eitaa logo
🌴🇮🇷 کانال ظهور بسیار نزدیک است🇮🇷🌴
24.1هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
9هزار ویدیو
146 فایل
💓 شواهد نشان میدهد در دوران پیش از ظهور قرار داریم بزودی خبرهایی مهمی جهان را شگفت زده خواهد کرد لینک https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c ارتباط با ادمین: @Hedar_badnoor @Zohoremahdi تبادل و تبلیغات ارزان @TablighatZohor ‏‪
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ اولین تصویر از مقر امنیتی شلاخیم اسرائیل 🔹یک اکانت توئیتری اولین تصویر باکیفیت از اصابت موشک‌های ایران به شلاخیم، یکی از مهم‌ترین مقرهای امنیتی اسرائیل را منتشر کرد و به شکلی طعنه آمیز نوشت: به خوبی صدای ما را در شلاخیم شنیدید! این مقر مهم امنیتی که شهرت به چشم دولت صهیون را دارد تبدیل به یک ویرانه کامل شده است. ظاهرا ضربات موشکی نیروهای مسلح ایران فراتر از تصور همگان است. ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج @Zohorbesyarnazdikast
🌸🍂🌸🍂 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍂🌸🍂 🍃🌸 🌹🍃جهــت بستـن زبان دشمــن و بـدگـو🍃🌹 🌺این آیه کریمه را 1000 مرتبه بخوانید با وضو و توجه کامل ✨《أَللّهُ لَطِیفٌ بِعِبادِهِ یَرْزُقُ مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْقَوِىُّ الْعَزِیزُ》✨ 📚 دو هزار و یک ختم 🍃🌸@Zohorbesyarnazdikast 🌸🍂🌸🍂 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍂🌸🍂
🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🌸🍂 🌸   ✴️⇦ کسی که قرض بسیار دارد اسم زیر را بارها بخواند وبنویسد بدین گونه خداوند به او تا حد اعلی کمک می کند که قرض خود را ادا کند و در خیر و رزق بر او باز می شود اسم مبارک چنین است ↯↯ 🔺یا کبیر انت الذی لا یهتدی الواصفون لو صفت عظمته🔻 📚 مخزن الاوفاق  🌸@Zohorbesyarnazdikast 🍂🌸🍂 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 🍃🍂🌸🍃🍂🌸
🔸روایت سوم: 🔴طبری همچنین نقل می‌کند: «واخبرنی ابو المفضل محمد بن عبدالله، قال: اخبرنا محمد بن همام، قال: اخبرنا جعفر بن محمد بن مالک، قال: حدثنا علی بن یونس الخزاز، عن اسماعیل بن عمر بن ابان، عن ابیه، عن ابی عبدالله (علیه‌السّلام) قال: اذا اراد الله قیام القائم بعث جبرئیل فی صورة طائر ابیض، فیضع احدی رجلیه علی 👈الکعبة، والاخری علی بیت المقدس، ثم ینادی باعلی صوته: اتی امر الله فلا تستعجلوه قال: فیحضر القائم فیصلی عند مقام ابراهیم رکعتین، ثم ینصرف، وحوالیه اصحابه، وهم ثلاثمائة وثلاثة عشر رجلا، ان فیهم لمن یسری من فراشه لیلا، فیخرج ومعه الحجر، فیلقیه فتعشب الارض» 🌕 امام صادق علیه‌السّلام فرمودند: چون خدا به پا خواستن قائم را اراده کند، جبرئیل را به صورت پرنده‌ای سفید برانگیزد، پس یکی از پاهایش را بر کعبه قرار دهد و پای دیگرش را بر بیت‌المقدس، سپس با بلند‌ترین صدایش ندا دهد: هان امر خدا در رسید، پس در آن شتاب مکنید. و سپس قایم در مقام ابراهیم حاضر گردد و دو رکعت نماز در آنجا بخواند سپس بر گردد و در کنارش اصحابش باشند، آنها سیصد و سیزده مرد باشند، با آنها کسی است که شبانه از بسترش برخواسته و به او پیوسته است پس خروج می‌کند وبا او سنگ (سنگ موسی) می‌باشد که با برخورد به زمین، زمین انشعاب می‌یابد.» 📗الطبری (الشیعی)، دلائل الامامة، ص۴۷۲ 🌺ظهور بسیار نزدیک است🌺 @Zohorbesyarnazdikast 🌴اللهم عجل لولیک الفرج🌴
🔸روایت چهارم: 🔴روایتی را ابن ‌مهزیار از امام زمان علیه‌السّلام چنین نقل کرده است: «وروی ابو عبدالله محمد بن سهل الجلودی، قال: حدثنا ابو الخیر احمد بن محمد بن جعفر الطائی الکوفی فی مسجد ابی ابراهیم موسی بن جعفر قال: حدثنا محمد بن الحسن بن یحیی الحارثی، قال: حدثنا علی بن ابراهیم بن مهزیار الاهوازی، قال: خرجت فی بعض السنین حاجا اذ دخلت المدینة واقمت بها ایاما، اسال واستبحث عن صاحب الزمان (علیه‌السّلام) بُویعَ السُّفْیانِی یاْذَنُ لِوَلِی اللَّهِ، فَاَخْرُجُ بَینَ 👈الصَّفَا وَ الْمَرْوَة👉 ... 🌕 مردم با سفیانی بیعت کنند، به ولی خدا اجازه خروج داده می‌شود، آن زمان من به همراهی سیصد و سیزده نفر، مرد کارزار، بین صفا و مروه قیام می‌کنم... 📗الطبری (الشیعی)، دلائل الامامة، ص۵۳۹ 🌺ظهور بسیار نزدیک است🌺 @Zohorbesyarnazdikast 🌴اللهم عجل لولیک الفرج🌴
‌‌ ☫بِسْـــــمِ‌الـلَّـهِ‌الرَّحْـمَنِ‌الرَّحِیـــــمِ☫ راهرو در سحر کامروا گردد: ای گرامی همدرد و محرم اسرارم دلی که دلدار دارد همه دارد و آدم کامگار همهمه و او را دو احوال دارد . و هر که هوای وصال دارد در سحرها حال دارد، آری سالک در سحر حال دگر دارد که سر روی مهر آرد و دل مملو مهر کردگار ماه و مهر دارد. راهرو در سحر کامروا گردد که در سحر دردها دوا گردد که سحر سالک دل داده آواره را ره آورد کوی ولا آرد. دل را اطلس آسا ساده و هموار دار که عکوس ارواح را در او گرد آوری که دل سالم کرسی ملائکه و عکاس ارواح گردد . 📔نامه ها برنامه‌ها ع‍ـــــلامه ذوالفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
مستضعفین_mixdown.mp3
7.25M
🎙️ ✍️ طبقه بندی فرعونی ✅ وارثان حقیقی را در آیینه آیات قرآن بشناسیم... @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🌸🍂 🌸   ❤️👌بر سه تکه نبات این آیات را بخواند و بدمد و به مریض بخوراند . آل عمران آیه 14 : 《زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَ الْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ》 زخرف بخشی از  آیه 13 : 《سُبْحانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ》 ✔️مجرب است 📚گلهای ارغوان ج 1 ص 97 @Zohorbesyarnazdikast 🌸 🍂🌸🍂 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 🍃🍂🌸🍃🍂🌸
ارزش علم.mp3
1.89M
🎙️ ✍️ حلال مشکلات ⬅️ میانبری برای آبادانی دنیا و آخرت @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴جمع شدن سیصدو سیزده نفر در مکه... 🌕امام صادق علیه السلام میفرماید: أَصحابُ القائِمِ ثَلاثَ مَائَةٍ وَ ثَلاثَةَ عَشَرَ رَجُلاً، أَولادُ العَجَمِ بَعضُهُم یَحمِل فِی السَّحابِ نَهارا، یُعرَفُ بِاسمِهِ وَ اسمِ أَبِیهِ وَ نَسَبِهِ وَ حُلِّیتِهِ، وَ بَعضُهُم نائِمٌ عَلی فِراشِهِ، فَیُوافِیهِ (فَیَری) فِی مَکَّةَ عَلی غَیرِ مِیعادٍ. یاران قائم، سیصد و سیزده مرد از فرزندان عجم (غیر عرب) هستند. گروهی از آنان به هنگام روز به وسیله ابر حرکت می‌کنند و با نام خود و نام پدر و ویژگی‌های نسبشان شناخته می‌شوند. گروهی دیگر از آنها در حالی که در بستر خود آرمیده اند، بدون قرار قبلی، در مکه بر آن حضرت وارد می‌شوند. 📗بحارالأنوار ج ۵۲، ص ۳۶۹ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام از مکه... 🌕عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ عَیَّاشٍ عَنِ الْأَعْمَشِ عَنْ أَبِی وَائِلٍ ص: ۲۹۰ عَنْ حُذَیْفَةَ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ ذَکَرَ الْمَهْدِیَّ فَقَالَ إِنَّهُ یُبَایَعُ بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ أَحْمَدُ وَ عَبْدُ اللَّهِ وَ الْمَهْدِیُّ فَهَذِهِ أَسْمَاؤُهُ ثَلَاثَتُهَا. 🌕حذیفه یمانی گفت: از پیغمبر صلی الله علیه و آله شنیدم که از مهدی علیه‌السلام سخن می‌گفت و از جمله فرمود: «در بین رکن و مقام از مردم بیعت می‌گیرد. نام وی احمد و عبداللَّه و مهدی است و این هر سه اسامی اوست. » روی الخطیب أن أهل حمص کانوا ینتقصون علیّا علیه السلام حتّی نشأ فیهم إسماعیل فحدثهم بفضائله فکفوا. 📗الغیبة، (للطوسی)، ص ۴۵۴ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
‌‌ ☫بِسْـــــمِ‌الـلَّـهِ‌الرَّحْـمَنِ‌الرَّحِیـــــمِ☫ همانا عبادت، بدن را کاملا پیرو نفس میگرداند، پس با اینهمه اگر نفس بافکر به آستانه ی حق روی کند، انسان با تمام وجود بر حق روی آورده ملازم او میگردد. و گرنه عبادتِ(بی فکر) موجب شقاوتِ(عابد) میشود،همانگونه که خداوند(عزّ وجلّ) فرماید: پس وای بر نمازگزارانی که از نمازِ خود غافلند. 📔نورعلی نور ع‍ـــــلامه ذوالفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
پدافند اختتامیه 4قسمت دوم.mp3
2.44M
🎙️ ✍️ پدافند ذهنی ⬅️ تحلیل عملیات انتقام جویانه اسرائیل... 📌برگرفته از جلسه «الفبای زیستن» @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
Moroori Bar Khotbe184 Nahjolbalaqe (1399-01-29)Mashhad Moghadas.MP3
9.04M
(در پاسخ به برج بن مسهر طائی) * اهمیت تبارشناسی دشمنان امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) بویژه برای مسئولین حکومتی [1:30] * وجه تمایز خوارج با سایر دشمنان امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام)؛ از اِشکال در فهم دین تا عناد عامدانه! [2:34] * در اسلام جهاد دفاعی داریم اما اقدام ابتدایی به جنگ، خیر [3:13] * مواجهه با خوارج به روش تبیینی، نه شمشیری! [5:53] * استراتژی امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) در مقابله با شبهه اعتقادی لا حکم الا لله [7:50] * تعبیر امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) از منافقین؛ ضئیل و مسکوت هنگام ظهور حق و هویدا چون شاخ بز به هنگام نعره زدن باطل! [13:12] * موضع گیری منافقين نسبت به ولایت فقیه به هنگام اغتشاشات @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴 «یأجوج» و «مأجوج» به چه معناست؟ 🌕 واژه یأجوج و مأجوج در ادبیات عامیانه و فارسی به معنای عجیب و غریب، نامأنوس و نامفهوم به کار رفته. به عنوان مثال درباره گروهی که ظاهری عجیب و غریب دارند می‌گویند: «چه ریخت یأجوج و مأجوجی دارند.» یا درباره ترجمه‌ای که نامفهوم است می‌گویند: «کتاب به زبان یأجوج و مأجوج ترجمه شده است.» در تورات، در کتاب حزقیل (فصل ۳۸و۳۹) و در کتاب رؤیای یوحنا (فصل ۲۰) از آن‌ها به گوگ و ماگوگ یاد شده است که معرب آن یاجوج و ماجوج است. 📗عهد عتیق، کتاب حزقیال نبی، باب ۳۸، فقره ۲ و ۳ 📗عهد جدید، مکاشفه یوحنا، باب ۲۰ فقره ۷-۹ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴 جزری، «نسناس» را همان «یاجوج» و «ماجوج» خوانده است و می‌گوید: «النسناس قیل: هم یأجوج و مأجوج، و قیل: خلق على صورة الناس أشبهوهم فی شی‏ء، و خالفوهم فی شی‏ء و لیسوا من بنی آدم و قیل هم من بنی آدم، و منه الحدیث” إن حیا من عاد عصوا رسولهم فمسخهم الله نسناسا، لکل رجل منهم ید و رجل من شق واحد ینقرون کما ینقر الطائر، و یرعون کما ترعى البهائم‏» 📗مرآة العقول، ج‏۲۶، ص ۲۱۰  «نسناس: گفته شده که آنها یاجوج و ماجوج هستند و همچنین گفته شده: آنها به شکل انسان آفریده شدن و در چیزی شبیه انسان هستند و در چیزی مخالف انسان، و از بنی آدم نیستند و برخی هم گفته اند از بنی آدم هستند. و از آن گفته شده ها حدیثی هست که آنها پیامبرشان را سرپیچی کردند و خداوند مسخشان کرد و تبدیل به نسناس شدند. برای هر یکی از آنها یک دست، و یک پا وجود دارد و مانند پرندگان تخم گذار هستند و مانند چهارپایان می‌چرند... ✅علامه مجلسی این حدیث را نقل قول کرده است و خودش نیز این حدیث را قبول کرده و در تألیف خود آورده است.پس حدیث صحیح هست! @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴 مکان و محل زندگی یاجوج ماجوج... «حَتَّى إِذا فُتِحَتْ يَأْجُوجُ وَ مَأْجُوجُ وَ هُمْ مِنْ كُلِّ حَدَبٍ يَنْسِلُونَ» «تا آن ‌زمان‌كه راه بر «يأجوج» و «مأجوج» گشوده شود و آن‌ها از هر محلّ مرتفعى به‌سرعت عبور كنند.»(انبیا/۹۶) «أی من کلّ موضع مرتفع مشرف الى الانخفاض یسرعون، فلا یکون الارتفاع حاجزا بینهم و بین سیرهم و حرکتهم، و فی هذا التعبیر إشارة أیضا الى حدّة سیرهم و سرعته، و الى تسلّطهم و إحاطتهم» 🌕 ترجمـــه: درکتاب تحقیق در کلمات قرآن کریم ذیل ایه من کل حدب ینسلون در مورد محل زندگی قوم یاجوج و ماجوج آمده است که:« مکان زندگی ایشان هم باید نسبت به محل زندگی انسانها اشرافیت داشته باشد. چرا که در این آیه سخن از از سِیر ایشان از مکان مرتفع است بدون حضور مانع و حاجز.» 📗 التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج‏۲، ص ۱۷۶ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴 امیرالمومنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «عَنِ الْأَصْبَغِ‌بْنِ‌نُبَاتَهًَْ عَنْ أَمِیرِ‌الْمُؤْمِنِینَ قَالَ: قَوْلِهِ وَ سَنَقُولُ لَهُ مِنْ أَمْرِنا یُسْراً ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَباً ذُو الْقَرْنَیْنِ مِنَ الشَّمْسِ سَبَباً ثُمَّ قَالَ أمیرالمؤمنین إِنَّ ذَاالْقَرْنَیْنِ لَمَّا انْتَهَی مَعَ الشَّمْسِ إِلَی الْعَیْنِ الْحَامِیَهًِْ وَجَدَ الشَّمْسَ تَغْرُبُ فِیهَا وَ مَعَهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ یَجُرُّونَهَا بِسَلَاسِلِ الْحَدِیدِ وَ الْکَلَالِیبِ یَجُرُّونَهَا مِنْ قَعْرِ الْبَحْرِ فِی قُطْرِ الْأَرْضِ الْأَیْمَنِ کَمَا یَجْرِی السَّفِینَهًُْ عَلَی ظَهْرِ الْمَاءِ فَلَمَّا انْتَهَی مَعَهَا إِلَی مَطْلَعِ الشَّمْسِ سَبَباً وَجَدَها تَطْلُعُ عَلی قَوْمٍ إِلَی بِما لَدَیْهِ خُبْراً فَقَالَ أمِیرِالمُؤمِنین إِنَّ ذَاالْقَرْنَیْنِ وَرَدَ عَلَی قَوْمٍ قَدْ أَحْرَقَتْهُمُ الشَّمْسُ وَ غَیَّرَتْ أَجْسَادَهُمْ وَ أَلْوَانَهُمْ حَتَّی صَیَّرَتْهُمْ کَالظُّلْمَهًِْ ثُمَّ أَتْبَعَ ذُوالْقَرْنَیْنِ سَبَباً فِی نَاحِیَهًِْ الظُّلْمَهًِْ حَتَّی إِذا بَلَغَ بَیْنَ السَّدَّیْنِ وَجَدَ مِنْ دُونِهِما قَوْماً لا یَکادُونَ یَفْقَهُونَ قَوْلا.» 🌕 اصبغ نقل می‌کند: امام علی علیه السلام فرمود: «وَ سَنَقُولُ لَهُ مِنْ أَمْرِنَا یُسرًْا* ثمُ‌َّ أَتْبَعَ سَبَبًا» یعنی ذوالقرنین نشانه‌ای از خورشید را دنبال نمود. سپس فرمود: «چون ذوالقرنین با خورشید به چشمه‌ی تیره و گل آلود رسید، دید که خورشید در آن فرو می‌رود و در کنار خورشید هفتاد هزار فرشته دید که با زنجیرهای آهنین و چنگال‌ها خورشید را به درون آب می‌کشیدند و بعد هم هنگام طلوع آن را در سمت راست زمین با زنجیر می‌کشیدند؛ درست همان‌طور که کشتی بر روی آب روان می‌شود. وقتی ذوالقرنین همراه خورشید به محلّ طلوع خورشید رسید، تا زمانی‌که به خاستگاه خورشید رسید؛ در آنجا دید خورشید بر جمعیّتی طلوع می‌کند که در برابر تابش آفتاب، پوششی برای آن‌ها قرار نداده بودیم. و سایبانی نداشتند. ذوالقرنین نزد کسانی رفت که خورشید آنان را سوزانده بود و جسدها و رنگشان را تغییر داده و سیاه کرده بود و سپس او در منطقه‌ی تاریکی به‌دنبال یک نشانه و راهنما به راه افتاد. و هم‌چنان به راه خود ادامه داد تا به میان دو کوه رسید و در کنار آن دو (کوه) قومی را یافت که هیچ سخنی را نمی‌فهمیدند و زبانشان مخصوص خودشان بود». 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۰۶ 📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۱۹۸ 📗العیاشی، ج۲، ص۳۴۱ 🌕 «عَنْ أمِیرِالمُؤمِنین ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَباً أَیْ دَلِیلًا.» «امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَباً یعنی یک دلیل.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۰۶ 📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۱۹۸ 📗العیاشی، ج۲، ص۳۴۱ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🌕 «عَنْ إِبْرَاهِیمَ‌بْنِ‌أَبِی‌سَمَّاکٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِی‌عَبْدِ اللَّهِ فِی قَوْلِ اللَّهِ فَلَمَّا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَها تَطْلُعُ عَلی قَوْمٍ لَمْ نَجْعَلْ لَهُمْ مِنْ دُونِها سِتْراً قَالَ لَمْ یَعْلَمُوا صَنْعَهًَْ الْبِنَاءِ.» 🌕 ابراهیم‌بن‌سمّاک از شخصی نقل می‌کند: امام صادق علیه السلام درباره‌ی سخن خداوند متعال: فَلَمَّا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَها تَطْلُعُ عَلی قَوْمٍ لَمْ نَجْعَلْ لَهُمْ مِنْ دُونِها سِتْراً، فرمود: «آن‌ها صنعت ساختمان سازی را نمی‌دانستند» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۰۶ 📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۱۸۳ 📗المحاسن، ج۲، ص۶۱۰ «عَنْ أَبِی‌بَصِیرٍ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ فِی قَوْلِ اللَّهِ لَمْ نَجْعَلْ لَهُمْ مِنْ دُونِها سِتْراً کَذَلِکَ قَالَ لَمْ یَعْلَمُوا صَنْعَهًَْ الْبُیُوتِ.» 🌕 از ابوبصیر روایت است که امام باقر علیه‌السلام در معنای این آیه: لَمْ نَجْعَلْ لَهُمْ مِنْ دُونِها سِتْراً کَذلِکَ؛ فرمود: «آن‌ها ساختن خانه را نمیدانستند» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۸، ص۶۰۸ 📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۲۰۶ 📗العیاشی، ج۲، ص۳۵۰ امام صادق علیه السلام فرمودند: «لَمْ یَعْلَمُوا صَنْعَهًَْ الثِّیَابِ.» آن‌ها ساختن خانه را نمیدانستند. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۰۸ 📗القمی، ج۲، ص۴۰ 🌕 امام علی علیه السلام فرمودند: «لَمْ یَعْلَمُوا صَنْعَهًَْ ثِیَاب.» آنها کیفیّت آماده‌نمودن لباس را نمی‌دانستند. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۰۸ 📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۱۷۸ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴 گفتگوی ذوالقرنین با فرشتهٔ موکل زمین لرزه... «إِنَّ ذَاالْقَرْنَیْنِ لَمَّا انْتَهَی إِلَی السَّدِّ جَاوَزَهُ فَدَخَلَ فِی الظُّلُمَاتِ فَإِذَا هُوَ بِمَلَکٍ قَائِمٍ عَلَی جَبَلٍ طُولُهُ خَمْسُمِائَهًِْ ذِرَاعٍ فَقَالَ لَهُ الْمَلَکُ یَا ذَاالْقَرْنَیْنِ أَ مَا کَانَ خَلْفَکَ مَسْلَکٌ فَقَالَ لَهُ ذُوالْقَرْنَیْنِ مَنْ أَنْتَ قَالَ أَنَا مَلَکٌ مِنْ مَلَائِکَهًِْ الرَّحْمَنِ مُوَکَّلٌ بِهَذَا الْجَبَلِ فَلَیْسَ مِنْ جَبَلٍ خَلَقَهُ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ إِلَّا وَ لَهُ عِرْقٌ إِلَی هَذَا الْجَبَلِ فَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ أَنْ یُزَلْزِلَ مَدِینَهًًْ أَوْحَی إِلَیَّ فَزَلْزَلْتُهَا.» 🌕 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «چون ذو القرنین از سد گذشت داخل ظلمات شد و به فرشته‌ای رسید که بر کوهی به طول پانصد ذراع ایستاده بود و به ذو القرنین گفت: «مگر پشت سرت راه نبود»؟ ذوالقرنین به او گفت: «تو کیستی»؟ گفت: «یکی از فرشتگان رحمانم و موکّل بر این کوهم که از هر کوهی رگی به این کوه متّصل است و هنگامی‌که خدا بخواهد شهری را بلرزاند به من وحی می‌کند تا آن را بلرزانم» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۰۸ 📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۱۸۰ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴 درخواست مردم از ذوالقرنین برای ساختن سد... امیرالمؤمنین حَتَّی إِذا بَلَغَ بَیْنَ السَّدَّیْنِ وَجَدَ مِنْ دُونِهِما قَوْماً لا یَکادُونَ یَفْقَهُونَ قَوْلًا. قالُوا یا ذَاالْقَرْنَیْنِ إِنَّ یَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ خَلْفَ هَذَیْنِ الْجَبَلَیْنِ وَ هُمْ یُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ إِذَا کَانَ إِبَّانُ زُرُوعِنَا وَ ثِمَارِنَا خَرَجُوا عَلَیْنَا مِنْ هَذَیْنِ السَّدَّیْنِ فَرَعَوْا فِی ثِمَارِنَا وَ زُرُوعِنَا حَتَّی لَا یُبْقُوْنَ مِنْهَا شَیْئاً فَهَلْ نَجْعَلُ لَکَ خَرْجاً نُؤَدِّیهِ إِلَیْکَ فِی کُلِّ عَامٍ عَلی أَنْ تَجْعَلَ بَیْنَنا وَ بَیْنَهُمْ سَدًّا. 🌕 امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: «ذوالقرنین همچنان به راه خود ادامه داد تا هنگامی‌که به میان دو کوه رسید؛ و در کنار آن دو (کوه) قومی را یافت که هیچ سخنی را نمی‌فهمیدند و زبانشان مخصوص خودشان بود. گفتند: ای ذوالقرنین! (قوم) یأجوج و مأجوج در پشت این دو کوه هستند و چون زمان برداشت محصول ما فرارسد، آنان از پشت این دو سد بیرون آمده و تمام کشت و محصولات ما را می‌خورند و چیزی از آن را باقی نمیگذارند. آیا ممکن است ما هزینه‌ای برای تو قرار دهیم و در هر سال آن خراج را به تو پرداخت کنیم که میان ما و آن‌ها سدّی ایجاد کنی»؟! 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۰۸ 📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۱۹۸ 📗العیاشی، ج۲، ص۳۴۱ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴چگونگی ساخت سد توسط «ذوالقرنین»...(۲) «أمیرالمؤمنین فَاحْتُفِرَ لَهُ جَبَلُ حَدِیدٍ فَقَلَعُوا لَهُ أَمْثَالَ اللَّبِنِ فَطَرَحَ بَعْضَهُ عَلَی بَعْضٍ فِیمَا بَیْنَ الصَّدَفَیْنِ وَ کَانَ ذُوالْقَرْنَیْنِ هُوَ أَوَّلَ مَنْ بَنَی رَدْماً عَلَی الْأَرْضِ ثُمَّ جَمَعَ عَلَیْهِ الْحَطَبَ وَ أَلْهَبَ فِیهِ النَّارَ وَ وَضَعَ عَلَیْهِ الْمَنَافِیخَ فَنَفَخُوا عَلَیْهِ فَلَمَّا ذَابَ قَالَ آتُونِی بِقِطْرٍ وَ هُوَ الْمِسُّ الْأَحْمَرُ قَالَ فَاحْتَفَرُوا لَهُ جَبَلًا مِنْ مِسٍّ فَطَرَحُوهُ عَلَی الْحَدِیدِ فَذَابَ مَعَهُ وَ اخْتَلَطَ بِهِ» 🌕 امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: «ذوالقرنین برای ساخت آن سد کوهی از آهن را کاوید و آنان برای او از آن کوه چیزهای مانند خِشت خام بیرون کشیدند. ذوالقرنین آن چیزها را در میان آن دو کوه بر روی یکدیگر ریخت. او نخستین کسی بود که سدی را بر روی زمین ساخت. سپس آنان برای او هیزم گرد آوردند و او در آنها آتش روشن کرد و دَم های آهنگری را در کنار آن‌ها قرار داد و آن‌ها در آن آتش دمیدند. وقتی آهن گداخته شد، ذوالقرنین گفت: «قِطر که همان مس سرخ رنگ است را برایم بیاورید». حضرت فرمود: آنان برای ذوالقرنین کوهی از مس را کاویدند و آن را روی آن آهن ریختند. مس به همراه آهن، گداخته شد و با آن در هم آمیخت» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۲۸ 📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۱۷۸ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔴 ذوالقرنین پیامبر یا پادشاه؟ ⭕️ امیرالمومنین و امام صادق علیهما‌السلام پاسخ می‌دهند: «سُئِلَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَنْ ذِی الْقَرْنَیْنِ أَ نَبِیّاً کَانَ أَمْ مَلَکاً فَقَالَ لَا نَبِیّاً وَ لَا مَلَکاً بَلْ عَبْداً ... حَتَّی إِذا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَها تَطْلُعُ عَلی قَوْمٍ لَمْ نَجْعَلْ لَهُمْ مِنْ دُونِها سِتْراً قَالَ لَمْ یَعْلَمُوا صَنْعَهًَْ ثِیَابٍ ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَباً أَیْ دَلِیلًا حَتَّی إِذا بَلَغَ بَیْنَ السَّدَّیْنِ وَجَدَ مِنْ دُونِهِما قَوْماً لا یَکادُونَ یَفْقَهُونَ قَوْلًا قالُوا یا ذَا الْقَرْنَیْنِ إِنَّ یَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَکَ خَرْجاً عَلی أَنْ تَجْعَلَ بَیْنَنا وَ بَیْنَهُمْ سَدًّا فَقَالَ ذُو الْقَرْنَیْنِ ما مَکَّنِّی فِیهِ رَبِّی خَیْرٌ فَأَعِینُونِی بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَیْنَکُمْ وَ بَیْنَهُمْ رَدْماً آتُونِی زُبَرَ الْحَدِیدِ فَأَمَرَهُمْ أَنْ یَأْتُوهُ بِالْحَدِید فَأَتَوْا بِهِ فَوَضَعَهُ بَیْنَ الصَّدَفَیْنِ یَعْنِی بَیْنَ الْجَبَلَیْنِ حَتَّی سَوَّی بَیْنَهُمَا ثُمَ أَمَرَهُمْ أَنْ یَأْتُوا بِالنَّارِ فَأَتَوْا بِهَا فَنَفَخُوا تَحْتَ الْحَدِیدِ حَتَّی صَارَ مِثْلَ النَّارِ ثُمَّ صَبَّ عَلَیْهِ الْقِطْرَ وَ هُوَ الصُّفْرُ حَتَّی سَدَّهُ وَ هُوَ قَوْلُهُ حَتَّی إِذا ساوی بَیْنَ الصَّدَفَیْنِ قالَ انْفُخُوا حَتَّی إِذا جَعَلَهُ ناراً إِلَی قَوْلِهِ نَقْباً فَقَالَ ذُو الْقَرْنَیْنِ هذا رَحْمَةٌ مِنْ رَبِّی فَإِذا جاءَ وَعْدُ رَبِّی جَعَلَهُ دَکَّاءَ وَ کانَ وَعْدُ رَبِّی حَقًّا قَالَ إِذَا کَانَ قَبْلَ یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ فِی آخِرِ الزَّمَانِ انْهَدَمَ ذَلِکَ السَّدُّ وَ خَرَجَ یَأْجُوجُ وَ مَأْجُوجُ إِلَی الدُّنْیَا وَ أَکَلُوا النَّاسَ وَ هُوَ قَوْلُهُ حَتَّی إِذا فُتِحَتْ یَأْجُوجُ وَ مَأْجُوجُ وَ هُمْ مِنْ کُلِّ حَدَبٍ یَنْسِلُون.» 🌕 «امام صادق علیه‌السلام فرمودند برخی از امام علی علیه‌السلام پرسیدند: «ذوالقرنین پیامبر بود یا پادشاه»؟ حضرت پاسخ داد: «او نه پیامبر بود و نه پادشاه، بلکه بنده‌ای بود ... تا زمانی‌که به خاستگاه خورشید رسید در آنجا دید خورشید بر جمعیّتی طلوع می کند که در برابر [تابش] آفتاب، پوششی برای آن‌ها قرار نداده بودیم. و سایبانی نداشتند. (کهف/۹۰) در مورد این آیه فرمود: درست‌کردن لباس و خیّاطی نمی‌دانستند. سپس بار دیگر از اسبابی که در اختیار داشت بهره گرفت. . یعنی از نشانه و برهان استفاده کرد و همچنان به راه خود ادامه داد تا هنگامی‌که به میان دوکوه رسید و در کنار آن‌دو [کوه] قومی را یافت که هیچ سخنی را نمی فهمیدند و زبانشان مخصوص خودشان بود... قطعات بزرگ آهن برایم بیاورید و روی هم بچینید. به آن‌ها دستور داد که برای او آهن بیاورند؛ پس آن را آوردند و آن را بَیْنَ الصَّدَفَیْنِ؛ یعنی بین دو کوه قرار داد تا وقتی‌که کاملاً میان آن دو را پوشانید. سپس به آن‌ها دستور داد که آتش بیاورند؛ پس آن را آوردند و دمیدند و زیر آهن افروختند تا اینکه آهن مانند آتش شد. سپس بر روی آن، «قطر» که همان «مس» است ریخت تا آن را بست و شکاف‌های آن را با مس مذاب پر کرد و آن سخن خداوند است: تا وقتی‌که کاملًا میان دو کوه را پوشانید، گفت: «در اطراف آن آتش بیفروزید، و در آن بدمید!» آن‌ها دمیدند تا قطعات آهن را سرخ و گداخته کرد، و گفت: «اکنون مس مذاب برایم بیاورید تا بر روی آن بریزم»! سرانجام چنان سدّ نیرومندی ساخت که آن‌ها طایفه یأجوج و مأجوج قادر نبودند از آن بالا روند و نمی‌توانستند نقبی در آن ایجاد کنند. و نمی‌توانستند سوراخی در آن ایجاد کنند. ذوالقرنین گفت: این رحمتی از جانب پروردگار من است؛ و هنگامی‌که وعده‌ی پروردگارم فرارسد، آن را درهم می‌کوبد و وعده‌ی پروردگارم حق است. آن سدّ قبل از روز قیامت در آخرالزّمان خراب می‌شود و «یأجوج» و «مأجوج» به‌سوی مردم دنیا می‌آیند و مردم را می‌خورند و آن سخن خداست: حَتَّی إِذا فُتِحَتْ یَأْجُوجُ وَ مَأْجُوجُ وَ هُمْ مِنْ کُلِّ حَدَبٍ یَنْسِلُونَ.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۵۲۸ 📗بحارا لأنوار، ج۱۲، ص۱۷۸ «ثُمَّ ذُو الْقَرْنَیْنِ عَبْدٌ أَحَبَ اللَّهَ فَأَحَبَّهُ اللَّهُ وَ طَوَی لَهُ الْأَسْبَابَ وَ مَلَّکَهُ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا وَ کَانَ یَقُولُ الْحَقَّ وَ یَعْمَلُ بِهِ ثُمَّ لَمْ نَجِدْ أَحَداً عَابَ ذَلِکَ عَلَیْه.» 🌕 سپس ذوالقرنین بنده‌ای که خدا را دوست داشت و خدا او را دوست داشت؛ اسباب و وسایل را برای او جمع کرد و او را مالک مشرق‌ها و مغرب‌های زمین قرار داد و سخن حق می‌گفت و به آن عمل می‌کرد. سپس کسی را پیدا نکردیم که آن را بر او عیب بشمارد. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۲۶ 📗الکافی، ج۵، ص۶۵ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
‌‌ ☫بِسْـــــمِ‌الـلَّـهِ‌الرَّحْـمَنِ‌الرَّحِیـــــمِ☫ سلوک عبارت از سیر الی الله ، و سیر فی الله است، سیر الی الله نهایت دارد ، اما سیر فی الله نهایت ندارد ، یعنی سلوک عبارت از رفتن است ، از اقوال و افعال و اخلاق بد، یا اقوال و افعال و اخلاق نیک و از هستی خود ، به هستی خدای، چون سالک با اقوال و افعال و اخلاق نیک ملازمت نماید، انوار معارف بر وی ظاهر می گردد و حقایق اشیاء گاهی بر وی منکشف شود و از هستی خود بمیرد و به هستی خدای زنده گردد» 📔 فصوص الحکم بر فصوص الحکم، ع‍ـــــلامه ذوالفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🍁 آیت الله بهجت(رحمه الله) : ⚡️زیاد استغفار کنید و خسته نشوید که مداومت به این ذکر باعث می شود ، خداوند به شما توفیق عنایت کند. @Zohorbesyarnazdikast