eitaa logo
ولایت فقیه و ظهور
261 دنبال‌کننده
1هزار عکس
297 ویدیو
37 فایل
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
مشاهده در ایتا
دانلود
bahr-tavil.mastoor.ir.mp3
1.88M
🎤مداح: _نزار_قطری از اول محرم تا پایان دهه اول هر روز یک مداحی میهمان کانال «» باشید. 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
⁉️متــــــــن شبهـــــــــه: " در نگاه شهيد ‌بهشتی" !! ✳️ از اين جهت كه در برابر ملت مسؤول است، مثل نمايندگان مجلس است كه تحت نظارت ملت‌اند. مردم ناظرند كه آيا آنان به وظايف محدود نمايندگی به درستی عمل می‌كنند يا نه...؟ اگر تخلف كند، همه در برابر قانون مساوی‌اند؛ چه باشد و چه فرد عادی. (مشروح مذاکرات مجلس قانون اساسی،ج۲، ص۱۰۹۰) ✳️ ما اینقدر مبارزه کردیم تا از شرّ دیکتاتوری خلاص شویم؛ نمی‌خواهیم یک دیکتاتوری جدید داشته باشیم... شما امت قهرمان یک وظیفه دارید و آن این‌که با وجدان بیدار و آگاه تان مراقبت کنید، هر یک از این نهادها در دایره وظایف و اختیارات‌شان عمل کنند: ۱- مقام با وظایف فرماندهیِ کل قوا، تعیین فقهای شورای نگهبان و … ۲- رئیس جمهوری ۳- نخست وزیر و وزرا به عنوان هیئت دولت ۴- مجلس شورای ملی ۵- شورای عالی قضایی (سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکتربهشتی، تدوین: محمدرضا سرابندی، ج۲، ص۶۴۷) ✳️ شورای [یا ]را آن‌ قدر وسیع نکنید که مجبور باشد برای خودش تشکیلات و ساختمان و کارمند داشته باشد. ما اگر بخواهیم در قانون اساسی شورای [یا ] را در همه امور دخالت دهیم، باید در حقیقت یک دولت سومی در کشور به ‌وجود بیاوریم. اجازه بفرمایید نقش همان نقش عام باشد. (مشروح مذاکرات مجلس قانون اساسی، ج۲، ص۸۷۳) ✅پــــــاســــــــــــخ شبهـــــــــه: 🔮 مطالب این متن مربوط به مذاکرات مجلسِ تصویب قانون اساسی است که در پاسخ به پیشنهاد و یا نظرات مختلف از سوی شهید بهشتی ارائه شده است 1⃣ پاسخی است به سوال یکی از نمایندگانِ مجلس که اگر تخلفی کرد چه کسی مسئول رسیدگی خواهد بود؟ ایشان اذعان داشتند که همان گونه که با نمایندگان مجلس برخورد می کنیم ... در قانون هیچ مرجع دیگری برای این رسیدگی نیست .... به صورت مساوی مسئولند . بنابراین اگر تخلفی انجام شود همه در برابر قانون یکسانند. 2⃣ نقش مردم در حفاظت از دستاوردهای انقلاب را متذکر می شود و معتقد است « این اصل ( ) آمده برای اینکه ما نظامی اجتماعی اسلامی در آینده داشته باشیم». در جایی دیگر می گوید « اظهار نظر علمی و انتقادی راهش برای همه باز است؛ این دخالت در تصمیم‌گیری و اجرا نیست که ممنوع باشد» ( سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی، تدوین: محمدرضا سرابندی، ج۲، ص۶۴۷.) 3⃣ مربوط به تصویب قانونِ گرفتن و دادن وام و کمک های بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت است، که پیشنهاد شد علاوه بر تصویب مجلس، هم مشارکت داشته باشد. شهید بهشتی معتقد بود : «شانیت به گونه ای است که در کارهای جزیی نباید دخالت کند».👇 🔗 yon.ir/IC0LN 🔮 نکات مهم 1. با بررسی فضای آن روز مجلس خبرگان و نقش تاثیرگذار شهید بهشتی در تصویب اصل روشن می شود که ⬇️ ایشان بر حوزه تسلط داشته و تلاشهای او در تقویت زیرساخت های نظام اسلامی موثر بوده است. تعبیری که از نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت می کند؛ تعبیری است که در چارچوب یک قرارداد اجتماعی محض نمی‌گنجد بلکه بیانگر آن است که این نظام سیاسی، امتداد مسیر امامت (با مفهومی که فضای شیعی ارایه می‌نماید) می‌باشد. جریان امامت را یک جریان مستمر می‌بیند که در دوران غیبت هم ادامه دارد. 👇 🔗 yon.ir/V72v2 2. با نگاهی به عملکرد در نظام جمهوری اسلامی، روشن می شود که آنچه به عنوان دیدگاه مترقی ، در قانون اساسی پیش بینی شده، انجام شده است. با ارائه راهکارها و نظارت، جامعه را هدایت می کند، اما تصمیم گیری و اجرا با قوای مجریه و مقننه ( که منتخب مردم هستند ) می باشد. ❗️ مثلاٌ در موضوع هسته ای، با اینکه بارها اعلام کردند که به مذاکرات خوشبین نیستند، ولی از ادامه مذاکرات جلوگیری نکردند. با اینکه مسئولان، هشدارهای را جدی نگرفتند، ولی نه تنها آنها را مجبور به اطاعت از خود نکرد، بلکه با حمایت های خود راه رابرای آنان باز گذاشت تا خود تجربه کنند ولی چنانچه کشور در وضعیت حاد قرار گیرد، مستقیم وارد عمل می شود، همان‌گونه که حضرت امام (ره) در برخورد با بنی ‌صدر و آقای منتظری عمل کردند و _معظم_رهبری نسبت به سند 2030 واکنش صریح نشان دادند. زندگی ساده و زاهدانه ی ، نشان می دهد ایشان همچون مردم عادی زندگی می کنند و از امتیازی برای خود و خانواده خود استفاده نمی کند. عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
وظیفه درنظام اسلامی چیست؟ومردم باید چه انتظاری از داشته باشد؟ عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
ولایت فقیه و ظهور
وظیفه#رهبری درنظام اسلامی چیست؟ومردم باید چه انتظاری از #رهبری داشته باشد؟ #قسمت_اول عضویت درکانال«
وظیفه#رهبری درنظام اسلامی چیست؟ومردم باید چه انتظاری از #رهبری داشته باشد؟ #قسمت_دوم عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
ولایت فقیه و ظهور
وظیفه#رهبری درنظام اسلامی چیست؟ومردم باید چه انتظاری از #رهبری داشته باشد؟ #قسمت_دوم عضویت درکانال«و
#پاسخ_به_شبهات_رایج دردوران#غیبت امام زمان(عج)که دسترسی به امام معصوم ممکن نیست،آیابازهم تشکیل حکومت اسلامی ضرورت دارد؟ لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
ولایت فقیه و ظهور
#پاسخ_به_شبهات_رایج دردوران#غیبت امام زمان(عج)که دسترسی به امام معصوم ممکن نیست،آیابازهم تشکیل حکوم
#پاسخ_به_شبهات_رایج بعضی قائل به جدایی دین ازسیاست هستنداگراسلام راازسیاست جدابدانیم قداست دین بهترحفظ نمی شود؟ #سکولاریسم #قسمت_اول لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
ولایت فقیه و ظهور
#پاسخ_به_شبهات_رایج بعضی قائل به جدایی دین ازسیاست هستنداگراسلام راازسیاست جدابدانیم قداست دین بهتر
#پاسخ_به_شبهات_رایج بعضی قائل به جدایی دین ازسیاست هستنداگراسلام راازسیاست جدابدانیم قداست دین بهترحفظ نمی شود؟ #سکولاریسم #قسمت_دوم لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
🔴در این چند سال گذشته تا الان کدام مداحان به سخن رهبری عمل نکردند؟ امام خامنه ای: 20 فرودین1394 به یک جایی که یک تعدادی جوان لخت بشوند، بپرند هوا، بپرند پایین و ندانند چه میگویند، درست است؟ این شکر این نعمت است که خدا به شما داده؟ این صدای خوش نعمت است؛ این توانایی اداره‌ی مجلس نعمت است؛ اینها چیزهایی است که خدا به همه نداده است، به شما داده؛ باید این نعمتها را شکر بگزارید. بنابراین من جامعه‌ی مدّاح را از ته دل دوست میدارم؛ برایتان دعا میکنم 👈سال گذشته مجددا رهبر انقلاب تکرار نمودند: 👈اعتراض رهبر انقلاب به مداحان 👈بپرن بالا بپرن پایین👉 👈این که بنده گاهی اوقات اعتراض میکنم به بعضی از مدّاحی‌ها که مثلاً فرض کنید در عزاداری دهه‌ی محرّم وقتی انسان نگاه میکند - که گاهی می‌آورند عکسهایش را؛ حالا هم که دیگر این وسایل زیاد شده؛ البتّه بنده ندارم امّا گاهی می‌آورند به من نشان میدهند این عکسها و مانند اینها را - میبیند مثلاً در یک جلسه همه دارند همین‌طور میپرند هوا و می‌آیند پایین؛ خب، این چه فایده‌ای دارد؟ این چه تأثیری دارد؟ کجای این عزاداری است؟ اینکه من اعتراض میکنم، از هیجان جوانها بنده ناراحت نیستم خب جوان اهل هیجان است، جوان منبع انرژی است و دائماً دلش میخواهد انرژی خودش را تخلیه کند؛ من از این باب [میگویم] که این وظیفه‌های بزرگ زمین نماند. 👈رهبر_انقلاب دو سال پشت سرهم رهبر انقلاب در دیدار مداحان، موضوع لخت شدن در هیاتها و بالا و پایین پریدن را تذکر دادن، اما چرا تبعیت نمیشود؟ ولایت_پذیری فراموش نشود❗️
امام خامنه‌ای : 🔴 اگر معیار تقوا در جامعه عوض شد، معلوم است که انسان با تقوایی مثل حسین ‌بن ‌علی(ع) باید خونش ریخته شود. ۷۱/۴/۲۲
Shab6Moharram1387[02].mp3
7.75M
🎤مداح: _میثم_مطیعی از اول محرم تا پایان دهه اول هر روز یک مداحی میهمان کانال «» باشید. 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
🕯﷽🕯 🍂🌿🍂🌿 🌿🍂 🍂 🌿 💭 🔛  علی (علیه السلام) را مردم نخواستند، در خانه نشست؟! ➖••🍂🍂 ••➖➖••🍂🍂 🔚# پـاســخ سلام علیکم « در اسلام مردم یک رکن مشروعیتند، نه همه‌ی پایه‌ی مشروعیت. نظام سیاسی در اسلام علاوه بر رأی و خواست مردم، بر پایه‌ی اساسی دیگری هم که تقوا و عدالت نامیده می‌شود، استوار است. اگر کسی که برای حکومت انتخاب می‌شود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همه‌ی مردم هم که بر او اتفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعی است. منتها تقوا و عدالت هم بدون رأی و مقبولیت مردم کارایی ندارد. لذا رأی مردم هم لازم است. اسلام برای رأی مردم اهمیت قائل است. فرق بین دموکراسی غربی و مردم سالاری دینی همین جاست. »(رهبر معظم انقلاب ـ 26/9/1382 ـ دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه های قزوین) پیش از پرداختن به جواب تفصیلى این نکته قابل تذکر است که فرض مطرح شده در سئوال، به هیچ‌وجه در زمان ما واقع نشده است و آنچه در نوشته‌ها و سخنان دگراندیشان برون‌مرزى یا مقلدان داخلی آن ها ـ مبنى بر عدم مقبولیت نظام اسلامى در میان مردم ـ ادعا مى‌شود فقط براى ایجاد جو کاذب است. در زمان حیات امام راحل (ره) نیز بارها از سوى مخالفان جمهورى اسلامى تبلیغ مى‌شد مردم ایران به دلیل مشکلات اقتصادى ناشى از جنگ و محاصره اقتصادى، از جمهورى اسلامى بریده‌اند، ولى ما شاهد بودیم در همان اوضاع مردم به طور گسترده در صحنه حاضر مى‌شدند و از هیچ فداکارى دریغ نمى‌کردند و پـس از رحلت حضرت امام هم جریان اجتماعى همان شکل و جهت را حفظ کرده است؛ از این رو پشتیبانى مردم از نظام و رهبرى آن محفوظ است. و وجود اعتراضات و انتقادات مردمی از وضعیت اقتصادی و مشکلات اجتماعی و عملکرد احزاب و جریانات سیاسی دلیل مخالفت با اسلام و حکومت بر اساس آموزه‌های دینی نیست بلکه اتفاقاً در بسیاری از موارد این نارضایتی ناشی از عدم قاطعیت و جدیت بر اجرای احکام متعالی اسلام ناب محمدی است. پـس بـررسى این فرض و پاسخ گفتن به آن به معناى عدم مقبولیت نظام اسلامى و رهبرى آن از سوى مردم نیست. احتمال عدم مقبولیت نظام اسلامى از سوى مردم، به دو صورت متصور است: اول- مردم به هیچ وجه حکومت دینى را نپذیرند؛ در این صورت اگر فرض کنیم امام معصوم (علیه السلام) یا فقیه داراى شـرایـط حاکمیت، در جامعه باشد، به اعتقاد شیعه او از جانب خدا حاکم و والى است، ولى حکومت دینى تحقق نخواهد یافت، زیرا شرط تحقق حکومت دینى پذیرش مردم است. نمونه بسیار روشن این فرض، 25 سال خانه‌نشینى حضرت على (علیه السلام) است. ایـشـان از سوى خدا به ولایت منصوب شده بودند، ولى حاکمیت بالفعل نداشتند، زیرا مردم با آن حضرت بیعت نکردند. دوم- این است که حاکمیت شخصى که داراى حق حاکمیت شرعى است به فعلیت رسیده باشد؛ ولى پس از مدتى عده‌اى به مخالفت با او برخیزند. ایـن فرض خود دو حالت دارد: یکى اینکه مخالفان گروه کمى هستند و قصد براندازى حکومت شرعى را ـ که اکثر مردم پشتیبان آن هستند ـ دارند؛ شکى نیست در این حال، حاکم شرعى موظف است با مخالفان مقابله کند و آنان را به اطاعت از حکومت شرعى وادار کند. نمونه روشن این مورد برخورد قاطع و خونین حضرت امیر (علیه السلام) با اصحاب جمل، صفین، نهروان پس از تحقق حکومت بود و در زمان کنونى برخورد جمهورى اسلامى با منافقان و گروههاى الحادى و محارب از همین‌گونه است، زیرا روا نیست حاکم شرعى با مسامحه و تساهل راه را براى عده‌اى که به سبب امیال شیطانى قصد براندازى حکومت حق و مورد قبول اکثر مردم را دارند، باز بگذارد. صورت دوم از این فرض این است که بعد از تشکیل حکومت شرعى مورد پذیرش مردم، اکثریت قاطع آن ها مخالفت کنند؛ مثلاً بگویند: ما حکومت دینى را نمى‌خواهیم. با توجه به جواب اجمالى پیش باید گفت: در این حال، حاکم شرعى، هنوز شرعاً حاکم است، ولى با از دست دادن مقبولیت خویش، اجازه اعمال حاکمیت مشروعش را از دست مى‌دهد. یعنی خدا با اولویت دادن به کرامت انسان ها و احترام به خواست مردم، اجازه حکومت را به حاکم مشروع اسلامی نداده است؛ چرا که حکومت اسلامی، حاکمیت بر قلب هاست و بدون خواست و رضای عمومی امکان تحقق هدف حکومت الهی که هدایت انسان ها و تحقق عدالت است وجود نخواهد داشت. شـایـد بتوان دوران امامت امام حسن مجتبى (علیه السلام) و درگیرى ایشان با معاویه و فرار سران سپاه آن حضرت به اردوگاه معاویه را نمونه بارز از فرض اخیر دانست. تاریخ نشان داد حضرت به علت پیروى نکردن مردم از ایشان، عملاً حاکمیت را به صورت مشروط به معاویه سپرد هرچند مردم هم، مکافات این بدعهدى و پیمان‌شکنى خود را دیدند و کسانى بر آنان مسلط شدند که دین و دنیاى آن ها را تباه کردند. لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━
کوهنوردی واتفاق جالب لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/3677290508Cef95f6cf0e ┗━━━↬↫━━━