eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
163 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3هزار ویدیو
49 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین_نهج📚 تمام نشرمحتوافقط برای امام زمان است مسئول کانال یاران منتظر مهندس محمدرضانادمی اردستانی عضونهادولی امرمسلمین @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
یا فاطمه الزهرا(س): احمد بصري در حالي مدعي شده است که شان نزول اين آيه در مورد اميرالمومنين علیه الس
یا فاطمه الزهرا(س): پس تا اينجا ثابت مي گردد که احمد بصري عقيده اهل سنت را اخذ کرده و به واسطه اين روايت جعلي به اميرالمومنين علیه السلام جسارت کرده است. تحريف روايت ابن شهر آشوب  خيانت بعدي که احمد بصري و پيروان وي انجام داده اند اين است که در پاورقي کتاب اينگونه القاء کرده اند که اين روايت را  علماي شيعه در کتب روايي شيعه از لسان مبارک پيامبر(ص) نقل کرده اند و آدرس مناقب ابن شهر آشوب را بيان کرده اند، اما هنگامي که به کتاب ابن شهر آشوب رجوع ميکنيم متوجه مي شويم که ايشان تصريح مي کند که اين روايت را اهل سنت نقل کرده اند و احمد بصري اين سخن ايشان را قيچي کرده و فقط خود روايت را نقل ميکند. أبو بكر الشيرازي في كتابه عن مالك عن أنس عن ابن شهاب ، وأبو يوسف يعقوب بن سفيان في تفسيره ، وأحمد بن حنبل وأبو يعلي في مسنديهما قال ابن شهاب أخبرني علي بن الحسين ان أباه الحسين بن علي أخبره ان علي بن أبي طالب أخبره ان النبي طرقه وفاطمة بنت رسول الله فقال ألا تصلون ؟ فقلت : يا رسول الله إنما أنفسنا بيد الله فإذا شاء أن يبعثنا - أي يكثر اللطف بنا - فانصرف حين قلت ذلك ولم يرجع إلي ثم سمعته وهو مول يضرب فخذيه يقول : وكان الانسان يعني علي بن أبي طالب أكثر شئ جدلا - يعني متكلما بالحق والصدق - . مناقب آل ابي طالب  ابن شهر آشوب ج1ص324... ↓↑ @Yaranmontzar
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
 نهي گرفتن عقيده از اهل سنت حال که ثابت کرديم احمد بصري  بعد از خيانت و تقطيع سخن ابن شهر آشوب چنين عقيده توهين آميزي را از اهل سنت گرفته است بايد اين نکته را بيان کنيم که خود احمد در کتبش تصريح کرده است: ما حق گرفتن عقيده از اهل سنت نداريم زيرا ائمه تصريح کرده اند رشد در مخالفت با آنان است. به عنوان مثال وي در کتاب توهم بي خدايي در خصوص عدم پذيرش روايات اهل سنت و نادرستي پذيرش آنها گفته است: «چگونه است که اين گروه از شيعيان، نسبت به امر تقيه و قاعده "الرشد في خلافهم" (راه درست در مخالفت با اهل سنت است)، که ائمه بر آن تاکيد ورزيده اند غفلت کرده اند». آنها غافل شدند يا خود را به غفلت زدند که روايتي را که ترجيح داده بودند موافق با عقيده ي مخالفان خاندان محمد (عليهم السلام ) است، و بيشتر رواياتي که موافق عقيده ي مخالفين است به خاطر تقيه با قاعده رشد که در مخالفت با آنها است صادر شده اند، اولي تر ، همان عدم ترجيح روايتي است که قائل به زنا با محارم باشد؛ چرا که با مخالفان آل محمد (عليهم السلام) و نيز با يهوديان و مسيحيان موافق است؛ و حال آن که اينها اصحاب عقايد فاسد هستند و به هنگام تعارض، راه درست در مخالفت با آنها است. توهم بي خدايي احمد بصري ص196...    ↓↑ @Yaranmontzar
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
احمد و اتباع وي در کتب ديگر هم صراحتا تصريح کرده اند که نه تنها حق گرفتن عقيده از روايات اهل سنت را ندارند بلکه بايد خلاف آن را اخذ کنند، چنانکه ناظم عقيلي يکي از بزرگان جريان احمد بصري در کتابش چنين مي گويد: از اهل بيت علیهم السلام وارد شده است: آن چه با اين قوم (اهل سنت) موافقت دارد را رها کنيد چرا که رشد درمخالفت با آن هاست. تواتر اخبار در استمرار امامت بعد از صاحب الزمان ناظم عقيلي ص62... ↓↑ @Yaranmontzar
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
یا فاطمه الزهرا(س): احمد و اتباع وي در کتب ديگر هم صراحتا تصريح کرده اند که نه تنها حق گرفتن عقيده از روايات اهل سنت را ندارند بلکه بايد خلاف آن را اخذ کنند، چنانکه ناظم عقيلي يکي از بزرگان جريان احمد بصري در کتابش چنين مي گويد: از اهل بيت علیهم السلام وارد شده است: آن چه با اين قوم (اهل سنت) موافقت دارد را رها کنيد چرا که رشد درمخالفت با آن هاست. تواتر اخبار در استمرار امامت بعد از صاحب الزمان ناظم عقيلي ص62... آنچه که احمد و اتباعش در مورد عدم گرفتن عقيده از روايات اهل سنت بيان کرده اند، سخنان ائمه در کتب روايي شيعه مي باشد. چنانچه مرحوم کليني در کتاب شريف کافي از امام صادق علیه السلام چنين بيان کرده است:  قال الصادق(ع): «دَعُوا مَا وَافَقَ القَوْمَ؛ فَإِنَّ الرُّشْدَ فِي‏ خِلَافِهِمْ‏».   امام صادق(ع) فرمود: هر سخني که موافق سخن اهل سنت باشد را کنار بگذاريد و راه صحيح در مخالفت با اعتقاد آنان است. ترجمه كافي، ج‏1، ص27.... ↓↑ @Yaranmontzar