🔸الاین فراتشون ستوننویس باتجربه لوموند فرانسه (دارای سابقه فعالیت در اسرائیل و آمریکا) :
اگر قرار باشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را بر اساس اظهاراتش قضاوت کنیم، ماجراجویی او در ایران در صدر یک دسته بندی سیاسی بسیار خاص قرار میگیرد - دسته بندی رسواییهای بزرگ.
میشل گلدبرگ، ستون نویس بااستعداد نیویورک تایمز، در ۱۶ ژوئن نوشت: این واقعیت که این ماجراجویی با یک «توافق» شبهعمدی که درست زمانی که ایالات متحده برای جشن ۲۵۰مین سالگرد استقلال خود در ۴ جولای آماده میشود، اعلام شد، شاید نشانهای از یک «افول» خاص باشد....
یادداشت تفاهمی که قبلاً به صورت الکترونیکی امضا شده است، قرار است روز جمعه ۱۹ ژوئن در سوئیس ارائه شود. بر اساس اطلاعات اولیه، این سند، حداقل فعلاً، شکست حمله هوایی آمریکا و اسرائیل را تأیید میکند. چهار ماه جنگ، چندین هزار کشته ایرانی، ویرانی در دو سوی خلیج فارس، بحران انرژی جهانی، و با این حال هیچ یک از اهداف واشنگتن - نه تغییر رژیم و نه خنثیسازی برنامه هستهای تهران - محقق نشده است...
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#مرگ_بر_اسرائیل
#ایران
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
اسرائیل برای سانسور و حذف هرگونه پست نشان دهنده پیروزی ایران، عزاداری و شهادت رهبر و... شبکه های اجتماعی را تحت فشار قرار داده است...
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#مرگ_بر_اسرائیل
#جنگ_جنگ_تا_پیروزی
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
🔸جوزف سیرینسیونی نویسنده و تحلیلگر حوزه امنیت ملی آمریکا:
"حتی اگر ترامپ اسرائیل را برای پذیرش [توافق] تحت فشار قرار دهد، من کاملاً با تیموتی اسنایدر موافقم: «ایالات متحده تسلیم ایران شده است. یک «توافق» امضا شده است، با شرایطی که فقط میتوان آن را پیروزی کامل ایران توصیف کرد.»
من همچنین با جاناتان لمیر موافقم که نظر اکثریت تحلیلگران را بیان میکند که نه تنها ترامپ شکست خورد، بلکه «ایالات متحده ضعیفتر شده است - از نظر نظامی، استراتژیک، اقتصادی و شاید اخلاقی تضعیف شده است.»"
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#مرگ_بر_اسرائیل
#جنگ_جنگ_تا_پیروزی
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
🔸دنیل زاکن تحلیلگر صهیونیست در اسرائیل هیوم خطاب به ترامپ:
شما میتوانستید بزرگترین رئیس جمهور باشید، اما شکست خوردید.
آقای رئیس جمهور، شما به منافع انسانی جهان روشنفکر آسیب جدی وارد کردهاید، و ممکن است برای همیشه به عنوان رئیس جمهوری که باعث تحقیر آمریکا شد، در یادها بمانید. شما به ما، اسرائیلیها، خیانت کردید. و در یک لحظه، تحقیری که زمانی با آن مواجه بودید، ناگهان بسیار موجه و منطقی به نظر میرسد.
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#مرگ_بر_اسرائیل
#جنگ_جنگ_تا_پیروزی
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
USNews
🔸دنیل زاکن تحلیلگر صهیونیست در اسرائیل هیوم خطاب به ترامپ: شما میتوانستید بزرگترین رئیس جمهور باشی
در چرخشی سیاسی و کمسابقه، روزنامه Israel Hayom که تحت مالکیت میریام ادلسون، میلیاردر پرنفوذ و حامی مالی اصلی دونالد ترامپ قرار دارد، با انتشار مقالهای تند از او انتقاد میکند.
دانیال زاکن، نویسنده این مقاله، با "فاجعهبار" خواندن رویکرد ترامپ در قبال ایران و توصیف آن به عنوان "توافق تسلیم"، او را به خیانت به منافع اسرائیل و از دست دادن قطبنمای اخلاقی متهم کرد. همچنین، ادعای ترامپ مبنی بر اینکه «بدون او اسرائیلی وجود نداشت» را مصداق "جنون خودبزرگبینی" دانست.
اهمیت این انتقاد زمانی دوچندان میشود که بدانیم میریام ادلسون، با ثروتی ۳۷.۵ میلیارد دلاری و مواضع سرسختانه علیه ایران و دولت فلسطین، از حامیان کلیدی ترامپ بوده و با اهدای ۱۰۰ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی او، نقشی تعیینکننده ایفا کرده است. از آنجا که مقالات Israel Hayom معمولاً با نظر مستقیم ادلسون منتشر میشوند، تحلیلگران این یادداشت را هشداری جدی از سوی این حامی قدرتمند به ترامپ میدانند تا مسیر سیاست خارجی او در صورت بازگشت به قدرت را مطابق با منافع مورد نظر آنها جهتدهی کنند؛ چرا که ادلسون و همسرش، شلدون، در دوره اول ریاستجمهوری ترامپ نیز معماران اصلی سیاستهای او در قبال اسرائیل، از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس، بودهاند.
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#مرگ_بر_اسرائیل
#ایران
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
آسوشیتدپرس:
مسئولان ایران با وجود هفتهها حملات سنگین ایالات متحده و اسرائیل، اعتماد به نفس خود را نشان میدهند و بر سر قدرت هستند. آنها همچنین معتقدند که بعید است دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، تهدیدهای خود را برای از سرگیری جنگ عملی کند، زیرا ایران توانایی خود را در بستن تنگه هرمز و آسیب رساندن به اقتصاد جهانی نشان داده است.
فرزان ثابت، متخصص ایران در اندیشکده موسسه فارغ التحصیلان ژنو، گفت: «گفتن اینکه ایران پیروز شده است، زیادهروی است، اما میتوانست خیلی بدتر باشد. من فکر میکنم پیروزی واقعی ایران ... بقا بود.»
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#مرگ_بر_اسرائیل
#جنگ_جنگ_تا_پیروزی
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
1.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️اوکراین هم از پالانتیر آمریکایی برای هدف قرار دادن روسیه استفاده میکند...
👈🏻شرکت Palantir در واقع یک غول نرمافزاری است که تخصصش تحلیل دادههای عظیم و پیچیده برای پیدا کردن الگوهای پنهان در آنهاست؛ تصور کنید کوهی از اطلاعات پراکنده (مثل گزارشهای اطلاعاتی، تراکنشهای بانکی، یا دادههای سنسورها) دارید که هیچکس نمیتواند آنها را به هم وصل کند، نرمافزارهای Palantir با هوش مصنوعی این دادهها را یکپارچه میکنند تا به کارفرمایش کمک کنند تصمیمات فوری و دقیق بگیرند. مثلاً در جنگ اوکراین، ارتش اوکراین از ابزارهای Palantir برای شناسایی موقعیت تانکها و نیروهای روسیه و هدفگیری دقیق استفاده کرد و...
🔔دیگه بخوانید حدیث مفصل از این مجمل...
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#مرگ_بر_اسرائیل
#ایران
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
هدایت شده از HDAVODABADI
رانت خواری شهدا
آنطورکه خودش میگفت،شش ماهی بود ازمحل خدمتش در ارتش که در خرم آباد مستقربود،فرارکرده وباعضویت بسیجی،به لشکر حضرت رسول(ص)آمده بود.
ارتش هم درعکس العمل به این تخلف،اورا بعنوان فراری به دادگاه نظامی معرفی کرده بود.
بعداز شهادت حاج عباس کریمی درعملیات بدر،مدتی مسئولیت لشکربعهده"حاج سیدرضا دستواره" گذاشته شد.
مادروپدر حاج رضا به اومیگفتند ومیخواستند تا نامه ای به ارتش بنویسد مبنی براینکه"محمد فراری نبوده وچون یگانش در ارتش به خط مقدم نمیرفته،به بسیج آمده تابه عملیات برود"
ولی حاجی قبول نمیکرد.
باهمان آشنائیت کمی که باهر3برادر(سیدمحمدرضا،سیدمحمد و سیدحسین)داشتم،چندین بار دوستانه ازحاجی خواستم تانامه را برای محمد بنویسد،چون امکان دارد دادگاه نظامی بااو برخوردتندی بکند؛ ولی جواب همیشگی حاج رضا یکی بود:
"نه.اومرتکب تخلف شده وچون ازفرماندهانش سرپیچی کرده ومحل خدمت خود را ترک کرده،باید تنبیه شود تادیگر ازاین کارها نکند".
9تیرماه1365دقایقی قبل ازآغازعملیات کربلای1،درپشت خاکریز جادۀ دهلران به مهران،کنارنیروهای گردان شهادت که قراربود خط دشمن رابشکنند،ایستاده بودم؛ناگهان متوجۀ جیپ فرماندهی لشکر شدم که حاج رضا داخل آن ایستاده بود.
جلورفتم و با او دست دادم.همین که دستش دردستم قرارگرفت،آن رابوسیدم. باعصبانیت دستش راکشید وباپرخاش گفت:
-این چه کاری بودکردی؟
خجالت کشیدم بگویم ازهمان اولین بار که شمارا دیدم،مهرتان بردلم نشسته بود.نمیدانم چه شد که آن شب به خودم جرات دادم و دستش رابوسیدم.شایدچهرۀ زیباوواقعا نورانی اش باعث اینکاربود.
باخنده گفتم:
-راستی حاج رضا،ازمحمد چه خبر؟
که عصبانیتش فروکش کردوگفت:
-اون رو ولش کن.بذاربره تنبیه بشه.
وسرانجام حاضرنشد پارتی بازی کند وبرای برادرش که محل خدمت خودرا درارتش ترک کرده وبرای رفتن به خط مقدم به بسیج پیوسته بود،نامه بدهد تااز محکومیتش کاسته شود.
سیدحسین متولد28فروردین1348شهادت29خرداد 1365منطقۀ مهران.مزار:بهشتزهرا(س)قطعۀ26ردیف90شمارۀ50
سیدمحمدرضا متولد1بهمن1338شهادت13تیر1365عملیات کربلای1 مهران.مزار:بهشتزهرا(س)قطعۀ26ردیف89شمارۀ50
سیدمحمدهرطوری بود به دادگاه نظامی نرفت!چون تخلف بزرگی ازدنیا کرد!
اوکه تنهاپسر باقیماندۀ خانوادۀ دستواره بود،حاضرنشد درخانه بماند؛همچنان بسیجی درجبهه ماند وسرانجام پیکرش جاماند و سالهابعد استخوانهایش برای پدرومادرش بازگشت.
سیدمحمد متولد6اردیبهشت1343شهادت20دی1365عملیات کربلای۵ شلمچه.مزار:بهشتزهرا(س)قطعۀ26ردیف90مکرر شمارۀ50
حمید داودآبادی
@hdavodabadi
یک دیپلمات آگاه از این جلسه روز یکشنبه به سیانان گفت که یک جلسه اضطراری درباره لبنان به مذاکرات در سوئیس اضافه شده و اولین موضوعی خواهد بود که به آن پرداخته خواهد شد.
جیدی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، پیش از عزیمت به سوئیس گفت که یکی از اولویتها، پیشرفت در آتشبس در لبنان است که دوباره هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفته است.
یک مقام ایرانی روز شنبه به سیانان گفت که پایان دادن به درگیری در لبنان «مهمترین موضوع در دستور کار هیئت ایرانی» است.
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_اسرائیل
#ایران
#لبنان
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
یک منبع نزدیک به تیم مذاکرهکننده به تسنیم: هیئت مذاکرهکننده ایرانی در اعتراض به تهدیدات ترامپ محل مذاکره را ترک کرد.
نیویورک تایمز:هنوز مشخص نیست که دو طرف چه زمانی ممکن است دوباره با هم دیدار کنند. مقامات کاخ سفید بلافاصله به درخواست اظهار نظر در مورد وضعیت مذاکرات پاسخی ندادند.
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#ایران
#مذاکره
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
🔸اساتید دانشگاه سِینت جورج لندن در پایگاه تحلیلی کانورسیشن انگلیس مینوسند:
آیا مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس به صلح منجر خواهد شد؟ بعید است...
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#مذاکره
#ایران
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews
USNews
🔸اساتید دانشگاه سِینت جورج لندن در پایگاه تحلیلی کانورسیشن انگلیس مینوسند: آیا مذاکرات آمریکا و ا
اساتید دانشگاه سِینت جورج لندن در پایگاه تحلیلی کانورسیشن انگلیس مینوسند:
آیا مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس به صلح منجر خواهد شد؟ بعید است
وقتی در پایان اجلاس گروه هفت در ۱۷ ژوئن، تفاهمنامه (MoU) ایالات متحده و ایران امضا شد، به عنوان یک پیشرفت دیپلماتیک مورد استقبال قرار گرفت. با بازگشایی تنگه هرمز، کاهش تحریمها و آغاز یک فرآیند مذاکره ۶۰ روزه، به نظر میرسید که گامی مثبت در مسیر پایان دادن به درگیریای است که ثبات منطقهای و اقتصاد جهانی را تهدید کرده است.
با این حال، وقایع آخر هفته گذشته شکنندگی این توافق را آشکار کرده است. در حالی که مذاکرهکنندگان ایالات متحده و ایران در دور اول مذاکرات در سوئیس از پیشرفت خبر دادند، تهدیدهای مجدد دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده، مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران و امنیت فیزیکی مذاکرهکنندگان ایرانی، این نگرانی را ایجاد کرد که روند دیپلماتیک ممکن است از هم بپاشد و درگیری به طور جدی از سر گرفته شود.
وضعیت تنگه هرمز، که مسلماً تنها نکته مثبت برای ایالات متحده از این تفاهمنامه است، نیز همچنان نامشخص است.
بنابراین، در حال حاضر، این توافقنامه بیشتر به عنوان امکانی برای توقف خصومتها درک میشود تا یک توافق واقعی. این توافقنامه تا حد زیادی شرایط قبل از جنگ را بازیابی میکند، در حالی که تنشها بین ایالات متحده، ایران و اسرائیل را حل نشده باقی میگذارد.
اسرائیل همچنان در مخمصه است. این کشور عمیقاً تحت تأثیر این توافق قرار گرفته اما عضوی از آن نیست. و همچنان با ادامه حملات خود به لبنان که مغایر با تفاهمنامه است، قادر به تضعیف هرگونه پیشرفت دیپلماتیک است.
محتملترین نتیجه، بازگشت به درگیریهای منطقه خاکستری است، به این معنی که اقدامات خصمانهای که به جنگ تمامعیار منجر نمیشود، ادامه خواهد داشت. در این مورد، جنگ نیابتی، عملیات سایبری، اجبار اقتصادی و تشدید نظامی دورهای. ممکن است درگیری متوقف شده باشد - اما نیروهایی که آتش این درگیری را شعلهور کردهاند، باقی ماندهاند.
هیچکدام از اینها برای واشنگتن خوب به نظر نمیرسد. ترامپ با وعده برچیدن برنامه هستهای ایران، مهار نفوذ منطقهای آن و بازگرداندن بازدارندگی آمریکا وارد این رویارویی شد. در عوض، تفاهمنامه به تهران کمک اقتصادی میدهد در حالی که مسائل کلیدی حلنشده - قابلیتهای موشکی، شبکههای نیابتی و محدودیتهای بلندمدت بر غنیسازی اورانیوم - را باقی میگذارد.
💯تا صبح پیروزی با همیم...
#مرگ_بر_امریکا
#ایران
#جنگ_جنگ_تا_پیروزی
♦️عضویت در کانال:
👉🏻@USNews