eitaa logo
💠فضایل حضرت ابوتراب🌹
127 دنبال‌کننده
89 عکس
56 ویدیو
8 فایل
💠فضایل ومناقب امیرالمؤمنین علی بن ابوطالب علیهما السلام 💠فضایل و ختومات معجزه آسای صلوات 💠آقای بهجت ره فرمودند:گشتیم و بالاتر از این ذکر پیدا نکردیم. 🆔 @fath_khyber
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ العَن أعدائهم أَجْمعين ✅فضیلت شماره ۱۱۴۰ و قد سئل امیرالمومنین صلوات الله علیه عن شیعته ما حالهم فی عرصة القیامة؟فضحک و قال:اذا کان یوم القیامة جاء شیعتناء و محبونا صفاٌ صفاٌ کما یجیء الطیر إلی أعشاشها،و معهم لواء یعزمون به حتی یدخلوا الجنة بلا وقوف و لا حساب. فیقول الامم من هولاء الذین جللهم الله و توجهم بکرامة،فیقال هولاء شیعة علی والائمة من ولده صلوات الله علیهم،فعندها یقولون یا لیتنا کنا تراباً،أی مومنین بعلی صلوات الله علیه کما آمنوا هولاء،و هو والله قول الله: ... و یقول الکافر یا لیتنی کنت ترابا. 📚سرائر و اسرار النطقاء (جعفر بن منصور الیمن) 101 از امیرمومنان صلوات الله علیه سوال شد حال شیعیان در روز قیامت چگونه است؟،خندید و فرمود : آنگاه که روز قیامت باشد شیعیان و محبان ما گروه گروه خواهند آمد همانطور که پرندگان به منازل خود میروند ، و با آنان پرچمیست که به آن دعوت شده اند تا آنکه وارد بهشت شوند بدون توقف و حسابرسی. آنگاه از امت هایی که خداوند به آنان جایگاه داده و به کرامتش تاج نهاده میگویند اینان شیعیان علی و ائمه از فرزندانش صلوات الله علیهم هستند،آنجاست که گویند ای کاش تراب بودیم ، یعنی مومنین به علی صلوات الله علیه آنگونه که اینان ایمان آوردند.و قسم به خداوند آن فرموده خداست : ... و کافر گوید ای کاش تراب بودم. 🆔💚 @abana110
💠بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ العَن أعدائهم أَجْمعين ✅فضیلت شماره ۱۱۴۱ الجوهر الاول قال علی علیه السلام لکمیل بن زیاد علیه الرّحمة: اعلم یا کمیل اول ما خلق الله تعالی نور محمّد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم قبل خلق العرش و الکرسی و اللوح و القلم و السّماء و الارض و الجنّة و النّار بالف الف الف و ستمائه الف و سبعین الف سنة و اقامه فی مقامه الکرامة تمام هذه المدة بکلمة بلا واسطة و کان هذا النور ینظر الی عظمته تعالی الف سنة و الی قدرته تعالی الف سنة و کذا الی عزته و جلالته و کبریائه و لطفه و رحمته و قربته و مشاهدته و رؤیته الیها الفا الفا ثّم یقوس ذلک النّور فانقسم عشرة اقسام خلق من احدها العرش و من الاخر الکرسی و من الاخر اللوح و من الاخر القلم و من الاخر الجنّة و من الاخر الشمس و من الاخر القمر و من الاخر الکواکب و من الاخر جوهرا اعظما و ذلک مسیرة اربعة الاف سنة فی اربعة الاف سنة ارتعد ذلک الجوهر من هیبة الله تعالی فصار مآء فمنه بحار العالم من ذلک الموج و من بزاقه الجبال والارض و خلق فی الجبال الحدید و الذهب و الفضّة و النحاس و الصّفر والارزیز و البرشیش و فی الحدید النّار و من النّار خلق جهنم و ارتفع من الماء بخار و خلق منه السّموات باختلاط البرد معه و به جموده و خلق منه السّموات السبع و من زبدة الماء خلق الارضین و بثّ فیها من الوحوش والبهایم و الحشرات و طیور الهواء و حیّات الماء و الصحراء و سباع الصحراء و الحیوان و الانسان و جعل الارضین سبعا و بعضها فوق بعض و السّموات کذلک و خلق من النّار الجان و من الهواء الارواح و من الماء النباتات. 📚کتاب خطی بحارالعلوم (المخزن الثالث عشر من المسائل الشّتی فی حکمة الله تعالی فی تخلیق الانسان و غیره و فی عجایب مخلوقاته تعالی والمقدمات الغربیة واللطیفة ) ص34 امیرالمومنین علی (علیه السلام) به کمیل بن زیاد (رحمت خدا بر او) فرمودند: بدان ای کمیل! اول چیزی که خدای تعالی خلق فرمود، نور محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بود، قبل از خلق عرش و کرسی و لوح و قلم و آسمان و زمین و بهشت و جهنم به هزار هزار هزار (1 میلیارد) و 600 هزار و 70 هزار سال! و او را در مقام کرامت خود، تمام این مدت، با کلمه ای بی واسطه قرار داد و این نور، هزار سال به عظمت خدای تعالی می‌نگریست، و هزار سال به قدرت خدای متعال می‌نگریست! و همچنین به عزتش و جلالش و بزرگی‌اش و لطفش و رحمتش و قربتش و مشاهده‌اش و رویتش به سوی آن، هزار هزار (1 میلیون سال) می‌نگریست! سپس آن نور خمیده شد، پس به 10 قسمت تقسیم شد! از یکی عرش را آفرید و از دیگری کرسی را و از دیگری لوح را و از دیگری قلم را و از دیگری بهشت را و از دیگری خورشید و از دیگری ماه را و از دیگری کواکب را و از دیگری گوهری بزرگی خلق فرمود، و آن مسیر 4000 سال در 4000 بود (16 میلیون سال)! سپس آن گوهر از هیبت خدای تعالی لرزید و به آب تبدیل شد! پس از آن، دریاهای جهان است از آن موج! و از بزاق آن، کوه ها و زمین است! و در کوه ها، آهن و طلا و مس و برنج و قلع و برشیش! و در آهن آتش را و از آتش جهنم را آفرید و از آب، بخاری بلند شد و از آن، آسمان ها را آفرید با آمیختن سرما همراه آن و با انجمادش! و از آن، آسمان های هفتگانه را آفرید. و از کف آب، زمین ها را خلق فرمود و در آن پراکنده فرمود: از وحوش و چهارپایان و حشرات و پرندگان هوا و مارهای آبی و صحرایی و درندگان صحرا و حیوان و انسان! و زمین ها را هفتگانه قرار داد، و بعضی از آن بالای بعضی است! و آسمان ها همینطور است! و از آتش، جانّ (جنیان) را آفرید و از هوا، ارواح را و از آب، روییدنی ها را آفرید! ... 🆔💚 @abana110
10.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«فراوان»، «با عقیده» و «عاشقانه»...! ا༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ا 🎙آیت‌الله بهجت قدس‌سره: [شخص] عاشقانه صلوات بفرستد، می‌فهمد که چطور محبتش زیاد می‌شود؛ اما به‌ شرط عقیده، که بفهمد این‌ می‌کِشد او را به طرف معبود خودش و محبوب خودش. 🔸دعایی که خیلی «مختصر» باشد و کار «مفصل» را بکند ذکر «صلوات» است. 🔹غفلت از «صلوات» و پرداختن به دعاهای شخصی مانند آن است که سرچشمه را بگذاری و به دنبال جوی آب یا حوضی در منزل شخصی باشی! 🔸لازم نیست انسان هر حاجتی دارد آن را به زبان بیاورد، بلکه به نیّت آن حاجت بسیار صلوات بفرستد، هم ثواب صلوات را می‌دهند و هم زودتر حاجت را برآورده می‌سازند. 🔹شخصی که حال خوبی هم دارد، خدمت صاحب الأمر علیه‌السلام رسیده و آن حضرت به او فرموده است: بعد از صلوات بر محمّد و آل محمّد گفته شود: «وَعَجّل فَرَجَهُمْ». 🔸اگر انسان «کسل» است، باید بداند که صلوات به انسان نشاط می‌دهد. 🔹ادامه بدهیم «صلوات» را برای تمام حوائج، برای تمام حوائج، برای تمام حوائج. 🔸اگر واقعا می‌خواهید مشکل‌تان حل شود، با اعتقاد کامل بسیار صلوات بفرستید از این کار خسته نشوید تا می‌توانید به همین نیت و دیگر آثار[و برکات] آن، زیاد صلوات بفرستید. 📚ذکر محبوب، ج ١، ص ٣۵۵. ارواحنافداه ۱۱۲۶ 🌹به روح ملکوتی و با کرامت آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه صلواتی هدیه بفرمائید. 🆔💚 @abana110
یا اَبَا الغَیْثِ اَغِثْنی! یا اَبَاالحَسَنَیْنِ اَدْرِکنی! یاسَیفَ اللهِ اَدرِکنی! یا بابَ اللهِ اَدرِکنی! یاحُجَّةَ اللهِ اَدرِکنی! یا وَلِیَّ اللهِ اَدرِکنی! بِحَقِّ لُطفِکَ الخَفیِّ... یا قَهّارُ! تَقَهَّرْتَ بِالقَهرِ... وَ القَهرُ فی قَهرِ قَهرِکَ! یا قَهّارُ... یا قاهِرَ العَدُوِّ... یا والِیَ الوَلِیِّ... یا مَظْهَرَ العَجائِبِ... یا مُرتَضی عَلِیٌّ!
لَيسَتِ العِبادَةُ كَثرَةَ الصّيامِ وَالصَّلوةِ و إنَّمَا العِبادَةُ كَثرَةُ التَّفَكُّرِ في أمرِ اللّه امام رضا علیه السلام فرمودند: عبادت به بسيارىِ روزه و نماز نيست و بی شک جز این نیست که عبادت همان انديشيدنِ بسيار در امر خداوند است. تحف العقول ۴۴۲ انا امر الله و الروح، کما قال سبحانه تعاّلی: «و یسئلونک عن الرّوح قل الرّوح من امر ربّی» مولا امیرالمومنین فرمودند: من آن امر خداوند و روح هستم، کما اینکه خدای متعال فرمود: {از تو درباره روح سوال می کنند، بگو روح از امر پرودگارم هست} مشارق انوار اليقين ص۲۶۹
أَنَا صَلاَةُ اَلْمُؤْمِنِ أَنَا حَيَّ عَلَى اَلصَّلاَةِ أَنَا حَيَّ عَلَى اَلْفَلاَحِ أَنَا حَيَّ عَلَى خَيْرِ اَلْعَمَل مولا امیرالمومنین فرمودند: منم نماز مومن، منم حی علی الصلاة (بسوی نماز بشتاب)، منم حی علی الفلاح (بسوی رستگاری بشتاب)، منم حی علی خیر العمل (بسوی بهترین عمل بشتاب) الفضائل (لإبن شاذان) ص۸۳
«وَ ما أُمِرُوا إِلَّا لِیَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفاءَ وَ یُقِیمُوا الصَّلاةَ وَ یُؤْتُوا الزَّکاةَ وَ ذلِکَ دِینُ الْقَیِّمَةِ» یَقُولُ مَا أُمِرُوا إِلَّا بِنُبُوَّةِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وَ هُوَ الدِّینُ الْحَنِیفِیَّةُ الْمُحَمَّدِیَّةُ السَّمْحَةُ وَ قَوْلُهُ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ فَمَنْ أَقَامَ وَلَایَتِی فَقَدْ أَقَامَ الصَّلَاةَ وَ إِقَامَةُ وَلَایَتِی صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا یَحْتَمِلُهُ إِلَّا مَلَکٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِیٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِیمَانِ مولا امیرالمومنین درباره آیه: {و فرمان نیافته بودند جز اینکه خدا را بپرستند در حالی که یکتاپرست اند دین (خود) را برای او خالص گردانند و نماز را برپا دارند و زکات بدهند و دین (استوار و) پایدار همین است.} فرمودند: دستور داده نشده به آنها، مگر اینکه ایمان به نبوت حضرت محمّد آورند که همان دین حنیفیه (یکتاپرستانه) محمدیه سمحه (سهلی که حرج و سختی ندارد) است و این قسمت آیه «وَ یُقِیمُون الصَّلاةَ» یعنی هر کس اقامه ولایت مرا کرده باشد، نماز را به پای داشته است، اما به پا داشتن ولایت من صعب و مستصعب (سخت و دشوار شونده) است که تاب آن را ندارد، مگر فرشته مقرب یا پیامبر مرسل یا بنده مؤمنی که خداوند دلش را به ایمان آزمایش کرده باشد. بحارالانوار ج۲۶،ص۲
یدالله‌ فوق ‌ایدیهم...