💠 آیه 186 سوره بقره
🔸🔶 و إِذا سَأَلَکَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجيبُوا لي وَ لْيُؤْمِنُوا بي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ
ترجمه آیه:
و هنگامی که بندگان من، از تو درباره من سؤال کنند، (بگو: ) من نزدیکم! دعای دعا کننده را، به هنگامی که مرا می خواند، پاسخ می گویم! پس باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، تا راه یابند(و به مقصد برسند )!
امیرالمؤمنین عليه السلام:
شُكر را غنيمت شماريد؛ كه كم ترين بهره آن افزايش نعمت است
اِغتَنِمُوا الشُّكرَ؛ فَأَدنى نَفعِهِ الزِّيادَةُ
غررالحكم حدیث 2535
🌸🍃
🍃 #امیرالمؤمنین علیه السلام:
🌸 بدترین دوست کسی است که آدمی به خاطر او به سختی افتد...
📚 #نهج_البلاغه /حکمت۴۷۹
@Yaranmontzar
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
❗️رفع مسمومیت غذایی با ریحان
▫️ریحان یک گیاه عالی برای تسکین ناراحتی شکمی ناشی از مسمومیت غذایی است و با خواص ضد میکروبی، به مبارزه با میکرو ارگانیسم هایی که مسئول این مشکل هستند کمک می کند!
▫️برگ های ریحان، مقداری نمک دریایی و کمی فلفل سیاه را به 3 قاشق سوپ خوری ماست ساده اضافه کنید. این مخلوط را سه تا چهار بار در روز بخورید تا نشانه های شما فروکش کند.
#نکته:دم کردن ریحان تازه با نعناع و چوب دارچین دفع سموم بدن پاک کردن کلیه بسیار مفید است
#سالم_باشیم_سالم_بمانیم
🕌یߊܝߊܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ🦋
#تراویح_سنت_عمر_یا_سنت_پیامبر
❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️
🛑تراویح سنت #عمر است
❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️
🔰عالم سنی حسن بن عبدالحمید بخاری وقتی به روایت بخاری مربوط به تراویح که گوید این بدعتی نیکوست برای دفاع از عمر میگوید کلام عمر کلن #وحی است😳 و در ادامه میگوید:
👈و آن (تراویح)سنتی عمری است که تاکنون پابرجا مانده است و مردم برای انجام سنت عمر بن خطاب 👉 نه در هر مکان و زمانی، تراویح را به جماعت می خوانند.
📗📔نام کتاب: نامه ای به امام تراویح (احکام، تذکرات و لطایف) صفحه۹_نویسنده : حسن بن عبدالحمید بخاری_مترجم : مجموعه موحدین
*اسکن کیفیت اصلی:
https://bit.ly/2LsjFK8
📜رسولالله (ص) : «كُلُّ بِدْعَةٍ ضَلَالَةٌ وَ كُلَّ ضَلَالَةٍ فِي النَّارِ»
تمام #بدعتها گمراهی است و نتیجه تمام گمراهیها ، #آتشجهنم است.
📓صحیح مسلم، ج2، ص 592
📌 علمای مخالفین به جهت دفاع از عمربن الخطاب (در جریان بدعت نماز تراویح) فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله که به صورت عام فرموده: (کل بدعة ضلالة، وکل ضلالة فی النار) را بدون دلیل و از روی تعصب تحریف کرده و آن را بدعت حسنه و سیئه تقسیم نموده اند
⭕️ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان (از علمای بزرگ و سرشناس مخالفین و عضو هیئت کبار علما و اللجنة الدائمة عربستان) در مورد تقسیم بندی بدعت، به بدعت حسنه و سیئه عبارت جالبی دارد:
🔸 لیس مع من قسَّم البدعة إلى بدعةٍ حسنة و بدعةٍ سیئةٍ دلیلٌ؛ لأن البدع کلَّها سیئةٌ؛ لقوله صلى الله علیه وسلم: کل بدعة ضلالة، وکل ضلالة فی النار
🔥 کسی که بدعت را به حسنه و سیئه تقسیم کرده است هیچ دلیلی ندارد. تمام 👈انواع بدعتها سیئه هستند،👉 برای اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: تمام بدعتها گمراهی و هر گمراهی در آتش است
📚المنتقی من فتاوی (صالح الفوزان).ص159
https://s18.picofile.com/file/8433413792/.jpg
https://s18.picofile.com/file/8433413842/.jpg
⭕️ ابو اسحاق الشاطبی (از علمای بزرگ مخالفین) که زرکلی در کتاب "الاعلام" از او با عنوان "کان من ائمة المالکیة" نام می برد در کتاب "الاعتصام" می نویسد:
🔸 ان ذم البدع و المحدثات عام لا يخص محدثة دون غيرها...انها جاءت مطلقة عامة على كثرتها لم يقع فيها استثناء البته و لم يأت فيها مما يقتضي ان منها ما هو هدى و لا جاء فيها كل بدعة ضلالة الا كذا و كذا و لا شيء من هذه المعاني... فلو كان هنالك محدثة يقتضي النظر الشرعي فيها الاستحسان أو انها لاحقة بالمشروعات لذكر ذلك في آية أو حديث لكنه لا يوجد
🔥 همانا نکوهش بدعتها عمومی است و اختصاص به یک بدعت خاص ندارد. مذموم بودن بدعت، هر چقدر هم که باشد، هم اطلاق دارد و هم عمومیت دارد. و هیچ استثنایی ندارد. و چیزی که اقتضاء کند، فلان بدعت، بدعت هدایت است وجود ندارد. در نصوص نیامده است که تمامی بدعتها گمراهی است مگر فلان بدعت و فلان بدعت. اگر امر تازه ایجاد شده ای، استحسان شرعی داشته باشد و یا اینکه مشروع شارع باشد، باید در ضمن یک آیه یا یک روایت ذکر می شد، در حالی که ذکر نشده است
📚الاعتصام.ج1 ص187.ط دار ابن عفان
✅ و در ادامه می گوید:
🔸 ان متعقل البدعة يقتضي ذلك بنفسه لانه من باب مضادة الشارع و اطراح الشرع و كل ما كان بهذه المثابة فمحال ان ينقسم إلى حسن و قبيح
🔥 مقتضای برداشت عقلی از بدعت، همین را اقتضاء میکند (که بدعت قابل تقسیم نیست). چون بدعت، به معنای ضدیت با شارع و کنار گذاشتن شرع است. و هر چیزی که به این شکل باشد، تقسیم شدنش به نیک و بد محال است
📚الاعتصام.ج1 ص188.ط دار ابن عفان
https://s18.picofile.com/file/8433414168/.jpg
https://s18.picofile.com/file/8433414218/.jpg
https://s18.picofile.com/file/8433414300/.jpg
✅ نتیجه : عمر بدعت گذار است و عمل به دستوری داده که خلاف دستور پیامبر است و اهل سنت به بدعت عمل میکنند و ادعای پیروی از سنت پیامبر از خانه عنکبوت سست تر است
@Yaranmontzar
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : به این پنج صفت پروردگار در کنار هم توجه کنیم
#حجت_الاسلام_والمسلمین_حسینی_قمی
@Yaranmontzar
《هْوياعَلْي مَدَد》:
⭕️ آیا عمر خلافت ابابکر را مشروع میدانست
⚪️در صحیح بخاری چنین آمده است که:
عمر گفت:بیعت ابابکر امری ناگهانی و بدون مشورت بود که خدا شرش را نگه داشت.
پس از این اگر کسی بدون مشورت با مسلمین با کسی بیعت کند،هم بیعت کننده هم بیعت شونده باید کشته شوند.
📚صحیح بخاری،ج۸،ص۵۸۷
📝سوال ما از اهل سنت:
اگر این طرز بیعت گرفتن مشروع است
چرا باید بیعت کننده و بیعت شونده کشته شوند.
و اگر مشروع نیست چرا ابوبکر اینگونه عمل کرد.
⚜تازه عمربن خطاب با زدن این حرف ها مشروعیت خلافت خود و عثمان را هم زیر سوال برده است.
زیرا:
ابابکر در انتخاب عمر به عنوان خلیفه با مسلمین مشورت نکرد
و عمر هم برای تشکیل شورای شش نفره با مسلمین مشورت نکرد.
⭕️نظر عمربن خطاب راجب عایشه و حفصه
🔻خداوند در قرآن،آیه ۴ سوره تحریم میفرماید:
🔖اگر شما دو زن پیامبر[عایشه و حفصه]از کار خود به پیشگاه خدا توبه کنید[به نفع شماست]،زیرا دل شما دو نفر از حق و درستی منحرف شده است،و اگر بر ضد پیامبر کاری کنید[راه به حایی نخواهید برد]،زیرا خدا، جبرییل و صالح مومنان[که علی بن ابی طالب باشد یاور اویند.
🔹ابن عباس از عمر پرسید: آن زنانی که پشت بر پیغمبر کردند که کسانی بودند؟جمله ام تمام نشده بود که عمر گفت: آن دو زن عایشه و حفصه بودند.
📚صحیح بخاری،جلد۴،ص۱۸۶۶
(منبع از اهل سنت)
🔹ابن عباس میگوید از عمر پرسیدم: آن دو زن پیامبر که تدا در مورد آن آیه ان تتوبا الی الله را نازل کرد چه کسانی بودند عمر در پاسخ گفت: عائشه و حفصه.
📚صحیح بخاری،ج۲،ص ۸۷۱
(منبع سنی)
📝پ.ن: خودِ عمر عایشه و حفصه را منحرف میدانست! شما چی میگی این وسط؟!
#عائشه_فاحشه #ام_المخالفین
@Yaranmontzar
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
✍امام علی عليه السلام:
بسا روزه دارى كه از روزه اش جز گرسنگى و تشنگى نصيب نگردد. وبسا نمازگزارى كه از ايستادنش به نماز جز بيدارى وزحمت سود نگيرد
📚حکمت 145نهج البلاغه
توضیح: درراستای این حکمت ارزشمند درآیه 3 سوره «غاشیه» مطلبی مهم است. آنجا که حال عده ای مجرمان شرح داده می شود و مى فرماید: «(عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ); پیوسته عمل کرده و خسته شده اند (و نتیجه اى نگرفته اند)» و دلیلش آن است که نه معرفت کافى براى عمل داشتند نه شرایط آن را رعایت کردند و نه موانع آن را برطرف نمودند و حتى گاهى با اعمال ناشایست خود اگر بهره اى هم از اعمال پیشین برده بودند آنها را حبط و باطل نمودند
در روایات اسلامى تأکید زیادى برآداب نماز وروزه وسایر عبادات شده است تا عبادات افزون بر عمل به تکلیف، به درجه قبولى درنزد پرورگار برسد
کلام حکیمانه فوق ناظر به تمام این امور نیز هست; کسانى که روزه مى گیرند; اما انواع گناهان را درحال روزه انجام مى دهند; ظلم مى کنند، مال مردم مى خورند، آبروى مسلمانان را مى ریزند وبا غیبت و تهمت افراد بى گناه را آزار مى دهند به یقین این گونه اشخاص از روزه خود جز گرسنگى وتشنگى بهره اى نمى برند
🔺پروردگارا، رفتن در دست توست، من نمىدانم چه موقعى خواهم رفت، ولى مىدانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمانم قرار دهى و آنقدر با دشمنان قسم خوردهات بجنگم تا به فیض شهادت برسم...
📚فرازی از وصیتنامه شهید علی صیاد شیرازی به مناسبت سالروز شهادتش
@Yaranmontzar
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
✍پيامبر مهربانی صلى الله عليه و آله:
هر گاه يكى از شما دعا كرد، براى همه دعا كند؛ زيرا اين، دعا را به اجابت نزديكتر مىسازد
📚الكافی جلد۲ صفحه۴۸۷
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
صفحه اصلی - طب دین
https://www.tebdin.com/
🖌لعن و برائت در کلام معصومین ائمه هدی علیهم السلام
پیامبر اکرم(ص):
هرکس از لعن نمودن کسی که خداوند او را لعنت نموده خودداری نماید؛ لعنت خداوند بر او باد
بحارالانوار ج2 ص202
امام علی(ع):
خدا رحمت کند سلمان و اباذر و مقداد را؛ هیچ کس به اندازه ایشان آن دو (عمر و ابابکر)را نشناخت و از آنان بیزاری نجست و آنان را لعنت ننمود
سلیم بن قیس ص921ح67
امام علی(ع):
شگفتا چگونه این امت دلباخته خلفا(عمر و ابابکر)شده اند؟ چه محبتی از آنها و معتقدین آنها به دل دارند ؟
سلیم بن قیس ص207
بحارالانوار 30/326
امام علی(ع):
والله اگر اين امت با پاي برهنه در حالي كه بر سر خود خاكستر ريخته باشند و گريه كنند و بر كساني كه آنها را گمراه كردهاند لعنت كنند باز اين امت در لعنت كم كاري كردهاند
بحار الانوار ج30 ص 126
در دعای صنمی قریش که علی (ع)بدان مواظبت می فرمودند، ميفرمايند:
خداوندا لعـنت کند دو بـت قریش(ابوبکر و عمر)و دو مشرک آنرا، و دو سرکرده ضلالت را
و آن دو دروغ پرداز را، دختر آنان (عایشه و حفصه)را، آن دو نفری که فرمانت را زیر پا نـهادند
و وحی تو را نپذیرفتند، و نعمت رسولت را انکار کردند، و نافرمانی پیامبرت را کردند
بحارالانوار 85/240
حضرت زهرا(س):
به خدا قسم در هر نمازم بر تو(ابوبکر)نفرین میکنم
لامامة و السیاسة 1/20
امام سجاد(ع):
آن دو(عمر و ابابکر)کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است
بحارالانوار ج72 ص 137 ح25
امام سجاد(ع):
آن دو کافرند و هر کس دوستدار آنها باشد هم کافر است
بحارالانوار ج72 ص128
امام سجاد(ع):
هر دو (ابابکر وعمر)کافرند و هر کس نیز آن دو رادوست بدارد کافر است
بحارالانوار ج69ص128
امام باقر(ع):
مثال ابوبکر و پیروانش مثال فرعون و فرعونیان است و مثال امام علی (ع)و شیعیانش مثال موسی و پیروانش است
بحارالانوار ج30 ص383
امام باقر(ع):
هر کس بداند خداوند حکیم عادل است؛ از آن دو بیزاری می جوید
و هیچ خونی نیست که ریخته شود مگر آنکه به گردن آن دو نفر باشد
بحارالانوار 30/383
امام باقر(ع):
همانا آن دو شیخ(عمر و ابابکر)از دنیا رفتند وتوبه نکردند و به یاد نیاوردند آن ظلمهایی که در حق امیرالمومنین(ع)روا داشتند پس لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آن دو باد
اصول کافی ج8 ص 246 ح343
امام باقر(ع):
به خدا قسم هیچ از یک ما از دنیا نرود مگر غضبناک باشد از آن دو
و هیچ روزی بر ما نمی گذرد مگر این که نسبت به آن دو خشمگین هستیم
و بزرگانمان به کوچکترها به این امر سفارش می کنند
لعنت خدا و ملائکه و تمامی مردم بر آن دو نفر باد
اصول کافی 8/245 ح340
امام صادق(ع):
کسی که ذره ای از محبت اولی و دومی را به دل داشته باشد استحقاق بهشت ندارد
تفسیر عیاشی ج1ص156
بحارالانوار ج30ص215
امام صادق (ع):
سوگند به خدا اگر درقلب جبرئيل و میکائیل ذره اي از محبت آن دو نفر(ابو بكر و عمر)بود خداوند آنها را با صورت در آتش جهنم مي انداخت
بحار الانوار ج45 ص 339
امام صادق(ع):
ما اهل بیت (ع)کوچک و بزرگ خود را به سب و لعن و بیزاری جستن از آن دو(عمر و ابابکر)امر می نمائیم
معجم رجال الحدیث ج15 ص129
امام صادق(ع):
هنگامی که حضرت قائم عج ظهور فرماید آن دو (عمر و ابوبکر)را لعنت نموده و از آنها برائت می جوید
بحارالانوار 52/386 ح201
امام صادق(ع):
هر ظلمی که تا روز قیامت اتفاق افتد و هر خونی که تا روز قیامت به حرام بر زمین بریزد و هر عمل منکر و
ناشایستی که تا روز قیامت اتفاق افتد همانا وزر و وبال آن به گردن آن دو (عمر و ابابکر)و پیروان آن دو نوشته خواهد شد
مجمع النورین ص124
امام صادق (ع):
هر كسي در كفر دشمنان و ظالمين به حق اهل بيت شك كند كافر است
وسائلالشيعة ج:28 ص:345
بحارالأنوار ج :8 ص :366
بحارالأنوار ج :27 ص :62
امام صادق (ع):
دروغ ميگويد کسي که گمان مي کند دوستدار ماست اما از دشمنان ما برائت نمي جويد
بحارالانوار ج27ص 57
امام صادق (ع)بعد از هر نماز واجب لعن می کرد چهار مرد ملعون و چهار زن ملعون را
اما مردان عبارتند از:ابابکر؛ عمر؛ عثمان؛ معاویه
و زنان عبارت بودند از:عائشه؛ حفصه؛ هند و ام الحکم خواهر معاویه
الكافي ج3 ص342
امام کاظم(ع):
اولی و دومی همان دو نفری هستند که به اندازه چشم به هم زدنی ایمان نیاوردند
بحارالانوار ج3ص409
امام کاظم(ع):
هردو نفر(عمر و ابابکر)کافرند؛ نفرین و لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد؛ به خدا سوگند هیچگاه به دل ایمان نداشتند
اصول کافی ج 8 ص 125 ح95
امام مهدی(عج):
آن دو نفر برای طمع (در قدرت و حکومت)مسلمان شدند
احتجاج طبرسی ج2_ص465
@Yaranmontzar