#ایران مال همه ایرانیان است و همه شهروندان در ذیل قوانين کشور حقوق مساوی شهروندی دارند و البته حساب خائنین هم جداست.
مسوولیت خدمت به مردم و حل مشکلات و گرفتاری ها و گره گشایی های "این مملکت مال حزب اللهی هاست".
دعوای خائنین و تارکین فعل با افراطیون و سبک مغزان، ما را از هویت مردمی مان غافل نکند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با منطق این نماینده مجلس، فروشندگان موارد مخدر هم همان ممنوع کنندگان آن هستند و یا تاجران فحشا هم همان مخالفان فحشا هستند... .
بنده قبلا از ضعف سوادِ #حکمرانی_فضای_مجازی مسوولان میگفتم الان ظاهرا باید دو واحد منطق هم به پیشنیاز سواد مسوولان اضافه کنیم....
انصافا دلم به حال دکتر #زارعپور و تیم زحمتکش وافا سوخت.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
جنبش عدم تعهد سایبری فرصتی برای توسعه سکوهای بین المللی
عزیز نجف پور آقابیگلو
حاکمیت سایبری جمهوری اسلامی برای جلوگیری از دخالت بیگانگان در امور داخلی و حفظ استقلال کشور تابحال دو سیاست اصلی در پیش گرفته است: اول: توسعه سکوهای داخلی با کیفیت مناسب و هزینه خدمات پایین تر دوم- قانونمند کردن حضور سکوهای خارجی در کشور و اجازه فعالیت آنها در صورت تامین الزامات مقرراتی کشور
در سیاست اول اقدامات خوبی توسط دولت و بخش خصوصی انجام پذیرفته و امروز شاهد توسعه سکوهای داخلی با کیفیت مناسب هستیم که فارغ از فضاسازی های رسانه ای، مورد اقبال توده مردم قرار گرفته و روند کاربری آنها مدام در حال توسعه است و این روند را آمارها تایید میکنند و البته چالشهای متعددی هم دارند که به مرور برطرف خواهند کرد. جریان #استعمار_مجازی در برابر این سیاست چند اقدام مقابله ای انجام داده است: تشکیک در محرمانه¬گی اطلاعات در سکوهای داخلی و عدم رعایت حریم خصوصی موسوم به #تیک_سوم و تبلیغ در باب پایین بودن کیفیت این سکوها در ارائه خدمات به مردم و ...
در سیاست دوم سکوهای پرچالش خارجی ای چون اینستاگرام و تلگرام و واتس آپ و فیس بوک و ... ، هنوز حاضر به پذیرش و اعمال مقررات کشور نشده اند و جمهوری اسلامی هم منطقا حضور ایشان را فضای مجازی کشور مسدود کرده است. در مقابله با این سیاست چند اقدام صورت گرفته است: متعارض نشان دادن منافع کسب و کارهای مجازی با فیلترینگ این سکوها، هشدار بابت نقش جریان آزاد اطلاعات، توسعه ناخواسته فیلترشکن ها به عنوان نتیجه طبعی این سیاست، قطع ارتباط با دنیا و ...
غالب تشکیکات جریان استعمار مجازی در مقابل این دو سیاست بلاوجه است و عمدتا هم پاسخ داده شده و البته بگذریم از اینکه نفوذ تبلیغاتی جریان مذکور خصوصا در لایه مسوولان کشور قوی تر بوده و زمان خواهد برد تا تبیین های فوق در ذهن مسوولان و سیاسیون و ... بنشیند و چندین بار هم تاکید کرده ام که جای برنامه آموزشی ارتقای #سواد_حکمرانی_فضای_مجازی شدیدا خالی است. ولی مهمترین چالشی که مطرح شده مربوط به تحدید بستر ارتباطی بین الملی است که از طریق سکوهای خارجی تامین میشود و غفلت از سیاست سوم که در ادامه توضیح خواهم داد بستر تقویت و توجه به این اشکال را فراهم کرده است.
البته توجه هم داشته باشیم که غالب ارتباطات و تبادل اطلاعات مردم در درون خودشان است و بخش بسیار کمی از این ارتباطات به حوزه خارج کشور مربوط میشود از سوی دیگر سانسور محتواهای هویتی جامعه ایرانی در سکوهای خارجی، کلا ادعای ارتباط آزاد با مردم دنیا و حضور در عرصه های بین المللی از طریق سکوهای مذکور را با چالش میکشد. مصاف اینکه تمام مردم دنیا در سکوهای مذکور مجتمع نشده اند و مثلا حداکثر2میلیارد نفر از حدود5میلیارد کاربر اینترنت دنیا (از کل هشت و اندی میلیارد جمعیت دنیا ) در این سکوها حضور دارندو این به معنای عدم حضور در سایر سکوهای ملی و منطقه ای (مثل kakao در کره جنوبی و bbm در اندونزی)نیست.
و اما سیاست سوم چیست:
این سیاست به دنبال توسعه سکوهای بین المللی با مشارکت تمامی کشورهایی است که نمیخواهند تن به حاکمیت آمریکا بدهند. تجربه جنبش #عدم_تعهد که به نوعی سعی کرد در بین دوقطبی بلوک شرق و بلوک غرب، بلوک سومی ایجاد نماید و فارغ از اشکالاتی که بر سیاستهای انفعالی آن وارد است، ولی این تجربه می-تواند امروز با اصلاحاتی در ابعاد سیاستی آن و تقویت سیاستهای اثباتی، در #حکمرانی_فضای_مجازی هم مورد توجه کشورها قرار گیرد. با این توجه که بلوک آمریکای سایبری به مراتب قوی تر از رقبای مقابل (عمدتا چین و در مراتبی بسی پایین تر، روسیه) است.
امروز جمهوری اسلامی در چند لایه می¬تواند با مشارکت کشورها اقدام به توسعه سکوهای بین المللی نماید. لایه اول:کشورهای عضو محور مقاومت(200میلیون نفر شیعه و حدود 100میلیون نفر سنی)، لایه دوم: کشورهای جهان اسلام (حدود 2میلیارد نفر) لایه سوم: سایر کشورهای دنیا که به دنبال استقلال سایبری هستند(مثلا کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با حدود 4.5میلیارد نفر جمعیت).
به نظر می رسد در صورت توسعه سکوهای بین المللی در این لایه ها، امکان ارتباطات روشمند و مستقل و امن مردم با سایر مردم دنیا تسهیل خواهد گردید و طبعا در این فضای مشترک، امکان مقررات گذاری بین المللی و ملی فراهم خواهد شد و دیگر سکویی بدین اقتدار نخواهد رسید که قوانین ملی یک کشور را به چالش بکشد.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
دکتر #جمشیدی_ها را در کنار شخصیت علمی اش ، فردی آرام و منطقی و مبادی آداب میشناسم.
فریادهای او را در اعتراض به هتک حرمت #آکادمی و در دفاع از شان و جایگاه #دانشگاه ، باید حمایت کرد.
او هم میتوانست مثل خیلی از مدیران #ترک_فعل کند تا چیزی به قبایش برنخورد ولی انجام وظیفه قانونی کرده و غیرت دینی هم به خرج داده است.
تعابیر او هم صرفا توصیف رفتاری است که از آن چندنفر دیده است و به هیچ وجه توهین نیست.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
جریانهای مختلف فکری و فرهنگی و سیاسی باید به صورت روشمند در رسانه ملی #گفتگو کنند.
گفتار یکطرفه را که هرکسی در رسانه خودش داشته و دارد درحالیکه نیاز امروز جامعه #ایران گفتگوی دوطرفه است... #مردم هم گفتگوها را دیده و قضاوت خواهند کرد.
البته رسانه ملی باید جلوی دروغ و توهین و شانتاژ و ... را بگیرد و مراقبت کند فرصتی برای سفید کردن متهمین به خیانت و ترک فعل و همچنین چهره کردن سوداگران سیاست نشود.
مونولوگ یکطرفه فردی کم بنیه به موازات افاضات یک سیمکش در باب سیاست خارجی، مصادیقی از رفتار غیرروشمند رسانه هستند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* والسمعوا دعوه الموت آذانکم قبل آن یدعی بکم *
" دعوت مرگ را به گوش بگیرید قبل از آنکه مرگ شما را فراخواند."
علی ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکرار جنایتی هولناک تر...
ما به مظلومیت و رنج مردم مظلوم #غزه میگرییم ولی غربگرایان اگر وجدان داشته باشند، علاوه بر رنج ما، از فنا رفتن تصویری که از #غرب داشتند در عذابند.
حق با ما بود.. بنیاد دنیای #مدرن بر خشونت و توحش است و آن مدنیتی که غربگرایان وطنی در سودایش بودند صرفا در دنیای دینی باید جست.
بشریت امروز ضربات جدی تری بر بدنه عقلانیت غیردینی که زیربنای تمدن حاضر است، دریافت میکند و #اضطرار به دین و امر قدسی بیشتر و بیشتر میشود.
این اضطرار مقدمه #ظهور خواهد بود.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* الف: *
#شورای_عالی_فضای_مجازی باید خود را به لبه های سیاستگذاری فضای مجازی نزدیک کند و بقیه مجموعه ها مثل #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی تا زمانی که این شورا نتوانسته نقش خود را بهینه ایفا کند، نباید متوقف شوند و باید مستقیما خودشان در مسائل مشترک ورود کنند و البته اصولا باید کمیسیون مشترکی بین این دو شورا شکل بگیرد که سیاستهای موضوعات مشترک بین علم و فرهنگ و فضای مجازی را هماهنگی نماید.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* ارتقای حیات دینی جامعه از طریق ترمیم نسبت ذوالسنه با افاضل *
یکی از دوستان بزرگوار نقدی در باب جایگاه اجتماعی برادر بزرگوار رائفی پور نوشته که در اصل نقدی درست است ولی این نقد از دریچه ای دیگر نیاز به توضیح دارد.
فارابی در توضیح طبقات مدینه فاضله از طبقه ای نام میبرد به نام #ذوالسنه که در متابعت از رییس مدینه و افاضل، به تذهیب خیال مردمان میپردازند. فارابی با دقت توضیح میدهد که توده مردم بر اساس قوه خیال زیست میکنند نه بر اساس قوه عقل و از این رو تهذیب و تربیت ایشان شکل خاصی میطلبد.
ذوالسنه متفکران اصیل و چشمه اندیشه نیستند بلکه ناشران اندیشه به زبان هنر و خطابه و شعر و ... و تهذیب گر خیال مردمانند.
مرحوم فخرالدین حجازی، حسن عباسی، شهاب مرادی، رائفی پور و ... همه از اصحاب ذوالسنه هستند ولی بعضا(دقت کنید بعضا) متابعت از چشمه تفکر و معرفت ندارند و خود بر مسند اجتهاد نشسته و خودمختار میشوند. مثلا چند سال قبل حسن عباسی در مسند نقد و رد فلسفه اسلامی نشسته بود و لاطائلات می بافت و دقت نداشت که فلسفه نخوانده چگونه به رد فلسفه میپردازد و این تفطن را هم نداشت که باید به اهل فضل و حکمت مراجعت و متابعت نماید.
حال با امثال رائفی پور و عباسی و .. چه باید کرد؟ طریق صواب، تخطئه و حذف ایشان نیست چرا که در نبود ایشان نفوذ اراده رییس مدینه و افاضل در میان توده محدودتر خواهد شد، بلکه باید ایشان را در جای خود نشاند و به عبارت دقیق تر، باید ذوالسنه را در متابعت افاضل و حکما قرار داد.
همین تعبیر را باید در مورد تمام نهادها و دستگاههای فرهنگی هم مورد توجه قرار داد و باید ایشان را در متابعت افاضل و حکما قرار داد و برای تامین همین مهم، رهبری چندسال قبل از ضرورت تشکیل #هیات_اندیشه_ورز در دستگاههای فرهنگی سخن گفت و اتفاقا خیلی از این "انسان-دستگاه هایِ ذوالسنه" (همان جبهه فرهنگی انقلاب!)، این تدبیر رهبری را در عمل برنتابیدند و البته برای ارضای حس ولایت پذیری، صورتی نمایشی از این هیات ها راه انداختند که عمدتا ابتر و بی خاصیت ماند و بعد از مدتی هم تعطیل شدند.
ولی واقعیت این است که جریان انقلاب شدیدا نیازمند * "نظام تربیت، راهبری و مدیریت ذوالسنه" * است و این مهم بدون هیات های اندیشه ورز، سر به بیراهه خواهد گذاشت.
البته سویه دیگر موضوع را هم باید توجه داشت که در این زمانه، افاضل انتزاعی تر شده و از موضوعات اجتماعی فاصله مندتر گشته اند ولی به همان میزان ذوالسنه انضمامی تر و زمینی تر هستند و شاید انگیزه و علت روانشناختی تمایل برخی از ذو السنه به خودمختاری، به همین موضوع شناس بودنشان برگردد. فلذا در نگاهی دقیق تر، در رابطه ذوالسنه و افاضل باید رابطه ای دو طرفه در نظر گرفت که از سویی ذوالسنه در ذیل حکمت افاضل به شناسایی و تحلیل و تدبیرِ امر تهذیب خیال مردمان اقدام میکنند و از سویی دیگر، افاضل با موضوعات و مسائل جدید آشنا گشته و به تامل و تولید اندیشه میپردازند.
گفتم که چالش عصر حاضر، دور ماندن بخشی از افاضل از موضوعات عالم جدید و موضوعات انضمامی جامعه، و متعاقبا نقصان و عقب ماندگی نظری در تحلیل و تفکر روزآمد است و یحتمل بخشی از برنتابیدن نقد به "محدوده نشناسی" رائفی پور توسط برخی طلبه های "قم گزین"، ناشی از همین روحیه تهران گریزی و فاصله گرفتن از محل های منازعه است. حتما که بین "مطهری قم" و "مطهری تهران" تفاوت هاست و برای همین رهبری علمای قم را دعوت کرد که #مطهری_تهران باشند.
ترمیم و ارتقای رابطه افاضل و ذوالاسنه تدبیری دوطرفه لازم دارد که ارتقای حیات دینی جامعه را حاصل خواهد داد.
* عزیز نجف پور آقابیگلو *
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ب: *
اکثریت مطلق مردم ایران مسلمان هستند البته ذومراتب... ولی فضای استارت آپی و کسب و کارهای مجازی کشور وضعیتی معکوس دارد.
به نظر میرسد سناریوی هدفمند در پارادایمی مغایر با فرهنگ بومی در کسب و کارهای مجازی اجرا شده است.
عدم فهم دستگاه سیاستگذاری کشور از دلالتهای فرهنگ در حوزه فناوری و جهت مندی و ارزشباری فناوری، مقوم این سناریو بوده است
یعنی اینکه جوانان و نوجوانانی که رفتار ناهنجار نشان میدهند بیشتر قربانی جهل سیاستگذاری ما هستند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ج:
مسائل و موضوعات روشن و بدیهی ما در حوزه #فضای_مجازی روی زمین مانده است و اجرایی کردن آنها اولویت ماست.
#مردم موضوع سیاستگذاری فضای مجازی ما هستند ولی عمدتا مغفولند و نیاز و ملاحظات مردم مورد توجه قرار نمی گیرد. مثلا غالب مردم دنبال فضای سالم و ایمن برای فرزندان خود هستند ولی ما پاسخ خوبی بدین نیاز نداده ایم
تامین نیازهای مردم باید در ذیل رویه ها و هنجارها و پارادایم مرسوم جامعه انجام شوند
مشارکت دادن لایه متخصص جامعه ایرانی در شناسایی مسائل، تدوین سیاستها و اعمال و ارزیابی سیاستها باید توسط شوراهای عالی انجام شود
دانشگاهها همان ابر #اندیشکده و شبکه حل مسائل و پیشنهادات سیاستی هستند که باید مورد توجه نهادهای سیاستگذار قرار گیرند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این سخنرانی را باید بارها گوش کرد و به ابعاد و آثار اقداماتی که تکنوکراتهای #مکتب_شریف در اکناف نظام انجام داده اند، اندیشید.
فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف خصوصا لایه مومن و انقلابی آن که عمدتا در مدیریتهای میانی و کلان کشور جای گرفته اند، در مقابل این ادعای دکتر مشایخی چه توضیحی در تبرئه خود از تکنوکراسی دارند؟
#مکتب_نیاوران
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* به سر آمدن عصر مدرن به واسطه خونهای مظلومان غزه *
على ع میفرماید:
«فَإِنَّهُ لَیْسَ شَیْءٌ أَدْعَى لِنِقْمَةٍ، وَ لَا أَعْظَمَ لِتَبِعَةٍ، وَ لَا أَحْرَى بِزَوَالِ نِعْمَةٍ، وَ انْقِطَاعِ مُدَّةٍ، مِنْ سَفْکِ الدِّمَاءِ بِغَیْرِ حَقِّهَا» : (چیزى بیشتر از ریختن خون ناحق کیفر الهى را برنمیانگیزد، و پیامد بدفرجامى از آن بزرگتر به دنبال نمیآورد، و به برچیده شدن نعمت سزاوارتر نمیگرداند، و روزگار را به سر نمیرساند.)...
در این دنیایی که اندیشه و پارادایم مدرن بر جهان سلطه یافته است و همه کشورها و جوامع در چارچوب حکمرانی دول غربی گرفتارند، آیا خون مظلومان #غزه که به دستان اسرائیل و البته با حمایت دنیای #مدرن به ناحق ریخته شد، منجر به کیفرالهی و برچیده شدن نعمت کامیابی از دنیا و سرآمدن سلطه و سروری دنیای مدرن خواهد شد؟
وعده #امیرالمؤمنین حق است و منتظر آن روز خواهیم ماند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای تامین ضمانت اجرایی مصوبات #شورای_عالی_فضای_مجازی اول باید رییس جمهور چنین ضمانتی را حداقل در حوزه دولت ایجاد نماید و متعاقبا باید مرکزملی و شورای عالی فضای مجازی اختیارات بودجه ای داشته باشند بدین صورت که یکی از گلوگاههای تایید برنامه های پنجساله و سالانه دولت باید شورای فضای مجازی باشد.
شوراهای عالی حسب وظیفه نظارت بر اعمال سیاستهای کلان و ابلاغی رهبری در قوانین مصوب مجلس و همچنین سیاستهای اجرایی دولت باید امکان تایید و عدم تایید آنها را داشته باشد
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورت بازگشت شورای عالی فضای مجازی به جایگاه اصلی خود
شورای عالی فضای مجازی قرار بوده محل سیاستگذاری و هماهنگی و تقسیم کار ملی باشد ولی این اتفاق درست رخ نداده و از تصمیم گیری در مسائل و موضوعات اصلی فضای مجازی به حاشیه رفته است و هرکسی کار خودش را می کند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فرصتی شد با اعضای انجمن علمی دانشجویی و فارغ التحصیلان روانشناسی #واحد_الکترونیکی به گفتگو بنشینیم...اصل حرف من این بود سهم #آموزش_مجازی در آینده نزدیک کشور بسیار بیشتر از وضعیت حال خواهد بود و دانشجویان به دلیل عقلانیت و بهره وری آموزشی بدین شیوه آموزش روی خواهند آورد
لینک خبر:
http://B2n.ir/k44141
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسعه فناوری ها و کسب و کارهای دانش بنیان، سیاستی در مسیر پیشرفت کشور
دانشگاه آزاد اسلامی به صورت سنتی آموزش محور بوده و با تحولات هرم سنی جامعه و کارهش متقاضیان #آموزش_عالی، دانشگاههایی که ارتزاقی از پول نفت نداشتند منطقا باید منابع درآمدی جدیدی می یافتند و #دانشگاه_آزاد_اسلامی هم با هوشمندی به سمت درآمدهای فناورانه و کسب و کاری سوق پیدا کرد. البته این یک روی سکه است و روی دیگر سکه را باید در نقش #فناوری و کسب و کارهای #دانش_بنیان در تعالی نهاد علم و #پیشرفت همه جانبه کشور دقیق تر ملاحظه کرد که مورد توجه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.
از این رو مراکز رشد، انجمن های علمی، سراهای نوآوری، پارک های علم و فناوری و در اولویت توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند....
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاملی در باب مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی
در نشستی که با فارغ التحصیلان روان شناسی دانشگاه داشتم سعی کردم این مطلب را گزارش بدهم...
لینک اصل یادداشت:
B2n.ir/x95129
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روسای محترم دانشگاههای #هاروارد ، #پنسلوانیا ، #ام_آی_تی !
همه شما باید استعفا دهید (اخراجید) چون اعتراض طبیعی دانشجویان آمریکایی به جنایات #اسراییل در #غزه را خفه نکردید...
صورت واقعی #آزادی و #حقوق_بشر آمریکایی را بهتر ببینیم و تعلل های حکمرانانه خودمان را به دلیل #رویای_آمریکایی بهتر بشناسیم.
پيشنهاد دارم روسای چند دانشکاه بزرگ کشور نامه سرگشاده بزنند و ضمن نقد هویت #استکبار ی آمریکا و قدردانی از حمایت انسانی دانشگاهیان آمریکا از فلسطین، از ایشان برای حضور در دانشگاههای ایران که امکان اعتراض به کشتار مردم فلسطین وجود دارد، دعوت کنند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
30.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این سخنرانی توضیح دادم که #آموزش_مجازی در حال توسعه است و سهم آن در بازار آموزش کشور و دنیا در آینده نزدیک بسی بیشتر خواهد شد.
گرایش دانشجویان به آموزش مجازی به دلیل عقلانیت و بهره وری آموزشی است.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شانزده آذرِ ایرانِ چهارصد و دو
16آذر 1332 تجلی روحیه #استکبارستیزی مردم ایران است. بعد از شهریور ۱۳۲۰ که مامِ وطن به زیر چکمه مستکبرین رفت، نزدیک به یک دهه زمان گذشت تا خشم فروخورده مردم ایران مجال اعتراض بیابد و کودتای ننگین28مرداد ۱۳۳۲ عاملی تمام کننده برای تجلی استکبارستیزی ایرانیان باشد. اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیسجمهور آمریکا و اعتراض به احیای روابط ایران با انگلیس، حداقل کاری بود که فرزندان این مردم می¬توانستند انجام دهند.
امروز بالغ بر هفتادسال از 16آذر32 میگذرد و تحولات بسیار زیادی در سطح ملی و بین المللی رخ داده و ایرانیان گامهای بلندی در تامین استقلال و عزت ملی مقابله با استکبار برداشته اند که اوج آن پیروزی #انقلاب_اسلامی بوده است. به موازات این جدیت و تلاش مردم ایران، اقدامات استکبار و #جریان_سلطه هم متحول و پیچیده تر شده است و عرصه های و جبهه های جدیدی برای استعمار و استکبار ایجاد کرده است.
بزرگداشت 16آذر1332، بازخوانی روح استکبارستیزی مردم ایران و دلالتهای آن در عرصه های جدید استعماری و استکباری دنیای امروز است.
حوزه #علم و #فناوری یکی از عرصه هایی است که جریان سلطه به جد می کوشد از طریق آن کشورهای دیگر را به زیر یوغ خویش درآورد و وجهی دیگر از استعمار فرانو را رقم بزند و همانطور که #دانشگاه_ایرانی پیشگام استکبارستیزی سال32 بود، دانشگاه امروز هم باید سهم خود را در این مهم ادا نماید.
عزیز نجف پور آقابیگلو
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
تداوم انقلاب اسلامی
* دوقطبی عقلانیت دینی و غیر دینی * #عقلانیت_دینی در تبیین هدف، تحلیل مسائل و تجویز راهکار از منبع #و
**
وقتی جریانهای مومنی را میبینم که در سودای #عقلانیت، بدون مبنای دینی چنگ به صورت پارادایم دینی میکشند، چقدر از ظرافت این یادداشت👆 مسرور میشوم...
أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ؟
آیا امت حزب الله فکر میکنند همینکه صورت حزب اللهی یافتند و دوره ای مشق انقلابی کردند با وسوسه های عقلانیت غیرمسوول، عقلانیت منفعت گرا و... امتحان نخواهند شد؟
نداشتن ایده اثباتی برای احیای دین و صرف نقد دیگران نشانه رد شدن در این امتحان است
#تلوزیون بایددور بسته #سلبریتی های خودساخته را بشکند و #مردم_عادی را در برنامه سازی بیشتر مشارکت دهد.
دلیلی ندارد فرهنگ مردم را حتما از سوراخ سوزن هنر یک جریان خاص عبور دهیم.
بسترسازی، شناسایی و توانمندسازی استعدادهاي فرهنگی و هنری توده مردم نیازمند طرح و برنامه جدی است.
جریان هنری ای که خود را صرفا با شاخصهای هنر غربی تنظیم کند توان بازنمایی فرهنگ ایرانی را ندارد.
شش #کارگر به دلیل #فقر اقتصادی و فرهنگی بیخ گوش ما در استان #ایلام خودکشی کرده اند
جمعیت ایلام حدود ۶۰۰هزارنفر است.
امسال متوسط ۲میلیون نفر زائر #اربعین از #مهران تردد کردند.
ایلام اشتغال میخواهد و همدلی و همدردی...از مترفین که انتظاری نیست... #ملت_امام_حسین !، مومنین!، حزب الله!، جریان #انقلاب_اسلامی !... به داد مردم ایلام برسید.
#پتروشیمی_چوار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دمی باید آرام گرفت و صرفا گوش سپرد...