eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
173 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
3هزار ویدیو
48 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین📚 #نهضت_نهج_البلاغه_خوانی📗 #اللهم_عجل_لویک_فرج🕛فقط امیرالمومنین حیدرعلی است @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">《آگاهی-شجاعت-معنویت-معرفت-اخلاص-بصیرت》جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 مقبره سازی برای 🔰 و شیعه حرم ائمه بقیع را به عنوان مظهر شرک تخریب می کنند فرزندشان ها در سوریه و عراق را تخریب می کنند به عنوان مظهر شرک. ⭕️اما همه ی اینها برای بزرگان و مفاخر خود مثل و مقبره های مجلل می سازند و انها را تکریم می کنند. 👈 سلطان سلیم که یک شیعه کش بزرگ بود و شیعیان را مشرک می دانست در شام برای ابن عربی مقبره بزرگی ساخت و او را تکریم کرد چون ابن عربی نیز مثل او یک ناصبی بود لعنت الله علیهما ✅ نابود شور ان فرقه که برای بزرگان خود مقبره میسازد چون اهل طریقت و علم بودند مثلا بعد حرم فرزندان رسول الله را تخریب می کند . @Yaranmontzar
🛑 ساخت قبر و برای صحابه!! 👈 ساخت بنا روی قبر طلحه❗️ ◀️ ابن بطوطه شافعي از جهانگردان معروف اهل تسنن ، پيرامون ورودش به شهر بصره و ساخت مسجد بر روی قبر طلحه چنين می‌نويسد: 🔰از جمله مشاهد بصره، قبر طلحه (يکي از افراد عشره مبشره) است که در داخل شهر قرار دارد👈و بر روی آن قبه و مسجدی بنا شده👉و در گوشه‌ای از آن براي زائرين طعام آماده می‌شود. اهل بصره برای آن شديد می‌کنند». 📚رحلة ابن بطوطة،ج2 . ص14 ❓سوالي که در ذهن انسان می گذرد، اين است که براستی آيا در شهر بصره هيچ عالمی نبوده است تا به فرض وهابيون اين بناء را خراب کند ⁦⁉️⁩ ⁦⚠️⁩ آيا اين تعظيم و احترام اهل تسنن نسبت به قبر طلحه شدک و بدعت نبوده؟؟ ☑️ آیا علما و مردم ان زمان ملعون نبودند که برای طلحه قبر ساختند ؟؟ یا در بین این ملسمان فقط شما میفهمید؟؟!! لعنت الله علیهم @Yaranmontzar
🛑 وهابیت و عمریه ملعون و آرزوی گنبد و بارگاه پیامبر ⭕️مقبل بن هادی الوادعی: ویران کردن گنبد حرم پیامبر (ص) است ✅مقبل بن هادی الوادعی (از علمای سرشناس سلفی _ از شاگردان عبدالعزیز بن باز و ناصرالدین البانی) در کتاب "اجابة السائل" می نویسد: ⭕️انه یجب ازالة هذه القبب والقبور واولها قبة رسول الله 🔰ویران کردن گنبدها و قبرها واجب است، و اولین آنها گنبد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می باشد 📚اجابة السائل علی اهم المسائل.ص198وط منشورات دار الحرمین @Yaranmontzar
🛑 حضرت زهرا سلام الله علیها و ساختن برای حمزه شهید به روایت 👇 ⭕️✔️یکی از كساني كه ساخت بنا بر قبور را بطور عملي انجام داد حضرت فاطمه عليها السلام بودند كه قبر حمزه را تعمير و اصلاح مي‌كردند تا از بين نرود ✍ در کتاب تاریخ مدینه در این باره چنین آمده است : ✅عن أبي جعفر: أن فاطمة بنت رسول الله صلى الله عليهوسلم كانت تزور قبر حمز رضي الله عنه. ترمه وتصلحه، وقد تعلمته بحجر . 🔰ابي جعفر مي‌گويد : حضرت زهراء عليه السلام قبر حمزه را زيارت میكرد و آن را تعمير و ترميم و اصلاح مینمود و با سنگ علامت‏گذارى كرده بود. 📗📔تاريخ المدينة نویسنده : عمر بن شبه النميري البصري    جلد : 1  صفحه : 132 ✅ ساخت بنا بر قبور کار مشروعی بوده. @Yaranmontzar
‼️چقدر زندگی کنیم‼️ ✅امام صادق علیه السلام: 🔹مردم، بیش از آن که با طولِ عُمر خود زندگی کنند، با احسان و نیکوکاری خویش زندگی می‌کنند. و بیش از آن که به سبب فرا رسیدن زمان مرگ خود بمیرند، بر اثر گناهان خویش می‌میرند. 🔹یعیشُ النّاسُ بإحسانِهِم أکثرَ مِمّا یَعیشُونَ بأعمارِهِم، و یَموتُونَ بذُنوبِهِم أکثرَ مِمّا یَموتُونَ بآجالِهِم. 📚بحار الأنوار،جلد ۵،صفحه ۱۴۰، شماره۷ 📚میزان الحکمه، جلد۱، صفحه ۵۳ @Yaranmontzar
«جمهوری اسلامی» علیه جمهوری اسلامی❓❔ @Yaranmontzar
💠 امام علی عليه السلام فرمودند: 🍃 بني اميه تا زمان معيني مهلت دارند که به تاخت و تاز مشغول باشند و همين که بين آن ها اختلاف افتاد دشمنانِ ضعيفِ كفتارصفتشان آن ها را فريب مى دهند و بر آنان پيروز مى شوند. 📚 نهج البلاغه 🔶 http://eitaa.com @Yaranmontzar
💠 امام علی(عليه السلام) در مدح و ستايش انصار چنين فرمود: 🍃 به خدا سوگند آن ها اسلام را همچون فرزندى در دامانشان پرورش دادند با دست هاى گشاده و پرسخاوت و زبان هاى گويا و فصيح، با اين كه نياز مادى به آن نداشتند. 📚 نهج البلاغه 🔶 http://eitaa.com @Yaranmontzar
💠🔹امام عليه السلام در اين كلام نورانى‌اش مى‌فرمايد: «هر شخص گرفتارى را نمى‌توان سرزنش كرد (چه بسا بى‌تقصير باشد)»؛ (مَا كُلُّ‌ مَفْتُونٍ‌ يُعَاتَبُ‌) . سرچشمۀ گرفتارى‌ها و مشكلات و مصائبى كه دامن‌گير انسان مى‌شود كاملاً مختلف است؛ گاه نتيجۀ مستقيم اعمال انسان است كه بر اثر ندانم‌كارى‌ها، سستى‌ها، تنبلى‌ها و استفاده نكردن به موقع از فرصت‌ها دامان او را گرفته است. به يقين چنين شخصى درخور سرزنش است؛ ولى گاه مى‌شود كه اين مشكلات كفارۀ گناهان انسان است و خداوند مى‌خواهد او را به اين وسيله در دنيا پاك كند. چنين كسى گرچه به سبب گناهش درخور سرزنش است ولى چون مشمول لطف الهى شده سزاوار ملامت نيست و گاه سرچشمۀ آن آزمايش‌هاى الهى است كه خدا مى‌خواهد با آن مشكل و گرفتارى بندۀ خود را پرورش دهد كه همچون فولاد آبديده در كورۀ حوادث مقاوم سازد و يا همچون طلاى ناخالصى را كه به كوره مى‌برند تا خالص گردد او را خالص سازد در اينجا نيز جاى سرزنش نيست 🔶 http://eitaa.com @Yaranmontzar
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
ضبط مستند گزارشی 📹 بمناسبت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام سه شنبه ـ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ @ostad_shojae
🔥🎯شرورترین فرقهْ در اسلام صوفیه 🟥 آیا می دانید بنابر احادیث متواتر، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند امت اسلام به هفتاد و سه فرقه تقسیم می‌شوند که تنها فرقه از آن ها اهل نجات و فلاح هستند؟؟ آیا می‌دانید بدترین فرقه از این هفتاد و دو فرقه منحرف چه کسانی هستند؟؟ ✅ درست حدس زدید . 💎✨حدیث زیبای امیرالمومنین علیه السلام در این رابطه: انَّ هَذِهِ الْأُمَّةَ تَفْتَرِقُ عَلَى ثَلَاثٍ وَ سَبْعِينَ فِرْقَةً [فِرْقَةٌ] وَاحِدَةٌ مِنْهَا فِي الْجَنَّةِ وَ اثْنَتَانِ وَ سَبْعُونَ فِي النَّارِ وَ شَرُّهَا وَ أَبْغَضُهَا إِلَى اللَّهِ وَ أَبْعَدُهَا مِنْهُ السَّامِرَةُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا قِتَالَ وَ كَذَبُوا قَدْ أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِقِتَالِ هَؤُلَاءِ الْبَاغِينَ فِي كِتَابِهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّه‏ : همانا امت اسلام به هفتاد و سه فرقه تفسیم می شود که فقط یک فرقه از آنها در بهشت هستند و هفتاد و دو فرقه از آنها در آتش هستند و شرورترین و بدترین و مبغوض‌ترین و دورترین آنها از حقیقت، سامره(حسن بصری و پیروانش) هستند. آنها می گویند نجنگید درحالیکه دروغ گفته اند و خداوند در کتاب و سنت ما را امر به قتال این باغین کرده است. 📔كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 663 سامره، (موسس تصوف) و پیروان او(صوفیان) هستند؛ همچنانکه در این حدیث امیرالمومنین علیه‌السلام حسن بصری را سامری امت خطاب می‌کنند: أَمَا إِنَّ لِكُلِّ قَوْمٍ سَامِرِيٌّ وَ هَذَا سَامِرِيُّ هَذِهِ الْأُمَّةِ أَمَا إِنَّهُ لَا يَقُولُ لا مِساسَ‏ وَ لَكِنْ يَقُولُ لَا قِتَال‏. : آگاه باشید که هر قومی یک سامری دارد، و سامری امت اسلام این شخص(حسن بصری) است با این تفاوت که سامری امت موسی می گفت لا مساس و سامری امت اسلام می گوید لا قتال. 📔الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏1، ص227 📌 نکته : در طول تاریخ صوفیان بودند که سلسله طریقتی خود را به حسن بصری می‌رسانند و امروزه نیز اگر حسن بصری از سلسله آنها حذف شود همگی نابود و ناقص می‌شوند و فرقه آنها زیر سوال می رود.(بیش از نود درصد صوفیان سلسله خود را به حسن بصری می رسانند) نتیجتا آنکه حسن بصری سرسلسله قریب به اتفاق سلاسل و طریقت های مهم تصوف می‌باشد. روایاتی در جرح و مذمت حسن بصری از امام معصوم وارد شده است و شاید کمتر کسی را پیدا کنید که پنج امام معصوم او را مذمت کرده باشند و به این شدت و حدت علیه او سخن گفته باشند. 💜❗️تعابیر امیرالمومنین علیه السلام راجع به حسن بصری اعجاب آور است! همانگونه که ذکر شد حضرت یک مرتبه وی را سامری امت اسلام نامیده و یک مرتبه برادر و یک مرتبه خود شیطان! 1) در مرتبه اول فرمود: أَمَا إِنَّ لِكُلِّ قَوْمٍ سَامِرِيٌّ وَ هَذَا سَامِرِيُّ هَذِهِ الْأُمَّة. الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏1، ص227 2)در مرتبه دوم وقتی حسن بصری با استناد به شهود و تجربه عرفانی خویش، یاران امیرالمومنین علیه السلام را جهنمی دانست، حضرت فرمودند: ذَاكَ أَخُوكَ إِبْلِيس‏ وَ صَدَقَك‏. یعنی شهود تو صحیح بود، اما شیطانی بود و مقصود شیطان را نفهمیدی. مقصودش این بود که قاتل و مقتول از سپاه در جهنم هستند. (*) بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏42، ص: 141 3)اما مرتبه سوم که معمولا ذکر نمیشود این عبارت حضرت است که به حسن بصری فرمود: أَسْبِغْ طُهُورَكَ يَا كَفْتِي‏. قطب الدین راوندی می نویسد: و كفتي بالنبطية شيطان و كانت أمه سمته بذلك و دعته في صغره فلم يعرف ذلك أحد حتى دعاه به أمير المؤمنين علیه السلام. کفتی در اصطلاح نبتی به معنای است. مادر حسن بصری وی را در کودکی به این نام می خواند و کسی از آن خبر نداشت. تا آنکه حضرت امیر علیه السلام او را به این نام خواند. 📙الخرائج و الجرائح، ج‏2، ص: 548 از منظر صوفیان، حسن بصری از اولین پایه گذاران تصوف است. امیرالمومنین علیه السلام این شخصیت را شیطان و ابلیس را برادرش معرفی می کنند. همچنین او را سامری نامیدند و می دانید طبق روایات شیعه، سامری مکاشفات شیطانی داشته و حُقه عِجل (گوساله) را از خود ابلیس فرا گرفته بود. (*) حسن بصری غسل نمود تا در جنگ جمل در سپاه عایشه شرکت کند اما از هاتفي ندا شنید كه قاتل و مقتول در جهنمند! بعدها اميرالمومنين علیه‌السلام را به خاطر همین ندا سرزنش نمود! که حضرت به او فرمودند : صدای برادرت ابليس را شنیده‌ای! در جنگ جمل، خیلی از مسلمین آن را فتنه می‌دانستند چون دو طرف جنگ‌ از اقربای رسول بودند. حسن بصری هم از قاعدین بود و می گفت لا قتال یعنی نباید در این جنگ شرکت کرد! اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontzar    شیعـہ اهل بیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲✨انتخاب خلیفه به عهده کیست طبق مبنای اهل سنت امر خلافت پس از پیامبر (صلی الله علیه و آله) به مردم واگذار شده است، چرا یک آیه و یا یک روایت ولو جعلی درباره اینکه انتخاب خلیفه به عهده مردم است، نداریم آیت الله قزوینی اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontzar    شیعـہ اهل بیت
🔲❗️ اکرم(صلی الله علیه و آله): ❇️آنکه کار آخرتش را درست کند، خداوند کار دنیایش را سامان می دهد. 📚بحار، 72:305 لعن و ارزش صلوات ✨مرحوم شیخ ابوالحسن مرندی(م 1309 قمری) در کتاب «مجمع النّورَین»، در فصل: «في بَيانِ أنَّ ثَوابَ اللَّعْنِ اَزيَدُ مِن ثَوابِ الصَّلَواتِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ مِِن ثَوابِ السَّلامِ» می نویسد: نُقِلَ مِن خَطِّ مُحَمَّدِ بنِ الحَسَنِ الحُرِّ العامِلِیِّ المُجاوِرِ بِالمَشهَدِ المُقَدَّسِ الرَّضَوِیِّ اَنَّ أميرَ المُؤمِنينَ كانَ يَطُوفُ بِالكَعبَةِ فَرَآى رَجُلاً مُتَعَلِّقاً بِأستارِ الكَعبَةِ وَ هُوَ يُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ يُسَلِّمُ عَلَيهِ. وَ مَرَّ بِهِ ثانِياً وَ لَم يُسَلِّمْ عَلَيهِ فَقالَ: يا أميرَ المُؤمِنينَ! لِمَ لَم تُسَلِّم عَلَیَّ هذِهِ المَرَّةَ؟ فَقالَ: خِفتُ أن اَشغَلَكَ عَنِ اللَّعنِ، وَ هُوَ اَفضَلُ مِنَ السَّلامِ. از دست خط مرحوم شیخ محمّد حرّ عاملی، مجاور مشهد مقدّس رضوی، نقل شده است که: روزی امیرالمؤمنین علیه السلام در حال طواف کعبه بود، پس مردی را دید که پرده خانه کعبه را گرفته و بر محمّد و آلش، صلوات می فرستاد، پس حضرت به او سلام کردند. بار دوم حضرت او را دیدند، ولی بر او سلام نکردند. آن مرد سؤال کرد: ای امیرالمؤمنین! چرا بار دوم بر من سلام نکردید؟ فرمودند: ترسیدم تو را از لعن کردن باز دارم، زیرا فضیلت لعن از سلام دادن، بیشتر است(۱ ✨مرحوم آیت الله محمّدباقر زند کرمانی(م 1389 قمری) در «امارة الولایة» می نویسد: جاءَ رَجُلٌُ خَیّاطٌ بِقَمیصَینِ اِلَى الإمامِ الصَّادِقِ علیهِ السَّلامُ قالَ: عِندَما كُنتُ أخِیطُ أحَدَ القَمِیصَیْنِ كُنْتُ اُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عِندَما أخِیطُ القَمِیصَ الآخَرَ كُنتُ ألعَنُ أعداءَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، فَأیُّ القَمیصَینِ تَختارُهُ؟ فَاختارَ الامامُ الصّادِقُ عَلَیهِ السَّلامُ القَمیصَ الَّذِی كانَ الْخَیّاطُ عِندَ خِیاطَتِهِ یَلعَنُ أعدائَهُم. فَقالَ: إنِّی أُحِبُّ هذَا القَمیصَ أكثَرَ. مرد خیاطی دو پیراهن نزد حضرت صادق علیه السلام آورد و عرض کرد: من هنگام دوختن یکی از این دو پیراهن، صلوات برمحمّد و آل محمّد می فرستادم، و هنگام دوختن دیگری لعن بردشمنان محمّد و آل محمّد. شما کدامیک را می خواهید؟ حضرت پیراهنی را که با ذکر لعن دوخته شده بود، انتخاب نمود و فرمود: من این پیراهن را بیشتر دوست دارم(۲ 📜 مجمع النورین، ص ۲۰۸ 📜إمارة الولایة ص ۵۱ 🌺☀️ آخر الزمان 💎✨وَاعْلَمُوا أَنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ، وَ قَائِلٌ مُصَدَّقٌ، وَ أَنَّهُ مَنْ شَفَعَ لَهُ الْقُرْآنُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ شُفِّعَ فِيهِ، وَ مَنْ مَحَلَ بِهِ الْقُرْآنُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ صُدِّقَ عَلَيْهِ 🔖🔖 « قرآن، شفاعت کننده اى است که شفاعتش مورد قبول و گوينده اى است که سخنش مقبول است. کس که قرآن در روز قيامت براى او شفاعت کند مشمول شفاعت مى شود و آن کسی که قرآن در قيامت از وى شکايت کند گواهى اش بر ضد او پذيرفته خواهد شد» 📜خطبه ۱۷۶ اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontzar    شیعـہ اهل بیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 📡 کانال رسمی شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) ✳️انتخاب مسئول در حکومت اموی 👇👇همراه ما باشید : |اینستاگرام| : Valiasraj.tv@ |ایتا|:eitaa.com/Valiasraj_tv 🌐 https://t.me/valiasr_tv تلگرام
28.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[ Video ] بسم الله الرحمن الرحیم 📡 کانال رسمی شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) ✳️دید طالبان نسبت به حکومت 👇👇همراه ما باشید : |اینستاگرام| : Valiasraj.tv@ |ایتا|:eitaa.com/Valiasraj_tv 🌐 https://t.me/valiasr_tv تلگرام
☘️عمار بن یاسر می گوید ، پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند : ➖به آن کس که به من ایمان آورده و مرا تصدیق نموده سفارش می کنم به ولایت علی بن ابی طالب. ▫️هر کس ولایت او را بپذیرد در حقیقت ولایت مرا پذیرفته و معتقد به ولایت من ولایت الهی را پذیرفته، ▫️و هر کس او را دوست بدارد در حقیقت مرا دوست داشته و کسی که مرا دوست داشته باشد در حقیقت خدا را دوست داشته، ▫️و هر کس او را دشمن بدارد حقیقتاً مرا دشمن داشته و هر کس با من دشمنی ورزد در واقع با خداوند، دشمنی ورزیده است.[ 14640 -عَنْ عَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ قَالَ: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: ▫️" أُوصِي مَنْ آمَنَ بِي وَصَدَّقَنِي بِوِلَايَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، ▫️منْ تَوَلَّاهُ فَقَدْ تَوَلَّانِي، وَمَنْ تَوَلَّانِي فَقَدْ تَوَلَّى اللَّهَ - عَزَّ وَجَلَّ - ▫️ومَنْ أَحَبَّهُ فَقَدْ أَحَبَّنِي، وَمَنْ أَحَبَّنِي فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ تَعَالَى، ▫️ومَنْ أَبْغَضَهُ فَقَدْ أَبْغَضَنِي، وَمَنْ أَبْغَضَنِي فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ - عَزَّ وَجَلَّ -». 📚االفردوس : ج 1 ص 429 امالی شجری : ج 1 ص 134 کنز العمال، 32953 مجمع الزوائد ومنبع الفوائد : الهيثمي، نور الدين ج : 9 ص : 108 @Yaranmontzar
💎 | عدالت اقتصادی 🔹‌‌عدالت، مخصوصا عدالت اقتصادی، ویژگی بسیار مهم دولت اسلامی است و در کنار تقوا، شاخص جامعه اسلامی به‌شمار می‌رود. 🔸‌عدالت اقتصادی یعنی مراعات حقوق اقتصادی افراد در حوزه رفتارها و روابط اقتصادی است. 🔹‌‌در‌ اندیشه اسلامی، عدالت اقتصادی مصداقی از عدالت در معنای وسیع آن است.‌ اندیشمندان اسلامی، عدالت را توازن، تعادل، تساوی، رعایت استحقاق‌ها و رعایت حقوق افراد دانسته‌اند. 🔸‌سید قطب، عدالت را مساوات عام انسانی می‌داند که تعادل همه ارزش‌ها از جمله ارزش اقتصادی را در نظر دارد و این مساوات، به‌طور دقیق با همه شرایط و مقتضیات سازش دارد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. 📥 wikifeqh.ir/عدالت_اقتصادی 📎 📎 📎 🔰 کانال ویکی‌فقه 🆔 @wikifeqh
🔵❗️ اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: اَلْعِلمُ إمامُ الْعَمَلِ وَالْعَمَلُ تابِعُهُ يُلهَمُ بِهِ السُّعَداءُ وَ يُحْرَمُهُ الأْشقياءُ. علم ودانش پيشواى عمل است و عمل پيرو آنها است. به خوشبختان دانش الهام مى شود و بدبختان از علم ودانش محرومند. 📖الأمالى شیخ طوسى، ص۴۸۸، ح۳۸ اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontzar    شیعـہ اهل بیت
🌲🌵 عليّ عليه السلام ـ في خُطبَةِ يَومِ الفِطر ـ إنَّ الدُّنيا دارٌ رَضِيَ اللّه ُ لاِءَهلِهَا الفَناءَ ، وقَدَّرَ عَلَيهِم بِهَا الجَلاءَ ، فَكُلُّ ما فيها نافِدٌ ، وكُلُّ مَن يَسلُكُها بائِدٌ ، وهِيَ مَعَ ذلِكَ حُلوَةٌ غَضِرَةٌ ، رائِقَةٌ نَضِرَةٌ ، قَد زُيِّنَت لِلطّالِبِ ، ولاطَت بِقَلبِ الرّاغِبِ ، يُطَيِّبُهَا الطّامِعُ ، ويَجتَويها الوَجِلُ الخائِفُ ، فَارتَحِلوا رَحِمَكُمُ اللّه ُ مِنها بِأَحسَنِ ما بِحَضرَتِكُم مِنَ الزّادِ ، ولا تَطلُبوا مِنها سِوَى البُلغَةِ ، وكونوا فيها كَسَفرٍ نَزَلوا مَنزِلاً فَتَمَتَّعوا مِنهُ بِأَدنى ظِلٍّ ثُمَّ ارتَحَلوا لِشَأنِهِم ، ولا تَمُدّوا أعيُنَكُم فيها إلى ما مُتِّعَ بِهِ المُترَفونَ ، وأضِرّوا فيها بِأَنفُسِكُم ، فَإِنَّ ذلِكَ أخَفُّ لِلحِسابِ ، وأقرَبُ مِنَ النَّجاةِ . امیرالمومنین عليه السلام ـ در خطبه روز عید فطر ـ فرمودند: دنيا سرايى است كه خداوند براى اهل آن ، فنا خواسته، و كوچيدن از آن را برايشان مقدّر ساخته است. بنا بر اين، هر آنچه در دنياست ، تمام شدنى است، و هر كه در آن گام نهد ، از بين رفتنى . با وجود اين، دنيا شيرين و لذيذ است، و خوشايند و دل نشين. خود را براى طالبش آرايش كرده است، و به دلِ خواهانش مى چسبد. شخص آزمند ، آن را خوش مى يابد، و انسان بيمناكِ ترسان ، از آن بيزار است. پس ـ خدايتان رحمت كناد ـ از دنيا با بهترين توشه اى كه در اختيار شماست ، كوچ كنيد، و جز به قدر كفاف ، از آن مجوييد، و در دنيا چونان مسافرانى باشيد كه در منزلى فرود آمدند و از كمترين سايه آن استفاده كردند و سپس در پى كار خويش رفتند. در دنيا به ناز و نعمتى كه مرفّهان از آن برخوردارند ، چشم مدوزيد، و در آن به خويشتن محروميت دهيد؛ چرا كه اين كار ، حساب [روز قيامت] را سبك تر مى كند و به نجات ، نزديك تر است. 📖مصباح المتهجّد، ص۶۶۰، ح ۷۲۸ 📖بحار الأنوار، ج ۹۱،ص ۳۰، ح۵ 📖نهج البلاغة ،خطبة ۴۵ 📖روضة الواعظين، ص ۴۸۲ 🌸🌼وَ مِنْهُ عَنْ وَهْبِ بْنِ مُنَبِّهٍ قَالَ: إِنَّ مُوسَی علیه السلام نَظَرَ لَیْلَةَ الْخِطَابِ إِلَی کُلِّ شَجَرَةٍ فِی الطُّورِ وَ کُلِّ حَجَرٍ وَ نَبَاتٍ یَنْطِقُ بِذِکْرِ مُحَمَّدٍ وَ اثْنَیْ عَشَرَ وَصِیّاً لَهُ مِنْ بَعْدِهِ فَقَالَ مُوسَی إِلَهِی لَا أَرَی شَیْئاً خَلَقْتَهُ إِلَّا وَ هُوَ نَاطِقٌ بِذِکْرِ مُحَمَّدٍ وَ أَوْصِیَائِهِ الِاثْنَیْ عَشَرَ فَمَا مَنْزِلَةُ هَؤُلَاءِ عِنْدَکَ قَالَ یَا ابْنَ عِمْرَانَ إِنِّی خَلَقْتُهُمْ قَبْلَ أَنْ أَخْلُقَ الْأَنْوَارَ خَلَقْتُهُمْ فِی خِزَانَةِ قُدْسِی تَرْتَعُ فِی رِیَاضِ مَشِیَّتِی وَ تَتَنَسَّمُ مِنْ رَوْحِ جَبَرُوتِی وَ تُشَاهِدُ أَقْطَارَ مَلَکُوتِی حَتَّی إِذَا شِئْتَ بِمَشِیَّتِی أَنْفَذْتَ قَضَائِی وَ قَدَرِی یَا ابْنَ عِمْرَانَ إِنِّی سَبَقْتُ بِهِمُ السُّبَّاقَ حَتَّی أُزَخْرِفَ بِهِمْ جِنَانِی یَا ابْنَ عِمْرَانَ تَمَسَّکْ بِذِکْرِهِمْ فَإِنَّهُمْ خَزَنَةُ عِلْمِی وَ عَیْبَةُ حِکْمَتِی وَ مَعْدِنُ نُورِی قَالَ حُسَیْنُ بْنُ عُلْوَانَ فَذَکَرْتُ ذَلِکَ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهما السلام فَقَالَ حَقٌّ ذَلِکَ هُمُ اثْنَا عَشَرَ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلِیٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ وَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ وَ مَنْ شَاءَ اللَّهُ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنَّمَا سَأَلْتُکَ لِتُبَیِّنَ الْحَقَّ لِی قَالَ أَنَا وَ ابْنِی هَذَا وَ أَوْمَأَ إِلَی ابْنِهِ مُوسَی وَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِهِ یَغِیبُ شَخْصُهُ وَ لَا یَحِلُّ ذِکْرُهُ بِاسْمِهِ . 🔹🍂🍂 بن منبه می گوید: حضرت موسی در شب گفتگو با خدا در طور، چشمش به هر درختی و هر سنگ و گیاهی که می‌افتاد، دم از ذکر محمّد و دوازده وصیّ بعد از او می‌زدند. موسی گفت: خدایا! چیزی را نمی بینم که خلق کرده باشی، جز اینکه دم از ذکر محمّد و اوصیای دوازده گانه بعد از او می‌زنند. مقام آنها در نزد تو چقدر است؟ خداوند فرمود: ای پسر عمران! من آنها را پیش از آفرینش انوار در خزانه قدسم آفریدم، که در ریاض مشیّتم می‌خرامیدند و از روح جبروتم تنفس می‌کردند و شاهد اطراف ملکوتم بودند، تا زمانی که با مشیّت خود خواستم و قضا و قدر خود را به اجرا در آوردم. ای پسر عمران! من به وسیله آنها مسابقه ای ترتیب دادم تا بهشتم را به ایشان زینت بخشم. ای پسر عمران! به وسیله ذکر آنها تمسک بجو، زیرا آنها نگهبانان علم و جایگاه حکمت من و معدن نورم هستند. حسین بن علوان گفت: این حدیث را برای حضرت صادق علیه السّلام نقل کردم. فرمود: واقعیت دارد. آنها دوازده نفر از آل محمّدند؛ علی و حسن و حسین و علی بن الحسین و محمّد بن علی و هر کس را که خدا بخواهد. گفتم: آقا! من این را برای شما عرض کردم تا حق را برایم آشکار فرمایید. فرمود: من و این پسرم (اشاره کرد به پسرش موسی) و پنجم فرزندش که
از دیده‌ها غایب می‌شود و حلال نیست بردن نامش. 📖محتضر،ص ۱۵۱ 📖بحارالانوار، ج۲۶،ص۳۰۸،ح۷۳ اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontzar    شیعـہ اهل بیت