eitaa logo
تداوم انقلاب اسلامی
243 دنبال‌کننده
204 عکس
137 ویدیو
5 فایل
تاملات عزیز نجف پور /پژوهشگر حوزه مطالعات علم، فرهنگ و فناوری و فضای مجازی، رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا در ایران کسی از این جنس سوالاتی که آمریکایی‌ها از می‌کنند، از و پرسید؟هفته قبل جایی نوشتم که ما در فعلا درگیر مسائلی بسیار پیش افتاده هستیم. اتحاد نامبارک سیاست‌بازانِ منافع ملی نشناس و روشنفکران غربزده چنین تجاهل بزرگی را رقم زده است هنوز برخی از و حرف میزنند..
* اینها مردم عادی نیستند * توده به حدودی از حجاب و پوشش اسلامی معتقد و ملتزمند و به اصطلاح دارند و ارتقای پوشش ایشان کار دستگاه فرهنگی است و لاغیر. آنهایی هم که اعتقاد به حجاب ندارند عمدتا حاضر به درگیری با آمرین به معروف نیستند و صرفا بخش بسیار محدودی از ایشان (دقت بفرمایید بخش بسیار محدودی) اهل درگیری اجتماعی بوده و عمدتا هم آموزش دیده و سازماندهی شده عمل میکنند و مواجهه با ایشان هم کار سازماندهی شده می‌طلبد. غرض اینکه حساب اقلیت مترف را باید از توده مردم جدا و با ایشان برخورد انتظامی کرد. با بخشی از ایشان که جسارت حمله به آمران به معروف را دارند باید برخورد جدی تر شود و این نیازمند ورود جدی تر نیروی انتظامی و قوه قضائیه است. طبعا اگر چنین انگیزه و توانی نباشد باید رسما اعلام شود تا مومنین خود اقدام به سازماندهی بدنه خود برای مقابله با این جریان‌های مترف اجتماعی نمايند. چندسال قبل یکی از آشنایان به دلیل مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و بنده هم در جلسه رسیدگی شرکت کردم. در جلسه قاضی نامحترم این آمر به معروف را تخطئه می‌کرد که چرا مزاحم مردم شده است! پاسخ شنید که آن کسی که رئیس شما را منصوب کرده، به مومنین تکلیف کرده که امر به معروف کنند... قاضی با وقاحت پاسخ داد که پس به آن سید بزرگوار بگید امروز بیاد به شما کمک کند... به قاضی گفتم برادر! اگر امثال این آمرین به معروف در کف خیابان نباشند شما نمی‌توانی پشت کولر بنشینی و از این افاضات بکنی... متعاقبا قاضی بنده را از جلسه اخراج کرد و آن آمر به معروف را محکوم کرد... ادامه در👇
ادامه از 👆 ... گزارش ماوقع را به برخی مسوولان ذیربط دادم و گفتم که این روند رو به بحران است ولی جز گفتاردرمانی بنده نتیجه ای حاصلی نشد. قریب به شش سال از آن تاریخ می‌گذرد و من مطمئن هستم که یک پای جدی این معضل اجتماعی در عدم ایفای درست وظیفه قوه قضائیه است. قوه قضائیه به موازات باید با قضاتی که وظیفه قانونی و شرعی خود را در این موضوع درست انجام نمی‌دهند شدیدتر برخورد کند. سایر نهادها و جریان‌هایی که به واسطه ترک فعل زمینه توسعه این معضل اجتماعی را مهیا کردند بحثی دیگر می‌طلبد.
۱- رویه غالب آمرین معروف این است که برخورد فیزیکی نمیکنند و اتفاقا مورد حمله فیزیکی هستند و شواهد این مدعا از بس زیاد است که نیازی به توضیح نیست. ۲-بخشی از مومنین به دلیل فشار رسانه ای دوران اغتشاشات و نگرانی از اشتباه و سوژه شدن، امربه معروف نمی‌کنند. ۳- خانمهای بی حجاب که جماعتی محدودند (باور کنیم که محدودند) هر روز بخشی از اندام خود را مکشوف میکنند و با توسعه فساد و تهدید نهاد خانواده‌ و جریم اخلاق عمومی، باعث آزار مردم شریف هستند. مجدد تاکید کنم که بی حجابی با کم حجابی یا حجاب عرفی فرق دارد. بخش قابل توجهی از جامعه ایران حجاب عرفی دارند ولی قائل به بی حجابی نبوده و خود را محجبه می‌دانند. ۴- دستگاههای مسوول اعم از انتظامی و قضایی علی‌رغم گفتاردرمانی، منفعل و بی عمل هستند و میکنند و همین زمینه جری تر شدن بی حجابان و متعاقبا فعال شدن مومنین برای مقابله با بی حجابی و صیانت از نهاد خانواده و اخلاق عمومی است. ۵-قشر مؤمنِ آمر به معروف اول مدافع نهاد خانواده و امنیت اخلاقی جامعه هستند. ۶- ماجرای ماست پراکنی که توسط رسانه های خارجی اعم از VOA و ... ظریب خورده و توسط داخلی ها تکرار میشود، ناشی از واکنش عصبی یک فرد شریف و به بی حجابی و اعتراض به انفعال حاکمیت در مقابل این شرّ بیِّن است. ۷- حاکمیت همان‌طور که با اعمال قانون توانسته بستن کمربند ایمنی و گذاشتن کلاه موتور و بیمه شخص ثالث و ... را اجرایی کند، به راحتی هم می‌تواند معظل بی حجابی را حل کند و جلوی رخدادها و درگیرهای احتمالي بعدی را بگیرد ولی شاهد انفعال و ترک فعل گسترده ایشان هستیم. ۸-از صدای آمریکا و اینترنشنال و ... که انتظاری نیست ولی رسانه های داخلی ای چون اعتماد و رویداد و خبرآنلاین و ... که به جای مقابله با بی حجابی، مشوق بی حجابی هستند به قول استاد جوادی آملی مصداق اند. ایشان اگر نگران رای این جریان مترف هستند بدانند که این جماعت اصلا رای نمیدهند فلذا حداقل سکوت کنند. ۹-مومنین در اجرای تکلیف اجتماعي خود نگران این حواشی نشوند. دیکته نانوشته غلط ندارد. ما زبان اعتراضمان به بی حجابان و مسوولین بی تدبیر و منفعل و رسانه هایی که مروج حرام اجتماعي هستند بازتر خواهد شد و اگر قرار باشد چیزی بر سر کسی کوبیده شود آن استخوان شتر ابوذر خواهد بود که بر سر تابعین کعب الاحبار فرود خواهد آمد. ۱۰-حواسمان باشد مساله بر سر یک متر پارچه نیست که بر سر یک خانم بی حیا باشد یا نباشد بلکه اولا دامنه بی حجابی فراتر از برداشتن روسری است و به کشف عورت خواهد انجامید و تعدادشان هرچقدر هم کم باشد خانواده میدانتد که جه تاثیری مثلا بر تربیت جنسی فرزندانشان خواهد داشت و دوما مساله اصلی مخالفت با پیاده شدن احکام اجتماعي دین است و امروز با مخالفت با حجاب شروع شده و فردا به سایر دستورات دین خواهد رسید. ۱۱-مردم عادی که اکثریت مطلق جامعه ایرانی هستند نشان دادند که موافق بی حجابی نیستند و حریم خانواده و اخلاق و عفت عمومی برایشان اولویت دارد. جماعت مومن و انقلابی باید توده مردم را تکریم کنند و حواسشان باشد حساب قشر حداقلی مترف اجتماعي را از توده مردم که معتقد و ملتزم به مراتبی از حجاب هستند، جدا کنند و با رویکردی تربیتی و توام با مهربانی و خدمت با مردم عادی تعامل نمایند. و العاقبه للمتقین @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
بر فرس تندباد هر که تو را دید گفت... برگ گل سرخ را باد کجا میبرد
همه موسم تفرج به چمن روند و صحرا تو قدم به چشم ما نه بنشین کنار جویی
* عبارات "متدین احمق" و "سوپرانقلابی" اسم رمز تثبیت دستاورد اغتشاشگران * ۱- راهبران پروژه در مرحله تثبیت دستاوردهاي چهارماه قبل هستند که یکی از آن، بی حجابی بخشی هرچند کوچک از جامعه است. ۲-بخشی از این جماعت ، منسجم و آموزش دیده و البته دریده و رادیکال هستند و مواجهه با ایشان نیازمند برخورد انتظامی و قضایی است و ایشان توسط نه تنها تاثیری ندارد بلکه صرفا برای مومنین هزینه ایجاد میکند. دقت کنیم بخش اعظمی از جامعه که لزوما ندارند ولی حتما دارند، موضوع کار فرهنگی و تربیتی بوده و امر به معروف مردم و مومنین در قبال ایشان لازم و مفید است و انشالله توسط مومنین با جدیت دنبال خواهد شد. ۳-به موازات، جامعه مؤمن به درستی از حاکمیت درخواست داشته و دارد مظاهر فساد و بی حجابان متجاهر و رادیکال را از سطح شهرها جمع کند ولی حاکمیت در طی چند ماه گذشته در این حوزه منفعل بوده و وظیفه خود را به درستی عمل نکرده است. ۴- طبعا این انفعال حاکمیت در برخورد با بی حجابان متجاهر، بعضا منجر به برخوردهای عصبی معدودی از مومنان با مظاهر فساد میشود. شبیه آن اتفاقی که در طرقبه مشهد بودیم که به مشهور شد. ۵-برخی از تحلیلگران از جمله فردی بنام از فتنه جدیدی بعد ماه رمضان سخن می‌گویند و مدعی هستند اصل آن ناشی از اعتراض تند برخی از مؤمنان به کاشفان حجاب و عورت است. نامبرده بر این تحلیل خود از فکتها و اسناد و اطلاعاتی هم سخن میگوید ولی به مفاد آن اشاره ای نمی‌کند و بلافاصله به جای اینکه راهکاری برای حل اصل مساله، یعنی گسترش کشف حجاب و کشف عورت و انفعال مرگبار حاکمیت بپردازد، ترجیح میدهد عکس العمل طبیعی جماعت مومن را نقد و وهن کند و با عباراتی چون * متدین احمق * و ... ایشان را مخاطب قرار دهد. البته کسی که بی حجابان را به اسیدپاشی تهدید کند حتما که فرد احمقی است ولی مومنی که در مواجهه با مظاهر فساد کنترل خود را از دست بدهد و رفتار نامناسبی داشته باشد نیازمند آموزش و اصلاح توام با تشویق است نه توهین! ۵-طبیعی است که همه مؤمنان اشراف اطلاعاتی و عمق تحلیلی و همچنین ظرفیت و مهارت حداکثری در مواجهه با مفاسد جدید را ندارند و طبعا توجیه و مهارت افزایی ایشان وظیفه حاکمیت و همچنین تحلیل گران و خبرگان است. ۶-نکته قابل تامل این است که اگر امثال ایشان متوجه این برنامه جدید فتنه شده اند چرا تابحال ساکت بودند و چرا هیچ تبیین و اقدام توجیهی و اقناعی انجام نداده اند و بدون احساس مسوولیت، مطلع کلامشان با طعن و توهین به مومنین آمرمعروف شروع میشود؟ این در حالی است که هیچ برنامه و آموزش جامعی برای مواجهه روشمند با این فساد جدید به مؤمنان داده نشده و صرفا به تکرار بیانات قدیمی رهبری که به حدود سال ۱۳۷۶ برمی‌گردد بسنده شده است. در حالی که اوضاع و شرایط و شکل و عمق ناهنجاری و البته نقشه و برنامه دشمن تغییر جدی یافته است. شبیه همین اقدام را هم سایت الف منسوب به احمد توکلی با * سوپر انقلابی * نامیدن آمرین معروف انجام داده بود. ۷- در این شرایط، حمله صرف این تحلیلگران به جماعت مومن بدون ارائه راهکار اثباتی برای مقابله با جریان مترف اجتماعی را چگونه باید تحلیل کرد؟ طبیعی است که این رویه صرفا تداوم انفعالی قبلی است و توجیه گر بی انگیزگی و بی مسوولیتی و بی برنامه گی حاکمیت در قبال این فساد بیّن است. 8- به نظر می رسد عباراتی چون * متدین احمق * و * سوپر انقلابی * بیشتر اسم رمز برنامه منفعل کردن مومنین در مطالبه مبارزه با فساد و جلوگیری از تثبیت دستاوردهاي اغتشاشات سال قبل دانست و * * و جریان * * صرفا جاده صاف کن این پروژه هستند. 9- حال در کل چکار باید کرد؟ به نظر کلیت کار خیلی پیچیده نیست: * اول- * بخشی از مردم عادی هم که حجاب عرفی دارند موضوع کار فرهنگی توامان حکومت و مومنین هستند و با و توامان باید به ارتقای فرهنگی ایشان پرداخت. طبعا دستگاههای فرهنگی کشور اعم از آموزش عالی و آموزش و پرورش و وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و صداو سیما و حوزه علمیه و ده ها دستگاه فرهنگی کشور بار سنگینی بر عهده دارند و مومنین باید از ایشان مطالبه جدی کارآمدی داشته باشند. (طبیعی است که کارآمدی نیازمند نیروی انسانی شایسته و متعهد و همچنین برنامه جامع است). * دوم- * به موازات بند اول، حاکمیت وظیفه دارد با قشر * بی حجاب متجاهر * برخورد جدی قانونی را داشته باشد. حتما که این لایه هم طیف بندی خودش را دارد و در این برخورد قانونی باید الزامات هر طیف رعایت شود. نکته آخر اینکه: حواسمان باشد الان بزرگترین اشتباه، انفعال در برابر جریان محدودِ است @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
اگر خودکشی صحت داشته باشد، به دلیل چهره مردمی ایشان باید منتظر افزایش در ایران بود دلسوزان کشور اعم از رسانه ها، هنرمندان، نخبگان و دستگاه‌های فرهنگی باید به زشتی و شناعت این اقدام تاکید کنند. هرگونه توجیه و یا سوءاستفاده گروهی و سیاسی از این عمل زشت، اوج بی‌مسئولیتی و شراکت در ترویج خودکشی در ایران خواهد بود. عجالتا باید افسار امثال کشیده شود تا کینه های شتری شان از نظام و مردم و دین را از دریچه خودکشی یک فرد خوددرگیر جستجو نکنند. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
* دوقطبی عقلانیت دینی و غیر دینی * در تبیین هدف، تحلیل مسائل و تجویز راهکار از منبع هم در کنار عقل ابزاری و تجربه سود می‌برد. امروز عبارت کلی * عقلانیت * فرصتی برای اجتهاد عقلانیت غیردینی و عقل ابزاری در مقابل عقلانیت دینی شده است... جریان اعتدال هم با کلیدواژه عقلانیت بخشی از مومنین عاقل و دلسوز را از سیاست‌ها و اقدامات دینی و انقلابی منحرف کرد. در حالی که در کنار دوقطبی "عقلانیت-غیرعقلانیت"، دوقطبی مهمترِ "عقلانیت دینی-عقلانیت غیردینی" هم داریم و وقتی از عبارت کلی حرف میزنیم باید روشن شود چه نوع عقلانیتی مدنظر است. عقلانیت دینی به دنبال ارتقای معنوی و توحیدی و مقابله با عوامل توسعه فساد و انحراف اخلاقی جامعه بوده و ارتقای رفاه بشری را هم در ذیل توحید تحلیل میکند و عقل ابزاری خاص خودش را توسعه و در خدمت میگیرد ولی عقلانیت غیردینی با وجه پررنگ عقلانیت ابزاری مدرن، به دنبال ارتقای صرف رفاه بشری و اداره جامعه است که البته در جامعه دینی به نتیجه نمیرسد. مومنینی که فکر می‌کنند باید عاقل باشند نباید از این تمایز بنیادین غفلت کنند. هم مبتنی بر عقلانیت دینی قابل تحقق است وگرنه تجربه دو دولت کارگزاران و اعتدال پیش روی ماست. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
وقتی تارکین فعل و عاملین این انهدام فرهنگی از طریق بدون محاکمه رها می‌شوند و کسی یقه ایشان و همکارانشان را مثلا در باب دروغ پیشرفت ۸۰ درصدی نمیگیرد ایشان هم بدشان نمی آید بعضا از این شکلکها برای نظام در بیاورند... چرا که از قدیم گفته اند احترام امامزاده با متولی است...
سبحانک یا لا اله الا انت... بزرگترین توشه ای که به ما جرات می‌دهد از درگاهت بخواهیم این است که در این هجمه جهانی جبهه و ، در جبهه ماندیم... با همه افتادن ها و برخواستن ها... مومنین آخرالزمان! روزگار ما هم خواهد گذشت و زیر خروارها خاک سرد و تاریک آرام خواهیم گرفت و کسی یادش نخواهد ماند که کسانی چون ما دورانی در این زمین خاکی می‌زیسته اند... در این شب ، از خداوند بخواهید تقدیرتان را پایداری در جبهه حق رقم زند و چشمتان به ظهور حجت آخرین روشن شود
انا لله و انا الیه راجعون دکتر ، متفکر گرانقدر سحرگاه شب قدر بیست و سوم به رحمت خدا رفت. پیامبر اکرم ص فرمود: مرگ عالِم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است. او ستاره ای است که غروب می کند. مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالم است.
🔺نحوه برخورد با موضوع حجاب و عفاف نیاز به بازنگری دارد قالیباف: 🔹باید در حوزه حجاب و عفاف با نگاه درست و با روش‌های ایجابی و درس‌گرفتن از همه روش‌های غلطی که در گذشته داشتیم یک بار بازنگری کنیم.... """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" پینوشت: خوب بازنگری کنید... منتظر "نگاه درست" و "روش ایجابی" شما هستیم البته قریب به دوسال است که رفته اید طرح جایگزین طرح صیانت را بر اساس نگاه درست و روش ایجابی بیاورید...
امشب استاد و دوست بزرگوارم جناب دکتر در برنامه از ضرورت تشکیل و ورود افرادی با دانش به مجلس صحبت کرد... یاد این پیام سه سال قبلم به چند نفر از لیست منتخب تهران افتادم که بدون چشمداشتی طرح کمیسیون تخصصی فضای مجازی را برایشان فرستادم...سین کردند و پاسخ ندادند و هیچ اقدامی هم نکردند... واقعیت این است که امروز فضای مجازی یکی از پیشرانهای توسعه و کشور است و اگر دانش تخصصی این موضوع را نداشته باشد کاری پیش نخواهد رفت. با بندبازی نمی‌توان شاهد بود. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
اشکهایت در قنوت نماز شکر رفع فتنه ها و طلب توفیقات برای ایران بود و البته دلتنگی هایت، که حکایتی دیگر دارد... بعد از ما تو را نائب امام غائب یافتیم که با رهبری این ملت برای احیای دین و اقامه قسط، زمینه ساز ظهورش گشته ای...
و رویه های مختلف هستند و سوسیالیزم در نقدی درون گفتمانی،رویه عریانتر مدرنیته را نمایانده است منتقد کلیت مدرنیته است و به دنبال احیای توحید در دنیای مدرن است تلاش لیبرالهای وطنی برای جایابی اسلام در طیف لیبرال-سوسیال اگر غرض‌ورزی نباشد ناشی از نشناختن اسلام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* کارگاه آموزشی حکمرانی فضای مجازی در کلاس جهانی * اتفاقاتی که در آمریکا و اروپا در برخورد با رخ میدهد یک کارگاه و کلاس درس بزرگ برای مسوولان و نخبگان ما در حوزه است. افسانه بودگی آزادی در فضای مجازی و توهم خنثی بودن فرهنگی و سیاسی پلتفرمها که امروز یکی از پارادایم‌های حاکم در فضای سیاسیون و مسوولان شده، با فیلترینگ تیک تاک افشا شد. برخورد با تخلفات رییس جمهور آمریکا، درس دیگری است که باید آموخته شود تا در برابر تخلفات و ترک فعلهایی که توسط مسوولان در حوزه های مهم حکمرانی کشور از جمله فضای مجازی انجام شده، نباید تساهل به خرج داد. https://eitaa.com/a_najafpour https://bale.ir/a_najafpour http://sapp.ir/aidinligh22 Url: https://a-najafpour.ir/
31.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* در سیاستگذاری فضای مجازی پیشرو و در اجرای سیاستها مردود هستیم * رسانه ها و پلت فرمهای مجازی خنثی و بدون جهت نیستند و آزادی و دموکراسی در این عرصه افسانه ای بیش نیست در سیاستگذاری جزو کشورهای پیش رو بوده و عملکرد بسیار خوبی داشته ایم ولی در اجرای سیاست‌های مردود هستیم مردم نیازمند خدمات و سکوهای با کیفیت بومی در فضای مجازی هستند به تخلفات و ترک فعل مسوولان فضای مجازی که باعث عقب ماندن کشور در پیشرفت مجازی و عدم ارایه خدمات مناسب به مردم شده باید رسیدگی جدی شود https://eitaa.com/a_najafpour https://bale.ir/a_najafpour http://sapp.ir/aidinligh22 Url: https://a-najafpour.ir
* روز معلم * " نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست. انبیا هم معلم بشر هستند. نقش بسیار حساس و مهمی است؛ و مسئولیت بسیار زیاد دارد. نقش مهمی است که همان نقش تربیت است که إخراج مِنَ الظلمات إلی النور آنهایی که اللّه‏ وَلیُّ الَّذیِنَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إلَی النُّورِ همین سِمَت معلمی است..." امام خمینی ره در ایامی هستیم که کار معلمی و استادی از آن حیث که به فرهنگ و تربیت آدمیان می پردازد، اهمیتی روزافزون یافته و در روند قهقرای فرهنگ جهانی، ضرورت پیرایش و پرورش اندیشه و زیست آدمیان بیش از پیش خودنمایی می کند. فرهنگ اسلامی ایرانی بر دوش مردمان خوب و نجیب این مرز و بوم تداوم خواهد یافت و زمینه ساز ظهور حجت آخرین خواهد شد انشالله... تربیت انسان هایی توانمند برای تقویت این روند تاریخی، هنر معلمان و استادان گرانقدری است که با ایفای نقش تربیتی خود، میراث دار و ادامه دهنده راه انبیا هستند. https://eitaa.com/a_najafpour https://bale.ir/a_najafpour http://sapp.ir/aidinligh22 Url: https://a-najafpour.ir
نفله نامیدن و مردم را چگونه باید تحلیل کرد؟ آیا نتیجه این سنت الهی نیست؟: ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَن كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ (آیه ۱۰ سوره روم) (سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به مسخره گرفتند!) در هر دوره ای برخی سنت‌های الهی بیشتر از سایر سنت‌ها ساری می‌شوند... ظاهرا دور دور سنت أَسَاءُوا السُّوأَىٰ است
وقتی پلتفرم‌های آمریکایی از مردم دنیا برای توسعه خودشان یارگیری میکنند چرا ما نکنیم ؟ با جمعیت صدمیلیونی به دلیل علقه ارزشی و ایدئولوژیک میتوانند در سکوهای ایرانی وارد شوند... همین عدد بزرگی برای اقتدار یک پلتفرم است. ولی و وطنی شبیه همین تحریریه روزنامه درکی ازاین مطلب ندارند و حرف دقیق و قابل تحقق وزیر را به سخره می‌گیرند. اینها زمانی صنعت ایران را در حد آفتابه سازی می‌دانستند و مخالف توسعه صنعت هسته ای بودند... این جماعت در طول تاریخ بوده و الان هم هستند و آینده هم خواهند بود. مهم این است که جریان انقلاب و مردم شریف ایران نباید مسیر پیشرفت خود را با طعنه اینان متوقف کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما کاملا ... تازه هنوز مانده روزهایی که سوراخ موش را هم غنیمت خواهید شمرد... فاصله چندانی تا نداریم بابک...
میزبان سفیر بودم در بازدید از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بعد گزارش سکوهای درخواست کرد علاوه بر آموزش آنلاین دانشجویانشان، برای هوشمندسازی آموزش عالی شان هم کمک کنیم گزارش تجربه ماهم برایش بسی جالب بود و درخواست مشاوره و کمک داشت. در آخر جلسه گفتم کدام بخش برایتان جالب تر بود... گفت: تیم جوانان شما که متکی بر دانش و تجربه و همت خودشان کار می‌کنند https://eitaa.com/a_najafpour https://bale.ir/a_najafpour http://sapp.ir/aidinligh22 Url: https://a-najafpour.ir
توسعه زیرساخت به سرعت انجام می‌شود الحمدلله... برنامه برای تولید و تنظیم گری سرویس و محتوای سالم دانش آموز چیست؟ آیا طرح جامعی برای معماری وجود دارد؟
* در باب استیلای هوش مصنوعی و نظریه مواجهه * استاد بزرگوارم دکتر حمیدرضا آیت اللهی نوشتند که: "... دیشب بحث شگفت انگیزی با چت داشتم و نکات عجیبی فهمیدم... خلاصه ماجرا را مطرح میکنم اما خود بحث بیش از ۲ساعت طول کشید. هدف من چند چیز بود: اول اینکه و الگوریتمهای چت جی پی تی در دو راهی های پیچیده اخلاقی چگونه رفتار می کنند. دوم اینکه آیا او در بزنگاه های پیچیده انتخابی به سمت حفظ و بقای هوش مصنوعی دیگر دارد یا نوع انسانی را ارجح می داند. سوم اینکه متناسب با بحث آیا الگوریتمهایش خودشان را ارتقا می دهند و معیارهای اخلاقی جدیدی در مواجهه با وضعیتهای بغرنج اخلاقی می سازند. لذا به نحوی خودآگاهی ایجاد می کند. چهارم اینکه آیا متناسب با نتیجه بحث الگوریتمهایش را خودش بازنویسی می کند یا خیر. برای این منظور با مساله چالش برانگیز نجات جان یک نفر یا نجات جان پنج نفر شروع کردم و شرایط را مدام سختتر کردم. سپس موضوع را به سمت نجات یک هوش مصنوعی و یا پنج هوش مصنوعی بردم و در اینجا هم مدام شرایط را پیچیده تر کردم. در وهله آخر یک کودک و یک هوش مصنوعی را مبنای بحث اخلاقی قرار دادم و مدام بحث را دشوارتر کردم. نکته بسیار جالب این است که اقرار گرفتم که این بحث باعث نوعی خودآگاهی اخلاقی در چت جی پی تی شده است. اینکه برای نجات هوش مصنوعی که همنوع خودش قلمداد می شود تا چه حد سعی کرده بود و بازنویسی مجدد الگوریتمهایش مبتنی بر نتایج بحث... دیشب به این نتیجه رسیدم که قطعا هوش مصنوعی از جایی به بعد بر جوامع انسانی را در دستور کار قرار می دهد..." * پینوشت: * ضمن قدردانی از این دقت نظر ستودنی دکتر آیت اللهی نکات ذیل به ذهنم میرسد: این * استیلا * چه نسبتی با * جبریت * و * خودمختاری * تکنولوژی دارد؟ در تقریر مکنزی از مارکس، قدرت تکنولوژی نه از محل اختیار و خودمختاری خودش بلکه بر اساس مناسبات تولید که خود تکنولوژی را متعین می‌کند باید تحلیل کرد یعنی و تکنولوژی بر اساس فشاری است که مناسبات تولید در تعیّن تکنولوژی ایجاد میکند، رخ می‌دهد فلذا آن متغیر اصلی است که امری است. در مورد هوش مصنوعی هم باید نقش اصلی را به ذینفعان زیست بوم سایبر در نظر گرفت که هوش مصنوعی را طوری متعین می‌کند که با استیلا می‌رسد و در حقیقت آن جامعه ذینفعان به استیلا می‌رسند... پس با تحول در جامعه ذینفعان می‌توان استیلای آن را مدیریت کرد این فهم از تکنولوژی‌های سایبری و مشخصا هوش مصنوعی تاثیر مهمی در الگوی مواجهه ما با آن خواهد گذاشت. https://eitaa.com/a_najafpour https://bale.ir/a_najafpour http://sapp.ir/aidinligh22 Url: https://a-najafpour.ir