eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 399 🔸 هم‌ غذا شدن با خانواده رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) یكی از نشانه ‌های تواضع را هم ‌غذا شدن مرد با خانواده ‌اش می ‌داند و می ‌فرماید: آیا شما را به پنج چیز آگاه نكنم كه اگر در كسی باشد متكبر نیست؟ چوپانی و بستن گوسفند، پوشیدن لباس پشمی، همنشینی با تهیدستان، سوار شدن بر الاغ [كنایه از مركب ارزان ‌قیمت] و هم‌ غذا شدن مرد با خانواده ‌اش.[1] [1] . أَ لا أُنَبِّئُكُمْ بِخَمْسٍ مَنْ كُنَّ فِیهِ فَلَیسَ بِمُتَكَبِّرٍ: اعْتِقَالِ الشَّاةِ وَ لُبْسِ الصُّوفِ وَ مُجَالَسَةِ الْفُقَرَاءِ وَ أَنْ یرْكَبَ الْحِمَارَ وَ أَنْ یأْكُلَ الرَّجُلُ مَعَ عِیالِهِ (مستدرك الوسائل، ج3، ص254ـ255). 📚 مفاتیح الحیات ص 260 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
این فراز زیارت اربعین « بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» گویای چه مطلبی است؟ ▫️ نفس ما بیش از دو نیروی اصیل در وجود خود ندارد؛ ما یک نیرویی داریم که او و فکر و تفکر و استدلال و قیاس و مانند آن را به عهده دارد و یک نیرویی داریم که و اراده و نیت و اخلاص را تأمین می کند. ▫️ جزم بدون عزم، می سازد، عزم بدون جزم، می سازد، اما در خصوص حسین بن علی (علیه السلام) باید گفت ایشان کاری کرد که با یک دست مردم را تأمین کرد و با دست دیگر مردم را بیمه کرد «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ» که مردم بشوند عالم «وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» که بشوند عاقل، و عقل همان است که «عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اکْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ». 📚 درس اخلاق تاریخ: 1394/09/05 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
شهدای کربلا رحمت الهی هستند / جامعه به وسیله قیام شهداء اصلاح می شود 🔻 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی در ششمین جلسه از سلسله سخنرانی های تحلیل قیام سالار شهیدان ابراز داشتند: ▫️ خداوند اولاً انبیا را برای همه شئون مردم آورد و ثانیاً اصلاح همه جانبه، بدون درگیری و تضارب نخواهد بود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
شهدای کربلا رحمت الهی هستند / جامعه به وسیله قیام شهداء اصلاح می شود 🔻 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی در ششمین جلسه از سلسله سخنرانی های تحلیل قیام سالار شهیدان ابراز داشتند: ▫️ خداوند اولاً انبیا را برای همه شئون مردم آورد و ثانیاً اصلاح همه جانبه، بدون درگیری و تضارب نخواهد بود ثالثاً برای خاتمه بخشیدن درگیری، چاره ‌ای جز دفاع مقدس نخواهد بود و رابعاً این جنگ و در همه ادیان آسمانی بود، خامساً آیه سوره مبارکه «توبه» و «صف» شاهد زنده این بحث است و سادساً سالار شهیدان گفت من به سیره جدم قیام کردم و سیره جدم همان است که خدای سبحان در قرآن تبیین کرد، بعد می‌ فهمیم که حسین ‌بن‌ علی (علیهما السلام) آمده است دینی که است و سیاستی که است را اجرا و پیاده کند و آن شمشیر و نثار و ﴿وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ﴾ می ‌طلبد. ▫️ ایشان افزودند: اگر ما درباره ، درباره بزرگانی که در و غیر کربلا شهید شدند، می ‌گوییم شما رحمت خدایید، به همین مناسبت است و اگر ما درباره بزرگان می‌ گوییم، اینها ‌هستند، برای آن است که جامعه به وسیله قیام اینها اصلاح می ‌شود... . مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نور هُدی ▫️ یك روایت نورانی از وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) رسیده است که فرمود: «اتَّقُوا فِرَاسَةَ الْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ ینْظُرُ بِنُورِ اللَّهِ»؛ شما از فراست و بر حذر باشید، چون او با می ‌بیند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 نور هُدی ▫️ یك روایت نورانی از وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) رسیده است که فرمود: «اتَّقُوا فِرَاسَةَ الْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ ینْظُرُ بِنُورِ اللَّهِ»؛ شما از فراست و بر حذر باشید، چون او با می ‌بیند. اگر كسی تقوا و اخلاق و ایمان را در بر كرده باشد، نورانیتی در مجرای علمی او پیدا می ‌شود كه او با آن نور، اشیا را می ‌بیند. ▫️ هر مطلب تازه‌ای كه باشد است ؛ ثانیاً ﴿ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾ ؛ شخص با نور الهی، نعمت الهی را می ‌بیند ، آن‌گاه در فنّ خودش دارد؛ فرمود: «اتَّقُوا فِرَاسَةَ الْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ ینْظُرُ بِنُورِ اللَّهِ». اگر طلبه ‌ای دارد مطالعه می ‌كند، چراغ روشنی هست, عینكی در اختیار او هست و كتابی هست که دارد مطالعه می ‌كند، ماورای همه اینها نورانیت دیگری هم هست كه با آن دارد می ‌بیند. ▫️ اگر در بخشی از آیات قرآن كریم فرمود: ﴿وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً یمْشی‏ بِهِ فِی النَّاسِ﴾؛ یعنی عده ای در اثر نورانی‌ هستند و كسی كه نورانی باشد می‌ شود که هم راه خود را می ‌بیند، چون عالِم است و هم به دیگران راه نشان می ‌دهد، چون «مصباح ‌الهدایة» است. 👈 اگر درباره سالار شهیدان حسین ‌بن‌ علی (سلام الله علیهما) آمده است كه «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة»، همین است؛ , و او طوری است كه دیگران را راهنمایی می‌ كند؛ خاصیت این است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/08/01 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اشک و عبرت ▫️ برخی ‌ها خیال می ‌كنند برای عبرت است، نه برای عَبره؛ اما سالار شهیدان فرمود من برای دو چیز شهید شدم: هم برای و هم برای ... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 اشک و عبرت ▫️ برخی ‌ها خیال می ‌كنند برای عبرت است، نه برای عَبره؛ اما سالار شهیدان فرمود من برای دو چیز شهید شدم: هم برای و هم برای . عبرت گرفتن به کار آن عزاداری می ‌گویند كه حركت كند، پویا باشد، عبور كند از جهل به ، از جهالت به ، از كُندروی به ، از بیراهه رفتن به ؛ این را می ‌گویند: «عبرت». عبرت یعنی عبور! آن عزاداری كه می ‌كند، او اهل عبرت نیست، او فقط می‌ نالد، لذا عاشورا که سپری شد برای او اثری باقی نمی ماند، چون او عبرت نگرفت، عبور نكرد، تماشا كرد. ▫️ اصرار قرآن كریم بر این است كه ﴿فَاعْتَبِرُوا﴾؛ عبرت بگیرید. «عبرت بگیرید» یعنی چه؟ یعنی بایستید؟! آدمِ ایستا كه اهل عبرت نیست، آن‌ كه عبور كرد از رذیلت به فضیلت و شد، او عبرت گرفت. حضرت فرمود من هم برای عبرت شهید شدم و هم برای عَبره، «عَبره» یعنی اشك آن قدر فراوان باشد كه از چشم به صورت بریزد. این بیان نورانی حضرت است كه فرمود: «أَنَا قَتِیلُ الْعَبْرَة». ▫️ آن‌ كه می‌ گوید عاشورا برای عبرت است سخنی گفته است، ولی ناقص است نه كامل! كمال در این است كه با همراه باشد؛ عَبره یعنی اشك ریختن به قدری كه تمام صورت را پُر كند. آپارات: https://aparat.com/v/ucXpB 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1397/06/29 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 وجه جاوید ▫️ حسین ‌بن‌ علی (سلام الله علیه) مطابق بخشی از زیارتنامه ‌های مأثور درباره آن حضرت «وَجْهُ‏ اللَّه» است. همه چیز از بین می‌ رود ولی «وَجْهُ‏ اللَّه» از بین نمی ‌رود. اینكه در زیارت آن حضرت گفته می ‌شود که آن حضرت «وَجْهُ‏ اللَّه» است; یعنی و دوام دارد و هرگز از بین نمی ‌رود. ▫️ برخی‌ها زنده‌ اند در حد خاص خود و بعضی ‌ها هم حیات «وجه ‌اللّه»ی دارند؛ در همان زیارت‌ های مخصوص سالار شهیدان (سلام الله علیه) آمده است كه شما «وَجْهُ‏ اللَّه» هستید و «وَجْهُ‏ اللَّه» هرگز از بین نمی ‌رود. بر همه شرق و غرب لازم است كه از نهضت و سالار شهیدان طَرْفی ببندند، چون او با جهل مبارزه كرد, با ظلم مبارزه كرد و برای مبارزه، آنچه لازم بود هزینه كرده است، لذا در زیارت ‌های آن حضرت درباره ایشان گفته می ‌شود که صلوات بر ایشان هر وقتی كه سخن از سلام باشد یا نباشد: «كُلَّمَا ذُكِرَ السَّلَامُ‏ وَ كُلَّمَا لَمْ‏ یذْكَرْ»؛ هر وقت سخن از زیارت است سلام بر شما، هر وقت سخن از زیارت نیست سلام بر شما! چون شما استحقاق این را دارید، چون جاودانه و جهانی هستید. ما را هم حسین ‌بن ‌علی به این معنا دعوت كرده است و فرمود زائر من کسی است و ولی من كسی است كه «كَانَ‏ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ‏». این آن حضرت برای همیشه است و اختصاصی به آن عصر و مصر یا نسل ویژه ندارد. 📚 ویژه برنامه نهضت سید الشهدا در مقام عقل و عدل تاریخ: محرم 1393 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 کمال عزاداری ▫️ آن‌ كه می‌ گوید برای عبرت است سخنی گفته است ولی ناقص است، نه كامل! كمال در این است كه عبرت با عَبره همراه باشد؛ عَبره یعنی ریختن به قدری كه از چشم تمام صورت را پُر كند. ▫️ حضرت فرمود: «أَنَا قَتِیلُ الْعَبْرَة». یعنی عبور كردن ما از زشتی به زیبایی, از جهل به علم, از ظلم به عدل و مانند آن. عَبره یعنی آن‌قدر اشك بریزیم كه بشویم عطوف! 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1397/06/29 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت معاونت رسانه بنیاد اسراء، همزمان با دهه اول ماه محرم ۱۴۰۱، برنامه تلویزیونی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی تولید و آماده پخش می گردد. ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. ⏪ جلسه: دوم تاریخ: محرم 1401 🆔 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 400 🔸 تقدّم خانواده بر دیگران رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هرگاه خدا به یكی از شما خیری عطا كرد، ابتدا خود و خانواده ‌اش را از آن بهره ‌مند سازد.[1] در فرهنگ اسلامی اولویت و تقدم خانواده یك اصل به حساب می‌آید و روایات فراوانی بر آن دلالت دارند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: از خانواده آغاز كنید و هر كسی كه نزدیك ‌تر است مقدم بدارید.[2] [1] . قَال إذَا أَعطَی الله أَحَدَكُمْ خَیراً فَلْیبْدَأ بِنَفسِهِ وَ أَهْلِ بَیتهِ (الجامع الصغیر، ج1، ص73). [2] . ابْدَأْ بِمَنْ تَعُولُ الأَدْنَی فَالأَدْنَی (الكافى، ج5، ص67). 📚 مفاتیح الحیات ص 260 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 راز روز هفتم ▫️ روز هفتم دستور بستن آب از كوفه به كربلا رسید، آب را برای چه ببندند؟ 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 راز روز هفتم ▫️ روز هفتم دستور بستن آب از كوفه به رسید، آب را برای چه ببندند؟ ▫️ روز هفتم به دو منظور، (آب را) بستند: یكی اینكه آب به نرسد، آنها تشنه بشوند، زود تسلیم بشوند. دیگر اینكه كسی نتواند از راه آب خودش را به اردوی حسینی برساند. ▫️ اینها خیال كردند جریان كربلا هم مثل جریان امام حسن (سلام الله علیه) این طور می ‌شود كه بدون جنگ و خونریزی مسئله تمام ‌شود؛ چون دستگاه اموی آن جریان را درباره امام مجتبی (سلام الله علیه) امتحان كرده (بود). 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1391/09/02 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه تلویزیونی «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» 🔹 با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برنامه تلویزیونی «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» حول محور کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی اثر گران سنگ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تولید گردیده است. ◀️ جلسه: پنجم تاریخ: محرم 1401 علاقمندان می توانند این برنامه را از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسرء در فضای مجازی مشاهده نمایند. 🆔 @a_javadiamoli_esra
سیدالشهداء فقط یک تعلیم دهنده دین نبود! 🔻 پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: امام حسین (علیه السلام) اگر فقط یک تعلیم دهنده بود کسی کاری به او نداشت اما از آنجایی که یک بود و به دنبال تغییر وضع موجود بود ماجرای کربلا پیش آمد. 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
سیدالشهداء فقط یک تعلیم دهنده دین نبود! 🔻 پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: امام حسین (علیه السلام) اگر فقط یک تعلیم دهنده بود کسی کاری به او نداشت اما از آنجایی که یک بود و به دنبال تغییر وضع موجود بود ماجرای کربلا پیش آمد. ▫️ سالار شهیدان از آن جهت که جانشین پیامبر است و پیامبر دین آورده است و دین گذشته از جریان و جنبه ‌های عبادی و داد و ستدها و قوانین و برنامه ‌های فردی حدود، قصاص، تعزیرات روابط بین الملل و مانند آن دارد، قهراً این قیام، است؛ لذا حضرت در آن وصیت نامه خود مرقوم فرمود من به این منظور قیام کرده ام که امتم را اصلاح کنم و اصلاح امت بدون مبارزه میسر نیست. ▫️ معظم له افزودند: دشمنان مادامی که بحث در محدوده ‌های ذهنی است، خیلی کار به رهبران الهی ندارند؛ اما وقتی بحث از مسائل ذهنی به عینیت منتقل می ‌شود و مانع تهاجم یک عده یا اعمال غرائز دیگران خواهد بود، از آن جا بین آن گروه و بین انبیا مزاحمت هست، ممکن نیست گروهی در عالم علیه به مبارزه بر نخیزند؛ لذا شما گاهی با تعبیرات ﴿یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ﴾، گاهی ﴿وَ قَتْلِهِمُ اْلأَنْبِیاءَ﴾ را در قرآن تلاوت می ‌کنید که یعنی عده زیادی قیام کردند و بسیاری از انبیا را شهید نمودند. از این صحنه پیداست که بسیاری از انبیا شهید شدند، از اینکه فرمود: ﴿یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ﴾ یا ﴿وَ قَتْلِهِمُ اْلأَنْبِیاءَ﴾ معلوم می ‌شود مبارزه ‌ای بود و انبیا قیام کردند و شربت نوشیدند... . مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 وطن حقیقی ▫️ فرمود: «مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا»؛ فرمود درست است شما در سرزمینی زندگی می‌ كنید اما این سرزمین, وطن شما نیست این است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 وطن حقیقی ▫️ فرمود: «مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا»؛ فرمود درست است شما در سرزمینی زندگی می‌ كنید اما این سرزمین, وطن شما نیست این است! شعری از مرحوم شیخ بهایی به یادگار مانده است: این وطن مصر و عراق و شام نیست ٭٭٭ این وطن شهری است كان را نام نیست ▫️ مرحوم شیخ بهایی بعد از مرحوم شیخ اشراق بود، این حرف را اول شیخ اشراق زد كه اینکه گفتند: «حُبُّ الوّطَن مِنَ الاّیمان» درست است این وطنِ زمینی محبوب ماست و باید برای حفظ آن با بیگانه‌ ها مبارزه كنیم، ولی وطن اصلی ما جایی است كه مصر و عراق و شام نیست؛ اما اصل این حرف از مرحوم شیخ اشراق هم نیست این حرف از وجود مبارك (سلام الله علیهما) است كه مردم! شما یك وطن دارید و آن است شما باید توطین كنید یعنی وطن‌ شناس باشید (یك)، خود را به وطن برسانید (دو)، در وطن مستقر بشوید (سه)؛ فرمود: «مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا»؛ این راهِ حسین ‌بن ‌علی است! ▫️ اگر كسی با این وضع به رفت و در و سوگ و ماتم شركت كرد، خدا را شاكر باشد كه زیارت او مقبول است؛ اما اگر _ خدای ناكرده _ به دنبال بعضی از بازی‌ ها و بعضی از اموری كه قابل دفاع نیست حركت كرد، این باید متأثّر باشد. راه باز است كه ما كاملاً كنیم كه كدام زیارت مقبول است كدام عبادت مقبول است و كدام سوگواری و ماتم مقبول است. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1392/08/24 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شکوه عزت ▫️ سالار شهیدان (سلام الله علیه) چون جهانی فكر می ‌كرد و جهان به حق زنده است و مصالح ساختمانی جهان، حق است و خود آن حضرت، مُحقِّق این نظر و متحقّق به این عمل بود، لذا جهان را به و دعوت كرد فرمود: «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ»... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 شکوه عزت ▫️ سالار شهیدان (سلام الله علیه) چون جهانی فكر می ‌كرد و جهان به حق زنده است و مصالح ساختمانی جهان، حق است و خود آن حضرت، مُحقِّق این نظر و متحقّق به این عمل بود، لذا جهان را به و دعوت كرد فرمود: «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ»؛ یعنی ذلّت از ما دور است نه ما از ذلّت دوریم، یعنی ما در حدّی زندگی عزیزانه داریم كه ذلّت به خودش اجازه عبور به حرم و حریم ما را نمی‌ دهد. حضرت نفرمود: «هیهات مِن الذلّة» بلكه فرمود: «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ»؛ ذلّت از ما دور است نه ما از ذلّت دوریم؛ ما نیازی نداریم كه از ذلّت دور باشیم، و ذلّت به خودش اجازه نمی ‌دهد كه به حرم امن ما راه پیدا كند. ▫️ این بیان, ریشه قرآنی دارد؛ ذات اقدس الهی در قرآن كریم مسلمان‌ ها را به عزّت و قدرت و قوّت و شوكت فرا خواند فرمود: ﴿وَلْیجِدُوا فِیكُمْ غِلْظَةً﴾؛ این امر غایب است و ناظر به بیگانه ‌هاست یعنی حتماً باید آنها در شما احساس كنند و بیابند، حتماً باید آنها در شما و و و استقلال احساس بكنند كه به سراغ شما نیایند. ▫️ این در سایه شما, شما, شما, شما و شما خواهد بود و این را حسین بن علی (صلوات الله و سلامه علیهما) به دیگران آموخت لذا فرمود: «هَیهاتَ مِنا الذلةُ، یأْبَی‏الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُه وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ»؛ نه قرآن اجازه ذلت می ‌دهد و نه عترت اجازه ذلت می‌ دهد؛ ذلت از ما دور است به خود اجازه نمی‌ دهد كه به حریم ما راه پیدا كند. آپارات: https://aparat.com/v/EugYW 📚 پیام به همایش ملی شعر عاشورایی تاریخ: 1391/10/13 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا