eitaa logo
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
274 دنبال‌کننده
1هزار عکس
360 ویدیو
70 فایل
همراه ما باشید... @ahmadi313313 خادم کانال اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 فضائل و رذائل اخلاقی🔻 «غضب» 🔹یکی از صفات رذیله که امّ المصائب و امّ الرذائل است، اینست که غریزۀ غضب در انسان تحریک گردد و تسلط بر اعصاب از او گرفته شود؛ خواه ناخواه زبان و گوش و چشمش به دست شیطان سپرده می‌شود. در روایت می‌خوانیم در وقت غضب، شیطان در انسان نفوذ می‌کند و به قول عوام شیطان در پوست او می‌رود و این یک شیطان مجسم می‌شود و هرچه از او برآید، می‌کند. عقلش نمی‌تواند کار کند و وجدان اخلاقی او نمی‌تواند کار کند و خواه ناخواه غریزۀ غضب، بدون کنترل می‌شود و هرچه از دستش برآید، انجام می‌دهد. درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛
اَلسَّلامُ عَلى اَئِمَّةِ الْهُدى وَمَصابيحِ الدُّجى وَاَعْلامِ التُّقى... روز جهانی بقیع
18.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تلقی ما از امام زمان(سلام الله علیه) 🎙استاد علی صفایی حائری(ره)۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210111-WA0023.mp3
7.39M
💭پست ویژه💭 🔈 خدمتگزاری به امام عصر🔻 ◾️روشی خاص برای توسل امام زمان "عج" در ... 🔍خدمتگزارش بشویم... ✔️از دست ندهیم. 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
🔺چه عزیزانی که گوش داده اند و چه بزرگوارانی که گوش نکرده اند ، جا دارد دوباره گوش بکنیم🔺
🔰 همگی شما در بهشت هستید 💠 عَنْ مُوسَی بْنِ بَکْرٍ قَالَ: کُنَّا عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ رَجُلٌ فِی الْمَجْلِسِ أَسْأَلُ اللَّهَ الْجَنَّهَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنْتُمْ فِی الْجَنَّهِ فَاسْأَلُوا اللَّهَ أَنْ لَا یُخْرِجَکُمْ مِنْهَا فَقَالُوا جُعِلْنَا فِدَاکَ نَحْنُ فِی الدُّنْیَا فَقَالَ أَ لَسْتُمْ تُقِرُّونَ بِإِمَامَتِنَا قَالُوا نَعَمْ فَقَالَ هَذَا مَعْنَی الْجَنَّهِ الَّذِی مَنْ أَقَرَّ بِهِ کَانَ فِی الْجَنَّهِ فَاسْأَلُوا اللَّهَ أَنْ لَا یَسْلُبَکُمْ 🌀 موسی بن بکر گوید:به همراه جمعی در محضر حضرت صادق علیه السلام بودیم. یکی از مردان حاضر در مجلس عرض کرد: «از خداوند بهشت می خواهم.» حضرت فرمود: «شما در بهشت هستید. از خدا بخواهید که شما را از آن بیرون نبرد!» گفتند: «قربانت شویم! ما که در دنیا هستیم.» فرمود: «مگر شما به امامت ما اعتراف ندارید؟» گفتند بلی. فرمود: «این معنی بهشت است که هر کس به آن اعتراف کند، در بهشت باشد. پس از خدا بخواهید که آن را از شما نگیرد.» 📚 محاسن برقی: ص 161
(نفعنا الله من برکات وجوده)می فرمایند: 🔻شخصی چهل سال زحمت کشید و دائم در طلب ملاقات حضرت حجت عجل الله فرجه بود تا این که عاقبت به محضر مقدس محبوب و مطلوبش شرف حضور یافت. او که روز ها وسال های پر از درد فراق امامش بر وی سخت گذشته بود در اولین ملاقات ، از حضرتش گلایه کرد و عرضه داشت : آقا جان، شما که عاقبت مرا پذیرفتید ، ای کاش زود تر توفیق شرف یابی به محضرتان عنایت می فرمودید ، چون در این چهل سال به آتش فراق شما سوختم ، حضرت فرمودند : 👈اگر شما را زود تر می پذیرفتم ، از ما نان و سبزی میخواستید . حالا که معطل شدید می دانید که چه بخواهید. 🔻با دوام استغاثه و استقامت در وادی امام زمان عجل الله فرجه می توان به قرب خداوند نائل آمد . در مسیر خدا جویی ، قرآن کریم میفرماید : [إنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَة...سوره فصلت آیه ۳۰] در این آیه پس از این که سالک ،خدای متعال را انتخاب کرد و عملا گفت :ربُنا الله ، اورا نصیحت می کند که در این راه استقامت ورزد. در وادی امام زمان عجل الله فرجه هم این چنین است .بنده شخصی را سراغ دارم که تا چند سال پیش زنده بود (شاید هنوز هم زنده باشد.) ایشان در زمان رژیم سابق ارتش یک درجه دار بود وبه ارتش محمد رضا پهلوی خدمت میکرد ،وی اهل تبریز بود .همسرش بی حجاب بود و خودش هم نماز نمی خواند و از نیرو های طاغوتی بود . ولی اتفاقی افتاد که ایشان توبه کرد و همه روزه چند ساعت در منزل نماز قضا می خواند همسرش از تغیر حالت او متعجب شده و به شدت به شوهرش اعتراض میکرد . ایشان حاضر شد زنش را با همین کیفیت تحمل کند به شرط این که او هم ایشان را با چهره جدید تائب و مذهبی اش تحمل کند ، ولی زن نپذیرفت و عاقبت در این کش مکش ، زن تقاضای طلاق کرد و قبل از این که بچه دار شوند ،از شوهرش جدا گشت ارتش شاهنشاهی به جهت همین تغیر وضیعت وی را از ارتش اخراج کرد ولی او دست از امام زمان عجل الله فرجه بر نداشت . او با فروش اموالی که داشت ، زیارت حرمین شرفین و مشهد مقدس مشرف شد و توبه کرد. وتوبه او واقعی بود . در تمام مدت عمرش به توسلات و زیارت مربوط به حضرت مهدی سلام الله علیه مداومت داشت وشانزده سال به همین منوال گذشت تا این که روزی در مسجد جمکران ، در حال قدم زدن و زمزمه یابن الحسن ،یابن الحسن بود که ،ناگهان جوانی پیش او آمد و به ایشان گفت : آیا تو فلانی هستی ؟ گفت:بله ،آن جوان گفت : بشارت به شما بدهم حضرت مهدی سلام الله علیه ، الان در پشت بام مسجد جمکران با جمعی از حواریون خود حضور دارند و مرا مأمور کرده اند که شمارا به حضور ایشان ببرم . شما خوب میدانید ،شخصی که این همه فداکاری کرده و بعد از این همه سال استقامت و استغاثه ، به اوبشارت ملاقات دهند ، چه حالی پیدا می کند . ((به امید وصال تو همه عمر زنده باشم چو نباشد این سعادت ،نه من ونه زندگانی)) ایشان به اتفاق فرستاده حضرت ، به پشت بام مسجد رفتند .(( ساختمان قدیمی مسجد )) . وقتی به آن جمع وارد شد سلام داد و حضرت جواب سلامش را داده و فرمودند:مرحبا فلانی! خوب استقامت کردی.بعد حضرت بلافاصله بلند شدند و به بعضی از افرادی که در خدمتشان بودند گفتند: با من بیایید و از بعضی دیگر خداحافظی کردند و به او فرمودند: شما هم میتوانی بیایی. از این قبیل قصه بسیاراست،ولی به قول مرحوم امام((آنرا که خبرشد،خبرش باز نیامد.)) . مرحوم حجت السلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی در سال آخر عمر امام ،خدمتشان عرض کرده بودند:پدر جان! من حالا فهمیده ام که غیر از این تحصیلات ظاهری موجود، حقایقی هست که در اختیار همه نیست. شما، یا خودتان مرا تعلیم فرمایید یا به کسی که وارد باشد راهنماییم کنید. امام فرمود : احمد،((آن را که خبر شد خبرش باز نیامد.))و البته در اینجا نکته ای است که نباید غافل بود و آن اینکه اثبات این تشکیلات به نحوه ای که ذکر شد مورد تامل است، زیرا کسانی که خارج از این تشکیلات اند به کلی بی خبرند و آنان که داخل تشکیلات اند افشای اسرارنمی کنند. ((کس ندانست که منزلگه معشوق کجاست اینقدر هست که بانگ جرسی می آید)) 📚غم عشق ص ۹۴
⁉️ ؟ 📌 در روایات مربوط به عصر آخرالزمان و پیش از ظهور حضرت بقیہ اللّه الاعظم ( عج ) از معصومین علیهم السلام اشاراتی به وقوع مرگ سفید و مرگ سرخ داریم. که نیاز به بررسی و تحلیل این اخبار است. 🔹 قطعأ این چنین اخبار را باید با نگاهی روشن و بروز کالبد شکافی کرد. 🔸 مرگ سرخ قطعأ و یقینأ کشتار وسیعی است که ممکن است فرامنطقه ای و در جغرافیایی وسیع صورت بگیرد و یا میتواند در یک جغرافیای خاص و موقعیت منحصر بوجود بیاید. زمان شروع تا پایان آن مشخص نیست اما طبق برداشت ها از روایات دیگر، منتهی خواهند شد به سال ظهور حضرت حجت عج 🔸 از امير المؤمنين علي ع منقول است که فرمود : 🔹 پيش روي قايم ـ عليه السلام ـ مرگي سرخ و مرگ سفيد پديدار گردد و ملخ هاي خونرنگ وقت و بي وقت هجوم آورند، اما مرگ سرخ يعني شمشير و مرگ سفيد يعني طاعون.. بنابر اين، مقصود از مرگ سرخ کشته شدن در اثر جنگ و مقصود از مرگ سفيد مُردن در اثر شيوع بيماري هاي مانند طاعون و های ناشناخته خواهد بود. 🔸 پس نتیجتأ بیماری های ویروسی و عفونتی در آخرالزمان شیوع عجیبی خواهند داشت. 📚 بحار الانوار ، ج ۵۲ ، ص ۱۱۳ کانال " القائِمُ المُنتَظَر(عج)" 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
🔻آيا قرآن، صريح ‌تر از اين بگويد که: «وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‏» و اينكه براى انسان، بهره‌اى جز سعى و كوشش او نيست. 🔸يا در روايات اهل بيت، روايات باب عمل و باب جهاد و باب استقامت، باب تنبلي و سستي و ... را ببينيد، بعد قضاوت کنيد که آيا اين نوع تفکرات با دستگاه اهل بيت مطابق است؟ 🔹حضرت امير در نهج البلاغه مي‌ فرمايند: لا تَكُن مِمَّن يَرجو الآخِرَةَ بِغَيرِ العَمَلِ... يُحِبُّ الصّالِحينَ و لا يَعمَلُ عَمَلَهُم، و يُبغِضُ المُذنِبينَ و هُوَ أحَدُهُم ...!؛ چونان كسى مباش كه بدون عمل، به آخرت اميد مى ‌بندد... مردمان نيك‌ كردار را دوست مى ‌دارد؛ اما اعمال آن‌ها را انجام نمى‌ دهد، گنهكاران را دشمن مي ‌دارد؛ اما خود در جرگه آن ‌هاست... 🔸مؤمن بايد قلبي بزرگ داشته باشد که جاي «لَيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» را بشناسد و بداند اين تابلو را کجا قرار دهد و تابلوي «وَعَلَى اللهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» را نيز کجا قرار دهد. بايد همه آن‌ ها را کنار يکديگر قرار دهد و بهره ببرد؛ نه‌ اينکه يکي را بگيرد و آن ‌را با بقيه معارض ببيند...
* 🔻هر کسی باید برای حرکت خودش، در امور تربیتی به صورت حساب شده نسخه داشته باشد؛ این نسخه وجود دارد، در قرآن هست، در روایات هست؛ ولی کار دارد، باید آن را پیدا کرد، چیزی را فروگذار نکردند، چیزی را کم نگذاشتند. 🔸گفته بود که هر شب تا صبح ذکر می گویم و همین قال الباقر و قال الصاق ها ذکر من است. انسان بتواند در ابتدا خودش به یک سامانی برسد و بعد از آن برای جامعۀ خود هم یک خدمتی بکند، این خدمتی ماندگار می شود، این قال الباقر و قال الصادق ها می ماند. 🔻نفوسی که در آینده خواهند آمد، بر ما حق دارند. نسل هایی که در آینده خواهند آمد. تا می توانیم کار کنیم، منتها فرد جوهره دار می خواهد. 🔸به علامۀ امینی نگاه کنید، چقدر صدمه خورد تا یک کتابی ماندگار در ولایت اهل بیت نوشت که تا قیامت برای او کتاب است؛ تا قیامت برای او اثر ماندگار است. هم خود او رشد کرد، هم خود او پیشرفت کرد، هم خود او ولایی تر و ولایی تر و ولایی تر شد، هم اثری ماندگار شد. 🔹یا در سبک محدث قمی نگاه کنید؛ چه قدر بزرگوار و چه بااخلاص بود. این همه کتاب دعا نوشتند؛ ولی این مفاتیح در آخر جایگاه خود را دارد. این کارها آسان نیست؛ برای تحقق این کارهای ماندگار، در ابتدا یک سفری به خود می خواهد و یک حرکت معنوی، بعد از آن نصیب می آید. نصیب که آمد، یک اثری ماندگار می گذارد. ‌ شیخ جعفر ناصری
🔑سرانه تفکر! "سرانه مطالعه" هر ساله در کشور مشخص میشود ، که البته آمار، چیزی در حد فاجعه است ولی فاجعه ای بدتر وجود دارد، در حالی که کسی به آن توجه ندارد و آن "سرانه تفکر" است! و چه بسا به ظاهر تحصیل کرده هایی که اهل تفکر نیستند. ما در عصر مدرنیته بعضا با شیک پوشان جاهلی طرف هستیم که نهایتا صحبتهایی تقلیدی برخی افراد را بدون فکر، در غالبی به ظاهر عقلی تکرار میکنند و خود را باسواد می نامند! چه بسیار مشهوراتی که همه تکرار میکنند یا انجام میدهند ولی اگر تحقیق و فکر بشود اشتباه بودنشان آشکار میشود... همدیگر را دعوت به مطالعهِ همراه بکنیم تا این اندازه محتاج برداشت ها و فهم ها و فکرهای درست یا غلط این و آن نباشیم .