eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله العظمی جوادی آملی: حوزه نباید نهال فروشی کند! 🔸 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء،حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی با حضور در بیت در دماوند با معظم له دیدار و گزارشی درباره همایش بین‌المللی یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم که قرار است برگزار شود، ارائه داد. 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
آیت الله العظمی جوادی آملی: حوزه نباید نهال فروشی کند! 🔸 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء،حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی با حضور در بیت در دماوند با معظم له دیدار و گزارشی درباره همایش بین‌المللی یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم که قرار است برگزار شود، ارائه داد. ▫️ آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش ابراز داشتند: تاریخ حوزه را می توان به سه بخش تقسیم کرد، حوزه همان دوره ممنوعیت منبر و لباس روحانیت بود. خروجی آن هم امثال مرحوم خوانساری و مرحوم اراکی و امام راحل بود و با اینکه آن زمان ضعیف ترین دوره حوزه بود، افراد و شخصیت های و بزرگان زیادی از آن برخواستند. ▫️ ایشان افزودند: دوره زعامت آیت الله بروجردی بود که در آن دوره ایشان ابتکاراتی از قبیل فقه مقارن و طبقات الرجال و.. را به ارمغان آوردند. ▫️ مفسّر برجسته قرآن کریم با اشاره به حوزه ابراز داشتند: دوره سوم حوزه، زمان انقلاب است که مدیران حوزه باید از این دوره محافظت کنند، درست است که حوزه برای نظام کارهای بزرگی مثل تدوین قانون اساسی را انجام داد که یک کار علمی و ارزشمند بود، اما نباید طلاب با استعداد جذب مراکز غیر حوزوی شوند، حوزه نباید کند، طلاب خوش استعداد که می توانند علمای برجسته بشوند نباید جذب جاهای دیگر مثل قضاوت و امثال آن شوند، چون اینها آیندگان حوزه هستند و این امور هدر دادن طلاب و نهال فروشی است! لینک خبر: 🌐 news.esra.ir 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 434 🔸 رعایت مساوات میان فرزندان رسول گرامی(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: بین فرزندانتان در هدایا به مساوات عمل کنید.[1] آن حضرت به مردی نگریست که دو فرزند داشت و تنها یکی از آن دو را بوسید. فرمود: چرا مساوات را میان آن دو رعایت نکردی؟[2] پیامبر فرمود: در میان فرزندان خود عدالت را مراعات كنید همان‌گونه كه دوست دارید در نیكی و لطف به شما، به عدالت رفتار كنند.[3] [1] . سَوّوا بَینَ أوْلادِکُمْ فِى العَطیةِ (الخلاف، طوسی، ج3، ص564). [2] . أَنَّ النبى ص أَبْصَرَ رَجُلاً لَهُ وَلَدین فَقَبَّلَ أَحَدَهُمَا وَ تَرَكَ الآخَرَ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: فَهَلاّ وَاسَیتَ بَینَهُمَا؟ (الجعفریات، ص55). [3] . اعْدِلُوا بَینَ أَوْلادِكُمْ [فِى السِّرِّ] كَمَا تُحِبُّونَ أَنْ یعْدِلُوا بَینَكُمْ فِى الْبِرِّ وَ اللُّطْف (مكارم الاخلاق، ص220). 📚 مفاتیح الحیات ص 253 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 حسینی بودن ▫️ کسانی می توانند باشند که حسینی بیاندیشند، حسینی فکر کنند و حسینی عمل کنند. فرمود من که وارد کربلا می شوم و نهضت جهانی به پا می کنم و هدف والای من این است که ﴿اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ﴾ را عملی کنم. من افرادی را به همراه می برم که اینها نه نقد علمی داشته باشند و نه نقد عملی. ▫️ چون خود را می داند و هست، مظهر تام ذات اقدس الهی می داند و هست، حرفی که خدا می زند در اداره جهان، کاری که خدا می کند در تدبیر نظام سپهری، آن را حسین بن علی درباره گفت. ذات اقدس الهی در این بخش از قرآن فرمود من معاضدی که بیراهه رفته باشد یا راه کسی را بسته باشد ندارم ﴿وَ مَا كُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً﴾. 📚 پیام به گردهمایی مجازی مبلغان تاریخ: 1400/05/16 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فوریت توبه 🔹 ، یک واجب فوری است، واجب موسّع نیست و هر لحظه که انسان تأخیر بیندازد، گناه بر گناه، متراکم می ‌شود. اگر کسی یک گناه کرد اما توبه نکرد، در طی این مدت، این بارَش متراکم شده است، چون توبه است نه واجب موسّع. 🔹 ، نظیر قضای صلات نیست؛ در قضای صلات، کسی نمازی را نخوانده، خوابیده بود یا به هر دلیل نخوانده، حالا فرصت هست، قضای این نماز، واجب موسّع است، مگر اینکه نزدیک ‌های مرگ بشود که فرصت او تمام شده است و حتماً باید تأدیه کند؛ اما توبه، واجب فوری است، چون واجب فوری است، اگر کسی از گناه توبه نکرد ولو یک گناه کرده است اما چون توبه، ، این فرد هر لحظه دارد معصیت می ‌کند؛ مثل اینکه کسی یک ساعت دارد به نامحرم نگاه می ‌کند، اینکه یک گناه نیست، این چندین گناه است؛ یا یک ساعت دارد غیبت می‌ کند یا یک ساعت دارد فلان گناه را می ‌کند، این یک گناه که نیست. 📚 سوره مبارکه تحریم جلسه 8 تاریخ: 1397/08/02 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
«مِثْلِي لَا يُبَايِعُ مِثْلَهُ» ماندگارترین شعار نهضت عاشوراست ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی: شعار «مِثْلِي لَا يُبَايِعُ مِثْلَهُ» بیانگر این است که هرگز جریان الهی و وحیانی با جریان شیطانی نمی توانند هم مسیر شوند و سکان اجتماع را باهم در دست بگیرند… . 👇👇👇👇 🆔 @m_vaezjavadi
«مِثْلِي لَا يُبَايِعُ مِثْلَهُ» ماندگارترین شعار نهضت عاشوراست ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در برنامه تلویزیونی شعائر حسینی که از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسراء در فضای مجازی قابل مشاهده است ابراز داشت: حرکت سالار شهیدان گرچه براساس زمینه های موجود بوده است و خروج آن حضرت از مدینه براساس شرایط و اوضاع اجتماعی آن روزگار تعیین می شود اما یک امر دیگری در اینجا مطرح است. حسین بن علی در محاجه ای که با اصحاب و یاران داشت سرّ خروج خود را در این رابطه مطرح می کند و می فرماید که «مِثْلِي لَا يُبَايِعُ مِثْلَهُ» او از من بیعت می خواهد. دو قطب مخالف که یکی به سمت و جنبه های رسالت و ولایت می اندیشد و دیگری را و ولایت شیطانی را دارد تعقیب می کند، این دو هرگز نمی توانند در کنار هم قرار بگیرند دست در دست یکدیگر داشته باشد و مسیر اجتماعی را باهم بخواهند جلو ببرند؛ این دو، دو قطب کاملاً مخالف اند. ▫️ وی افزود: حضرت فرمود من در چنین طیفی هستم در چنین خاندانی رشد کردم و از من آنچه که توقع است توجه به جنبه های وحیانی و سخنان الهی است آنچه را که خدای عالم برای بشر از طریق وحی روشن کرده است مسیری است که باید آن مسیر را دنبال کنم، اما آنچه که جریان اموی و دستگاه اموی از من انتظار دارد خصوصاً یزید، جریان باطل و طغیانی و شیطانی است که به هیچ وجه این دو با هم سازشی نخواهند داشت؛ لذا جمله «مِثْلِي لَا يُبَايِعُ مِثْلَهُ» یکی از ابی عبدالله (علیه السلام) است و این شعار ماندگارترین شعار این نهضت است. ▫️ استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: همگان از خویشان و دوستان و برادران گرفته تا همه خیرخواهان و ناصحان، حضرت اباعبدالله (علیه السلام) را از این مسیر می خواستند که برحذر بدارند. حسین بن علی هم این مسئله را می دانست که این حرکت چه بسا یک حرکت موفقی نباشد اما یک هم این وضعیت را تأیید می کرد حمایت می کرد و آن دستگاه وحیانی بود و آن جریانی بود که خدای عالم این گونه برای حسین بن علی رقم زده است. ▫️ وی ادامه داد: پس زمینه های اجتماعی و شرایطی که بر ابی عبدالله (علیه السلام) حاکم بود چیزی جز این نبود که حسین بن علی علیه این طغیان بشورد و خودش را داشته باشد، چون به حق به بطالت رفته بود و بدعت ها حاکم شده بود و حق مورد عمل نبود و باطل مورد ترک واقع نمی شد، معروف ترک شده بود و منکر جایگزین معروف شده بود و به بیان سالار شهیدان حسین بن علی جامعه از خودش خارج شده بود. آن ریل گذاری که به تعبیری رسول گرامی اسلام و در دوران حکومت آقا علی بن ابیطالب برای رشد و سعادت جامعه قرار داده بودند، جامعه را از آن ریل خارج کردند و مسیر جامعه در عمل به انحراف و در فکر به تحریف رسیده بود. منبع: 🌐 news.esra.ir 🆔 @m_vaezjavadi
صرف کار علمی و تحقیقی برای اصلاح جامعه کافی نیست پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: صرف کار علمی و تحقیقی برای کافی نیست بلکه مصلحان اجتماعی باید خود به علمشان باشند و مردم را رهبری کنند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
صرف کار علمی و تحقیقی برای اصلاح جامعه کافی نیست پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: صرف اینکه علوم دینی در کتاب ها و مدارس علمیه زنده شوند برای کافی نیست. در اینجا روح دینی را در مردم زنده کردن، مردم را دین باور کردن، مردم را به دین علاقه‌مند کردن که حلال و حرام را یاد بگیرد واجب و مستحب را یاد بگیرند، مکروه و مباح را بداند و با دین حرکت کنند این یک است. این کار به عهده مصلحان جوامع اسلامی است. ▫️ تنها عالم بودن و محقق بودن این مشکل را حل نمی‌ کند، در اینجا غیر از علم و تحقیق دینی یک رهبری لازم است که مردم را بیدار کنند صرف اینکه علوم را در کتاب ها زنده کرده ‌اند هرگز امت اسلامی زنده نمی ‌شود و این کار با شکل می ‌گیرد؛ کسی که جلو بیافتد و مردم را به دنبال خود به حرکت در بیاورد. در اینجا آنها که محرکان مردم‌ اند به دو قسم تقسیم شده‌ اند: یک قسمت تحریکشان است یک قسمت تحریکشان است. تحریک سیاقی یعنی آن محرکی که از پشت سر فرمان می‌ دهد می ‌گوید برو. قائد آن زمامداری است که خود پیشاپیش می ‌رود دیگران را به دنبال خود می ‌برد. ▫️ عالمان دین دو گروه بودند: عده‌ ای بودند دستور می‌ دادند که با فساد مبارزه کنید با ظلم در ستیز باشید با خرافات بجنگید، این تحریک ، تحریک سیاقی است یعنی خودشان می ‌نشستند به دیگران می ‌گفتند بروید لذا توفیق اینها کم بود؛ اما مصلحان جوامع بشری تحریک آنها است، قائد به آن زمامدار می ‌گویند که به مردم می گوید من رفتم شما هم به همراه من بیایید. چنین کسی را می ‌گویند قائد و تحریک او را می ‌گویند تحریک قیادی و مردم هم به دنبال او راه می ‌افتند. کسی بنشیند بگوید بروید این حرف در جامعه خریدار ندارد، عقلاً خریدار ندارد، تجربه هم نشان داد حرف چنین عالمی را کسی گوش نمی‌ دهد، چه اینکه در طی این قرون عدیده علمای زیادی بودند که می ‌گفتند بروید مبارزه کنید جهاد خیلی خوب است هیچ کس گوش نمی ‌داد، اما آن که جلو می افتد به زندان می‌ رود می ‌گوید من رفتم بیایید حرف او را گوش می‌ دهند. ▫️ بیدار کردن مردم به رهبری وابسته است نه به علم تنها و تحقیق تنها و مانند آن؛ اگر کسی بود جامعه ‌ای را بیدار کرد پر تلاش و کوشش بود ولی آن توان را نداشت که در بخش علوم کارشناسی کند، او مصلح خوبی است اما محقق خوبی نیست چنین کسی هم در بیدار کردن کامیاب نخواهد شد، زیرا مردم از مرجع تقلیدشان و از کارشناس دینشان پیروی می ‌کنند، اگر کسی نباشد هر چند جلو بیافتد و بگوید من رفتم بیایید ممکن است عده ‌ای چند قدم او را بدرقه کنند ولی توده مردم را او نمی ‌تواند تحریک کند، یا اگر تحریک کرد نمی ‌تواند این حرکت را ادامه بدهد ولی آن محقق و کارشناس فنی که هم را به عهده دارد، هم را به عهده دارد، هم همه مطالب کارشناسانه می ‌داند و هم در همه صحنه‌ ها پیشاپیش دیگران در حرکت است چنین انسانی موفق و مؤید است که دین را در همه ابعاد زنده نگه بدارد. منبع: 🌐 news.esra.ir 📚 سخنرانی احیای تفکر دینی تاریخ: سال 1373 – جلسه پنجم 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 435 🔸 اولویت نیکی با دختران رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هرکسی به بازار رود و تحفه‌ ای بخرد و آن را برای خانواده ‌اش ببرد همانند حمل کننده صدقه به سوی نیازمندان است و باید دختران را [در دادن هدایا] بر پسران مقدّم بدارد، زیرا هرکس دخترش را خوشحال کند مانند آن است که برده ‌ای از نسل حضرت اسماعیل را آزاد ساخته است.[1] همچنین آن حضرت فرمود: میان اولاد خود در دادن هدیه به مساوات عمل کنید و اگر خواستی کسی را بیشتر هدیه دهی به دختران بیشتر بده.[2] [1] . مَنْ دَخَلَ السُّوقَ فَاشْتَرَی تُحْفَةً فَحَمَلَهَا إِلَی عِیالِهِ كَانَ كَحَامِلِ صَدَقَةٍ إِلَی قَوْمٍ مَحَاوِیجَ وَ لْیبْدَأْ بِالإِنَاثِ قَبْلَ الذُّكُورِ، فَإِنَّ مَنْ فَرَّحَ ابْنَتَهُ فَكَأَنَّمَا أَعْتَقَ رَقَبَةً مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیل (الأمالی، صدوق، ص577). [2] . وَلَوْ كُنْتُ مُفَضِّلاً أَحَدًا لَفَضَّلْتَ الإِنَاث (الخلاف، طوسی، ج3، ص564). 📚 مفاتیح الحیات ص 275 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 هدایت و ضلالت 🔹 فرمود: ﴿وَمَا یضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفَاسِقِینَ﴾؛ یعنی كسی كه فَسَقَ و انحرف عن الطّریق، خدای سبحان او را به عنوان كیفر، گمراه می ‌كند. گمراهی، یك وصف وجودی نیست كه خدای سبحان به كسی بدهد، بلكه همین كه را به كسی نداد و فیض را امساك كرد، این شخص می ‌شود گمراه، به شهادت آیه ﴿مَّا یفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلاَ مُمْسِكَ لَهَا وَمَا یمْسِكْ فَلاَ مُرْسِلَ لَهُ﴾. 🔹 هر كسی كه گمراه می ‌شود، آن گمراهی اولش به سوء اختیار خودش است و گمراهی دوم، به عنوان كیفر دامنگیرش می ‌شود، پس تمام كارهای او محفوف به ضلالتَین است، چه اینكه هر انسان تبهكاری به دو بیماری محفوف و پیچیده است: یك بیماری اول كه به خودش است كه ﴿فِی قُلُوبِهِم مَرَضٌ﴾ و یک بیماری دوم که به عنوان از طرف خدای سبحان دامنگیرش شده است كه ﴿فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً﴾؛ یا ﴿فَلَمَّا زَاغُوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ﴾ ـ «زیغ» یعنی انحراف ـ هر كسی كه منحرف است محفوف به دو انحراف است: یك انحراف اولی كه به سوء اختیار خودش است و یك انحراف ثانوی كه به عنوان كیفر دامنگیرش شده است؛ یا هر كسی كه در حجاب و پرده و ختم است كه چیزی نمی ‌فهمد، این محفوف به دو حجاب و دو پوشش است: پوشش اول را خود روی چشمش گذاشت كه نبیند و پوشش دوم را خدای سبحان روی آن پوشش گذاشت، فرمود: ﴿خَتَمَ اللّهُ عَلَی قُلُوبِهِمْ وَعَلَی سَمْعِهِمْ وَعَلَی أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ﴾؛ یك غشاوه و پرده جلوی چشمشان گذاشتند و جایی را نمی ‌بینند، آن ‌گاه خدای سبحان دل های اینها را مُهر می‌ كند. 🔹 هر انسان تبهكاری محفوف به دو مرض است، محفوف به دو ضلالت است، محفوف به دو حجاب است و مانند آن که اولی را با دست خود انجام می‌ دهد و دومی را به عنوان كیفر، خدای سبحان او را عقاب می ‌كند و می‌ گیرد. در مسئله هدایت هم این ‌چنین است؛ یعنی هر كسی كه راهی را طی می‌ كند محفوف به دو هدایت است اما اولی و دومی هر دو به است. در مسئله ضلالت، اوّلی به سوء اختیار خود اشخاص است و دومی به عنوان ضلالتِ كیفری از طرف خدا دامنگیرشان می ‌شود؛ ولی درباره هدایت، هر كسی كه در مسیر مستقیم حركت بكند محفوف به دو هدایت است که هر دو هدایت را خدای سبحان داد؛ اگر فطرت است كه خدا داد اگر ارائه طریق است كه خدا داد و اگر توفیقِ بعدی است، آن را هم خدا داد. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 4 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. جلسه: چهاردهم تاریخ: محرم و صفر 1401 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 436 🔸 دعا برای فرزندان سزاوار است انسان افزون بر تربیت و نیكی به فرزندان برای آن‌ها دعا كند و دعایی را بخواند كه از امام سجاد (علیه السلام) در این باره وارد شده است: (1) اللَّهُمَّ وَ مُنَّ عَلَىَّ بِبَقَاءِ وُلْدِى وَ بِإِصْلاحِهِمْ لِى و بِإِمْتَاعِى بِهِمْ؛ خدایا! بر من منت گذار و فرزندان مرا نگاهداری كن و آن‌ها را نیكوكار گردان و مرا از آن‌ها بهره‌ مند ساز. 📚 مفاتیح الحیات ص 275 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ستون ولایت ▫️ همان ‏گونه كه نماز ستون دین و شریعت است، و حادثه كربلا نیز ستون ولایت است. 📚 شكوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی - صفحه 228 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نشان اولیاء ▫️ راه شدن چیست؟ راه شدن چیست؟ فرمود این راه را می‌ خواهید بروید، این با درس خواندن حوزه و دانشگاه حل نمی ‌شود، این با جان كندن حلّ می ‌شود! ▫️ شما یك وقت نمازی خواندید كه به لرزه بیفتید؟ نه، خب چه توقعی دارید كه حارثة ‌بن ‌مالك بشوید؟! اما درباره ائمه (علیهم السلام) شنیدیم كه وقتی می ‌خواستند بگویند: «قَد قامَتِ الصَّلاة»، «تَرْتَعِدُ»؛ می ‌لرزیدند، این یعنی چه؟ اولش «قشعریره» است یعنی لرزه است که ﴿تَقْشَعِرُّ مِنْهُ﴾؛ می ‌لرزیدند! او كه در برابر همه خصم، آن طور آرام بود، همین كه می‌ خواست بگوید: «قَد قامَتِ الصَّلاة» می ‌لرزید. این راه اویس قرن شدن است! ▫️ امام مجتبی (سلام الله علیه) «تَرْتَعِدُ»؛ دو پهلوی او می ‌لرزید! این همان است كه فرمود اول، قشعریره، لرزه، ارتعادِ فرائص، ﴿ثُمَّ تَلینُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُمْ إِلى ذِكْرِ اللّهِ﴾؛ كم كم به معدن نزدیك می ‌شدند آرام می ‌شدند، می ‌شد: ﴿أَلا بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ﴾. وقتی و این آیه را معنا می ‌كنند، خیال می ‌كنند وقتی كه آیه عذاب را می‌ خوانند می لرزند، آیه رحمت را که می ‌خوانند: ﴿ثُمَّ تَلینُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُمْ إِلى ذِكْرِ اللّهِ﴾! آن هم می‌تواند باشد ولی آیه در صدد آن نیست، آیه در صدد پروراندن است، در صدد پروراندن است که می ‌گوید: «هذه لیلة الركوع هذه لیلة السجود»! به وجود مبارك پیامبر، ندیده ایمان آورد، وجود مبارك پیامبر هم فرمود: «إِنِّی لَاَجِدُ نَفسَ الرَّحمَن مِن قِبَلِ الیمَن». این آن راه است. اگر كسی به خیال این راه است باید ببیند در نماز چنین حالتی برای او پیش می ‌آید یا نه، در روزه چنین حالتی برای او پیش می ‌آید یا نه که بلرزد! 📚 سوره مبارکه زمر جلسه 23 تاریخ: 1393/08/25 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم سوگواری اربعین سید الشهداء سلام الله علیه در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد ▪️ به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء؛ همزمان با فرارسیدن ایام اربعین، مراسم عزاداری و سوگواری شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد. ▫️ زمان: شنبه ٢۶ شهریورماه ساعت: ١١:٣٠ ▫️ مکان: قم، خیابان شهداء(صفائیه)، کوچه ۱۹ همراه با پخش زنده از کانال ایتا دفتر http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c 🆔 @a_javadiamoli_esra
امام حسین (علیه السلام) خون خود را برای جهل زدایی و جهالت زدایی داد ✍️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء؛ حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی: روزی آسمان و زمین فرو می ‌ریزد اما نام و یاد سید الشهدا نمی‌ ریزد؛ زیرا سلطنت را از بین برد و ، و را زنده کرد. ▫️ امام حسین (علیه السلام) را زنده کرد و به یاد مردم آورد. امام حسین (علیه السلام) جامه و لباس فاخری بر پیکر مردم دوخت. ▫️ خدادوستی و توحید محوری اصل است. امام حسین (علیه السلام) خون خود را برای جهل زدایی و جهالت زدایی داد و دانشگاه باید کند. ▫️ نصیحت موعظه و سفارش نیست بلکه کسی است که لباس پاک بر تن کند، مردم را برهنه نکند، را با اقتصاد سالم حفظ کند و نصیحت باید مدبریت عالمانه و حکیمانه باشد. مطالعه کامل: 🌐 news.esra.ir 📚 پیام به دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی ‌گاه ارزش‌ های آسمانی و بشری» تاریخ: 1400/07/08 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
وحدت باید بر مبنای توحید و اراده الهی باشد ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی: وحدتی که قدرت حاکمه براساس ثروت و امکانات و تهدید و تطمیع بخواهد بسازد یک وحدت دروغین و ساختگی است… . 👇👇👇👇 🆔 @m_vaezjavadi
وحدت باید بر مبنای توحید و اراده الهی باشد ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در برنامه تلویزیونی شعائر حسینی که از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسراء در فضای مجازی قابل مشاهده است ابراز داشت: اتفاقاتی که در باب این نهضت هست چه آن جنبه های اثباتی و چه آن جنبه های سلبی قابل توجه و تأمل است. حرکت ابی عبد الله (علیه السلام) از منظر مؤمنان و دوستان و ارادتمندان به ساحت ابی عبد الله (علیه السلام) بسیار و درستی است و با توجه به بیانی که خود آن حضرت بیان داشته است مکتوب فرموده است و ابلاغ کرده است مسئله روشن و مشخص است. ▫️ وی افزود: اما کسانی که در جبهه مخالف هستند و مسئله را از زاویه دید حکومت و حاکمان عصر می بینند مسئله به گونه دیگری مطرح است و اتهاماتی متوجه ساحت قدوسی سالار شهیدان است که باید آن را توجه کرد و همان اتهامات به گونه ای بوده است که این گونه صف آرایی کردند و سی هزار نفر جمع شدند تا حسین بن علی را به شهادت برسانند و با به شهادت رساندن آن حضرت هم جایزه بهشت دریافت کنند! ▫️ مدیر بنیاد علوم وحیانی اسراء اذعان داشت: لحظه ای که ابی عبد الله (علیه السلام) تصمیم به خروج گرفتند جریان حاکمیت اموی به کار افتاد و این حرکت سالار شهیدان حسین بن علی را معرفی کرد و برای حسین بن علی نوشتند که این حرکت باعث می شود که شقّ عصای مسلمین بشود و شکسته بشود و این کار را درست نمی دانستند. ▫️ حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی بیان داشت: اینها در همان ابتدا یک مقابله ای و یک تقابلی داشتند و اما حسین بن علی به مسیر خودش ادامه داد. آنها به حضرت گفتند «أ لا تتقی اللّه!» از خدا نمی ترسی؟ آیا این حرکتی که داری انجا می دهی این حرکت، حرکت خروج از جماعت و امت محسوب نمی شود؟ آیا این حرکت به نظر شما حرکتی برای شقّ عصای مسلمین و شکستن وحدت امت محسوب نمی شود؟ ▫️ وی با اشاره به پذیرش دستگاه اموی توسط جامعه خاطرنشان کرد: اکنون امت وحدت دارند و همه پذیرفته اند حاکمیت دستگاه اموی را، شما دارید این وحدت را می شکنید! آقا ابی عبد الله (علیه السلام) در یک بیان فرمود کاری که من دارم انجام می دهم با کاری که شما دارید انجام می دهید متفاوت است، شما براساس اراده طاغوتی طاغوت زمان خودت انجام می کنید و من براساس حرکت می کنم و اینها کاملاً از همدیگر جداست. ▫️ استاد حوزه و دانشگاه با بیان ویژگی های وحدت ابراز داشت: وحدت باید بر مبنای و باشد. یک وحدت ساختگی که قدرت براساس ثروت و امکانات و تهدید و تطمیع بخواهد بسازد این یک وحدت دروغین است این یک جمع ناصواب است این هرگز نمی تواند به عنوان امت محسوب بشود امت آن جمعی است که بر مبنای صحیح شکل می گیرد هدف واحد الهی و توحیدی دارد و همه به سمت سعادت ابدی خودیش در حرکت اند. آنچه که شما ساخته اید یک جمعیت تقلبی و ناصحیح و یک وحدت نادرست در درون این وحدت آتش تفرقه و اختلاف فوران می کند. هرگز این وحدت، وحدت درستی نیست؛ لذا فرمود: «لِی عَمَلِی وَ لَكُمْ عَمَلُكُمْ» شما بر مبنای عمل خودتان حرکت کنید من بر مبنای عمل خودم حرکت می کنم و من برئ هستم از آنچه که شما نسبت به آن اقدام می کنید همان طوری که شما حرکت ما را قبول ندارید. مطالعه کامل: 🌐 news.esra.ir 🆔 @m_vaezjavadi