﷽؛
✍ #نفوذی_ها
و ستون پنجم دشمن ،
چه کسانی هست و چرا با آنها برخورد نمی شود؟
🔹ستون پنجم
به گروهی از مردم در داخل یک کشور و یا یک جامعه گفته میشود که در زمان جنگ و به صورت پنهانی به همکاری با دشمنان و تضعیف کشور و ملت خود میپردازند.
🔸فعالیتهای ستون پنجم
ابعاد گسترده ای دارد و مباحث نظامی، فر هنگی، سیاسی، اقتصادی و... را شامل می شود. ستون پنجم را می شود به نوعی جاسوسی هم اطلاق کرد ولی دامنه فعالیت و تاثیر گذاری اقدامات ستون پنجم، گسترده تر و مخرب تر از جاسوسی می باشد.
🔻با تعریف ارائه شده در بالا،
افراد و گروههای زیر را می توان ستون پنجم نامید.
1⃣ کسانی که اراده ملت را در مقاومت مقابل دشمنانش سست میکنند
2⃣ کسانی که عامدانه نارضایتی تراشی میکنند
3⃣ کسانی که عامدانه به مسئولیت خود در کنترل بازار عمل نمی کنند
4⃣ کسانی که مسیر حل مشکلات را مذاکره و کرنش مقابل آمریکا معرفی می کنند
5⃣ کسانی که سرباز جنگ روانی و روایتی دشمن در داخل شده اند
6⃣ اصحاب رسانه هایی که با تاکتیک های ژورنالیستی بر طبل تفرقه می کوبند
7⃣ سیاسیونی که با اظهارات
و توئیت های خود، به قصد ضربه به نظام و مقابله با حاکم اسلامی،تدابیر رهبری انقلاب را به سخره میگیرند
8⃣ کسانی که کاسبان دوگانه های دروغین شده اند
9⃣ کسانی که به قصد ضربه به مردم، احتکار و گرانفروشی میکنند .
🔟 کسانی که با گفتار و رفتار خود،
مردم را به کلیت نظام اسلامی بدبین و نسبت به آینده، ناامید می کنند.
👇نکته مهم:
🔹براساس اعلام مسئولان،
شرایط فعلی کشور، شرایط جنگ اقتصادی است و شکی نیست افرادی که در هر جایگاهی، باعملکرد خود به مشکلات اقتصادی کشور و مردم دامن می زنند، ستون پنجم دشمن در میان مردم هستند و پر واضح است که حکم ستون پنجم در زمان جنگ چیست.!
🔸...و امیدواریم که مسئولان مربوطه،
به وظیفه خود در شناسایی و برخورد با ستون پنجم بیگانگان و دشمنان ملت ایران عمل کنند.
#ستون_پنجم #جنگ #تحریم
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ ویژه|تحریم ها میتوانند بی اثر شوند، اما چطور؟
آیا حسن روحانی پاسخی دارد ؟
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
📣 هر کس در فرزند آوری کوتاهی کند والله قسم باید جوابگوی امام زمان(عج) باشد...
#بحران_جمعیت_شیعه
#فرزندآوری
#تلنگر_مهدوی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
﷽؛
✍۱۱۰ نکته
خواندنی #جذاب و #جالب
درباره آیت الله العظمی سید علی خامنه ای
0⃣ #مقدمه
🔹جمهورى اسلامى بر اساس
رهبرى حکیمانه ى معمار انقلاب اسلامى حضرت امام خمینى (رض ) تحقق پیدا کرد و تحت رهبرى و زعامت به حق و شایسته رهبر معظم ، مسیر ثبات و اقتدار و رشد تعالى را مى پیماید، رهبرى که امام (رض ) او را خوب مى شناخت و بزرگش کرد و او را بسیار فهیم و فردى صالح و متفکر و دانشمند مى شمرد.
🔸ایشان با ورود به عرصه ى رهبرى ؛
با صلابت و قدرت و بینش عمیق و اللهى ، سکان کشتى انقلاب اسلامى را بعد از رحلت امام عزیز (رض ) در آن گرداب هاى خطرناک و طوفان هاى سهمگین به ساحل نجات هدایت نموده است و بارقه ى امیدى که حضرت امام (رض ) در دل مسلمانان و مستضعفان جهان مخصوصا ملت بزرگوار ایران اسلامى روشن کرده بود، هم چنان روشن نگهداشت .
🔹یکى از راه هاى شناخت
رهبر حکیم و فرزانه ، آگاهى از نظرات بزرگان سیاست و دیانت است . گر چه هیچ قلمى نمى تواند تمام ابعاد زندگى ، اخلاقى ، اجتماعى و رهبرى این رادمرد تاریخ را بنگارد و قطره اى از دریاى بیکران خصال و فضایل او را به نگارش در آورد.
🔻ولى :
➖آب دریا را اگر نتوان چشید
➖هم به قدر تشنگى باید چشید
🖊منبع :
سایت نسیم
و به نقل از حسن صدرى مازندرانى
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
﷽؛
✍۱۱۰ نکته
خواندنی #جذاب و #جالب
درباره آیت الله العظمی سید علی خامنه ای
#نکته_دوم
2⃣ یک خاطره از مکتب خانه :
رهبر عزیز درباره ى مکتب رفتن خود از آقاى ملا مکتبى خاطره اى مى فرماید:
🔹من کوچکترین فرد آن مکتب بودم
شاید آن وقت ، حدود پنج سالم بود و چون هم خیلى کوچک بودم ، هم سید و پسر عالم بودم ،
🔺 این آقاى ملا مکتبى صبح ها
من را کنار دست خویش مى نشاند و پول کمى ، مثلا اسکناس پنج قرانى آن وقت ها اسکناس پنج ریالى بود، اسکناس یک تومانى و دو تومانى بود، شما ندیده اید یا دو تومانى از جیب خود بیرون مى آورد، به من مى داد
🔸و مى گفت :
تو این ها را به قرآن بمال که برکت پیدا کند!بیچاره دلش را خوش مى کرد به این که به این ترتیب مثلا پولش برکت پیدا کند؛ چون درآمدى نداشتند.
ادامه دارد .....
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
﷽؛
✍۱۱۰ نکته
خواندنی #جذاب و #جالب
درباره آیت الله العظمی سید علی خامنه ای
#نکته_اول
1⃣ ورود به مکتب خانه :
مقام معظم رهبرى درباره چگونگى ورودشان به مکتب خانه در سال ۱۳۲۳ مى فرماید:
🔹اولین مرکز درسى که من رفتم ،
مدرسه نبود، مکتب بود در سنین قبل از مدرسه شاید چهار سال ، یا پنج سالم بود که من و برادر بزرگ تر از من را که از من ، سه سال و نیم بزرگ تر بودند با هم در مکتب دخترانه گذاشتند، یعنى مکتبى که معلمش زن بود و بیشتر دختر بودند، چند نفر پسر هم بودند. البته من خیلى کوچک بودم .
🔸تجربه یى که از آن وقت
مى توانم به یاد بیاورم ، این است که بچه را در آن سنین چهار، پنج سالگى ، اصلا نباید به مدرسه و مکتب و این ها گذاشت ؛ براى اینکه هیچ فایده یى ندارد.
🔹من به نظرم مى رسد
که از آن دوره مکتب قبل از مدرسه ، هیچ استفاده علمى و درسى نکردم . گذاشته بودند که ما قرآن یاد بگیریم طبعا چون در مکتب ها معمولا قرآن درس مى دادند. آن وقت در مدرسه ها قرآن معمول نبود، درس نمى دادند.
🔸بد نیست بدانید که
من متولد ۱۳۱۸ هستم . این دورانى که مى گویم سال هاى ۱۳۲۳ ۱۳۲۴، آن سال هاست اوایل مکتب رفتن ما بنابراین یک دوره آن است ؛ که اولین روز مکتب اول را یادم نیست .
🔹پس از مدتى یکى دو ماه
که در آن مکتب بودیم ، ما را از آن مکتب برداشتند و در مکتبى گذاشتند که مردانه بود؛ یعنى معلمش مرد مسنى بود.
🔸شاید شما در این داستان هاى قدیمى ،
ملا مکتبى خواهنده باشید؛ درست همان ملا مکتبى تصویر شده در داستان ها و قصه هاى قدیمى ما، پیش او درس مى خواندیم .
🔹 روز اولى که ما را به آن مدرسه بردند،
من یادم است که از نظر من روز بسیار تیره ، تاریک ، بد و ناخوشایند بود!پدرم ، من و برادر بزرگم را با هم وارد اتاق بزرگى کرد که به نظر من آن وقت خیلى بود.
🔸 البته شاید آن موقع
به قدر نصف این اتاق بود؛ اما به چشم کودکى آن روز من ، جاى خیلى بزرگى مى آمد. و چون پنجره هایش شیشه نداشت و از این کاغذهاى مومى داشت ، تاریک و بد بود. مدتى هم آن جا بودیم ....
ادامه دارد .....
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
﷽؛
✍۱۱۰ نکته
خواندنی #جذاب و #جالب
درباره آیت الله العظمی سید علی خامنه ای
#نکته_سوم
3⃣ اولین روز دبستان
مقام معظم رهبرى در مورد روز اولى که به دبستان رفتند، فرمودند:
🔹روز اولى که ما را به دبستان بردند،
روز خوبى بود؛ روز شلوغى بود: بچه ها بازى مى کردند، ما هم بازى مى کردیم .
🔸 اتاق ما کلاس بسیار بزرگى بود
باز به چشم آن وقت کودکى من وعده بچه هاى کلاس اول ، زیاد بود. حالا که فکر مى کنم ، شاید سى نفر، چهل نفر، بچه هاى کلاس اول بودیم ؛ و روز پرشور و پرشوقى بود و خاطره بدى از آن روز ندارم .
🔹البته چشم من ضعیف بود،
هیچ کس هم نمى دانست ، خودم هم نمى دانستم ؛ فقط مى فهمیدم که چیزهایى را درست نمى بینم .
🔸بعدها چندین سال گذشت
و من خودم فهمیدم که چشم هایم ضعیف است ؛ پدر و مادرم فهمیدند و برایم عینک تهیه کردند.
🔹 آن وقت ، وقتى که من عینکى شدم ،
گمان مى کنم حدود سیزده سالم بود؛ لیکن در این دوره اول مدرسه و این ها این نقص کار بود.
🔸 قیافه معلم را از دور نمى دیدم ،
تخته سیاه را که روى آن مى نوشتند، اصلا نمى دیدم ؛ و این مشکلات زیادى را در کار تحصیل من به وجود مى آورد.
🔹حالا خوشبختانه بچه ها در کودکى ،
فورا شناسایى مى شوند و اگر چشم هاشان ضعیف است ، برایشان عینک مى گیرند و رسیدگى مى کنند. آن وقت اصلا این چیزها در مدرسه یى معمول نبود.
🔸البته این مدرسه ما
یک مدرسه به اصطلاح غیر دولتى بود، به علاوه مدرسه دینى بود که معلمین و مدیرانش از افراد بسیار متدین انتخاب شده بودند، و با برنامه اندکى دینى تر از معمول مدارس آن روز، اداره مى شد؛ چون آن مدرسه اصلا برنامه دینى درستى نداشت و کسى توجه و اعتنایى به آن نمى کرد.
ادامه دارد .....
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
﷽؛
✍۱۱۰ نکته
خواندنی #جذاب و #جالب
درباره آیت الله العظمی سید علی خامنه ای
#نکته_چهارم
4⃣ یک نکته جالب از دوران دبستان
رهبر عزیز انقلاب در مورد معمم شدن خود، در دوران نوجوانى فرمودند:
🔹چیزى که حتما مى دانم جالب است ،
این است که من همان وقت ، معمم بودم ؛ یعنى در بین سنین ده و سیزده سالگى که ایشان سؤ ال کردند من عمامه سرم بود و قبا تنم بود.
🔸قبل از آن هم همین طور،
از اوایلى که به مدرسه رفتم با قبا رفتم منتهى تابستان ها با سر برهنه مى رفتم ، زمستان که مى شد، مادرم عمامه به سرم مى پیچید.
🔹مادرم خودش دختر روحانى بود
و برادران روحانى هم داشت ، عمامه پیچیدن را خوب بلد بود؛ سر ماها عمامه مى پیچید و به مدرسه مى رفتیم .
🔸البته اسباب زحمت بود
که جلوى بچه ها، یکى با قباى بلند و لباس جور دیگر باشد. طبعا مقدارى حالت انگشت نمائى و این ها بود؛ اما ما با بازى و رفاقت و شیطنت و این طور چیزها جبران مى کردیم ، نمى گذاشتیم که در این زمینه خیلى سخت بگذرد.
ادامه دارد .....
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
﷽؛
✍۱۱۰ نکته
خواندنی #جذاب و #جالب
درباره آیت الله العظمی سید علی خامنه ای
#نکته_پنجم
5⃣ عمامه در دوران دبستان
معظم له در مورد عمامه گذارى در دوران دبستان مى فرماید:
🔹من فراموش نمى کنم ...
از کلاس دوم ، سوم ، دبستان ، سر ما عمامه گذاشتند... از آن بچگى ،
🔺از جمله چیزهایى که
به عنوان یک عقده ، تا سال ها در ما مانده بود، این بود که بچه ها ما را مسخره مى کردند، عمامه را مسخره مى کردند.
🔸بزرگ هم که شده بودیم ،
تا حدودى خیال مى کردیم که حالا مسخره ها تمام شد؛ ولى بعد دیدیم که نه ، اول مسخره کردن است .
🔹با این که شهر ما، مشهد بود،...
ببینید چه قدر وحشیگرى مى خواهد که یک آدم معمولى را که در کوچه و بازار رد مى شود مسخره کنند.
🔸هیچ کس علیه هیچ کس دیگر،
این کار را نمى کند؛ اما نسبت به روحانیون ، خیلى ها این حق را براى خودشان قایل بودند!چون تبلیغات شده بود.
ادامه دارد .....
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
⛔ برجام را نخوانده امضا کرده اند.....⛔
🔴 آقای ظریف ، معلوم شد واقعا برجام را کامل نخواندهاید!
💬 #بسیج_دانشجویی
✅ دفاتر بسیج دانشجویی در دانشکدههای حقوق و علوم سیاسی دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و علوم قضایی در نامهای به وزیر امور خارجه نوشتند : ما دانشجویان، انتظار داریم که حال و در پایان دوران دولت تدبیر و امید و برای یکبار هم که شده، جنابعالی و سایر مذاکرهکنندگان توافق برجام را در یک فضای آزاد دانشجویی ملاقات کنیم
🔹 جنابعالی در بخشی از گفتوگو مذکور فرمودهاید:
🔸 «اینها البته مدعی هستند که ما برجام را نخواندهایم. من نمی دانم چه حجتی پیش خدا دارند. استناد می کنند به یک کلمه «suspension» که روز اخر به یک پاورقی اضافه شده بود، که آن هم درمورد تحریم ها نبود، بلکه درمورد قوانین اتحادیه اروپا بود. من در جلسهی مجلس هم گفتم تعلیق در برجام نیست؛ دوبار تعلیق در ضمیمۀ برجام نه درمورد اصل تحریمها بلکه درمورد قانون حاکم بر آن، روز آخر اضافه شده بود.»
✅ این سخنان حضرتعالی نه تنها دارای تناقض آشکار با گفتههای پیشین شماست، بلکه با متن و محتوای برجام نیز در تضاد است که در ادامه بدان اشاره میشود.
1️⃣ در متن برجام به کلمه «تعلیق» یا «suspension»، نه دو بار بلکه چهار بار اشاره شده است.
2️⃣ هیچکدام از چهار کلمه «تعلیق» در پاورقی متن برجام نیامده، بلکه در اصل متن برجام به کار برده شدهاست.
3️⃣ هر کدام از چهار کلمه «تعلیق» به کار رفته در متن برجام که در ضمیمۀ پنج آن و در بندهای ۱-۱۶، ۳-۱۶، ۱-۲۰ و ۴-۲۰ آورده شده است، دقیقا مربوط به اصل تحریمهای اتحادیۀ اروپا است.
4️⃣ جنابعالی در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۹۴/۴/۳۰ با استفاده از یک گزاره کاملا مطلق درباره متن ۱۰۹ صفحهای برجام فرمودهبودید: «در هیچ جای برجام واژه تعلیق وجود ندارد!» گویا دو گانه باطل «متناصلی برجام -پاورقی برجام»، پنج سال و چهار ماه بعد توسط جنابعالی خلق شدهاست!
5️⃣ حتی همین دو جمله جنابعالی نیز در تناقض با یکدیگرند؛ ابتدا بیان میکنید که کلمه «تعلیق» یک بار در پاورقی آمده است، اما سپس بیان میدارید که کلمه فوق دو بار تنها در ضمیمه برجام آمده است.
💢 در نتیجه و با استناد به گزارههای فوق، کلمه تعلیق نه یکبار و دو بار، بلکه چهار بار در متن برجام ذکر شده است و به نظر میرسد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نه تنها در گذشته، بلکه حال برای توجیه اشتباهات گذشته خود نیز برجام را به صورت دقیق نخواندهاست.
#افتضاح_دیپلماسی
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik
🔴 اروپا: خیانت از ما؛ امتیاز از ایران!
✍️ #محمد_ایمانی
🔹 جوزب بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در گفت و گو با یورو نیوز تصریح کرد: "ایرانیها حق دارند احساس کنند در برجام به آنها خیانت شده است و احتمالاً نمی خواهند دوباره با همان کارتها بازی کنند".
🔸 با وجود این اعتراف، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان به اشپیگل گفت: "بازگشت به توافق قبلی کافی نیست. برجام بايد با توافقى وسيع تر و جامع تر جايگزين شود.
✅ ما انتظارات روشنی از ایران داریم: نبود سلاح هستهای و همچنین نبود هیچ برنامه موشک بالستیک که منطقه را تهدید میکند. ایران همچنین باید نقش دیگری در منطقه بازی کند. به ایران نمی شود اعتماد کرد"!
💢 چه کسانی اروپایی های عهد شکن را چنین گستاخ و طلبکار کرده اند؟ روحانی و ظریف و واعظی و ربیعی و آشنا، چرا به جای این که در مقابل عهدشکنان برجام بایستند، در داخل دو دستگی ایجاد، و به تعبیر شهید سلیمانی برای دشمن کوچه باز می کنند؟!
#سیاسی
#برجام_خسارت_محض
➖➖➖➖➖➖➖
﷽؛
✍تحلیل های
شاه سلطان حسینی
و غرور ملی ایرانیان در نحوه مقابله با ترور شهید فخری زاده
#بخش_اول
🔹در چرایی ترور شهید فخریزاده،
تحلیلهای متنوعی به گوش میرسد. آنچه از تریبونهای دولتی به گوش میرسد تحلیلهایی است که واکنش ما را به صفر میرساند و وحشت از پاسخ مجدد دشمن «عقلانیت ترس» را به کار انداخته است.
🔸تحلیل اول:
مهمترین تحلیل این است که ما «در چاله صهیونیستها نخواهیم افتاد».
🔺در تفسیر این حرف معتقدند
در روزهای پایانی ترامپ که وی چیزی برای از دست دادن ندارد، صهیونیستها میخواهند با این ترور، جنگی راه بیندازند و ما باید هوشمندانه عمل کنیم. معنای این هوشمندانه یعنی هیچ اقدامی نکنیم تا جنگ نشود. مگر دانشمندان قبلی را ترور کردند، هدفشان جنگ بود؟ خیر.
🔹تحلیل دوم:
دستهای دیگر معتقدند هدف این ترور به واکنش واداشتن ما است تا بایدن نیز به برجام بازنگردد.
🔺 از سوی دیگر واکنش ما
شرایط را برای گشایش برجامی از سوی بایدن سخت میکند، پس باید کاری نکنیم.
🔸تحلیل ما چیست:
ما (نیروهای انقلاب اسلامی) بر این باوریم که محاسبات دشمن در ترور این است که ایران در شرایطی نیست که واکنش نشان دهد و از قضا این بهترین زمان برای ترور است.
🔺متأسفانه ما نتوانستهایم
این محاسبه دشمن را تغییر دهیم و خودمان تغییر کردیم....
ادامه دارد ....
🖊#عبدالله_گنجی
🔷کانال
با #بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
@Zhoor_nazdik
@Zhoor_nazdik