May 11
🔻رسولخدا(ص) مردم شهر مدینه را به گروههای ۱۰نفره، سازماندهی کرد و بالای سرِ هرکدام از آنها، یک رئیس یا سرگروه قرار داد که نامش «عریف» بود. خودِ این سرگروهها با یک شورای مرکزی ۱۲نفره به نام «نقبا» در ارتباط بودند؛ یعنی بهواسطه نقبا، به پیامبر متصل میشدند.
🔻در جامعۀ ما، اگر ائمه محترم جمعه و جماعات، [همیاران دلسوز و علمدار در مدارس علمیه] مانند رسولخدا(ص) به سازماندهی و شبکهسازی مخاطبان و [أعضای مدرسه] خود اقدام کنند، کارها بهتر پیش خواهد رفت.
نمیشود صرفاً با سخنرانیهای عمومی به اصلاح جامعه پرداخت.
آیا مسجدیهای ما [مدارس علمیه ما] به گروههای ۱۰نفره سازماندهی شدهاند؟!
🔻سازماندهی و تشکیلات، هم عامل
#رشد_معنویواخلاقی است و هم
#لازمۀقویشدنِ مردم در معیشت است.
مسجد [مدرسه] محل ارتباطگرفتنِ با یکدیگر است؛ نه اینکه صرفاً در کنارِ هم بنشینند، نماز [درس] بخوانند و بروند و باهم کاری نداشته باشند!!
🔻کنارِهمنشستن در صف نماز جماعت [کلاس]، باید مقدمۀ تعاون و تشکیلاتیزیستن باشد و امام جماعت،[ همیاران] رئیس گروه است؛ نه اینکه صرفاً پیشنماز [همدرس] باشد.
👤علیرضا پناهیان- ۹۶.۱۱.۱۶
🚩دانشگاه صنعتی شریف
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🎙شهید بهشتی:
✅ سودمندی بیشتر ما باعث پیروزی ماست
📍کف روی آب نباشید، در مقام عمل اجتماعی، نیز سودمندتر باشید. اگر عمل شما بهحال مردم سودمند واقع شود، ماندنی خواهید بود.
کف می رود و آنچه برای انسان ها سودمند است می ماند. سودمندی بیشتر ما باعث پیروزی ماست. به همین دلیل در خودسازی فردی و جمعی مجموعه هایتان باید طوری برنامه ریزی کنید که در صحنه خدمت به مردم بدرخشید، نه برای تعریف مردم بلکه برای خدا.
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🎙شهید بهشتی:
✅ ارتباطاتتان را قوی کنید.
📍ارتباطتان را قوی کنید، وقتی عده ای در اقلیت هستند باید بکوشند تا به کمک ارتباطات گسترده، جمعی بزرگ تر شوند. وقتی که همه یک جا جمع هستید. احساس دلگرمی و قدرت بیشتری می کنید.
شما باید جاذبه تان را زیاد باشد، مبادا فکر کنید که این هایی که با ما مخالف هستند دیگر کارشان خراب است و درست شدنی نیستند.
خیر، انسان تغییر می کند. خیلی ها آدم خوبی هستند، می لغزند و بد می شوند. خیلی ها آدم بدی هستند و در اثر ارشاد و معاشرت خوب می شوند.
📚از کتاب «به توان تشکیلات»
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🎙شهید بهشتی:
✅تشکیلات به درد مردم بخورد
📍تشکیلات به درد مردم بخورد نه اینکه یک باری باشد بر دوش این جامعه، اگر به درد مردم نخورد لغو می شود، باید به درد مردم بخورد، باید کمک کند به جمهوری اسلامی، باید روز به روز هر چه بهتر، الهی تر و نورانی تر و سازنده تر و سرافراز تر و پویاتر و سخت کوش تر و پیشتاز تر ادامه دهیم.
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
💡 #صراط
🌊راه، راه دشواری است...
🇮🇷حركت در راه انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي، حركت محبوب الهي است.
⚡️راه، راه همواري نيست؛ راه خدا، راه تلاش در راه خدا، راه اقامه ي حق و عدل، راه رسيدن به تمدن اسلامي و نظام حقيقي اسلامي و جامعه ي اسلامي راه دشواري است؛ راهي است كه پيغمبران در اين راه با زحمت حركت كردند و پيش رفتند.
💬"رهبر حكيم انقلاب"
#پای_کار_انقلاب
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
💧طرزِ ورود به میدانِ جنگ
دو نفر سرباز وارد میدان جنگ میشوند، دارای دو نوع روحیه. یکی به ساز و برگِ جنگیاش به خوبی فرماندهاش... به ضعف نیروی دشمن، به کارآمدی خودش و دوستانش و هم صفانش معتقد است به علاوه میداند نیروهای امدادی در آن طرف، در پشت جبهه منتظرند که در فرصت لازم، با یک اشاره به میدان بیایند و کمک کنند، این یکجور وارد میدان میشود.
آن انسانی که به تجهیزات جنگیِ خودش، به کارآیی دوستانش، به کاربرد اسلحهاش، هیچگونه اعتمادی ندارد؛ خود را کوچک میبیند، دشمن را بزرگ میبیند...این یکجور دیگر وارد میدان میشود.
#جنگ_ارادهها
#آرایش_جنگی
📗 طرحکلیاندیشهیاسلامی در قرآن، ص۱۶۱
@khamenei_degat
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🔻 حجتالاسلاموالمسلمین پناهیان در مراسم بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی:
⭕️ دروسی که طلاب میخوانند، به درد تبلیغ نمیخورد
⚠️ تبلیغ نابخردانه انسانهای بسیاری را مایوس کرده است
🔹 ما باید در حوزهها صحنه #علموعمل را به هم نزدیک کنیم؛
🔹 ما میتوانیم درس خارجهایی داشته باشیم که به هیچ وجه به معضلات جامعه نپردازد، ما میتوانیم عالم دینی داشته باشیم که برای مشکلات اجتماعی گرهگشا نباشد، اما در عرصه علم بسیار فعال باشد.
🔻 رهبر معظم انقلاب صریحا دو نکته را تصریح فرمودند، اینکه
▫️ یک عالم دینی باید به امور مسلمین توجه داشته باشند؛
▫️ همچنین عالم دینی مسئولیت تحقق دین در جامعه را نیز بر عهده دارد.
🔹 دانشها و گفتگوهای رایج در حوزه علمیه با فضای تبلیغ بیگانه است.
➖ دروسی که طلاب میخوانند، غالبا به درد تبلیغ نمیخورند، یک تصور عوامانه در حوزه رایج است که فکر میکنند طلبه همین دروس را بخواند و هنر تبلیغ و فن خطابه را نیز بداند کفایت میکند.
🔹 عموم تبلیغات و آموزشهای دینی غالبا موجب #نفرت از دین میشود، به چند نفری که دور یک عالم دینی را گرفتهاند نباید غرّه شد، ادبیات ما با ادبیات معصومین و سیره آنان سازگاری ندارد.
ما با تبلیغ نابخردانه انسانهای بسیاری را مایوس و مغرور کردهایم.
🔹 وقتی طلبهای از ساختار روحی یک جوان خبر ندارد، چگونه میتواند با او درباره دین صحبت کند؛ در حوزه مطالب دینی برای تربیت خود طلاب نیز کافی نیست.
🔻 امام صادق علیهالسلام میفرمایند:
انسانها با یکدیگر متفاوت آفریده شدهاند و اگر انسانها این تفاوتها را بدانند، کسی را سرزنش نمیکنند، مبلغان حوزه علمیه نیز باید نسبت به این تفاوتها آگاه باشند تا حرفی نزنند که تأثیر عکس داشته باشد.
🔹 ما وقتی به مهندسی آموزشهای دینی نگاه میکنیم، میبینیم با قرآن مغایرت دارد، ما طلاب استدلالهای کلامی و فلسفی را یاد میگیریم، اما قرآن کریم بیشتر به صورت #توصیفی به بیان حقایق میپردازد.
🔹 اثبات حقانیت در بسیاری از مواقع نفرتزا بوده و هزاران برابر بیشتر از جدال احسن، توصیف لازم است تا حقایق دینی را بیان کنیم.
🔹 ما میتوانیم در توصیف #حجاب کارهای عالمانهای داشته باشیم، ما نمیتوانیم صرفا با ادبیات کلامی اثبات کنیم که چون حجاب فرمان خداست، باید آن را رعایت کرد؛
قرآن و ائمه هدی(ع) با روش توصیف به شکل هنرمندانهای به بیان حقایق دینی پرداختهاند.
🔹 ما امروز غرق در #ولایت هستیم و هنوز یک کتاب در توصیف ولایت فقیه نوشته نشده، بلکه همه کتابها درباره اثبات حقانیت ولایت فقیه نوشته شده است.
🔹 در قرآن کریم ولایتگریزان و ولایتپذیران توصیف میشوند، انبیا و مشرکان همگی توصیف میشوند، ما یک کتاب عالمانه نداریم که معاد را توصیف کنند.
در چنین شرایطی بخشی از #تیپهای_اجتماعی به ما جذب میشوند، ما باید نسبت به روش خود تردید کنیم.
🔹 فعالیتهای تبلیغی اگر #چهرهبهچهره باشد و بازتابهای آن دیده شود، میتواند انسان را به اندیشه دعوت کند.
🔹 کسانی که #سند2030 برای این مملکت درست میکنند، دقیقا میدانند که کودک در سالهای نخست زندگی چه نیازهایی دارد و وقتی کار از کار گذشت، تازه ما میگوییم که این نمونه گناه است.
🔹 تبلیغ، طلبه را #مجتهد میکند و عموم مراجع تقلیدی که ما میبینیم، در گذشته از منبریهای خبره و اهل فن بودند.
🔹 ما اگر از روحیات مردم، آگاهی نداشته باشیم، نمیتوانیم به تبلیغ بپردازیم؛ به طور مثال ما در موضوع سبک زندگی بسیار درمانده هستیم. این علومی که در حوزه تولید می شوند به عنوان داروهای مورد نیاز برای مردم ارزش بالایی دارند.
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
💠 #در_ضرورت_کار_تشکیلاتی
📌 وقتی انسان ها جمع می شوند ،قدرت خدا را با خود به همراه دارند.زمانی که افراد پراکنده اند ،قدرت اندکی دارندومحکوم به شکست خواهند بود .
✅ یدالله مع الجماعه ،دست خدا با جماعت است! اسلام دینی اجتماعی است،زیرا انسان موجودی اجتماعی است.درعین حال که همه ما محتاج به خداوند هستیم ،ولی خداوند انسان ها رامحتاج یکدیگر آفریده است .
✅ اگر بخواهیم در کار تربیتی توفیقی داشته باشیم ،باید ابتدا به ضرورت کار #تشکیلاتی پی ببریم.
✅ زمانی که دشمن دارای تشکیلات #منسجم است،زمانی که دشمن دارای تشکیلات منسجم است ،نمی توانیم به صورت فردی کاری انجام دهیم .
✅ کسانی که طرح ،برنامه ونظم ندارند ،در محاصره کسانی قرارمی گیرند که طرح وبرنامه دارند .
#تربیت_تشکیلاتی
✨✨✨
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
📌 شماره ۷۵ نشریه #حلقه_وصل منتشر شد؛
🔸 هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه #فرهنگی_تشکیلاتی حلقه وصل با محوریت بررسی وضعیت کنونی مردم کردستان منتشر شد.
🔸همه گرفتاری های کار تربیتی/ از خانه به دوشی تا شکایت از مربیان
مصاحبه خواندنی پایگاه خبری مصباح با مسئول کانون سید الشهدا شاهرود را در این شماره بخوانید.
http://hvasl.ir/news/120418
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🌱نظامی که پیامبر ساخت، شاخصهای گوناگونی دارد: #شاخص_اول، ایمان و معنویت است. انگیزه و موتور پیش برنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم میجوشد و دست و بازو و پا و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در میاورد. #شاخص_دوم، قسط و عدل است. #شاخص_سوم، علم و معرفت است. #شاخص_چهارم، صفا و اخوت است. #شاخص_پنجم، صلاح اخلاقی و رفتاری است. یعنی پیغمبر روی یکایک افراد کار تربیتی و انسان سازی میکرد. #شاخص_ششم اقتدار و عزّت است. #شاخص_هفتم، کار و حرکت و پیشرفت دائمی است. توقف در نظام نبوی وجود ندارد؛ اتفاق نمیافتد که در یک زمان بگویند دیگر تمام شد، حال بنشینیم استراحت کنیم!
🔸امام خامنهای - ۱۳۸۰/۲/۲۸
📗 انسان ۲۵۰ساله، صص ۳۲-۳۳
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🔸ثواب الهی را نباید نادیده گرفت. بدانید، هر شبی، هر ساعتی و هر لحظه که شما رنجی میبرید، مراقبتی میکنید، زحمتی میکشید، کرام الکاتبین آن را مینویسد و هنگامی که نهایت نیاز را به آن دارید، عین همان عمل صالح برای شما حاضر و ناظر است و به کمکتان میآید.
🔹امام خامنهای - ۱۳۷۶/۰۴/۲۵
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از انجمن علمی ۱۳۹۸ گروه اخلاق مؤسسه
✨از همه زودتر میومد جلسه. تا بقیه برسند دو رکعت نماز میخوند. یکبار بعد از جلسه کشیدمش کنار و پرسیدم: نماز قضا میخونی؟ گفت: نه. نماز میخونم که جلسه به یه جایی برسه. همینطور حرف روی حرف تلنبار نشه.
📗 کتاب آقا مهدی؛ روایت زندگی
🔸 سردار شهید مهدی زین الدین
#اسوه_تشکیلاتی
هدایت شده از انجمن علمی ۱۳۹۸ گروه اخلاق مؤسسه
#حدیث_تشکیلاتی 💡مطرح شده توسط امام خامنهای در آغاز جلسه چهلم درس خارج فقه به همراه توضیح و شرح مختصر
🔸من مواعظ علی علیهالسلام:
🔹من استطاع أن یمنع نفسه من أربعة اشیاء فهو خلیق بأن لاینزل به مکروهٌ أبداً قیل: وما هنّ یا أمیرالمؤمنین! قال: العجلة واللجاجة والعُجب والتّوانی. (تحف العقول صفحه۲۲۲)
✏️هرکس این چهار صفت را از خود دور کند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دستاندرکاران و رؤسأ جامعه، هیچگاه حادثه و واقعه ناخوشایندی، متوجه او نخواهدشد:
◀️ ۱- عجله، بدون تأنّی و دقت، تصمیمگیری کند یا کاری را اجراء نماید (عجله غیر از سرعت در عمل است).
◀️ ۲- لجاجت، یکی از مسائل خطرناک و بلاهای دامنگیر، اصرار و پافشاری ناحق، در مسألهای است که چون این حرف را گفته و یا چنین موضعی اتخاذ کرده حاضر نیست عقبنشینی کند و لو خلاف آن ثابت شود.
◀️ ۳- مغرورشدن و خودشگفتی، که انسان نقصها و ضعفهای خود را ندیده و احیاناً محسناتش را بزرگ بشمرد.
◀️ ۴- کاهلی و سستی، کار امروز را به فردا افکندن و تأخیر انداختن.
📍بنده، در اثر تجربیاتی که در سالهای متمادی پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که این سخن علی(علیه السلام) واقعاً حکمت تمامی است و همه ضرر و زیانهایی که متوجه جامعه شده است در اثر این امور بوده. خداوند ان شاءاللّه ما را با مجاهدت خودمان و با توفیق خودش از این صفات دور بدارد.
🔗 farsi.khamenei.ir/hadis-content?id=5508
🔹حضرت امام خمینی رحمةاللهعلیه:
🔸...و دست و پا برای به دست آوردن مقام، هر چه باشد -چه مقام معنوی و چه مادی- مزن به عذر آنکه میخواهم به معارف الهی نزدیک شوم یا خدمت به عبادالله نمایم؛ که توجه به آن از شیطان است چه رسد که کوشش برای به دست آوردن آن.
📗سیرهی آفتاب، ص۴۸
#امام_خمینی | #اخلاق_تشکیلاتی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🔹ظهور، منتظرِ این است که ما #زندگی_جمعی برآمده از تقوا و زندگی تشکیلاتیِ مبتنی بر فضایل اخلاقی داشته باشیم و خداپرستیمان را در روابط اجتماعی نزدیک به هم ببینیم!
🔹اگر راست میگوییم، با هم کار کنیم، و بعد اگر برخی منافعِ بهدست آمده با استعدادهای تو، به جیب رفیقت رفت، و عیبهای رفیقت به حساب تو گذاشته شد، تازه کار از اینجا آغاز میشود. حالا ببینید آنهمه #معنویت و تقوای فردی، اثر خودش را نشان میدهد یا نه؟
🔸استاد علیرضا پناهیان
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🔸فرق اسلام با غیر اسلام این است که در غیر اسلام - در بساط طاغوت - آن کسی که امیر شد، اگر وقت غذا رسید، میگوید چربترش را جلوی من بگذارید!
🔸وقت غذا پختن هم که میشود، میگوید من امیرم، پس شما چه کارهاید؟! بروید ظرفها را بشویید، غذا را هم خودتان درست کنید؛
🔸در اسلام این طور نیست. امیر و غیر امیر غذا را با هم میخورند؛ گرسنگی هم باشد، با هم میکشند؛ کار هم باشد، با هم تقسیم میکنند؛ اما هرچه او (فرمانده) گفت، باید آنها عمل کنند. اطاعت از دستور فرمانده، واجب است؛
🔹امام خامنهای - ۶۹/۶/۲۹
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🔹امام موسی صدر:
🔸سازماندهی، شرط اساسی برای موفقیتِ هر کاری در این جهان و در نظام هستی است. در جهانی که خداوند آن را بر نظم تمام و سازماندهی دقیق آفریده است، هرگونه فعالیت سازماندهی نشده و نامنظم، عملی مغایر این هستی و #محکوم_به_نابودی است.
📕کتاب نای و نی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🔻تعهد یعنی چه؟
🔸وجدانِ کار یعنی اینکه اگر کاری برعهده گرفتیم و انجام آنرا تعهد کردیم - چه کار برای شخص خودمان یا خانواده خودمان، جهت نان در آوردن باشد و چه کاری اجتماعی و مردمی مربوط به دیگران باشد؛ مثل امور مهم اجتماعی و مسئولیتهای کشوری - آن را خوب و کامل و دقیق انجام دهیم. به تعبیر معروف، برای آن کار سنگ تمام بگذاریم.
🔹امام خامنهای - ۱۳۷۳/۱/۱
#اخلاق_تشکیلاتی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
📌چرا کار فردی ناقص و کار جمعی بهتر است؟
🔹امام موسی صدر:
🔸عمل فردی عقيم است، چون عمر انسان محدود است. يک نفر هميشه زنده نيست و اگر كسی عمل فردی بكند، به محض اینکه مُرد يا مريض شد يا موانعي برایش ایجاد شد، آن عمل باطل و تعطيل میشود. اما عمل دستهجمعي خالد است؛ چون عمل را جمعيت انجام میدهد، نه فرد. فردی میرود و ديگری میآید و اين عمل باقي میماند. عمل فردی شمول ندارد، چون یک فرد محدود است، در حالتی كه عمل دستهجمعي شمول دارد، اتساع وجودی دارد، وسعت وجودش بيشتر از عمل فردی است.
🔸عمل فردی ناقص است، چون يک فرد به همهچیز احاطه ندارد، از همهجا خبر ندارد، نمیتواند به همهچيز برسد. اما اگر عمل دستهجمعی شد، يكی میتواند تحقيق بکند، دیگری بازرسي كند، يكي از كمّ و كيف امور سر دربياورد، يكی میتواند آموزش بدهد و فكر بكند، يكي هم اجرا بكند. بنابراين، عمل دستهجمعي هم خلود دارد و هم شمول و هم احاطه، در حالتي كه عمل فردی هم عقيم است و هم شمول و احاطۀ عمل جمعی را ندارد.
🔹سخنرانی در مؤسسه احمدیه اصفهان
✏️متن کامل در لینک زیر:
🌐 http://goo.gl/xbfIq6
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🔸یکی از خصوصیات بارز #شهید_بهشتی، عادت به کار دسته جمعی و محور کار دسته جمعی قرار گرفتن بود؛ کاملاً به جاست که اینجا شخصیت شهید بهشتی را این دیدگاه تحلیل کنیم.
🔸شاید بتوانم من بگویم که همه ویژگیهای یک #مدیریت دسته جمعی را ایشان داشت؛ نه فقط کار دسته جمعی، بلکه مدیریت دسته جمعی. آن کسی می تواند یک مدیر خوب باشد که خصلتهای #کار_دسته_جمعی هم در او باشد.
🔸یکی از بارزترین خصلتهای کار دسته جمعی این است که آدم بتواند از عقیده خودش در مقابل عقیده جمع صرف نظر کند، یعنی تشخیص جمع را بر تشخیص خودش غلبه بدهد و آقای بهشتی این جوری بود.
🔸ایشان با اینکه یک آدمی بود که تقریباً در همه مسائلی که مطرح میشد، یک نظری داشت. آدمی که بنشیند، هیچ نظری نداشته باشد نبود. نمیگویم حالا در همه جا آن نظری که ایشان داشت، یک نظر صددرصد درستی بود، اما بالاخره آدمی بود که فکر داشت، نظر داشت در هر قضیهای که مطرح می شد.
🔸با وجود اینکه آدم نظرداری بود و منفعل نبود در قضایا، خیلی از اوقات میشد که نظر دیگران را وقتی که مثلاً تشخیص داده میشد، جمع تشخیص میداد که آن نظر بهتر است، ایشان کاملاً قبول می کرد. یک خصوصیت این چنینی داشت.
🔰رهبر معظم انقلاب
📗قرارگاههای فرهنگی، ص۳۶
#اسوه_تشکیلاتی
#شهید_بهشتی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
🔸امیرالمؤمنین علی علیهالسلام در حدیثی میفرمایند: "دلهای مردم وحشی است؛ به كسی روی میآورند كه خوشرویی كند."
🔸به عبارتی حضرت فرمودهاند کسی میتواند افرادی را دور هم جمع کند که در درجه اول #خوشرو و #خوش_اخلاق باشد.
🔸دوام و قوام و موتور محرک یک تشکیلات، #رهبر_تشکیلات است که اگر جاذبه نداشته باشد نیروهای تشکیلات را میراند و از خود دور میکند.
🔸اگر رابطه عاطفی بین او و نیروها وجود نداشته باشد، نیروها استعداد و داشتههای خودشان را در تشکیلات به منصه ظهور نمیرسانند و حضورشان در تشکیلات چه بسا انگیزههای دیگری غیر از اهداف تشکیلات داشته باشد!
#حدیث_تشکیلاتی
#اخلاق_تشکیلاتی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
◀️ رهبری که حتی ورزش مورد علاقهاش نیز، ورزشی تشکیلاتی و دستهجمعی است!
🔹امام خامنهای:
🔸ما وقتی بچه بودیم... بازی هم میکردیم. منتها در کوچه بازی میکردیم؛ چون در خانه جای بازی نداشتیم و بازیهای آن وقت بچهها فرق میکرد. یک مقدار هم بازیهای ورزشی بود؛ مثل والیبال و فوتبال و اینها که بازی میکردیم. من آن موقع در کوچه، با بچهها والیبال بازی میکردم؛ خیلی هم #والیبال را دوست میداشتم. الان هم اگر گاهی بخواهیم ورزش دستجمعی بکنیم - البته با بچههای خودم - به والیبال رو میآوریم که ورزش خیلی خوبی است. ۱۳۷۶/۱۱/۱۴
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
📌بزرگترین فقر مجموعهها
🔹شهید بهشتی:
🔸ﻣﻦ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ رﻓﻘﺎ ﺑﺎ ﺻﺮاﺣﺖ ﻋﺮض ﻛﻨﻢ ﺣﺪود ﺳﻰوسه ﺳﺎل اﺳﺖ ﺗﻼﺷﮕﺮى دارم و در اﻳﻦ ﺳﻰوسه ﺳﺎل ﺣﺪود ﺳﻰویک ﺳﺎﻟﺶ ﻛﺎر دستهﺟﻤﻌﻰ داﺷﺘﻪام.
🔸ﻣﻰداﻧﻴﺪ ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ ﻓﻘﺮ ﻛﺎرﻫﺎى ﻣﺎ ﭼﻪ ﺑﻮده؟ آﻳﺎ ﻓﻘﺮ ﭘﻮﻟﻰ ﺑﻮده؟ آﻳﺎ ﻓﻘﺮ اﻣﻜﺎﻧﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ ﺑﻮده؟ ﺑﻠﻪ، اﻳﻦ ﻓﻘﺮﻫﺎ ﺑﻮده، اذیتمان ﻫﻢ ﻛﺮده و ﻣﻰﻛﻨﺪ اﻣﺎ اﻳﻨﻬﺎ ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ ﻓﻘﺮ ﻧﺒﻮده اﺳﺖ.
🔸ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ ﻓﻘﺮ ﻣﺎ، ﻓﻘﺮ اﻧﺴﺎﻧﻰ ﺑﻮده اﺳﺖ؛ ﻳﻌﻨﻰ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻫﺮ ﻛﺎرى را ﺧﻮاﺳﺘﻴﻢ اﻧﺠﺎم ﺑﺪﻫﻴﻢ، آدم آن ﻛﺎر را ﻛﻢ داﺷتیم.
📗کتاب "سه گونه اسلام"
#ارکان_تشکیلات
#آدم
#تشکیلات
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━