eitaa logo
آدم
4.9هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
68 ویدیو
4 فایل
دست نوشته های یک تحلیل گر ساده بنیان گذار تفسیر بازار به بازار مدیر : @aadamm1 ⁦♻️⁩ تبادل نداریم 🍃 حتما عضو گروه ما هم بشید: https://eitaa.com/joinchat/3147956313Cc949216687
مشاهده در ایتا
دانلود
آدم
📉 #کلر 📚 #آموزش 👈 سهم از نقطه ای که مدنظر بود برگشت، یعنی از فیبوی ۳۸ و این نوید یک رشد خوب رو مید
۱۴ تیر منظورم خط روند نزولی است که در اینجا رسم کردم . مدت هاست درگیر اینه
هم که صف خرید است مدت ها قبل گفتم نظر خودم اینه که رشد می‌کنه و نگه دارید
📉 👈 فرم افزایش سرمایه - روزانه 👈 سهام داران این سهم اغلب در ضرر هستن اما داشتن یک تحلیل خوب کمک می‌کنه بهتر تصمیم بگیرن. 👈 این کانال نزولی یک ساله ی است. سهم از روی فیبوی ۰.۷۸ که در بازه ی ۳ ساله رسم شده برگشته است در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ 👈 الان سهم روی میدلاین کانال است و واکنش منفی داره نشون میده نسبت به این محدوده. از جهات دیگه هم روی مقاومت هست که من ترسیم نکردم تا ذهن عزیزان و چارت، شلوغ نشه. 👈 اما امروز خروج پول زیادی نداشت بلکه صرفا داره واکنش تکنیکالی نسبت به میدلاین و دیگر شاخصه های تکنیکالی نشون میده. 👈 حجم های خوبی در کف داره میخوره . اگر بازیگر یا حقوقی بخواد سهم رشد کنه، به این ترتیب خواهد بود: 👈 سهم یه استراحت کوچیک می‌کنه تا به خط روند نزولی قرمز برسه و بعد رشد کنه و میدلاین رو شکست بده. اون موقع هدف میان مدتی سقف کانال نزولی براش فعال میشه و در چند محدوده مثل ۱۵۲ تومن و محدوده ی ۱۹۸ تومن هم مقاومت های جدی داره. 👈 ممکنه بازیگر یا حقوقی برای اذیت کردن حقیقی خرد، سهم رو از میدلاین بولینگر برگردونه که تقریبا میشه ۱۱۰ تومن. 👈 این تحلیل در صورتی است که حقوقی یا بازیگر بعد از مدت ها دستکاری و اذیت کردن این سهم و سهام دارانش بخواد کمک کنه. مخ‌لص
آدم
#شستا اولا امروز ورود پول خیلی خوبی داشت. ثانیا از نظر چارت، خط روند نزولی رو نشکونده هنوز و در صور
هم طبق رفتار امروزش، نظریه ی عزیزانی که فرمودن پولبک این سهم تموم شده رو مردود کرد. لذا بود که دیروز این تحلیل رو گذاشتم تا رفقا اشتباه نکنند. هنوز شکسته نشده!
👈 برای همینه که میگم در اینجور عرضه های اولیه قدرت خریدار و فروشنده محلی از اعراب نداره! 👈 بلکه باید شاخصه های دیگه مورد مطالعه قرار بگیره . خیلی دقت کنید
👈 اینجور نموداری، قدرت خریدار و فروشنده اش مهمه. عنایت شه
سوال مهمی است قبلا پاسخ دادم در قالب یک وویس دوباره پاسخ خواهم داد
👈 مجموع ارزش معاملات بازار ۲۱ هزار میل بود که از اون حدود ۱۵ هزار تاش مال اوراق بدهی و مشارکت جناب دولت است! 👈 واقعا متاسفم... این روز های آخر خوب دارید گند میزنید به بازار ... فقط واسه ی ... 👈 حدود ۶ هزار میل هم واسه معاملات خرد بود
بورس و بانک ها تا دوشنبه تعطیل شد! احسنت 🤐🤭😒
👈 حدود ساعت ۱۰:۳۰ بود که سخنگوی دولت خبر تعطیلی استان البرز و تهران رو داد. حالا شخص گاد فادر یا جناب هوشمند که از همان لحظه فهمیده که بازار قرار است ۶ روز تعطیل شه، شروع کرد به فروش و خروج پول! سند حرفم نمودار سبز است که پول هوشمند است ( طبق یک مبنا)‼️ بععععلع❗️ 👈 این درحالی است که بعد بازار مشخص شد به طور عمومی، که بازار بورس هم تعطیل میشه❗️ 👈 و در دقایق آخر به بازار یه ذره پول وارد شد که در نمودار سبز مشخص است که مال بعضی سهام ها در گروه بود و ❗️ 👈 پول حقیقی ( شخصی که دیر خبر رو می‌فهمه معمولا) خیلی از بازار خارج نشد و در دقایق آخر هم زیاد شد و بیشتر در ای ها رفت ❗️ 👈 صندوق درآمد ثابت هم امروز دقیقا بعد از خبر سخنگوی دولت ورود پول داشت❗️
🌿 روز عرفه است( بنا بر قولی) 👈 برای هم دیگه دعا کنیم... 🙌 بنده ی حقیر فراموش نشم🌹 مخ‌لص
با توجه به این که بورس تعطیل است، گفتم یه مطلبی بگیم که همه استفاده کنیم ان شاالله👇
حافظْ شناسی به عقیده ی بنده کار هر کسی نیست و بنده هم نمیتونم الان مطلب رو باز کنم. مثلا گاهی اوقات اشعاری در بعض نسخ دیوان حافظ هست و در بعض دگر نیست. اینجا یک حافظ شناس حرفه ای قادر به تمییز سره از ناسره است. یکی از این ابیات یا در واقع یکی از این غزلیات، غزل « دلم رمیده لولی وشیست شور انگیز » است که در بعض نسخ مثل نسخه ی محمد سودی بوسنوی نیست و در بعض نسخ هست مثل نسخی که خواهم فرستاد. و در بعض نسخ « رمیده » آمده و در بعض دگر « ربوده». مثلا جناب دهخدا، « ربوده» ضبط کرده. ببینید 👇
مثلا این نسخه ی خطی به خط جناب سلطانعلی مشهدی است که در دوره ی گورکانیان هند به رشته ی تحریر در آمده است. میبیند که « ربوده» ضبط شده
یا مثلاً این نسخه ی مخطوط به سنه ی ۹۲۶ هجری قمری در ماه جمادی الثانیه دانشگاه پرینستون اینجا « رمیده» ضبط شده
نسخ دیگر هم هست مثلا به قلم محمد ساوجی و یا مثلاً نسخه ی اخیر که به کوشش محمد قزوینی و دکتر قاسم غنی است که در سال ۱۳۲۰ شمسی به قلم حسن زرین که فعلا قصد بررسی این نسخ رو ندارم. غرضم توضیح و شرح اجمالی یک بیت از این غزل است و این مباحث رو گفتم که بدونید در اصل این که این غزل متعلق به حضرت لسان الغیب هست یا نه اختلاف است که منشأ اختلاف ها اختلاف نسخ است.
و دردمندانه باید عرض کنم که روزگاری طلاب حوزه های علمیه در حد خودشان یک حافظ شناس و نسخه باز بودند اما فعلا ظاهراً امور دیگری، حضرات رو مشغول به خود کرده!
خب بریم سراغ اصل مطلب👇
🌿 تو خود حجابی... در بیت آخر میفرماید: میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی حافظ! از میان برخیز! مقداری این بیت رو توضیح بدهیم👇
مصراع اول: معادل عربی اش میشه: لاحائلَ بین العاشق و المعشوق لای نفی جنس است. و نکره در سیاق لای نفی جنس مفید عمومیت است علی ما قاله النحاة و الاصولیین. : نکره در سیاق نفی، همیشه مفید عمومیت نیست؛ فافهم! حائل طبق بیان عمید و دهخدا و امثالهما یعنی مانع و حجاب بین دو چیز و هرآنچه مانع و بین دو چیز است. درباره ی عاشق و معشوق توضیح میدم. پس معنای اجمالی مصراع اول میشه: هیچ حجاب و مانعی، بین عاشق و معشوق وجود ندارد. یعنی عاشق، موصول و رسیده شده به معشوق است. از دید فلسفی، خصوصا دید صدرایی، قاعده ی اتحاد عاشق و عشق و معشوق مستفاد میشه که توضیحش مفصل است و وارد نمیشم چون مقدمات میخواهد.
آدم
مصراع اول: معادل عربی اش میشه: لاحائلَ بین العاشق و المعشوق لای نفی جنس است. و نکره در سیاق لای نف
پس حافظ میخواد بگه که خواسته ی هر عاشقی، وصال به معشوق است در حالی که اصلا بین عاشق و معشوق هیچ حائلی نیست! خب پس اگر واقعا هیچ حائلی نیست، چرا وصال رخ نمیدهد؟!
آدم
پس حافظ میخواد بگه که خواسته ی هر عاشقی، وصال به معشوق است در حالی که اصلا بین عاشق و معشوق هیچ حائل
عشق یعنی چه؟! ابن فارس صاحب معجم مقاییس در ج ۴ ص ۳۲۱ سطر اول به بعد در باره ی ماده ی « ع ش ق» این طور نوشته:( چاپ دفتر تبلیغات اسلامی) « العین و الشین و القاف اصل صحیح یدل علی تجاوز حد المَحَبَّة.» برای فهم دقیق مقصود ابن فارس، باید معنای تجاوز و محبت رو هم بررسی کرد که این با خود شما. برای معنای محبة، باید ریشه ی « حب» رو از مقاییس ببینید : ج ۲ ص ۲۶ که اونجا ابن فارس سه اصل معنایی برای این ریشه گفته و معنای مراد ما در اینجا، « لزوم و ثبات » است... برید ببینید... اجمالا معنای این ریشه اینه: اگر محبت، از حد معین خود فراتر برود، عشق ایجاد میشه. محبت هم یعنی لُزومِ قلب تو با شیء دیگر. یعنی قلب تو پیوسته با شیء دیگری همراه است. حالا میگه اگر این پیوستگی از حد خود بگذره، عشق ایجاد میشه. ( دارم اجمالی توضیح میدم) پس عاشق، کسی هست که لزوم و پیوستگی قلب او با معشوق، از حد خود خارج شده.
آدم
عشق یعنی چه؟! ابن فارس صاحب معجم مقاییس در ج ۴ ص ۳۲۱ سطر اول به بعد در باره ی ماده ی « ع ش ق» این ط
یعنی حالتی در او ایجاد میشه که از صبح که عاشق از خواب بلند میشه، تا شب که میخواد به بستر خواب بره، انگیزه و محرک او برای زندگی و دلیل بیدار شدن، خوابیدن و خورد و خوراکش، همه و همه معشوق میشه. این شخص، عاشق است