#بچه_زرنگ حرفهای زیادی را زد. از تأثیرات فرهنگی گفت تا ویژگیهای نسل جدید.🙃 از پتانسیلهای فراوان نسل جدید و #قدرتشان💪🏼 گفت تا نقاط ضعفشان.🤷♂️ حرف اصلیاش برای نسل جدید یک رهبر بود.👌
نسل جدید میتواند و #موفق میشود اگر یک راهنما داشته باشد؛ یعنی بحث اصلی بحث روشن کردن افق، برنامهریزی و تربیت است👩🎓. نیازهای این #نسل این مقولهها هستند.
همچنین این اثر به مقوله ولی امر یا #رهبر توانایی که مستقیماً از سمت امام انتخابشده است اشاره کرد و بهصورت کاملاً قابلدرک لزوم پیروی از #دستورات او را گوش زد کرد.👂 به نحوی مسیر راه نسل جدید را اینگونه طراحی کرد. در طول داستان لزوم وجود #خدا، #عشق فطری خدا و مسیر به #خدا رسیدن را شرح داد و استفاده زیبایی از نماز و دعای مادر🤲 در این بخش برد.
جالب است که در #انیمیشن یک سؤال خیلی کوتاه مطرح میشود که باید از #بچهها پرسید. لباس قهرمانهای واقعی چه شکلی است و چه کسانی #قهرمانهای واقعی😎 هستند؟⁉️
در آخر هم #امام_رضا را صاحب #حقیقی این #کشور نامید که سالهاست مانع نابودی و فروپاشی ماهیت این کشور شده.
همانگونه که آهو🦌 مانع نابودی جنگل🌳 و انقراض حیوانات شده است. #زیباست که انیمیشن پشت امام رضا🕌 پنهان نمی شود و برای فیصله دادن به یک داستان گنگ دست به دامن نیروی معنوی امام نمیشود.
بلکه با سیری #منطقی و درام به مرحله ای می رسد که مخاطب مفهوم حقیقی را #درک کند.
انیمیشن #بچه_زرنگ برای توجیه خود متوسل به امام رضا نمی شود و کاری می کند تا مخاطب با چشم دل مفهوم واقعی توسل را متوجه شود.🌹
درنهایت #انیمیشن به این #حدیث اشاره دارد:
قال المهدی (عج):
إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاء.
ما در رعایت حال شما کوتاهی نمیکنیم و یاد شمارا از خاطر نبردهایم که اگر جز این بود #گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شمارا #ریشهکن میکردند.
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۲۵ دی ۱۴۰۲
احکام جدید در #فضای_مجازی🚫
💢دام های #مذهبی_صورتی ها
💢میبینی با گذر زمان چه #مشکلات عجیب و متفاوتی در راه #تربیت وجود داره😔
💢اینجاست که #تفکر_رسانه_ای خودشو نشون میده
یه نوجوون بدون #تفکر_انتقادی چطوری میتونه این #تعارض رو حل کنه؟⁉️
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۲۶ دی ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
#مسابقه_تلویزیونی
#سواد_رسانه_ای
#فانوس
📚ازداستان تا واقعیت
🙍🏻♂️فصل اول: ویژه آقایان
ثبت نام شروع شد:
جهت ثبت نام در مسابقه تلویزیونی سواد رسانه ای (فانوس) یک پیام حاوی نام ونام خانوادگی وشماره تماس فعال به آیدی زیر در پیام رسان روبیکا ارسال نمائید.
@azimimohammad20 👈نام کاربری در روبیکا
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۲۶ دی ۱۴۰۲
ـ﷽ سلام امام زمانم ﷽
السَّلامُعَلَيْكَیابقِیَّةَ اللهُ فی اَرضِه
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللهُ فی اَرضِه
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْحُجَّةِ الثّانی عشر
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نورُ اللهِ فی ظُلُماتِ الْاَرضِ
اَلسّلامُ عَلَیْکَیا مَولایَ یاصاحِبَالزَّمان
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا فارسُالْحِجاز
اَلسَّلامُعَلَیْکَ یاخَلیفَةَ الرَّحمَنُویاشَریکَالْقُران
وَیااِمامَ الْاُنسِوَالْجان
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۲۷ دی ۱۴۰۲
به نام خالق زیبایی ها
#دوره_جامع_انیمیشن
#چهار_ترم
فصل اول
آموزش مبانی طراحی
آموزش آناتومی
آموزش مبانی کمپوزیسیون
آموزش پرسپکتیو
آموزش رنگ شناسی
فصل دوم
آشنایی با روشهای متحرک سازی
جانبخشی به اجسام
فرم و حرکت
فصل سوم
آموزش مبانی متحرک سازی
(( طراحی کاراکتر - بازیگری در انیمیشن - زمان بندی ))
فصل چهارم
مراحل تولید یک اثر انیمیشن
(( آشنایی با استوری برد و ریل و لی اوت در انیمیشن ))
🟠🟢🔴همراه با مدرک معتبر از فنی حرفه ای وسازمان فضای مجازی
👈هزینه ثبت نام ترم اول در 12 جلسه: 1 میلیون تومان
🎁تخفیف 50 درصدی ویژه مجموعه تولید محتوای دیجیتال بسیج
📝جهت ثبت نام به سکوهای مجازی ما به آدرس nasramarkazi@ مراجعه فرمائید و مشخصات خود به همراه شماره تماس فعال خود را برای ادمین کانال ارسال نمائید.
نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان مرکزی
🔘 با ما در شبکه های اجتماعی زیر همراه باشید :
https://t.me/nasramarkazi | تلگرام
https://rubika.ir/nasramarkazi |روبیکا
https://eitaa.com/nasramarkazi |ایتا
۲۹ دی ۱۴۰۲
✅ 🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
✅ ذکر روز شنبه؛
✨ یا رَبَّ الْعالَمین ✨
🌺 ای پروردگار جهانیان 🌺
💢 سلام و درود بر شما؛ به شنبه خوش آمدید...
امروز 🌸 شنبه 🌸 است:
💫 ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ شمسی
💫 ۰۸ رجب ۱۴۴۵ قمری
💫 ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی
ای آنکه خدای خویش خوانیم تو را
طاعت به سزا کجا توانیم تـو را
گویند خدای را به حاجات بخوان
حاضرتر از آنی که بخوانیم تـو را
🌸 الهـی بـه امیـد تـو 🌸
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۳۰ دی ۱۴۰۲
#سواد_رسانهای
🔴همیشه یکی از راه های #جنگ_رسانهای انتشار #عكس📸 یه اتفاق دلخراش به جای موضوع دیگه هست متاسفانه بعضی ها باور میکنن و تو دام 🕳️میفتن🤦
مثل این مورد 👇👇
عکس تصادف دو سال رو به اتفاق امروز صبح ربط میدن 🤨
تو دام نیفتی😊
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۳۰ دی ۱۴۰۲
نقشهای رسانه
تقریباً رسانه در هر بعد از زندگی افراد نقش دارد.
ابعاد نقشهای رسانه در زندگی روزمره مردم.
نقش آموزشی
وجود صوت، تصویر، ویدئو، متن و همه اینها به صورت پویا بسیار بر یادگیری موثر است.
اگر به برنامههای تلوزیونی دقت کنیم، اهمیت و نقش آموزش را به طور کامل درکی میکنیم.
به بیان ساده وجود برنامههای مختلف آشپزی، پزشکی، کودکانه وغیره بسیار روی آموزش افراد موثر است.
نقش سرگرمی
گاهی افراد برای گذراندن اوقات استراحت خود به رسانهها روی میآورند اما در برخی موارد این ویژگی به معضل تبدیل میشود.
استفاده بیش از اندازه از رسانه برای سرگرمی تبعات ناخوشایندی را نیز با خود به همراه دارد.
چه بهتر که برای استفاده از رسانه برنامه مشخص و متعادل داشته باشیم.
نقش خبری
دیگر نقش با اهمیت رسانه گردآوری اخبار و اتفاقات و قرار دادن آنها بهسادگی در دست مخاطب است.
دیگر نیاز نیست برای دسترسی به رویدادها زحمت بکشید، فقط کافی است تلوزیون را روشن کنید یا موبایلتان را در دست بگیرید!
نقش ارتباطی
گسترش رسانهها سبب نزدیکی افراد و سهولت در ارتباطگیری بین آنها میشود.
با خواندن روزنامه، دیدن اخبار و حتی استفاده از شبکههای اجتماعی احساس قرارگیری در اجتماع در افراد افزایش مییابد و ارتباط بین اشخاص نزدیک میشود.
نقش تبلیغی
اکثر حکومتها از این نقش رسانه بهجای فعالیت در جهت اغنا فرهنگ و کمک به زندگی بهتر، منافع سیاسی خود را بر آن وارد میکنند و به تحمیل قدرت میپردازند.
نقش اقتصادی
گاهی استفاده از رسانه بسیار از جهت مالی و اقتصادی برای افراد منفعت دارد.
و بسیاری از مشاغل مربوط بهاین حوزه میشوند و مشاغلی که ربطی به این حوزه نداشته باشند، از رسانه به عنوان ابزار برای منافع اقتصادیشان بهره میگیرند.
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۳۰ دی ۱۴۰۲
✅ 🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
✅ ذکر روز یکشنبه؛
✨ یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام✨
🌺 ای صاحب جلال و بزرگواری 🌺
💢 سلام و درود بر شما؛ به یکشنبه خوش آمدید...
امروز 🌸 یکشنبه 🌸 است:
💫 ۰۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ شمسی
💫 ۰۹ رجب ۱۴۴۵ قمری
💫 ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی
یاد خـ♡ـدا
آرام بخش دلهاست
روزت را متبرک كن با نام و ياد خدا
خدا صداى بندههايش را دوست دارد
🌸 الهـی بـه امیـد تــو 🌸
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۱ بهمن ۱۴۰۲
2️⃣دومین مورد از اصول #مدیریت_رسانه
مسئولیت پذیری هست🙋
مسئولیت پذیری والدین
اونقدر که #پدر و #مادر👪 تو تغذیه🍗 و
پوشاک👕 و سلامتی 🏥بچه حساسیت به
خرج میدن باید تو #تربیت بچه ها هم
حساس باشند 🙂
بدون #تربیت_رسانه ای نمیشه انتظار داشته باشیم بچمون #خوب بار بیاد🤦
باید #فضای_مجازی رو برای بچه ها #امن کنیم 🔐
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۱ بهمن ۱۴۰۲
⭕️سواد رسانهای آموزشی برای بزرگسالان یا
ضرورتی برای کودکان؟
سوادرسانهای را از چه سنی شروع کنیم؟
پایین آمدن سن نیاز به درس سواد رسانهای نشاندهنده این است که افراد از سنین کودکی در معرض آسیبهای رسانهای قرار دارند و برای تربیت آنها در این فضا باید تدابیر کاربردی سنجیده شود.
در ایران درس سواد رسانهای در پایه دهم تدریس میشود که البته هنوز هم آنچنان که باید جدی گرفته نمیشود. نیاز به بهروز شدن منابع آموزشی، بهکارگیری مدرسینی مسلط و بهروز و عملیاتی کردن آموزههای این درس، از الزاماتی هستند که همچنان مدارس با آن درگیرند.
اما نقطه عطف ماجرا آنجاست که باید سن مواجهه با سواد رسانهای را پایینتر از نوجوانی و در کودکی در نظر بگیریم. چراکه همواره ارائه آموزههای رژیم مصرف به والدین برای مدیریت بهتر مصرف خود و فرزندانشان، راهگشا نیست و آموزشِ مربوطه باید خود کودکان را مستقیم مورد توجه قرار دهد.
فرایندهای تقنینی از ارائه تا تصویب طرحهای این چنینی برای رسمی شدن این آموزشها در مدارس بعضاً اینقدر زمانبر میشود که آسیبهای آن به جمعیت بیشتری سرایت کرده و هزینههای مربوطه را متوجه درمان آسیب میکنند تا پیشگیری از آن.
در فضایی که با تکثیر معلمیبلاگریِ بسیاری معلمها و افرادی که با استفاده ابزاری از دانشآموزان خود، دغدغه بالا بردن دنبالکنندههای خود را دارند روبهرو هستیم، مربیانی که ادبیات و روانشناسی کودکان را به خوبی میشناسند و از سوی دیگر خود به آموزههای سواد رسانهای مسلط هستند، باید این مسئولیت مهم را بر عهده بگیرند و سوادرسانهای را متناسب سطح فهم و درک کودکان به آنها آموزش دهند
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۱ بهمن ۱۴۰۲
📃شش قاعده کلی در نظریه سواد رسانهای جیمز پاتر
1️⃣ #مسئولیت: مسئولیت ارتقا و پیشبرد سواد رسانهای در خود فرد نهفته است و تا زمانی که شخص مسئولیت میزان سواد خودش را نپذیرد، انگیزهای برای تغییر وجود نخواهد داشت.
2️⃣ #تأثیرات: افراد باید نسبت به حوزه تأثیرات رسانهها اعم از مثبت و منفی حساس باشند.
3️⃣ #تفسیر: انسان موجودی تفسیرگر هست و باید بر فعالیت ساخت معنا مسلط بوده بر آن کنترل داشته باشد.
4️⃣ #اهمیت_معنا: این قاعده به اهمیت معنای به اشتراک گذاشته شده اشاره کرده می گوید؛ افراد باید تعداد قابل توجهی تفسیر خارج از ذهن خودشان را فرا بگیرد به طوری که بتوانند سایر افراد را درک کرده و از نمادهای رایج جهت برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند.
5️⃣ #قدرت: بر طبق پنجمین قاعده یا قاعده کلی قدرت، دانش قدرت است. چنانچه افراد بخواهند بر ساخت معنیشان کنترل و تسلط داشته باشند نیازمند انواع خاصی از دانش هستند بدون این دانش آنها توانایی ایجاد تغییرات اساسی در جهت مثبت را نخواهند داشت. افراد لازم است بدانند چه ساختارهای دانشی به آنها بسیار کمک میکند و چگونه باید از آن ساختارهای دانش استفاده نمود.
6️⃣ #هدف: هدف سواد رسانه ای تجهیز افراد جهت انتقال کنترل از سوی رسانهها به سمت خودشان است. سواد رسانهای قدرت و اختیار را به فرد میدهد و بیان می دارد که اگر افراد نتوانند به ساخت معنا کنترل داشته باشند، رسانه ها این کار را انجام خواهند داد.
#سواد_رسانه
🔷️نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
🆔 @ZarandiehMedia
┈••✾•🌸✨🌸✨🌸•✾••┈
۲ بهمن ۱۴۰۲