eitaa logo
این کتاب
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
2.6هزار ویدیو
39 فایل
علاقمندان به ساحت قرآن و عترت ↔مسیرهای ارتباطی؛ @gmail.comایمیل" rel="nofollow" target="_blank">darolghoranisf@gmail.comایمیل ایتا @Inketab پیامک؛ 09011202566
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای سردار حمید هداوند فرماندهی محترم انتظامی استان البرز سلام علیکم اخیرا و در پی اقدام شایسته جنابعالی و همکاران محترمتان در رسیدگی به تخلفات انجام شده در مراسم سوگواری محرم، نامه ای خطاب به شما در فضای مجازی منتشر شده و نویسنده به زعم خویش اقدام شما را زیر سؤال برده است. نامه سراسر اشکال و پر از مغالطه ، شما را نگران نسازد و بر راه مستقیم خود ثابت قدم و استوار باشید. در اینجا به برخی از اشتباهات فاحش و اشکالات واضح این نامه اشاره میکنم: ۱ . در خصوص احضار دختران نوشته است: « اگر قانون ملاک است؛ آیا عنوان مجرمانه‌ای در قوانین جزایی تحت عنوان «هنجارشکنی» یا «خدشه‌دار شدن احساسات عزاداران حسینی» وجود دارد؟ اگر آری، احضار این دختران بر اساس دستور کدام مرجع قضایی بوده است؟ » ایشان باید توجه کند که حجاب علاوه بر آنکه واجب الهی و ارزش مهمی در همه ادیان الهی است در ایران یک هنجار اجتماعی است. هَنجار اجتماعی ( Social norm) در اصطلاح دانش جامعه‌شناسی به الگوی رفتاری گفته می‌شود که روابط و کنش‌های اجتماعی را تنظیم می‌کند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند می‌دانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند (هنجارشکنی)، جامعه عکس العمل نشان میدهد و هنجار با قانون کنترل می‌شود. جامعه بزرگ زنان ایران حتی پس از آشوب های دوسال پیش و در حالیکه می‌دانستند در برهه‌ای از زمان ابهام قانونی و اجرایی در خصوص حجاب بانوان وجود دارد اکثریت قاطع آنان التزام خود را به این ارزش الهی نشان دادند و ثابت کردند که حجاب در ایران یک هنجار اجتماعی است. ۲ . در نامه به جنابعالی نوشته: « اگر افکار عمومی ملاک است، منظور افکار عمومی کدام یک از بخش‌ها یا قشرهای جامعه است؟ مثلا اگر از نتایج انتخابات اخیر کمک بگیریم، اکنون جامعه دارای سه گروه جمعیتی بزرگ است (۵۱ درصدی‌، ۲۷ درصدی‌، و ۲۲ درصدی) که این‌ها قضاوتشان نسبت به یک چنین پدیده‌ای متفاوت است، معیار شما برای تبعیت از افکار عمومی، کدام بخش‌های جامعه است؟» چنین عباراتی نشان می‌دهد که گویا نویسنده تصور میکند اشخاصی که در انتخابات شرکت نکرده اند از کشف حجاب در مراسم امام حسین علیه السلام خوشحال می‌شوند! و یا افکار عمومی میلیون ها نفری که کاندیدای مورد علاقه شان بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات هر روز در مراسم سنتی هیئات عزاداری شرکت کرد از کشف حجاب چند زن زنجیر زن نگران نشده اند! واقعاً به چنین فهمی می‌توان نام جامعه شناسی نهاد ؟! ۳. نویسنده در بخش دیگری از نامه خود به برخی از ناپسندی های مراسم سوگواری اشاره کرده و آنها را با کشف حجاب در عاشورا مقایسه کرده و پرسیده است که آیا آنها را هم احضار می‌کنید؟ ما میدانیم که نیروی محترم انتظامی همواره با همه ناهنجاری‌ها موجود برخورد کرده و بسیاری از آنها را علاج و برطرف نموده است اما این را هم میدانیم که در این زمان « بی حجابی» پیشران فرهنگ مبتذل غرب و لبه تیز اسلام ستیزی است. میرزای شیرازی مرجع بزرگ شیعه می‌دانستند که در ممالک اسلامی اشکالات و انحرافات متعددی در افکار و اعمال مسلمانان وجود دارد اما در بین همه ی آنها فقط استعمال توتون و تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام دانستند. چون بصیرت و زمان شناسی و دشمن شناسی ژرفی داشتند و توطئه‌ها را می‌فهمیدند. ۴ . امیدوارم منظور ایشان از اینکه نوشته اند: « خوب است نیروی محترم انتظامی بیش از آن که نگران رعایت هنجارها باشد نگران حفظ حریم و حرمت خویش باشد.» تهدید نباشد. ۵ . همه ما از عزاداری پسران و دختران نسل نو در ماه محرم و صفر و نیز شادی آنان در مناسبات سیاسی و مذهبی استقبال میکنیم. اشکالات احتمالی را هم اصلاح میکنیم و اجازه نمی‌دهیم کسانی این حضور مبارک را مخدوش کنند و آن را به نفع خواسته‌های نامبارک شان مصادره به مطلوب کنند. ۶ . خوشبختانه نویسنده این نامه اهل شهر بزرگ و زیبای اصفهان نیستند بلکه اهل روستای اصفهان هستند. چرا که اخیراً و بخاطر اینکه تناسب آرای انتخابات مردم این شهر فهیم و اصیل با مذاق وی نساخته و او را عصبانی کرده ، آن را روستا نامیده اند! عزت و پیروزی و توفیقات روزافزون شما و همکاران محترمتان را در سایه لطف امام عصر ارواحنا فداه از خدای بزرگ خواهانم. والسلام احمد زادهوش طلبه ای کوچک از حوزه علمیه اصفهان جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸 مثَل کسانی که غیر از خدا را اولیای خود برگزیدند، مثَل عنکبوت است که خانه‌ای برای خود انتخاب کرده؛ در حالی که سست‌ترین خانه‌های خانه عنکبوت است اگر می‌دانستند! 💠 خداى يكتا مى‌داند كه چه چيزهايى را سواى او به خدايى مى‌خوانند، و اوست پيروزمند و حكيم. 💠 اینها مثالهایی است که ما برای مردم می‌زنیم، و جز دانایان آن را درک نمی‌کنند. « قرآن کریم ، سوره عنکبوت» 🔹 دارالقرآن الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🙇‍♀ آيا صداى گريه كودك را نشنيديد؟🙇‍♂ 🕌صَلَّى رَسولُ اللّه ِ الظُّهرَ وَالعَصرَ فَخَفَّفَ الصَّلاةَ فِي الرَّكعَتَينِ، فَلَمَّا انصَرَفَ قالَ لَهُ النّاسُ : يا رسولَ اللّه ِ أحَدَثَ فِي الصَّلاةِ شَيءٌ؟ قالَ : وما ذاكَ؟ قالوا : خَفَّفتَ فِي الرَّكعَتَينِ الأَخيرَتَينِ! فَقالَ لَهُم : أمَا سَمِعتُم صُراخَ الصَّبِيِ؟!. « تهذيب الأحكام : ج ۳ ص ۲۷۴ ح ۷۹۶ ، الكافي : ج ۶ ص ۴۸ ح ۴» 🕌 امام صادق عليه السلام : پيامبر خدا ، نماز ظهر و عصر را خواند و دو ركعت [آخر ]را سريع به جا آورد. [بعد از نماز ]مردم به ايشان گفتند : اى پيامبر خدا! در[باره ]نماز ، چيز تازه اى آمده است ؟ فرمود : «اين [سؤال ]به خاطر چيست ؟» . گفتند : دو ركعت آخر را سريع خواندى . فرمود : «آيا صداى گريه كودك را نشنيديد؟» . 🕌 دارالقرآن الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشی را از پیرمرد دزدید . بعدش رفت زیر اتوبوس😢 🔹أَفَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَىٰ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنَا بَيَاتًا وَهُمْ نَائِمُونَ ❗️مگر مردم شهرها مطمئن‌اند از اینکه عذابمان شبانه و وقتی در خواب غفلت‌اند، سراغشان نمی‌آید؟! «اعراف ۹۷» 🔹أَوَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَىٰ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنَا ضُحًى وَهُمْ يَلْعَبُونَ ❗️مگر مردم شهرها مطمئن‌اند از اینکه عذابمان در روز روشن و وقتی سرگرم کارهای بیهوده‌اند، سراغشان نمی‌آید؟! « اعراف ۹۸» 🔹إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللَّهِ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ يَتُوبُونَ مِنْ قَرِيبٍ فَأُولَٰئِكَ يَتُوبُ اللَّهُ عَلَيْهِمْ ۗ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا ❗️البته خدا توبه را فقط از کسانی می‌پذیرد که کار زشتی از سرِ ندانم‌کاری انجام می‌دهند و خیلی زود به اشتباهشان پی می‌برند و توبه می‌کنند. خدا هم توبه‌شان را می‌پذیرد. خدا دانای کاردرست است. «نساء ۱۷» . 🔹وَلَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّىٰ إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ ۚ أُولَٰئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا ❗️ازآن‌طرف، توبه دردی از این دو گروه دوا نمی‌کند: اول، کسانی که همیشه کارهای زشت می‌کنند و وقتی مرگ سراغشان می‌آید، از روی ناچاری می‌گویند: «من الان توبه کردم!» دوم، کسانی‌که به‌موقع توبه می‌کنند؛ ولی بعداً با بی‌دینی از دنیا می‌روند. برای این دو گروه عذابی زجرآور آماده کرده‌ایم. « نساء ۱۸» ✔️ دارالقرآن الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 چه چیزهایی جلو فرستاده ایم؟! 💠 ای اهل ایمان! از خدا پروا کنید؛ و هر کسی باید با تأمل بنگرد که برای فردای خود چه چیزی پیش فرستاده است، و از خدا پروا کنید؛ یقیناً خدا به آنچه انجام می دهید، آگاه است. 💠 و مانند کسانی مباشید که خدا را فراموش کردند، پس خدا هم آنان را دچار خودفراموشی کرد؛ اینان همان فاسقان هستند. 💠 هرگز دوزخیان و بهشتیان یکسان نیستند؛ اصحاب بهشت رستگار و پیروزند! « سوره حشر» ✔️ دارالقرآن الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
‍ علامه طباطبائی : 🔸 اكثر افرادى كه موفّق به نفى خواطر شده و توانسته‌اند ذهن خود را پاك و صاف نموده و از خواطر مصفّا كنند ، و بالاخره سلطان معرفت براى آنان طلوع نموده در يكى از اين دو حال بوده است : در حين تلاوت قرآن مجيد و التفات به خواننده آن ، كه چه كسى در حقيقت قارى قرآن است و در آن وقت بر آنان منكشف مى‌شده است كه قارى قرآن خداست جلّ جلاله . از راه توسّل به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) ، زيرا آن‌حضرت را براى رفع حجاب و موانع طريق نسبت به سالكين راه خدا عنايتى عظيم است . 📚 رساله لُبّ اللّباب در سير و سلوك أولی الألباب ، صفحه ۱۵۰ 📗 دارالقرآن الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab