eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 طنین علم و عقل 🔹 بعضی از بزرگان كه به مقام والای علمی رسیدند با خدایشان بستند و عصاره آن عهد را در آن رساله نوشتند؛ عهد كردم كه كارهای غیر علمی نكنم, عهد كردم كه نوشته‌ های غیر علمی نخوانم. اگر شما یك سطل آب شور پای درخت ریختید این دیگر آب شیرین را نمی ‌پذیرد، دیگر میوه هم نمی‌ دهد؛ مگر این درخت چقدر آب می ‌خواهد؟ یك سطل آب می ‌خواست كه شما هم آب شور دادید! كردم كه حرف غیر علمی نزنم, تعهّد كردم كه عوامانه سخن نگویم, تعهّد كردم كه حرف عوامانه را نشنوم؛ چنین فردی محقّق بار می ‌آید و وقتی محقّق بار آمد جامعه ‌ای را می ‌تواند اصلاح كند تا می ‌رسد به جایی كه می ‌شود. 🔹 در بیانات نورانی امام صادق (سلام الله علیه) هست كه حضرت معارفی فرمودند نصایحی فرمودند, یكی از شاگردان پای سخنرانی حضرت، گفت عجب جواهری ما از شما استفاده كردیم، فرمود حیفت نیامد این كلمات را به طلا تشبیه كردی؟! «هَلِ الجَوهَرُ اِلاّ حَجَر»؛ طلا یك سنگ زرد است، این حرف‌ها را به طلا تشبیه كردی؟! این حرف ‌ها, است حرف‌ هایی است كه ابدیت دارد, حرف‌ هایی كه بعد از مرگ را تامین می ‌كند. اینها آمدند گفتند شما دو سرمایه دارید؛ شما در بخش‌های نظر، مطالبی را می ‌فهمید؛ بدیهیات, سرمایه شماست؛ به هیچ كس یاد ندادند كه «بود و نبود» جمع نمی ‌شود, جمع ضدّین محال است, جمع مِثلین محال است, اینها در ما هست و همه ما اینها را می ‌فهمیم. فرمود این سرمایه‌ هایی كه مربوط به بخش نظر است و به شما دادند، با این بدیهیات كه سرمایه است تجارت كنید و مسائل نظری را یاد بگیرید. این راه آدم را عالِم می ‌كند اما عاقل نمی ‌كند؛ فرمود هم هست: ﴿فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها﴾؛ هیچ كودكی مِیل به دروغ گفتن ندارد، مگر اینكه به او یاد بدهند! 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1393/10/18 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از انگشت ‌نما شدن در هر دو سو (افراط و تفريط) نهي فرموده است‌: افراط در نازکي، نرمي و بلندي لباس يا تفريط در ضخامت، زِبري و کوتاهي آن[1] و نيز مي ‌فرمايد: لباسي را كه در زيبايي يا زشتي شهرت دارد نپوشيد[2] و نيز مي ‌فرمايد: هركس لباس شهرت بپوشد خدا از او رو گرداند تا وقتي كه آن را كنار نهد[3] و همچنين مي ‌فرمايد: هركس در دنيا لباس شهرت بپوشد خدا روز قيامت لباس ذلت بر او بپوشاند.[4] [1] . نَهَيٰ عَن الشُّهْرَتَيْنِ: دِقّة الثّيَاب وَ غِلْظِها وَ لِينُها وَ خَشُونَتُهَا وَ طُولهَُا وَ قَصرُهَا وَ لَكن سَداد فِيمَا بَينَ ذَلِكَ وَ اقْتِصَاد (الجامع الصغير، ج2، ص691). [2] . نَهَي عَنْ لُبسَتَيْنِ: المَشْهُورَةِ فى حُسْنِهَا وَالمَشْهُورَةِ فى قُبْحِهَا (الجامع الصغير، ج2، ص703). [3] . مَن لَبِسَ ثَوْبَ شُهْرَةٍ أَعْرَضَ اللَّهُ عَنْهُ حَتّيٰ يَضَعَه مَتَيٰ وَضَعَه (الجامع الصغير، ج2، ص643). [4] . مَنْ لَبِسَ ثِيَابَ شُهْرَةٍ فِى الدُّنْيَا أَلْبَسَهُ اللَّهُ لِبَاسَ الذُّلِّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ (مكارم الاخلاق، ص116). 📚 مفاتیح الحیات ص 179. 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت اداره روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد اسراء، ماهنامه اسراء که مروری است بر اخبار و فعالیت های ماهانه بنیاد اسراء (شماره 2، دی ماه 1400) آماده و منتشر شد. برای مشاهده این شماره اینجا را کلیک نمایید. 🆔 @a_javadiamoli_esra
بر همه ما لازم است که برای احیای علوم اهل بیت این کتاب شریف تمام نهج البلاغه را بحث کنیم 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان درس فقه خود در روز چهارشنبه که به مباحث اخلاقی اختصاص می دهند، بیان داشتند: کتاب شریف می ارزد که انسان بگوید کلمات حضرت امیر است. ⏪ آنچه الان در نهج البلاغه ای که سید رضی نوشته، هست خطابه است نه خطبه. حضرت وقتی می خواهد خطبه ای بخواند اول سه چهار جمله دارد که آن حرف های فلسفی عمیق آنجاست و آنها در نهج البلاغه نیامده ولی در کتاب تمام نهج البلاغه آمده است 👇👇👇👇👇
ایشان ادامه دادند: بر همه ما لازم است که برای احیای علوم اهل بیت این کتاب شریف تمام نهج البلاغه را بحث کنیم و درس بدهیم چون با آن می تواند علی بن ابیطالب علیه السلام، معرفی شود. ⏪ شما چقدر خدا را دوست دارید؟ معظم له بیان داشتند: در این کتاب شریف تمام نهج البلاغه از حضرت سؤالاتی دارند، خواص از ایشان سؤالات خصوصی می کردند که این همه دعاها و ناله های شما، نشانه این است که دوست خدایید، شما چرا این قدر خدا را دوست دارید؟ فرمود من خدا را دوست دارم برای اینکه که دین ملائکه است همان برنامه را برای من گذاشت، چون دینی که برای انسان هاست دین جدایی نیست، گفت همان دستورهای دینی که برای ملائکه داد، همان ها را برای ما داد [تمام نهج البلاغه، ص 533.]، وقتی مرا می خواهد در قرار بدهد چرا من دوستش نداشته باشم؟ او می خواهد مرا فرشته کند چرا او را دوست نداشته باشم؟ من از این جهت او را دوست دارم که مرا در ردیف ملائکه حساب کرده است، برنامه ای که برای ملائکه قرار داده برای من هم قرار داد. خواص سؤال می کردند که آیا خدا دیدی و شناختی؟ گفت بله، من این طور نیستم که بدون اینکه ببینم عبادت بکنم و به دنبال همان سؤال ها این سؤالات است که چرا این قدر او را دوست داری؟ بعد کم کم سؤال کردند که چقدر پیغمبر را دوست داری؟ گفت است همه چیز ما اوست. ⏪ جامعه را با لطف و مهر باید اداره کرد آن وقت سؤال کردند که این ﴿أَکَّالُونَ‏ لِلسُّحْتِ﴾ چیست؟ فرمود: «هُوَ الرَّجُلُ یَقْضِی لِأَخِیهِ حاجَتَه ثُمَّ یَقْبَلُ هَدِیَّتَه» کسی را حل کرد کار مردم را حل کرد آن یکی رشوه نداد، مال طیب و طاهر را به عنوان هدیه داد که محبتی کرد نسبت به آنها، گفت این هدیه، سحت است، کار کردی برای رضای خدا بگذار جامعه راحت باشد هیچ توقعی نداشته باشد، این می شود فرشته خویی. مگر فرشته چه کار می کند؟ شما تلاش کردید، کوشش کردید، مشکلی از این آقا را حل کردید، او هم باغبان بود یک سبد میوه احسان کرد این طیب و طاهر است فرمود این ﴿أَکَّالُونَ‏ لِلسُّحْتِ﴾‏ است، جامعه را با باید اداره کرد. این ﴿أَکَّالُونَ‏ لِلسُّحْتِ﴾‏ است «یَقْبَلُ هَدِیَّتَه» بعد از کاری. این رشوه که نیست. ⏪ حیات طیبه، همان قناعت است بعد از حضرت سؤال کردند این آیه دارد که ﴿فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً﴾ چیست؟ فرمود «هِیَ القَناعَةُ». درست است داشتن خوب است، سخاوت خوب است ولی وقتی باشد آدم در برابر دشمن می ایستد. اگر خدای ناکرده جیب خودش را پر کند و گرانی کند و احتکار کند و نجومی باشد، این مشروع نیست. جامعه اگر بخواهد بشود به مال حلال خودش قانع است، آن وقت در شرایط گرانی هم، در شرایط هم، کشور از پا در نمی آید اما خدای ناکرده طور دیگری باشد حوادث دیگری دارد بالاخره این دنیای آدم را تأمین می کند، آخرت آدم را هم تأمین می کند. 👇👇👇👇👇
در زمان خودت، وصی خودت باش بعد وصیت دیگری که فرمود، حضرت فرمود: «کُنْ وَصِیَّ نَفْسِکَ» این ثلث را زمان حیات خودت، به دست خودت در راه کار خیر صرف بکن، راحت هستی. وصیت بکنی بعد، غالباً مشکل پیش می آید «یابْنَ آدَمَ، کُنْ وَصِیَّ نَفْسِکَ فِی مَالِکَ، وَاعْمَلْ فِیهِ مَا تُؤْثِرُ اَنْ یُعْمَلَ فِیهِ مِنْ بَعْدِک» تو . ایثار در برابر استئثار است، استئثار این است که خودش را مقدم می دارد، ایثار این است که دیگری را مقدم می دارد، فرمود اگر علاقه مند هستید که مالتان درست صرف شود زمان خودت وصی خودت باشد؛ «یابْنَ آدَمَ، کُنْ وَصِیَّ نَفْسِکَ». امیرالمومنین خود را عنوان عبد معرفی می کند مطلب دیگر اینکه خودش را به عنوان معرفی می کند همان طور که پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) عبد است، در تشهدها به عنوان عبد است. اینها ارتباطی نسبت به الله دارند که عبودیت است اما جامعه را بخواهند اداره کنند چه؟ اول می گوید «مِن» عبد خدا «علی بن ابی طالب» بعد می گوید که «من ولی الله و خلیفته» این بخشنامه ای که رسمی می خواستند بنویسند سربرگ دارد مال یکی دو تا نیست، در نهج البلاغه این نامه هایی که هست چند قسم است: یک وقت است که می بینند این نامه را برای فلان کس نوشت «من فلان الی فلان»، یک نامه است که سربرگش آماده است این را به هر کسی که مأمور است به او می دهند، این سر برگش عنوانش این است که «من ولی الله و خلیفته» . [تمام نهج البلاغه، ص 747.] ⏪ مردان الهی، خلفای خدا در زمین اند بعد در حکمت هم دارد که این «خلفاء الله فی ارضه» هستند اگر شما قبول کردید که فرشته ها مدبرات امر هستند اگر ذات اقدس الهی آن طوری که فرشته را تربیت می کند اینها را تربیت کرده اینها می شوند مدبرات امر. بله، اگر اینها آدم های عادی باشند در حد مدبرات نیستند اما حالا دین، دین فرشته هاست و فرشته ها هم مأمور شدند در برابر اینها سجده کنند، چطور فرشته ها مدبرات عالم اند اینها مدبرات عالم نیستند؟ معظم له در پایان ابراز داشتند: اینها خلاصه بعضی از فرمایشات نورانی آن حضرت است که ما امیدواریم روزی بشود که این کتاب شریف به نحو رسمی مثل خود قرآن درسی بشود. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پناهگاه ولایت 🔹 شما جریان یوسف (سلام‌الله‌علیه) را می ‌خواهید یا خود یوسف را؟ یوسف قبلاً بود و گذشت و شخص خاصی بود اما (سلام‌الله‌علیه) همیشه زنده است. این می ‌شود که در سوره مباركه «فاطر» فرمود: ﴿فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلاً﴾. 🔹 امروز هم هست امروز هم و هست، اینكه فرمود: «مَثَلُ أهلِ بَیتی مَثَلُ سَفینَةِ نُوحٍ» یعنی امروز هم هست. حالا لازم نیست طوفانی بشود باران بیاید یا از تنور آب در بیاید، هر حادثه ‌ای كه پیش بیاید اهل بیت مثل سفینه نوح هستند. چون قرآن احسن القصص است، زمان ها را اصلاً ذكر نمی ‌كند تا كسی بگوید تاریخ مصرفش گذشت؛ امروز هم جریان نوح هست! حالا یك وقت طوفان آبی است یك وقت است؛ همیشه ، حافظ آدم است، لذا این معارف، است! 📚 سوره مبارکه یوسف جلسه 61 تاریخ: 1384 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام حسین (علیه السلام) می ‌فرماید: هركس لباس شهرت بپوشد خدا روز قیامت لباسی از آتش بر او بپوشاند.[1] امام صادق (علیه السلام) می ‌فرماید: خدا لباس شهرت را دشمن دارد[2]؛ همچنین می ‌فرماید: برای خواری مرد همین بس كه لباسی انگشت‌ نما و بدنام كننده بپوشد.[3] [1] . مَنْ لَبِسَ ثَوْباً یشْهَرُهُ كَسَاهُ اللَّهُ یوْمَ الْقِیامَةِ ثَوْباً مِنَ النَّارِ (الكافى، ج6، ص445). [2] . إِنَّ اللَّهَ یبْغِضُ شُهْرَةَ اللِّبَاسِ (الكافى، ج6، ص445). [3] . كَفَی بِالرَّجُلِ خِزْیاً أَنْ یلْبَسَ ثَوْباً مُشَهِّراً... (مكارم الاخلاق، ص116). 📚 مفاتیح الحیات ص 179. 🆔 @a_javadiamoli_esra
امام راحل، شاگرد برومند ائمه اطهار 🔸 امام راحل (قدّس سرّه) (علیهم‌السلام) بود و البتّه حساب آنها با احدی هماهنگ نیست، چنانکه در بیانات نورانی حضرت امیر المؤمنین (علیه‌السلام) در «نهج البلاغه» آمده است که «لا یُقاسُ بهم أحدٌ من النّاس»؛ احدی از مردم با امام معصوم قیاس نمی شود. ولیّ عصر (علیه‌السلام) و امام معصوم کسانی هستند که «بیُمنهم رُزقَ الوَری». پس احدی را با آن ذوات مقدّسه (علیهم‌السلام) نمی تواند سنجید، خواه آنها روی خاک بخوابند، نظیر ائمهٴ بقیع (علیهم‌السلام)، خواه زیر گنبد طلا، نظیر حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، برای آنها این جهت فرقی نمی کند، زیرا آسمان و زمین به آنها بسته است: «و بوجودهم ثبتت الأرضُ و السّماءُ». 🔸 امام راحل این مکتب بود، او تنها، رهبر ایران نبود، او رهبر مسلمین جهان بود، متولّی اسلام بود، این فکر بلند با افکاری که دیگران داشتند، فاصله فراوان داشت و همان طور که هیچ کسی را با امام معصوم (علیه‌ السلام) نمی توان قیاس کرد، هیچ کسی از علمای عادی را هم با امام امّت نمی توان قیاس کرد، زیرا او حساب دیگری دارد. 📚 کتاب بنیان مرصوص امام خمینی(ره) در بیان و بنان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی منبع: http://news.esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پیشوای قیام 🔹 ما دو نوع دعوت داریم: یك نوع دعوت این است كه كسی می‌ نشیند به مردم می‌ گوید بروید دین را یاری كنید، این صدا با فطرت مردم آشنا نیست و گوش نمی ‌دهند؛ یك صدا این است كه كسی جلو می ‌افتد می ‌گوید مردم من رفتم بیایید، این صدا با فطرت مردم آشناست؛ لذا مردم به دنبالش راه می ‌افتند. 🔹 فرق امام و دیگران این بود که امام بود دیگران سائق بودند؛ دیگران می ‌گفتند بروید, امام می ‌گفت بیایید. آن‌ كه جلو می ‌رود و می‌ گوید من رفتم بیایید، مردم به دنبال او حركت می ‌كنند؛ اما این ‌كه می‌ نشیند دستور می ‌دهد می ‌گوید بروید, كسی حرف او را گوش نمی‌ دهد. سرّ موفقیت امام این بود كه او بود نه سائق, بود، گفت من رفتم بیایید، مردم هم گفتند چشم! 📚 سوره مبارکه یس جلسه 6 تاریخ: 1392/10/18 🆔 @a_javadiamoli_esra
اطلاعیه؛ در پی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی رضوان ‌الله تعالی عليه، به اطلاع می رساند درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تا پایان هفته تعطیل می باشد. 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پایگاه اطلاع رسانی اسرا: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی، ارتحال شیخ الفقهاء و المراجع حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (قدس الله نفسه الزکیه) را تسلیت گفتند. متن پیام معظم له بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله وانا الیه راجعون ارتحال اسف بار شیخ الفقهاء و المراجع حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (قدس الله نفسه الزکیه) را به محضر مبارک حضرت ختمی امامت ولی عصر (أرواحنا فداه)، مراجع بزرگوار تقلید، حوزه های علمیّه جهان اسلام، اساتید معظم و بیت مکرم آن مرجع عظیم الشأن تسلیت عرض نموده و علوّ مرتبت آن فقیه راحل و صبر جمیل همگان از ذات اقدس ربوبی مسئلت می شود. بیست و نهم جمادی الثانیه جوادی آملی 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آراسته بودن [و نظافت] را دوست می‌ داشت و ژولیده بودن را نمی ‌پسندید.[1] امام صادق (علیه السلام) می‌ فرماید: بپوش و آراسته باش، زیرا خدا زیباست و زیبایی را چنانچه از حلال باشد دوست دارد[2] و نیز از آن گرامی درباره تفسیر آیه ﴿خُذُوا زِینَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ﴾[3] پرسیده شد. آن حضرت فرمود: مراد از زینت در این آیه شانه زدن هنگام نماز واجب و مستحب است[4] [1] . وَ كَانَ یحِبُّ الدُّهْنَ وَ یكْرَهُ الشَّعَثَ (مكارم الاخلاق، ص33). [2] . الْبَسْ وَ تَجَمَّلْ، فَإِنَّ اللَّهَ جَمِیلٌ یحِبُّ الْجَمَالَ وَ لْیكُنْ مِنْ حَلالٍ (ر.ك: دعائم الاسلام، ج2، ص154؛ وسائل الشیعة، ج5، ص6). [3] . سورهٴ اعراف، آیهٴ 31. [4] . عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ ‏قَوْلِهِ تَعَالَی:﴿خُذُوا زِینَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ﴾ قَالَ: هُوَ الْمَشْطُ عِنْدَ كُلِّ صَلاةٍ فَرِیضَةٍ وَ نَافِلَةٍ (تفسیر العیاشی، ج2، ص13). 📚 مفاتیح الحیات ص 181. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ثِقل امانت ▫️ کمتر کسی است که شما به دست او امانت بسپارید و خیانت نکند! این نهج ‌البلاغه را نگاه کنید، حضرت امانت مال مردم و را، در کنار نماز قرار داد. این چنین نیست که مردم، حفظ مال مردم، کاری باشد که از کوه‌ها ساخته باشد! فرمود حفظ اموال مردم کاری است که از کوه‌ ها ساخته نیست. ▫️ ما گفتیم امانت یعنی ! خب ولایت کلیه الهی را که به مأمورین ما نمی ‌دهند، مشکل ما هم آن ولایت کلیه الهیه نیست! آن ولایت کلیه الهیه برای اهل‌بیت همیشه هست. این کشور همه چیز داشت و دارد؛ اما ناله همه بلند است، این برای چیست؟! فرمود این امانت و حفظ اموال مردم را به کوه‌ ها بدهید، نمی‌ توانند: ﴿إِنَّا عَرَضْنَا الأمَانَةَ عَلَی السَّماوَاتِ وَ الأرْضِ﴾؛ آنها عاقل هستند، می ‌گویند ما این سمَت را قبول نمی ‌کنیم، ماها مشکل داریم! ما مشکل داریم که می‌گویند این زمینی که در آن زندگی می‌کنی، از تو بالاتر است، این آسمانی که زیر آن زندگی می‌کنی، از تو بالاتر است! حضرت فرمود این امانتی که آسمان‌ ها و زمین نمی ‌توانند تحمّل بکنند، همین است، همین است. 📚 سوره مبارکه معارج جلسه 3 تاریخ: 1397/10/23 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 علمای اسلام، هستند و وارثان انبیاء در انسان سازی به شمار می روند و جایگاه والایی را در نزد خداوند دارند. 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 ... و همان گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) به عبید بن زیاد فرمود: آشكار كردن نعمت نزد خدا از پوشاندن آن محبوب ‌تر است، پس خود را به بهترین زینت ‌های قومت بیارای.[1] رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرماید: موی خوب و زیبا از پوشش‌ های خدا است، پس آن را گرامی بدارید[2]؛ نیز فرمود: از ویژگی‌ های موٴمن، زیبایی و آراستگی در عین نداری است.[3] [1] . إِظْهَارُ النِّعْمَةِ أَحَبُّ إِلَی اللَّهِ مِنْ صِیانَتِهَا، فَإِیاكَ أَنْ تَتَزَینَ إِلاَّ فِى أَحْسَنِ زِىِّ قَوْمِكَ ... (الكافى، ج6، ص440). [2] . الشَّعْرُ الْحَسَنُ مِنْ كِسْوَةِ اللَّهِ تَعَالَی، فَأَكْرِمُوهُ (الفقیه، ج1، ص129؛ بحار الانوار، ج73، ص116). [3] . الْمُؤْمِنُ لَهُ... َ تَجَمُّلٌ فِى فَاقَةٍ (الكافى، ج2، ص231). 📚 مفاتیح الحیات ص 182. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حضور آیت الله العظمی جوادی آملی در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ▫️ مراسم بزرگداشت رحلت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، امروز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از مراجع، علما، روحانیون، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) قم برگزار شد. 🆔 @a_javadiamoli_esra