eitaa logo
عابدین کاظمی نیا
606 دنبال‌کننده
519 عکس
94 ویدیو
6 فایل
«تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا» سبکبار شوید تا برسید. معرفت کالا و عقلم پاسبان و نفس دزد در کمین تا کی کند فرصت برد کالای من
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مردم چرا باید باور کنند؟! (۱) چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان - از وزیرشان، امیرشان، سردارشان، عالمشان، قاضیشان، قاریشان و اجامر و اوباششان - در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! کار به جایی برسد که جلو چشم مردم، حرم پیغمبر را به کوچه و بازار بیاورند و به آنها تهمت خارجی بزنند! ... آن عدّه، در معرفی امام حسین علیه‌السّلام به عنوان خروج کننده، موفّق شدند. خوب؛ دستگاهِ حکومتِ ظالم، هر چه دلش میخواهد میگوید. مردم چرا باید باور کنند؟! مردم چرا ساکت بمانند؟! آنچه بنده را دچار دغدغه می‌کند، همین جای قضیه است. میگویم: چه شد که کار به این‌جا رسید؟! چه شد که امّت اسلامی که آن قدر نسبت به جزئیّات احکام اسلامی و آیات قرآنش دقّت داشت، در چنین قضیه‌ی واضحی، به این صورت دچار غفلت و سهل‌انگاری شد که ناگهان فاجعه‌ای به آن عظمت رخ داد؟! رخدادهایی چنین، انسان را نگران میکند. مگر ما از جامعه‌ی زمان پیغمبر و امیرالمؤمنین علیهماالسّلام قرصتر و محکم‌تریم؟! چه کنیم که آن گونه نشود؟ لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله ۲۰خرداد۷۵ @a_kazemineya
⭕️ اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم (۲) اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر،جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السّلام رسیده بود. مگر این‌که چشمان تیزی تا اعماق را ببیند؛ نگهبان امینی راه را نشان دهد؛ مردم صاحب فکری کار را هدایت کنند و اراده‌های محکمی پشتوانه‌ی این حرکت باشند. آن وقت، البته، خاکریزِ محکم و دژِ مستحکمی خواهد بود که کسی نخواهد توانست در آن نفوذ کند. و الاّ، اگر رها کردیم، باز همان وضعیت پیش می‌آید. آن‌وقت، این خون‌ها، همه هدر خواهد رفت. لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله ۲۰خرداد۷۵ @a_kazemineya
⛔️شکست؛ ملاک نیست! بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ ۚ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ. انبیاء۱۸ بلکه ما همیشه حق را بر باطل غالب و پیروز می‌گردانیم تا باطل را محو و نابود سازد و باطل بی‌درنگ نابود می‌شود، و وای بر شما که خدا را به وصف کار باطل و بازیچه متّصف می‌گردانید. 🔰نزاع حق و باطل سابقه ای به طول تاریخ دارد و اهل هر کدام از دو جریان خود را حق و دیگری را باطل می دانند، اما در آموزه های آل الله برای تشخیص حق و باطل واقعی، ذکر شده است. یکی از مهمترین ویژگی های حق و باطل مطابق آیه شریفه ذاتی بودن پیروزی، در و شکست در است. 🔰چون هر آدمی به صورت‌ طبیعی از بدش می آید؛ دوست ندارد در تیم بازنده باشد و بعضی از ما کردیم ببینیم کدام تیم و اردو پیروز می‌شود، برای او هورا بکشد. 🔰درحالی که مؤمن واقعی این گونه نیست. او در درجه اول کاری به پیروزی ندارد؛ او می‌بیند در کدام طرف است؛ همان جا می‌رود و در می‌ایستد و بخاطر ؛ در حقانیت راهش شک . 🔰درست مانند علیه‌السلام که گرچه در ظاهر در اقليت بودند و شکست ظاهریشان، قطعی بود؛ اما رنگ عوض نکردند و پای حرف حق امامشان . @a_kazemineya
⭕️ راننده‌ی کمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پیش‌نماز محترم جزو عوام! (۳) جامعه را می‌شود به و تقسیم کرد. خواص چه کسانی هستند؟ آیا قشر خاصّی هستند؟ جواب، منفی است. زیرا در بین خواص، کنار افراد با سواد، آدمهای بیسواد هم هستند. گاهی کسی بیسواد است؛ اما جزو خواص است. یعنی می‌فهمد چه کار می‌کند. از روی تصمیم‌گیری و تشخیص عمل می‌کند؛ ولو درس نخوانده، مدرسه نرفته، مدرک ندارد و لباس روحانی نپوشیده است. به‌هرحال، نسبت به قضایا از فهم برخوردار است. در دوران پیش از پیروزی انقلاب، بنده در ایرانشهر تبعید بودم. در یکی از شهرهای همجوار، چند نفر آشنا داشتیم که یکی از آنها راننده بود، یکی شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معنای خاص کلمه نبودند. به حسب ظاهر، به آنها عامی اطلاق می‌شد. با این حال جزو خواص بودند. آنها مرتّب برای دیدن ما به ایرانشهر می‌آمدند و از قضایای مذاکرات خود با روحانی شهرشان می‌گفتند. روحانی شهرشان هم آدم خوبی بود؛ منتها جزو عوام بود. ملاحظه می‌کنید! راننده‌ی کمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پیشنماز محترم جزو عوام! لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله ۲۰خرداد۷۵ @a_kazemineya
⭕️ تاریخ یعنی شرح حال ما، در صحنه‌ای دیگر (۴) تاریخ یعنی من و شما؛ یعنی همین‌هایی که امروز این‌جا هستیم. پس، اگر ما شرحِ تاریخ را می‌گوییم، هر کداممان باید نگاه کنیم و ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ایم. بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم... لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله ۲۰خرداد۷۵ @a_kazemineya
وقتی پای تکلیفِ سخت به میان آمد (۵) اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی کسانی که می‌توانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. اما اگر قضیه به عکس شد و نوع دیگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنیا. آنان که حق شناسند، ولی درعین‌حال مقابل متاع دنیا، پایشان می‌لرزد - در اکثریت بودند، وامصیبتاست! اصلاً دنیا یعنی چه؟ یعنی پول، یعنی خانه، یعنی شهوت، یعنی مقام، یعنی اسم و شهرت، یعنی پست و مسؤولیت، و یعنی جان. اگر کسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جانشان به خطر میافتد، یا برای مقامشان یا برای شغلشان یا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستانشان، راه خدا را رها کنند، اگر عده‌ی این‌ها زیاد باشد آن وقت دیگر واویلاست. آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد. لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله ۲۰خرداد۷۵ @a_kazemineya
⭕️ وقتی پای منافع خودمان به میان آمد (۶) شما نسبت به حق ضعفا و محرومین کوتاه آمده‌اید. این حقوق را نادیده گرفته‌اید و سکوت کرده‌اید اما هر چیز که فکر می‌کردید حق خودتان است مطالبه کردید. شما هرجا حق ضعفا و مستضعفین بود کوتاه آمدید و گفتید ان شاءالله خدا در آخرت جبران می‌کند اما هر جا منافع خودتان بود آن را به شدت مطالبه کردید و محکم ایستادید. شما نه مالی در راه خدا بذل کردید و نه جانتان را در راه ارزش‌ها و عدالت به خطر انداختید و نه حاضر شدید با قوم و خویش‌ها و دوستان‌تان به خاطر خدا و اجرای عدالت و اسلام درگیر بشوید. با همه این کوتاهی‌ها از خدا بهشت را هم می‌خواهید؟ پس از همه این عافیت‌طلبی‌ها و دنیا پرستی‌ها منتظرید که در بهشت همسایه پیامبران او باشید! در حالی که من می‌ترسم خداوند در همین روزها از شما انتقام بگیرد. خداوند از شما انتقام خواهد گرفت... خطبه منا در جمع خواصِ طرفدارِ حق (یک سال قبل از عاشورا) آری! وقتی خواصِ طرفدارِ حق، یا اکثریت قاطعشان، در یک جامعه، چنان تغییر ماهیت می‌دهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا می‌کند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحلیل و تقلیل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر می‌شوند حاکمیت باطل را قبول کنند و در مقابل باطل نمی‌ایستند و از حق طرفداری نمی‌کنند و جانشان را به خطر نمی‌اندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام - با آن وضع - آغاز می‌شود... لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله ۲۰خرداد۷۵ @a_kazemineya
⭕️ مگر زن و بچه نداری؟! (۷) عزیزان من! حرکت در راه خدا، همیشه مخالفینی دارد. از همین خواصی که گفتیم، اگر یک نفرشان بخواهد کار خوبی انجام دهد - کاری را که باید انجام دهد - ممکن است چهار نفر دیگر از خودِ خواص پیدا شوند و بگویند آقا، مگر تو بیکاری؟! مگر دیوانه‌ای؟! مگر زن و بچه نداری؟! چرا دنبال چنین کارها می‌روی؟! لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله ۲۰خرداد۷۵ @a_kazemineya
شهید سید مسلم شهید وحید هفتم محرم ۱۴۳۰ کاظمین باب القبله حرم امامین جوادین علیهم صلوات الله @a_kazemineya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🔹تاملی در قیام سید الشهداء 🔸پای درس حضرت امام روح الله 🔹این کلمه «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء» یک کلمه بزرگی است که اشتباهی می‏فهمند. آنها خیال می‏کنند که یعنی هر روز باید گریه کرد! لکن این محتوایش غیر از این است. کربلا چه کرد، ارض کربلا در روز عاشورا چه نقشی را بازی کرد، همه زمینها باید آن طور باشند. نقش کربلا این بود که سید الشهداء- سلام اللَّه علیه- با چند نفر جمعیت و عدد معدود، آمدند کربلا و یزید و در مقابل دولت جبار. در مقابل امپراتور زمان ایستادند و فداکاری کردند و کشته شدند، لکن ظلم را قبول نکردند، و شکست دادند یزید را. همه جا باید این طور باشد. همه روز هم باید این طور باشد. صحیفه امام، ج‏۱۰، ص: ۱۲۳ @a_kazemineya
مجموعه «روزنامه های اموی» 📍روزنامه ها و رسانه های زنجیره اموی احتمالا کربلا را چگونه روایت می کردند. 📍در برخی روزنامه ها و خبرگزاری ها هم این جنس تیتر ها متداول است! و هرروز و روزگاری را کربلاهاییست... @a_kazemineya
یکباره میان راه پایش لرزید مبهوت شد، از بغض صدایش لرزید به چه خیره شد که این‌گونه زمین از نالۀ لرزید؟ @a_kazemineya
🔰 سخنان امام‌موسی‌صدر در روز عاشورا در سال‌های مختلف "برگرفته از کتاب سفرشهادت " 🔻سوژه و موضوع تمام‌ جملات "فلسطین" است. @a_kazemineya