eitaa logo
عابدین کاظمی نیا
606 دنبال‌کننده
519 عکس
94 ویدیو
6 فایل
«تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا» سبکبار شوید تا برسید. معرفت کالا و عقلم پاسبان و نفس دزد در کمین تا کی کند فرصت برد کالای من
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰برنامه تلویزیونی ((ماجرای امروز)) روایت زندگی شهدای امنیت و اغتشاشات 🔰از ۲۱ آبان هرشب ساعت ۱۸:۳۰- 🔰 کارگردان: محسن اردستانی 🔰تهیه شده در: ستاد رسانه ای روایت جهاد جبهه فرهنگی انقلاب https://eitaa.com/a_kazemineya/
تاملی در عواقب دو قطبی سازی برای توضیح اینکه دوقطبی سازی چه عاقبتی داشته و چرا طرح قطعی دشمن است به نکات زیر توجه بفرمایید یکم. راه برون رفت از شرایط فعلی قیام است نه قعود و کسی قیام می کند و حرکت می کند و وارد میدان جهاد تبیین میشود که امید به اصلاح جامعه داشته باشد. دوم. بی شک القای اینکه همه چیز از دست رفته، اوضاع خیلی خراب است و گذاره هایی از این دست ،حرکت در طراحی دشمن و خلاف آموزه های دینی است. سوم. اساسا هدف دشمن از آشوب نمی‌تواند تلاش برای نابودی جمهوری اسلامی باشد چون می داند انقلاب اسلامی ریشه دار تر این حرفهاست، هدف دشمن ایجاد دوقطبی است به گونه ای که یک طرف(به عنوان جبهه حق) تصور کند که طرف مقابل گمراه و غیر قابل هدایت است پس سودی در گفتگو و مجالست نیست و طرف مقابل (معترضین) یا اساسا مخالف گفتگو باشد یا آنقدر نفرت و خشم از این طرف داشته باشد که به هیچ وجه به حرف توجه نکند و گویا اصلا نمی‌شنوند. حال هر چیزی که به تولید این دوقطبی و تعمیق آن کمک کند بازی در میدان دشمن خواهد بود. یک مثال قرآنی در ماجرای بازگشت حضرت موسی از کوه طور وقتی که حضرت متوجه ظهور سامری و انحراف در قوم میشود روایت قرآن اینگونه است که حضرت موسی به حضرت هارون عتاب و تندی میکند و مواخذه که چرا دخالت نکردی و مانع این اتفاق نشدی و بعد حضرت هارون میگوید: قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي برادر موی سر و صورتم را رها کن(گویا حضرت از شدت خشم موی هارون را بدست گرفته و می کشد) بعد ادامه می دهد: إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي من ترسیدم اگر سخن بگویم موجبات تفرقه در قوم شوم و این خلاف سفارش شما بود. فارغ از نکات متعدد این آیه شریفه اما باید این نکته را توجه کرد که حضرت هارون اجازه نداد جامعه دچار دوقطبی شود اگر چه این به معنای تایید سردمداران انحراف(سامری) نبود و او را تکذیب کرد. نکته مهم اینجاست که وقتی دوقطبی ایجاد نشد راه گفتگو و تخاطب باز ماند و به مرور همین قوم به انحراف رفته، با تبیین و تبلیغ به دین حق و منطق توحید برگشتند. نتیجه اینکه: تلاش برای حضور بین مردم در سطوح مختلف و گفتگوی منطقی و مستدل با آنها، راه برون رفت از شرایط فعلی است و این روش به تجربه تاریخ راهگشا خواهد بود. حرکت مقابل طراحی دشمن یعنی مردم معترض و ناراحت را پذیرفتن، با آنها گفتگو کردن و نهراسیدن از مواجهه با ایشان. در این میان البته تکلیف لیدرها و اغتشاشگران متفاوت است. https://eitaa.com/a_kazemineya/
قالَ مولانا الصّادقُ عليه السلام: اِنَّ الْمُـؤْمِنَ اَشَدُّ مِن زُبُر الْحَديدِ، اِنَّ الْحَـديدَ اِذا دَخَـلَ النـّارَ لانَ، وَ اِنَّ الْمُؤْمِنَ لَوْ قُتِلَ وَ نُشِرَ ثُمَّ قُتِلَ لَمْ يَتَغَـيَّرْ قَـلْبُهُ. بحارالانوار،ج ۶۷، ص۱۷۸ امام صـادق عليه السلام فرمود: مؤمن، از پاره هاى فولاد، استوارتر و محكم تر است. آهن هرگاه در كوره آتش رود، نرم مى شود؛ امّا مؤمن اگر كشته شود و زنده گردد، سپس دوباره كشته شود، دلش هرگز دگرگونى نمى يابد. موحد چو در پاى ريزى زرش و يا تيغ هندى نهى بر سرش اميد و هراسش نباشد زكس همين است معناى توحيد و بس
به بهانه بزرگداشت علامه طباطبایی علامه فرزانه و مجاهد رحمت الله علیه بی شک در زمره برجستگان علمی و عرفانی جهان تشییع است. انسانی به جامعیت او در معقول و منقول، به هوشمندی او در تمرکز بر اولویت های عصر خود ،به همت او در اهمیت به شاگرد پروری و به دقت او در ارائه مکتوب آراء و نظرات خود برای آیندگان در همه تاریخ شیعه کمتر یافت می شود. او به لحاظ علمی در شمار برجستگانی است که نوآوری های بی شمار فلسفی، قرانی، کلامی و ... داشته و به لحاظ معرفتی حامل میراث عظیم عرفانی نحله نجف و وارث این مکتب عظیم است. اگر انقلاب اسلامی ایران را مهمترین پدیده و اتفاق شگفت چند صده اخیر بدانیم، باید بخشی از بار سنگین این نهضت بزرگ را بر دوش علامه طباطبایی بدانیم هم به جهت تربیت شاگردانی که عمدتا شاگرد مشترک امام رحمت الله علیه بودند و هم به جهت پایه گذاری اندیشه های عمیق سیاسی و اجتماعی و ... در آثار مختلف از جمله تفسیر گرانسنگ المیزان. در میان نزدیک ترین یاران رحمه الله علیه حس تعلق علمی و معنوی و ادب و احترام به علامه طباطبایی مشهود است بزرگانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید قدوسی، شهید مفتح، علامه جوادی، علامه مصباح، ایات عظام سعادت پرور، امینی، محمدی گیلانی، انصاری شیرازی،خسروشاهی و .... و بسیاری از مراجع و بزرگان معاصر تلمذ در محضر ایشان را از افتخارات خود می دانند. قدر و منزلت علامه قدیس طباطبایی هنوز شناخته نشده است. برخی از آثار مفید و ارزشمند برای معرفی سیره علمی و عملی علامه طباطبایی عبارتند از : 🔻یادنامه فیلسوف الهی علامه سید محمدحسین طباطبایی/ نشریه حزب جمهوری اسلامی چاپ شده در سال ۱۳۶۱ 🔻مهرتابان علامه سید محمد حسین طهرانی 🔻شمس الوحی تبریزی آیت الله جوادی 🔻تماشای فرزانگی و فروزندگی علامه مصباح
1_2058775270.mp3
669.7K
نکاتی در بیان حضرت استاد آیت‌الله تحریری درباره مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی و حالات انقطاعی ایشان از دنیا در سال‌های پایانی عمر شریف‌شان به‌نقل از صراط مستقیم (@seratemostaghim_ir)
1_1299191905.mp3
1.94M
🌀واکنش آیت الله بهجت بعد از شنیدن خبر درگذشت علامه طباطبایی ‹ره› استاد دکتر احمد عابدی https://eitaa.com/a_kazemineya/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحنه تمسک رهبر معظم انقلاب به مهر تربت کربلا 🔸 بخشی از مستند غیررسمی ۵ پیشنهاد میکنم دوستانی که موفق به دیدن این مستند نشدند حتما ببینند. https://eitaa.com/a_kazemineya/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز شهادت شهید والا مقام دریا دل شهید دریاقلی سورانی یانچشمه ای از پیشگامان جهاد استان چهارمحال و بختیاری
در صحیفه حضرت امام (ره) در مطالب مربوط به یکم آذر ماه، اتفاقی مربوط به سال ۵۸ آمده است که بسیار آموزنده است. 🔹اهتمام امام به حفظ اسلامیت انقلاب 🔹تلاش امام برای حفظ بزرگان 🔹شیطنت اطرافیان برخی از بزرگان برای ایجاد تقابل بین آنها و امام و ... و چقدر برخی از مثل این اتفاقات در تاریخ چهل و چند ساله انقلاب تکرار شده است. [آقای فلسفی: یک روز صبح امام به وسیله یکی از دوستان پیغام داد که به فلانی بگویید اینجا بیاید. خدمت ایشان رسیدیم. امام تنها بود. شروع سخن ایشان، گفتگو درباره حزب خلق مسلمان «۱» بود. امام فرمودند:] ما می‌دانیم که اجانب به خصوص امریکا با این انقلاب خیلی دشمن هستند و با وسائل گوناگون به آن ضربه می‌زنند. حالا اول کار است که آمده‌اند و حزب درست کرده‌اند. این حزب خلق مسلمان علی التحقیق ریشه خارجی دارد. این کلمه «خلق» را داخل عنوان حزب گذارده‌اند- مثل اینکه کلمه «دمکراسی» را می‌خواستند داخل نام «جمهوری اسلامی ایران» کرده و بگویند: «جمهوری دمکراتیک اسلامی ایران»؛ خلق مسلمان هم یعنی همین، خلق در فارسی همین توده است. اینها می‌خواهند از همین حالا میان مسلمانان زمینه جنگ درست کنند و بگویند حزب جمهوری اسلامی و حزب خلق مسلمان. این قضیه ضربه زدن به انقلاب و پایمال کردن خونهای مسلمانان است. می‌خواهند این انقلاب را بکوبند و این موفقیت را از بین ببرند و یک چیز دیگر جایش بگذارند که منافع خودشان را تامین کند. مشکل این است که آقای شریعتمداری به نام یک آیت الله وابستگی خودش را به این‌ حزب اعلام کرده و آن را وابسته به خود معرفی کرده است. یعنی بین این حزب و بین آقای شریعتمداری ارتباط هماهنگی و همرنگی برقرار است. این کار خیلی خطرناک است. ممکن است تمام زحمتها به هدر برود. اینکه گفتم شما بیایید، برای این است که بگویم پیش آقای شریعتمداری بروید و بطور خصوصی از قول من به ایشان بگویید این کار را اجانب کرده‌اند، شما که این مطلب را پذیرا شده‌اید، یا آگاهید یا ناآگاه. مصلحت شما این است که فوراً در جراید و رادیو و تلویزیون اعلام کنید که از این حزب برکنار هستید و مسائل آن به هیچ وجه به شما ارتباط ندارد، تا حیثیت شما محفوظ باشد. [آقای فلسفی: من همان موقع حرکت کردم و به منزل آقای شریعتمداری رفتم ... پیام امام را به ایشان رساندم. اصل پیام این بود که آقای شریعتمداری بنویسد و امضاء کند که من به هیچ وجه به این حزب ارتباط ندارم، و این حزب نیز به من وابستگی ندارد. وقتی به ایشان پیام را گفتم، موضوع را بسیار عجیب تلقی کرد. گفت: «آقا این حزب متعلق به مسلمانها است؛ من به این حزب بستگی دارم. این را علناً گفته‌ام و همه هم می‌دانند. اگر بگویم بستگی ندارم، مساوی با از بین رفتن اعتبار و حیثیت من است. آیا من خودم را تحقیر کنم و بگویم وابستگی به این حزب ندارم، و آن را نمی‌شناسم؟ من این کار را نمی‌کنم.» ایشان این عبارت منفی را خیلی محکم می‌گفت. من برگشتم و رفتم خدمت امام و گفتم: «ایشان می‌گوید حیثیت من در خطر است و اگر انصراف خود را اعلام کنم، باید از حیثیت خودم چشم بپوشم و بسیاری از دوستانم را که پایه گذار این حزب بودند از دست بدهم. من این کار را نمی‌کنم». امام اظهار تاسف کردند و گفتند:]. این آقا متوجه قضایا نیست. شما بروید و بگویید حیثیت شما با وابستگی به این حزب از بین خواهد رفت. جدا نشدن از این حزب، مقدمه بر باد رفتن حیثیت شماست. اما اگر جدا شدید، حیثیت شما کاملًا محفوظ می‌ماند و در قم «آقا» یی هستید. من به این وسیله با ایشان اتمام حجت می‌کنم. بگویید اگر حیثیت شما با اعلام عدم وابستگی به این حزب ضربه بخورد، ما شما را حفظ می‌کنیم و جبران خواهیم کرد که کوچکترین ضرری به حیثیت شما وارد نشود. [من پیام امام را به ایشان گفتم، و بعد هم خودم صحبت کردم، گفتم: «پیشنهاد من این است که شما استعفا را بنویسید و امضاء بکنید. با این کار، مقدمه‌ای درست می‌شود و مجلسی در مسجد اعظم می‌گیریم؛ به رادیو و تلویزیون هم می‌گوییم بیایند، آقای گلپایگانی و آقای نجفی هم بیایند. شما هستید، امام هم شرکت می‌کند. در آن مجلس من منبر می‌روم و آن طور که شما می‌خواهید، صحبت می‌کنم. می‌گویم آیت الله شریعتمداری که در انقلاب اسلامی قلماً و قدماً خدمات بسیاری کرده‌اند، اخیراً متوجه شده‌اند که حزب خلق مسلمان مضر است و بر خلاف مصلحت انقلاب اسلامی است. اصلًا انقلاب اسلامی یک حقیقت است و آن حقیقت، اسلام است. لذا آیت الله شریعتمداری با مشورت امام و مصلحت بینی ایشان از حزب خلق مسلمان استعفا کرده و نوشته‌اند که این حزب مربوط به من نیست» .... چون در بیان مطلب احترام زیادی نسبت به ایشان بود، قدری فکر کرد و گفت: «گمان نمی‌کنم امام این کار را بکند.» گفتم: «من می‌روم و می‌گویم، اگر فرمود، این کار را می‌کنم، آیا شما نیز بدون تردید این کار را می‌کنید؟ گذشته از امام، آقای گلپایگانی و آقای نجفی هم هستند، آنها هم
قطعاً می‌آیند». باز متحیر ماند، ولی بعد گفت: «خیلی خوب، بروید و به امام بگویید. ببینید امام حاضر است، یا نه؟ اگر حاضر است، این کار را بکنید.» برای سومین بار آمدم خدمت امام و گفتم: «آقای شریعتمداری، با این وعده‌ای که من به او دادم و گفتم به منبر می‌روم و آن طور که بخواهید صحبت می‌کنم، موافقند؛ اما نگران هستند که شما با این امر موافقت نکنید. آیا شما موافق هستید؟» امام فرمود:]. بله انقلاب اسلامی و حفظ عزّ اسلام و کوتاه کردن دست اجانب، آن قدر برای من مهم است که با این طرح حتماً موافقت دارم و در مجلس هم شرکت می‌کنم؛ می‌آیم و می‌نشینم. آنچه را هم که خود ایشان بخواهد و شما مصلحت می‌دانید، در منبر بگویید. [آقای فلسفی: برای بار سوم به منزل آقای شریعتمداری رفتم و موافقت امام را به ایشان اعلام کردم. گفتم: «خوب، بنا شد که شما متنی را امشب خودتان بنویسید، فردا بیاییم ببینیم اگر نواقصی داشت تکمیل کنیم و بعد ببریم به امام بدهیم. اگر ایشان موافقت کرد، امضاء کنیم و سپس مجلس را تشکیل دهیم». گفت: «بله، بد نیست، موافقت می‌کنم؛ اما یک شرط دارد. من باید امشب با بعضی از رفقا مشورت کنم. بدون مشورت، قول قطعی نمی‌دهم. امشب برای من شب مشورت باشد. من متن را می‌نویسم. اگر مشورت، درست درآمد و خصوصیاتی علاوه شد؛ آن وقت فردا صبح اینجا بیایید که‌ تکمیل کنیم». مطلب را تقریباً تمام شده تلقی کردم. از منزل آقای شریعتمداری بیرون آمدم و به منزل امام رفتم ... گفتم: تقریباً قبول کرده، ولی گفته است باید امشب روی این مطلب مشورت کنم؛ هم راجع به اصل قضیه، و هم راجع به بعضی از کمبودهای احتمالی. من مشورت می‌کنم، شما هم فردا صبح بیایید و نتیجه را به امام بگویید. امام فرمود:]. خیلی خوب، امشب قم بمانید و فردا صبح بروید. [آقای فلسفی: فردا صبح که نزد آقای شریعتمداری رفتم ایشان گفت: «رفقای من موافقت نکردند و گفتند هم در قم و هم در آذربایجان حیثیت افراد بسیاری از بین می‌رود؛ ضربه بزرگی هم به شما می‌خورد؛ نباید اصلًا پیرامون این مطلب فکر کنید! بنا بر این من آن نوشته را نمی‌نویسم.» به منزل امام برگشتم و مطالب را به ایشان عرض کردم. امام متاثر شد. بعد هم پیشامدها آن شد که همه می‌دانند.] «۲» (۱) - حزب خلق مسلمان در اسفند ماه سال ۵۷ توسط آقای شریعتمداری تاسیس شد. بسیاری از عناصر سرشناس سلطنت طلب، لیبرال، چپگرا به این حزب پیوستند و بتدریج در مقام معارضه با انقلاب اسلامی برآمدند. پس از فتح لانه جاسوسی در آبان ماه ۵۸ و افشای اسناد مربوط به وابستگی برخی از سران فعال حزب به سفارت امریکا در تهران، ماهیت وابسته حزب خلق مسلمان بیش از پیش آشکار شد و هواداران متدین از آن روی برتافتند. مدتی بعد با افشای طرح کودتا و توطئه براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط قطب زاده با همکاری آقای شریعتمداری در این طرح، حزب خلق مسلمان منحل گردید. (۲) - مشروح این دیدار را در کتاب« خاطرات و مبارزات حجت الاسلام فلسفی»، صفحات ۳۶۶ تا ۳۷۰ ببینید امام خمینی (ره)؛ 01 آذر 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/09/01/3
روایت بسیجی همه‌فن‌حریف/ از زورآزمایی با کرونا تا پخت کاکولی برای سیل‌زده‌ها 🔹«رحمان حسین‌زاده» جوان دهه هفتادی و دوستانش از اولین نفراتی بودند که روزهای ابتدایی شیوع کرونا آستین همت بالا زدند و به جنگ با ویروسی رفتند که بی‌رحمانه قربانی می‌گرفت و این فقط آغاز راه بود. ادامه گزارش👇🏼 http://fna.ir/1swode @Fars_Chb
گزارش خبرگزاری فارس از آقا رحمان حسین زاده
1_2171104385.pdf
283.5K
در رثای شهید والا مقام حجت الاسلام و المسلمین سجاد شهرکی شهید مدافع امنیت
🔰برنامه امشب ♨️ با موضوع پاسخ به شبهات پرتکرار 💢 با حضور مدیر اندیشکده راهبردی سعداء 🔹 شنبه ۵آذر۱۴۰۱ ساعت ۲۲ تکرار؛ یکشنبه ساعت ۱۴.۳۰ 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @Soada_ir
یکی دیگر از درس های فوتبال بازی فوتبال فارغ از مسائل حاشیه ای، بازی درس آموزی است در اوج نا امیدی، ناباورانه چه امیدها آفریده شده و چه اطمینانها که یکباره فروریخته است. چه نتایج خوبی از همدلی گرفته شده و چقدر اشتباهات فردی یک تیم را عقب راندن است و ده ها درس و نکته دیگر. اما گاهی در خلال این حواشی خصوصا در این ایام، ذهن درگیر نکاتی میشود یکی از دردها جدی در حوزه فرهنگ و مسایل اجتماعی، دیر فهمی یا عدم ریسک پذیری بخشی از مدیران به علت نا آشنایی با میدان واقعی است. فرض کنید عده ای کارشناس و ... از چند ماه قبل با پیش بینی میدان ، برای بخش های مختلف در ماجرای تیم ملی و بازی های جام جهانی سناریو پیشنهاد دادند. این ایده ها در جلسات و شوراهای مختلف طرح و در اکثر آنها به اتفاق آرا . حالا چند روز مانده به آخرین بازی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در این مرحله، به یکباره همه دنبال ایده های برای ایجاد نشاط در جامعه و ... افتاده و نهایتا به گزینه اکران عمومی می رسند. نکته اول اینکه: حداقل بخش اکثر مدیران و تصمیم گیران فرهنگی توان پیش بینی اتفاقات را نداشته و بالطبع قدرت برنامه ریزی ندارند. دوم: سایه تصمیم گیری های امنیتی بر سر فرهنگ سنگینی می کند. تصمیماتی که میگیرند و فرصت های که سوخته میشود و پاسخی که اهالی فرهنگ باید بدهند. https://eitaa.com/joinchat/4098490609Cc7e355cc3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غوغای نسل سلیمانی ها گزارش خبرگزاری فارس استان چهارمحال و بختیاری از همایش بزرگ @farhangchb
گاهی روایات عَجِبْتُ را مرور کنیم نکات بسیار دقیقی می یابیم امام معصوم میفرماید من تعجب میکنم، در شگفتم. دلیل تعجب چیست؟ تعجب زمانی است که انسان با دیدن پدیده ای که دلیل آن را نمی داند متاثر میشود. تعجب معصوم نه از بی اطلاعی از علت است، از پوشاندن اختیاری علت توسط انسانهاست. حضرت امیر علیه السلام می فرماید عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَ هُوَ یَرَی مَن یَموتَ! در شگفتم از کسی که مرگ را فراموش می‌کند در حالی که دارد مردگان را می‌بیند! (نهج‌البلاغه، حکمت ١٢١) عنه عليه السلام : عَجِبتُ لِمَن يَتكلَّمُ بما لا يَنفَعُهُ في دُنياهُ و لا يُكتَبُ لَهُ أجرُهُ في اُخراهُ . غرر الحكم : 6283. امام على عليه السلام : در شگفتم از كسى كه سخنانى مى گويد كه نه در دنيايش به او سود مى رساند و نه در آخرتش براى او اجرى نوشته مى شود. عنه عليه السلام : عَجِبتُ لِمَن عَلِمَ شِدَّةَ انتِقامِ اللّه ِ مِنهُ و هُوَ مُقيمٌ عَلَى الإصرارِ امام على عليه السلام : در شگفتم از كسى كه مى داند خداوند به سختى از او انتقام خواهد گرفت و با اين حال [بر نافرمانى ]پاى مى فشرد!
«اللهم صل علي محمد و اهل بيته، و صل علي البتول الطاهره الصديقه المعصومه، التقيه النقيه الرضيه الزکيه الرشيده،المظلومه المقهوره، المغصوبه حقها، الممنوعه ارثها، المکسوره ضلعها، المظلوم بعلها، المقتول ولدها...» اقبال الاعمال، ج ۲، ص ۶۲۵ تا گشودند در خانه ام الحسنین گفت با ناله حسن آجرک الله الحسین
۱۷ توصیه مقام معظم رهبری برای بالا رفتن از نردبان امر به معروف و نهی از منکر 1⃣ بدانید که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد! 2⃣ معروف و منکر را بشناسید! 3⃣ در متن مسائل کشور باشید و اتفاقات جامعه برایتان مهم باشد. 4⃣ تذکر همیشه اثر دارد، شک نکنید، به دنبال بررسی احتمال تاثیر نباشید، که تذکر شما فایده ای نداشته باشد، بگویید! وظیفه شما فقط تذکر با زبان است، هیچ وظیفه‌ی دیگری ندارید. 5⃣ دایره معروف‌ها و منکرها را به حجاب و چند کار جزئی محدود نکنید! جامع و کلان ببینید. 6⃣ با اخلاق خوب، محبت و مدارا تذکر دهید ولی تمنا نکنید! 7⃣ یک کلمه بگویید آقا، خانم، برادر این منکر است، این معروف است، این بد است این خوب است. 8⃣ شکستن دل مردم، تمسخر، اسراف، گرانفروشی، غیبت، زورگویی، تهمت و... همه از انواع منکرهاست! 9⃣ درس خواندن، ورزش کردن، محبت، عبادت، دفاع از نظام اسلامی، صدقه، همکاری جمعی و .... همه از انواع معروف هاست! 0⃣1⃣ اگر به شما فحش دادند به خاطر خدا تحمل کنید. 1⃣1⃣ در دلتان از آن منکر بدتان بیاید و به آن معروف علاقه‌مند باشید. 2⃣1⃣ زبان گزنده نداشته باشید، سخنرانی هم نکنید! 3⃣1⃣ خجالت نکشید، نترسید، دچار ضعف نفس نشوید، منتظر دستگاه‌های دولتی هم نباشید. 4⃣1⃣ به هیچ عنوان حق اِعمال خشونت یا برخورد فیزیکی ندارید، به هیچ عنوان! 5⃣1⃣ اگر حرفتان اثر نکرد دفعه‌ های بعد از گفتن ناامید نشوید. 6⃣1⃣ دیگران را وادار کنید به امر به معروف و نهی از منکر، تاثیر چند نفر خیلی بیشتر است. 7⃣1⃣ باهوش باشید، نگذارید کسی به نام این فریضه چهره مومنین را تخریب کند!
مردم از زمان شاه، دیندارتر شده اند یا بی دین تر؟ در بیان حجت الاسلام https://www.aparat.com/v/Aln6D @a_kazemineya
فرصت ها یی که از دست می دهیم!! مشاهده، استماع، مرور، خواندن یا شنیدن محتوای منابر برخی از اهل وعظ و خطابه در این ایام، انسان را به فکر فرو می برد. تاریخ پر است از نکات شنیدنی و جذاب و حکایات و ... و موسوعه های روایی شیعه پر از احادیث شنیدنی و مفید است اما انسان فرصت شناس و هوشمند تلاش می کند در هر زمان مطالب و نکاتی مرتبط و مناسب با آن ایام بگوید. اینک و در این زمانه که به تعبیر رایج درگیر جنگی شناختی و ترکیبی هستیم و مساجد و حسینیه ها و تکایا و هیات به برکت ایام فاطمیه پر رونق تر از قبل است، بهترین فرصت برای اشاره به مسایلی است که نیاز امروز جامعه برای عبور سالم از این فتنه و بحران است. دغدغه مندانه و با خضوع و ادب به همه برادران خطیب و ستایشگر و ... و همه آنانی که می گویند، یا مینویسند یا می خوانند و ... عرض میکنم که از ما بخاطر آنچه که می گوییم و البته آنچه که نمی گوییم سئوال می پرسند. از فرصت مهم و طلایی بوجود آمده برای تخاطب مستقیم با اهل ایمان، برای مرور درس های مهم و کلیدی به یادگار مانده از ام الائمه النجباء استفاده کنیم و بجای بیان فضائل و نکات همیشگی که البته در جای خود و به اندازه، لازم است، به شکوه قیام فاطمی، به طراحی ترکیبی جریان ظلمت در برابر انقلاب نورانی نبوی، به نفاق و دورویی مخالفان ولی، به استمرار حرکت کفر و نفاق تا زمان حاضر، به ولایتمداری، دشمن ستیزی، هزینه دادن در راه دین و ... که همه از درس های مکتب فاطمی است اشاره کنیم. البته در این میان نقش آنانی که در تغییر ذائقه مستمع نقش داشته و او را قانع به شنیدن مطالب غیر ضروری و غیر مناسب با زمان، نگه داشته اند را نباید فراموش کرد. فرصت ها کم است و عادت های فرصت سوز ...