💠 اضافه کردن عطر و طعم غیرمجاز به تنباکو / ۱۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال محصولات دخانی مصرف میکنند
🔹بهزاد ولی زاده رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان :
🔸موضوع اضافه کردن عطر و اسانس شیمیایی به محصولات دخانی جهت رفع بوی بد آن وجود دارد.
🔸کارگاه غیرمجاز تولید تنباکو با فضولات حیوانی به وسیله بازرسین وزارت بهداشت ضبط و پلمپ شده است.
🔸اضافه کردن طعم و عطر به مواد تنباکو باعث میشود هنگام سوختن آن، مواد ثانویه و سرطانزا تولید شود.
🔸به طور متوسط ۱۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال انواع محصولات دخانی را مصرف میکنند که ۲۵ درصد مرد و ۱۴ درصد زن هستند.
🔸شورای نگهبان خصوصی کردن سفرهخانههای سنتی را یک قانون دانسته است.
🔸مجمع تشخیص خصوصی بودن سفرهخانههای سنتی را مغایر با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در نظام سلامت دانست.
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
تنها کانال رسمی 👇 👇 👇
#استاد_علی_تقوی
@aamerin_ir
#حزبالله_این_است
☘ نفس خودتان را #ثابتقدم کنید
❇️ یک خصوصیت دیگر هست که اگر در شما باشد، هم در دوران عمر شما مفید است، هم برای دیگران مفید واقع خواهد شد و هم برای نشئهی آخرت و دوران بیپایان زندگی بعد از مرگ مفید است. آن #تهذیب_نفس است؛ خودتان را پاکیزه کنید.
🌹جوانان عزیز ما با معارف دینی، با معارف الهی، با معارف بشری و با عمل صحیح دینی میتوانند این کار را بکنند. امروز میدان #مسائل_اجتماعی هم میدان مسائل دینی است. حضور در مراسم عظیمی که در جمهوری اسلامی به طور مکرّر وجود دارد؛ از نماز جمعهها بگیرید تا راهپیمایی بیست و دوم بهمن؛ همه اینها کارهای دینی است.
🔰با این روشها و با این اعمال، نفس خودتان را - آن دل پاک و نورانیتان را - هرچه بیشتر ثابتقدم کنید. ۷۹/۱۲/۸
#لطفانشردهید
آمر خدا باشیم ☘
@aamerekhoda
14.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #دوره_احادیث_فراموش_شده
❇️ #استاد_علی_تقوی
🎦 #تصویری
🛃 #جلسه 21
⬅️برگرفته از
#رساله_جامع_آموزش_تخصصی_احادیث #امربه_معروف_و_نهی_از_منکر
✅ #خصائل_سه_گانه_آمر_و_ناهی
به نهضت ما بپیوندید:
http://eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda
مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده
تنها کانال رسمی نشر آثار
#استاد_علی_تقوی
#آمرین
☘ چرا ولی فقیه مسئولان ناشایست را عزل نمی کنند؟
2⃣ از 2⃣
⭕️ اگر صِرفِ حضور رهبری شایسته برای اداره جامعه، کافی بود در دوران حکومت سلسله ها که در طور تاریخ بسیار معدود است و به خصوص در حکومت نبوی وعلوی، کار در همان زمان به سرانجام قطعی خود می رسید در حالی که حتّی وجود انسان کامل و شخص نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم هم برای به سعادت رساندن معاصران ایشان نیز کافی نبود.
🔶 لذا به نظر می رسد از جمله دلایل اینکه ولی فقیه، مدیران ناصالح یا ضعیف را با تعجیل، عزل نمی کنند و این کار را مشروط و معلّق به اقداماتی میکند، لزوم بیداری آحاد مردم است.
البته نظریه اسلامی در تکمیل لزوم زعیم صالح برای اداره جامعه، بحث دستگاه رهبری و نظام اسلامی را مطرح میکند که در تعریف این دو بین فقها تفاوتهایی در بیان وجود دارد؛ و در واقع رهبر صالح، دستگاه رهبری، نظام اسلامی، مردم ، به خصوص تاثیر گذاران و نخبگان، با هم دیگر شرط کافی تحقق جامعه اسلامی می باشند.
یکی از طرق یا حتّی شروط رسیدن به نتیجه در تحقیقات، بازخوانی و بازتعریف شبهات است به نظر نگارنده اگر شبهه را موقف ندانیم و به آن به عنوان یک معبر نگاه کنیم و حقیقتا به دنبال نتیجه گیری باشیم باید شبهه را به شکلی مطرح کنیم که حکایت از واقع کند و مشکل واقعی را بیان کند نه انچه به نظر ما مشکل است.
❓با این نگاه، شبهه مذکور را اینگونه باید مطرح کرد: چرا مردم یا جامعه، مقدمات عزل ناصالحان و حضور شایستگان را در مسئولیت ها فراهم نمی کنند؟
و حتی با توجّه به میزان تأثیر گذاری نخبگان بر عموم مردم می توان پرسش را اینگونه مطرح کرد:
❓چرا کسانی که شرایط آگاه کردن مردم را در این زمینه آن هم با نگره دینی دارند، این رسالت را انجام نمی دهند؟
(که گروه مزبور، در جامعه ما عبارتند از علما و به تعبیر فراگیر، روحانیت).
و چکیده شبهه می شود:
❓چرا جامعه روحانیت با تربیت صالحان و مطالبه از ناصالحان و وارد میدان کردن مردم، زمینه کنار رفتن نااهلان و نامحرمان را فراهم نمی کنند؟
🔸 در این نگاه اجتماعی، اصلاحات اجتماعی و تحول جوامع، هم از مردم عبور می کند هم بر دوش مردم است و در این نگاه، جایگاه دستگاه رهبری نیز نمایان و برجسته شده و از تسری قصورات و تقصیرات خواص، به امامت جامعه نیز جلوگیری می شود.
در واقع کسانی که انتظار دارند رهبری در حکومت اسلامی افراد را با سرعت، برکنار کند، خواسته یا ناخواسته، عملا به یک نظریه غیر اسلامی معتقدند یا اینکه این نظریه را مطالبه می کنند.
و نتیجه عملی این نگاه رفع قلم تکلیف از خواص است یعنی بیشترین سود از این نگاه نصیب خواص و نخبگان میشود.
در نتیجه مردم نسبت به اموری مهم، غفلت داشته و موجب اغفال دیگران نیز می شوند; اموری مانند:
وظیفه مردم در قبال جامعه، حکومت، حاکم اسلامی و حتّی در قبال خود و اطرافیان،
یا امری مانند وظیفه سازمان و تشکیلات علمی و روحانی که باید زبدگان شان دستگاه هدایت و رهبری باشند،
یا امر مهمی چون عنصر اختیار و انتخاب گری برای مردم ، نخبگان و حتی خود مدیران و مسئولان غیر صالح.
🌀 مطلب مهم دیگر آنکه در این نگاه اسلامی (یعنی مشروط و مرتبط بودن فرآیند تعیین و تغییر مسئولان از جانب ولی فقیه، با آگاهی و عمل جامعه) امر به معروف و نهی از منکر، معنا و عینیت و موضوعیت پیدا می کند والا اینکه یک مدیر در یک جامعه بخواهد بدون رشد فکری و روحی جامعه و بدون حضور و حتی اطلاع آحاد مردم و بدون مبارزه، فقط عزل و نصب کند، اقامه فریضتین و پیگیری ها و اقدامات مختلف از سوی مردم برای حل این معضل، معنا نخواهد داشت.
یعنی مسیر اصلاح ساختار و تغییر افراد عبارت است از اقامه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد جامعه و تبدیل عدالتخواهی به فرهنگ عمومی
📌 بنابراین اصل این شبهه و پرسش نباید خطاب به ولی فقیه باشد و مخاطب این پرسش مردم ، خواص و به خصوص حوزویان هستند.
دلیل اینکه برخی مطالب به صورت ناقص مطرح شد، رعایت حوصله مخاطب بود.
🖌به قلم:
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
💠 اصحاب انقلاب:
آمر خدا باشیم ☘
@aamerekhoda