eitaa logo
یاور صدیق (استاد پرورش)
263 دنبال‌کننده
271 عکس
178 ویدیو
1 فایل
آثاری کوتاه از مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش
مشاهده در ایتا
دانلود
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در بین جستجوها، تنها معشوق و خداست که وقتی آن را یافتید، تازه جستجو اغاز میشود. اگر کسی به جستجو افتاد، عالیترین و بالاترین مرحله، خودِ جستجو میباشد و با جُسته شده کاری نخواهید داشت. زیرا میدانید که به آن نمیرسید. جستجو برای شما لذت و دنیای جدیدی ایجاد میکند. آنگاه در هر منزلی که هستید، گلها، ریاحین، طراوت، عطر و زیباییهای جدیدی را خواهید داشت. او در وجود شماست و از شما جدا نیست. 20 یا 30 سال از عمرتان گذشته و خداوند همچون میهمان عزیزی در وجودتان بوده ولی به او توجه نکرده بودید. وَ فِی اَنفُسِکُم اَفَلا تُبصِروُن. متوجه میشوید او میهمانی است که تمامی کرامتها، زیباییها و عظمتها از او بوده است دست از طلب ندارم تا کام دل براید یا جان رسد به جانان یا جان ز تن دراید "آغاز جستجو، پس از یافتن" سخنی از "عارف واصل، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش" رضوان الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توجه و عنایت حضرت امام رضا خیلی عام است و همه را مورد توجه قرار میدهند. باید با حضرت امام رئوف بسیار مانوس شویم و سیستم مشهد رفتنمان را نیز عوض کنیم. باید مهمترین خواسته مان از حضرت رضا عضویت ما در کاروان رایات سود باشد. کاروانی که قبل از ظهور، با ریاست حضرت عیسی و فرماندهی نظامی شعیب بن صالح از مشهد حرکت میکند و در شام با سپاه سفیانی درگیر میشود و مآلاً سفیانی و دجّال به دست حضرت عیسی کشته میشوند. سپاه رایات سود آنگاه به مکه رفته و با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه بیعت کرده، سپس حضرت ولی عصر ارواحنافداه اعلام ظهور می نمایند. اعضای سپاه رایات سود توسط حضرت امام رضا انتخاب میشوند. البته اگر ما را بپذیرند، ما را تربیت کرده آماده عضویت در آن سپاه میکنند. حرکت سپاه رایات سود از مشهد مقدس سخنی عارفانه از مرحوم استاد رضوان الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توجه و عنایت حضرت امام رضا خیلی عام است و همه را مورد توجه قرار میدهند. باید با حضرت امام رئوف بسیار مانوس شویم و سیستم مشهد رفتنمان را نیز عوض کنیم. باید مهمترین خواسته مان از حضرت رضا عضویت ما در کاروان رایات سود باشد. کاروانی که قبل از ظهور، با ریاست حضرت عیسی و فرماندهی نظامی شعیب بن صالح از مشهد حرکت میکند و در شام با سپاه سفیانی درگیر میشود و مآلاً سفیانی و دجّال به دست حضرت عیسی کشته میشوند. سپاه رایات سود آنگاه به مکه رفته و با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه بیعت کرده، سپس حضرت ولی عصر ارواحنافداه اعلام ظهور می نمایند. اعضای سپاه رایات سود توسط حضرت امام رضا انتخاب میشوند. البته اگر ما را بپذیرند، ما را تربیت کرده آماده عضویت در آن سپاه میکنند. حرکت سپاه رایات سود از مشهد مقدس سخنی عارفانه از مرحوم استاد رضوان الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فَاوُلئِکَ یَدفَعُ اللهُ العَزیز الجَبّار البَلاء پیامبر میفرمایند خداوند به وسیله کسانی که نیمه های شب از جای خود برخاسته و با سوز و نوا عبادت حضرت خداوند را میکنند نعمت های الهی را بر شما نازل میکند. عبادت کنندگان نیمه شب ریشه های آفرینش و خلقت بوده، چشم و گوش هستی میباشند. رزمندگان نیمه شب اند که با سلاح قران راه افتاده اند و خداوند به وسیله آنها بلاها را میگرداند و دشمن را از سر راه شما دور میکند. کسانیکه همچون کبریت احمر، درهای گرانبهایند. "بلاگردانان نیمه شب" سخنی از مرحوم "استاد سید علی اکبر پرورش رحمت الله علیه" https://eitaa.com/YavareSeddiq
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی در بخشی از نامه به فرزندشان احمد مینویسند: عزیزم، هیچ‌گاه در خدمت به خلق الله خود را طلبکار مدان که آنان به حق منت بر ما دارند، که وسیله خدمت به او جل و علا هستند. و در خدمت به آنان دنبال کسب شهرت و محبوبیت مباش که این خود حیله شیطان است که ما را در کام خود فرو بَرَد و در خدمت به بندگان خدا آنچه برای آنان پرنفع‌تر است انتخاب کن، نه آنچه برای خود یا دوستان خود؛ که این علامت صدق به پیشگاه مقدس او جل و علا است در حقیقت امام خمینی میگویند: اگر مردم اجازه خدمت به خودشان را به ما بدهند و ما بتوانیم به آنان خدمت کنیم، منّت بر سر ما دارند زیرا وسیله ای برای قرب به خداوند را برای ما فراهم کرده اند. امام خمینی چنین بود که توانست انقلاب اسلامی را برپا کند .کما اینکه امیرالمومنین میفرماید: لا یُقِیمُ أَمْرَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلَّا مَنْ لَا یُصَانِعُ وَ لَا یُضَارِعُ وَ لَا یَتَّبِعُ الْمَطَامِعَ. کسی میتواند امر خدا را در زمین اقامه کند که سه خصوصیت داشته باشد: اول آنکه اهل دوز و کلک، زد و بند نباشد. دوم آنکه اهل تظاهر و نشان دادن خود نباشد، سوم آنکه مطامع شخصی را دنبال نکند. "امام خمینی: خدمت بی منّت به مردم" سخنی از مرحوم استاد سیدعلی اکبر پرورش رحمت الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
13.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای کسی، به حدی حالت قبض شدید ایجاد شده بود که میگفت تمام کائنات به روی او بسته شده و قهر کرده بودند و همچون قیامت، تمامی وجود و حتی اعضای بدن و دستم مقابل من بودند. به ناگاه چهره حضرت امام هادی علیه السلام را مشاهده کردم که لبخندی زدند و به یکمرتبه تمامی خلقت به رویم خندیدند. چنین مشاهدات و عروسی هایی در سحرگاهان فراوان است و البته ائمه کرام هم بدون اجازه خداوند نمی آیند. عزیزان، بین طهارت ظاهری و باطنی فاصله چندانی نیست، اَنَّ الرّاحِلَ اِلَیک قَریبُ المَسافَه، فاصله مان تا خداوند ودود بسیار اندک است. اما اگر میخواهید به حقایق باطنی قران دست یابید، باید اول پاک شوید. سریعترین چیزی که انسان را پاک میکند، این است که در مقابل خداوند قیافه طلبکار به خودتان نگیرید و همواره خودتان را بدهکار بدانید. اگر یک ذره خودتان را طلبکار بدانید، تمامی باطن شما آلوده میگردد. اینگونه نیست که فکر کنید با دو رکعت نماز خوان نوری ببینید و با روزه ای و چندشب نماز شب خواندن، و یا دادن صدقه ای، مترصد گشوده شدن دربهای معارف الهی به روی خودتان باشید. روی کارهاتان حساب باز نکنید. زیباترین حالتی که ما را با سبقت و سرعت به مقامات عالی میرساند، حساب باز نکردن روی کارهایمان است. "طلبکار نبودن، اولین گام گشوده شدن معارف الهی" https://eitaa.com/YavareSeddiq
13.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در جامعه ای که حضرت اباعبدالله با آن روبرو بودند، همه چیز، حتی خودِ اصلاح گم شده بود. لذا سیدالشهدا فرمود اِنّی خَرَجتُ لِطَلَبِ الاِصلاح. من برای طلب اصلاح آمده ام. طلب اصلاح با اصلاح فرق دارد. اول باید اصلاح را جستجو کنند و سپس دست به اصلاح بزنند. اصلاح گم شده و همه چیز، نیازمند اصلاح بود. اینکه حضرت امام حسین شهادتین میگویند، یا اینکه راجع به پیامبر صحبت میکنند، پیداست که مردم آن جامعه خیلی گُم و پَرت هستند و باید حضرت حتی سخنان و توضیحاتی اینچنین بیان میکردند. "مطالبه اصلاح توسط سیدالشهدا" سخنی از مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش رحمت الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سیدالشهدا حتی در آخرین لحظات زندگی شان و در آستانه شهادت، دربهای ملکوت را حتی برای جنایتکاری چون شمر باز میکند اما او نمی پذیرد. روایتی به نقل از حضرت سیدالساجدین هست که اباعبدالله در آخرین لحظات زندگی شان به شمر پیشنهاد دادند که در قبال عدم جسارت و بریدن سر مبارکشان، شفاعت جدشان را برایش تضمین کنند اما او به دنبال دریافت جایزه از دستان یزید بن معاویه بود و گفت والله دانه ای از جایزه ای که از دستان یزید خواهم گرفت را برتر از تو و جد تو میدانم. روی دو ضرب المثلی که قران میزند در مورد عنکبوت و زنبور عسل فکر و کار کنید. عنکبوتان مگس قدید (خشک) کنند نحل ها هر نفس دو عید کنند لحظات آخرین سیدالشهدا سخنی از مرحوم استاد سیدعلی اکبر پرورش رحمت الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاشورا شناگر و بلکه غوّاص میخواهد تا در دل دریای آن، به مشاهده عجایب عاشورا بپردازد و به حیرت بیفتد. خدانصیب کند که مشتاقان حسین به چنین حیرتی بیفتند. آنکه در مورد سیدالشهدا به چنین حیرتی افتاد، زبانش بسته میشود. اگر ما کوتاه قدمی برداریم و در دریای عاشورا شنا کنیم، سیدالشهدا ما را خواهد گرفت و شهید خواهد کرد. آن شهادت که در دریای محبت و به دست دوست صورت گیرد، با شهید شدنش در صحنه جنگ بسیار متفاوت است. 72 نفر اصحاب امام حسین شهید دشمن نبودند و قبل از آنکه ابن زیاد، خولی و یا شمر شهیدشان کند، خودِ امام حسین شهیدشان کرده بود و اینها لذت میبردند. رگ های محبت، جان این افراد را پالایش میکند. غازی به ره شهادت اندر تک و پوست غافل که شهید عشق فاضل تر از اوست در روز قیامت این بدان کی ماند کین کشته دشمن است وآن کشته دوست شهیدان محبت حسین سخنی از عارف واصل، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش رضوان الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرالمومنین و فرزندانشان ماموریت داشتند که ملکوت قران و دروازه ملکوت را با بیان و قول و یا فعل به روی ما بگشایند. یکی از این ابواب ملکوت، خودِ عاشوراست که هم زبان گفتاری و هم شیوه رفتاری دارد. عاشورا قران کریم را بازگو میکند و ملکوت قران و نه ظاهر آن را نشان میدهد. یافتن ملکوت عاشورا، نیازمند عشق مخفی و ویژه است. باید از عبارات عاشورا گذر کرد و به باطن عاشورا رسید. در زمان سیدالشهدا خیلی ها به امام حسین علاقمند بودند و بخاطر آنکه ایشان عالم اسلامی و فرزند نبی اکرم بودند، احترام میگذاشتند ولی آنان عاشورایی نبودند. عاشورایی شدن نیازمند ابزار و زبانی ویژه است و باید با عشق بازی کشف گردد. سرّ آن با زبان محبت مخفی و حُب سرّ است. "عاشورایی شدن" سخنی از مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش رحمت الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq