eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
167 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3هزار ویدیو
49 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین_نهج📚 تمام نشرمحتوافقط برای امام زمان است مسئول کانال یاران منتظر مهندس محمدرضانادمی اردستانی عضونهادولی امرمسلمین @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
🐣تخم بلدرچین👈 دارای ویتامینها عالی برای رشد کودک (زبان باز کن) 🐣تخم شترمرغ👈 رفع کمخونی و محافظ زنان باردار 🐣تخم بوقلمون👈تقویت سیستم ایمنی و ضد بیماریها 🐣تخم اردک👈ضدسرطان، تقویت هوش ومعدن ویتامینD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹شب اول قبر مادر حضرت علی(ع) 🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰🎤📚 🎙[استاد مسعود عالی] @Yaranmontzar
/📣📣🌿🌹﷽🌹🌿📣📣 📣 *مرحله سوم ختم نهج البلاغه* 🔸سهم روز دویست و سی و ششم 📣 *خطبه ۱۳۳ از بند ۵ تا ۷* 5⃣ *اندرزهای جاودانه* ♦️ آگاه باشيد، در دنيا چيزی نيست مگر آنکه صاحبش به زودی از آن سير و از داشتن آن دلگير می شود جز ادامه زندگی، زيرا در مرگ آسايشی نمی نگرند. حيات و زندگی چونان حکمت و دانش است، که حيات دلِ مرده و بينايیِ چشم های نابيناست و مايه شنوايی برای گوش های کر و آبی گوارا برای تشنگان می باشد که همه در آن سالم و بی نيازند. 6⃣ *شناخت قرآن* ♦️ اين قرآن است که با آن می توانيد راه حق را بنگريد و با آن سخن بگوييد و به وسيله آن بشنويد. بعضی از قرآن از بعضی ديگر سخن می گويد و برخی بر برخی ديگر گواهی می دهد. آياتش در شناساندن خدا اختلافی نداشته و کسی را که همراهش شد از خدا جدا نمی سازد. 7⃣ *علل سقوط مردم مردم!* ♦️مردم! گويا به خيانت و کينه ورزی اتّفاق داريد و در رفتار رياکارانه گياهان روييده از سرگين را می مانيد. در دوستی با آرزوها به وحدت رسيديد و در جمع آوری ثروت به دشمنی پرداختيد، شيطان شما را در سرگردانی افکنده و غرور شما را به هلاکت می کشاند. برای خود و شما از خدا ياری می طلبم. ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄ @Yaranmontzar
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
آیه ۲۹ - سوره قصص آیه فَلَمّا قَضى مُوسَى الْأَجَلَ وَ سارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِنْ جانِبِ الطُّورِ ن
آیه ۳۶ - سوره قصص آیه فَلَمّا جاءَهُمْ مُوسى بِآياتِنا بَيِّناتٍ قالُوا ما هذا إِلّا سِحْرٌ مُفْتَرىً وَ ما سَمِعْنا بِهذا فِي آبائِنَا الْأَوَّلِينَ [36] هنگامى كه موسى با معجزات روشن ما به سوى آنان آمد، گفتند: «اين چيزى جز سحر نيست كه بدروغ به خدا بسته شده؛ ما هرگزچنين چيزى را در نياكان خود نشنيده‌ايم!» آیه ۳۷ - سوره قصص آیه وَ قالَ مُوسى رَبِّي أَعْلَمُ بِمَنْ جاءَ بِالْهُدى مِنْ عِنْدِهِ وَ مَنْ تَكُونُ لَهُ عاقِبَةُ الدّارِ إِنَّهُ لايُفْلِحُ الظّالِمُونَ [37] موسى گفت: «پروردگارم از حال كسانى كه هدايت را از نزد او آورده‌اند، و كسانى كه عاقبت نيك سرا[ى دنيا و آخرت] از آن آن‌هاست آگاهتراست. به يقين ستمكاران رستگار نخواهند شد.» آیه ۳۸ - سوره قصص آیه وَ قالَ فِرْعَوْنُ يا أَيُّهَا الْمَلَأُ ما عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرِي فَأَوْقِدْ لِي يا هامانُ عَلَى الطِّينِ فَاجْعَلْ لِي صَرْحاً لَعَلِّي أَطَّلِعُ إِلى إِلهِ مُوسى وَ إِنِّي لَأَظُنُّهُ مِنَ الْكاذِبِينَ [38] فرعون گفت:«اى گروه اشراف! من خدايى جز خودم براى شما سراغ ندارم.[امّا براى تحقيق بيشتر،] اى هامان، برايم آتشى بر گل بيفروز[و آجرهاى محكم بساز]،و براى من برج بلندى ترتيب ده تا از خداى موسى خبر گيرم؛ هر چند من گمان مى كنم او از دروغگويان است.» آیه ۳۹ - سوره قصص آیه وَ اسْتَكْبَرَ هُوَ وَ جُنُودُهُ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ إِلَيْنا لايُرْجَعُونَ [39] [سرانجام] فرعون ولشكريانش به ناحق در زمين تكبر ورزيدند، و پنداشتند به سوى ما بازگردانده نمى شوند. آیه ۴۰ - سوره قصص آیه فَأَخَذْناهُ وَ جُنُودَهُ فَنَبَذْناهُمْ فِي الْيَمِّ فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الظّالِمِينَ [40] ما نيز او و لشكريانش را گرفتيم و به دريا افكنديم؛ اكنون بنگر سرانجام ستمكاران چگونه بود! @Yaranmontzar
(انفال/ مقدمه) الصّادق (علیه السلام)- مَنْ قَرَأَ سُورَهًَْ بَرَاءَةِ وَ الْأَنْفَالِ مِنْ کُلِّ شَهْرٍ لَمْ یَدْخُلْهُ نِفَاقٌ أَبَداً، وَ کَانَ مِنْ شِیعَهًِْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) حَقّاً، وَ یَأْکُلُ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ مِنْ مَوَائِدِ الْجَنَّهًِْ مَعَهُمْ (شیعته) حَتَّی یَفْرُغَ النَّاسُ مِنَ الْحِسَابِ. امام صادق ( هرکس سوره‌ی برائت و انفال را در هرماه بخواند، هیچ‌گاه دچار نفاق و دورویی نمی‌شود و به حق شیعه‌ی امیرالمؤمنین (خواهد بود و در روز قیامت با شیعه‌ی او از سفره‌های بهشت خواهد خورد تا اینکه مردم از روز حساب فارغ شوند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۶۶ الدروع الواقیهًْ، ص۶۹ / نور الثقلین/ البرهان @Yaranmontzar
(انفال/ مقدمه) الرّسول (صلی الله علیه و آله)- مَنْ قَرَأَ سُورَهًَْ الْأَنْفَالِ وَ بَرَاءَةَ فَأَنَا شَفِیعٌ لَهُ وَ شَاهِدٌ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ أَنَّهُ بَرِیءٌ مِنَ النِّفَاقِ وَ أُعْطِیَ مِنَ الْأَجْرِ بِعَدَدِ کُلِّ مُنَافِقٍ وَ مُنَافِقَهًٍْ فِی دَارِ الدُّنْیَا عَشْرَ حَسَنَاتٍ وَ مُحِیَ عَنْهُ عَشْرُ سَیِّئَاتٍ وَ رُفِعَ لَهُ عَشْرُ دَرَجَاتٍ وَ کَانَ الْعَرْشُ وَ حَمَلَتُهُ یُصَلُّونَ عَلَیْهِ أَیَّامَ حَیَاتِهِ فِی الدُّنْیَا. پیامبر ( هرکس سوره‌ی انفال و توبه را بخواند، من شفاعت‌کننده‌ی او در روز قیامت و گواهِ بیزاری‌اش از نفاق خواهم بود و به تعداد هر مرد و زن منافقی که در دنیا بوده ده حسنه به او داده می‌شود؛ ده گناه از او پاک و ده درجه بر درجاتش افزوده می‌گردد و عرش و حاملان آن، در دوران زندگی‌اش در دنیا بر او درود می‌فرستند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۶۶ مستدرک الوسایل، ج۴، ص۳۴۰/ نور الثقلین (انفال/ ↓↑) الرّسول (صلی الله علیه و آله)- مَنْ قَرَأَ هَذِهِ السُّورَهًَْ فَأَنَا شَفِیعٌ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ وَ شَاهِدٌ أَنَّهُ بَرِیءٌ مِنَ النِّفَاقِ وَ کُتِبَتْ لَهُ الْحَسَنَاتُ بِعَدَدِ کُلِّ مُنَافِقٍ وَ مَنْ کَتَبَهَا وَ عَلَّقَهَا عَلَیْهِ لَمْ یَقِفْ بَیْنَ یَدَیْ حَاکِمٍ إِلَّا وَ أَخَذَ حَقَّهُ وَ قَضَی حَاجَتَهُ وَ لَمْ یَتَعَدَّ عَلَیْهِ أَحَدٌ وَ لَا یُنَازِعُهُ أَحَدٌ إِلَّا وَ ظَفِرَ بِهِ وَ خَرَجَ عَنْهُ مَسْرُوراً وَ کَانَ لَهُ حِصْناً. پیامبر ( هرکه این سوره را بخواند، در روز قیامت شفاعت‌کننده‌ی او خواهم بود و به برائت وی از نفاق گواهی خواهم داد و به تعداد همه‌ی منافقان، برای او حسنه نوشته می‌شود. هرکس آن را بنویسد و به خود آویزان کند، هیچ‌گاه در برابر حاکم قرار نمی‌گیرد، مگر اینکه حقّش را بگیرد و حاجتش را برآورده سازد. و کسی به او تجاوز نمی‌کند و کسی با او جدال نمی‌کند، مگر اینکه بر او غلبه یابد و در حالت خوشحالی او را ترک می‌کند و این سوره برای او محفاظی خواهد بود. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۶۶ البرهان @Yaranmontzar
آیه ۱ - سوره انفال آیه يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْأَنْفالِ قُلِ الْأَنْفالُ لِلهِ وَ الرَّسُولِ فَاتَّقُوا اللهَ‌ وَ أَصْلِحُوا ذاتَ بَيْنِكُمْ وَ أَطيعُوا اللهَ‌ وَ رَسُولَهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ [1] از تو درباره‌ي انفال (غنايم، و اموال بدون مالك) سؤال مى‌كنند؛ بگو: «انفال مخصوص خدا و پيامبر است؛ پس، از [مخالفت فرمان] خدا بپرهيزيد؛ و خصومت‌هايى را كه در ميان شماست، اصلاح كنيد؛ و اگر ايمان داريد، از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد». آیه ۲ - سوره انفال آیه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زادَتْهُمْ إيماناً وَ عَلى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ [2] مؤمنان، تنها كسانى هستند كه هرگاه نام خدا برده شود، دل‌هاشان ترسان مى‌گردد و هنگامى‌كه آيات او بر آن‌ها خوانده مى‌شود، ايمانشان فزونتر مى‌گردد؛ و تنها بر پروردگارشان توكّل دارند. آیه ۳ - سوره انفال آیه أَلَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ [3] همان كسانى‌ كه نماز را برپا مى‌دارند و از آنچه به آن‌ها روزى داده‌ايم، انفاق مى‌كنند. آیه ۴ - سوره انفال آیه أُولئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَريمٌ [4] [آرى] مؤمنان حقيقى آن‌ها هستند، براى آنان درجاتى [والا] نزد پروردگارشان است و براى آن‌ها، آمرزش و روزىِ پرارزشى است. آیه ۵ - سوره انفال آیه كَما أَخْرَجَكَ رَبُّكَ مِنْ بَيْتِكَ بِالْحَقِّ وَ إِنَّ فَريقاً مِنَ الْمُؤْمِنينَ لَكارِهُونَ [5] همان‌گونه كه پروردگارت تو را به‌حق از خانه‌ات [به‌سوى ميدان بدر] خارج ساخت، درحالى‌كه گروهى از مؤمنان ناخشنود بودند [ولى سرانجامش پيروزى بود]. آیه ۶ - سوره انفال آیه يُجادِلُونَكَ فِي الْحَقِّ بَعْدَ ما تَبَيَّنَ كَأَنَّما يُساقُونَ إِلَى الْمَوْتِ وَ هُمْ يَنْظُرُونَ [6] آن‌ها پس از روشن‌شدن حق، باز با تو مجادله مى‌كردند [و چنان ترس و وحشت آن‌ها را فراگرفته بود، كه] گويى به‌سوى مرگ رانده مى‌شوند، و آن را با چشم خود مى‌نگرند. آیه ۷ - سوره انفال آیه وَ إِذْ يَعِدُكُمُ اللهُ إِحْدَى الطَّائِفَتَيْنِ أَنَّها لَكُمْ وَ تَوَدُّونَ أَنَّ غَيْرَ ذاتِ الشَّوْكَةِ تَكُونُ لَكُمْ وَ يُريدُ اللهُ أَنْ يُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ وَ يَقْطَعَ دابِرَ الْكافِرينَ [7] و [به ياد آريد] هنگامى را كه خداوند به شما وعده داد كه يكى از دو گروه (كاروان تجارى، يا لشكر مسلّح قريش) نصيب شما خواهد بود و شما دوست مى‌داشتيد كه كاروان [غير مسلّح] براى شما باشد؛ ولى خداوند مى‌خواهد حق را با دستورات خود تقويت، و ريشه كافران را قطع كند [ازاين‌رو شما را برخلاف ميلتان، با لشكر قريش درگير ساخت]. آیه ۸ - سوره انفال آیه لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ [8] تا حق را تثبيت كند، و باطل را از ميان بردارد، هرچند مجرمان كراهت داشته باشند. آیه ۹ - سوره انفال آیه إِذْ تَسْتَغيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجابَ لَكُمْ أَنِّي مُمِدُّكُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُرْدِفينَ [9] [به‌ خاطر بياوريد] زمانى را [كه از شدّت ناراحتى در ميدان بدر] از پروردگارتان كمك مى‌خواستيد و او خواسته‌ی شما را پذيرفت [و گفت]: من شما را با هزار فرشته، كه پياپى فرود مى‌آيند، يارى مى‌كنم. آیه ۱۰ - سوره انفال آیه وَ ما جَعَلَهُ اللهُ إِلاَّ بُشْرى وَ لِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُكُمْ وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللهِ‌ إِنَّ اللهَ‌ عَزيزٌ حَكيمٌ [10] ولى خداوند، اين را تنها براى شادى و اطمينان قلب شما قرار داد و پيروزى جز از طرف خدا نيست؛ زيرا خداوند توانا و حكيم است. آیه ۱۱ - سوره انفال آیه إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعاسَ أَمَنَةً مِنْهُ وَ يُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ وَ يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ وَ لِيَرْبِطَ عَلى قُلُوبِكُمْ وَ يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ [11] و [يادآوريد] هنگامى را كه خواب سبكى كه مايه آرامش بود از سوى خدا، شما را فرا گرفت؛ و آبى از آسمان برايتان فرستاد، تا شما را با آن پاك كند؛ و پليدى شيطان را از شما برطرف سازد و دل‌هايتان را محكم، و گام‌ها را با آن استوار دارد. آیه ۱۲ - سوره انفال آیه إِذْ يُوحي رَبُّكَ إِلَى الْمَلائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذينَ آمَنُوا سَأُلْقي في قُلُوبِ الَّذينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ فَاضْرِبُوا فَوْقَ الْأَعْناقِ وَ اضْرِبُوا مِنْهُمْ كُلَّ بَنانٍ [12] و [به ياد آر] هنگامى را كه پروردگارت به فرشتگان وحى كرد: «من با شما هستم كسانى را كه ايمان آورده‌اند، تقويت كنيد. به‌زودى در دل‌هاى كافران ترس و وحشت مى‌افكنم، ضربه‌ها را بر بالاتر از گردن [بر سرهاى دشمنان] فرودآريد و همه‌ی انگشتانشان را قطع كنيد»! ادامه سوره مبارکه انفال↓↑
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
آیه ۱ - سوره انفال آیه يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْأَنْفالِ قُلِ الْأَنْفالُ لِلهِ وَ الرَّسُولِ فَاتَّقُ
آیه ۱۳ - سوره انفال آیه ذلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللهَ‌ وَ رَسُولَهُ وَ مَنْ يُشاقِقِ اللهَ‌ وَ رَسُولَهُ فَإِنَّ اللهَ‌ شَديدُ الْعِقابِ [13] اين به‌ خاطر آن است كه آن‌ها با خدا و پيامبرش دشمنى ورزيدند؛ و هركس با خدا و پيامبرش دشمنى كند، [كيفر شديدى مى‌بيند و] خداوند سخت كيفر است. آیه ۱۴ - سوره انفال آیه ذالِكُم فَذُوقُوهُ وَ أَنَّ لِلْكافِرينَ عَذابَ النّارِ [14] اين [مجازات دنيا] را بچشيد! و براى كافران، مجازات آتش [در جهان ديگر] خواهد بود. آیه ۱۵ - سوره انفال آیه يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا لَقيتُمُ الَّذينَ كَفَرُوا زَحْفاً فَلا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبارَ [15] اى كسانى‌كه ايمان آورده ايد! هنگامى‌كه با كافران در ميدان نبرد روبرو ‌شويد، به آن‌ها پشت نكنيد [و فرار ننماييد]. آیه ۱۶ - سوره انفال آیه وَ مَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلاَّ مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ أَوْ مُتَحَيِّزاً إِلى فِئَةٍ فَقَدْ باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللهِ‌ وَ مَأْواهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصيرُ [16] و هركس در آن‌هنگام به آن‌ها پشت كند به غضب خدا گرفتار خواهد شد و جايگاه او جهنّم است، و چه بدجايگاهى است! مگر آنكه هدفش از كناره‌گيرى، تجديد نيرو براى حمله‌ [ی مجدّد] و يا پيوستن به گروهى [از مجاهدان] باشد. آیه ۱۷ - سوره انفال آیه فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لكِنَّ اللهَ‌ قَتَلَهُمْ وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللهَ‌ رَمى وَ لِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنينَ مِنْهُ بَلاءً حَسَناً إِنَّ اللهَ‌ سَميعٌ عَليمٌ [17] اين شما نبوديد كه آن‌ها را كشتيد؛ بلكه خداوند آن‌ها را كشت. و اين تو نبودى [اى پيامبر كه خاك و سنگ به صورت آن‌ها] افكندى؛ بلكه خدا افكند. و [خدا مى‌خواست] تا مؤمنان را از اين طريق به خوبى امتحان كند؛ خداوند شنوا و داناست. آیه ۱۸ - سوره انفال آیه ذلِكُمْ وَ أَنَّ اللهَ‌ مُوهِنُ كَيْدِ الْكافِرينَ [18] [سرنوشت مؤمنان و كافران]، همان بود [كه ديديد]! و خداوند سست‌كننده‌ی توطئه‌ی كافران است. آیه ۱۹ - سوره انفال آیه إِنْ تَسْتَفْتِحُوا فَقَدْ جاءَكُمُ الْفَتْحُ وَ إِنْ تَنْتَهُوا فَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ إِنْ تَعُودُوا نَعُدْ وَ لَنْ تُغْنِيَ عَنْكُمْ فِئَتُكُمْ شَيْئاً وَ لَوْ كَثُرَتْ وَ أَنَّ اللهَ‌ مَعَ الْمُؤْمِنينَ [19] اگر شما فتح و پيروزى مى‌خواهيد، پيروزى به سراغ شما آمد. و اگر [از مخالفت پيامبر] خوددارى كنيد، براى شما بهتر است. و اگر [به مخالفت] بازگرديد، ما هم باز خواهيم گشت و جمعيّت شما هرچند زياد باشد، شما را [از يارى خدا] بى‌نياز نخواهد كرد و خداوند با مؤمنان است. آیه ۲۰ - سوره انفال آیه يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاتَوَلَّوْا عَنْهُ وَ أَنْتُمْ تَسْمَعُونَ [20] اى كسانى‌ كه ايمان آورده‌ايد! خدا و پيامبرش را اطاعت كنيد و از فرمان او سرپيچى ننماييد درحالى‌كه [سخنان او را] مى‌شنويد. @Yaranmontzar
🤲 دعای روز پانزدهم ماه رمضان ❇️ خدایا در در این ماه طاعت فروتنان را نصیبم کن و سینه‌ام را براى انابه همانند بازگشت خاضعان باز کن به امان دادنت اى امان ده هراسندگان. @Yaranmontzar
🔸آیا می دانید چرا وضوی اهل تسنن با وضوی پیامبر صلی الله علیه و اله فرق می کند ؟ ▫️ابن کثیر در تفسیر خود آورده است: «حجاج در اهواز برای ما سخن گفت؛ و آب خواست تا وضو بگیرد. بعد آیۀ وضو را خواند؛ اما گفت هیج جای بدن انسان از پا آلوده تر نیست. پس شما کف پاها و روی پاها را بشوئید؛ پی پاشنه ها را بشوئید.» ا🔹نس [بن مالک] [وقتی شنید] گفت خدا راست و حجاج دروغ گفته. خدا فرموده سر و پاهایتان را کنید. ➖خود انس هر وقت می‌خواست پاهای خود را مسح بکشد آنها را مرطوب می کرد. سند های نقل از انس درست است.» 📖تفسير ابن كثير - ط العلمية نویسنده : ابن كثير جلد : 3 صفحه : 47 📖التفسير والمفسرون نویسنده : الذهبي، محمد حسين جلد : 2 صفحه : 86 @Yaranmontzar
📜 «امام حسن مجتبی علیه‌السلام در طول دوران حیات شریف خود، دو بار همه‌ی دارائی خویش را در راه خدا بخشیدند! و سه بار هم تمام اموال و موجودی‌شان را با نیازمندان به دو بخش مساوی تقسیم کردند!» 📚 منابع عامه: 📒 أنساب الأشراف (بلاذری)، ج۳، ص۹ 📒 سير أعلام النّبلاء (ذهبی)، ج۳، ص۲۶۰ 📚 منابع شیعه: 📗 مناقب (ابن‌شهرآشوب)، ج۴، ص۱۴ 📘 بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۴۳، ص۳۳۹ @Yaranmontzar
📖 إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَ تِلْكَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ يَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَداءَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الظَّالِمينَ اگر به شما آسیبی رسيد به آنها (دشمنانتان) هم آسیبی همانند آن وارد شد. و ما اين روزهاى پيروزى و شكست را در ميان مردم می‌گردانيم تا مومنان واقعی شناخته شوند و خداوند از ميان شما، شاهدانى بر این ماجراها بگيرد. و خدا ظالمان را دوست نمى ‏دارد. ▪️سوره آل عمران آیه 140. 🔘امام صادق علیه السلام می فرمایند: از ابتدای خلقت آدم، (گاهی) دولتی برای خدا بوده و (گاهی) دولتی برای شیطان. الان دولت خدا کجاست؟ دولت خدا همان دولت حضرت قائم خواهد بود و بس. 📚 تفسیر عیاشی ج 1 ص 199. @Yaranmontzar
هدایت شده از مسجد مقدس جمکران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸‏سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام مبارک باد. 💠💠💠 ✅ کانال رسمی مسجد مقدس جمکران: @Jamkaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 چنـدینـ حـدیثــ از پیغـمبر اکـرمـ [صـلی اللـہ علیـہ و آلـہ] در مـورد امـامـ حسـن مجـتبۍ [علیه السلام] 📚سخنان عالۍ از استاد 🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰🎤📚 🎙[استاد مسعود عالی] @Yaranmontzar
🔴تلنگر ✍ امام کاظم (ع) فرمود:«اِنَّ لِلّهِ عِبادًا فی الأرضِ یَسعَونَ فی حَوائِجِ النّاسِ، هُمُ الآمِنُونَ یَومَ القِیامَهِ.» خداوند در روی زمین بندگانی دارد که در تأمین نیازهای مردم می کوشند، آنان در روز قیامت، ایمنند. 📚 وسائل الشیعه، ج11، ص582. شخصی از مردم ری، بدهکار بود و از عهده پرداخت بدهی‌اش بر نمی‌آمد، و مأمور حکومتی دولت بنی عباس، او را تعقیب می‌کرد. چون به مکّه رفت و حجّ را انجام داد، حضرت موسی بن جعفر (ع) را دید و وضع خود را با او در میان گذاشت. آن حضرت، نامه‌ای خطاب به طلبکار نوشت و از او خواست که نسبت به برادر دینی‌اش مساعدت کند، و ثواب شاد کردن یک مسلمان را برای او نوشت... او پس از بازگشت از حج، نامه‌ی امام را به آن شخص داد. وی نامه را بوسید و بر چشم نهاد. آنگاه نه تنها بدهی‌های او را بخشید، بلکه مقداری مال به او داد. وی که از عهده‌ی تشکر آن شخص بر نمی‌آمد، سال بعد در سفر حج، باز هم به دیدار امام کاظم (ع) رفت و داستان را نقل کرد. حضرت بسیار خوشحال شد و فرمود:«به خدا قسم، کار او، هم مرا خوشحال کرد، هم امیرالمؤمنین (ع) را، و هم جدّم رسول خدا (ص) را.» 📚 بحارالانوار، ج71، ص313. در خدمتِ بندگان خدا بودن، توفیق خیلی بزرگیه. زمینه سازِ این توفیق هم، خودمون هستیم. گاهی خدا میخواد که با دستِ ما، دستِ دیگر بندگانش رو بگیره.. وقتی دست کسی رو به یاری گرفتیم، بدونیم که دست دیگرمون در دست خداست... اصلاً بندگی یعنی همین.. یعنی در کوچه پس کوچه‌های زندگی،دست کسی رو گرفتن...! تو هر جایگاه و پست و مقامی که هستیم، دست مردم و بگیریم، تا خدا و اهلبیت رو خوشحال کنیم، و قیامت هم، خدا و اهلبیت از ما دستگیری کنند. @Yaranmontzar ‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به شبهه مطلاق بودن امام حسن مجتبی(ع) روایت بدین شرح میباشد: حُمَیْدُ بْنُ زِیَادٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زِیَادِ بْنِ عِیسَی عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ اَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: اِنَّ عَلِیّاً قَالَ وَ هُوَ عَلَی الْمِنْبَرِ لَا تُزَوِّجُوا الْحَسَنَ فَاِنَّهُ رَجُلٌ‌ مِطْلَاقٌ‌ فَقَامَ رَجُلٌ مِنْ هَمْدَانَ فَقَالَ بَلَی وَ اللَّهِ لَنُزَوِّجَنَّهُ وَ هُوَ ابْنُ رَسُولِ اللَّهِ صوَ ابْنُ اَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع فَاِنْ شَاءَ اَمْسَکَ وَ اِنْ شَاءَ طَلَّقَ.  امام صادق(ع) فرمودند:  امیرمؤمنان در حالی که بر فراز منبر مشغول سخنرانی بود فرمود:👈🏽👈🏽 به فرزندم حسن زن ندهید او زیاد طلاق می‌دهد👉👉. مردی از قبیله همدان برخاست و گفت: آری، به خدا قسم ما به حسن زن می‌دهیم، در حالی که او فرزند پیغمبر خدا (ص) و علی بن ابی‌طالب (ع) است اگر بخواهد نگه می‌دارد و اگر نخواهد طلاق می‌دهد. ◾️ و اما جواب: راوی اول و دوم اگرچه ثقه هستند اما از لحاظ عقیدتی واقفی مذهب هستند: راوی اول: نجاشی درباره حمید بن زیاد می‌گوید: حمید بن زیاد بن حماد... کان ثقة واقفا وجها فیهم راوی دوم: نجاشی درباره حسن بن محمد بن سماعه می‌نویسد: الحسن بن محمد بن سماعة من شیوخ الواقفة... ثقة وکان یعاند فی الوقف ویتعصب 👈🏽نکته‌ای را که باید توجه نمود آن است روایاتی را که در سلسله سندشان راویان مورد وثوقِ غیر امامی وجود دارند، آنگاه مورد پذیرش‌اند که محتوایشان معارضی نداشته باشد. شیخ طوسی در این‌باره می‌گوید: واما اذا کان الراوی من فرق الشیعة مثل الفطحیة والواقفة والناووسیة وغیرهم نظر فیما یرویه فان کان هناک قرنیة تعضده او خبر آخر من جهة الموثوقین بهم وجب العمل به وان کان هناک خبر آخر یخالفه من طریق الموثوقین وجب اطراح ما اختصوا بروایته والعمل بما رواه الثقة 🔷🔸🔹🔶 پس ایت روایت از لحاظ سندی مشکل بسزایی دارد. و مورد تایید نیست. @Yaranmontzar
💢یوم الدین چیست؟ وَمَا أَدْرَاكَ مَا يَوْمُ الدِّينِ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻲ ﺭﻭﺯ ﺟﺰﺍ ﭼﻴﺴﺖ؟! (١٧) ثُمَّ مَا أَدْرَاكَ مَا يَوْمُ الدِّينِ ﺑﺎﺯ ﭼﻪ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻲ ﺭﻭﺯ ﺟﺰﺍ ﭼﻴﺴﺖ؟! (١٨) يَوْمَ لَا تَمْلِكُ نَفْسٌ لِّنَفْسٍ شَيْئًا وَالْأَمْرُ يَوْمَئِذٍ لِّلَّهِ ﺭﻭﺯﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﺮ ﺍﻧﺠﺎم ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ! (١٩) 📖آیاتی از سوره انفطار @Yaranmontzar
🌹 *رساله حقوق امام سجاد علیه السلام (شرح نراقی)* 🌹 🌼 *حق مدعی و مدعی علیه*🔷 🟥 اما حق خصمی که نسبت به تو ادعایی دارد این است *که اگر او درست می‌گوید، در ابطال ادعای او نکوشی.* ⬅️ بلکه با خودت طرف شوی و بدون شهادت گواهان به نفع او شهادت دهی. ➡️ و *علیه خود* ، *حکم نمایی* که این حق خدا برتو است. 🟦 و اگر ادعای او باطل است، به نرمی او را از عواقب ادعای باطل بترسانی. 🟦 و *به دین اش قسم دهی* و با یادآوری نام و یاد خدا از تندی او بکاهی. 🟦 از *زیاده گویی و ناروا پراکنی* که او را از دشمنی تو باز نمی دارد و تو نیز به گناه او آلوده شده ای خودداری کنی. ، ⬅️ زیرا بدزبانی شر آفرین و فتنه انگیز است. و گفتار نیک شر برانداز.❌ 🟦 و اگر در ادعایت دروغ می‌گویی ازخدای عز وجل حیا و *توبه کن و دعوا را رها کن.* 🌼 *استقلال قضایی در اسلام* 💠 *یکی از ارکان استقلال هر ملت رکن مهم استقلال قضایی است.* ⬅️ زیرا تا این اصل اساسی در حیات اجتماعی ملتی تاسیس و تحکیم نشود، هیچگاه آن ملت از *حقیقت استقلال برخوردار نخواهد شد.* ⚠️ ⭐ *قرآن کریم که پایه گذار استقلال ملت است،*⭐ این اصل مهم را مورد عنایت خود قرار داده و در تأسیس و تحکیم آن اهتمام تمام به کار برده تا آنجا که مراجعه به دستگاه قضای اسلامی و اجتناب از سایر مراجع و تسلیم صوری و معنوی در برابر حکومت خدا و رسول و خضوع مطلق در مقابل احکام و قوانین دادگاه اسلامی را شرط مسلمانی شناخته است.🌼 ⬅️ در این خصوص به آیات زیر مراجعه شود 📗سوره نور آیه ۵۱ 📗سوره نسا آیه ۶۵ و ۶١ و ۶٠ 📗و در آیات سوره مائده آیه ۴۴ و ۴۵ آمده و هر ⬅️ *کس به احکامی که خدا نازل کرده حکم نکند ستمگر و کافر است.* ➡️ *مسئولیت عظیم قضا* ⚠️ *مقام قضا و حق حکومت بر جان و مال و عرض و ناموس و خلق از جمله حقوق الهی است.* ⚠️ 🌼⭐و خدای تعالی در سوره اعراف و یونس و هود به صفت خیر الحاکمین و در سوره هود و تین به صفت احکم الحاکمین وصف شده است. ⭐🌼 🌼⭐خداوند برای فصل مخاصمات و حل اختلافاتی که در شئون زندگی دنیوی مردم رخ می‌دهد، پیغمبران و اوصیای ایشان را به خلافت خویش در زمین برگزیده و این مسئولیت خطیر را بر عهده ایشان نهاده. 🌼⭐ 📗 و در سوره مبارکه حدید آیه ۲۵ در این باره آمده.. 🟧 همچنین در مورد دیگر عموم متصدیان قضا را به رعایت امانت و اجرای عدالت در حکومت فرمان داده و با بیانی عام و شامل در آیه ۵۸ سوره مبارکه نساء فرمود: ⭐🌼خداوند به شما فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانش بدهید و میان مردم به عدالت داوری کنید. خداوند اندرز های خوبی به شما می دهد...⭐🌼 💎⭐رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود : تصدی این مسئولیت را چندان خطرناک معرفی کرد *که آن را برابر با خودکشی نهاد.* و در این باره فرمود: 💠 هر *آن کس که خویش را به منصب قضا میان مردم برآورد بدون کارد خویشتن را سر بریده است.* 📗وسائل جلد ۱۸ صفحه ۸ 💎⭐حضرت علی علیه السلام در مقام تاکید این حقیقت به شریح قاضی فرمود: ️ *ای شریح تو بر مسندی نشسته ای که جز پیغمبر یا وصی پیغمبر یا شقی بر آن مسند نمی‌نشیند.* ️ 📗وسائل ج ۱۸ ص۶ @Yaranmontzar
✍مرحوم ابو الصلاح حلبی عالم بزرگ شیعه روایت کرده است که: 🔹امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: ای شیعیان! به فرزندانتان را بیاموزید، زیرا هر کس محبت عثمان را در دل داشته باشد، اگر دجال را درک کند به او گرویده و ایمان می‌آورد وگرنه در قبر به او ایمان می‌آورد و اقرار می‌کند! @Yaranmontzar
زیارت امام حسن علیه السلام @Yaranmontzar
🕊امام على عليه السلام: دوبهم زنی و سخن چينى را دروغ شمار، نادرست باشد يا درست. أكذِبِ السِّعايَةَ و النَّميمَةَ، باطِلَةً كانَت أو صَحيحَةً غررالحكم حدیث 2442 @Yaranmontzar