eitaa logo
ظهور ۵۹ | ZHR59_IR
2.7هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
506 ویدیو
353 فایل
◄ آینده پژوهی مهدوی ◄ مباحث تخصصی مهدویت ◄ با تولید بیش از ۲۰۰ مقاله مهدوی تخصصی ◄ و تولید بیش از ۱۰۰۰ عکس‌نوشته در موضوعات مختلف ◄ از انقلاب، با ولایت، تا ظهور ◄ راه ارتباطی : @S_Zibaei
مشاهده در ایتا
دانلود
🟩 سوره مبارکه توبه آیه ۲۴ ▪️نکته پنجم ✍🏻 مهم نیست جبهه رفتی، جانباز هستی و ۴۰ سال در خانه خدا عبادت کردی و چند تا چله و اربعین گرفتی و شب و روز کار خیر کردی. هیچ کدام از اینها پیش خدا ارزشی ندارد. ▪️اصل قضیه این است که محصول این کارها و عبادات چی بوده. چرا امام فرمودند: بسیجی ره صدساله را یک شبه طی می‌کند؟ اگر ما هم تصمیم بگیریم این اتفاق همان لحظه برای ما هم می‌افتد. چه خصوصیتی در بسیجی بود؟ سن بالا، تحصیلات حوزوی، انفاق های کلان ...؟ ▪️خیر؛ وقتی فهرستی از اعمال خیر را جلوی خودت می گذاری، می بینی بسیجی هیچ کدام از اینها را نداشت. ولی چطور می‌شود که کسی مثل امام می‌گوید: خدایا من را با اینها محشور کن. رمزش در همین آیه است. ▪️برای یک بسیجی شبیه شدن به خدا و رسول و جهاد در راه خدا محبوب تر از پدر، فرزند، برادر، خانواده، اموال، شغل، اعتبار، محبوبیت و ... می‌باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات
حاضری بخاطر حضرت سیلی بخوری.mp3
1.21M
🟩 حاضری بخاطر حضرت سیلی بخوری؟! 🎙امام زمان در زندگیت چقدر سهم داره؟ ... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (۱۸) واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات
آسیب‌شناسی باور به ظهور منجی.pdf
8.5M
🟩 آسیب‌شناسی باور به ظهور منجی ▪️نویسنده: عباس پسندیده ▪️تهیه‌شده در: شمارش‌معکوس‌ظهور ▪️تعداد صفحات: ( ۳۴ ) ▪️نسخه مناسب: موبایل ▪️زمان تقریبی مطالعه: ۱۵ دقیقه ✍🏻 اشاره: ظهور حضرت مهدی(ع) همچون فانوسی است که در اقیانوس متلاطم و ظلمانی دوران غیبت، ساحل امن و نجات را برای کشتی‌های طوفان‌زده مشخص می‌سازد و از این‌رو شیعه باید پیوسته از این فانوس الهی حفاظت کند و آن‌را از آسیب‌ها و آفت‌ها ایمن سازد؛ چرا که در غیر این صورت فانوس‌های بدلی، جای فانوس حقیقی را خواهند گرفت و مردم به جای اینکه به ساحل نجات رهنمون شوند گرفتار گمراهی و سرگردانی می‌گردند و نتیجه این امر چیزی جز تأخیر ظهور نخواهد بود... 📥 دریافت عکس‌نوشته ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ( ۸۴ ) واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات
🟩 پیش نمایش از فایل pdf مقاله: «آسیب‌شناسی باور به ظهور منجی» ▪️ظهور حضرت مهدی(ع) همچون فانوسی است که در اقیانوس متلاطم و ظلمانی دوران غیبت، ساحل امن و نجات را برای کشتی‌های طوفان‌زده مشخص می‌سازد و از این‌رو شیعه باید پیوسته از این فانوس الهی حفاظت کند و آن‌را از آسیب‌ها و آفت‌ها ایمن سازد؛ چرا که در غیر این صورت فانوس‌های بدلی، جای فانوس حقیقی را خواهند گرفت و مردم به جای اینکه به ساحل نجات رهنمون شوند گرفتار گمراهی و سرگردانی می‌گردند و نتیجه این امر چیزی جز تأخیر ظهور نخواهد بود... 📥 دریافت PDF مقاله ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات
آسیب‌شناسی باور به ظهور منجی.rar
11.52M
🟩 آسیب‌شناسی باور به ظهور منجی ▪️شامل ۳۴عدد عکس‌نوشته ، با همین عنوان ، با کیفیت اصلی ▪️مخصوص انتشار در کلیه شبکه‌های فضای‌مجازی ▪️تهیه‌شده در: شمارش‌معکوس‌ظهور 📥 دریافت PDF مقاله ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ : (۴۸) واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات
🟩 نقش علما و دانشمندان شیعه در آخرالزمان ▪️هرگاه ابرهای سیاهی و جهل سایه خود را بر جوامع بشری گسترانده است دانشمندان و علمای دینی مسؤولیت خود را در جهت زدودن جهل و نادانی از اندیشه ها و فساد و تباهی از دامن مردمان، به خوبی انجام داده‌اند. طبق روایات، علما در آخرالزمان این نقش را به خوبی ایفا می کنند. ▪️امام هادی(ع) در این زمینه می فرماید: «اگر در دوران غیبت قائم آل محمد(ص) دانشمندانی نبودند که مردم را به سوی او هدایت و راهنمایی کنند و با حجت های الهی از دینش دفاع نمایند و شیعیان ضعیف را از دام های شیطان و پیروانش رهایی داده و از دام ناصبی ها (دشمنان اهل بیت) نجات بخشند کسی در دین خدا پا برجا نمی‌ماند و همه مرتد می شدند؛ ولی آنان رهبری دل های شیعیان ضعیف را با قدرت در دست گرفته و حفظ می کنند؛ چنان که ناخدای کشتی سکان و فرمان کشتی را نگاه می دارد. بنابراین آنان نزد خدا والاترین انسان‌ها هستند.»[۲] ▪️رسول خدا(ص) پیرامون زنده کننده دین در هر قرن می فرماید: «خداوند بزرگ برای امت اسلام در آغاز هر قرن شخصی را بر می انگیزاند تا دین را احیا و زنده نماید.»[۳] ▪️این گونه روایات با صراحت به نقش علما در روزگار غیبت اشاره کرده و به خنثی شدن توطئه شیطان ها و تجدید حیات دین به دست دانشمندان تصریح می کند. اثبات این مطلب در روزگار ما به دلیل و برهان نیاز ندارد. نقش حضرت امام خمینی(ره) در از بین بردن نقشه های شوم دشمنان – که اساس دین را در جهان معاصر در معرض خطر قرار داده بودند – بر کسی پوشیده نیست. عزتی که اسلام در این عصر یافته به برکت انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار آن حضرت امام خمینی(ره) است. 📥 منابع +جزئیات کامل +دریافت PDF مقاله ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (۵۵) واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات
🟩 پاسخ به شبهه نظریه جنگ برای تحمیل ▪️برخی ظهور حضرت را ظهور سرخ و خونین می‌دانند و بر این باورند که ایشان در اثر جنگ و خون‌ریزی‌های فراوان، حاکمیت می‌یابد. این مسئله دستاویزی برای مخالفان مهدویت شیعی شده تا برای مردم دنیا این‌گونه جا بیندازند که فرجام تاریخ از نظر شیعه، فرجامی است خونین و دردناک که در آن با زور شمشیر و سرنیزه حکومتی به مردم جهان «تحمیل» می‌گردد. ▪️دوران معاصر، دوره نبرد الگوهای فرجام تاریخ و نظریه‌های پایان تاریخ است. در این نبرد کسی پیروز است که الگوی بهتری ارائه دهد. اگر ظهور حضرت متوقف بر رویکرد جامعه بشری به عدالت مهدوی است، راه رسیدن به آن ارائه تصویری روشن و منطقی از آن است. اگر بناست بشریت در ظهور حضرت به خاک و خون کشیده شود، آیا می‌توان انتظار همراهی از آنان داشت؟ آیا می‌توان آنان را منتظر ظهور نمود؟  ☑️ دلیل: ▪️بخشی از روایات مهدویت، اختصاص به درگیری‌های هنگام ظهور دارد. در این دسته، روایاتی وجود دارند که دامنه درگیری‌ها را بسیار گسترده و آمار کشته‌شدگان را بسیار زیاد نقل می‌کند. در این بحث در پی نقل این متون نیستم، شما کم و بیش از این متون خبر داشته و گوشه‌هایی از آن را شنیده و یا خوانده‌اید. ☑️ نقد: ▪️همان‌گونه که اشاره شد، روایات فوق مبنای نظریه «جنگ برای تحمیل» شده است. در این نظریه، حضرت مهدی(ع) ظهور می‌کند و پس از درگیری‌ها و خونریزی‌های بسیار فراوان، حاکمیت خود را بر پهنه گیتی می‌گستراند. اما این نظریه با اشکالات فراوانی روبه‌روست؛ چرا که یک نظریه اگر مخصوص بخشی از یک حقیقت باشد باید با دیگر اجزاء هماهنگ باشد. اصل هماهنگی میان اجزای یک مجموعه، ضرورت نظریه‌پردازی است و ناهماهنگی نشانه نادرستی یک یا چند نظریه درونی می‌باشد. نظریه «جنگ برای تحمیل» نیز با دیگر بخش‌های نظریه مهدویت و دولت امامت ناهماهنگ است. این ناهماهنگی در سه حوزه است که بدان می‌پردازیم: ▪️الف) نظریه «جنگ برای تحمیل» نمی‌تواند پدیده «غیبت» را تحلیل کند. غیبت یکی از عناصر مهم در فرهنگ مهدوی است. اگر بناست که برای حاکمیت امام زمان (ع) نبردهای تحمیل کننده انجام شود، دیگر نیازی به این غیبت طولانی نمی‌بود؛ از همان آغاز این نبردها می‌توانست آغاز شود و حکومت حضرت مستقر گردد. پس راز حدود دوازده قرن غیبت چیست؟. این نشان‌گر ناکارآمدی نظریه «جنگ برای تحمیل» در تحلیل پدیده غیبت است. ▪️ب) همان‌گونه که در بحث آسیب‌شناسی هنگامه‌ظهور گذشت، روایات معصومین(ع) و تحلیل‌‌های عقلانی، پیش‌شرط ظهور حضرت مهدی(ع) را «آمادگی اجتماعی» می‌دانند؛ اگر چنین است، نظریه «جنگ برای تحمیل» با این بخش از فرهنگ مهدویت نیز در تضاد است. اگر ظهور نیازمند آمادگی اجتماعی است؛ اگر غیبت، فرصتی برای کسب آمادگی است و اگر انتظار تلاش برای آماده‌سازی است، «جنگ برای تحمیل» چه معنایی خواهد داشت؟ این نظریه با هیچ یک از آن مفاهیم سه‌گانه نیز همخوانی ندارد. ▪️ج) برخی از روایاتی که به موضوع نبردهای پس از ظهور پرداخته‌اند، تأکید کرده‌اند که هدف این نبردها منافقان و معاندان هستند و بر این اساس عموم مردم در صف مقابل قرار نمی‌گیرند. نظریه جنگ برای تحمیل با این دسته از روایات هم ناسازگار است. در اندیشه دینی حتی منافق تا وقتی یک شهروند باشد، در امان است و تنها زمانی که قصد براندازی داشته باشد، با او برخورد می‌شود. در عصر ظهور، اگر معاندان و منافقان بخواهند مانع استقرار دولت مهدوی شوند، با آنان ستیز خواهد شد. دولت امامت، هیچگاه خود را با خشونت و تهدید بر مردم تحمیل نکرده است. خانه‌نشینی حضرت علی(ع) و انزوای معصومان (ع) دلیل روشن این حقیقت است. ستیز امام زمان(ع) با کسانی است که در برابر این جریان حق (که خواست عمومی است) سد ایجاد می‌کنند. 📥 جزئیات کامل+ دریافت PDF مقاله ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (۵۶) واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات
رجعت در تورات و انجیل.pdf
2.98M
🟩 رجعت در تورات و انجیل ▪️تهیه‌شده در: شمارش‌معکوس‌ظهور ▪️تعداد صفحات: ( ۱۳ ) ▪️نسخه مناسب: موبایل ▪️زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه ✍🏻 اشاره: رجعت از جمله اعتقادات شیعه اثنی عشری است که بیشتر در ‏موضوعات مطروحه در مهدویت به کار برده می‌شود. و از مصدر ثلاثی مجرد از باب رجع به ‏معنی بازگشتن و برگشتن است؛ آنچه در این مطلب بدان پرداخته می‌شود بازگشت کسانی است ‏که مردند و قبل از برپایی قیامت دوباره به جهان بازگردانده می‌شوند این معنی تنها به ‏اعتقادات شیعیان پیرامون ظهور حضرت حجت (عج) اختصاص ندارد. بلکه قبل از اسلام و ‏در کتب مقدس دیگر پیامبران الهی نیز آمده است، گذشته از دلایل عقلی مبنی بر صحت ‏این اعتقاد، دلایل تاریخی نیز در این رابطه وجود دارد که به تعدادی از آنها خواهیم ‏پرداخت.‏.. 📥 دریافت عکس‌نوشته ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ( ۸۵ ) واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات
🟩 پیش نمایش از فایل pdf مقاله: «رجعت در تورات و انجیل» ▪️رجعت از جمله اعتقادات شیعه اثنی عشری است که بیشتر در ‏موضوعات مطروحه در مهدویت به کار برده می‌شود. و از مصدر ثلاثی مجرد از باب رجع به ‏معنی بازگشتن و برگشتن است؛ آنچه در این مطلب بدان پرداخته می‌شود بازگشت کسانی است ‏که مردند و قبل از برپایی قیامت دوباره به جهان بازگردانده می‌شوند این معنی تنها به ‏اعتقادات شیعیان پیرامون ظهور حضرت حجت (عج) اختصاص ندارد. بلکه قبل از اسلام و ‏در کتب مقدس دیگر پیامبران الهی نیز آمده است، گذشته از دلایل عقلی مبنی بر صحت ‏این اعتقاد، دلایل تاریخی نیز در این رابطه وجود دارد که به تعدادی از آنها خواهیم ‏پرداخت.‏.. 📥 دریافت PDF مقاله 👉🏻
رجعت در تورات و انجیل-1.rar
3.7M
🟩 رجعت در تورات و انجیل ▪️شامل ۱۳عدد عکس‌نوشته ، با همین عنوان ، با کیفیت اصلی ▪️مخصوص انتشار در کلیه شبکه‌های فضای‌مجازی ▪️تهیه‌شده در: شمارش‌معکوس‌ظهور 📥 دریافت PDF مقاله ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ : (۴۹) واتساپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | آپارات