هدایت شده از قدسیان
الحمدلله الذۍ خلق الحسین.
براۍ بـے قرار ها قرار آفرید.🖤'
🔹قرآن و امام حسین(علیه السلام)🔹
🔶انگیزه ، اخلاص ، نشاط و آگاهی در کربلا🔶
#بخش_اول
🔺بر خلاف دنیای امروز که به ثروت ، نیرو ، اطلاعات ، تخصص ، تکنولوژی و حمایت دیگران تکیه دارد ، اسلام کارایی و نقش همه ی آنها را در کنار ایمان به خدا ، اخلاص ، نشاط و انگیزه میداند .
نمونه ها :
نماز بی نشاط ، مورد انتقاد قرآن است . « قاموا کسالی »
¹سوره،نساء/آیه۱۴۲
اتفاق بی نشاط ، مورد انتقاد قرآن است . ( همکار هون .
²سوره توبه /آیه ۵۴
انجام کار بدون نشاط یا همراه با بهانه گیری ، به منزله ی انجام ندادن آن است ، بنی اسرائیل چون بعد از بهانه گیره های زیاد ، گاوی را ذبح کردند قرآن می فرماید : گویا ذبح نکردند . « فذبحوها و ما كادوا يفعلون)
³بقره/آیه۷۱
بارها قرآن از کسانی که هنگام رفتن به جبهه بی نشاط بودند ، انتقاد کرده است . « اثاقلتم الى الارض )
⁴توبه/۳۸
از ایمان و توجه کسانی که تنها به هنگام اضطرار روبه خداوند میکنند ، انتقاد کرده و میفرماید : همین که در آستانه غرق شدن قرار گرفتند ، خدا را می خوانند ولی همین که نجات یافتند ، فراموش میکنند . « فاذا ركبوا في الفلك دعـوا اللـه ... فلما نجاهم الى البر اذا هم يشركون )
⁵عنکبوت/۶۵
ایمان در لحظه ی خطر کار فرعونی است که در آستانه ی غرق شدن گفت : ایمان آوردم و خداوند در پاسخ او فرمود : « آلآن و قد عصيت قبل )
⁷یونس/۹۶
در کربلا نشاط بود ؛ امام حسین ﷺ فرمود : مرگ مانند گردنبند در سینه دختران جوان است .
فرزند سیزده ساله امام حسن ( حضرت قاسم ) فرمود : مرگ نزد من از عسل شیرین تر است .
یاران امام حسین می گفتند : اگر بارها زنـده شـویـم بـازکشته شویم دست از تو برنمیداریم!
نشاط بالاتر از رضایت و تسلیم ریشه ی نشاط ایمان به راه ؛رهبر و هدف است، و بی نشاطی نشانه ی باور نداشتن راه ؛ رهبر و هدف است!
🔹قرآن و امام حسین(علیه السلام)🔹
🔶انگیزه ، اخلاص ، نشاط و آگاهی در کربلا🔶
#بخش_دوم
اسلام به انگیزه انسان بسیار توجه دارد،حتی سیر کردن گرسنگان اگر بر اساس اخلاص نباشد،و انگیزه ی غیر اللهی داشته باشد،بی ارزش است!
یکیاز سوره های قرآن سوره ی (عبس) است، که در ده آیه ی اول آن به شدت انتقاد میکند،که چرا به روی نابینایی عبوس شد،در حالی که نابینا نه عبوسیّت را میبیند،و نه خنده را؛ اما اسلام اصل عبوس بودن را زشت میداند،نه بخاطر فهمیدن یا نفهمیدن مردم، اسلام ارزش ها و ضد ارزش ها را واقعی میبیند، نه قراردادی ،سیاسی،اقتصادی،و تعصبی.
انگیزه ی امام حسین علیه السلام خودنمایی و قدرت طلبی و انتقام نبود،انگیزه امام و یارانش اصلاح در دین جدّش بود!
انگیزه ی یارانش رسیدن به مال مقام و تظاهر نبود! آنان با خدا معامله کردند،و لذا کودک اسیر شده ی امام، در برابر کاخ بنی امیّه سخنرانی میکند و میفرماید: به عدد دانه های شن خـدا را شکر میکنم ؛ « الحمدلله عدد الرمل و الحصی » و زینب کبری پس از شهادت عزیزانش میفرماید : چیزی جز زیبایی ندیدم ؛
« ما رايت الا جمیلا » در حالی که اگر انگیزه غیر خدا باشد ، باید گلایه ها و ضعفها و ناسپاسی ها در کار باشد .
خلاصه آنکه گرچه اسلام به آمادگی همه جانبه در بـرابـر دشمن توجه دارد ؛ « واعدوا لهم ما استطعتم من قوة »
⁸انفال/۶۰
به آموزش های تخصصی عنایت دارد ، گرچه نزد بیگانگان باشد ؛ « اطلب العلم و لو بالصين »
به حمایت افـراد توجه دارد ؛ « تعاونوا على البر و ۱۷ التقوى )
مائده/۲
به ثروت و اطلاعات توجه دارد ، اما همه ی اینها به منزله ی عینک وسیله ی دیدن هستند ، لکن کار دیدن از چشم است و توان تنها از اوست ؛ « و ما توفيقي الا بالله » و نصرت تنها از او می باشد ؛ « و ما النصر الا من عند الله »
🔹قرآن و امام حسین(علیه السلام)🔹
🔶انگیزه ، اخلاص ، نشاط و آگاهی در کربلا🔶
#بخش_سوم
اما آگاهی :
امروز خلبانان متخصص ، منطقه ای را بمباران می کنند ، بدون آنکه بدانند چرا و برای چه ؟
در کربلا همه ی یاران امام حسین ﷺ آگاه بودند . از آغـاز سفر تا کربلا تمام جملات امام نشانه ی این بود که این سفر کامیابی مادی نیست و برگشتی ندارد ، یک انتخاب آزادانه ، آگاهانه ، مخلصانه و عاشقانه بود .
، در اسلام اشک و سوزی ارزش دارد که بر اساس آگاهی باشد ؛ « اعينهم تفيض من الدمع مما عرفوا »
باور و یقین که آمد ، انسان در کار خود تردید ندارد . زینب كبرى خطاب به یزید می گوید : مـن تـو را پست و کوچک میدانم ؛ « اتی لاستصغرک »
آری اگر انسان در اثر معرفت و شناخت یقین پیدا کرد ، پخته میشود و هیچ پخته ای خام نمی شود ، ولی اگر بر اساس احساسات و شعارها داغ شد ، ممکن است بعد از مدتی گرفتار تردید و سرد شود ، چون هر داغی سرد میشود .
در قرآن دو نوع دخول داریم : یکی دخول مردم در فضای ایمان و دیگری دخول ایمان در فضای دل . داخل شدن مردم به ایمان آسان است ؛ « یدخلون في دين الله افواجا » اما داخل شدن ایمان در دل ، کار سختی است ؛ « و لمـا يـدخل الايمان في قلوبكم »
اکنون که این سطرها را مینویسم ، شبی است که حضرت علی در روز آن در غدیر خم به امامت نصب شد ، همانها که « يدخلون في دين الله افواجا » بودند ، صحنه را دیدند و تبریک هم گفتند ، اما پس از چندی علی را رها کردند ، زیرا ایمان در قلبشان داخل نشده بود . این است تفاوت دخول مردم در دین با دخول دین در مردم.
#نشر_حداڪثری
خب در اســلام همونجوری ڪه به مقابله با فساد تاڪید شده... به همون مقدار به اصــلاح سفارش شده...
و در قرآن به ایمان و تقوای درونی اڪتفا نمیکند...
بلڪه اصــلاح را لازمه ی داشتن ایمان و تقوی میخواند...
با توجه به قرآن خدا خودش مصــلح است!
و از ما مــــردم هم اول خواسته که عیــب های خودمون رو اصلاح کنیــم, با توجه بہ سورھ ی نساء آیه 146 ڪه اول عیب های خودمون رو اصلاح کنیـم...
ســپس از ما خواسته ڪه به اصلاح جامعه بپردازیم!
بعد از چه کاری؟
بعد از اصــلاح خودمان...
بعد از جهاد با نفــسی که خودمان داشتیم!
بعد از خودسازی✨
حالا در قرآن میفرماید:
هر کس راه صلاح و اصــلاح را بر روی خود ببندد, نابود خواهد شد...
هر چند فرزند پیامبر باشد!
در قرآن اصولا ایمان رو با عمل صالح میخواند...
و همه مون این آیات رو بلدیم!:
( الذین آمــنو و عملوا صالحات! )
یعنی:ای ڪسانی که ایمان آوردید و عمل نیکو و صالح انجام دادید!
یعنی به وضوح میبینیم که ایمان آوردن رو با عمل صالح بیان کرده...
بعد حالا اثر بخشی این عمل صالحی رو که انجام بدیم, محدود به زمان و مکان خاصی نیست...
بلڪه برای نســل های آینده هم تاثیر داره...
مثـــل عمل صالحی که یک پدر انجام بده... بعد برای اینکه صالح بوده... تربیت فرزندانی صالح رو هم داشته... و این برای آینده و نسل های بعد هم تاثیر داره...
انسان بعد از اصلاح خودش ,
باید به اصلاح دیگران بپردازه...
و تموم توانش را بکار بگیرد،
ـــ
حالا خدا یکسری از اصلاح طلبان رو از کسانی که فقــــط شعار میدن, رو جدا میڪنه و چهره ی مدعیان دروغین رو افشا میکند...
عشاق المهدی (عج)
حالا خدا یکسری از اصلاح طلبان رو از کسانی که فقــــط شعار میدن, رو جدا میڪنه و چهره ی مدعیان دروغین
سوره ے بقرھ... آیه 11 و 12
میگه ڪه:
چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید،
میگویند: فقــط ما اصلاح گریم!!!‼️
بعد در آیه بعدی افشاشون میکنه...
میگه : آگاھ باشیــد‼️
یقینا خود آنان فسادگرند...
ولــی درڭ نمیڪنند...
عشاق المهدی (عج)
سوره ے بقرھ... آیه 11 و 12 میگه ڪه: چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید، میگویند: فقــط ما اصلاح
سورھ بقرھ, آیه/ 220
و الله یعلم المفســد من المصلح :
آری! خداوند مصلحیـن واقعی را میشناسد!🌿✨
یڬ نڪته قابل توجهی ڪه باید,
بهش توجه کرد اینه ڪه :
هر چقدر که میزان فساد بالا بره...
تلاش مصلحانہ تری رو طلب میکنه...
عشاق المهدی (عج)
یڬ نڪته قابل توجهی ڪه باید, بهش توجه کرد اینه ڪه : هر چقدر که میزان فساد بالا بره... تلاش مصلحانہ ت
مثــل وقتیڪه هوا گرم شود...
نیاز بہ آب بیشتری داریم!
پس هر چه مفسدان خطرناک تر باشه.
نیاز به مصلحانه ی بزرگتری داره...
حالا برابر نمــرود, جــز ابراهیـم (ع)
و در برابر فـــرعون , جــز موسی (ع)
و در برابر یـزیـــد, جز حســین (ع)
چه کسایی میتونستند مقابله کنن؟؟
فلذا اصلاحات همیشه با برنامه و گفت و گو و تذکر پیش نمیره...
بلڪه گاهی شرایطش پیش میاد ڪه باید به استقبال خطر رفت!
عشاق المهدی (عج)
فلذا اصلاحات همیشه با برنامه و گفت و گو و تذکر پیش نمیره... بلڪه گاهی شرایطش پیش میاد ڪه باید به است
{ امام حســین علیه السلام }
اولــین مصلح اســـلامی بود که به استقبال سخت تریـــن شداید رفت..
و جاݩ خود را تسلیــم حــقّ نمود .
و بہ شھادت رسیـد...🥀
سلام علیڪم.
هضم این شاید؛ سخت باشد!
و مبهم باشد!
دوبار خوانده شود!
ان شاءالله که رفع شود هدف اصلی این بیانات... و اگر شد؛ به صورت خیلی خلاصه و ذهنیتی دوباره تفصیل داده میشود...
ان شاءالله
میتوانید برای کانالها استفاده کنید...
ولی خب گفتم هضم مشکل دارد... نیاز به تفکر چندین باری دارد...