حضرت رضا ع فرمود:
عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر این که 10 خصلت را دارا باشد:
۱- از او امید خیر باشد
۲- از بدى او در امان باشند
۳- خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد
۴- خیر بسیار خود را اندک شمارد
۵- هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود
۶- در عمر خود از دانشطلبى خسته نشود
۷- فقر در راه خدایش از توانگرى (توأم با فساد) محبوبتر باشد
۸- خوارى در راه خدایش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد
۹- گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد
سپس فرمود: دهمى چیست؟ به او گفته شد: چیست؟ فرمود:
۱۰- احدى را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است
https://eitaa.com/a_najafpour
در آغوش درخت، در پناه خانواده
در زمانه ای که حجم تولیدات سینمایی ای که به دنبال هدم هویت بومی، اخلاق و خانواده و شریعت هستند، دیدن فیلمی چون #در_آغوش_درخت که در فضای کاملا واقعی و بدور از کلیشه های روشنفکری و غربزدگی و تهران زدگی، در چارچوب زندگی #مردم_عادی تمام قد از #خانواده دفاع میکند، مایه چشم روشنی است.
دیدن این فیلم را به همه خانواده های ایرانی توصیه میکنم.
راستی! ما چرا ژانر #سینمای_خانواده نداریم؟ خانواده یکی از مهمترین پایگاههای فرهنگی ما در حفظ هویت دینی و ملی است که بیشترین تهاجم و حمله را هم خصوصا از طریق رسانه متحمل میشود... جای دارد ژانر اختصاصی این نهاد مهم ایجاد شود.
https://eitaa.com/a_najafpour
وقتی در تنطیم گری vod ها دچار بیماری تعارف هستیم و حواسمان نیست که فرهنگ دینی-فطری ما را اینگونه به محاق میبرند...
همانطور که ۲۰سال قبل به مخیله مان هم خطور نمیکرد که روزی در وسط تهران عده ای بدون حجاب سر و بدن آزادانه قدم خواهند زد، دیری نخواهد پایید که شاهد رخدادهای بدتری خواهیم بود...
این مجازات کسانی است غفلت کنند و به آرامش ظاهری گذار زمان اعتماد کنند.
بی بی سی که در پنهان کاری رسانه ای بی بدیل است، وضعیت vod های ایران را اینگونه روایت میکند...
واقعیت این است که جریانی هدفمند و آگاهانه در بستر vod ها به هویت و فرهنگ و خانواده ایرانی در حال تهاجم است و ما در هیاهوی دعواهای سیاسی حواسمان نیست که هویتمان به تاراج میرود.
https://eitaa.com/a_najafpour
.
خیانتی که در سال ۹۸ در قبال سرمایه مردم در #بورس انجام شد را نمیتوان با بازی وام ده ميلياردي به فراموشی سپرد.
صداقت داشته باشید و عاملین جنایت اصلی را شناسایی و محاکمه کنید.
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محقق داماد در همایش بانکداری اسلامی:
"عامل وحدت در زمان پیامبر، اول این بود شکمها سیر بشود!"
چند نکته:
حتما که عدالت و رفاه یکی از برنامه های اسلام است و نبودشان عوارض ایمانی دارد ولی واقعا عامل اصلی جمع شدن مردم حول پیامبر و صبرشان، برای شکمشان بود؟ صبر بر گرسنگی شعب ابیطالب به خاطر ایمان بود یا برنامه جامع برای رفع گرسنگی؟
اگر اینگونه است پس چرا شروع مسلمانی با شهادت توحید و نبوت است و هیچ اشاره ای به رفاه و حتی عدالت ندارد؟
عزیز نجف پور آقابیگلو
https://eitaa.com/a_najafpour
.
تکثر مکاتب فلسفه علم چشم آبی ها، به صراحت میگوید علم تجربی، تجربیِ تجربی هم نیست بلکه بر فلسفه/فلسفه ها ابتنا دارد.
یعنی با تغییر نظرگاه فلسفی، نظریه علمی هم دچار اعوجاجاتی میشود...
تکثر نظریات در حوزه های علمی، مثلا در حوزه جامعه شناسی، به نوعی شاهد این نکته است.
از سوی دیگر طبیعی است که اگر آن نظریه علمی متناسب با مبانی فلسفی موضوع مورد مطالعه سامان یافته باشد، بهتر میتواند موضوع را مطالعه کند... پس #جامعه_شناسی_اسلامی در مطالعه مسائل جامعه اسلامی علی الاصول کارآمدتر از سایر پارادایمهای جامعه شناختی خواهد بود.
#شبه_علم یکی از کلید واژه های دستگاه فلسفه علم #پوپر است و اصرار برای تکیه به یک مکتب علم شناختی و عدم توجه به تکثر مکاتب علم شناختی دنیای جدید، نشانه عصبیت فکری و بعضا کم سوادی است.
البته شاید دلیل این تعصب را بتوان در این مطلب جستجو کرد که عبدالکریم #سروش که به نوعی پدر معنوی جریان اصلاحات بوده، نماینده و شارح اصلی پوپر در ایران است.
پینوشت:
قبلا این نوع تاملات بیپروا و نقدهای ناشیانه به #علم_دینی را از جعفریان میدیدیم... ظاهرا #رسول_جعفریان_ثانی پا به منصه ظهور گذاشته است.
https://eitaa.com/a_najafpour
تداوم انقلاب اسلامی
به قول گوبلز دروغ هر چه بزرگتر باورپذیرتر!... داوری مصداق بارز این قاعده است.
اولا: رهبری در دیدار با مردم شیراز ۱۳۸۷/۲/۱۱ میگوید:《علمای مبارزی که از این استان[شیراز] به تاریخ دانش دین در کشور معرفی شدند، در کمتر نقطهای از نقاط ایران نظیر دارند... مرحوم سیدنورالدین حسینی، در همین شهر شیراز عضو سفارت بیگانه[انگلیس] را - که به مقدسات مردم اهانت کرده بود - خواباند و با دست خودش به او شلاق زد... و با دستگاه جبار، با شجاعت تمام به مبارزهی سیاسی و اجتماعی برخاست...》
ثانیا: قبل از مکتب فرهنگستان، ما حداقل سه مکتب فلسفی اعم از فلسفه مشا، اشراق و صدرا را داریم... اینها کدامیک جریان اصیل عقلگرا بوده و بقیه جریانهای غیر اصیل هستند؟ این اصالت که نویسنده میگوید مبتنی بر کدام شاخصها تعیین میشود؟
ثالثا: فارغ از اینکه بنده خود را متعلق به سنت فلسفی صدرایی میدانم ولی واقعیت را بپذیریم که فلسفه شدن یا فلسفه ولایت که متعلق به فرهنگستان است یک مکتب فلسفی جدید است که اصول موضوعه و استدلالها و مسائل خاص خودش را دارد... همین مطلب کفایت میکند که از برخوردهای خز و ماست و دروازه ای در قبال آن پرهیز شود.
رابعا: بعد از انقلاب فرهنگستان علوم اسلامی یکی از منتقدین جدی مواجهه خام با علم و فناوری مدرن بود و به مرور که سواد علم شناختی ما افزون یافت، مشخص شد که تشخیص ایشان چقدر مترقی و به روز بوده است... البته جریان صدرایی هم چنین منویه ای دارد ولی جریان فرهنگستان یکی از تمرکزهای اصلی خود را بر علم دینی گذاشت... شدت مواجهه انتقادی فرهنگستان با جریان کارگزاران هم به دلیل همین فهم دقیق از ماهیت علم جدید و اولویت قائل شدن به ضرورت تحول علم و تولید علم دینی بود... طبعا نقد الگو و برنامه های توسعه هم به تبع آن در اولویت فرهنگستان قرار گرفت.
و توضیحاتی بیشتری که میتوان نوشت و نوشت...
و اما چرا امروز این حرفها برای امثال داوری مهم شده و مدام تکرار میکنند؟ علت را باید در این نکته جستجو کرد که آیت الله میرباقری به دلیل علم و اخلاق توامان و همت و جهاد فرهنگی، در بین جریان انقلاب مرجعیت جدی یافته و مهمترین کارکردش جلوگیری از بازتولید لیبرالهای مذهبی است... برای همین از عبدالرضا داوریِ شارلاتان تا محمدحسین خوشوقتِ راست زاده چپ کرده، کمر به وهنش بسته اند...
عزیز نجف پور آقابیگلو
https://eitaa.com/a_najafpour
.
وقتی با وسیله ابتدایی چون #پیجر اینطور نفوذ و ضربه میزنند ببینید با سایر ابزارهای زیرساختی و خدماتی سایبری چه میتوانند بکنند.
وقتی از بومی سازی تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی و حتی سایر فناوریهای حیاتی حرف میزنیم بخشی از دلیلش همین است.
https://eitaa.com/a_najafpour
24.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
به مناسبت میلاد رسول اکرم ص این سخنرانی را بارها میتوان گوش کرد...
https://eitaa.com/a_najafpour
حادثه برای همه هموطنان ایران مایه ناراحتی و تالم است ولی بروز سانحه برای قشر زحمتکش و #مستضعف جامعه، تالم و ناراحتی صدچندان دارد.
توده مردم ابایی از کار و زحمت و سختی ندارند ولی بی عدالتی و #استضعاف غیرقابل تحمل و پذیرش است.
سالهاست که عقلانیت مدرن و جریان #توسعه ، عبارت مستضعف را از ادبیات رسمی کشور حذف کرده و آنها را آسیب پذیر و کم برخوردار نامیده است ولی این تلقی درست نیست و واقعیت اینست که قشر گسترده ای در کشور هستند که توسط جریان قدرت و ثروت به استضعاف کشیده شده اند.
اگر بنا باشد در حوادث مشاغل سخت دنبال مقصرها بگردیم حتما باید اول سراغ "جریان توسعه" برویم.
افتخار جریان #انقلاب_اسلامی ، عدالتخواهی اسلامی و دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفین و پیشرفت بومی بوده و خواهد بود.
https://eitaa.com/a_najafpour
مردم را باید توجیه کرد:
استراتژی کلان جمهوری اسلامی در مقابله با اسرائیل چیست؟
جنگ فرسایشی؟
تمهید حمله حداکثری؟
یا گزینه سوم؟
نخبگان میانی هرکدام مبتنی بر یک پیشفرض نانوشته استراتژیک، اقدام به تحلیل و تجویز میکنند و این اثر نامطلوبی در اذهان مردم دارد.
https://eitaa.com/a_najafpour