eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.9هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مسیحیت مصلوب 🔹 الآن ما در آستانه هستیم که عید مسیحی ‌هاست. وجود مبارك عیسای مسیح را پیامبر اسلام و ائمه (علیهم السلام) به خوبی شناختند و به ما معرفی كردند. در مكتب ما از ائمه (علیهم السلام) رسیده است كه وجود مبارك فرمود نه تنها به كسی جراحت و ظلم وارد نكنید، بلكه اگر كسی مجروح شد و شما او را درمان نكردید شریك جُرم كسی هستید كه او را مجروح كرده است: «اِنّ التّاركَ شِفاء المجروح مِن جُرحِهِ شریكٌ لِجارحِهِ». 🔹 چنین دینی الآن در اسارت آمریكاست, چنین دینی الآن زنجیری شده است؛ آمریكا نه تنها بسیاری از كشورها را به بند كشیده, را به بند كشیده, دین مسیح را زنجیری كرده, انجیل مسیح (سلام الله علیه) را كرده است! 📚 دیدار جمعی از مهمانان خارجی با حضرت استاد تاریخ: 1392/10/07 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 شكسته نبودن محل نوشیدن: امام كاظم (علیه السلام) می‌ فرماید: از جای شكسته ظرف آب ننوشید، چرا كه قرارگاه شیطان است؛ آشامیدن آب را با بِسمِ الله بیاغازید و با الحَمْدُ لله پایان دهید.[1] [1] . سُئِلَ عَنْ حَدِّ الإِنَاءِ، فَقَالَ: حَدُّهُ أَنْ لا تَشْرَبَ مِنْ مَوْضِعِ كَسْرٍ إِنْ كَانَ بِهِ، فَإِنَّهُ مَجْلِسُ الشَّیطَانِ، وَ إِذَا شَرِبْتَ سَمَّیتَ وَ إِذَا فَرَغْتَ حَمِدْتَ اللَّه‏ (مكارم الاخلاق، ج5، ص152ـ151). 📚 مفاتیح الحیات ص 162. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 تمدن دینی 🔹 دین به ما گفته است شما یک ملّت متدین و متمدّن باشید که تمدّنتان را همان تدینتان فراهم بکند؛ این خواسته دین است. برای این کار که خواسته اصلی و اصیل دین است، چندین کار انجام شد که دو کار، عنصر محوری این تمدّن و تدین است: یکی اینکه مکتبِ جامع سه عنصر را به ما داد و یکی اینکه خلقتِ جامع این سه عنصر را به ما داد؛ یعنی ساختار هستی ما با سه عنصر سامان پذیرفت و قرآن ما هم با سه عنصر، دین ما را معرفی کرد. آن عناصر سه‌گانه عبارت از این است که ما می‌خواهیم، چون بدون قانون نمی ‌شود عمل کرد؛ می‌ خواهیم که قانون به عمل بیاید و نیروی داور و می ‌خواهیم که این عمل را با آن قانون بسنجد، اگر مطابق بود پاداش بدهد و اگر مخالف بود کیفر بدهد. 🔹 یعنی بدون این سه عنصر، جامعه ‌ای متمدّن نخواهد بود. قانون حتمی است، اجرای قانون حتمی است، سنجش اینکه اجرا مطابق با قانون است یا نه هم حتمی است. این کار هم در ماست و هم قرآن اینها را تبیین کرده است. اگر قانون باشد و اجرا نشود یا اگر اجرا بشود و کسی نباشد که تطبیق کند بین آن قانون و این اجرا، این تمدن حاصل نمی ‌شود. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/06/02 🆔 @a_javadiamoli_esra
آیت الله العظمی جوادی آملی: 💠 سواد عمیق قرآنی، روایی و تاریخی و همچنین داشتن ، پشتوانه معرفی درست از اسلام و ایران به جهان 🔸 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌ مهدی ایمانی ‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. 👇👇👇👇👇
💠 سواد عمیق قرآنی، روایی و تاریخی و همچنین داشتن ، پشتوانه معرفی درست از اسلام و ایران به جهان 🔸 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ‌مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. 🔸 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشتند: عملی می‌تواند اثر داشته باشد که هم داشته باشد و ؛ این دو، برای همه امور رکن است. در تبلیغات نیز همینطور است؛ همه کارها و برنامه ها باید جامع بین حُسن فعلی و حُسن فاعلی باشد. 🔸 ایشان ادامه دادند: حُسن، در این است که باشد. وقتی نیت الهی بود، کار ماندنی خواهد شد، اما اگر کار برای خدا نباشد، طبق بیان قرآن، این کار، بازی و لهو خواهد بود، و بازی در دستگاه خدا راه ندارد. 🔸 معظم له خاطرنشان کردند: کار باید عمیق باشد تا به مقصد برسد، باید هم اسلام، هم مسلمانان و هم ایرانیان را بر مبنای دو اصل حسن فعلی و حسن فاعلی، به درستی به جهانیان معرفی کنیم و این کار هم یک و و لازم دارد تا مبلغ بتواند اسلام و ایران را باهم تقویت و معرفی کند، و هم یک غیرت دینی و ملی لازم دارد. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی ابراز داشتند: سه عنصر را باید جمع کنیم تا معنی غیرت روشن شود؛ اول اینکه، را حفظ کنیم یعنی غیرزدایی داشته باشیم، دوم اینکه و خود به حریم غیر وارد نشویم و سوم اینکه ؛ یعنی هم حریم خود را بشناسیم و حریم دیگران را، تا نه کسی را به حریم خود راه بدهیم و نه وارد حریم دیگران شویم! در این صورت، ایران هراسی و دیگر هیچ جایگاهی ندارد. 🔸 ایشان تاکید داشتند: مبلغ ایران و اسلام بودن در خارج از کشور، وظیفه بسیار سنگینی است که یک مبلغ طیب و طاهر باسواد و آگاه نیاز دارد تا از این زمینه ای که به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است، به درستی بهره ببرد. در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خدمت معظم‌له ارائه نمود. بیشتر بخوانید: http://news.esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 توبه حقیقی 🔹 یك وقت كسی در اثر اینكه می ‌بیند فلان كار ضرر دارد نمی ‌كند یا در اثر پیری و كهنسالی دست از گناه برداشته است این یك است، این توبه ‌ای نیست كه فضیلت را به همراه داشته باشد. آن توبه ‌ای فضیلت دارد كه جهت ‌دار باشد یعنی و اقبال و ؛ لذا این دو قسم را در كنار هم ذكر فرمود؛ فرمود: ﴿وَ مَن تَابَ وَعَمِلَ صَالِحاً فَإِنَّهُ یتُوبُ﴾ یعنی «یرجع» ﴿إلی الله﴾، پس صِرف دست برداشتن از گناه نیست؛ اگر كسی از گناه دست بردارد ولی به طرف الله رجوع نكند این دیگر توبه نیست. 🔹 فرمود آن است كه انسان از سیئات دست بردارد و به طرف الله رجوع كند. پس آن كه می ‌بیند فلان كار برای او ضرر دارد از این جهت نمی ‌كند یا در اثر كهنسالی دیگر توان آن كار را ندارد، این یك توبه طبیعی و قهری است، این توبه‌ ای نیست كه فضیلت باشد؛ آن توبه‌ ای است كه ﴿یتُوبُ إِلَی اللَّهِ﴾ را به همراه داشته باشد. 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 28 تاریخ: 1390/12/14 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 ایستادن: امیرمؤمنان (علیه السلام) می ‌فرماید: ایستاده آب ننوشید، چرا كه درد بی ‌درمان آورد، مگر اینكه خدای عزّ و جلّ بهبودی بخشد.[1] امام صادق (علیه السلام) با تفكیك میان نوشیدن در شب و روز، در حقیقت سخن حضرت امیر (علیه السلام) را تفسیر كرده و می ‌فرماید: ایستاده آب نوشیدن در روز غذا را گوارا می‌ كند و در شب زرداب می ‌آورد.[2] [1] . إِیاكُمْ وَ شُرْبَ الْمَاءِ قِیاماً عَلَی أَرْجُلِكُمْ، فَإِنَّهُ یورِثُ الدَّاءَ الَّذِى لا دَوَاءَ لَهُ إِلاَّ أَنْ یعَافِىَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ (علل الشرائع، ص465). [2] . شُرْبُ الْمَاءِ مِنْ قِیامٍ بِالنَّهَارِ یمْرِئُ الطَّعَامَ وَ شُرْبُ الْمَاءِ مِنْ قِیامٍ بِاللَّیلِ یورِثُ الْمَاءَ الأَصْفَرَ (الكافى، ج6، ص383). . 📚 مفاتیح الحیات ص 162. 🆔 @a_javadiamoli_esra