😍 #حدیث😍
من لا يحضره الفقيه , جلد۱ , صفحه۲۰
عنوان باب : الجزء الأول [ابواب الطهارة ] بَابُ اَلْمِيَاهِ وَ طُهْرِهَا وَ نَجَاسَتِهَا
معصوم : امام صادق (علیه السلام)
وَ سَأَلَ عَمَّارُ بْنُ مُوسَى اَلسَّابَاطِيُّ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : عَنِ اَلرَّجُلِ يَجِدُ فِي إِنَائِهِ فَأْرَةً وَ قَدْ تَوَضَّأَ مِنْ ذَلِكَ اَلْإِنَاءِ مِرَاراً وَ اِغْتَسَلَ مِنْهُ أَوْ غَسَلَ ثِيَابَهُ وَ قَدْ كَانَتِ اَلْفَأْرَةُ مُنْسَلِخَةً فَقَالَ «إِنْ كَانَ رَآهَا فِي اَلْإِنَاءِ قَبْلَ أَنْ يَغْتَسِلَ أَوْ يَتَوَضَّأَ أَوْ يَغْسِلَ ثِيَابَهُ ثُمَّ فَعَلَ ذَلِكَ بَعْدَ مَا رَآهَا فِي اَلْإِنَاءِ فَعَلَيْهِ أَنْ يَغْسِلَ ثِيَابَهُ وَ يَغْسِلَ كُلَّ مَا أَصَابَهُ ذَلِكَ اَلْمَاءُ وَ يُعِيدَ اَلْوُضُوءَ وَ اَلصَّلاَةَ وَ إِنْ كَانَ إِنَّمَا رَآهَا بَعْدَ مَا فَرَغَ مِنْ ذَلِكَ وَ فِعْلِهِ فَلاَ يَمَسَّ مِنَ اَلْمَاءِ شَيْئاً وَ لَيْسَ عَلَيْهِ شَيْءٌ لِأَنَّهُ لاَ يَعْلَمُ مَتَى سَقَطَتْ فِيهِ» ثُمَّ قَالَ «لَعَلَّهُ أَنْ يَكُونَ إِنَّمَا سَقَطَتْ فِيهِ تِلْكَ اَلسَّاعَةَ اَلَّتِي رَآهَا» .
👇👇👇
من لا یحضره الفقیه / ترجمه بلاغی و غفاری ; ج ۱ ص ۴۰
✍🏻 26 - و عمّار بن موسى ساباطي از امام صادق عليه السّلام سؤال كرد: مرديكه در ظرف آبش #موش_مردهاى بيابد در حالى كه #بارها از آن ظرف #وضو گرفته و از آن #غسل كرده يا لباس و جامۀ خويش را #شسته، و اين موش #مرده از #پوستش در آمده از هم #گسيخته شده حكم آن چه خواهد بود، حضرت فرمود: اگر قبل از غسل كردن يا وضو ساختن يا شستن جامۀ خود، آن موش را در ظرف آب ديده، سپس اين كارها را انجام داده، بر او واجب است هم شستن جامهاش و هم هر چيزى كه از اين آب بدان رسيده و هم اعادۀ وضو و نمازهايش، و چنانچه بعد از آنكه اين اعمال را انجام داده و فارغ شده موش مرده را در ظرف ديده پس #ديگر به آن آب هيچ دست نزند، و تكليفى ديگر بر او #نيست، زيرا او #نمىداند چه وقت موش در آب افتاده، سپس فرمود: #شايد همانوقت كه به چشمش خورده در آب افتاده #باشد.
💢 @Vasvas_feghhi_eteghadi
#تکرار_اعمال🔰
#وسواس🔥
سؤال109: اگر تکرار اعمال وضو،
غسل، نماز و سایر عبادات به
حدّ #وسواس برسد، صرف
تکرار عمل، #حرام است
یا خیر؟🤔
° تکرار او #حرام است.♨️
https://b2n.ir/682724
•┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
#سؤال 💧
#وسواس 😪
آيا در غسل #جنابت،
بايد وسواس به خرج
داد كه آب به همه جاي بدن
رسيده است؟ 🤔
#جواب 🔻🔻🔻
وسواس به خرج دادن حرام اسـت🔥
و بـه طـور متعـارف بايـد
غسل كرد و يقيناً آب به همه جاي بدن ميرسد .🚿🚰
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
آيا غسل انسانهاي وسواسي كه گاهي مدتها طول ميكشد،
باطل است؟ 😢😢
#جواب 👇👇
كار او حرام است.🔥
🔰 منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری.
•┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍 #افکارناخواسته، #گناه_محسوب نمی شوند.❌
🔻 حجت الاسلام فرحزاد
⏱ مدت زمان: یک دقیقه و بیست و یک ثانیه
➖➖➖➖➖➖
#زندگی_بدون_وسواس😍🌼
https://eitaa.com/joinchat/47710244C8039764c17
با نشر و تبلیغ کانال در ثواب فعالیت های آن مشارکت کنید🔺🔺
➖➖➖➖➖➖➖
حضرت آیت الله بروجردی (ره) مقید بودند
به طلاب بنمایانند
که بااین گِل کوچه ها 🍂می توان نماز خواند
و نماز می خواندند !
مراجع بزرگ👌
در مدرسه ی فیضیه باهمین گِل ها
نماز می خواندند .
خود من حضرت امام خمینی (ره)
را دیدم که مقید بودند باهمین
گل ها و ترشحات☔️
نماز بخوانند .
حتی برای من نقل کردند که
روزی عمامه ی
مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری (ره)
موسس حوزه ی علمیه قم😯
در صحن حمام عمومی🚿
افتاد😱😱
و ایشان عمامه را برداشتند
و برسر گذاشتند👤
#وسواسی هم باید همینطور باشد
باید 👈بی اعتنایی 👉 کند
👌اگر مدتی این طور عمل کند
✅ مطمئن باشد که
دردش درمان خواهد شد 🙏
برگرفته از
#کتاب راهکارهای عملی
درمان #وسواس
صفحه ۳۶
حضرت آیت الله #مظاهری
•┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
♦️پرسش و پاسخ #احکام_وسواس
♦️آيت الله العظمی #سيستانی
1⃣. پرسش: آیا قرآن در مورد وسواس آیه ای دارد؟
🔻 پاسخ: سوره (ناس) در این مورد است.
______________
2⃣. آیا #یقین فرد وسواسی در حکم #شک می باشد؟
🔻 پاسخ: در بعضی موارد حکم شک را دارد.
________
3⃣ پرسش: حکم شما در مورد وسواس چیست؟
🔻پاسخ: وسواس لازم نیست به شک خود اعتنا کند بلکه لازم نیست تحصیل یقین در مورد طهارت و مانند آن بنماید.
_________
4⃣ من در انجام غسل خیلی وسواس دارم و هر غسلی ۱ یا ۱/۵ ساعت طول میکشد بطوری که بعضی اوقات نمازم قضا می شود برای رفع این مشکل لطفاً راهنمائیم کنید؟
🔻 پاسخ: کاری که می کنید جایز نیست .
پیش از حد متعارف تکلیف دیگری ندارید غسل کردن مانند برادرت یا پسر عمویت چه از نظر وقت وچه از نظر آب مصرف شده برای شما کافی است . از شیطان پرهیز کنید که تارک الصلاة عذابش معلوم نیست.
________