eitaa logo
زلال معرفت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
141 فایل
ارتباط با ما 👇 ✅️ انتشار و بهره‌بردارى با ذکر منبع موجب امتنان است. تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
زلال معرفت
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌#سقیفه۲۰ ⚜با این توضیح، خوب مى‏توان فهمید که چرا امام
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌۲۱ 3⃣سوم . تلاش عده‏اى از مهاجران ⚜عده‏اى بیش از همه و آشکارتر از همه، براى دست‏یابى به حکومت تلاش مى‏کردند، اینان، ابوبکر، عمر و ابوعبیده بودند که تلاش‏هاى وسیعى را براى کنار زدن على علیه السلام و در دست گرفتن اوضاع انجام مى‏دادند; بر این مطلب شواهد بسیارى دلالت دارد که ما به نمونه‏هایى از آن اشاره مى‏نماییم: 1 . عمر در خطبه‏اش درباره سقیفه مى‏گوید: «واجتمع المهاجرون الى ابى‏بکر» ; مهاجران درباره ابوبکر متفق بودند . وى سپس مى‏گوید: «به ابوبکر گفتم بیا به سوى انصار که در سقیفه جمع شده‏اند برویم .» با دقت در این عبارات، مى‏توان از میزان تلاش این عده مطلع شد، زیرا توافق مهاجران بر ابوبکر، اگر یک ادعاى صرف نباشد، نیازمند مذاکرات بسیار و رایزنى‏هاى فراوان است و نمى‏شود یکباره، پس از رحلت رسول خدا صلى الله علیه و آله، همه مهاجران بر ابوبکر اتفاق کنند، ◽️زیرا قبل از سقیفه هیچ جلسه‏اى تشکیل نشده بود، تا آنان نظر همه مهاجران را جویا شوند و بفهمند که آنان چه نظرى دارند، پس مى‏بایست این افراد، قبل از فوت رسول خدا، به تلاش وسیعى دست مى‏زدند و با یکایک مهاجران به توافق قبلى مى‏رسیدند . 2 . در بسیارى از کتب تاریخى و روایى ذکر شده است که این عده از مهاجران، مامور بودند تا تحت فرماندهى اسامة‏بن زید، از مدینه خارج شوند . در تعدادى از این روایت تصریح به اسم ابوبکر و عمر و ابوعبیده و ... شده است، مانند روایتى که در الطبقات الکبرى ذکر شده است که مى‏گوید: «فلم یبق احد من وجوه المهاجرین الاولین و الانصار الا انتدب فى تلک الغزوه و فیهم ابوبکر الصدیق و عمربن الخطاب و ابوعبیدة بن الجراح و سعد بن ابى وقاص و ...» ; ⚜ هیچ یک از بزرگان مهاجر و انصار باقى نمانده بودند مگر این‏که به این جنگ فراخوانده شدند که در میان آنان، ابوبکر صدیق و عمربن خطاب و ابوعبیده جراح و سعدبن ابى وقاص و ... بودند . ◽️ولى آنان به بهانه‏هایى از همراهى این لشکر امتناع مى‏ورزیدند و با تعلل خود، در حرکت این لشکر، کارشکنى مى‏کردند . با توجه به تاکیدهاى بسیار زیاد پیامبر صلى الله علیه و آله مبنى بر حرکت لشکراسامه و از طرفى دیگر تعلل این گروه از همراهى لشکر اسامه، به خوبى مى‏توان از منویات و نقشه‏هاى این گروه با خبر شد . 3 . پیامبر صلى الله علیه و آله در آخرین روزهاى زندگى‏اش بر اثر شدت بیمارى، مرتب بى‏هوش مى‏شدند . وقت نماز شد و بلال اذان گفت: پیامبر صلى الله علیه و آله چون توان رفتن به مسجد را نداشتند فرمودند: «به مردم بگویید نماز بخوانند» و شخص خاصى را براى امامت آن مشخص نکردند، زیرا شاید اکنون نوبت مردم بود که با این همه سفارش‏ها و تاکیدها، مى‏فهمیدند که پشت‏سر چه کسى نماز بگزارند . ✨ادامه دارد.. 📌فیش منبر 🌷هدیه به لبخند امام_زمان عج گرامی را ارج نهیم ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌۲۲ ⚜ همان‏طور که روایتى به نقل از بلال چنین بیان شده است: پیامبر صلى الله علیه و آله در آن هنگام بیمار بود، وقتى که براى نماز فراخوانده شد، فرمود: «یا بلال لقد ابلغت فمن شاء فلیصل بالناس و من شاء فلیدع‏» ; ◽️ اى بلال من ابلاغ خود را نمودم حال هر که خواهد با مردم نماز گزارد و هر که خواهد ترک کند . بسیار واضح بود که چه کسى باید امامت این نماز را بر عهده داشته باشد، چون گذشته از این‏که على علیه السلام جانشین و وصى پیامبر صلى الله علیه و آله بود، اشخاص موجه دیگرى - بنا به امر پیامبر صلى الله علیه و آله مبنى بر حضور بزرگان مهاجر و انصار در لشکر اسامه - در مدینه باقى نمى‏ماندند; ⚜ ولى جاى تعجب است که روایات زیادى در کتب اهل سنت وجود دارد که مى‏گویند: پیامبر صلى الله علیه و آله به ابوبکر امر کرده بود که تا جاى او نماز بگزارد! این روایات در میان خودشان متناقض‏اند، زیرا هم در تعداد نمازهایى که ابوبکر به جاى پیامبر صلى الله علیه و آله خوانده و هم در چگونگى آخرین نماز پیامبر صلى الله علیه و آله که ابوبکر به جاى پیامبر صلى الله علیه و آله ایستاده بود، اختلاف دارند، ⚜چنان‏که بعضى گفته‏اند: پیامبر صلى الله علیه و آله به ابوبکر اقتدا کرده است و بعضى مى‏گویند: ابوبکر به نماز پیامبر صلى الله علیه و آله و روایات مختلف دیگرى که در کتاب الطبقات الکبرى ذکر شده است . ◽️این تناقض‏هاى داخلى، ما را به بطلان این ادعا که پیامبر صلى الله علیه و آله چنین امرى کرده باشند، راهنمایى مى‏کند . البته این احتمال هم وجود دارد که بعضى از همسران پیامبر صلى الله علیه و آله خودشان چنان مطلبى را عنوان کرده باشند و آن را به پیامبر صلى الله علیه و آله نسبت داده باشند، مؤید این احتمال، احادیثى است که مى‏گوید: ⚜ «پیامبر صلى الله علیه و آله در یکى از روزهاى بیمارى، فرمودند: على علیه السلام را خبر کنید تا بیاید، ولى عایشه، به دنبال ابوبکر فرستاد و حفصه، به دنبال عمر فرستاد و آنان نزد پیامبر علیه السلام آمدند، ولى پیامبر صلى الله علیه و آله از آن‏ها روى گرداند .» ◽️ این روایت اگرچه مربوط به نماز نیست، ولى اصل تمرد بعضى از همسران پیامبر صلى الله علیه و آله را ثابت مى‏کند . پس آنان که چنین جراتى داشتند تا خلاف سخنان صریح پیامبر صلى الله علیه و آله عمل کنند، در اینجا نیز مى‏توانستند از جانب خود مطلبى را به پیامبر صلى الله علیه و آله نسبت دهند . ✨ادامه دارد.. 📌فیش منبر 🌷هدیه به لبخند عج گرامی ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 💌 سلام_پدر_مهربانم ❣مهدے جان! 🍃امام غریب ▫️باور کن که یقین کرده‌ام یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های دین‌گریزی خلایق، ماییم. آری مایی که ادعای دین‌مداری‌مان گوش فلک را کر کرده. ▪️هر چه بیشتر چرخ روزگار می‌گردد،‌ یقینم افزون می‌شود که اگر ما از سر راه دین مردم بلند شویم، بسیاری از مردم عاشق دین می‌شوند. ▫️ ما از سر راه تو هم باید بلند شویم. به ما امر کن که کاری برای تعجیل در فرج نکنیم. شک ندارم که این طور اگر شود، زودتر می‌آیی. وقتت بخیر امام غریب! ای همه هستم ام 📌محسن_عباسی_ولدی @abbasivaladi 💌دلنوشته_مهدوی اللهم_عجل_لولیک_الفرج التماس دعا🤲 ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زلال معرفت
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ ⁉️متن و سوال🔻🔻 دلیلِ فراموش کردنِ ۱۲۰ هزار نفری که در روز غدیر حاضر بودن و بعد از ۷۲ روز که پیامبر به شهادت رسیدن رفتن با ابوبکر بیعت کردند چی بود؟ آیا میشه گفت کلّ اون جمعیّت مُشرک بودن یا پیروی از هوای نفس کردند یا نه دلیلش فقط جهلشون بود؟ ⤴️(چون در یکی از جنگها هم علیه کفار بودن با عُمَر همراه شدن و برای اسلام جنگیدن و شهید هم شدند و همچنین جمعیّتی هم که در سپاه یزید در روز عاشورا بودن هم نمیشه گفت همه شون مشرک بودن و... چون بعد شهادت امام حسین هم همونها از کارشون پشیمون شدن و در قیام توابین شرکت کردند) ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝متن پاسخ به شبهه🔻🔻 ⤵️یک نکته را دقت بکنید من از آخر حرفتان شروع می کنم گفتید آنهایی که در سپاه یزید بودند بعد شهادت امام حسین (علیه السلام ) پشیمان شدن و در قیام توابین شرکت کردند.. غلط محض هست! آنهایی که در لشکر عمر سعد بودن در آن روز همه غیر شیعه بودن، حالا ما نمی گویم نعوذبالله سنی ها امام حسین را کشتند این حرف را نمی زنیم. ما می گوییم همه غیر شیعه بودند. ⬅️توابین همه شیعه بودند، پس خواهشا عزیزان توجه بکنند در گروه توابین کسانی نبودند که در روز عاشورا با امام حسین جنگیدند، توابین سکوت کنندگان بودند که در روز عاشورا نیامدند، به هر دلیلی نیامدند سلیمان بن صرد خزاعی و رفاعه و اینها.. نیامدند به هر دلیلی. ⁉️اما بعد از شهادت پیغمبر یا رحلت پیغمبر آیا همه با ابوبکر بیعت کردند؟ نخیر، انصار مدینه سعد بن عباده را انتخاب کرده بودند و حتی با اکراه با ابوبکر بیعت کردن خیلی ها با زور شمشیر بیعت کردند با ابوبکر، بعد از اینکه خلیفه انتخاب کردند با شمشیر راه افتادن در خیابانها به زور از مردم بیعت می گرفتند اینجا این نکات را خواهشا عزیزان در نظر بگیرید. پس اینطوری نیست که همه بیعت کردند همه فلان کردند.. ⤵️نه خیلی ها از سر ترس، از سر ترس خیلی ها مجبور شدن بیعت کنند. بله بعضی ها هم از سر هوای نفس و.. حالا اینکه از نظر فقهی بخواهیم به اینها بگوییم کافرند، مشرکند این دیگر خیلی بحث پیچیده ای هست که نمی شود به این راحتی در این زمینه نظر داد چون بعدا بعضی ها آمدند طرفدار حضرت علی (علیه السلام ) شدند، یار حضرت علی شدند.. ↖️می گویم در این زمینه بخواهیم چاقو دست بگیریم و تقسیم بندی کنیم اینها همه مشرکند و همه کافرند، نه اینطوری هم خیلی نگاه درستی نیست. ⤴️اما آن دیگر دست خداست که تشخیص بدهد کی بهشتی می شود و کی جهنمی! این نکته را توجه کنید که همه را با یک چوب نرونید، در جنگ توابین آنها کسانی بودند که با امام حسین نجنگیدند، سکوت کنندگان بودند. 🌷جشن سه روز است آنرا زنده نگه داریم،هدیه به لبخند امام_زمان عج ۵۰ ➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: استاداحسان عبادی (🔺جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه دقيقه در قيامت 21.mp3
38.58M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧🎼 📗شرح و بررسی کتاب 🔻تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 1⃣2⃣جلسه بیست و یکم ▫️عمل ما در ملکوت بازتاب دارد، چه شوخی باشد و یا جدی!! ▪️ در هر آسمان، چه مَلَکی جلوی عمل ما را میگیرد؟ دلیل این کار ملائکه چیست؟ ▫️ چگونه حاضر می‌شویم عمل ما از آسمان اول هم بالا نرود، چه برسد به آسمان هفتم!!!؟ ▪️ خودمان می‌توانیم مانع سوختن عمل خودمان شویم اگر... ▫️چه کار کنیم تا عمل ما از هفت آسمان بالا برود؟ ▪️ ناشطات، سگ جهنم ▫️ این همه عُجب و تکبر و حسادت و... در این دنیا داریم، ولی در عالم دیگر حسابی از خجالت خودمان و عمل خودمان در خواهند آمد!!! ▪️ ای بسا که دستوری عام باشد و عمل به دستور، آن را خاص کند 📅98/12/21 پیشنهاد دانلود✌️ ⏰ (۷۹دقیقه و۴۸ثانیه ) 📌حجت الاسلام امینی خواه 🎵مدیا امینی خواه 🔔@Aminikhaah_Media هدیه به لبخند علیه‌السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلال معرفت
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌#سقیفه۲۲ ⚜ همان‏طور که روایتى به نقل از بلال چنین بیا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌۲۳ ⚜به علاوه، ادله روشنى وجود دارد که پیامبر صلى الله علیه و آله به ابوبکر یا عمر، چنین دستورى نداده‏اند; زیرا: 1⃣.اول این‏که آن‏ها مامور بودند با لشکر اسامه به خارج از مدینه بروند و اگر آنان امتثال امر پیامبر صلى الله علیه و آله را مى‏کردند، در آن زمان مى‏بایست از مدینه خارج شده باشند، و هیچ روایتى یافت نشده است که پیامبر صلى الله علیه و آله، ابوبکر را از همراهى لشکر اسامه استثنا کرده باشد، بلکه روایت صریحى وجود دارد که شخص ابوبکر و عمر و ... وظیفه داشتند لشکر اسامه را همراهى کنند، ⚜پس چگونه پیامبر صلى الله علیه و آله با تاکیدهاى بسیار، آن‏ها را امر به خروج مى‏کند، ولى بعدها خودش مى‏فرماید: ابوبکر با مردم نماز بگزارد؟! 2⃣.دوم این‏که بعضى از روایات اهل‏سنت مى‏گوید: پیامبر صلى الله علیه و آله اصرار مى‏کردند که ابوبکر نماز بخواند، ولى عایشه مى‏گفت: ابوبکر مردى نازک‏دل است، و پیامبر صلى الله علیه و آله به اصرار خود ادامه مى‏داد، تا این‏که بالاخره ابوبکر رفت و به نماز ایستاد . ◽️ و پیامبر صلى الله علیه و آله در حالى که از شدت بیمارى توان آمدن به مسجد را نداشت، با تکیه بر دو نفر (که در بعضى از این روایات، آن دو نفر، على علیه السلام و فضل بن عباس بودند) به مسجد آمدند . ابوبکر با دیدن پیامبر صلى الله علیه و آله، کنار رفت و پیامبر صلى الله علیه و آله کنار ابوبکر نشست و ابوبکر با نماز پیامبر صلى الله علیه و آله نماز مى‏گزارد و مردم با نماز ابوبکر . ⚜اکنون مى‏پرسیم اگر پیامبر صلى الله علیه و آله خودشان به ابوبکر امر کرده بودند که با مردم نماز بگزارد و ابوبکر نیز بر حسب امر پیامبر به جاى ایشان به نماز ایستاد، چه دلیلى داشت که پیامبر با آن شدت بیمارى که به اعتراف عایشه، دو پاى مبارک رسول خدا بر زمین کشیده مى‏شد و توان ایستادن نداشت، به مسجد بیاید و نماز را خود با حالت نشسته اقامه کند؟ ◽️ آیا چنین نبود که پیامبر صلى الله علیه و آله از پیش‏نمازى ابوبکر ناراضى بود و تصمیم گرفته بود که به هر صورت شده، جلوى آن را بگیرد و حتى نگذاشته بود ابوبکر نمازش را تمام کند؟ ⚜پس اگر ابوبکر طبق امر رسول خدا و به اصرار او به نماز ایستاده بود، معنا نداشت که پیامبر صلى الله علیه و آله با آن بیمارى شدید، به مسجد بیایند و بخواهند خودشان نماز را با حالت نشسته اقامه کنند . ◽️خلاصه آن‏که مسئله پیش‏دستى در نمازگزاردن به جاى پیامبر صلى الله علیه و آله یکى از تلاش‏هایى بود که آنان مى‏خواستند جانشینى خود را تثبیت کنند و مردم نیز گمان کنند که چون پیامبر صلى الله علیه و آله به آنان چنین امرى کرده، پس آنان جانشین پیامبر صلى الله علیه و آله خواهند بود . البته اگر پیامبر صلى الله علیه و آله چنین امرى هم کرده بود، باز دلیلى بر جانشینى آنان نمى‏شد، زیرا افراد دیگرى در حالت صحت پیامبر صلى الله علیه و آله به جاى آن حضرت نماز گزاردند . ⚜ پس اگر چنین امرى دلالت‏بر جانشینى مى‏کرد، آنان‏که در حال صحت پیامبر صلى الله علیه و آله به جاى او نماز گزاردند، به این امر سزاوارتر بودند . ✨ادامه دارد.. 📌فیش منبر 🌷هدیه به لبخند امام_زمان عج را ارج نهیم گرامی ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌۲۴ 4⃣نوعى دیگر از تلاش این گروه، براى دست‏یابى به حکومت، عبارت بود از کسب اخبار از درون خانه پیامبر صلى الله علیه و آله، و فعالیت‏هایى در درون خانه پیامبر صلى الله علیه و آله جهت‏به دست‏گیرى اوضاع، که این کار توسط بعضى از همسران پیامبر صلى الله علیه و آله، همچون عایشه دختر ابوبکر و حفصه دختر عمر انجام مى‏گرفت . ◽️از طریق اهل سنت احادیث‏بسیارى نقل شده است که پیامبر صلى الله علیه و آله در آن لحظات آخر حیاتشان خطاب به بعضى از همسرانش فرمودند: «شما صواحب یوسف‏اید» و آنان را به زنانى که بر سر یوسف آن بلا را آوردند تشبیه کرده است . ⚜همچنین طبرى در جایى دیگر این مطلب را نقل کرده است که: «پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: شخصى را به دنبال على علیه السلام بفرستید و او را فرا خوانید، عایشه گفت: به سوى ابوبکر بفرستید و حفصه گفت: به سوى عمر بفرستید . این افراد (ابوبکر و عمر) نزد پیامبر صلى الله علیه و آله حاضر شدند . ✨پیامبر صلى الله علیه و آله به آن‏ها فرمود: برگردید و بروید که اگر به شما حاجتى بود، به سوى شما مى‏فرستادم (مى‏فرستم)، پس آن‏ها رفتند .» ◽️این احادیث، شواهد بسیار خوبى بر مدعاى ما هستند، زیرا بیانگر آنند که آن‏ها براى مطرح کردن خود و این‏که از نزدیک‏ترین افراد نزد پیامبرند، پیش‏دستى کرده و نزد پیامبر رفتند، تا شاید اگر مطلبى را که مى‏خواهد به على علیه السلام بفرماید، به آنان بفرماید! در بعضى از این احادیث اگرچه به اسم حضرتدعلى علیه السلام، تصریح نشده است و عباراتى مانند: حبیبم را، یا خلیلم را فراخوانید، دارند، ولى در این‏که پیامبر صلى الله علیه و آله آن افراد را رد کردند و یا چهره از آن‏ها برگرداندند مشترکند . ⚜ پس اگرچه پیامبر صلى الله علیه و آله نمى‏فرمودند:حضرت على علیه السلام را خبر کنید تا بیاید و عبارت دیگرى مى‏فرمود، اما این مطلب یقینى است که منظور پیامبر صلى الله علیه و آله آنان نبوده‏اند . در هر صورت پیش‏دستى این افراد مهم است که دلالت‏بر تلاش وسیع آنان، حتى در درون خانه پیامبر صلى الله علیه و آله، به منظور کنارزدن امام على علیه السلام و به دست‏گیرى حکومت توسط آنان مى‏کند . ✨ادامه دارد.. 📌فیش منبر 🌷هدیه به لبخند عج را ارج نهیم ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا