eitaa logo
💠فضایل حضرت ابوتراب🌹
123 دنبال‌کننده
86 عکس
53 ویدیو
8 فایل
💠فضایل ومناقب امیرالمؤمنین علی بن ابوطالب علیهما السلام 💠فضایل و ختومات معجزه آسای صلوات 💠آقای بهجت ره فرمودند:گشتیم و بالاتر از این ذکر پیدا نکردیم. 🆔 @fath_khyber
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا علی! هرچه می نگرم، می بینم این کلمات چقدر تهی و بی وزن اند، وقتی می خواهم تو را با آن بی مایه ها بسُرایم! و من چقدر کوچک و حقیرم که می خواهم کسی را مدح کنم که نزد خدا و رسولش، در اعلی درجه، «علی» است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مردی از دنیا میرود که گذشتگان با هیچ کاری بر او پیشی نگرفتند و آیندگان نیز با هیچ عملی به او نخواهند رسید . همراه رسول خدا صلّی الله علیه و آله جهاد می‌کرد و او را بجان خویش ، حفظ می نمود . رسول خدا صلّی الله علیه و آله او را با پرچم خویش روانه می‌ساخت ، پس جبرئیل او را از راست در بر می گرفت و میکائیل از چپ ، باز نمی‌گشت تا خداوند به دست او فتح کند . در شبی از دنیا رفت که عیسی بن مریم به آسمان رفت و یوشع بن نون وصیّ موسی در گذشت . هیچ دینار و درهمی باقی نگذاشت مگر هفتصد درهم که از سهمش از بیت المال بود و می‌خواست با آن خادمی برای خانواده اش بخرد . سپس امام حسن علیه السّلام بسیار گریست و مردم نیز با او گریستند ....
💠بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ الِعَن أعدائهم أَجْمعين ✅فضیلت ۱۱۳۸ وَ رَوَى أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا سلام اللّه علیه قَالَ‏ لِلْإِمَامِ عَلَامَاتٌ يَكُونُ أَعْلَمَ النَّاسِ وَ أَحْكَمَ النَّاسِ وَ أَتْقَى النَّاسِ وَ أَحْلَمَ النَّاسِ وَ أَشْجَعَ النَّاسِ وَ أَسْخَى النَّاسِ وَ أَعْبَدَ النَّاسِ وَ يُولَدُ مَخْتُوناً وَ يَكُونُ مُطَهَّراً وَ يَرَى مِنْ خَلْفِهِ كَمَا يَرَى مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لَا يَكُونُ لَهُ ظِلٌ‏ وَ إِذَا وَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ مِنْ بَطْنِ أُمِّهِ وَقَعَ عَلَى رَاحَتَيْهِ رَافِعاً صَوْتَهُ بِالشَّهَادَتَيْنِ وَ لَا يَحْتَلِمُ وَ تَنَامُ عَيْنُهُ وَ لَا يَنَامُ قَلْبُهُ وَ يَكُونُ مُحَدَّثاً وَ يَسْتَوِي عَلَيْهِ دِرْعُ رَسُولِ اللَّهِ صلی اللّه علیه وآله وَ لَا يُرَى لَهُ بَوْلٌ وَ لَا غَائِطٌ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ وَكَّلَ الْأَرْضَ بِابْتِلَاعِ مَا يَخْرُجُ مِنْهُ وَ تَكُونُ رَائِحَتُهُ أَطْيَبَ مِنْ رَائِحَةِ الْمِسْكِ وَ يَكُونُ أَوْلَى بِالنَّاسِ مِنْهُمْ بِأَنْفُسِهِمْ وَ أَشْفَقَ عَلَيْهِمْ مِنْ آبَائِهِمْ وَ أُمَّهَاتِهِمْ وَ يَكُونُ أَشَدَّ النَّاسِ تَوَاضُعاً لِلَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ وَ يَكُونُ آخَذَ النَّاسِ بِمَا يَأْمُرُ بِهِ وَ أَكَفَ‏ النَّاسِ عَمَّا يَنْهَى عَنْهُ وَ يَكُونُ دُعَاؤُهُ مُسْتَجَاباً حَتَّى إِنَّهُ لَوْ دَعَا عَلَى صَخْرَةٍ لَانْشَقَّتْ بِنِصْفَيْنِ وَ يَكُونُ عِنْدَهُ سِلَاحُ رَسُولِ اللَّهِ صلی اللّه علیه وآله وَ سَيْفُهُ ذُو الْفَقَارِ وَ يَكُونُ عِنْدَهُ صَحِيفَةٌ يَكُونُ فِيهَا أَسْمَاءُ شِيعَتِهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ صَحِيفَةٌ فِيهَا أَسْمَاءُ أَعْدَائِهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ تَكُونُ عِنْدَهُ الْجَامِعَةُ وَ هِيَ صَحِيفَةٌ طُولُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً فِيهَا جَمِيعُ مَا يَحْتَاجُ إِلَيْهِ وُلْدُ آدَمَ وَ يَكُونُ عِنْدَهُ الْجَفْرُ الْأَكْبَرُ وَ الْأَصْغَرُ إِهَابُ مَاعِزٍ وَ إِهَابُ كَبْشٍ فِيهِمَا جَمِيعُ الْعُلُومِ حَتَّى أَرْشِ الْخَدْشِ وَ حَتَّى الْجَلْدَةِ وَ نِصْفِ الْجَلْدَةِ وَ ثُلُثِ الْجَلْدَةِ وَ يَكُونُ عِنْدَهُ مُصْحَفُ فَاطِمَةَ سلام اللّه علیها. 📚من لا يحضره الفقيه 4/418 و احمد بن محمّد بن سعيد، ابن عقده كوفىّ در روايت خود گفت:علىّ بن حسن بن فضّال، از پدرش از امام ابو الحسن علىّ بن موسى الرّضا- عليهما السّلام- براى ما حكايت كرد كه آن امام عليه السّلام فرمود: براى امام علامتهائى است، و آن علامات عبارت از اينست كه او دانشمندترين مردم، و حكيمترين مردم، و پرهيزگارترين مردم، و حليمترين مردم، و شجاعترين مردم، و سخى‏ترين مردم، و عابدترين مردم است، و او ختنه كرده متولّد مى‏شود، و پاك و پاكيزه ميباشد، و از پشت سرش بمانند پيش رويش مى‏بيند، و او سايه ندارد، و چون از شكم مادرش بر زمين قرار گيرد، بر روى دو كف دستش قرار ميگيرد، در حالى‏ كه صدايش را به أداء شهادتين بلند ميكند، و او محتلم نميشود، و چشمش بخواب ميرود ولى دلش بخواب نميرود، و او محدّث است (يعنى از غيب با او سخن ميگويند) و زره رسول خدا بقامتش مى‏برازد، و هيچ گاه بول يا غائطى از او ديده نميشود، زيرا خداوند عزّ و جلّ زمين را ببلعيدن آنچه از او خارج شود مكلّف ساخته است، (يعنى در محلّى كه در معرض ديد ديگران است به استنجا نمى‏نشيند، بلكه در جايى كه چاهك و كنيف دارد تخلّى مى‏كند و از ديد ديگران مدفوعش پنهان مى‏شود، بر خلاف غالب مردم عرب آن زمان كه در پس ديوار روى زمين و محلّ ديد ديگران قضاء حاجت مى‏كردند) و بوى او از بوى مشك خوشتر است، و او نسبت بمردم از خودشان اولى و احقّ است، و از پدران و مادرانشان در باره ايشان مهربانتر و دلسوزتر است، و او در برابر خداى- جلّ ذكره- از همگى مردم تواضعتر است، و آنچه را كه بگويد خود عاملتر، و از منهيّات خود خويشتن‏دارتر است، و دعايش مستجابست، حتّى اينكه اگر بر صخره‏اى دعا كند، هر آينه بدو نيم مى‏شود، و سلاح رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و شمشير آن حضرت ذو الفقار نزد او است، و صحيفه‏اى ديگر كه نام دشمنانش تا روز قيامت در آن مكتوب و محفوظست، «و جامعه» كه صحيفه‏اى بطول هفتاد ذراع، و مشتمل بر همگى نيازمنديهاى اولاد آدم است، و همچنين‏ جفر اكبر و جفر اصغر كه پوست بزى و پوست قوچى است و همگى علوم، حتّى ارش خراش، و حتّى زدن يك يا نيم يا ثلث تازيانه در آن ثبت شده، و همچنين مصحف فاطمه زهراء سلام اللَّه عليها نزد او است. 🆔💚 @abana110
💠بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ الِعَن أعدائهم أَجْمعين ✅فضیلت ۱۱۳۹ أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ يَحْيَى بْنُ زَكَرِيَّا بْنِ شَيْبَانَ عَنْ يُونُسَ بْنِ كُلَيْبٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ سلام اللّه علیه لَا يَخْرُجُ الْقَائِمُ سلام اللّه علیه حَتَّى يَكُونَ تَكْمِلَةُ الْحَلْقَةِ قُلْتُ وَ كَمْ تَكْمِلَةُ الْحَلْقَةِ قَالَ عَشَرَةُ آلَافٍ جَبْرَئِيلُ عَنْ يَمِينِهِ وَ مِيكَائِيلُ عَنْ يَسَارِهِ ثُمَّ يَهُزُّ الرَّايَةَ وَ يَسِيرُ بِهَا فَلَا يَبْقَى أَحَدٌ فِي الْمَشْرِقِ وَ لَا فِي الْمَغْرِبِ إِلَّا لَعَنَهَا وَ هِيَ رَايَةُ رَسُولِ اللَّهِ ص نَزَلَ بِهَا جَبْرَئِيلُ يَوْمَ بَدْرٍ ثُمَّ قَالَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ مَا هِيَ وَ اللَّهِ قُطْنٌ وَ لَا كَتَّانٌ وَ لَا قَزٌّ وَ لَا حَرِيرٌ قُلْتُ فَمِنْ‏ أَيِّ شَيْ‏ءٍ هِيَ قَالَ مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ نَشَرَهَا رَسُولُ اللَّهِ صلی اللّه علیه وآله يَوْمَ بَدْرٍ ثُمَّ لَفَّهَا وَ دَفَعَهَا إِلَى عَلِيٍّ سلام اللّه علیه فَلَمْ تَزَلْ عِنْدَ عَلِيٍّ سلام اللّه علیه حَتَّى إِذَا كَانَ يَوْمُ الْبَصْرَةِ نَشَرَهَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ سلام اللّه علیه فَفَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِ ثُمَّ لَفَّهَا وَ هِيَ عِنْدَنَا هُنَاكَ لَا يَنْشُرُهَا أَحَدٌ حَتَّى يَقُومَ الْقَائِمُ فَإِذَا هُوَ قَامَ نَشَرَهَا فَلَمْ يَبْقَ أَحَدٌ فِي الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ إِلَّا لَعَنَهَا وَ يَسِيرُ الرُّعْبُ قُدَّامَهَا شَهْراً وَ وَرَاءَهَا شَهْراً وَ عَنْ يَمِينِهَا شَهْراً وَ عَنْ يَسَارِهَا شَهْراً ثُمَّ قَالَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ إِنَّهُ يَخْرُجُ مَوْتُوراً غَضْبَانَ أَسِفاً لِغَضَبِ اللَّهِ عَلَى هَذَا الْخَلْقِ يَكُونُ عَلَيْهِ قَمِيصُ رَسُولِ اللَّهِ صلی اللّه علیه وآله الَّذِي عَلَيْهِ يَوْمَ أُحُدٍ وَ عِمَامَتُهُ السَّحَابُ وَ دِرْعُهُ دِرْعُ رَسُولِ اللَّهِ صلی اللّه علیه وآله السَّابِغَةُ وَ سَيْفُهُ سَيْفُ رَسُولِ اللَّهِ صلی اللّه علیه وآله ذُو الْفَقَارِ يُجَرِّدُ السَّيْفَ عَلَى عَاتِقِهِ ثَمَانِيَةَ أَشْهُرٍ يَقْتُلُ هَرْجاً فَأَوَّلُ مَا يَبْدَأُ بِبَنِي شَيْبَةَ فَيَقْطَعُ أَيْدِيَهُمْ وَ يُعَلِّقُهَا فِي الْكَعْبَةِ وَ يُنَادِي مُنَادِيهِ هَؤُلَاءِ سُرَّاقُ اللَّهِ ثُمَّ يَتَنَاوَلُ قُرَيْشاً فَلَا يَأْخُذُ مِنْهَا إِلَّا السَّيْفَ وَ لَا يُعْطِيهَا إِلَّا السَّيْفَ وَ لَا يَخْرُجُ الْقَائِمُ سلام اللّه علیه حَتَّى يُقْرَأَ كِتَابَانِ كِتَابٌ بِالْبَصْرَةِ وَ كِتَابٌ بِالْكُوفَةِ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ عَلِيٍّ سلام اللّه علیه. 📚الغيبة( للنعماني) 307 ابو بصير گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: قائم خروج نخواهد كرد مگر حلقه سپاه به كمال و تمام رسيده، عرض كردم: آنكه حلقه بدان كامل شود چقدر است؟ فرمود: ده هزار است كه جبرئيل از سوى راست آن و ميكائيل از طرف چپ آن قرار دارند، سپس پرچم را به اهتزاز در آورد و با آن روان گردد، پس هيچ كس در مشرق و مغرب نماند مگر اينكه آن پرچم را لعنت كند و آن همان پرچم رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله است، كه جبرئيل در روز بدر آن را فرود آورد.
💠فضایل حضرت ابوتراب🌹
💠بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ ف
سپس فرمود: اى ابا محمّد به خدا قسم آن پرچم نه از پنبه است و نه از كتان و نه از ابريشم و نه از حرير، عرض كردم: پس از چه چيزى است؟ فرمود: از ورق (برگ) بهشتى است، رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله در روز بدر آن را برافراشت، و بعد آن را در پيچيد و به علىّ عليه السّلام داد، پس همچنان نزد علىّ عليه السّلام بود تا هنگامى كه روز بصره فرا رسيد آن را برافراشت پس خداوند پيروزى نصيب او ساخت، سپس آن حضرت آن را در هم پيچيد و آن اينجا نزد ما است، هيچ كس آن را نخواهد گشود تا آنگاه كه قائم قيام كند، و چون او قيام نمود آن را بر خواهد افراشت پس هيچ كس در مشرق و مغرب باقى نماند مگر اينكه آن را لعنت كند (يعنى بيزارى از آن جويد) و ترس و هراس به مقدار يك ماهه راه پيشاپيش آن و يك ماه از پس آن و يك ماه از جانب راست آن و يك ماه از چپ آن پرچم در حركت باشد، سپس فرمود: اى أبا محمّد او در حالى كه خون (نياكان خويش كه) مطالبه نشده دارد و خشمگين و متأسّف است به خاطر خشم خداوند بر اين مردم، خروج خواهد كرد، پيراهن رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله كه در روز احد به تن داشت بر تن او است و نيز عمامه سحاب او، و زره بلند رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و شمشير او [شمشير رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله‏] ذو الفقار، و هشت ماه شمشير برهنه بر دوش دارد و بى‏باكانه مى‏كشد، نخستين مرحله شروعش با بنى شبيه است (پرده‏داران خانه كعبه) پس دستهاى ايشان را مى‏برد و آنها را در كعبه مى‏آويزد و منادى آن حضرت اعلام مى‏كند: اينان دزدان خدايند، سپس به قريش مى‏پردازد، از ايشان جز شمشير دريافت نمى‏كند و به ايشان جز شمشير ارزانى نمى‏دارد (فقط شمشير ردّ و بدل مى‏كند) و قائم خروج نخواهد كرد تا آنگاه كه دو فرمان مبنى بر بيزارى از علىّ عليه السّلام خوانده مى‏شود: فرمانى در بصره و فرمانى در كوفه». 🆔💚 @abana110
قدمش می‌گذرد بی خطر از روی صراط هر کسی دست به دامان علی(علیه السلام ) می‌گیرد..!🤍
باعث افتخار باشیم! 🎙حجت‌الاسلام سید مجتبی بحرینی با یک واسطه از آقای حاجیان نقل کردند که: ایشان با راهنمایی کسی و خواندن دعایی، پدرش را خواب می‌بیند در حالیکه سوالاتی داشته زیر سر گذارده بود و از پدرش سوال می‌کند از جمله این که تو را به حق ابی عبدالله علیه السلام قسم می‌دهم از من راضی هستی؟ می گوید: به اعمالت مراجعه کن، ببین چطور است همان مقدار که‌ اعمال خوب داری، از تو راضی هستم. بعد سوال می‌کند خیراتی که برای‌ شما می‌فرستیم، به شما می‌رسد؟ می‌گوید: آری! تا ذره آخرش به ما می‌رسد! می‌گوید: کدام یک از آن‌ها برای شما بهتر است؟ می‌گوید: یکی از آن‌ها، چیزی است که وقتی پیش من می‌آورند به بقيه افتخار می‌کنم و آن صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلّم است که برای من می‌فرستید! 📚التجاء، ج۱، ص ۵۷۳. ۱۱۲۵ 💐به ارواح تمام شیعیان و محبین امیرالمومنین صلوات الله علیه ، بخصوص شیعیان بی وارث و بد وارث امیرالمومنین صلواتی هدیه بفرمائید، یاد کنیم تا یاد کنند! 🆔💚 @abana110