eitaa logo
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
273 دنبال‌کننده
1هزار عکس
364 ویدیو
70 فایل
همراه ما باشید... @ahmadi313313 خادم کانال اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ سید بن طاووس نقل کرده که امام صادق فرمودند: «به زودی شُبهه‌ای شما را فرا می‌گیرد، پس شما بدون راهنما و امامی هدایت کننده باقی خواهید ماند و نجات پیدا نمی‌کند مگر کسی که بوسیله "دعای غریق" خدا را بخواند: يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ، يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ» (مهج الدعوات، ص ۳۹۶) 🔺 سفارش شده در دوره ، برای در امان ماند از فتنه ها، «دعای غریق» زیاد خوانده شود. کانال " القائم المنتظر(عج)" 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
1_322352595.pdf
155.7K
🔑 تأويلات سوره اعراف🔺 💠بخش سوم 📖 تعداد صفحات :5 🗝نوع: PDF 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
⚡️ «مَنْ مَاتَ لَا یَعْرِفُ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَۀً جَاهِلِیَّۀً»؛ يعني اگر کسي به معرفت‌الامام نرسد، نه تنها به حيات طيبه نبي اکرم(ص) در اين دنيا نرسيده، بلکه حتي موت او هم موت نبي اکرم(ص) نيست و قيامتش هم با نبي اکرم(ص) نيست؛ نه در دنيا و نه در برزخ با حضرت معيت ندارد و از حيات طيبه نبي اکرم(ص) و از آن موت رفيع حضرت محروم است و به ايشان ملحق نمی‌شود. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «حيات و ممات ما مي‌تواند حيات و ممات نبي اکرم(ص) شود. اين معنا مکرر در ادعيه و نيز در ذيل زيارت عاشورا آمده است که «اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيَايَ مَحْيَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِي مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ». اما معنايش اين نيست که انسان مي‌تواند شبيه آن حضرت زندگي کند. حيات طيبه به نبي اکرم(ص) عطا شده است. جابربن يزيد جعفي از امام صادق(ع) درباره اين سه دستۀ «أَصْحابُ الْمَيمَنَۀِ»، «أَصْحابُ الْمَشْئَمَۀ» و «السَّابِقُونَ» سؤال کرد. حضرت فرمود: «فَالسَّابِقُونَ هُمْ رُسُلُ اللَّهِ» که در آنها پنج روح وجود دارد. يکي روح‌القدس است و چهار روح ديگر هم وجود دارد. اما اصحاب‌الميمنه چهار روح دارند و اصحاب‌المشئمه فقط روح‌المدرج يا نفس دارند. در روايت ديگري فرمودند: خداي متعال حقيقت روح‌القدس را به نبي اکرم(ص) عطا کرده است و در انبياي ديگر، شعاعي از روح‌القدس بود؛ «فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي...». اين «مِن» نشويّه است. لذا حقيقت روح در آدم(ع) نبود و شعبه‌اي از روح در او دميده شد؛ ولي در وجود مقدس نبي اکرم (ص) خودِ حقيقت روح دميده شده است و ايشان کلمه روح هستند؛ اميرالمومنين (ع) فرمود: «إِنَّ اللهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَي أَحَدٌ وَاحِدٌ، تَفَرَّدَ فِي وَحْدَانِيَّتِهِ، ثُمَّ تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ فَصَارَتْ نُوراً، ثُمَّ خَلَقَ مِنْ ذَلِكَ النُّورِ مُحَمَّداً ص وَ خَلَقَنِي وَ ذُرِّيَّتِي، ثُمَّ تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ فَصَارَتْ رُوحاً فَأَسْكَنَهُ اللهُ فِي ذَلِكَ النُّورِ وَ أَسْكَنَهُ فِي أَبْدَانِنَا، فَنَحْنُ رُوحُ‏ اللهِ‏ وَ كَلِمَاتُهُ‏، فَبِنَا احْتَجَّ عَلَي خَلْقِهِ‏». نبي اکرم(ص) کلمه روح الهی هستند و اگر حيات طيبه و حيات ايماني وجود دارد، منظور همان حيات نبي اکرم(ص) است. منظور از تبديل حيات انسان به حيات نبي اکرم(ص) اين است که شعاعي از آن حيات در وجود انسان بيفتد. مؤمن و شيعه در روايات به شعاع‌الامام تعريف شده است؛ چون شعاع امام است. اگر وجود انسان، شعاع نبي اکرم(ص) شد، شعبه‌اي از حيات حضرت در وجود او تجلي مي‌کند و حيات او حيات نبي اکرم (ص) مي‌شود و اگر انسان تحت ولايت اولياي طاغوت باشد، حيات او حيات اولياي طاغوت خواهد بود. اين امر فقط در حيات مطرح نيست، موت مؤمن هم مي‌تواند شعبه‌اي از موت نبي اکرم (ص) باشد؛ يعني برزخ، قيامت و عوالم باطني انسان هم مي‌تواند شعبه‌اي از عالم نبي اکرم (ص) باشد. در تعبيري از زيارت جامعه کبيره، آمده: «أَجْسَادُكُمْ فِي الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُكُمْ فِي الْأَرْوَاحِ وَ أَنْفُسُكُمْ فِي النُّفُوسِ وَ آثَارُكُمْ فِي الْآثَارِ وَ قُبُورُكُمْ فِي الْقُبُورِ». لذا برکت قبر مومن به اين دليل است که شعبه‌اي از برزخ امام(ع) است. به گفته بعضي، اين «في»، فيِ قيوميه و فَيَويت قيوميه است؛ هم‌چنانکه روح آنها هم در روح مؤمن و مقوم روح مؤمن است. البته منظور اين نيست که روح مومن، ظرف است؛ همچنانکه در باب حضرت حق آمده است که «دَاخِلٌ فِی الْأَشْیَاءِ لَا کَشَیْءٍ دَاخِلٍ فِی شَیْءٍ». اين دخول، دخول قيومي است. بنابراين، «مَنْ مَاتَ لَا یَعْرِفُ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَۀً جَاهِلِیَّۀً»؛ يعني اگر کسي به معرفت‌الامام نرسد نه تنها به حيات طيبه نبي اکرم(ص) در اين دنيا نرسيده، بلکه حتي موت او هم موت نبي اکرم(ص) نيست و قيامتش هم با نبي اکرم(ص) نيست؛ نه در دنيا و نه در برزخ با حضرت معيت ندارد و از حيات طيبه نبي اکرم(ص) و از آن موت رفيع حضرت محروم است و به ايشان ملحق نمي‌شود.» ☑️ @mirbaqeri_ir
امام‌ محمد باقـر سلام الله علیه می‌فرمایند🔻 هنگامی که قائم در مکه ظہور می‌کند ، منادی او بانگ می‌زند: هیچ کس خوردنی و نوشیدنی با خود برندارد! و سنگی که حضرت موسی از آن آب بیرون آورد ، بار شتری کند و با خود برمی دارد به هر منزلی که می‌رسند ، چشمه‌ای از آن بیرون می‌آید ، هر کس گرسنه باشد سیر می‌شود و هر کس تشنه باشد ، آب می‌نوشد و چہار پایان خود را نیز آب می‌دهند تا در نجف واقع در بیابان ڪوفه فرود می‌آیند... 📚بحارالانوار ، جلد۵۲ ، صفحه۴۳۰ ، حدیث۳۷ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
1_330714337.pdf
122.1K
✔️تأويلات سوره انفال💡 💠بخش اول 📖 تعداد صفحات :3⃣ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
⚡️ معنای صلوات فرستادنِ «خداوند و ملائکه و مؤمنين» بر نبی‌اکرم(ص) چیست؟ 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «براساس روایات، حقیقت صلواتی که خدا بر نبی‌اکرم(ص)‌ و اهل‌بيت ايشان(ع) می‌فرستد، است؛ یعنی آنها را از نقص بیرون می‌برد و حتی امتشان را پاک می‌کند؛ در صلوات بر موسی‌بن‌جعفر (ع) آمده است: «خدایا! صلواتی بر او بفرست که به‌واسطه آن، قرون و امت‌ها را شفاعت کند». این، صلوات خداوند است که او را از نقص پاک می‌کند و در مقامات عالی و مقامات قدس قرار می‌دهد. اما براساس این روایت، به این مقامات است. باطن صلوات برای ما همین نکته است. وقتی انسان به مقامی اقرار می‌کند یعنی خود را ذیل آن مقام تعریف می‌کند؛ نه اینکه فقط به زبان اقرار کند. انبیا(ع) به مقامات چهارده معصوم(ع) ‌اقرار کرده‌اند. آیا اقرار آنها فقط به زبان بوده است و رسیدن به این مقام بلند فقط با اقرار زبانی برایشان به‌دست آمده است؟ این اقرار یعنی انسان خود را تحت مقامات آنها قرار دهد؛ وقتی ما صلوات می‌فرستیم این است که از خدا می‌خواهیم صلواتش را بر او بفرستد و درجات او را بالا ببرد، اما این است که ما خود را زیردست او تعریف می‌کنیم، درجات او را می‌پذیریم و اقرار می‌کنیم که او شایسته است و ما پایین‌دست او هستیم و اگر چیزی به ما برسد به برکت صلوات بر اوست؛ ازاین‌رو اگر انسان خود را در طول معصوم تعریف کرد، درهای ولایت معصوم به رویش باز می‌شود. پس صلوات غیر خدای متعال عبارت است از: ورود به وادی ولایت همراه با اقرار، خشوع در مقابل مقامات ايشان. نبايد اشکال شود که این کار شرک است؛ زیرا اگر این کار شرک بود، اولین کسی که به ملائکه دستور به شرک داده، خداوند متعال است؛ اتفاقاً برخی که نمی‌خواهند در برابر پیامبر (ص)‌ و اهل‌بيت ايشان(ع) تواضع کنند، معتقدند ابلیس چون موحد بود، سجده نکرد!! آنها ابلیس را تطهیر می‌کنند و خدای متعال و ملائکه را تنقیص؛ یعنی خداوند دستور به شرک داد، جناب جبرائیل و میکائیل هم مشرک شدند و فقط ابلیس مخلص و موحد ماند و سجده نکرد! این سخنِ بسیار زشتی است. امیرالمؤمنین(ع) در توصیف ابلیس، عکس این سخن را می‌فرمایند و او را «إِمَامُ الْمُتَعَصِّبِینَ وَ سَلَفُ الْمُسْتَكْبِرِینَ‏» توصیف مي‌کنند؛ ابلیس را لعنت می‌کنند که بر آدم(ع) سجده نکرد؛ حال، برخی معتقدند که او موحد بود و سجده نکرد! وقتی خدا به ملائکه فرمود که به آدم(ع) سجده کنید، با آنکه آدم(ع) در حجاب جسم بود، ملائکه بر او سجده کردند و باب معرفت خلیفة‌الله برايشان باز شد؛ ، ‌باب ‌الله است؛ ابواب الهی بر آنها باز شد؛ بنابراین حضرت آدم(ع) ‌کجا و حضرت محمد(ص)‌ کجا! صلوات بر حضرت، خشوع بر پیامبر(ص)‌ و اهل‌بيت ايشان(ع)، ابواب توحید را به روی انسان باز می‌کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
امکان ملاقات حضرت ولی عصر در زمان غیبت.mp3
1.58M
💿 فایل صوتی 🎙آیت الله شوشتری ♦️امکان ملاقات حضرت ولی عصر علیه السلام در زمان غیبت 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
شرایط تشرف.mp3
3.2M
💿 🎙آیت الله شوشتری 🔖 شرایط تشریف خدمت حضرت صاحب الزمان 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
✅امام رضا سلام الله علیه می‌فرمایند: إنّما يَجيءُ الفَرَجُ على . همانا فرج و گشايش، پس از مى‌آيد... ♻️فرج مولا صاحب الزمان زمانی اتفاق می افتد که مردم نا امید شوند از غیرمعصومین و روی بیاورند بر دعای بر ظهور حضرت ولی عصر عج ♻️ یکی از وظایف ما در قبال ظهور این است که توجه دهیم که انسان های غیر معصوم هم میتوانند عدالت را برپا کنند و در حد توان خود مصلِح باشند ولی "منجی" یک نفر بیشتر نیست❗️ ♻️به راستی چقدر به دنبال "منجی" هستیم و چقدر دعا برای ظهور میکنیم⁉️ 📚 بحارالانوار مرحوم مجلسی کانال " القائم المنتظر(عج)" 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
مطابق آنچه از ائمّه اطهار(ع) نقل شده است، امام زمان(عج) به صورت دفعی و بدون زمینه قبلی واقع خواهد شد. حضرت (عج) در توقیع مبارک به جناب شیخ مفید فرموده‌اند: «فإنَّ اَمرَنا یَبْعَثُه فَجْأَةً؛ (خداوند) کار ما را به‌طور ناگهانی برمی‌انگیزد.» در حدیث دیگری امام علیّ‌بن موسی‌الرضا(ع) نقل فرموده‌اند که وقتی از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند که قیام کننده از فرزندان شما چه وقت ظهور می‌کند، حضرت در پاسخ فرمودند: "مَثَلُه مَثَلُ الساعَةِ التی لا یُجَلّیها لِوَقْتِها إلّا هو... لا یأتیکُم إلّا بَغْتَةً؛ همچون قیامت است که آن را در زمان خاصّ خودش فقط خداوند ظاهر می‌سازد... جز این نیست که به‌طور ناگهانی برایتان رخ می‌دهد." تعبیر "فَجْأَه" و "بَغْتَه" این دو حدیث شریف بر یک معنای صریح دلالت می‌کنند  کانال " القائم المنتظر(عج)" 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
امام صادق سلام الله علیه می‌فرمایند🔻 کسی که دوست دارد از یاوران حضرت قائم علیه السلام باشد، باید چشم به راه باشد و در حال انتظار، بر اساس پرهیزگاری و اخلاق نیک عمل کند... بحارالانوار ، جلد ۵۲ ، صفحه ۱۴۰ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
✖️خوب نیست شیعه‌ روزش شب شود و شب‌اش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد.‌ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20