eitaa logo
کانال دروس آیت الله العظمی جوادی آملی
10.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
4.6هزار فایل
آخرین جلسات دروس و مباحث حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) در قالب تصویر، صدا و متن بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء معاونت رسانه ارتباط با ادمین: @bonyad_esra_admin فهرست: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/11098
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ghafer-07ms ss.mp3
7.16M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #غافر 🔹 جلسه: 7 تاریخ: 1393/11/07 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
ghafer-07 p2.pdf
2.6M
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #غافر 🔹 جلسه: 7 تاریخ: 1393/11/07 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جامعه علوی.mp3
1.42M
💠 روز هفتم ماه #رجب 1441 🔸 جامعه علوی #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
💠 جامعه علوی 🔸 اگر جامعه بخواهد جامعه علوی بشود، مهم ‌ترین راهش این است كه حوزه و دانشگاه با نهج ‌البلاغه امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) مأنوس باشند اوّلاً و نحوه اُنس حوزه و دانشگاه هم این است كه این كتاب در هر دو ارگان تدریس بشود ثانیاً و نحوه تدریس این كتاب در حوزه و دانشگاه هم باید در دو سطح باشد، چون نهج ‌البلاغه یك بخش آن خطبه‌ های حضرت است، یك بخش آن نامه ‌های حضرت است و یك بخش آن كلمات حكیمانه; هر كدام از اینها هم در دو سطح‌ هستند: یك سطح متوسط, یك سطح خیلی عالی، چون در كلمات حضرت حرف ‌های نازل اصلاً نیست. آن سطح متوسط این سه بخش را یعنی بخش خطبه ‌ها, نامه ‌ها و كلمات را برای بخش متوسط از حوزه و دانشگاه تدریس كنند، این كتابی نیست كه با بنای عقلا و فهم عرف و لغت حلّ شود، الاّ ولابد یك استاد عمیقِ عریق می ‌طلبد. آن بخش دوم و بخش عالی ‌اش را چه در سطح دانشگاه, چه در سطح حوزه برای آن نهاد عالی تدریس بشود، ما نهج ‌البلاغه را خیلی تنزّل بدهیم بشود در سطح رسائل و كفایه, رسائل برای متوسطین است كفایه برای كسانی است كه به سطح عالی رسیده ‌اند. 🔸 اگر جامعه بخواهد انقلابی بشود, احكام از یك طرف, اخلاق از طرف دیگر, حقوق از طرف سوم، استقلال و انقلابی گری نظام از طرف چهارم حفظ شود، این با سفارش و سخنرانی و موعظه و نصیحت حلّ نخواهد شد، الاّ و لابد عقل است نه علم, چون علم نردبان است از علم كاری ساخته نیست، علم را چه در حوزه و چه در دانشگاه به ما یاد می ‌دهند كه از این نردبان بالا برویم بشویم عاقل، آنچه از جامعه ساخته است از عاقل ساخته است نه از عالم. در قرآن كریم می ‌بینید در عین حال كه برای علم حرمت قائل است، می ‌فرماید این علم, مقدمه است، ابزار كار است ﴿تِلْكَ الأمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ﴾؛[1] اما ﴿وَ مَا یعْقِلُهَا إِلاّ الْعَالِمُونَ﴾؛[2] یعنی هیچ كس بالا نمی ‌رود، مگر اینكه نردبان علم در دست او باشد، از نردبان هیچ كار ساخته نیست، آن بالارونده است كه از نردبان بالا می‌ رود وگرنه «رُبَّ عَالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ»؛[3] فرمود خیلی از درس‌خوانده ‌ها هستند كه كُشته جهل خود هستند. [1] . سوره عنکبوت، آیه43. [2] . سوره عنکبوت، آیه43. [3] . نهج البلاغة (للصبحی صالح)، حکمت107. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/02/14 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ghafer-08ms ss.mp3
9.51M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #غافر 🔹 جلسه: 8 تاریخ: 1393/11/08 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
ghafer-08 p2.pdf
2.62M
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #غافر 🔹 جلسه: 8 تاریخ: 1393/11/08 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه آزادی.mp3
1.45M
💠 روز هشتم ماه #رجب 1441 🔸 راه آزادی #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
💠 راه آزادی 🔸 ما از چه راهی آزاد می ‌شویم؟ چه چیزی ما را در بند می ‌كند؟ ما می‌ خواهیم از چه چیزی آزاد بشویم؟ گناه یك غل و یك زنجیری و یك سلسله ‌ای در دوش، گردن و پای ماست كه ما را می ‌بندد. در سورهٴ مباركهٴ یس آمده است: ﴿وَ جَعَلْنا مِنْ بَینِ أَیدیهِمْ سَدَّاً وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدَّاً فَأَغْشَیناهُمْ فَهُمْ لا یبْصِرُونَ﴾[1] یا اغلالی بر گردن اینها انداختیم ﴿فَهُمْ مُقْمَحُونَ﴾.[2] 🔸 این گناهی كه ذات اقدس الهی از اینها مشاهده كرده است، باعث شد كه این گناه را خداوند به صورت غلِ جامعه بر گردن اینها آویزان كرد كه اینها جای را نمی ‌بینند اینها «مُقمح» ‌اند، سر به هوا‌ هستند و جایی را نمی ‌بینند، خب پس زنجیر و غل از گناه برمی ‌آید. [1] . سورهٴ یس، آیهٴ 9. [2] . سورهٴ یس، آیهٴ 8. 📚 سخنرانی در جامعة الزهرا تاریخ: 1374/02/12 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ghafer-09ms ss.mp3
6.32M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #غافر 🔹 جلسه: 9 تاریخ: 1393/11/11 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
ghafer-09 p2.pdf
2.17M
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #غافر 🔹 جلسه: 9 تاریخ: 1393/11/11 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطرات بی ‌غیرتی.mp3
1.35M
💠 روز نهم ماه #رجب 1441 🔹 خطرات بی غیرتی #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
💠 خطرات بی ‌غیرتی 🔹 خطرات بی ‌غیرتی چیست؟ از وجود مبارك امام صادق (صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیه) رسید كه «النَّظْرَةُ سَهْمٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِیس‏»،[1] نگاه به نامحرم، تیری از تیرهای شیطان است، شیطان كه در كمین و كمان و كمند انسان است، تیرانداز ماهری است. انسان اگر به نامحرم نگاه كرد، یك تیر مسمومی را تحمّل كرد و تیر شیطان به بدن او اصابت كرده است، مگر انسان تحمّل چند تیر را دارد، آن هم تیر سمّی كه از شصت شیطان رها شود؛ «النَّظْرَةُ سَهْمٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِیس‏»، شیطان تیرهای فراوانی دارد. اگر بیان نورانی این ذوات قدسی است، فرمود خودتان را با تیر شیطان مسموم نكنید و اگر كسی در قبال این تیراندازی شیطان كه در كمین بود، سپری در دست داشت و خود را از این تیر و تیراندازی مصون نگه داشت، بهترین پاداشی كه خدا در دنیا به او می ‌دهد، همان بیان نورانی امام صادق (عَلَیهِ السَّلام) است كه اگر كسی نگاهی به نامحرم نینداخت؛ «لِلَّهِ لَا لِغَیرِهِ»، خدای سبحان «أَعْقَبَهُ اللَّهُ إِیمَاناً یجِدُ طَعْمَه‏»،[2] خدای سبحان به او ایمانی می ‌دهد كه مزه آن ایمان را این جوان می ‌چشد. 🔹 مستحضر هستید كه ایمان برای بسیاری از ما در حدّ تكلیف است؛ یعنی ما فلان عمل واجب را انجام می‌ دهیم و فلان عمل حرام را ـ إِن شَاءَ اللَّه ‏ـ ترك می ‌كنیم؛ اما از نماز لذت ببریم، از روزه گرفتن لذت ببریم، از اعتكاف و حج عمره لذت ببریم، از ادای وجوه شرعی لذت ببریم، این نصیب هر كسی نیست. فرمود اگر كسی چشمش به نامحرم نیفتاد و او برای رضای خدا چشمش را پوشاند، نه برای ریا یا سُمعه یا علل و عوامل دیگر، فقط برای رضای خدا به نامحرم نگاه نكرد، خداوند به او ایمانی عطا می ‌كند كه مزه آن ایمان را این شخص می ‌چشد؛ «أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیه‏»[3] و مانند آن؛ «إِیمَاناً یجِدُ طَعْمَه‏» مزه نماز را، مزه گفتگو با خدای سبحان را می ‌چشد. بنابراین تزكیه، بهترین راهش، غیرت‌ مداری است. [1]. من لا یحضره الفقیه، ج‏4، ص18. [2]. دعائم الإسلام، ج‏2، ص202. [3]. الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج‏2، ص96. 📚 پیام به همایش حجاب و عفاف تاریخ: 1391/06/18 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ghafer-10ms ss.mp3
5.47M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #غافر 🔹 جلسه: 10 تاریخ: 1393/11/12 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
ghafer-10 p2.pdf
2.16M
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #غافر 🔹 جلسه: 10 تاریخ: 1393/11/12 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
💠 دروس آیت الله العظمی جوادی آملی به صورت غیر حضوری برگزار می گردد پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به اطلاع کلیه شاگردان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و علاقمندان به دروس معظم له می رساند، به دلیل تعطیلی کلاس های درسی حوزه های علمیه، درس خارج تفسیر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از امروز به صورت غیر حضوری برگزار می گردد. شاگردان و علاقمندان معظم له می توانند ادامه سلسله جلسات درس تفسير معظم له را به صورت تصويري در روزهاي درسي از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 صبح, از سايت تلويزيون اينترنتي اسراء به آدرس tv.esra.ir و بازپخش هاي آن دنبال نمايند و همچنين صوت و متن این جلسات را بعد از آماده سازی در کانال یا سایت پیگیری نمایند. منبع: news.esra.ir 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تشکر آیت الله العظمی جوادی آملی از زحمات جامعه پزشکی در مبارزه با كرونا پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی، از جامعه پزشکی، وزیر محترم بهداشت، معاونانشان و از همه عزیزان و برادران و خواهرانی که سعی بلیغ در درمان بیماری ها و تامین بهداشت مردم در مقابل ویروس کرونا دارند، تشکر و قدردانی نمودند. #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
fajr 06 ss.mp3
3.66M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه 🔹 جلسه : 6 تاریخ: 1398/12/14 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa