eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
167 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3هزار ویدیو
49 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین_نهج📚 تمام نشرمحتوافقط برای امام زمان است مسئول کانال یاران منتظر مهندس محمدرضانادمی اردستانی عضونهادولی امرمسلمین @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آیه 186 سوره بقره 🔸🔶 و إِذا سَأَلَکَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجيبُوا لي‏ وَ لْيُؤْمِنُوا بي‏ لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ ترجمه آیه: و هنگامی که بندگان من، از تو درباره من سؤال کنند، (بگو: ) من نزدیکم! دعای دعا کننده را، به هنگامی که مرا می خواند، پاسخ می گویم! پس باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، تا راه یابند(و به مقصد برسند )! امیرالمؤمنین عليه السلام: شُكر را غنيمت شماريد؛ كه كم ترين بهره آن افزايش نعمت است اِغتَنِمُوا الشُّكرَ؛ فَأَدنى نَفعِهِ الزِّيادَةُ غررالحكم حدیث 2535 🌸🍃 🍃 علیه السلام: 🌸 بدترین دوست کسی است که آدمی به خاطر او به سختی افتد... 📚 /حکمت۴۷۹ @Yaranmontzar
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
❗️رفع مسمومیت غذایی با ریحان ▫️ریحان یک گیاه عالی برای تسکین ناراحتی شکمی ناشی از مسمومیت غذایی است و با خواص ضد میکروبی، به مبارزه با میکرو ارگانیسم هایی که مسئول این مشکل هستند کمک می کند! ▫️برگ های ریحان، مقداری نمک دریایی و کمی فلفل سیاه را به 3 قاشق سوپ خوری ماست ساده اضافه کنید. این مخلوط را سه تا چهار بار در روز بخورید تا نشانه های شما فروکش کند. :دم کردن ریحان تازه با نعناع و چوب دارچین دفع سموم بدن پاک کردن کلیه بسیار مفید است
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️ 🛑تراویح سنت است ❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️ 🔰عالم سنی حسن بن عبدالحمید بخاری وقتی به روایت بخاری مربوط به تراویح که گوید این بدعتی نیکوست برای دفاع از عمر میگوید کلام عمر کلن است😳 و در ادامه میگوید: 👈و آن (تراویح)سنتی عمری است که تاکنون پابرجا مانده است و مردم برای انجام سنت عمر بن خطاب 👉 نه در هر مکان و زمانی، تراویح را به جماعت می خوانند. 📗📔نام کتاب: نامه ای به امام تراویح (احکام، تذکرات و لطایف) صفحه۹_نویسنده : حسن بن عبدالحمید بخاری_مترجم : مجموعه موحدین *اسکن کیفیت اصلی: https://bit.ly/2LsjFK8 📜رسول‌الله (ص) : «كُلُّ بِدْعَةٍ ضَلَالَةٌ وَ كُلَّ ضَلَالَةٍ فِي النَّارِ» تمام گمراهی است و نتیجه تمام گمراهیها ، است. 📓صحیح مسلم، ج2، ص 592 📌 علمای مخالفین به جهت دفاع از عمربن الخطاب (در جریان بدعت نماز تراویح) فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله که به صورت عام فرموده: (کل بدعة ضلالة، وکل ضلالة فی النار) را بدون دلیل و از روی تعصب تحریف کرده و آن را بدعت حسنه و سیئه تقسیم نموده اند ⭕️ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان (از علمای بزرگ و سرشناس مخالفین و عضو هیئت کبار علما و اللجنة الدائمة عربستان) در مورد تقسیم بندی بدعت، به بدعت حسنه و سیئه عبارت جالبی دارد: 🔸 لیس مع من قسَّم البدعة إلى بدعةٍ حسنة و بدعةٍ سیئةٍ دلیلٌ؛ لأن البدع کلَّها سیئةٌ؛ لقوله صلى الله علیه وسلم: کل بدعة ضلالة، وکل ضلالة فی النار 🔥 کسی که بدعت را به حسنه و سیئه تقسیم کرده است هیچ دلیلی ندارد. تمام 👈انواع بدعتها سیئه هستند،👉 برای اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: تمام بدعتها گمراهی و هر گمراهی در آتش است 📚المنتقی من فتاوی (صالح الفوزان).ص159 https://s18.picofile.com/file/8433413792/.jpg https://s18.picofile.com/file/8433413842/.jpg ⭕️ ابو اسحاق الشاطبی (از علمای بزرگ مخالفین) که زرکلی در کتاب "الاعلام" از او با عنوان "کان من ائمة المالکیة" نام می برد در کتاب "الاعتصام" می نویسد: 🔸 ان ذم البدع و المحدثات عام لا يخص محدثة دون غيرها...انها جاءت مطلقة عامة على كثرتها لم يقع فيها استثناء البته و لم يأت فيها مما يقتضي ان منها ما هو هدى و لا جاء فيها كل بدعة ضلالة الا كذا و كذا و لا شيء من هذه المعاني... فلو كان هنالك محدثة يقتضي النظر الشرعي فيها الاستحسان أو انها لاحقة بالمشروعات لذكر ذلك في آية أو حديث لكنه لا يوجد 🔥 همانا نکوهش بدعتها عمومی است و اختصاص به یک بدعت خاص ندارد. مذموم بودن بدعت، هر چقدر هم که باشد، هم اطلاق دارد و هم عمومیت دارد. و هیچ استثنایی ندارد. و چیزی که اقتضاء کند، فلان بدعت، بدعت هدایت است وجود ندارد. در نصوص نیامده است که تمامی بدعتها گمراهی است مگر فلان بدعت و فلان بدعت. اگر امر تازه ایجاد شده ای، استحسان شرعی داشته باشد و یا اینکه مشروع شارع باشد، باید در ضمن یک آیه یا یک روایت ذکر می شد، در حالی که ذکر نشده است 📚الاعتصام.ج1 ص187.ط دار ابن عفان ✅ و در ادامه می گوید: 🔸 ان متعقل البدعة يقتضي ذلك بنفسه لانه من باب مضادة الشارع و اطراح الشرع و كل ما كان بهذه المثابة فمحال ان ينقسم إلى حسن و قبيح 🔥 مقتضای برداشت عقلی از بدعت، همین را اقتضاء میکند (که بدعت قابل تقسیم نیست). چون بدعت، به معنای ضدیت با شارع و کنار گذاشتن شرع است. و هر چیزی که به این شکل باشد، تقسیم شدنش به نیک و بد محال است 📚الاعتصام.ج1 ص188.ط دار ابن عفان https://s18.picofile.com/file/8433414168/.jpg https://s18.picofile.com/file/8433414218/.jpg https://s18.picofile.com/file/8433414300/.jpg ✅ نتیجه : عمر بدعت گذار است و عمل به دستوری داده که خلاف دستور پیامبر است و اهل سنت به بدعت عمل میکنند و ادعای پیروی از سنت پیامبر از خانه عنکبوت سست تر است @Yaranmontzar
《هْوياعَلْي مَدَد》: ⭕️ آیا عمر خلافت ابابکر را مشروع میدانست ⚪️در صحیح بخاری چنین آمده است که: عمر گفت:بیعت ابابکر امری ناگهانی و بدون مشورت بود که خدا شرش را نگه داشت. پس از این اگر کسی بدون مشورت با مسلمین با کسی بیعت کند،هم بیعت کننده هم بیعت شونده باید کشته شوند. 📚صحیح بخاری،ج۸،ص۵۸۷ 📝سوال ما از اهل سنت: اگر این طرز بیعت گرفتن مشروع است چرا باید بیعت کننده و بیعت شونده کشته شوند. و اگر مشروع نیست چرا ابوبکر اینگونه عمل کرد. ⚜تازه عمربن خطاب با زدن این حرف ها مشروعیت خلافت خود و عثمان را هم زیر سوال برده است. زیرا: ابابکر در انتخاب عمر به عنوان خلیفه با مسلمین مشورت نکرد و عمر هم برای تشکیل شورای شش نفره با مسلمین مشورت نکرد. ⭕️نظر عمربن خطاب راجب عایشه و حفصه 🔻خداوند در قرآن،آیه ۴ سوره تحریم میفرماید: 🔖اگر شما دو زن پیامبر[عایشه و حفصه]از کار خود به پیشگاه خدا توبه کنید[به نفع شماست]،زیرا دل شما دو نفر از حق و درستی منحرف شده است،و اگر بر ضد پیامبر کاری کنید[راه به حایی نخواهید برد]،زیرا خدا، جبرییل و صالح مومنان[که علی بن ابی طالب باشد یاور اویند. 🔹ابن عباس از عمر پرسید: آن زنانی که پشت بر پیغمبر کردند که کسانی بودند؟جمله ام تمام نشده بود که عمر گفت: آن دو زن عایشه و حفصه بودند‌. 📚صحیح بخاری،جلد۴،ص۱۸۶۶ (منبع از اهل سنت) 🔹ابن عباس میگوید از عمر پرسیدم: آن دو زن پیامبر که تدا در مورد آن آیه ان تتوبا الی الله را نازل کرد چه کسانی بودند عمر در پاسخ گفت: عائشه و حفصه. 📚صحیح بخاری،ج۲،ص ۸۷۱ (منبع سنی) 📝پ.ن: خودِ عمر عایشه و حفصه را منحرف میدانست! شما چی میگی این وسط؟! @Yaranmontzar
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
✍امام علی عليه السلام: بسا روزه دارى كه از روزه اش جز گرسنگى و تشنگى نصيب نگردد. وبسا نمازگزارى كه از ايستادنش به نماز جز بيدارى وزحمت سود نگيرد 📚حکمت 145نهج البلاغه توضیح: درراستای این حکمت ارزشمند درآیه 3 سوره «غاشیه» مطلبی مهم است. آنجا که حال عده ای مجرمان شرح داده می شود و مى فرماید: «(عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ); پیوسته عمل کرده و خسته شده اند (و نتیجه اى نگرفته اند)» و دلیلش آن است که نه معرفت کافى براى عمل داشتند نه شرایط آن را رعایت کردند و نه موانع آن را برطرف نمودند و حتى گاهى با اعمال ناشایست خود اگر بهره اى هم از اعمال پیشین برده بودند آنها را حبط و باطل نمودند در روایات اسلامى تأکید زیادى برآداب نماز وروزه وسایر عبادات شده است تا عبادات افزون بر عمل به تکلیف، به درجه قبولى درنزد پرورگار برسد کلام حکیمانه فوق ناظر به تمام این امور نیز هست; کسانى که روزه مى گیرند; اما انواع گناهان را درحال روزه انجام مى دهند; ظلم مى کنند، مال مردم مى خورند، آبروى مسلمانان را مى ریزند وبا غیبت و تهمت افراد بى گناه را آزار مى دهند به یقین این گونه اشخاص از روزه خود جز گرسنگى وتشنگى بهره اى نمى برند ‌‌‌‌
🔺پروردگارا، رفتن در دست توست، من نمى‌دانم چه موقعى خواهم رفت، ولى مى‌دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمانم قرار دهى و آنقدر با دشمنان قسم خورده‌ات بجنگم تا به فیض شهادت برسم... 📚فرازی از وصیتنامه شهید علی صیاد شیرازی به مناسبت سالروز شهادتش @Yaranmontzar
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
✍پيامبر مهربانی صلى الله عليه و آله: هر گاه يكى از شما دعا كرد، براى همه دعا كند؛ زيرا اين، دعا را به اجابت نزديك‌تر مى‌سازد 📚الكافی جلد۲ صفحه۴۸۷
هدایت شده از طبیب الا طبیب اله
صفحه اصلی - طب دین https://www.tebdin.com/
🖌لعن و برائت در کلام معصومین ائمه هدی علیهم السلام پیامبر اکرم(ص): هرکس از لعن نمودن کسی که خداوند او را لعنت نموده خودداری نماید؛  لعنت خداوند بر او باد بحارالانوار ج2 ص202 امام علی(ع): خدا رحمت کند سلمان و اباذر و مقداد را؛ هیچ کس به اندازه ایشان آن دو (عمر و ابابکر)را نشناخت و از آنان بیزاری نجست و آنان را لعنت ننمود سلیم بن قیس ص921ح67 امام علی(ع): شگفتا چگونه این امت دلباخته خلفا(عمر و ابابکر)شده اند؟ چه محبتی از آنها و معتقدین آنها به دل دارند ؟ سلیم بن قیس ص207 بحارالانوار 30/326 امام علی(ع): والله اگر اين امت با پاي برهنه در حالي كه بر سر خود خاكستر ريخته باشند و گريه كنند و بر كساني كه آنها را گمراه كرد‌ه‌اند لعنت كنند باز اين امت در لعنت كم كاري كرده‌اند بحار الانوار ج30 ص 126   در دعای  صنمی قریش که علی (ع)بدان مواظبت می فرمودند،  ميفرمايند: خداوندا لعـنت کند دو بـت قریش(ابوبکر و عمر)و دو مشرک آنرا، و دو سرکرده ضلالت را و آن دو دروغ پرداز را، دختر آنان (عایشه و حفصه)را، آن دو نفری که فرمانت را زیر پا نـهادند و وحی تو را نپذیرفتند، و نعمت رسولت را انکار کردند، و نافرمانی پیامبرت را کردند بحارالانوار 85/240   حضرت زهرا(س): به خدا قسم در هر نمازم بر تو(ابوبکر)نفرین میکنم لامامة و السیاسة 1/20   امام سجاد(ع): آن دو(عمر و ابابکر)کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است بحارالانوار ج72 ص 137 ح25   امام سجاد(ع): آن دو کافرند و هر کس دوستدار آنها باشد هم کافر است بحارالانوار ج72 ص128   امام سجاد(ع): هر دو (ابابکر وعمر)کافرند و هر کس نیز آن دو رادوست بدارد کافر است بحارالانوار ج69ص128   امام باقر(ع): مثال ابوبکر و پیروانش مثال فرعون و فرعونیان است و مثال امام علی (ع)و شیعیانش مثال موسی و پیروانش است بحارالانوار ج30 ص383   امام باقر(ع): هر کس بداند خداوند حکیم عادل است؛ از آن دو بیزاری می جوید و هیچ خونی نیست که ریخته شود مگر آنکه به گردن آن دو نفر باشد بحارالانوار 30/383   امام باقر(ع): همانا آن دو شیخ(عمر و ابابکر)از دنیا رفتند وتوبه نکردند و به یاد نیاوردند آن ظلمهایی که در حق امیرالمومنین(ع)روا داشتند پس لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آن دو باد اصول کافی ج8 ص 246 ح343   امام باقر(ع): به خدا قسم هیچ از یک ما از دنیا نرود مگر غضبناک باشد از آن دو و هیچ روزی بر ما نمی گذرد مگر این که نسبت به آن دو خشمگین هستیم و بزرگانمان به کوچکترها به این امر سفارش می کنند لعنت خدا و ملائکه و تمامی مردم بر آن دو نفر باد اصول کافی 8/245 ح340 امام صادق(ع): کسی که ذره ای از محبت اولی و دومی را به دل داشته باشد استحقاق بهشت ندارد تفسیر عیاشی ج1ص156 بحارالانوار ج30ص215 امام صادق (ع): سوگند به خدا اگر درقلب جبرئيل و میکائیل ذره اي از محبت آن دو نفر(ابو بكر و عمر)‌بود خداوند آنها را با صورت در آتش جهنم مي انداخت بحار الانوار ج45 ص 339 امام صادق(ع): ما اهل بیت (ع)کوچک و بزرگ خود را به سب و لعن و بیزاری جستن از آن دو(عمر و ابابکر)امر می نمائیم معجم رجال الحدیث ج15 ص129 امام صادق(ع): هنگامی که حضرت قائم عج ظهور فرماید آن دو (عمر و ابوبکر)را لعنت نموده و از آنها برائت می جوید بحارالانوار 52/386 ح201 امام صادق(ع): هر ظلمی که  تا روز قیامت اتفاق افتد و هر خونی که تا روز قیامت به حرام بر زمین بریزد و هر عمل منکر و ناشایستی که تا روز قیامت اتفاق افتد همانا وزر و وبال آن به گردن آن دو (عمر و ابابکر)و پیروان آن دو نوشته خواهد شد مجمع النورین ص124 امام صادق  (ع): هر كسي در كفر  دشمنان و ظالمين به حق اهل بيت شك كند  كافر است وسائل‏الشيعة ج:28 ص:345 بحارالأنوار ج :8 ص :366 بحارالأنوار ج :27 ص :62   امام صادق (ع): دروغ ميگويد کسي که گمان مي کند دوستدار ماست اما از دشمنان ما برائت نمي جويد بحارالانوار ج27ص 57   امام صادق (ع)بعد از هر نماز واجب لعن می کرد چهار مرد ملعون و چهار زن ملعون را اما مردان عبارتند از:ابابکر؛ عمر؛ عثمان؛ معاویه و زنان عبارت بودند از:عائشه؛ حفصه؛ هند و ام الحکم خواهر معاویه الكافي ج3 ص342   امام کاظم(ع): اولی و دومی همان دو نفری هستند که به اندازه چشم به هم زدنی ایمان نیاوردند بحارالانوار ج3ص409   امام کاظم(ع): هردو نفر(عمر و ابابکر)کافرند؛ نفرین و لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد؛ به خدا سوگند هیچگاه به دل ایمان نداشتند اصول کافی ج 8 ص 125 ح95 امام مهدی(عج): آن دو نفر برای طمع (در قدرت و حکومت)مسلمان شدند احتجاج طبرسی ج2_ص465 @Yaranmontzar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کس نمی تونه پرچم علی ولی الله رو تحمل کنه بگذاره از این مملکت بره @Yaranmontzar
عايشه و تخريب اسلام در کتب اهل تسنن 🔸محمد ناصر الدین البانى در صحیح سنن أبى داود مى‌نویسد: فبذلک کانت عائشة رضی الله عنها تأمر بناتِ أخواتها وبناتِ إخوتها أن یرضعن مَنْ أحَبَتْ عائشة أن یراها ویدخل علیها- وإن کان کبیراً- خمس رضعات، ثم یدخل علیها. بر اساس این روایت، عائشه به دختران خواهر و دختران برادرش دستور مى‌داد به مردانى که عائشه دوست داشت، آن مردان وى را ببیند و بر او وارد شوند؛ پنج بار شیر بدهند؛ اگر چه آن مردان بزرگسال بودند . سپس در ادامه مى‌گوید: قلت: إسناده صحیح على شرط البخاری، وصححه الحافظ، ومن قبله ابن الجارود من مى‌گویم که این روایت سندش بنابر شرایط بخارى، صحیح است و حافظ ابن حجر و قبل از او ابن جارود این روایت را تصحیح کرده‌اند. 📖صحیح سنن أبی داود، ج6، ص302 عايشه و تخريب اسلام در کتب اهل تسنن 🔸محمد ناصر الدین البانى در صحیح سنن أبى داود مى‌نویسد: فبذلک کانت عائشة رضی الله عنها تأمر بناتِ أخواتها وبناتِ إخوتها أن یرضعن مَنْ أحَبَتْ عائشة أن یراها ویدخل علیها- وإن کان کبیراً- خمس رضعات، ثم یدخل علیها. بر اساس این روایت، عائشه به دختران خواهر و دختران برادرش دستور مى‌داد به مردانى که عائشه دوست داشت، آن مردان وى را ببیند و بر او وارد شوند؛ پنج بار شیر بدهند؛ اگر چه آن مردان بزرگسال بودند . سپس در ادامه مى‌گوید: قلت: إسناده صحیح على شرط البخاری، وصححه الحافظ، ومن قبله ابن الجارود من مى‌گویم که این روایت سندش بنابر شرایط بخارى، صحیح است و حافظ ابن حجر و قبل از او ابن جارود این روایت را تصحیح کرده‌اند. 📖صحیح سنن أبی داود، ج6، ص302 @Yaranmontzar
قرطبی عالم سرشناس اهل تسنن : هر گاه مرد نامحرمی می خواست بر عائشه وارد شود تا با او ملاقات کند به خواهرش اسماء دستور می داد تا به ان مرد شیر دهد ❇️ رسول الله صلَّی الله علیه و آله: «وَ مَن اَكثَر فيه مِنَ الصَّلوهِ عَلىَّ ثَقَّلَ اللهُ ميزانَهُ يَومَ تُخَفَّفُ فيهِ المَوازينُ» هر کس در ماه رمضان زیاد بر من صلوات فرستد روزی که ترازوهای اعمال سبک است خداوند ترازوی اعمال او را سنگین خواهد نمود. 📗 منبع : امالی صدوق، ص۹۵ وسائل ‏الشيعة، ج۱۰، ص۳۱۴ بحار الأنوار، ج۹۶ ص۳۵۶، ح۲۵ @Yaranmontzar
✅استغفار ✍امام على عليه السلام: در ماه رمضان، بسيار استغفار و دعا كنيد؛ زيرا با دعا از شما دفع بلا مى شود و با استغفار، گناهانتان پاک مى گردد. 📚 کافی، ج ۴، ص ۸۸ أَسْتَغْفِرُ ٱللَّهَ رَبِّي وَأَتُوبُ إِلَيْهِ أَستَغفِرُ اللّهَ وَ أَسئَلُهُ التَّوبَة أَسْتَغْفِرُاللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ ✨استغفار، یکی از راه های درمان بیماری هاست. @Yaranmontzar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ (أعراف/٢٠٥) ⚡️ترجمه: "و پروردگارت را در دل خود، با تضرع و بیم، نه با صدای بلند، در صبحگاهان وشامگاهان، یادکن، و از غافلان مباش" 🔑اذکار صبحگاهان و شامگاهان انسان را از دسته‌ی انسانهای غافل بیرون می‌آورد. * آمار موران * عمار یاسر گوید: من با امیر المؤمنین  علی بن ابی طالب (علیه السلام) بودم  در یک جنگی ، به ناگاه به یک وادی رسیدیم، دیدیم مملو از مورچه است.  گفتم: یا سیدی ! آیا کسی از خلق خدا  هست که عدد این مورچه ها را بداند؟  حضرت فرمود: بله ای عمار.  من می شناسم کسی را که می داند  عدد آنها را و می شناسد عدد نر و  ماده آنها را.  عرض کردم : یا امیرالمؤمنین(علیه السلام)!  آن شخص کیست؟ فرمود:  این آیه را از سوره یس نخوانده ای؟ وَ کُلَّ شَی ءٍ اَحصَیناهُ فی اِمامٍ مُبین (یس/۱۲)  و همه چیز را در کتاب آشکار کننده ای  (یا قلب امام خلیفه الله) برشمرده ایم.  گفتم: بله یا امیر المؤمنین(علیه السلام)  خوانده ام. فرمود:  اَنا ذلِکُ الاِمامِ المُبین  من آن امام مبین هستم. منبع:  بحار الانوار  * اوصاف زنان بهشتی * ۱. جوان و با نشاط   إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاءً   ﻛﻪ ﻣﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻓﺮینشی ﻭﻳﮋﻩ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ. (واقعه/۳۵) ۲. دوشیزه   فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَارًا   ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﻭﺷﻴﺰﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩﺍﻳﻢ. (واقعه/۳۶) ۳. عاشق همسر و مهربان   عُرُبًا   عشق ورز ﺑﻪ ﺷﻮﻫﺮﺍﻥ. (واقعه/٣٧) ۴. هم سن و سال   أَتْرَابًا   ﻭ ﻫﻢ ﺳﻦ ﻭ ﺳﺎﻝ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ. (واقعه/٣٧) ✅بیچاره‌اند کسانی که غیبت می‌کنند ✍️از سوی خدا به موسی وحی شد: هر غیب‏ت کننده‏‌ای که با توبه از دنیا برود، آخرین کسی است که به بهشت وارد می‌‏شود. هر غیبت‌‏کننده‌ای که بر آن اصرار داشته باشد (توبه نکند و غیبت کردن عادت او شده باشد) و با این حال از دنیا برود و توبه نکند، اوّلین کسی است که داخل دوزخ می‌‏گردد. و أَوْحَی اللَّهُ إِلَی مُوسَی علیه السلام: مَنْ مَاتَ تَائِباً عَنِ الْغِیبَةِ فَهُوَ آخِرُ مَنْ یَدْخُلُ إِلَی الْجَنَّةِ وَ مَنْ مَاتَ مُصِرّاً عَلَیْهَا فَهُوَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ النَّار. 📚إرشاد القلوب إلی الصواب، جلد‏1، ص116 جالب اینجاست که اگر غیبت‌کننده توبه کند و خدا هم او را ببخشد باز ننگ غیبت کردن کاملا از بین نمی‌رود. و او از جمله کسانی است که آخرین نفر وارد بهشت می‌شود، پس به امید اینکه بهش می‌گیم رضایتش رو می‌گیریم! یا غیبتش نیست صفتشه! یا جلو روشم می‌گم! یا می‌خواست نکنه! یا..؛ غیبت نکنید که این‌ها همه بهانه است و خدا قبول نمی‌کند و اگر روزی توبه کنید باز صحرای قیامت معطلید تا جزو آخرین افراد وارد بهشت شوید، پس با آبروی مومن بازی نکنید. @Yaranmontzar
🔲✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ پس(خداوند این ماه را) برتری‌اش را بر ماه‌های دیگر، بر پایۀ احترامات زیادی که برایش قرار داد و فضیلت‌هایی که بین مردم مشهور است، آشکار ساخت؛ پس آنچه را در ماه‌های دیگر حلال بود، برای بزرگداشت این ماه، حرام کرد؛ و خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها را محض گرامی‌داشت آن، ممنوع فرمود؛ و بر آن وقتی واضح و روشن قرار داد و آن نهمین ماه از ماه‌های قمری است که حضرتش -جلّ‌وعزّ- اجازه نمی‌دهد از آن وقت معین، پیش افتد؛ و نمی‌پذیرد که از آن پس افتد.🤲 📜فراز ۴ از دعای ۴۴ از 🔳✨امام باقر عليه السّلام فرمودند: قال رسول اللّه صلى الله علیه و آله: خیارُ اُمَّتى ألّذینَ إذا سافَرُوا قَصَّرُوا وَ أفْطَرُوا وَ إذا اَحْسَنُوا، استَبْشَرُوا وَ إذا اَساؤُا استَغْفَرُوا. ◻️◽️▫️رسول خدا صلى الله علیه و آله فرموده است: نیکان امّت من کسانى اند که هنگام سفر نماز را شکسته مى خوانند و روزه را افطار مى کنند. وقتى نیکى کنند، شادمان مى شوند، هنگامى که کار بدى کردند، استغفار مى کنند. 📜الکافى، ج ۴، ص ۱۲۷ ⭐️🍂🍂خلقت بر مدار اهل بیت پذیرش توبه ی حضرت آدم علیه السلام ازامام على (ع) روایت شده که از رسول خدا (ص) سوال کرد: مقصود اين آيه چيست؟ كه خدا مى فرمايد: «فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ» رسول خدا (ص) در پاسخ فرمود: خداى تعالى آدم را در هند، و «حوّا» را در جدّه، و «ابليس» را در ميسان (نام شهری نزدیک بصره) و «مار» را، در اصفهان فرود آورد و در آن هنگام، مار، داراى چهار پا مانند پاهاى شتر بود، در تعقيب آن، حضرت آدم (ع) مدت صد سال، به مناسبت خطائى كه از وى سرزده بود، گريست. خداى بخشنده، «جبرئيل» را بر او نازل كرد. و پيام خداوند متعال را به اين شرح، به حضرت آدم (ع) ابلاغ كرد: مگر نه اينست كه تو را به دست لطف و قهر خويش آفريده ام؟ مگر نه اينست كه از روح خود در تو دميدم؟ مگر نه اينست كه فرشتگانم را به سجده كردن بر تو، دستور دادم؟ مگر نه اينست، «حوّا» را كه كنيز من بود، به همسرى تو در آوردم؟ حضرت آدم (ع) همگى آنها را تصديق كرد. «جبرئيل» گفت: پس گريه تو از چيست؟ در پاسخ گفت: چگونه مرا از گريستن باز مى دارى و بلكه سرزنش مى كنى؟ حال آنكه از جوار خداى رحمان دور افتاده ام. 🌷🌾 جبرئيل گفت: هر گاه بخواهى مشمول عنايت حق تعالى قرار بگيرى، و توبه ات پذيرفته شود، به خواندن كلماتى كه اينك بر تو، تلقين مى كنم، بپرداز، تا خداى بخشنده و مهربان، توبه تو را بپذيرد و از گناه (ترك اولى) تو در گذرد و آن كلمات اينست: اللّهمّ انّى اسئلك بحقّ محمّد، سبحانك لا اله الّا انت، عملت سوء و ظلمت نفسى فتب علىّ؛ انّك انت التوّاب الرّحيم. اللّهمّ انّى اسئلك بحقّ محمّد و آل محمّد، عملت سوء و ظلمت نفسى فتب علىّ؛ انّك انت التوّاب الّرحيم 📘كنز العمال/ ج 1/ ص234 📗فضائل پنج تن (ع) در صحاح ششگانه اهل سنت/ ج1/ ص 294 اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontzar شیعـہ اهل بیت
✅🔥اِنَّما اَهلَکَ الَّذینَ مِن قَبلِکُم اَنَّهُم کانوا اِذا سَرَقَ فیهِمُ الشَّریفُ تَرَکوهُ وَ اِذا سَرَقَ فیهِمُ الضَّعیفُ اَقاموا عَلَیهِ الحَدَّ؛ 🌙🌱نابودى مردمان گذشته از آن جا بود که اگر سرشناسى دزدى می کرد، رهایش می ساختند و چون ناتوانی دزدی می نمود مجازاتش می نمودند. 📜پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله 💻براساسِ اکتشافاتِ اخترفیزیك قرن21، سیارات در فضا هم «شناورند» هم «مدار» دارند 1400 سال پیش، قرآن به این 2حقیقتِ علمي اشاره فرموده است ⭐️🍂🍂وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ(انبیاء/33) و او كسی است كه شب و روز و خورشيد و ماه را آفريد؛ هريك در مداري شناور هستند : قرآن بجای "سماء" از "فلك" استفاده کرده‌است که دقیقاً یعنی "مدار 📜الفَلَك: مَدارُ النُّجُومُ لسان‌العرب ج10ص478 🔴❗️عبور از میان آتش دنیا 💟✨امام علی علیه السلام وارد کوفه شد و فرمود این شتر و اثاثیه من است، اگر در مدت زمامداری‌ چیزی اضافه بر این اموال شد به مردم خیانت کرده‌ام. وقتی امیر مؤمنان - علیه السلام - مالک را برای حکمرانی به مصر اعزام کرد، به او نگفت که تو را به "دارالمومنین" یا "دارالمسلمین" می فرستم بلکه به او گفت: ❗️❗️ "مالک! مردم مصر یا همکیش تو هستند و مسلمان، و یا همنوع تو هستند و انسان" یعنی مالک! من تو را به "دارالانسان" می فرستم و حق نداری هیچ شهروند مصری را با هر دین و مذهب و مسلکی از حقوق شهروندی اش محروم کنی! ⚪️✔️بر محور حق حرکت کن 🔶🔸امیرالمومنین عليه السّلام فرمودند: يا كُمَيْلُ، قُلِ الْحَقَّ عَلي كُلِّ حال، وَوادِدِ الْمُتَّقينَ، وَاهْجُرِ الفاسِقينَ، وَجانِبِ المُنافِقينَ، وَلاتُصاحِبِ الخائِنينَ. 🔖🔖ای کمیل ، در هر حالتي حقّ را بگو و مدافع آن باش، دوستي و معاشرت با پرهيزگاران را ادامه ده، و از فاسقين و معصيت كاران كناره گيري كن، و از منافقان دوري و فرار كن، و با خيانتكاران همراهي و هم نشيني منما. 📜وسائل الشّيعة، ج۱۶، ص۲۷۰، ح۲۱۵۳۹ 🔹🍂🍂برگه عبور از آتش 💎✨ابن شهراشوب رحمه الله در كتاب «فضائل» از طريق عامّه از ابن عبّاس نقل كرده است كه گفت: به پيغمبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم عرض كردم: آيا گذشتن از آتش برگه عبور و گذرنامه لازم دارد؟ فرمود: بلى، سئوال كردم: آن چيست؟ فرمود: حبّ عليّ بن أبي طالب عليهما السلام. محبّت و دوستى على بن ابى طالب [عليهما السلام]. 📘مناقب ابن شهراشوب،ج۲،ص۱۵۶ 📗بحار الأنوار،ج۳۹،ص۲۰۲ 🌕❗️یک قدم تا ظهور 💎✨پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم): زمانی برسد که از قرآن جز رسم الخطی و از اسلام جز نامی برای مسلمانان نماند، آنچنانکه گروهی به دین خدا در جهان خوانده شوند در حالی که همین گروه از هرکسی از اسلام دورتر باشند. مسجدهاشان از حیث ساختمان آباد ولی از نظر هدایت، خراب باشد. در میان مردمانشان قرآن و اهل آن در اقلیت باشند. مومنانشان در میان مردم باشند ولی در میان آنها نباشند، با مردم باشند ولی براستی با مردم نباشند ، زیرا هدایت با ضلالت همراه نیست گرچه در کنار یکدیگر باشند. 📚بحارالانوار، جلد۵۲، ص۱۹۰ 🤲اللهم عجل لولیک الفرج شیعـہ اهل بیت @Yaranmontz
⭐️💕💕برگی ازتاریخ سرخ شیعه 🔸🍂 نافع، غلام عایشه گفت: من به عنوان غلام، همواره خدمتگزار عایشه بودم و هر گاه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در نزد او بودند من نیازشان را برآورده می‌کردم. روزی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نزد عایشه بود، ناگهان یکی در خانه را کوبید. من بیرون رفته و خدمتکاری را دیدم که با او طبقی سرپوشیده بود. در نتیجه من به نزد عایشه برگشته و ماجرا را به او خبر دادم، او گفت: او را وارد خانه کن. پس او وارد شده و آن ظرف را مقابل عایشه به زمین گذاشت و عایشه هم آن را در برابر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بر زمین نهاد. پس آن حضرت شروع به خوردن نموده و می‌فرمودند: ای کاش! امیر مومنان و سرور مسلمانان و پیشوای پرهیزکاران می‌آمد و با من از این طعام می‌خورد. عایشه گفت: امیر مومنان و سرور مسلمانان و پیشوای پرهیزکاران کیست؟ ایشان ساکت شدند و دوباره همان گفتار را تکرار فرمودند. عایشه نیز همان سخن را بازگو کرد، ولی باز هم پیامبر (صلی الله علیه و آله) جواب او را ندادند، که ناگهان شخصی در خانه را کوبید. پس من به سوی در بیرون رفتم و دیدم که او علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است. برگشتم و عرض کردم: او علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است. 💝🎗پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: خوش آمدی! من دو بار آمدن تو را تقاضا نمودم، تا این که اگر دیر می‌آمدی، از خداوند تعالی درخواست می‌کردم تا تو را به نزد من بیاورد. پس بنشین و بخور. آن حضرت نشست و با ایشان هم‌غذا شده و خوردند. سپس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به امیر المومنین (علیه السلام) فرمودند: خدا بکشد هر کس را که با تو پیکار نماید، و خدا دشمنی کند با هر کس که با تو دشمنی کند. عایشه گفت: چه کسی با او نبرد می کند و چه کسی با او دشمنی مینماید؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دو بار فرمودند: 《ای عایشه》 و کسانی که با تو هم دست هستند ، و دستان آن‌ها با توست، _ دو بار آن را فرمودند. _ تو به این کار خشنودی و آن را انکار نمی‌کنی. 📜 اليقين، تالیف سید بن طاووس، باب ۸۲، صفحه ۲۴۶-۲۴۷، چاپ دار العلوم بیروت 🕋✨من صاحب حقّ هستم 💜🌙 قَالَ آيَةَ اَللَّهِ اَلْعُظْمَى الإماَمُ المَهدِیُّ المُنتَظَر عَجَّلَ اَللَّهُ تَعَالَى فَرَجَهُ اَلشَّرِيف : أنا صاحِبُ الحقِّ… علامَةُ ظُهور أمْری کَثْرَةُ الْهَرَجِ وَالمَرَج وَالفِتَنِ . 🟠 حضرت آیت الله العظمی امام مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می فرمایند : من صاحب حقم ، نشانه‌ ی ظهورم زياد شدن هرج و مرج و آشوب و گرفتاری هاست ... 📚بحار الأنوار ج‏ 51 ص 320 باب 15. 📚الغیبة للطوسي ج 1 ص 325 اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontzar شیعـہ اهل بیت