eitaa logo
ایتا توییت
75.9هزار دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
17.3هزار ویدیو
6 فایل
ایتا توییت بستر سیاست، گفتمان و طنز آزاد می‌باشد. ارسال توییت➺‌ @Ersal_twite تبلیغات 👇 eitaa.com/joinchat/2697724134Cafc06d8165
مشاهده در ایتا
دانلود
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 در سومین روز سفر رئیس‌جمهور به عراق چه گذشت؟ ➺ @Twitter_eita [عضویت]
خسته ز انتظارم ای صاحب انتظار من ... ♥️ ..🕊 صبحتون امام زمانی
🔴 خط آهن شلمچه – بصره: گام اول دسترسی به مدیترانه (بازنشر همزمان با سفر رئیس‌جمهور به بصره ) 🔹 گفته شده است پروژه احداث راه‌آهن شلمچه - بصره از حدود ۴۰ سال پیش طراحی شده است. در مورد عملیات اجرایی آن نیز گفته می‌شود از حدود ۲۰ سال پیش تلاش‌ها در این راستا آغاز شد. به هر حال در نهایت در دولت سیزدهم در ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲ عملیات اجرایی احداث این خط ریلی آغاز شد. 🔸 طول مسیر پروژه شلمچه-بصره ۳۲ کیلومتر است. در ۱۶ کیلومتر از این مسیر نیاز به عملیات مین روبی است. همچنین اجرای این پروژه نیازمند احداث یک پل بازشو و متحرک بر روی رود اروند پل به طول ۸۸۰ متر است که پیش‌بینی شده بود بین ۱۸ ماه تا ۲ سال کار احداث آن به طول انجامد. سرمایه مورد نیاز کل این پروژه ۱۷۰ میلیون دلار برآورد شده است. 🔹 یکی از مهمترین اهداف از احداث این خط آهن انتقال زائران ایرانی به عتبات مقدس در نجف و کربلا و بالعکس است. در اهداف اولیه، انتقال سالانه بیش از 3 میلیون زائران به عتبات عالیات از مسیر این خط راه‌آهن برنامه‌ریزی‌شده است. 🔸 بر اساس آمارها هر خط ریلی امکان جابه‌جایی سالانه ۱۰ میلیون تن کالا را دارد که با راه اندازی این خط سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن کالا جابه‌جا خواهد شد. حجم تجارت حدود ۱۱ میلیارد یورویی کنونی بین دو کشور در صورت رفع موانع و تکمیل راه ‏آهن شلمچه_بصره تا ۳۰ میلیارد یورو قابل افزایش است. 🔹 این پروژه موجب کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به مرز ایران و عراق خواهد شد. همچنین با فرض انتقال ۳۰ درصد از حجم بار و مسافر حمل شده به عراق روی ریل می‌توان سالانه حدود دو میلیارد دلار در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرد. با اتصال این راه‌آهن از تردد سالانه ۲۰۰ هزار اتوبوس جلوگیری می‌کند که می‌تواند آمار تصادفات جاده‌ای را نیز کاهش دهد. 🔸 از جمله اهداف دیگر این خط‌آهن متصل کردن شبکه راه‌آهن ایران به خط آهن سوریه و سپس لبنان در یک چشم‌انداز بلندمدت‌تر است. در واقع متصل شدن شبکه راه‌آهن ایران به خط آهن عراق گام نخست در جهت دسترسی به دریای مدیترانه بشمار می‌رود. 🔹 دسترسی ایران به مدیترانه از این طریق می‌تواند کریدورهای بین‌المللی دیگر را نیز از دو مسیر شمال شرق (گذرگاه اینچه‌برون و سرخس) و جنوب شرق (چابهار و سایر بنادر جنوبی ایران) به دریای مدیترانه متصل نماید. 🔸 این پروژه علاوه بر کمک به تجارت ایران و عراق موجب افزایش حجم تجارت ایران با سوریه، اردن و ۲۲ کشور اروپایی و آفریقایی مستقر در سواحل مدیترانه خواهد شد. 🖌️اندیشکده راهبردی تبیین ➺ @Twitter_eita [عضویت]
🔴 دولت برزیل ۳ میلیون دلار از دارایی‌های ایلان ماسک را مصادره کرد 🔹دادگاه عالی برزیل ضمن رفع مسدودی حساب‌های بانکی ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های «ایکس» و «استارلینک»، ۳.۳ میلیون دلار به عنوان جریمه از حساب‌های وی برداشت کرد. ➺ @Twitter_eita [عضویت]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پزشکیان: مصمم هستیم مسیر ریلی شلمچه به بصره را با قدرت پیگیری کنیم ▪️این مسیر ریلی قدم اول است، هر راهی که ما را به هم وصل کند پیگیری خواهیم کرد. در همین رابطه باید بگوییم تکمیل کریدور شمالی-جنوبی «سرخس، چابهار» و «آستارا،بندرعباس» و همچنین کریدور شرقی-غربی «دوغارون،جلفا» و «شلمچه،بصره» چه میزان ارزآوری برای کشور خواهد داشت؟! تکمیل این خطوط راهبردی تضمین کننده امنیت پایدار منطقه با محوریت ایران خواهد شد. ➺ @Twitter_eita [عضویت]
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عماد اولین موشک دوربرد ایرانی که با ویژگی‌های منحصر به فردش موجب وحشت صهیونیست‌ها شد ➺ @Twitter_eita [عضویت]
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جلال اسدی، ناجی ١۵٠ زائر اربعین حسینی به شهادت رسید 🔹جلال اسدی بجنوردی که در ماجرای آتش‌ سوزی هتلی در کربلای معلی با رشادت خود ناجی ۱۵۰ تن از زائرین اربعین حسینی شده بود، بر اثر جراحت ناشی از سوختگی شدید ساعاتی پیش به لقاءالله پیوست. 🔹ناجی زائران پس از سوختگی ۵۲ درصدی: جونم رو پیشکش امام حسین(ع) میکنم. ➺ @Twitter_eita [عضویت]
جزئیات فوت هوادار ملوان از زبان مدیرعامل باشگاه 🔹غلامرضا امینی: آقای مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی و متعصب باشگاه بود که حتی در سن 62 سالگی برای حمایت از ملوان راهی اصفهان شده بود. 🔹متأسفانه در دقیقه 20 مسابقه بر اثر ضایعه قلبی این اتفاق تلخ اتفاق افتاد که حال و هوای شهر انزلی و حتی باشگاه سپاهان را اندوهگین کرد. 🔹مدیر عامل ملوان در واکنش به اینکه گفته می‌شود آمبولانس برای انتقال هوادار ملوان به بیمارستان دیر رسیده است، تأکید کرد: ما در حال بررسی این موضوع هستیم و نیازمند جزئیات بیشتریم. به هر حال بازی زیرنظر ناظر و بقیه مسئولان امر بوده است و ما تا کسب اطلاعات بیشتر اظهارنظری در این مورد نمی‌کنیم. *FT* ➺ @Twitter_eita [عضویت]
قبلا چه اعصاب و روان سالمی داشتم اینقد تمیز خلاصه نویسی میکردم فرمولارو الان نگاه میکنم سردرد میشم =) *Nznin* ➺ @Twitter_eita [عضویت]
دوتا از همکاران که بچه‌ی دبستانی دارند، پرسیدند: دخترتون را برای کلاس چهارم ابتدایی، کجا ثبت‌نام کردید؟ +گفتم: مثل پارسال در مدرسه‌ی دولتی با تعجب گفتند: واقعا؟! چرا؟ گفتم: من از مدرسه، یه انتظار بیش‌‌تر ندارم و اون هم، کمک به آموختنِ سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مهارت‌های آدمی یعنی «هنر زندگی کردن با مردم و لذت بردن از اونه»؛ زندگی با بچه‌ی کارگر، کارمند، سرایدار، افغانستانی، قومیتهای مختلف؛ زندگی و همدلی با بچه‌ی معلول، مبتلا به هوش مرزی، اختلال یادگیری؛ هنر شاد بودن با نداشته‌ها، هنر شریک شدن در اشک‌ها و لبخندها، هنر تحمل تفاوتها؛ تفاوت در دین و رنگ، و نژاد.... و تمام این فرصتهای طلایی تنها در مدرسه‌ی دولتی ممکنه. مدارس غیرانتفاعی آدمها را برای همان پاتولوژی پرورش می‌دهند که بعداً منتقد آن می‌شوند: بعضی‌ها خونشان از بعضی دیگر پررنگ‌تر است، چون جزو ژن‌های خوب و نظر کرده‌اند. بعضی‌ها خودی‌ترند. بعضی‌ها مقرب‌ترند. بعضی‌ها مستحق‌ترند. بعضی‌ها گویا ایرانی‌ترند. 👤 دکتر روح الله صدیق ➺ @Twitter_eita [عضویت]