eitaa logo
تداوم انقلاب اسلامی
248 دنبال‌کننده
208 عکس
139 ویدیو
5 فایل
تاملات عزیز نجف پور /پژوهشگر حوزه مطالعات علم، فرهنگ و فناوری و فضای مجازی، رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
پیاده روی حرکت خودجوش در ذیل مدیریت ائمه در طول تاریخ بوده است و لنگ نبوده و نیست. احیانا اگر هم کسی به دنبال خودشیرینی است بهتر است از روشهای دیگری استفاده کند البته کج سلیقه گی هم از قدیم بوده و خواهد بود. مومنین طبق روال گذشته در قالب از همدیگر برای شرکت در این مراسم بزرگ حمایت کنند.
33.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ناراحتی و اعتراض همانند زنگ قافله ای است که به خواب نرویم و ره گم نشود... توده مردم ادامه خواهد یافت و ما هم هیچ وقت علم انقلاب و نظام را دست جماعتی که لگدپراکنی کرده اند نخواهیم داد و خون شهید و پایمال نخواهد شد... ولی حواسمان باشد که: اولا- اگر از این جماعت کسی بنا به هر دلیلی از همراهی با جریان مقابل منصرف شد و خواست در ذیل قوانین کشور در گوشه ای مشغول باشد نباید سخت گرفت. جمهوری اسلامی باید آنقدر عقلانیت داشته باشد که در عین حفظ چارچوب اصول و مصالح خود، صفوف باطل را تقویت نکند. ثانیا- جمهوری اسلامی مال ماست و قهر کردن و رها کردن مال کسانی است که نظام را متعلق به خود نمیدانند... هیچ کسی هم جز ما قرار نیست در مقابل فتنه ها از توده مردم مسلمان و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دفاع کند... حوالت دادن این مسوولیت به غیر، خطایی نابخشودنی است. فلذا: هم دوستان صدا و سیما نباید استعفای شهبازی را بپذیرند و هم خود ایشان باید انصرافش را از برنامه پس بگیرد و در برنامه بعدی پاورقی با این مطلع امثال رشیدپوررا بنوازد که:" دیدی رفتی چرخهات رو زدی دوباره برگشتی پیش خودمون؟... جای دیگه خبری نیست... علی کریمی هم اگه یک جو احتمال میداد که راهش میدیم الان مسوولان رو التماس می‌کرد که برگردد... پس دیگه بچه خوبی باش و شهر رو به نریز... " @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
در اندیشه سیاسی آنجا که از طبقات مدینه حرف میزند از طبقه ای نام میبرد به نام که کارشان تهذیب خیال مردمان است.‌ ذوالسنه نظریه پرداز نیستند بلکه واسطه بین حاکم و صاحبنظران و توده مردم هستند که تحت مدیریت حاکم مدینه خیال مردم را تهذیب می‌کنند. ها و ها نوعی ذوالسنه هستند که باید در خدمت اهداف حاکمیت و حکمای جامعه باشند برای تهذیب جامعه نه اینکه در خدمت معارضان کشور و حاکمیت و در جهت انحراف جامعه قرار بگیرند... در این حوزه نیازمند سیاستگذاری و مدیریت جدی هستیم @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
۳۰هزارتن مواد غذایی می‌بریم و چندبرابر بیشتر مهمان عراقی ها هستیم... منطق آنجا بردن یا خوردن نیست بلکه همه عاشق هستند... ما در پیاده روی دنیایی دیگر را تجربه می‌کنیم که در فاهمه عقل و تمدن مدرن نمیگنجد... اربعین طلایه دار خواهد بود. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
. و نه ممکن است نه مطلوب... ولی حتما که و باید در دستور کار باشد. و بیماری امروز ما و مانع جدی اسلامی ایرانی است. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
نه تنها همسن و سالانت، بلکه جوان‌ها و کودکان هم عصر تو هم مردند و نسل‌های بعد هم نسل به نسل به خاک پیوستند و هیچ اثری از هیچکدام نماند .. ولی تو ماندی و خواهی ماند... عجب معامله ای کردی حبیب!
گزارش سایت تبیان👆 تامل: سازمان تبلیغات اسلامی اصولا در گزارش رفتار مردم در فضای مجازی باید در کنار گزارش خاطرات تلگرامی و اینستاگرامی، گزارشی هم از میزان رشد مهاجرت به سکوهای داخلی ارائه کند. تلقی ما این است که بازوی تبلیغات اسلامی در است.
آیات راهبردی: فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَا أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (۱۷ سجده) هيچ كس نمى‌داند چه چشم روشنى ای به پاداش‌ آنچه انجام مى‌دادند براى آنان پنهان كرده‌ام.
* تاملی کلی درباب حکمرانی سینما * سینما عرصه ای است که اکوسیستم روشنفکری در دوران بعد انقلاب چرخه کامل خودش را بسیار قوی تر از سایر حوزه ها حفظ و توسعه داده است و جمهوری اسلامی و جریان انقلاب مجبور بوده اند ضمن پذیرش موجودیت روشنفکران در عرصه سینما، تا حد امکان با ایشان تعامل داشته باشند و البته در عمل سیاستهای مختلفی از جمله موارد ذیل در مواجهه با سینما در پیش گرفته شده است: ۱- رگولاتوری و فرآیند ارائه مجوز به آثار سینمایی و عوامل از قبیل کارگردان و بازیگر و ... ۲- مذاکره و توافق با بخش غیرمعاند روشنفکران و تلاش برای تولیدات سینمایی واجد شاخصهای مشترک ۳- تربیت سینماگران انقلابی و بومی گرا و متشکل سازی ایشان و ساختارسازی جدید در این مقوله ۴-و مواردی دیگر... الان باید به بررسی کارآیی و اثربخشی این سیاست‌ها نشست و متعاقبا به بازتنظیم آنها پرداخت‌. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
کودکان عراقی هم در خدمت به زائرین مشارکت داشتند... البته با چاشنی شیطنت و بازیگوشی 😊 به بهانه هل دادن کالسکه همراه می‌شدند و در یک چشم بر هم زدن کالسکه را به داخل موکبشان هدایت می‌کردند تا پذیرایی کنند... این توان تحرکات بزرگتری دارد.
* علوم اجتماعی توحیدی * در نظریات علوم اجتماعی موجود کلا عناصر فعال در تحولات، یا فرد است یا جامعه که انحصارا یا اشتراکا عامل تغییرات اجتماعی هستند. ولی قرآن از عناصر فعال دیگری هم یاد می‌کند که در نظریات علوم اجتماعی موجود مورد غفلت هستند و همین منشا نقصان نظریات موجود در تبیین واقعیات و رخدادهای اجتماعی است. از تاثیرات مستقیم و شیطان در جوامع حکایت می‌کند. مثلا خداوند اراده می‌کند که نشانه ای (معرفتی) را در جامعه ای قرار دهد. مثلا حضرت عیسی که در آیه ۲۱سوره مریم(لنجعله آیه للناس) اشاره می‌شود و یا اینکه در ۱۵۵ بقره خداوند با سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت انسانها را می آزماید و ... از سوی دیگر به عنوان آگاهی و اراده ای مستقل از انسانها و جوامع، انسانها را وسوسه و منحرف می‌کند تا اقداماتی متفاوت انجام دهند و یا در عرصه های اجتماعی به عنوان یک کنشگر فعال حضور می یابد و ترکیب صحنه را متحول می‌کند... طبعا عالم اجتماعی مسلمان برای تحلیل رخدادهای اجتماعی و پیش‌بینی و تجویز، ناگزیر از دیدن همه عوامل تاثیرگذار در تحولات جامعه است وگرنه نظریه اش توفیق چندانی نخواهد یافت. شاید واگرایی نظریات امروز و ضعف آنها در تبیین رخدادهای اجتماعی از همین نکته نشات بگیرد. از این رو می‌تواند مدعی ارائه شناختی کامل تر از نظریات موجود باشد. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour