زنان»، ارتقاء جایگاه زنان صاحبنظر و توانمند در خانواده، آموزش مردان برای پذیرش درونی درک جدیدی از هستی رفتار متمدنانهتر با زنان و به رسمیت شناختن جایگاه جدید زنان در عصر جدید.
چنین کارهایی را هیچ مدیر دولتی زن نمیتواند انجام دهد. این کار وظیفه و رسالت بلاشک زنان فرهیخته، دانشمند متعهد و کارآمد است و یگانه راه آن، فعالیت این زنان در سازمانهای غیردولتی و مردمنهاد است.
چنین کاری اگر در پهنای کشور و درازای زمان، به نیکی و کمال انجام پذیرد، دیگر زنان پرورش یافته در این اتمسفر، دلخوش به سهمیه ۳۰ درصدی که مردان برای آنها از سر شفقت یا ترحم آن هم برای مناصب پاییندستی اختصاص دهند، نخواهند بود. بلکه نسلی از زنان توانمند، پا به عرصه خواهند گذارد که هیچ تفسیری از قانون اساسی، نمیتواند مانع از حضور آنان در رقابت برای ریاستجمهوری شود، چه رسد به مناصب کوچکتر.