فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠امام صادق (ع) :
«مَنْ ذُکِرَ الْحُسَیْنُ عِنْدَهُ، فَخَرَجَ مِنْ عَیْنِهِ [عَیْنَیْهِ] مِنَ الدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ کَانَ ثَوَابُهُ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ یَرْضَ لَهُ بِدُونِ الْجَنَّهِ؛
کسى که یادى از حسین نزدش بشود و از چشمش به مقدار بال مگسی اشک خارج شود، اجر او بر خدا است و حقتعالی به کمتر از بهشت براى او راضى نیست».
دارالقرآن الکریم اصفهان
https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
https://www.aparat.com/v/a78rywc
بسم الله الرحمن الرحیم
مالك جُهَنِيِّ از امام محمدباقر علیه السلام در مورد کسی که موفق به زیارت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا در سرزمین کربلا نمیشود توصیه هایی نقل کرده که از جمله آنها روضه خانگی در روز عاشوراست:
...ثُمَّ لْيَنْدُبِ الْحُسَيْنَ علیه السلام وَ يَبْكِيهِ وَ يَأْمُرُ مَنْ فِي دَارِهِ بِالْبُكَاءِ عَلَيْهِ وَ يُقِيمُ فِي دَارِهِ مُصِيبَتَهُ بِإِظْهَارِ الْجَزَعِ عَلَيْهِ
...براى امام حسين عليه السّلام ندبه و گريه نموده و به كسانى كه در خانه مىباشند نيز امر نمايد كه براى آن حضرت بگريند و با اظهار جزع و فزع بر آن جناب در خانهاش اقامه مصيبت نمايد.
کامل الزیارات جلد ۱ صفحه ۱۷۵
بر اساس روایت فوق و همانطور که در مفاتیح و سایر کتب آمده،
یکی از آداب روز عاشورا مقتل خوانی است؛
مقتل خوانی حجتالاسلام والمسلمین میرزا محمدی در روز عاشورا 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان شیخ عدنان، مفتی اهل سنت عربستانی درباره ی امام حسین (علیه السلام) و تعجب مجری در برنامه تلویزیونی!
🔺هرکس در عزای حسین غمگین نشود، فاسق، منافق و حتی کافر است.
💢
عکس دستخط علامه حسن زاده آملی(ره) میباشد.
امام حسين(عليه السلام) در روز عاشورا به فرزند خويش امام سجاد(عليه السلام) در حالي که او را به سينه ي خود چسبانده و خون از بدن مبارکشان مي جوشيد، اين دعا را آموختند تا براي حاجت و برطرف شدن اندوه و بلاهاي سخت و امر عظيم و دشوار بخوانند:
بحَقِّ يس وَ الْقُرْآنِ الْحَکيمِ، وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرْآنِ الْعَظيمِ، يا مَنْ يَقْدِرُ عَلى حَوائِجِ السّائِلينَ، يا مَنْ يَعْلَمُ ما فِى الضَّميرِ، يا مُنَفِّسًا عَنِ الْمَکْرُوبينَ، يا مُفَرِّجًا عَنِ الْمَغْمُومينَ، يا راحِمَ الشَّيْخِ الْکَبيرِ، يا رازِقَ الطِّفْلِ الصَّغيرِ، يا مَنْ لا يَحْتاجُ اِلَى التَّفْسيرِ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بى (کَذا وَ کَذا)
و به جاي کذا و کذا حاجت خود را بخواهد.
حسن حسن زاده آملی. عاشورای حسینی 1391 آمل حسینیه کوثر
خواندن اين دعا بعد از قرائت سوره ی يس مناسب است.
بحارالانوار: 92 / 196 ـ الباقيات الصالحات ، باب چهارم ، دعاى امام حسين (ع) روز عاشورا / 382
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹.... وقتی که امام سجاد «عليهالسلام» از دفن پدر شهیدشان فارغ شدند،به سوى عمويشان عباس رفتند.پس او را در حالتى ديدند كه فرشتگان ميان طبقات آسمان را مدهوش کرده و حوریان را در غرفه هاى بهشت به گريه افكنده است.خود را بر روى بدن انداختند، گلوى مقدس را بوسيدند و فرمودند: بعد از تو،خاک بر سر دنیا ای ماه بنی هاشم، از من سلام بر تو ای شهید محتسب ، و رحمة خدا و برکاتش.
برای آن بزرگوار نیز قبری حفر کرده و به تنهایی ایشان را وارد قبر نمود، همانگونه که پدرش را دفن نمود. سپس به بنی اسد فرمودند:
همراه من کسانی هستند که یاریام میکنند.
📗 مقتل الحسين {عليه السلام} ، سید عبدالرزاق المقرم ، ج ۱ ، ص ۳۲۰
دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
🍃🌺
🕋 و آنگاه که حجرالاسود به امامت زین العابدین علیه السلام شهادت داد...
🔻چون امام حسين «عليهالسلام» به درجه رفيع شهادت نائل گرديد؛ محمد بن حنفيه(عموى امام سجاد ) خدمت امام رسيد و گفت: اى برادر زاده من؛ مىدانى كه رسول خدا وصيّت به امامت على كرد...
و
پس از على ، امام حسن ...
و
بعد از او امام حسين مقام امامت را به عهده داشتند...
در حال حاضر كه پدرت به شهادت رسيده است وصيتى براى امامت بعد از خود نكرده است...!
و
از طرفى من عموى تو و برادر پدر تو و فرزند على مىباشم...
و
سناً از تو بزرگتر مىباشم و تو از من كوچكترى، لذا سزاوار است كه در امر امامت با من نزاع نكنى و امامت مرا قبول كنى...
🔻امام سجاد فرمود: اى عمو از خدا بترس و دنبال آنچه كه سزاوار آن نيستى نرو و من تو را بر حذر مىدارم كه از جاهلان باشى...
اى عمو... پدرم «صلوات اللّه عليه» قبل از اينكه به كربلا بيايد به من وصيت كرد و يك ساعت قبل از شهادتش با من در امر امامت عهد و پيمان بست و اين سلاح رسول خدا «صلىاللهعليهوآله» است كه در نزد من است...
پس دنبال اين امر نگرد كه مىترسم عمرت كوتاه شود و در احوال تو آشوب و اختلال روى دهد...! خداوند تعالى امتناع دارد كه امامت را جز در نسل حسين( ع) قرار دهد و اگر مىخواهى به اين امر يقين كنى با من نزد حجرالاسود بيا تا از او داورى و نظر بطلبيم و حقيقت امر را از او جويا شويم .
🔻هر دو نزد حجرالاسود رفتند، امام سجاد به محمد بن حنفيه فرمود: تو ابتدا سخن بگو و به پيشگاه خداوند تضرّع نما و بخواه كه حجرالاسود با تو سخن بگويد، آنگاه حقيقت امر را از او سؤال كن...
محمد شروع به مناجات نمود و خدا را صدا زد، ولى جواب و سخنى از حجر الاسود نشنيد ...
امام فرمود: اى عمو...! اگر تو وصى و امام بودى حجر با تو سخن مىگفت و جواب تو را مىداد
محمد گفت: اى برادر زاده...! حال تو حجر را صدا بزن و از او سؤال كن ...
امام دعا كرد و فرمود: اى حجر...؛ از تو سؤال مىكنم، به حق خداوندى كه عهد و ميثاق پيامبران و اوصياء و تمامى مردمان را در تو قرار داد، كه بگويى بعد از حسين بن على وصى و امام كيست؟
ناگهان حجرالاسود چنان تكانى خورد كه گويا مىخواست از جاى خود كنده شود، آنگاه به زبان و نطق آمد و به امام سجاد عليهالسلام گفت:
« وصيت و امامت بعد از حسين بن علی پسر فاطمه بنت رسول اللّه مخصوص توست...»
🔻محمد پاى حضرت را بوسيد و گفت: « اعتراف مىكنم كه امامت حق شما مىباشد »
(منتهى الامال)
✔️ دارالقرآن الکریم اصفهان
https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای سردار حمید هداوند
فرماندهی محترم انتظامی استان البرز
سلام علیکم
اخیرا و در پی اقدام شایسته جنابعالی و همکاران محترمتان در رسیدگی به تخلفات انجام شده در مراسم سوگواری محرم، نامه ای خطاب به شما در فضای مجازی منتشر شده و نویسنده به زعم خویش اقدام شما را زیر سؤال برده است.
نامه سراسر اشکال و پر از مغالطه ، شما را نگران نسازد و بر راه مستقیم خود ثابت قدم و استوار باشید.
در اینجا به برخی از اشتباهات فاحش و اشکالات واضح این نامه اشاره میکنم:
۱ . در خصوص احضار دختران نوشته است: « اگر قانون ملاک است؛ آیا عنوان مجرمانهای در قوانین جزایی تحت عنوان «هنجارشکنی» یا «خدشهدار شدن احساسات عزاداران حسینی» وجود دارد؟ اگر آری، احضار این دختران بر اساس دستور کدام مرجع قضایی بوده است؟ »
ایشان باید توجه کند که حجاب علاوه بر آنکه واجب الهی و ارزش مهمی در همه ادیان الهی است در ایران یک هنجار اجتماعی است.
هَنجار اجتماعی ( Social norm) در اصطلاح دانش جامعهشناسی به الگوی رفتاری گفته میشود که روابط و کنشهای اجتماعی را تنظیم میکند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند میدانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند (هنجارشکنی)، جامعه عکس العمل نشان میدهد و هنجار با قانون کنترل میشود.
جامعه بزرگ زنان ایران حتی پس از آشوب های دوسال پیش و در حالیکه میدانستند در برههای از زمان ابهام قانونی و اجرایی در خصوص حجاب بانوان وجود دارد اکثریت قاطع آنان التزام خود را به این ارزش الهی نشان دادند و ثابت کردند که حجاب در ایران یک هنجار اجتماعی است.
۲ . در نامه به جنابعالی نوشته: « اگر افکار عمومی ملاک است، منظور افکار عمومی کدام یک از بخشها یا قشرهای جامعه است؟ مثلا اگر از نتایج انتخابات اخیر کمک بگیریم، اکنون جامعه دارای سه گروه جمعیتی بزرگ است (۵۱ درصدی، ۲۷ درصدی، و ۲۲ درصدی) که اینها قضاوتشان نسبت به یک چنین پدیدهای متفاوت است، معیار شما برای تبعیت از افکار عمومی، کدام بخشهای جامعه است؟»
چنین عباراتی نشان میدهد که گویا نویسنده تصور میکند اشخاصی که در انتخابات شرکت نکرده اند از کشف حجاب در مراسم امام حسین علیه السلام خوشحال میشوند! و یا افکار عمومی میلیون ها نفری که کاندیدای مورد علاقه شان بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات هر روز در مراسم سنتی هیئات عزاداری شرکت کرد از کشف حجاب چند زن زنجیر زن نگران نشده اند!
واقعاً به چنین فهمی میتوان نام جامعه شناسی نهاد ؟!
۳. نویسنده در بخش دیگری از نامه خود به برخی از ناپسندی های مراسم سوگواری اشاره کرده و آنها را با کشف حجاب در عاشورا مقایسه کرده و پرسیده است که آیا آنها را هم احضار میکنید؟
ما میدانیم که نیروی محترم انتظامی همواره با همه ناهنجاریها موجود برخورد کرده و بسیاری از آنها را علاج و برطرف نموده است اما این را هم میدانیم که در این زمان « بی حجابی» پیشران فرهنگ مبتذل غرب و لبه تیز اسلام ستیزی است.
میرزای شیرازی مرجع بزرگ شیعه میدانستند که در ممالک اسلامی اشکالات و انحرافات متعددی در افکار و اعمال مسلمانان وجود دارد اما در بین همه ی آنها فقط استعمال توتون و تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام دانستند. چون بصیرت و زمان شناسی و دشمن شناسی ژرفی داشتند و توطئهها را میفهمیدند.
۴ . امیدوارم منظور ایشان از اینکه نوشته اند: « خوب است نیروی محترم انتظامی بیش از آن که نگران رعایت هنجارها باشد نگران حفظ حریم و حرمت خویش باشد.» تهدید نباشد.
۵ . همه ما از عزاداری پسران و دختران نسل نو در ماه محرم و صفر و نیز شادی آنان در مناسبات سیاسی و مذهبی استقبال میکنیم. اشکالات احتمالی را هم اصلاح میکنیم و اجازه نمیدهیم کسانی این حضور مبارک را مخدوش کنند و آن را به نفع خواستههای نامبارک شان مصادره به مطلوب کنند.
۶ . خوشبختانه نویسنده این نامه اهل شهر بزرگ و زیبای اصفهان نیستند بلکه اهل روستای اصفهان هستند. چرا که اخیراً و بخاطر اینکه تناسب آرای انتخابات مردم این شهر فهیم و اصیل با مذاق وی نساخته و او را عصبانی کرده ، آن را روستا نامیده اند!
عزت و پیروزی و توفیقات روزافزون شما و همکاران محترمتان را در سایه لطف امام عصر ارواحنا فداه از خدای بزرگ خواهانم.
والسلام
احمد زادهوش
طلبه ای کوچک از حوزه علمیه اصفهان
جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸 مثَل کسانی که غیر از خدا را اولیای خود برگزیدند، مثَل عنکبوت است که خانهای برای خود انتخاب کرده؛ در حالی که سستترین خانههای خانه عنکبوت است اگر میدانستند!
💠 خداى يكتا مىداند كه چه چيزهايى را سواى او به خدايى مىخوانند، و اوست پيروزمند و حكيم.
💠 اینها مثالهایی است که ما برای مردم میزنیم، و جز دانایان آن را درک نمیکنند.
« قرآن کریم ، سوره عنکبوت»
🔹 دارالقرآن الکریم اصفهان
https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙇♀ آيا صداى گريه كودك را نشنيديد؟🙇♂
🕌صَلَّى رَسولُ اللّه ِ الظُّهرَ وَالعَصرَ فَخَفَّفَ الصَّلاةَ فِي الرَّكعَتَينِ،
فَلَمَّا انصَرَفَ قالَ لَهُ النّاسُ :
يا رسولَ اللّه ِ أحَدَثَ فِي الصَّلاةِ شَيءٌ؟
قالَ : وما ذاكَ؟
قالوا : خَفَّفتَ فِي الرَّكعَتَينِ الأَخيرَتَينِ!
فَقالَ لَهُم : أمَا سَمِعتُم صُراخَ الصَّبِيِ؟!.
« تهذيب الأحكام : ج ۳ ص ۲۷۴ ح ۷۹۶ ، الكافي : ج ۶ ص ۴۸ ح ۴»
🕌 امام صادق عليه السلام :
پيامبر خدا ، نماز ظهر و عصر را خواند و دو ركعت [آخر ]را سريع به جا آورد. [بعد از نماز ]مردم به ايشان گفتند : اى پيامبر خدا! در[باره ]نماز ، چيز تازه اى آمده است ؟
فرمود : «اين [سؤال ]به خاطر چيست ؟» .
گفتند : دو ركعت آخر را سريع خواندى .
فرمود : «آيا صداى گريه كودك را نشنيديد؟» .
🕌 دارالقرآن الکریم اصفهان
https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشی را از پیرمرد دزدید . بعدش رفت زیر اتوبوس😢
🔹أَفَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَىٰ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنَا بَيَاتًا وَهُمْ نَائِمُونَ
❗️مگر مردم شهرها مطمئناند از اینکه عذابمان شبانه و وقتی در خواب غفلتاند، سراغشان نمیآید؟!
«اعراف ۹۷»
🔹أَوَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَىٰ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنَا ضُحًى وَهُمْ يَلْعَبُونَ
❗️مگر مردم شهرها مطمئناند از اینکه عذابمان در روز روشن و وقتی سرگرم کارهای بیهودهاند، سراغشان نمیآید؟!
« اعراف ۹۸»
🔹إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللَّهِ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ يَتُوبُونَ مِنْ قَرِيبٍ فَأُولَٰئِكَ يَتُوبُ اللَّهُ عَلَيْهِمْ ۗ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا
❗️البته خدا توبه را فقط از کسانی میپذیرد که کار زشتی از سرِ ندانمکاری انجام میدهند و خیلی زود به اشتباهشان پی میبرند و توبه میکنند. خدا هم توبهشان را میپذیرد. خدا دانای کاردرست است.
«نساء ۱۷»
.
🔹وَلَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّىٰ إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ ۚ أُولَٰئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا
❗️ازآنطرف، توبه دردی از این دو گروه دوا نمیکند: اول، کسانی که همیشه کارهای زشت میکنند و وقتی مرگ سراغشان میآید، از روی ناچاری میگویند: «من الان توبه کردم!» دوم، کسانیکه بهموقع توبه میکنند؛ ولی بعداً با بیدینی از دنیا میروند. برای این دو گروه عذابی زجرآور آماده کردهایم.
« نساء ۱۸»
✔️ دارالقرآن الکریم اصفهان
https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 چه چیزهایی جلو فرستاده ایم؟!
💠 ای اهل ایمان! از خدا پروا کنید؛ و هر کسی باید با تأمل بنگرد که برای فردای خود چه چیزی پیش فرستاده است، و از خدا پروا کنید؛ یقیناً خدا به آنچه انجام می دهید، آگاه است.
💠 و مانند کسانی مباشید که خدا را فراموش کردند، پس خدا هم آنان را دچار خودفراموشی کرد؛ اینان همان فاسقان هستند.
💠 هرگز دوزخیان و بهشتیان یکسان نیستند؛ اصحاب بهشت رستگار و پیروزند!
« سوره حشر»
✔️ دارالقرآن الکریم اصفهان
https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
علامه طباطبائی :
🔸 اكثر افرادى كه موفّق به نفى خواطر شده و توانستهاند ذهن خود را پاك و صاف نموده و از خواطر مصفّا كنند ، و بالاخره سلطان معرفت براى آنان طلوع نموده در يكى از اين دو حال بوده است :
در حين تلاوت قرآن مجيد و التفات به خواننده آن ، كه چه كسى در حقيقت قارى قرآن است و در آن وقت بر آنان منكشف مىشده است كه قارى قرآن خداست جلّ جلاله .
از راه توسّل به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) ، زيرا آنحضرت را براى رفع حجاب و موانع طريق نسبت به سالكين راه خدا عنايتى عظيم است .
📚 رساله لُبّ اللّباب در سير و سلوك أولی الألباب ، صفحه ۱۵۰
📗 دارالقرآن الکریم اصفهان
https://eitaa.com/ZalekAl_ketab
هدایت شده از حسین معصوم زاده
✳️مرکز آموزش علمی کاربردی مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته های زیر دانشجو می پذیرد:
👈 رشته های کاردانی:
🔷 تربیت مربی قرآن
🔷 تربیت مربی پیش دبستانی
🔷 امور فرهنگی
🔷 مددکاری خانواده
🔷 مدیحه و مرثیه سرایی
👈رشته های کارشناسی:
🔷 تربیت مبلغ قرآن کریم
🔷 مدیریت امور فرهنگی
🔷 تربیت مربی پیش دبستانی
♦️شروع ثبت نام از 13 مردادماه
✅ شماره تماس جهت مشاوره و ثبت نام:
3650 7739 -36507738
📌آدرس:سپاهان شهر بلوار غدیر - خیابان ایثار
🆔 @Mahd_quran_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😢 تصاویری غمانگیز از حرم امام حسین علیهالسلام و محیط پیرامون بین الحرمین در زمان رژیم صدام و بعد از حمله آن رژیم نحس به حرم مطهر
💠 خدای بزرگ را برای بازگشت امنیت و بازشدن عزتمندانه راه کربلا شکرگزاری کنیم و نقش مؤثر امام راحل و شهدای عزیز را فراموش نکنیم.
✔️ دارالقرآن الکریم اصفهان
https://eitaa.com/ZalekAl_ketab