eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
163 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3هزار ویدیو
49 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین_نهج📚 تمام نشرمحتوافقط برای امام زمان است مسئول کانال یاران منتظر مهندس محمدرضانادمی اردستانی عضونهادولی امرمسلمین @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
💠حاکم جامعه در اعمال زیر دستان شریک است!! 📜نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به ابن‌عباس زمانی که نماینده وی در بصره بود: 🔸فيما جرى على لسانك و يدك من خير و شر فإنا شريكان في ذلك‏! 🔹آنچه از دست و زبان تو از خوب یا بد جاری میشود خدا تو را بیامرزد چرا که من و تو در اینگونه رفتارها شریکیم! 📚نامه ۱۸‌ 🔸http://eitaa.com @Yaranmontzar
💠حرف حساب با مخالفین!! ✍ رحمه‌الله می‌نویسد: 🔹از اخبار عامه و خاصه معلوم است كه حضرت فاطمه و حضرت امير(عليهما السّلام) آن دو منافق را ، و و ميدانسته‌اند در این واقعه(غصب فدک) و آنها نيز آن دو بزرگوار را كاذب و مدّعى خلاف حق و عاق امام ميدانسته اند، و يكى از اين دو فرقه بايد مُحقّ باشند، با آنكه مخالفان در صحاح خود روايت كرده اند به طرق بسيار كه: هر كه از اطاعت امام بيرون رود و مفارقت از جماعت نمايد و بميرد، به مرگ جاهليت مرده است! و ايضا روايت كرده‌اند كه: هر كه به قدر شبرى از طاعت سلطان به دَر رود، به مرگ جاهليت می‌ميرد! و هر كه بميرد و در گردنش بيعت امامى نباشد، به مرگ جاهليت مرده است! 🔹و معلوم است كه صديقه طاهره از أبوبكر راضى نشد و او را بر بطلان و ضلالت ميدانست تا از دنيا رفت! پس هر كه به امامت أبوبكر قائل باشد، بايد كه قائل شود كه سيده نساء عالميان و كسى كه خدا او را از هر رجسى پاك گردانيده، به مرگ جاهليت و كفر و ضلالت از دنيا رفته است، 👈و هيچ مُلحِدى و زنديقى به اين قول قائل نمی‌تواند شد!👉 📚حقّ الیقین، ص۳۳۲-۳۳۱ @Yaranmontzar
❌ابن عربی لعنة الله علیه: اھل سنت، ھمان اھل حق ھستند!! 🔻سید رحمةالله‌علیه در کتابی که در اثبات سنی بودن ابن عربی تألیف کرده است می‌نویسد: ✍️او درحالی تصریح می‌کند مذهب اهل سنت مذهب حق است می‌گوید: «... و آن این است که به این ذات منسوب است که وی قادر بر ایجاد نزد اهل سنت، اهل حق‌اند ، می‌باشد...» و معلوم است کسی که اعتقاد دارد اهل سنت حق هستند ، شیعه نیست. 📚ابن عربي سنّيّ متعصّب، ص۱۵۲ 📚الفتوحات المکية طبع الهيئه المصريه العامه، ج۳، ص۱۰۷ @Yaranmontzar
💠رد جبر و تفویض و اعتقاد امامیه به امر بین الامرین 🔻شیخ الاسلام می‌نویسد: ➖ و اَنَّه کلّفَ العبادَ لمصالِحِهم ومنافِعِهم و لهم الاختیارُ فی الفعلِ و التَّرکِ و اَنَّه لا جبرَ و لا تفویضَ، بل امرٌ بَینَ الاَمرَینِ. فالقول بِاَنَّ العِباد مجبورونَ فی اَفعالِهم یَستلزِمُ الظّلمَ و هو عَلی اللهِ تعالی مُحالٌ و القَولُ به کفرٌ . 🔹و خداوند به بندگانش در انجام کارها و عدم انجام آن داده و مردم را هم در افعال اختیاری مجبور نکرده است () ، لکن تمام امور را هم به بندگان واگذار نکرده است () ؛ بلکه مطلب، حدّ ما بین جبر و تفویض است. پس اگر کسی بگوید که مردم در امور خود‌شان مجبورند! این قول مُستلزِم جواز ظلم برای خداوند است و ظلم بر خدا قبیح و محال است و این سخن کُفر است. 📚العقائد المجلسي، ص۴۰و۴۱ @Yaranmontzar