eitaa logo
استاد ابوالفضل بهرامپور
2.6هزار دنبال‌کننده
311 عکس
141 ویدیو
3 فایل
کانال رسمی نشر آثار استاد ابوالفضل بهرامپور آدرس پایگاه اطلاع رسانی استاد http://www.bahrampur.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀🥀🥀 آه از آن ساعتی... که با تن چاک چاک... نهادی ای تشنه لب.... عاشورای حسینی را به همه همراهان تسلیت میگوییم 🥀 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
✅ لینک کانال حاج آقا وحید بهرام پور فرزند استاد ابوالفضل بهرام ‌پور؛ برای استفاده قرآن دوستان عزیز https://eitaa.com/ketabetrat
🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷 در قرآن کریم دوگونه هدایت مطرح شده است هدایت اوّلی و هدایت ثانوی هدایت اولی همان دعوت همگانی پیامبر و امامان و علم است و هدایت ثانوی عطای خداوند به آنانی است که دعوت و هدایت اولی را پذیرفته اند هدایت اولی و ابتدایی به معنی نشان دادن راه است (ارائة الطّریق) هدایت ثانوی برای افراد خاصی است؛ یعنی همانها که با هدایت اولی و دعوت پیامبر و قرآن به سوی خدا گام برداشتند و این هدایت به معنی رساندن فرد به خود مقصد است (الايصال الى المطلوب). از مصادیق هدایت ثانوی می توان صفای قلب و نور توفیق، رغبت به طاعت رؤیاهای صادقه هدایتگر و مکاشفاتی که به کلی شخص را دگرگون می سازد و ایمانش را مستحکم تر می کند،نام برد الله 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🪷🍃🪷🍃🪷 از دشمنان اسلام سلب امنیت کنید پیام این آیه مهار کردن دشمنان عنود اسلام است: يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي أَذَانِهِمْ... مخالفان اسلام دو گونه اند، گروهی جاهل به موضوعند اگر مسئلۀ اسلام از راه برهان و استدلال برای آنها تبیین شود به آن می گروند. علمای اسلام دستور دارند که با چنین مخالفانی باکمال متانت، بحث و گفت و گو گنند تا موضوع برایشان روشن گردد.گروه دیگر مخالفتشان آگاهانه و سیاسی است و به هیچ صورتی در مقام این نیستند که حق را بپذیرند و با اسلام سرجنگ دارند مانند منافقان و لادینهای دیروز و امروز، قرآن در برخورد با اینان هرگونه فرصت توطئه و خیانت را از آنها میگیرد. اگر به آنها فرصت داده شود که روزنامه و سخنرانیها و غیره راه بیندازند ریشۀ اسلام را می زنند خدا در این مثل می گوید مخالفان ناسازگار را در چنان وضعی قرار بدهید که احساس آزادی و امنیت نکنند که مصالح شما را از بین ببرند. مخالفان در این مثل در چنان وضعی قرار گرفته اند که انگشتان خود را در گوش میگذارند تا تنها خود را از خطر نابودی حفظ کنند و فرصت توطئه گری را از دست بدهند. بنابراین جامعه و حکومت اسلامی باید از مخالفان حق ناپذیر و وابسته به بیگانگان سلب آزادی عمل و امنیت کند که فرصت نیابند بر ضد اسلام و مسلمین توطئه کنند و آنها فقط مشغول حفظ خود باشند زیرا که به خود گرفتار کردن مخالفان اسلام و دشمنان، صلح و سلامت مردم و جامعه مسلمانان را تأمین میکند. 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷 ﴿زهد و سلوک قرآنی﴾ به زاهد میگوییم آمده ام آدم بشوم چه باید بکنم؟ او میگوید باید تمام محبوبها را از خانه دل بیرون بریزی و تنها خدا در دل تو باقی بماند محبت خانه و مرکب و مال و زن و فرزند را کنار بگذار اما بدانید که این زهد و سلوک قرآنی نیست. در زهد و سلوک قرآنی داشتن انواع محبوبها جایز است؛ چرا که انسان میخواهد زندگی کند منتها به این صورت که تمام محبوبهای مشروع را در دل خود راه بدهد و محبت خدا را هم در دل جا بدهد مشروط بر اینکه محبت خدا یک سر و گردن از بقیه محبوب ها بلندتر باشد که اگر یک وقتی میان حُبّ خدا و حُبّ مال و غیره تضادی پیش آمد، آن را به پای حب خدا قربانی کند همان طور که ابراهیم اسماعیلش را برای خدا قربانی داد. 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷 یک شخصی با نگرانی و یأس میگفت من اول ماه مبارک رمضان، کار قیرگونی داشتم. دستانم را کاملاً از آثار ذرات قیر که مانع وضو است پاک کردم ولی متأسفانه بعد از ده روز دیدم تمام نمازهای من باطل بوده است؛ زیرا دیدم در قسمتی از بازوهایم ذرات قیر باقی مانده و حالا ناچار شده ام، دوباره نمازهای از دست رفته را جبران کنم ما به او گفتیم این نظریه شما قرآنی نیست نگاه عرفانی قرآن با نگاه شما کاملاً متفاوت است. اتفاقاً شما دو مرحله بیش از بقیه رشد و ترقی کرده اید شما در بندگی ده روز گذشته صاحب روح عمل شده اید منتها پوسته عمل ناقص بوده است. شما در این مدت به حکم خدا عمل کرده اید. این قشر و افعال نماز به خدا نمی رسد؛ آنچه از این اعمال شما به خدا رسیده تقوا و اظهار بندگی و اطاعت امر بوده است و حالا شما در مقابل حکم جدیدی واقع شده اید و در مقام اجرای آن اطاعت هستید و می خواهید نمازهای به ظاهر باطل شده را اصلاح کنید این اشتباه است که میگویید: «ده روز عمل من هدر رفته است. نه، هدر نرفته، بلکه «إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ ؛ به سوی او صعود میکند عقیده و تثبیت پاک (فاطر (۱۰) از این عمل معیوب ،شما تقوای سالم آن به خدا رسیده است: «وَلكِنْ يَنَالُهُ التقوى مِنكُمْ (حج ۲۷) شما در این ده روز دو مرحله ترقی و رشد کرده اید. 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
آمدی و شب سیاه من🥀 عاقبت مثل روز روشن شد🥀 همه دیدند من پدر دارم🥀 روسیاهی نصیب دشمن شد🥀 شهادت جانسوز حضرت رقیه(سلام الله علیها) بر تمامی عزیزان تسلیت باد 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷 در روز قیامت هیچ آزار و عذابی برای انسان تلخ تر از این نیست که خدای تعالی از او رو برگرداند و حاضر به مکالمه با وی نباشد و به او نگاه نکند ( وَ لا يُكَلِّمُهُمُ الله وَلَا يَنْظُرُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ). در این آیه گناهکاران به محرومیت از لقای خداوند تهدید شده اند. در روز قیامت حجاب بین خدا و انسانها بر طرف میشود و برای همۀ مردم معرفت کاملی نسبت به خدای محبوب حاصل میگردد و مردم در می یابند که خداوند حق مبين است «وَ يَعْلَمُونَ اَنَّ اللهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ. نور / ۲۵ و مردم در می یابند که خداوند حق مبین است» نکته قابل ذکر در اینجا این است که محرومیت از لقای خداوند برای کسی که جمال او را در دلش،یافته بسیار تلخ و کشنده است. در حالات عرفا گفته اند که در همین دنیا وقتی لحظه ای در دلشان کدورتی حاصل میشود و جلوۀ خدا در آن خاموش میگردد از غصه آن نزدیک است غالب تھی کنند، در حالی که برای افراد عادی که غالباً از رؤیت جمال حق و یاد خدا به دورند، چنین رنجی وجود ندارد. 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🌸🌿فرازی از خطبه ۱۵۳🌿🌸 ﴿صفات رذیله ای که تباه کننده صالحات است ﴾ 🌸 إِنَّ مِنْ عَزَائمِ اللهِ فِي الذِّكْرِ الحَكِيمِ الَّتِي عَلَيْهَا يُثيبُ وَيُعَاقِبُ وَ لَها يَرْضَى وَ يَسْخَطُ أَنَّهُ لَا يَنْفَعُ عَبْداً وَ إِنْ أَجْهَدَ نَفْسَهُ وَ أَخْلَصَ فِعْلَهُ أَنْ يَخْرُجَ مِنَ الدُّنْيَا لَاقِياً رَبَّهُ بِخَصْلَةٍ مِنْ هَذِهِ الْخِصَالِ لَمْ يَتُبْ مِنْهَا بی شک از احکام مسلم قرآن که، محور ثواب و عقاب و نشانه رضا و غضب الهی است این موضوع است که اگر انسان دارنده یکی از این صفات زشت باشد و بدون تو به خدا را ملاقات کند، اعمالش فایده ای نخواهد داشت هر چند آن را با زحمت و خالصانه انجام داده باشد. 🌸 أَنْ يُشْرِكَ بِاللَّهِ فِيمَا افْتَرَضَ عَلَيْهِ مِنْ عِبَادَتِهِ أَوْ يَشْفِیَ غَيْظَهُ بِهَلَاكِ نَفْسٍ أَوْ يَعُرَّ بِأَمْرِ فَعَلَهُ غَيْرُهُ و آن صفات زشت این است که در عبادت شریکی برای خدا برگزیند، خشم خود را با قتل بی گناهی فرونشاند، یا بی گناهی را به سبب عملی که دیگری انجام داده است متهم سازد و نکوهش کند. 🌸 أَوْ يَسْتَنْجِحَ حَاجَةً إِلَى النَّاسِ بِإِظْهَارِ بِدْعَةٍ فِي دِينِهِ أَوْ يَلْقَی النَّاسَ بِوَجْهَيْنِ أَوْ يَمْشِي فِيهِمْ بِلِسَانَيْنِ اعْقِلْ ذَلِكَ فَإِنَّ الْمَثَلَ دَلِيلٌ عَلَى شِبْهِهِ و یا به خاطر پیشرفت کارش و کسب شهرت، در دین خدا بدعتی بگذارد و یا با مردم با ریاکاری برخورد کند و در میان آنها با زبان ریا و دوگانه سخن بگوید. در آنچه گفتم نیک بیندیش( و بقیه را برآن قیاس کن)؛ زیرا هر چیز را با مثل و مانندش میتوان شناخت. 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
┅━❀🌸❀🌿❀🌸❀🌿❀━┅ 🌷حکایت آن درخت در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند: «فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند.» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند . ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد و گفت ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش. عابد گفت: «نه بریدن درخت اولی است.» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند. عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و برسینه اش نشست. ابلیس در این میان گفت: دست بدار تا سخنی بگویم تو که پیامر نیستی و خدا بر این کار، تو را مأمور ننموده است. به خانه برگرد تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صوابتر از کندن آن درخت است؛ عابد با خود گفت: راست می گوید یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم و برگشت. بامداد دیگر روز، دو دینار دید و برگرفت. روز دوم، دو دینار دید و برگرفت. روز سوم، هیچ نبود. خشمگین شد و تبر برگرفت باز در همان نقطه ابلیس پیش آمد و گفت: «کجا؟» عابد گفت:« تا آن درخت بر کنم»؛ گفت «دروغ است به خدا هرگز نتوانی کند.» در جنگ آمدند ابلیس عابد را بیفکند چون گنجشکی در دست ! عابد گفت: دست بدار تا برگردم ، اما بگو چرا بار اول بر تو پیروز آمدم و اینک، در چنگ تو حقیر شدم؟ ابلیس گفت: «آن وقت تو برای خدا خشمگین بودی و خدا مرا مُسَخر تو کرد، که هر کس کار برای خدا کند، مرا بر او غلبه نباشد؛ ولی این بار، برای دنیا و دینار خشمگین شدی پس مغلوب من گشتی . آری، عملی که با مجاری نفع و ضرر مادی آلوده شد، در شکارگاه شیطان می افتد. اما در عالم فوق امیال نفسانی، در عالم عشق و محبت خدا، انسان از تیررس شیاطین در امان است.. 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
﴿اهمیت حیاتی جهاد﴾ جهاد یک قانون کلی برای گشودن راههای ترقی و تکامل است. همه موجودات زنده از نبات وحیوان، موانع را از سر راه خود بر می دارند و به رشد خود ادامه می دهند. حدیث: رسول خدا (صلی‌الله علیه وآله) می فرمود: هر که ترک جهاد کند خدا بر او لباس ذلت می پوشاند و فقر و نیاز، بر زندگی او حاکم می گردد و ظلمت بر دین او سایه می افکند. خداوند امت مرا به وسیله جهاد عزت می بخشد. حدیث: امیرمؤمنان (علیه‌السلام) فرمود: جهاد دری از درهای بهشت است که خدا آن را به روی دوستان خاص خود گشوده است. جهاد، لباس تقوا است و سپر محکم الهی است. آن کس که جهاد را ترک کند خدا بر او لباس ذلت و بلا می‌پوشاند و در نظر مردم خوارش می‌نماید. ضمناً باید دانست که جهاد هر نوع کوششی برای تقویت حکومت اسلامی و قرآن و سنت و مبارزه با شبهه افکنی‌ها در عقاید و قرآن و دین آموزی را شامل می‌گردد. 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349