eitaa logo
تداوم انقلاب اسلامی
248 دنبال‌کننده
208 عکس
139 ویدیو
5 فایل
تاملات عزیز نجف پور /پژوهشگر حوزه مطالعات علم، فرهنگ و فناوری و فضای مجازی، رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
نفله نامیدن و مردم را چگونه باید تحلیل کرد؟ آیا نتیجه این سنت الهی نیست؟: ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَن كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ (آیه ۱۰ سوره روم) (سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به مسخره گرفتند!) در هر دوره ای برخی سنت‌های الهی بیشتر از سایر سنت‌ها ساری می‌شوند... ظاهرا دور دور سنت أَسَاءُوا السُّوأَىٰ است
وقتی پلتفرم‌های آمریکایی از مردم دنیا برای توسعه خودشان یارگیری میکنند چرا ما نکنیم ؟ با جمعیت صدمیلیونی به دلیل علقه ارزشی و ایدئولوژیک میتوانند در سکوهای ایرانی وارد شوند... همین عدد بزرگی برای اقتدار یک پلتفرم است. ولی و وطنی شبیه همین تحریریه روزنامه درکی ازاین مطلب ندارند و حرف دقیق و قابل تحقق وزیر را به سخره می‌گیرند. اینها زمانی صنعت ایران را در حد آفتابه سازی می‌دانستند و مخالف توسعه صنعت هسته ای بودند... این جماعت در طول تاریخ بوده و الان هم هستند و آینده هم خواهند بود. مهم این است که جریان انقلاب و مردم شریف ایران نباید مسیر پیشرفت خود را با طعنه اینان متوقف کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما کاملا ... تازه هنوز مانده روزهایی که سوراخ موش را هم غنیمت خواهید شمرد... فاصله چندانی تا نداریم بابک...
میزبان سفیر بودم در بازدید از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بعد گزارش سکوهای درخواست کرد علاوه بر آموزش آنلاین دانشجویانشان، برای هوشمندسازی آموزش عالی شان هم کمک کنیم گزارش تجربه ماهم برایش بسی جالب بود و درخواست مشاوره و کمک داشت. در آخر جلسه گفتم کدام بخش برایتان جالب تر بود... گفت: تیم جوانان شما که متکی بر دانش و تجربه و همت خودشان کار می‌کنند https://eitaa.com/a_najafpour https://bale.ir/a_najafpour http://sapp.ir/aidinligh22 Url: https://a-najafpour.ir
توسعه زیرساخت به سرعت انجام می‌شود الحمدلله... برنامه برای تولید و تنظیم گری سرویس و محتوای سالم دانش آموز چیست؟ آیا طرح جامعی برای معماری وجود دارد؟
* در باب استیلای هوش مصنوعی و نظریه مواجهه * استاد بزرگوارم دکتر حمیدرضا آیت اللهی نوشتند که: "... دیشب بحث شگفت انگیزی با چت داشتم و نکات عجیبی فهمیدم... خلاصه ماجرا را مطرح میکنم اما خود بحث بیش از ۲ساعت طول کشید. هدف من چند چیز بود: اول اینکه و الگوریتمهای چت جی پی تی در دو راهی های پیچیده اخلاقی چگونه رفتار می کنند. دوم اینکه آیا او در بزنگاه های پیچیده انتخابی به سمت حفظ و بقای هوش مصنوعی دیگر دارد یا نوع انسانی را ارجح می داند. سوم اینکه متناسب با بحث آیا الگوریتمهایش خودشان را ارتقا می دهند و معیارهای اخلاقی جدیدی در مواجهه با وضعیتهای بغرنج اخلاقی می سازند. لذا به نحوی خودآگاهی ایجاد می کند. چهارم اینکه آیا متناسب با نتیجه بحث الگوریتمهایش را خودش بازنویسی می کند یا خیر. برای این منظور با مساله چالش برانگیز نجات جان یک نفر یا نجات جان پنج نفر شروع کردم و شرایط را مدام سختتر کردم. سپس موضوع را به سمت نجات یک هوش مصنوعی و یا پنج هوش مصنوعی بردم و در اینجا هم مدام شرایط را پیچیده تر کردم. در وهله آخر یک کودک و یک هوش مصنوعی را مبنای بحث اخلاقی قرار دادم و مدام بحث را دشوارتر کردم. نکته بسیار جالب این است که اقرار گرفتم که این بحث باعث نوعی خودآگاهی اخلاقی در چت جی پی تی شده است. اینکه برای نجات هوش مصنوعی که همنوع خودش قلمداد می شود تا چه حد سعی کرده بود و بازنویسی مجدد الگوریتمهایش مبتنی بر نتایج بحث... دیشب به این نتیجه رسیدم که قطعا هوش مصنوعی از جایی به بعد بر جوامع انسانی را در دستور کار قرار می دهد..." * پینوشت: * ضمن قدردانی از این دقت نظر ستودنی دکتر آیت اللهی نکات ذیل به ذهنم میرسد: این * استیلا * چه نسبتی با * جبریت * و * خودمختاری * تکنولوژی دارد؟ در تقریر مکنزی از مارکس، قدرت تکنولوژی نه از محل اختیار و خودمختاری خودش بلکه بر اساس مناسبات تولید که خود تکنولوژی را متعین می‌کند باید تحلیل کرد یعنی و تکنولوژی بر اساس فشاری است که مناسبات تولید در تعیّن تکنولوژی ایجاد میکند، رخ می‌دهد فلذا آن متغیر اصلی است که امری است. در مورد هوش مصنوعی هم باید نقش اصلی را به ذینفعان زیست بوم سایبر در نظر گرفت که هوش مصنوعی را طوری متعین می‌کند که با استیلا می‌رسد و در حقیقت آن جامعه ذینفعان به استیلا می‌رسند... پس با تحول در جامعه ذینفعان می‌توان استیلای آن را مدیریت کرد این فهم از تکنولوژی‌های سایبری و مشخصا هوش مصنوعی تاثیر مهمی در الگوی مواجهه ما با آن خواهد گذاشت. https://eitaa.com/a_najafpour https://bale.ir/a_najafpour http://sapp.ir/aidinligh22 Url: https://a-najafpour.ir
* احادیث استراتژیک: * ع: اگر استقامت مى‌ورزیدند، فرشتگان با آنها دست مى‌دادند و ابر بر آنها سایه می‌افکند و در روز مى‌درخشیدند و از فراسر و زیر پاى خود روزى مى‌خوردند و هرچه از خدا مى‌خواستند بدانها مى‌داد... هرکه به خدا اعتماد کند خدا امور مهم دنیاوآخرتش را کفایت کند و هر چه از او غایب است برایش حفظ کند...
اعلام کرد: امروز عملیات اجرایی اتصال مدارس کشور از طریق در مدرسه شهید همدانی شهر پردیس کلید خوردودسترسی این مدرسه باسرعت بیش از 900مگابیت بر ثانیه(90برابر میانگین سرعت فعلی ثابت کشور) فراهم شد.ان‌شالله تا پایان دولت،تمامی شهری با فیبرنوری و سرعت حداقل 100مگابیت به متصل میشوند. * چند نکته: * ضمن خدا قوت و تقدیر از همت و تلاش دوستان، ۱- ها با این سرعت بالا به چه یی دسترسی خواهند داشت؟ ۲-سرویس های پایه و عملیاتی شبکه ملی اطلاعات برای ارایه خدمت به دانش آموزان کدامند؟ ۳-نهاد خدمت و محتوای دانش آموز کدام است و بر اساس چه شاخصهایی کار خواهد کرد؟ و ... https://eitaa.com/a_najafpour https://bale.ir/a_najafpour http://sapp.ir/aidinligh22 Url: https://a-najafpour.ir
ایشان را درست نمیشناسم ولی اگریک جاسوس و نفوذی میخواست به آینده جمعیتی یک ملت ضربه بزند بهتر ازاین نمی‌توانست چشمان غربزده شان خود غرب را هم نمی‌بیند که برای افزایش و چه هزینه ها که نمی‌کنند این هزینه انعقاد نطفه جدید نیست بلکه دیه قتل نطفه های این ملت است که با شعار سالها در این کشور اجرا شد
* در باب فتح خرمشهر * چرا برای ما روحانی و مقدس و زیبا و خاطره انگیز است؟ فتح ما نه همانند فتح ژاپنی ها در نبرد پرل هابر ویا فتح آمریکایی ها در اوکیناوا و یا فتح برلین توسط شوروی است که از قدرت طلبی و شهوتشان بر میخاست بلکه تجلی فتحی معنوی درعالم مادی بود فتح ما بعد از یک فتح معنوی و مجاهدت ایمانی رخ داده است
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب چرا موضوعات مربوط به مردم داخل کشور را در پلتفرم فیلتر شده توییتر مطرح میکند؟! دوستان گفتند برای صدور پیام انقلاب نیاز است در پلتفرمهای خارجی باشند... خوب بروند پیام انقلاب را به زبانهای رایج دنیا صادر کنند و دلیلی ندارد مثلا مسائل سیاست داخلی را با مردمان دنیا مطرح کنند... ما هنوز یک توییت به زبان انگلیسی و عربی از مثلا این بزرگوار ندیده ایم
آقایان محترم! و دو روی یک سکه اند که به ختم می‌شود... مجیزطلبی یک بیماری است که با توهم خودبسندگی همراه میشود و افراد توانمند و آزاده را از کنار مسوولان متوهم پراکنده میکند و مجیزگویانِ آویزانِ بیمصرف بر ارکان قدرت حلقه می‌زنند و کشور به فنا میرود استخوان شتر ابوذر لازم است برای شکستن این توهمات...