eitaa logo
زلال معرفت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
139 فایل
ارتباط با ما 👇 ✅️ انتشار و بهره‌بردارى با ذکر منبع موجب امتنان است. تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام ۲ 1⃣-کار و تلاش 💢کار وکوشش، قانون عام آفرینش بر
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام۳ 2⃣-پرهیز از اسراف ▪️اسراف، سرگرانی با خداوند و نعمت های اوست. آن که در به دست آوردن حتی لقمه ای نان، «ابر و باد و مه خورشید و فلک» و ده ها عامل پیدا و پنهان دیگر را مؤثر می داند، هرگز اسراف نمی کند. در حقیقت، اسراف، پشت پا زدن بی توجهی و بی حرمتی به همه عوامل یاد شده است. 💢هرگز شکوفایی و رونق اقتصادی، با اسراف و هدر دادن بیهوده اموال امکان پذیر نیست، و هرگز شخص و ملت اسرافکار، به رشد اقتصادی نخواهد رسید. از این رو، اسراف، آفت کار نیز به شمار می آید، ▪️ زیرا آن که هم کار می کند و هم اسراف، مانند آن است که در صندوقی که ته ندارد، پول می ریزد و بدیهی است ثروتی برای اندوخته نخواهد شد و پیشرفتی نخواهد کرد. اسراف، عامل اصلی فقر و تهی دستی نیز به شمار می رود. 💢 از دیدگاه عرفانی، نعمت های پروردگار ادراک و شعور دارند و آنگاه که بی توجهی فرد را به خود حس کنند، رخت بر می بندند و فرد را از نعمت ها محروم می کنند. در مقابل، اگر از انسان توجه، احترام و ارزش ببینند، نه تنها مهمان سفره زندگی او خواهند شد، بلکه نعمت های دیگر را نیز به سوی خویش فرامی خوانند. در نتیجه، نعمتی برنعمت شخص افزوده می شود. ▪️با توجه به آنچه گفته شد، (علیه السلام ) تباه سازی اموال را پدیده ای ناپسند می داند، دوستنان و پیروان خویش را از این پدیده نامبارک باز می دارد و می فرماید: «ان الله یبغض... اضاغة المال؛ خداوند، تباه سازی اموال را دشمن می دارد.»[تحف العقول، ص 804] ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام۳ 2⃣-پرهیز از اسراف ▪️اسراف، سرگرانی با خداوند و
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام۴ 💢«گفتنی است تباه کردن اموال و تضییع آنها که در این روایت آمده، مفهوم گسترده ای دارد و هر نوع تباهی و نابودی و فساد در اموال را شامل می گردد. تباهی و تضییع، ممکن است براثر علت هایی چند پدید آید که از جمله آنها عبارتند از: ▪️ اسراف کاری و مصرف بیش از اندازه، بی اطلاعی و نبود تخصص و مهارت در مدیریت های مالی، کوتاهی و سهل انگاری در به کارگیری اموال و مانند آنها که موجب می شوند تا سرمایه زندگی تباه شود و موجب فقر و تهی دستی گردد و حتی سیر و حرکت معنوی انسان نیز دست خوش تزلزل شود. 💢با توجه به کلیت سخن (علیه السلام ) اگر در امور اقتصادی و مسائل مالی، برنامه ریزی درست و حساب شده ای انجام نگیرد، تضییع مال خواهد بود و اگر در داد و ستدها نیز دقت لازم به کار نرود و غبن صورت گیرد، اموال، تباه خواهد شد.»[معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی(ع)، صص 143 و 144] 💢 از این رو، امام رضا (علیه السلام ) هدر دادن و تباه ساختن اموال را، مصداقی از فساد دانسته و فرموده است: «من الفساد قطع الدرهم و الدینار و طرح النوی؛ تکه تکه کردن درهم و دینار (یا هر پولی دیگر) و دورافکندن هسته خرما(که ممکن است بذر نخلی در آینده شود)، از جمله کارهای فاسد ونادرست است».[شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 167] ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام۴ 💢«گفتنی است تباه کردن اموال و تضییع آنها که در
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام ۵ 3⃣میانه روی در مصرف 💢از فضیلت های مهم اخلاقی، میانه روی در همه کارها به ویژه میانه روی در مصرف است. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «و اقصد فی مشیک؛ در رفتارت میانه رو باش!» (اسراء: 29) همچنین در آیه ای دیگر می فرماید: 📖 «و الذین إذا انفقوا لم یسرفوا و لم یقتروا و کان بین ذلک قوامًا و آنان که چون انفاق می کنند، اسراف نمی ورزند و خست نمی کنند، بلکه میان این دو، راه اعتدال و میانه را برمی گزینند». (فرقان:67) ▫️در اهمیت میانه روی و ناروا بودن افراط و تفریط همین بس که افراط و تفریط، از نشانه های نادانی شمرده شده و حضرت علی(علیه السلام ) فرموده است: «لاتری الجاهل اماّ مفرطاً او مفرطاً؛ نادان را نبینی جز آنکه یا افراط می کند یا تفریط.»[نهج البلاغه، حکمت 70]  💢شیخ محمود شبستری در این باره زیبا سروده است: همه اخلاق نیکودر میانه است که ازافراط و تفریطش کرانه است ➖میانه چون صراط مستقیم است زهر دو جانبش جحیم است 📌از دیدگاه امام هشتم (علیه السلام ) هم کسی که در مصرف، به خود و خانواده خود سخت می گیرد و در مصرف، خست می ورزد، از جاده مستقیم بیرون است و هم آن که اسراف کرده و زیاده روی می کند. 💢 امام رضا (علیه السلام )، هر دو شیوه را ناپسند می شمارد. یکی از یاران امام هشتم (ع) می گوید: از (علیه السلام ) درباره چگونگی تأمین مخارج خانواده جویا شدم. فرمود: «مخارج خانواده، حد وسط است میان دو روش ناپسند.» گفتم: «فدایت شوم، به خدا سوگند! نمی دانم این دو روش چیست؟ ▫️فرمود: «دو روش ناپسند، اسراف و خست است. آیا نمی دانی که خداوند بزرگ، اسراف (زیاده روی) و اقتار (خست گیری) را ناخوشایند می دارد و در قرآن می فرماید:«آنان که هرگاه چیزی ببخشند، نه زیاده روی می کنند و نه خست می ورزند و میانگین این دو را در حد قوام برمی گزینند».[شیخ عباس قمی، سفینة البحار، ج 2، ص 622.] ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدا ۰۰۱.m4a
23.25M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧🎼 در فرهنگ عاشورایی ▼موضوع این جلسه 🔖 تمدن عاشوارایی 8⃣4⃣ 🎤 آقای دکتر قریبی 🚩 علیه السلام تسلیت ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام ۵ 3⃣میانه روی در مصرف 💢از فضیلت های مهم اخلاقی،
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام ۶ ▪️«از دیدگاه (علیه السلام )، تصرفات شخص در اموال خویش، محدود است؛ یعنی این گونه نیست که حال که اموال انسان ملک اوست و به وی تعلق دارد، بتواند در آنها هرگونه که خواست، تصرف کند، بلکه تصرف اوباید در حد میانه و متعادل و به دور از اسراف و خست باشد. 💢او هم اجازه ندارد که خست ورزد و در مصرف بر خود سخت گیرد و هم مجاز نیست که اموال خویش را ریخت و پاش نماید. امام رضا (علیه السلام ) در پایان سخن خویش به کلام خداوند استدلال فرمود که در آن واژه «قوام» آمده است. ▪️مقصود از قوام؛ یعنی آن استواری و اقتصادی که موجب سامان یافتن زندگی همه افراد می شود که در آن، نه کسی محروم ماند و نه کسی بی حساب برخوردار گردد. روشن است که هر چیز آنگاه می تواند عامل «قوام» باشد و زمینه استواری چیز دیگری را فراهم آورد که در موضع مناسب خود قرار گیرد و موضع مناسب، همان حد میانه و دور بودن از اسراف و خست است. 💢 اسراف و اقتار (خست) که دو سوی حد میانه است، ضد قوامیت مال است؛ یعنی مایه قوام و سامان یابی فرد و جامعه نیست، بلکه همین مال که عامل بقا و قوام است، در حال افراط و تفریط، عامل تباهی و هلاکت فرد و جامعه خواهد بود. بقاء و دوام و قوامیت، در حد میانه و اعتدال است».[معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی(ع)، صص 83. 88 و91.] ➖گشته است در میانه روی، عمر ما تمام ما از پل صراط همین جا گذشته ایم. صائب ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام ۶ ▪️«از دیدگاه #امام_رضا (علیه السلام )، تصرفات
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام ۷ 4⃣-(علیه السلام ) و هشدار درباره فقر 💢هيچ يک از اهل بيت(علیه السلام ) پيروانشان را به فقر و تهي دستي فرا نخواندند؛ چرا که فقر، به طور طبيعي مي تواند سرچشمه بسياري از غصه ها، لغزش ها و تبه کاري ها باشد. «بررسي مشکلات اجتماعي و سبب جويي نابساماني ها روشن مي سازد که فقر، اساس بسياري از مشکلات اجتماعي و نابساماني هاي زندگي فردي و خانوادگي و اجتماعي است. ▪️ترديد نيست که انسان در اين زندگي، در کالبدي جاي دارد که از مواد طبيعي تشکيل يافته است و با اشيايي سر و کار دارد و در فضايي زندگي مي کند که به وسايل و کالاهاي مادي نيازمند است. 🔺 غذا، لباس، مسکن، نظافت و بهداشت، همه در طبيعت اين زندگي و لازمه تداوم حيات انساني است و نبود يا کمبود هر يک از اين امور، ناتواني، بيماري و فرسايش و پيري زودرس را در پي خواهد داشت»[محمد حکیمی، فرازهایی از سخنان امام رضا(ع)، ج 1، ص 68]. 💢بر همين اساس است که امام رضا(علیه السلام ) فرمود: «اَلْمَسْکنَةُ مِفْتاحُ الْبُؤس؛ بينوايي و فقر، کليد بدبختي و بيچارگي است. »[بحارالانوار، ج 75، ص 260] آن حضرت در سخني ديگر به نقش معيشت کافي در آرامش روحي و رواني انسان اين گونه اشاره مي فرمايد: ▪️«اِنَّ الْاِنْسانِ اِذا ادَّخَرَ طَعامَ سَنَتِهِ، خَفَّ ظَهْرُهُ وَ اسْتَراحَ؛ چون آدمي خوراک سال خويش را ذخيره کند، بارش سبک مي شود و آرامش مي يابد.»[الحیاة، ج 6، ص 180] و باز از آن حضرت روايت شده است: «اِعْمَلْ لِدُنْياک کاَنَّک تَعيشُ آبداً؛ براي دنيايت چنان عمل کن که گويا براي هميشه زنده اي.»[شیخ حر عاملی، وسایل الشیعه، ج 17، ص 76] 💢شهيد مطهري نيز در اين باره مي گويد: «پيغمبر اسلام، با هر نوع گداصفتي و کلاشي سخت مبارزه کرده است. » پيغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: «در کار دنياي خودتان مصلح باشيد!»؛ مصلح باشيد، غير از اين است که پول پرست باشيد؛ يعني کار صحيح و درست بکنيد و دنياي خودتان را به سامان بياوريد و البته نسبت به آخرتتان نيز آني غفلت نکنيد»[14شهید مطهری، پانزده گفتار، صص 25 و 26]. ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام ۷ 4⃣-#امام_رضا(علیه السلام ) و هشدار درباره فقر
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام ۸ 💢«به هر حال، مسئله اقتصاد، مسئله اي ساده و بي اهميت يا کم اهميت نيست. دينداري و معنويت، بقا و عزت، سربلندي، حماسه و اقدام، عفت و اخلاق، هنر و فرهنگ، اميد و تکاپو و شورآوري و سازندگي هر جامعه اي بستگي دارد به چگونگي نظام اقتصادي آن جامعه، حتي بايد اعتراف کرد که بروز شايسته نبوغ و استعداد نسل ها، در شعبه هاي گوناگون علم و صنعت و اختراع و هنر و فکر و تعقل، متوقف است بر فضاي اقتصادي سالم. ▪️ در فضاي سالم اقتصادي است که يک متفکر مي تواند درست بينديشد و يک جراح، عمل دقيق خود را به خوبي انجام دهد و يک هنرمند، بيافريند و يک اخلاقي، تربيت کند...»[محمدرضا حکیمی، کلام جاودانه، صص 243 و244] 💢 (علیه السلام ) در حديثي ديگر مي فرمايد: «اِذا اَقْبَلَتِ الدُّنْيا عَلي اِنْسانٍ اَعْطَتْهُ مَحاسِنَ غَيرِهِ وَ اِذا اَدْبَرَتْ عَنْهُ سَلَبَتْهُ مَحاسِنَ نَفْسِه؛ هرگاه دنيا [و دارايي] به انساني روي آورد، نيکي هاي ديگران را [نيز] به او مي دهد و هرگاه به کسي پشت کند [و او فقير شود]، نيکي هاي خودش را [هم] از او مي گيرد»[عیون اخبار الرضا(ع)، ج 2، ص 130]. ▪️«در توضيح اين حديث بايد گفت: زندگي انسان به شخصيت او بستگي دارد و پايگاه و محور اصلي اثرگذاري و نقش آفريني هرکس، کيان، منش و شخصيت اوست. ازاين رو، نفي شخصيت، بسيار زيان بارتر از نفي شخص است. در اين سخن، فقر، عامل نفي شخصيت شمرده شده است که انسان فقير دچار آن مي شود و بر اثر آن ويژگي هاي مثبت خويش را از دست مي دهد.»[فرازهایی از سخنان امام رضا(ع)، ج 2، ص 69] 🔺 در حالي که از آن سو، دارايي و تمکن مالي مي تواند در شخصيت سازي انسان چنان اثرگذار باشد که او را از نيکي هاي اخلاقي ديگران نيز بهره مند کند. ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام ۸ 💢«به هر حال، مسئله اقتصاد، مسئله اي ساده و بي
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام۹ 5⃣تخصص مداري در سخنان (علیه السلام ) 💢در آموزه هاي ديني، به موضوع تخصص در کار و حرفه بسيار توجه شده است. در قرآن کريم آمده است: آنگاه که حضرت يوسف(علیه السلام ) به عزيز مصر مي گويد: «اِجْعَلْني عَلي خَزائَنِ الْاَرْض؛ مرا بر خزائن اين سرزمين بگمار!» از تخصص و آگاهي خويش در اين باره مي گويد و مي فرمايد: «اِنِّي حَفِيظٌ عَليمٌ؛ همانا من نگاهباني [امين] و [کارداني] آگاه [به اين کار] هستم. » (يوسف: 55) ▫️تخصص نداشتن در کار سبب مي شود که کار، خوب صورت نگيرد و در نتيجه زيان هاي فراواني به بيت المال، اقتصاد مسلمانان و اقتصاد خود شخص وارد شود. پيشرفت و شکوفايي اقتصادي در گرو تخصص و مهارت است و شخص در صورت ناآگاهي و تخصص نداشتن در کار و حرفه خويش، نه تنها پيشرفت نخواهد کرد، بلکه دچار رکود و عقب گرد خواهد شد. 💢 (علیه السلام ) افراد را از سپردن کارها به دست افراد بي تشخيص و ناوارد بازداشته و اين مسئله را جزئي از اسلام خالص دانسته و فرموده است: «. . . اَلْبَرائَةُ مِمَّنْ نَفْي الْاَخْيارَ. . . وَ آوَي الطُّرَداءَ اللُّعنَاء. . . اَسْتَعْمَلَ السُّفَهاء؛ [جزو اسلام خالص است]، بيزار بودن از کساني که نيکان را تبعيد کردند و کساني را که بايد رانده مي شدند، در مرکز اسلامي پناه دادند و کم خردان [ناآگاهان و غيرمتخصصان] را به کار گماردند»[عیون اخبار الرضا(ع)، ج 2، ص 126]. ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
51.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎬 🚩روضه سوزناک و غریبی علیه السلام علیه السلام تسلیت پیشنهاد دانلود✌️ ⏰( ۹دقیقه و ۴۸ثانیه ) ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دکتر سویزی
4_6015031982138853170.mp3
2.51M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🔻📖 تلاوت قرآن کریم 〽️ 〽️ 〽️ 〽️ 🎤 @Telavat_ir ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 💌دلنوشته امام_رضایی ▪️حَرَمت ؛ تنها جاییه که دوست دارم : برم وسط جمعیت فشار بهم بیاد له بشم برم زیر دست و پا از فک و چک و چونه بیفتم نفسم بند بیاد از فشار جمعیت با موج جمعیت، این ور اون ور شم وقتی طلب صلوات میکنن، صلوات را جیغ و فریاد بکشم ▫️وقتی به یه متری ضریحت رسیدم، رو نوک انگشت بلند شم زوووووور بزنم که نوک انگشتم بخوره به ضریح همینجوری که دندونام رو هم هست و بغضم داره میترکه، بازم زور بزنم که یه جوری بالاخره نوک دستم برسه به ... ضریح ؟ ▪️نه! برسه به دستت دوباره دستمو بکشم به طرف صورتم جمعیت قفل شده باشه به زور نوک انگشتمو بزنم به لبم یه بوس محکم بزنم به انگشتم و بفرستم به طرف ضریحت فقط یه سانت مونده یا امام رضا😭😭😭 فقط چند میلی متر مونده فقط یه ذره آهان خورد😭😭😭😭 ▫️نوک انگشتم با یه بوس داغ و تب دار رسید به ضریحت میگیریش؟ دست و بوسمو میگیری؟ بگیر جان من! بگیر تو‌ رو خدا بگیر ارواح خاک مادرت نوک انگشتمه و با یه بوس انگشت و بوس یه بیچاره یه گنهکار ▪️یه حرفه ای که قشنگ بلده توجیه کنه ولی هیچ چیزی رو قشنگتر از عشقش به شما نمیتونه توجیه... آ آها آهان انگار یه کم نزدیکتر شدم نفر جلویی داره میره یه ذره کوچولو نزدیکتر شدم حس میکنم زیر پر و بالتم چشمامو بستم و بوووووو میکشم آخیش ▫️بو بهشت میده دامنت بو بهشت میده ضریحت بو بهشت میده حرمت اینبار بوس فایده نداره بذار تنها چیزی که دارم برسونم به ضریحت بذار اینبار اشکمو قشششششنگ جمع کنم آهان جمع شد😭😭😭😭 ▪️بذار یه بوسم بذارم روش اینم بوس حالا بفرما همش همینم چهار تا قطره اشک و یه بوس این همه منه بقیه اش پوچه پوچه ها ‌پوچ پوچ عاریتیه تنها چیزی که قسم حضرت عباس براش میخورم همین گریه ها و بوسمه که محکم میچسبونم ضریحت و ... ▫️با هل و فشار و موج جمعیت جابجا میشم آقا واسه خودت همه خودم واسه خودت اگه دوس داشتی بازم ببرم پیش خودت حرف و حدیث و دعا و مناجات ازم نخواه بلد نیستم بلدم بخونما ولی بلد نیستم باهاش خودمو بچکونم رو ضریحت من همش همینم همینو قبول کنی ▪️همین فشار و له شدن و موج جمعیت و نفس بند اومده و زبون قفل شده و دست کشیده شده بعلاوه چهارتا قطره اشک و یه بوس همینو قبول کنی واسم بسته واسه خودم و هفت پشتم بسته چرا که: *در معطل شدن و دست رساندن به ضریح حالتی هست که در سجده طولانی نیست* ▫️راستی تو تنها کسی هستی که هم گفتم دورت بگردم و هم واقعا دورش گشتم و میگردم و خواهم گردید😘😭 ✍حدادپور_جهرمی یا حرم لازمم💦 علیه السلام تسلیت ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به مغلطه واکسن.mp3
8.26M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎼🎧کلیپ_صوتی ⁉️ویس شبهه و سوال🔺🔺 پاسخ به قیاسی غلط درباره مسموم شدن علیه السلام ، چون حضرت با اختیار سم خورد، آیا دلیل می شود ما هم بخوریم؟ ‼️پس رهبری هم که زد، دلیل بر تبعیت ما نیست!!! ▫️ در طول 43 سال بعد انقلاب سابقه نداشته حرفهای ولی_فقیه توسط خودی ها اینگونه به زمین زده و توجیه شود !!! 🤲خدایا ما را جزء توجیه کنندگان قرار مده پیشنهاد دانلود✌️ ⏰( ۸دقیقه و ۳۶ثانیه ) ۱۱۳ ➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: استاداحسان عبادی (🔺جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام۹ 5⃣تخصص مداري در سخنان #امام_رضا(علیه السلام )
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام ۱۰ 💢«(علیه السلام )، نابساماني، بي عدالتي، تبعيض، فقر، محروميت و مشکلات جامعه اسلامي را به عللي نسبت مي دهد که از آن جمله: به کار گماردن جاهلان و اشخاص سفيه وناآگاهان است. 🔺بنابراين، به کار گماردن کساني که از نظر فکر و فن اداره جامعه و تدبير امور مالي و مديريت اقتصادي و ديگر مسائل اجتماعي، تخصص هاي لازم را ندارند، باعث عقب ماندگي، نابساماني، فقر و محروميت خواهد بود»[معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی(ع)، صص 137 و 139]. ▪️«بي گمان، مهارت، توانايي و معلومات تخصصي هر فرد در واقع، به مثابه دارايي و ثروتي است که در اختيار اوست و همان طور که دارايي را با توجه به بازده آن در فعاليت هاي اقتصادي به کار مي اندازند، بايد از مهارت و استعداد و معلومات تخصصي نيز به گونه اي در فعاليت هاي اقتصادي استفاده کرد. 🔺اگر فردي هزارواحد از پولي را که در اختيار دارد، با نرخ بهره 12 درصد در سال قرض دهد، در پايان سال مالي داراي 1120 واحد پول خواهد شد؛ يعني سود وام دهي او 12 درصد است. 💢حال اگر او به جاي قرض دادن، اين مبلغ را مثلاً براي آموزش حرفه اي خاصي صرف کند و در نتيجه آن تخصص، صاحب درآمد بيشتري شود و در پي آن، به 14 درصد بازده برسد، گفته مي شود که تخصص، بازده بيشتري براي او داشته است تا مثلاً قرض دادني که البته سود حاصل از آن، اشکال شرعي نيز دارد»[دکتر حسن سبحانی، اقتصاد کار و نیروی انسانی، صص 92 و 93]. 🔻کارها چون به دست اهل افتد/مشکلات حيات، سهل افتد(شهريار) 🔻مي باش طبيب عيسوي هُش/اما نه طبيب آدمي کش/مي کوش به هر ورق که خواني/کان دانش را تمام داني/پالان گري به غايتِ خود/بهتر ز کلاه دوزي بَد (حکيم نظامي گنجه اي) ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام ۱۰ 💢«#امام_رضا(علیه السلام )، نابساماني، بي عدال
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام۱۱ 6⃣ثروتمندان و وظيفه گشودن گره هاي مالي از کار تهي دستان ▪️در هر جامعه اي، برخي آدميان از بدي حادثه تهي دست شدند و در تنگناي مالي قرار گرفتند. اين وظيفه توانمندان و ثروتمندان است که گره از کار فروبسته آنان بگشايند و به آنها توان اقتصادي ببخشند، تا با خيالي آسوده، به زندگي خويش ادامه دهند. 💢 (علیه السلام ) يکي از فلسفه هاي تشريع «زکات» را استفاده آن در همين موارد مي داند و در مقام تبيين حکمت وجوب زکات مي فرمايد: «خداوند مردمان تندرست را مکلف کرده است تا به کار مردم زمين گير و گرفتار رسيدگي کنند. [همچنين، ] پرداخت زکات موجب برکت مال و سبب رأفت و مهرباني به ناتوانان و توجه به مسکينان و انگيزش مردمان به مساوات و تقويت فقرا و ياري رساندن به آنها در انجام دادن تکاليف ديني است»[عیون اخبار الرضا، ص 410]. ▪️«آنچه از مجموعه آيات و روايات رسيده درباره زکات و حکمت تشريع آن به دست مي آيد، اين است که چنين قانوني، در مهم ترين هدف خود، براي از بين بردن فقر و عوارض آن از عرصه هاي زندگي به صورتي فراگير است که در نتيجه آن، سيماي جامعه از فقر به بي نيازي تحول مي يابد و ديگر در آن، بيچاره و نيازمندي مشاهده نمي شود و همه اهل ايمان و داراي عزت هستند. 💢همچنين، زکات، وسيله عمده اي براي عادت دادن مردم به بخشيدن و انفاق کردن است تا آنجا که اين امر، بدان منجر شود که در راه دين خدا از بذل جان خود نيز مضايقه نکند. نبايد از نظر دور داشت که ميان قرب به خدا و عبادت او در نماز و ميان بخشيدن مال براي برانداختن فقر و بيچارگي از جامعه اسلامي، ارتباطي نيرومند و استوار وجود دارد. پس زندگي اسلامي، زندگي اي است که اجزاي آن از يکديگر منفصل نمي باشد. ▪️ازاين رو، نماز با زکات قبول مي شود و زکات، با نماز به درگاه خدا راه مي يابد و ايمان و يقين، با پرداخت زکات شناخته مي شود»[الحیاة، ج 6، ص 367]. ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲#اندیشه_اقتصادی_امام_رضا علیه السلام۱۱ 6⃣ثروتمندان و وظيفه گشودن گره هاي مالي از کار
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 🔲 علیه السلام۱۲ 💢(علیه السلام ) در حديثي ديگر، بيزاري از کساني که اموال را تنها ميان ثروتمندان به گردش درمي آورند و انحصارطلب و زراندوز هستند، جزء ايمان ناب دانسته است.[عیون اخبار الرضا، ص 452] ▪️«در حقيقت، اين از ويژگي هاي حاکميت اسلامي است که در آن، جريان و گردش ثروت، به نفع عموم مردم باشد، نه گروهي خاص از وابستگان و زراندوزان. انديشه ور شهيد، آيت الله دکتر بهشتي که طرح «تعاون» و «تعاوني ها» را در قوانين کشوري گنجاند، براي ارائه راهکاري بود که به تدريج، ثروت ها در دست عموم قرار گيرد و همگان از آن بهره ببرند و مالکيت ثروت هاي جامعه، عمومي گردد، نه خصوصي. 💢اين انديشه، ريشه اي صددرصد اسلامي و الهي دارد؛ زيرا خداوند زمين و منابع آن را براي همه انسان ها آفريده است؛ نه بخشي خاص؛ و همه مردم، افراد خانواده خدا هستند، نه گروهي ويژه»[بخش هایی از سخنان امام رضا(ع)، ج 2، صص 46 و 47]. 7⃣ - امام رضا(علیه السلام ) و روان شناسي زراندوزان ▪️زراندوزي و گردآوري بي حساب مال، از عوامل ايجاد شکاف طبقاتي ميان افراد جامعه است. خداوند در قرآن کريم به زراندوزاني که هرگز با پول خود انفاق نمي کنند و گره هاي اقتصادي مردم و جامعه را نمي گشايند، وعده عذابي دردناک مي دهد و مي فرمايد: 📖«کساني که زر و سيم را گنجينه کرده اند و آن را در راه خدا هزينه نمي کنند، به عذابي دردناک بشارت ده؛ روزي که آن [گنجينه]ها را در آتش بگذارند و پيشاني و پهلو و پشت آنان را با آنها داغ کنند. [و گويند: ] اين است آنچه براي خود اندوختيد. پس [کيفر] آنچه را مي اندوختيد، بچشيد!» (توبه: 34 و 35) 💢امام رضا(علیه السلام ) در حديثي زيبا به روان شناسي زراندوزان پرداخته و ريشه هاي زراندوزي را اين گونه برشمرده است: «لايجْتَمِعُ الْمالُ اِلابِخِصالٍ خَمْسٍ: بِبُخْلٍ شَديدٍ وَ اَمَلٍ طَويلٍ وَ حِرْصٍ غالِبٍ وَ قَطيعَةٍ الرَّحِمِ و ايثارِ الدُّنيا عَلَي الآخِرَةِ؛ مال جمع نمي شود مگر با پنج خصلت: بخل شديد، آرزوي دراز، حرص غلبه کننده، قطع رحم و مقدّم داشتن دنيا بر آخرت»[شیخ صدوق، خصال، ج 1، ص 411]. ادامه دارد.. 📌نشریه اشارات، شماره 137 , طاهری، سید محمود علیه السلام تسلیت،هدیه به لبخند امام_زمان علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅