eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
163 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3هزار ویدیو
49 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین_نهج📚 تمام نشرمحتوافقط برای امام زمان است مسئول کانال یاران منتظر مهندس محمدرضانادمی اردستانی عضونهادولی امرمسلمین @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
احمد و اتباع وي در کتب ديگر هم صراحتا تصريح کرده اند که نه تنها حق گرفتن عقيده از روايات اهل سنت را ندارند بلکه بايد خلاف آن را اخذ کنند، چنانکه ناظم عقيلي يکي از بزرگان جريان احمد بصري در کتابش چنين مي گويد: از اهل بيت علیهم السلام وارد شده است: آن چه با اين قوم (اهل سنت) موافقت دارد را رها کنيد چرا که رشد درمخالفت با آن هاست. تواتر اخبار در استمرار امامت بعد از صاحب الزمان ناظم عقيلي ص62... ↓↑ @Yaranmontzar
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
یا فاطمه الزهرا(س): احمد و اتباع وي در کتب ديگر هم صراحتا تصريح کرده اند که نه تنها حق گرفتن عقيده از روايات اهل سنت را ندارند بلکه بايد خلاف آن را اخذ کنند، چنانکه ناظم عقيلي يکي از بزرگان جريان احمد بصري در کتابش چنين مي گويد: از اهل بيت علیهم السلام وارد شده است: آن چه با اين قوم (اهل سنت) موافقت دارد را رها کنيد چرا که رشد درمخالفت با آن هاست. تواتر اخبار در استمرار امامت بعد از صاحب الزمان ناظم عقيلي ص62... آنچه که احمد و اتباعش در مورد عدم گرفتن عقيده از روايات اهل سنت بيان کرده اند، سخنان ائمه در کتب روايي شيعه مي باشد. چنانچه مرحوم کليني در کتاب شريف کافي از امام صادق علیه السلام چنين بيان کرده است:  قال الصادق(ع): «دَعُوا مَا وَافَقَ القَوْمَ؛ فَإِنَّ الرُّشْدَ فِي‏ خِلَافِهِمْ‏».   امام صادق(ع) فرمود: هر سخني که موافق سخن اهل سنت باشد را کنار بگذاريد و راه صحيح در مخالفت با اعتقاد آنان است. ترجمه كافي، ج‏1، ص27.... ↓↑ @Yaranmontzar
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
یا فاطمه الزهرا(س): دلائل جدل در قرآن: اکنون که ثابت کرديم احمد بصري معتقد است اميرالمومنين علیه السلام انسان نادان و ضعيفي است که بر باطل جدل مي کرد و اين اعتقادش را هم از يک روايت جعلي از اهل سنت اخذ کرده است و در مرحله بعدي سخن ابن شهر آشوب را تقطيع کرده است، قصد داريم جائگاه جدل و مجادله باطل را از منظر قرآن بررسي کنيم تا بهتر و بيشتر با انحرافات اعتقادي اين فرقه و شخص آشنا شويم. 1-تعصب بي مورد از زمينه هايي كه موجب مي شود تا اهل باطل به سوي مجادله روي آورند، تعصب بي جاي آنان بر عقايد پدران و نياكانشان است. آنان بدون آن كه از علم و دانش بهره مند باشند و يا دليلي عقلاني و يا شهودي داشته باشند و يا از دليل نقل معتبري چون كتب آسماني برخوردار باشند، تنها به جهت تعصبات كوركورانه از عقايد نياكان خود، به مجادله با حق و اهل آن اقدام مي كنند. بنابراين يكي از علل و زمينه هاي ايجادي بهره گيري از روش مجادله را تعصب بايد دانست و از آن پرهيز كرد. أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَأَسْبَغَ عَلَيكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًي وَلَا كِتَابٍ مُنِيرٍ- وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيطَانُ يدْعُوهُمْ إِلَي عَذَابِ السَّعِيرِ آيا نديديد خداوند آنچه را در آسمانها و زمين است مسخر شما كرده، و نعمتهاي آشكار و پنهان خود را به طور فراوان بر شما ارزاني داشته است؟! ولي بعضي از مردم بدون هيچ دانش و هدايت و كتاب روشنگري درباره خدا مجادله مي كنند! و هنگامي كه به آنان گفته شود: «از آنچه خدا نازل كرده پيروي كنيد!»، مي گويند: «نه، بلكه ما از چيزي پيروي مي كنيم كه پدران خود را بر آن يافتيم!»آيا حتي اگر شيطان آنان را دعوت به عذاب آتش فروزان كند (باز هم تبعيت مي كنند)؟! لقمان آيات 20 و 21 2-تکبر از ديگر زمينه سازهاي مجادله گري كه در قرآن از آن ياد شده، تكبر و خود بزرگ بيني بي جاست. افرادي كه نه از علم و نه هدايت و نه دانش نقلي معتبر برخوردارند، تنها به دليل خود برتربيني، به مجادله با حق و حقيقت مي پردازند. وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًي وَلَا كِتَابٍ مُنِيرٍ-- ثَانِي عِطْفِهِ لِيضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ لَهُ فِي الدُّنْيا خِزْي وَنُذِيقُهُ يوْمَ الْقِيامَةِ عَذَابَ الْحَرِيقِ و گروهي از مردم، بدون هيچ دانش و هيچ هدايت و كتاب روشني بخشي، درباره خدا مجادله مي كنند! آنها با تكبر و بي اعتنايي (نسبت به سخنان الهي)، مي خواهند مردم را از راه خدا گمراه سازند! براي آنان در دنيا رسوايي است؛ و در قيامت، عذاب سوزان به آنها مي چشانيم!  حج آيه 8-9 ↓↑ @Yaranmontzar
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
یا فاطمه الزهرا(س): دلائل جدل در قرآن: اکنون که ثابت کرديم احمد بصري معتقد است اميرالمومنين علیه ال
یا فاطمه الزهرا(س): 3-جهل از ديگر علل و عوامل ايجادي مجادله جهل است. افراد جاهل به جهت فقدان برخورداري از علم به روش مجادله پناه مي برند تا سخن خود را به كرسي بنشانند. وَمِنَ النّاسِ مَنْ يُجادِلُ فِى اللّهِ بِغَيْرِ عِلْم وَ يَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطان مَريد گروهى از مردم، بدون هيچ علم و دانشى، به مجادله در باره خدا بر مى خيزند و از هر شيطان سركشى پيروى مى كنند. الحج 3 4- فرار از مسئوليت از ديگر انگيزه ها و علل ايجادي مجادله فرار از مسئوليت است؛ زيرا كساني كه نمي خواهند به وظيفه و مسئوليت خود عمل كنند به مجاده روي مي آورند و آن را ابزاري براي فرار از مسئوليت خود قرار مي دهند. قرآن با اشاره به اين نكته مؤمناني را كه از جهاد گريزانند و به مجادله روي مي آورند، سرزنش و توبيخ مي كند. كَمَا أَخْرَجَكَ رَبُّكَ مِنْ بَيتِكَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ لَكَارِهُونَ— يجَادِلُونَكَ فِي الْحَقِّ بَعْدَمَا تَبَينَ كَأَنَّمَا يسَاقُونَ إِلَي الْمَوْتِ وَهُمْ ينْظُرُونَ همان گونه كه خدا تو را بحق از خانه (به سوي ميدان بدر،) بيرون فرستاد، در حالي كه گروهي از مؤمنان ناخشنود بودند (؛ولي سرانجامش پيروزي بود! ناخشنودي عده اي از چگونگي تقسيم غنايم بدر نيز چنين است)! آنها پس از روشن شدن حق، باز با تو مجادله مي كردند؛ (و چنان ترس و وحشت آنها را فراگرفته بود، كه) گويي به سوي مرگ رانده مي شوند، و آن را با چشم خود مي نگرند! انفال 5-6 5- وسوسه هاي شيطاني و مردمان وابسته به افكار شيطاني اين مقوله از عواملي است كه مجادله را ايجاد و تقويت مي كند. قرآن درچند آيه به اين مسئله توجه مي دهد و مؤمنان را از همراهي با اين دسته بازمي دارد. وَلَا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيهِ وَإِنَّهُ لَفِسْقٌ وَإِنَّ الشَّياطِينَ لَيوحُونَ إِلَي أَوْلِيائِهِمْ لِيجَادِلُوكُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ و از آنچه نام خدا بر آن برده نشده، نخوريد! اين كار گناه است؛ و شياطين به دوستان خود مطالبي مخفيانه القا مي كنند، تا با شما به مجادله برخيزند؛ اگر از آنها اطاعت كنيد، شما هم مشرك خواهيد بود! انعام 121 ↓↑ @Yaranmontzar
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
یا فاطمه الزهرا(س): 3-جهل از ديگر علل و عوامل ايجادي مجادله جهل است. افراد جاهل به جهت فقدان برخورد
یا فاطمه الزهرا(س): 6-کفر اين عامل نيز مي تواند زمينه ساز مجادله گري باشد. به اين معنا كه اهل كفر به جهت آن كه بر دل هايشان قفل نهاده شده است وسخنان سالم و حق را درك و فهم نمي كنند، گرفتار مجادله مي شوند. به سخني ديگر، زمينه مجادله گري در ايشان از آن رو پديدار گشته است كه با رفتار و اعمال خود، زمينه هاي فهم و درك را از خود زدوده اند و اين گونه مي شود كه ناتوان از درك حق به سوي مجادله روي مي آورند تا با باطل خود را تقويت و يا گسترش دهند. وَمِنْهُمْ مَنْ يسْتَمِعُ إِلَيكَ وَجَعَلْنَا عَلَي قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِنْ يرَوْا كُلَّ آيةٍ لَا يؤْمِنُوا بِهَا حَتَّي إِذَا جَاءُوكَ يجَادِلُونَكَ يقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هَذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ پاره اي از آنها به (سخنان) تو، گوش فرامي دهند؛ ولي بر دلهاي آنان پرده ها افكنده ايم تا آن را نفهمند؛ و در گوش آنها، سنگيني قرار داده ايم. و (آنها بقدري لجوجند كه) اگر تمام نشانه هاي حق را ببينند، ايمان نمي آورند؛ تا آنجا كه وقتي به سراغ تو مي آيند كه با تو مجادله كنند، كافران مي گويند: «اينها فقط افسانه هاي پيشينيان است!» انعام 25 ⭕️نقد پاسخ اتباع احمد عده اي از اتباع احمد در پاسخ به اين اهانت احمد بصري به اميرالمومنين علیه السلام مدعي شده اند که منظور احمد بر اين است که حضرت علي انساني است که از روي حق و راستي با اهل باطل جدل ميکند. ما در پاسخ به اين ادعا مي گويم: اولا: اين سخن احمد با سياق آيات تطبيق ندارد زيرا مجادله در اين آيات مجادله احسن نيست بلکه مجادله بر باطل است. دوما: احمد بصري براي ادعاي خودش به روايتي استناد کرده است که در اين روايت ثابت مي شود اين مجادله، مجادله احسن نبوده است و اميرالمومنين علیه السلام به خاطر عدم اشتياق به عبادت خداوند و نماز شب و ترجيح خواب بر نماز شب با پيامبر (ص) به جدل و مجادله برخواست. سوما: اگر ما اين ادعا اتباع احمد را بپذيريم که طبق آيه و روايتي که احمد استدلال کرده است امير المومنين علیه السلام بر حق بوده است و با باطل مجادله کرده است پس بايد قبول کنيم که در مجادله بين پيامبر (ص) و حضرت علي علیه السلام حق با حضرت علي علیه السلام بوده است و آن کسي که باطل بوده و از روي گمراهي با ايشان مجادله کرده است خود پيامبر(ص) مي باشد. پس در نتيجه احمد بصري يا اهانت به اميرالمومنين علیه السلام کرده است يا به خود پيامبر (ص) و جایگاه کسي که چنين اهانتي را مرتکب بشود براي همگان واضح و آشکار است.  @Yaranmontzar
کلام ناب معصومین علیهم السلام: ✨پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: إنَّما سُمِّيَ الرَّمَضانُ لأِنَّهُ يُرمِضُ الذُّنُوبَ. رمضان ، رمضان ناميده شد؛ زيرا گناهان را مى سوزاند . 📚ميزان الحكمه ، ح ۷۴۴۱ 💎امام على عليه السّلام می فرماید: ⚪️مَا أَخَذَ اللهُ عَلَى أَهْلِ الْجَهْلِ أَنْ يَتَعَلَّمُوا حَتَّى أَخَذَ عَلَى أَهْلِ الْعِلْمِ أَنْ يُعَلِّمُوا؛ 💌خدا از مردم نادان عهد نگرفت كه بياموزند، تا آنكه از دانايان عهد گرفت كه آموزش دهند. 📘 ✨امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرمودند: 《وَ صَومُ شَهرِ رَمَضانَ فَاِنَّهُ جُنَّةُ مِنَ العَذابِ》 روزه ماه رمضان سپر نجات از عذاب الهی است 📚نهج‌البلاغه، خطبه ۱۱۰ @Yaranmontzar
🤲 دعای روز هجدهم ماه رمضان ❇️ خدایا مرا در این ماه به برکت‌هاى سحرهایش آگاه کن و دلم را با روشنایى انوارش روشنى بخش و تمام اعضایم را به پیروى آثارش بگمار، به نورت اى نوربخش دل‌هاى عارفان. @Yaranmontzar